Sports excellence 22
Re: Sports excellence 22
Nikolaj Saabye skriver følgende på Instagram:
“Pt. har SSE22 (tyskerne) afvist alt dialog og et meget fordelagtigt oplæg….
Lad os håbe de kommer på andre tanker…”
“Pt. har SSE22 (tyskerne) afvist alt dialog og et meget fordelagtigt oplæg….
Lad os håbe de kommer på andre tanker…”
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
- morten-aab
- 1. div

- Geografisk sted: Aalborg
Det er da fair at mene. Sådan er vi heldigvis så forskellige. Synes det er sort humor fra frustrerede fans der har ser SSE22 pisse vores elskede hold vækMartino1 skrev: ↑24. maj 2025, 16:06Jeg synes det er meget Facebook-kommentar agtigt og helt uden klasse.
Dedikation er for mig noget helt andet.
Men det forrige ejerskab, Bælum og Gaarde har alle fået mange år og masser af tålmodighed. Det løste absolut heller ikke noget.KongGulerod skrev: ↑24. maj 2025, 16:08Hold kæft hvor er det uintelligent uagtet hvor utilfreds man er.
Og dernæst hjælper det ikke en skid at få SSE22 ud. Den her klub skriger på kontinuitet og den får konsekvent det modsatte.
Kan I ikke selv se det? Den her historie har gentaget sig siden ansættelsen af Søndergaard. Ud med Søndergaard, så bliver det godt. Nej, vent, Gaarde er problemet! Det virkede ikke, så må direktøren for det hele ud. Det virkede heller ikke så må bestyrelsen ud. Og sådan fortsætter det.
------------------------------------------------
- KongGulerod
- Landshold

Og hvad får dig til at tro at en flok anonyme investorer samt en futsaltræner kan gøre det bedre end det nuværende ejerskab? Medmindre de potentielle nye ejere har så mange penge at de kan købe sig til succes fra dag ét, så vil jeg langt hellere køre videre med det nuværende setup.Forza skrev: ↑24. maj 2025, 16:13Men det forrige ejerskab, Bælum og Gaarde har alle fået mange år og masser af tålmodighed. Det løste absolut heller ikke noget.KongGulerod skrev: ↑24. maj 2025, 16:08Hold kæft hvor er det uintelligent uagtet hvor utilfreds man er.
Og dernæst hjælper det ikke en skid at få SSE22 ud. Den her klub skriger på kontinuitet og den får konsekvent det modsatte.
Kan I ikke selv se det? Den her historie har gentaget sig siden ansættelsen af Søndergaard. Ud med Søndergaard, så bliver det godt. Nej, vent, Gaarde er problemet! Det virkede ikke, så må direktøren for det hele ud. Det virkede heller ikke så må bestyrelsen ud. Og sådan fortsætter det.
Jeg er helt enig i at man skal passe på med ikke at skurkegøre SSE22 for meget, og det giver kun mening at håbe på nye ejere hvis disse rent faktisk tilføjer AaB markant mere kapital eller har en bedre strategi for klubben. Det eneste vi har hørt er at de også vil investere tungt i akademiet, fuldstændig ligesom SSE22, og så et ønske om større lokal rekruttering.KongGulerod skrev: ↑24. maj 2025, 16:51Og hvad får dig til at tro at en flok anonyme investorer samt en futsaltræner kan gøre det bedre end det nuværende ejerskab? Medmindre de potentielle nye ejere har så mange penge at de kan købe sig til succes fra dag ét, så vil jeg langt hellere køre videre med det nuværende setup.Forza skrev: ↑24. maj 2025, 16:13Men det forrige ejerskab, Bælum og Gaarde har alle fået mange år og masser af tålmodighed. Det løste absolut heller ikke noget.KongGulerod skrev: ↑24. maj 2025, 16:08Hold kæft hvor er det uintelligent uagtet hvor utilfreds man er.
Det er virkelig vigtigt at vi tænker langsigtet nu og at alle mand kommer ombord på at det her projekt om at få AaB tilbage i Superligaen i en bæredygtig udgave, kan komme til at tage adskillige år.
