Også komplet enighed herfra.sorenmoller95 skrev: ↑27. maj 2025, 10:41Jeg er fuldstændig enig.Kunji skrev: ↑27. maj 2025, 08:22Jeg har ganske enkelt brug for at ejerskabet, hvem end det er, er ordentlige. At de handler ordentligt. At de er tydelige. At de fremstår troværdige.
Menneskelige grundværdier, tak.
Jeg kan godt leve med, at der ingen penge er, selvom jeg ville foretrække noget andet, hvis der så bare var tegn på, at man havde en reel og troværdig plan.
Det tager årtier at bygge et ry op som ordentlige over længere tid, det tager en sæson at splintre det til atomer… og så årtier kpå at bygge op igen
Av!
Sports excellence 22
Re: Sports excellence 22
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Har han bevist sig nok i AaB-systemet? Resultaterne med U15 er langt fra prangende.Soren skrev: ↑27. maj 2025, 10:33Flankeret af Bo Zinck?DarkHorse9000 skrev: ↑27. maj 2025, 10:10Det bliver Theis Larsen, er jeg overbevist om. Forhåbentlig flankeret af en rutineret dansk træner.Rams skrev: ↑27. maj 2025, 09:41Det står skrevet i runerne, at vores nye træner bliver ham her,https://www.transfermarkt.com/pit-reime ... ainer/4899 :
- Han er gratis
- De kender ham
- Han har et indgående kendskab til de lavere rækker i Tyskland og til de større klubbers akademier
- Han er 4-2-3-1 mand, så spiller med fire i backkæden.
- Han har kortvarig erfaring som cheftræner fra 2. BL (nedrykker Osnabrück)
- Han har også været scout, og HSV har traditionelt kigget mod Skandinavien og de senere år særligt Finland.
Og de kan være de i samme moment henter ham her ind som erstatning for Widell, da han har udløb her den 31. juni 2025, https://www.transfermarkt.com/jesse-kil ... bewerb/AJ1. Jesse Kilo har spillet 33 kampe i denne sæson (så ingen glasben) og har lavet 9 assists. Tidligere omkring Finlands U-landshold.
Han har trænet to år på akademiet under tyskernes ledelse med stor succes.
SSE22 kongstanke er samme spillestil fra top til bund, således akademispillere og trænere er let integrerbare på holdet oven over, ultimativt på førsteholdet. Og med den økonomiske situation in mente, giver en forfremmelse af Larsen rigtig god mening. Dertil kan han også fortsætte samarbejdet med flere af profilerne fra det succesfulde U19-hold, som vi alle forventer bliver fyldet på holdet næste sæson.
-
Alpa Chino
- Superliga

Ønsketænkning ville være Jakob Kryger og Jakob Friis eller Lars Friis.
Men det bliver helt sikkert nogle ukendte tyskere fra 3. bundesliga.
Men det bliver helt sikkert nogle ukendte tyskere fra 3. bundesliga.
Det er da i bund og grund fuldstændig ligemeget hvem der bliver træner? Trupsammensætning, spillestil mv. er jo dikteret på forhånd, så det er bare en nikkedukke, der bliver ansat. Det samme som sportsdirektør.
Det er der isoleret set heller ikke noget galt med. Men niveauet skal selvsagt hæves gevaldigt, og det har jeg mine tvivl om, hvorvidt SSE22 kan gøre.
De er nødt til at gå på kompromis med at have den yngste trup i verden, eller smide flere penge i foretagende, eller ramme markant mere plet med deres talentjagt. Jf. Ydesen var hverken Menno eller Gow bare nikkedukker, men de arbejde loyalt inden for den ramme. Det gør sig vel gældende i alle forholdsvis veldrevne fodboldklubber (ikke vi er det pt.)
