Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
gwailo
- Allstar

- Geografisk sted: Aarhus N
alithebeast skrev: ↑18. maj 2025, 16:46
gwailo skrev: ↑18. maj 2025, 16:34
alithebeast skrev: ↑18. maj 2025, 16:28
Point til Wichmann for at stille sig op til et svært interview. Det var dog ikke den store åbenbaring men mest ikke-svar og padlen rundt.
Point-mæssigt havde det ingen indflydelse at skifte på trænerposten. Man må håbe, at Wichmann så virkelig er en træner for det lange træk, han har ikke overbevist mig de sidste 4 uger.
Vi har været stærkere i kampene under ham - omend stadig ekstrem skrøbelige.
Han virker klar og tydelig på hvad han vil og jeg tror et års opbygning under ham giver mening. Modsat det spilte år under Hiljemark.
Den store udfordring bliver at finde guldet transfermæssigt. Nu er Melker og Jørgensen (sandsynligvis) væk. Tilsvarende skal findes - evt i egne spillere man får fremavlet.
Hvordan kan et kvart point i snit mod Silkeborg, Viborg, Vejle og SønderjyskE være stærkere?
Menno havde også kunne få et point i de fire kampe. Jeg er helt med på, at det er kontrafaktisk, og hvis truppen havde tabt troen på Menno, så måtte man jo fyre ham. Der er bare ikke noget i sol, måne eller stjerner, der indikerer, at vi nu har fået en bedre træner.
Selvfølgelig ikke pointmæssigt. Det tænkte jeg gav sig selv. Netop derfor jeg siger vi har været skrøbelige. Der er vel grænser for hvilke mirakler han kan skabe.
Men i samtlige kampe under ham har vi haft længere perioder med hvor vi rent faktisk var til stede i kampene - i modsætning til samtlige kampe under Menno i foråret.
Droppet mod Viborg og dødboldene fra Sønderjyske og Vejle var særligt hårde ved os.
// gwailo
-
alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
gwailo skrev: ↑18. maj 2025, 16:55
Point til Wichmann for at stille sig op til et svært interview. Det var dog ikke den store åbenbaring men mest ikke-svar og padlen rundt.
Point-mæssigt havde det ingen indflydelse at skifte på trænerposten. Man må håbe, at Wichmann så virkelig er en træner for det lange træk, han har ikke overbevist mig de sidste 4 uger.
Han virker klar og tydelig på hvad han vil og jeg tror et års opbygning under ham giver mening. Modsat det spilte år under Hiljemark.
Den store udfordring bliver at finde guldet transfermæssigt. Nu er Melker og Jørgensen (sandsynligvis) væk. Tilsvarende skal findes - evt i egne spillere man får fremavlet.
Hvordan kan et kvart point i snit mod Silkeborg, Viborg, Vejle og SønderjyskE være stærkere?
Menno havde også kunne få et point i de fire kampe. Jeg er helt med på, at det er kontrafaktisk, og hvis truppen havde tabt troen på Menno, så måtte man jo fyre ham. Der er bare ikke noget i sol, måne eller stjerner, der indikerer, at vi nu har fået en bedre træner.
Selvfølgelig ikke pointmæssigt. Det tænkte jeg gav sig selv. Netop derfor jeg siger vi har været skrøbelige. Der er vel grænser for hvilke mirakler han kan skabe.
Men i samtlige kampe under ham har vi haft længere perioder med hvor vi rent faktisk var til stede i kampene - i modsætning til samtlige kampe under Menno i foråret.
Droppet mod Viborg og dødboldene fra Sønderjyske og Vejle var særligt hårde ved os.
Vi har simpelthen været mere til stede med et kvart point i snit mod 0,6?
Mål i mod havde Menno 2,2 i foråret og Wichmann 2,25 på trods af at han har spillet med en ekstra spiller i forsvaret.
Vi har ikke statistisk flyttet os andet end i negativ retning efter trænerskiftet.
Hader København!
-
AaBager
- 1. div

- Favoritspiller: Peter Rasmussen
Der er da helt tydeligt, at vi har fået en bedre træner. Kun hvis man går mere op i statistik end hvad der sker på banen, kan man ikke se det.
Legaliser pyro!
-
alithebeast
- Allstar