Vi ved for lidt om hvorvidt de nye mulige ejerskaber vil give det bedre forudsætninger.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Enig. Kunne ikke sige det bedre selv.Hanga skrev: ↑24. maj 2025, 16:57Jeg er helt enig i at man skal passe på med ikke at skurkegøre SSE22 for meget, og det giver kun mening at håbe på nye ejere hvis disse rent faktisk tilføjer AaB markant mere kapital eller har en bedre strategi for klubben. Det eneste vi har hørt er at de også vil investere tungt i akademiet, fuldstændig ligesom SSE22, og så et ønske om større lokal rekruttering.KongGulerod skrev: ↑24. maj 2025, 16:51Og hvad får dig til at tro at en flok anonyme investorer samt en futsaltræner kan gøre det bedre end det nuværende ejerskab? Medmindre de potentielle nye ejere har så mange penge at de kan købe sig til succes fra dag ét, så vil jeg langt hellere køre videre med det nuværende setup.Forza skrev: ↑24. maj 2025, 16:13Men det forrige ejerskab, Bælum og Gaarde har alle fået mange år og masser af tålmodighed. Det løste absolut heller ikke noget.KongGulerod skrev: ↑24. maj 2025, 16:08Hold kæft hvor er det uintelligent uagtet hvor utilfreds man er.
Det er virkelig vigtigt at vi tænker langsigtet nu og at alle mand kommer ombord på at det her projekt om at få AaB tilbage i Superligaen i en bæredygtig udgave, kan komme til at tage adskillige år.
Vi ved for lidt om hvorvidt de nye mulige ejerskaber vil give det bedre forudsætninger.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det nytter selvfølgelig intet at skifte den ene omgang fusentastere ud med en anden - uanset nationalitet og herkomst. Jeg må også tilstå, at jeg for Gud ved hvilken gang var ved at få brækfornemmelser over noget AaB-relateret, da en investorgruppe meldte ud, at der skal investeres - i Akademiet. For helvede - det er fandeme ikke en ungdomsklub uden en seniorafdeling det her!jonas386 skrev: ↑24. maj 2025, 17:09Enig. Kunne ikke sige det bedre selv.Hanga skrev: ↑24. maj 2025, 16:57Jeg er helt enig i at man skal passe på med ikke at skurkegøre SSE22 for meget, og det giver kun mening at håbe på nye ejere hvis disse rent faktisk tilføjer AaB markant mere kapital eller har en bedre strategi for klubben. Det eneste vi har hørt er at de også vil investere tungt i akademiet, fuldstændig ligesom SSE22, og så et ønske om større lokal rekruttering.KongGulerod skrev: ↑24. maj 2025, 16:51Og hvad får dig til at tro at en flok anonyme investorer samt en futsaltræner kan gøre det bedre end det nuværende ejerskab? Medmindre de potentielle nye ejere har så mange penge at de kan købe sig til succes fra dag ét, så vil jeg langt hellere køre videre med det nuværende setup.Forza skrev: ↑24. maj 2025, 16:13Men det forrige ejerskab, Bælum og Gaarde har alle fået mange år og masser af tålmodighed. Det løste absolut heller ikke noget.KongGulerod skrev: ↑24. maj 2025, 16:08Hold kæft hvor er det uintelligent uagtet hvor utilfreds man er.
Med andre ord: Hvis ikke der kommer en investor med en udtrykkelig forudsætning om, at AaB skal være en topklub i Danmark (hvilket vil sige blot leve op til klubbens gennemsnitlige potentiale!) og - omgående - er villige til trecifrede millioninvesteringer for at tilføje målsætning den seriøsitet og professionalisme, som klubben har været blottet for siden 2014; så kan man ligeså godt lukke og slukke. Eller lad SSE 22 køre deres show på opvisningsbanen på Hornevej for de par tusinde, der er tilfredse, så længe der findes 11 menneskelignende skikkelser, man kan smide en rød/hvid - trøje over.
Lidt splittet; skal man bifalde, i hvilken grad Peters og Gow erkender at have begået mange fejl, eks ved ikke at have tilføjet mere proven erfaring til truppen, eller skal man betragte det som indrømmelser af så graverende fejl, at det er diskvalificerende?
Måske det ene ikke udelukker det andet. Jeg tænker, at en ledelse, som selvangiver så graverende fejl, ville have meget svært ved at slippe helskindet fra et møde med sin ansvarlige bestyrelse. Vi må se, hvad der sker.
Men ellers må man sige, at vi nu står med et væsentligt anderledes udgangspunkt for en tur i 1. Division, end for 2 år siden. Sidst var SSE22 nye, Hiljemark var stadig tillidsvækkende. Jeg er desværre sikker på, der ikke vil være samme grad af opbakning omkring holdet og klubben, som sidst. Vi virker i alle arenaer - på banen, på ledelsesgangene, på tribunerne - at stå i et totalt moralsk kollaps. Truppen er svagere end sidst. Der er meget lidt at fæstne håb ved lige nu. Det er nærmest værre end et nulpunkt, fordi der er blevet opbygget så forfærdeligt lidt - i TO år nu.