Det virker dog til, at de ikke er på vej ud lige foreløbig, og jeg spændt på, hvordan de vil vinde omgivelserne tilbage. Det er selvfølgelig så nemt, at hvis de kommer flyvende fra land i 1. division, så er 85% vundet over igen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Jeg vil godt kunne leve med Theis med Bo som assistent. Og ansæt så Forhelvede en sportsdirektør der har øjne i hovedet og kan spotte talent.DarkHorse9000 skrev: ↑27. maj 2025, 10:51Har han bevist sig nok i AaB-systemet? Resultaterne med U15 er langt fra prangende.Soren skrev: ↑27. maj 2025, 10:33Flankeret af Bo Zinck?DarkHorse9000 skrev: ↑27. maj 2025, 10:10Det bliver Theis Larsen, er jeg overbevist om. Forhåbentlig flankeret af en rutineret dansk træner.Rams skrev: ↑27. maj 2025, 09:41Det står skrevet i runerne, at vores nye træner bliver ham her,https://www.transfermarkt.com/pit-reime ... ainer/4899 :
- Han er gratis
- De kender ham
- Han har et indgående kendskab til de lavere rækker i Tyskland og til de større klubbers akademier
- Han er 4-2-3-1 mand, så spiller med fire i backkæden.
- Han har kortvarig erfaring som cheftræner fra 2. BL (nedrykker Osnabrück)
- Han har også været scout, og HSV har traditionelt kigget mod Skandinavien og de senere år særligt Finland.
Og de kan være de i samme moment henter ham her ind som erstatning for Widell, da han har udløb her den 31. juni 2025, https://www.transfermarkt.com/jesse-kil ... bewerb/AJ1. Jesse Kilo har spillet 33 kampe i denne sæson (så ingen glasben) og har lavet 9 assists. Tidligere omkring Finlands U-landshold.
Han har trænet to år på akademiet under tyskernes ledelse med stor succes.
SSE22 kongstanke er samme spillestil fra top til bund, således akademispillere og trænere er let integrerbare på holdet oven over, ultimativt på førsteholdet. Og med den økonomiske situation in mente, giver en forfremmelse af Larsen rigtig god mening. Dertil kan han også fortsætte samarbejdet med flere af profilerne fra det succesfulde U19-hold, som vi alle forventer bliver fyldet på holdet næste sæson.
Har andre hørt rygter om thorup og svensson? Jeg hørte det lige hurtigt fra en der har en knægt der har spillet i AaB indtil for nyligt.. Ikke noget jeg tror en masse på. Han fortalte iøvrigt at både far og søn Ehlers overvejer at smide penge i både pirates og AaB.. Det tror jeg lidt mere på..
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Ehlers kunne være fantastisk at få med i en investorgruppe. Så er der i hvert fald én vi ved der brænder for det. Han har vist også en del penge han kan spæde til med...RicoBR02 skrev: ↑27. maj 2025, 12:46Har andre hørt rygter om thorup og svensson? Jeg hørte det lige hurtigt fra en der har en knægt der har spillet i AaB indtil for nyligt.. Ikke noget jeg tror en masse på. Han fortalte iøvrigt at både far og søn Ehlers overvejer at smide penge i både pirates og AaB.. Det tror jeg lidt mere på..
Ingen chance i helvede for Svensson eller Thorup. Det vil være meget imponerende af Peters hvis det skulle kunne lykkedes. Det ville virke mere realistisk hvis det var som en del af et nyt ejerskab.RicoBR02 skrev: ↑27. maj 2025, 12:46Har andre hørt rygter om thorup og svensson? Jeg hørte det lige hurtigt fra en der har en knægt der har spillet i AaB indtil for nyligt.. Ikke noget jeg tror en masse på. Han fortalte iøvrigt at både far og søn Ehlers overvejer at smide penge i både pirates og AaB.. Det tror jeg lidt mere på..
Tror Svensson ryger til FCK, hvis Neestrup smutter til Tyskland.