Måske det ene ikke udelukker det andet. Jeg tænker, at en ledelse, som selvangiver så graverende fejl, ville have meget svært ved at slippe helskindet fra et møde med sin ansvarlige bestyrelse. Vi må se, hvad der sker.
Men ellers må man sige, at vi nu står med et væsentligt anderledes udgangspunkt for en tur i 1. Division, end for 2 år siden. Sidst var SSE22 nye, Hiljemark var stadig tillidsvækkende. Jeg er desværre sikker på, der ikke vil være samme grad af opbakning omkring holdet og klubben, som sidst. Vi virker i alle arenaer - på banen, på ledelsesgangene, på tribunerne - at stå i et totalt moralsk kollaps. Truppen er svagere end sidst. Der er meget lidt at fæstne håb ved lige nu. Det er nærmest værre end et nulpunkt, fordi der er blevet opbygget så forfærdeligt lidt - i TO år nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
RufusTheDog
- 2. div

Moralsk kollaps på tribunerne? Hvordan finder du frem til det?Funky skrev: ↑24. maj 2025, 17:40Lidt splittet; skal man bifalde, i hvilken grad Peters og Gow erkender at have begået mange fejl, eks ved ikke at have tilføjet mere proven erfaring til truppen, eller skal man betragte det som indrømmelser af så graverende fejl, at det er diskvalificerende?
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.
Enig - men jeg er ret sikker på at ledelsen og bestyrelsen er meget alligned. Peters er jo selv bestyrelsesformand. Der er ingen tvivl om at der arbejdes præcist efter den strategi de har udstukket - For at få vendt forretningen har man sat alt ind på talentudvikling, både ved at gøre førsteholdet MEGET ungt, men også ved at kanalisere flere af pengene væk fra førsteholdet og over i akademiet. Det er sådan set en strategi jeg 100% kan følge, når nu der ikke er flere penge at gøre med (med disse ejere). Problemet er så bare som du skriver, at vi umiddelbart ikke har fået bygget en skid op. Jovist der er muligvis et okay kuld op på fra u19 nu her men herefter forlyder det ikke, at der venter den ene spændende årgang efter den anden. Og på førsteholdet sejler tingene mindst lige så meget som da de overtog styringen tilbage i 2023.Funky skrev: ↑24. maj 2025, 17:40Lidt splittet; skal man bifalde, i hvilken grad Peters og Gow erkender at have begået mange fejl, eks ved ikke at have tilføjet mere proven erfaring til truppen, eller skal man betragte det som indrømmelser af så graverende fejl, at det er diskvalificerende?
Bestyrelsen kan så vurdere at Gow, Nagel og øvrige folk i den sportslige ledelse ikke har gjort deres arbejde godt nok. Men de arbejder under svære forudsætninger, og de har i øvrigt selv valgt dem. De arbejder desuden meget loyalt. Personligt tror jeg ikke at der kommer til at ske så meget på den front.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Gentleman Finn
- Allstar

Medmindre Nikolaj har nogle store investorer i baglommen, der ønsker at satse en hel del penge, på at speede vores strategi op, så kan jeg ikke se fordelen i at skifte ejerskab. Det gør det bare sværere for os at komme i mål, og er et skridt til siden. Der bliver lokket med lokale folk i spidsen, men det ændrer ikke noget fundamentalt, hvis ikke de har en masse penge med, til at investere og købe stærkere talenter.
Jeg forstår utilfredsheden med de store fejl de har begået, ved ikke at hente etablerede spillere der kunne hjælpe de unge. Og reelt ikke ville investere nok, eller måske nærmere ikke kunne investere mere. Men jeg har stadig svært ved at støtte at vi skulle stå bedre med nye ejere, medmindre de vil spytte mange mange millioner ind i holdet, og de ejere er svære at finde.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
Jeg aner ikke om de nye potentielle ejere har masser af penge, men vi må et eller andet sted antage at man ønsker at købe klubben fordi man vil gøre tingene anderledes end det bliver gjort på nu, underforstået at man er villige til at investere det der skal investeres.Gentleman Finn skrev: ↑24. maj 2025, 18:00Medmindre Nikolaj har nogle store investorer i baglommen, der ønsker at satse en hel del penge, på at speede vores strategi op, så kan jeg ikke se fordelen i at skifte ejerskab. Det gør det bare sværere for os at komme i mål, og er et skridt til siden. Der bliver lokket med lokale folk i spidsen, men det ændrer ikke noget fundamentalt, hvis ikke de har en masse penge med, til at investere og købe stærkere talenter.
Jeg forstår utilfredsheden med de store fejl de har begået, ved ikke at hente etablerede spillere der kunne hjælpe de unge. Og reelt ikke ville investere nok, eller måske nærmere ikke kunne investere mere. Men jeg har stadig svært ved at støtte at vi skulle stå bedre med nye ejere, medmindre de vil spytte mange mange millioner ind i holdet, og de ejere er svære at finde.
-
R Rosenberg
- Allstar

Hvis der ikke følger en sjæk med på 150-250 mio af de små runde, er det jo ligegyldigt, hvem der ejer klubben.
Penge er igen og igen eftertrykkeligt bevist den eneste vej til succes i fodbold.
Men har man ikke pengene, behøver man ikke pisse på logoet og fansene.
Penge er igen og igen eftertrykkeligt bevist den eneste vej til succes i fodbold.
Men har man ikke pengene, behøver man ikke pisse på logoet og fansene.
Ædruelighedens stemme
Det er ikke en videnskabelig metode, det er en vurdering baseret på indtrykkene af, at den brede fanbase har mindre at kunne tro på frem mod næste sæson, som jeg beskriver. Vi kommer formentlig til at se på tilskuertal og interesse, at den unikke opbakning til klubben efter sidste nedrykning netop var - unik. Dernæst har en eller anden andel af den mest dedikerede fangruppering åbenbart bevæget sig derhen, hvor det bliver nærmest selvdestruktivt, som set i dag med voldsomme ytringer og skænderier med truppens anfører. Det signalerer intet andet til omverdenen end den totale nedsmeltning. Lyngbys fans må have moret sig kosteligt, og næste sæsons modstandere vil kun lugte blod i endnu højere grad.RufusTheDog skrev: ↑24. maj 2025, 17:51Moralsk kollaps på tribunerne? Hvordan finder du frem til det?Funky skrev: ↑24. maj 2025, 17:40Lidt splittet; skal man bifalde, i hvilken grad Peters og Gow erkender at have begået mange fejl, eks ved ikke at have tilføjet mere proven erfaring til truppen, eller skal man betragte det som indrømmelser af så graverende fejl, at det er diskvalificerende?
-
RufusTheDog
- 2. div

Funky skrev: ↑24. maj 2025, 18:29Det er ikke en videnskabelig metode, det er en vurdering baseret på indtrykkene af, at den brede fanbase har mindre at kunne tro på frem mod næste sæson, som jeg beskriver. Vi kommer formentlig til at se på tilskuertal og interesse, at den unikke opbakning til klubben efter sidste nedrykning netop var - unik. Dernæst har en eller anden andel af den mest dedikerede fangruppering åbenbart bevæget sig derhen, hvor det bliver nærmest selvdestruktivt, som set i dag med voldsomme ytringer og skænderier med truppens anfører. Det signalerer intet andet til omverdenen end den totale nedsmeltning. Lyngbys fans må have moret sig kosteligt, og næste sæsons modstandere vil kun lugte blod i endnu højere grad.RufusTheDog skrev: ↑24. maj 2025, 17:51Moralsk kollaps på tribunerne? Hvordan finder du frem til det?Funky skrev: ↑24. maj 2025, 17:40Lidt splittet; skal man bifalde, i hvilken grad Peters og Gow erkender at have begået mange fejl, eks ved ikke at have tilføjet mere proven erfaring til truppen, eller skal man betragte det som indrømmelser af så graverende fejl, at det er diskvalificerende?
Jeg er sikker på at AaB også får verdensklasse støtte igennem hele første division. Jeg er med på alt er lort nu, men jeg ser ingen grund til at gå full dramaqueen.
Hvis din logik skal følges skulle der også være sket en moralsk nedsmeltning på tribunen sidst vi rykkede ned og Bakiz’ familie blev overfuset på Nord - men trods det, var støtten jo ganske fin, eller unik som du selv kalder den.