Jeg er med på, at Ehlers jr. nok har rigeligt af penge, men har faren virkelig penge af interesse? Ved godt han har været prof. men det er vel en tid hvor pengene ikke bare flød.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
haghdk
- Landshold

Men det er vel næsten fuldstændig ligegyldigt om så Warren Buffett stod ude på Hornevej og var villig til at smide hele formuen i foretagendet hvis SSE22 på ingen måde vil slippe magten?jonas386 skrev: ↑27. maj 2025, 12:52Ingen chance i helvede for Svensson eller Thorup. Det vil være meget imponerende af Peters hvis det skulle kunne lykkedes. Det ville virke mere realistisk hvis det var som en del af et nyt ejerskab.RicoBR02 skrev: ↑27. maj 2025, 12:46Har andre hørt rygter om thorup og svensson? Jeg hørte det lige hurtigt fra en der har en knægt der har spillet i AaB indtil for nyligt.. Ikke noget jeg tror en masse på. Han fortalte iøvrigt at både far og søn Ehlers overvejer at smide penge i både pirates og AaB.. Det tror jeg lidt mere på..
Jeg er med på, at Ehlers jr. nok har rigeligt af penge, men har faren virkelig penge af interesse? Ved godt han har været prof. men det er vel en tid hvor pengene ikke bare flød.
-
calciomania
- 2. div

Ret beset er fyringen af Wichmann slet ikke uventet. Han havde jo lidt lagt sig ud med ledelsen/ejerne, så der så jeg allerede tegn til, at han nok ikke ville fortsætte i AaB. Derudover kan man sige, hvad man vil, om at han måske havde fået tilført en eller anden form for energi til holdet. Men det ændrer bare ikke på, at resultaterne reelt set var endnu dårligere end under Menno (1 point i fem kampe - så dårligt var Menno´s snit da ikke).
Med hensyn til de ret omdiskuterede bannere fra Vesttribunen, så er jeg enig i, at det der med at antyde, at folks mødre var ludere, ikke er det fedeste. Sådan noget kunne jeg aldrig selv finde på at skrive/sige. Men når dette er sagt, skal man nok også se det i en større kontekst. Fansene har ofret ALT på AaB og de er der HVER gang. Så jeg kan sagtens tilgive dem og forstå dem, hvis bægeret flyder over og at man lige kommer til at formulere sig lidt harsk på et enkelt af bannerne. Det ændrer ikke ved, at jeg overordnet set er enig i 90% af de bannere, som fansene fremviste i Lyngby og også ude på AaB. Så det overordnede budskab kan jeg godt støtte op omkring. Tyskerne må ud og AaB skal tilbage på nordjyske/danske hænder, så fansene igen kan identificere sig med klubben og føle sig som en del af projektet/set up´et.
Med hensyn til de ret omdiskuterede bannere fra Vesttribunen, så er jeg enig i, at det der med at antyde, at folks mødre var ludere, ikke er det fedeste. Sådan noget kunne jeg aldrig selv finde på at skrive/sige. Men når dette er sagt, skal man nok også se det i en større kontekst. Fansene har ofret ALT på AaB og de er der HVER gang. Så jeg kan sagtens tilgive dem og forstå dem, hvis bægeret flyder over og at man lige kommer til at formulere sig lidt harsk på et enkelt af bannerne. Det ændrer ikke ved, at jeg overordnet set er enig i 90% af de bannere, som fansene fremviste i Lyngby og også ude på AaB. Så det overordnede budskab kan jeg godt støtte op omkring. Tyskerne må ud og AaB skal tilbage på nordjyske/danske hænder, så fansene igen kan identificere sig med klubben og føle sig som en del af projektet/set up´et.
-
Dongdongwh0
- 2. div

Nicolai Ehlers står til en ny kontrakt på 300 mil når han bliver kontraktfri her til sommer.jonas386 skrev: ↑27. maj 2025, 12:52Ingen chance i helvede for Svensson eller Thorup. Det vil være meget imponerende af Peters hvis det skulle kunne lykkedes. Det ville virke mere realistisk hvis det var som en del af et nyt ejerskab.RicoBR02 skrev: ↑27. maj 2025, 12:46Har andre hørt rygter om thorup og svensson? Jeg hørte det lige hurtigt fra en der har en knægt der har spillet i AaB indtil for nyligt.. Ikke noget jeg tror en masse på. Han fortalte iøvrigt at både far og søn Ehlers overvejer at smide penge i både pirates og AaB.. Det tror jeg lidt mere på..