Tja, jeg tror som skrevet, det bliver et andet billede, vi får at se i næste sæson - sådan som forudsætningerne er lige nu. Jeg håber da, jeg tager fejl.RufusTheDog skrev: ↑24. maj 2025, 18:42Funky skrev: ↑24. maj 2025, 18:29Det er ikke en videnskabelig metode, det er en vurdering baseret på indtrykkene af, at den brede fanbase har mindre at kunne tro på frem mod næste sæson, som jeg beskriver. Vi kommer formentlig til at se på tilskuertal og interesse, at den unikke opbakning til klubben efter sidste nedrykning netop var - unik. Dernæst har en eller anden andel af den mest dedikerede fangruppering åbenbart bevæget sig derhen, hvor det bliver nærmest selvdestruktivt, som set i dag med voldsomme ytringer og skænderier med truppens anfører. Det signalerer intet andet til omverdenen end den totale nedsmeltning. Lyngbys fans må have moret sig kosteligt, og næste sæsons modstandere vil kun lugte blod i endnu højere grad.RufusTheDog skrev: ↑24. maj 2025, 17:51Moralsk kollaps på tribunerne? Hvordan finder du frem til det?Funky skrev: ↑24. maj 2025, 17:40Lidt splittet; skal man bifalde, i hvilken grad Peters og Gow erkender at have begået mange fejl, eks ved ikke at have tilføjet mere proven erfaring til truppen, eller skal man betragte det som indrømmelser af så graverende fejl, at det er diskvalificerende?
Jeg er sikker på at AaB også får verdensklasse støtte igennem hele første division. Jeg er med på alt er lort nu, men jeg ser ingen grund til at gå full dramaqueen.
Hvis din logik skal følges skulle der også være sket en moralsk nedsmeltning på tribunen sidst vi rykkede ned og Bakiz’ familie blev overfuset på Nord - men trods det, var støtten jo ganske fin, eller unik som du selv kalder den.
-
RufusTheDog
- 2. div

Tror også vi går ned i snit på hjemmebane, måske med 1000 eller noget. Men tror ikke volumen eller intensiteten fra Vest ændrer sig, overhovedet.Funky skrev: ↑24. maj 2025, 18:44Tja, jeg tror som skrevet, det bliver et andet billede, vi får at se i næste sæson - sådan som forudsætningerne er lige nu. Jeg håber da, jeg tager fejl.RufusTheDog skrev: ↑24. maj 2025, 18:42Funky skrev: ↑24. maj 2025, 18:29Det er ikke en videnskabelig metode, det er en vurdering baseret på indtrykkene af, at den brede fanbase har mindre at kunne tro på frem mod næste sæson, som jeg beskriver. Vi kommer formentlig til at se på tilskuertal og interesse, at den unikke opbakning til klubben efter sidste nedrykning netop var - unik. Dernæst har en eller anden andel af den mest dedikerede fangruppering åbenbart bevæget sig derhen, hvor det bliver nærmest selvdestruktivt, som set i dag med voldsomme ytringer og skænderier med truppens anfører. Det signalerer intet andet til omverdenen end den totale nedsmeltning. Lyngbys fans må have moret sig kosteligt, og næste sæsons modstandere vil kun lugte blod i endnu højere grad.RufusTheDog skrev: ↑24. maj 2025, 17:51Moralsk kollaps på tribunerne? Hvordan finder du frem til det?Funky skrev: ↑24. maj 2025, 17:40Lidt splittet; skal man bifalde, i hvilken grad Peters og Gow erkender at have begået mange fejl, eks ved ikke at have tilføjet mere proven erfaring til truppen, eller skal man betragte det som indrømmelser af så graverende fejl, at det er diskvalificerende?
Vi er i hvert fald til grin i fodbolddanmark ovenpå den opførsel og ordlyden på et banner. Jeg havde forventet et markant højere niveau fra fansene; nogen der ved om det er Vesttribunen-folk som stod bag?. Hold kæft en lorteafslutning på en lortesæson.Funky skrev: ↑24. maj 2025, 18:29Det er ikke en videnskabelig metode, det er en vurdering baseret på indtrykkene af, at den brede fanbase har mindre at kunne tro på frem mod næste sæson, som jeg beskriver. Vi kommer formentlig til at se på tilskuertal og interesse, at den unikke opbakning til klubben efter sidste nedrykning netop var - unik. Dernæst har en eller anden andel af den mest dedikerede fangruppering åbenbart bevæget sig derhen, hvor det bliver nærmest selvdestruktivt, som set i dag med voldsomme ytringer og skænderier med truppens anfører. Det signalerer intet andet til omverdenen end den totale nedsmeltning. Lyngbys fans må have moret sig kosteligt, og næste sæsons modstandere vil kun lugte blod i endnu højere grad.RufusTheDog skrev: ↑24. maj 2025, 17:51Moralsk kollaps på tribunerne? Hvordan finder du frem til det?Funky skrev: ↑24. maj 2025, 17:40Lidt splittet; skal man bifalde, i hvilken grad Peters og Gow erkender at have begået mange fejl, eks ved ikke at have tilføjet mere proven erfaring til truppen, eller skal man betragte det som indrømmelser af så graverende fejl, at det er diskvalificerende?
Stærk udmelding af byens borgmester på Facebook.