-
haghdk
- Landshold

Så kan han sgu godt undvære de 50 til nogle nye transfers.Dongdongwh0 skrev: ↑27. maj 2025, 13:13Nicolai Ehlers står til en ny kontrakt på 300 mil når han bliver kontraktfri her til sommer.jonas386 skrev: ↑27. maj 2025, 12:52Ingen chance i helvede for Svensson eller Thorup. Det vil være meget imponerende af Peters hvis det skulle kunne lykkedes. Det ville virke mere realistisk hvis det var som en del af et nyt ejerskab.RicoBR02 skrev: ↑27. maj 2025, 12:46Har andre hørt rygter om thorup og svensson? Jeg hørte det lige hurtigt fra en der har en knægt der har spillet i AaB indtil for nyligt.. Ikke noget jeg tror en masse på. Han fortalte iøvrigt at både far og søn Ehlers overvejer at smide penge i både pirates og AaB.. Det tror jeg lidt mere på..
Jaja, men det er faren jeg spørger til. Udover måske nogle kontakter, hvorfor er han så relevant i en sådan kontekst?Dongdongwh0 skrev: ↑27. maj 2025, 13:13Nicolai Ehlers står til en ny kontrakt på 300 mil når han bliver kontraktfri her til sommer.jonas386 skrev: ↑27. maj 2025, 12:52Ingen chance i helvede for Svensson eller Thorup. Det vil være meget imponerende af Peters hvis det skulle kunne lykkedes. Det ville virke mere realistisk hvis det var som en del af et nyt ejerskab.RicoBR02 skrev: ↑27. maj 2025, 12:46Har andre hørt rygter om thorup og svensson? Jeg hørte det lige hurtigt fra en der har en knægt der har spillet i AaB indtil for nyligt.. Ikke noget jeg tror en masse på. Han fortalte iøvrigt at både far og søn Ehlers overvejer at smide penge i både pirates og AaB.. Det tror jeg lidt mere på..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Jeg er helt med på at det virker usandsynligt og det var også bare et rygte han selv havde hørt, dog fra en i klubben. Jeg tvivler dog stærkt på det.jonas386 skrev: ↑27. maj 2025, 12:52Ingen chance i helvede for Svensson eller Thorup. Det vil være meget imponerende af Peters hvis det skulle kunne lykkedes. Det ville virke mere realistisk hvis det var som en del af et nyt ejerskab.RicoBR02 skrev: ↑27. maj 2025, 12:46Har andre hørt rygter om thorup og svensson? Jeg hørte det lige hurtigt fra en der har en knægt der har spillet i AaB indtil for nyligt.. Ikke noget jeg tror en masse på. Han fortalte iøvrigt at både far og søn Ehlers overvejer at smide penge i både pirates og AaB.. Det tror jeg lidt mere på..
Tror ikke Heinz mangler noget, men om han har fodbold penge tvivler jeg gevaldigt på. Ser ham nærmere som en investor i ishockey. Sønnike kunne jeg sagtens se gå med i en gruppe der smed penge i fodbold. Men som andre skriver, så kræver det at sse vil sælge og det virker det ikke til..
Den med at Heinz skulle være ind over var også ny for mig, men at Nicolai skulle være interreseret har jeg hørt fra flere forskellige. Og jeg tror godt du kan smide mindst 50 oveni de 300, jets har vist tilbudt ham en 6 års på 350..jonas386 skrev: ↑27. maj 2025, 13:14Jaja, men det er faren jeg spørger til. Udover måske nogle kontakter, hvorfor er han så relevant i en sådan kontekst?Dongdongwh0 skrev: ↑27. maj 2025, 13:13Nicolai Ehlers står til en ny kontrakt på 300 mil når han bliver kontraktfri her til sommer.jonas386 skrev: ↑27. maj 2025, 12:52Ingen chance i helvede for Svensson eller Thorup. Det vil være meget imponerende af Peters hvis det skulle kunne lykkedes. Det ville virke mere realistisk hvis det var som en del af et nyt ejerskab.RicoBR02 skrev: ↑27. maj 2025, 12:46Har andre hørt rygter om thorup og svensson? Jeg hørte det lige hurtigt fra en der har en knægt der har spillet i AaB indtil for nyligt.. Ikke noget jeg tror en masse på. Han fortalte iøvrigt at både far og søn Ehlers overvejer at smide penge i både pirates og AaB.. Det tror jeg lidt mere på..
-
haghdk
- Landshold

Jeg har det godt nok lidt ambivalent med det her at de ikke vil sælge og siger de ikke vil sælge. ALT er til salg. Som jeg har skrevet tidligere her i tråden, at hvis der pludselig kommer en og vil købe mit rækkehus og byder det huset er værd eller mere til, så sælger jeg da med det samme, selvom jeg allerede har planer for alle de ting jeg vil forbedre.RicoBR02 skrev: ↑27. maj 2025, 13:16Jeg er helt med på at det virker usandsynligt og det var også bare et rygte han selv havde hørt, dog fra en i klubben. Jeg tvivler dog stærkt på det.jonas386 skrev: ↑27. maj 2025, 12:52Ingen chance i helvede for Svensson eller Thorup. Det vil være meget imponerende af Peters hvis det skulle kunne lykkedes. Det ville virke mere realistisk hvis det var som en del af et nyt ejerskab.RicoBR02 skrev: ↑27. maj 2025, 12:46Har andre hørt rygter om thorup og svensson? Jeg hørte det lige hurtigt fra en der har en knægt der har spillet i AaB indtil for nyligt.. Ikke noget jeg tror en masse på. Han fortalte iøvrigt at både far og søn Ehlers overvejer at smide penge i både pirates og AaB.. Det tror jeg lidt mere på..
Tror ikke Heinz mangler noget, men om han har fodbold penge tvivler jeg gevaldigt på. Ser ham nærmere som en investor i ishockey. Sønnike kunne jeg sagtens se gå med i en gruppe der smed penge i fodbold. Men som andre skriver, så kræver det at sse vil sælge og det virker det ikke til..
Jeg håber derfor at hvis nogle af de investorer der er interesseret, de mener det seriøst med at klubben skal tilbage på lokale hænder, at de så tilbyder det der forlanges.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Jamen der er der ingen tvivl om, at det kribler i fingrene på Ehlers for at få afsluttet karrieren og få kastet nogle af sine hårdt tjente millioner i det bundløse dyb der hedder AaB. Det bliver aldrig upopulært, at smide gode penge efter dårlige penge. Slet ikke når du selv har tjent dem.Dongdongwh0 skrev: ↑27. maj 2025, 13:13Nicolai Ehlers står til en ny kontrakt på 300 mil når han bliver kontraktfri her til sommer.jonas386 skrev: ↑27. maj 2025, 12:52Ingen chance i helvede for Svensson eller Thorup. Det vil være meget imponerende af Peters hvis det skulle kunne lykkedes. Det ville virke mere realistisk hvis det var som en del af et nyt ejerskab.RicoBR02 skrev: ↑27. maj 2025, 12:46Har andre hørt rygter om thorup og svensson? Jeg hørte det lige hurtigt fra en der har en knægt der har spillet i AaB indtil for nyligt.. Ikke noget jeg tror en masse på. Han fortalte iøvrigt at både far og søn Ehlers overvejer at smide penge i både pirates og AaB.. Det tror jeg lidt mere på..
-
R Rosenberg
- Allstar

Hvorfor skulle Ehlers smide sine egne penge, sin løn, i det?
Jeg er med på, at hans (og min) løn er lidt en anden end de flestes, men at han skulle købe klubben som privatperson alene, er lidt søgt.
Jeg er med på, at hans (og min) løn er lidt en anden end de flestes, men at han skulle købe klubben som privatperson alene, er lidt søgt.
Ædruelighedens stemme
-
haghdk
- Landshold

Uden at kende til hans privatøkonomi overhovedet ... mon ikke han investerer meget af lønnen på diverse måder, og af den vej investerer noget i klubben? Det er bare rent gætværk.R Rosenberg skrev: ↑27. maj 2025, 13:32Hvorfor skulle Ehlers smide sine egne penge, sin løn, i det?