AaBager skrev: ↑19. maj 2025, 12:56
Der er da helt tydeligt, at vi har fået en bedre træner. Kun hvis man går mere op i statistik end hvad der sker på banen, kan man ikke se det.
Nu vinder floskler om tydelighed jo ikke mange fodboldkampe.
Hader København!
-
baresi
- Allstar

- Favoritspiller: baresi
alithebeast skrev: ↑19. maj 2025, 18:49
Sammenlignings grundlaget er jo ikke reelt.
Menno havde dem i starten - oprykkere , fuld af gejst, masser af vilje mv…. Men fik 5x4-0 snittere og spilleren savnede en plan og ikke mindst en rolle de kunne forstå
Wichmann har overtaget et komplet kriseramt hold uden energi og tro på tingene - hvor de fleste virker bange for at vinde og dermed fylder frygten mere end nødvendigt.
Syns ik det kan sammenlignes - men vi ligner meget mere et hold under wichmann
-
AaBager
- 1. div

Har du set kampene, eller bare fulgt med på flashscore?
Legaliser pyro!
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
baresi skrev: ↑18. maj 2025, 16:55
Jo det er der.
Truppen står meget stærkere ift deres roller på banen
Man kan se en struktur og meget mere tydelighed
Vi har tabt men vi har bestemt været med. Vi er ikke blevet slagtet men tabt fordi vi ingen selvtillid har….
Det wichmann har overtaget er 1 virkelig dårlig trup , sse22 skyldig , og så en trup der er totalt ramt på selvtilliden fordi man er blevet banket ud af banen med Menno og fordi man ikke kendte sin plads og rolle så han er startet forfra med alt.
Wichmann fra start var ikke rykket ned.
Wichmann har heller ikke brugt så mange forskellige spillere - han har skåret ind til benet.
Desuden var troen totalt mistet på Menno i truppen
Arh, det er lidt svært at påstå at Wichmann fra start ikke havde betydet nedrykning.
Jeg er enig i, at nogle af de underliggende parametre ser meget bedre ud, jeg kan bedre lide den ledertype vi ser og jeg tror også der havde været en stærkere positiv udvikling. Vi skal væres os bevidste, at Wichmann overtog truppen under et ekstremt pres på et tidspunkt, hvor holdet var i en nedadgående spiral, hvor den nok allerede var svær at rette op. Så derfor er jeg også enig med dig i et have meget mere fidus til Wichmann, men jeg synes det er lige vildt nok at sige at holdet ikke havde rykket ned med ham ved roret fra start.
RAUS RAUS SSE!
-
alithebeast
- Allstar

baresi skrev: ↑19. maj 2025, 18:59
Sammenlignings grundlaget er jo ikke reelt.
Menno havde dem i starten - oprykkere , fuld af gejst, masser af vilje mv…. Men fik 5x4-0 snittere og spilleren savnede en plan og ikke mindst en rolle de kunne forstå
Wichmann har overtaget et komplet kriseramt hold uden energi og tro på tingene - hvor de fleste virker bange for at vinde og dermed fylder frygten mere end nødvendigt.
Syns ik det kan sammenlignes - men vi ligner meget mere et hold under wichmann
Ovenstående tal er udelukkende baseret på 2025. Jeg siger på ingen måde, at fyringen af Menno var forkert, det var en naturlig konsekvens, hvis spillertruppen havde tabt troen på projektet.
Jeg påpeger bare, at ansættelsen af Kristoffer objektivt ikke har været en succes. Kan det blive det med tiden? Klart, og det håber jeg da! Men der skal ikke mange kampe som dem mod Viborg og Silkeborg til, før truppen endnu en gang mister troen på endnu en træner..
Hader København!
-
Dongdongwh0
- 2. div

Nå, vi kan vel ikke engang gætte på hvad BPTC-konsulenterne nu finder.. er egentlig også ligeglad. Nok kun en Hyballa narcissistisk psykopat der vil takke ja til en klub i denne forfatning.
Jeg smed 100kr til odds 70 da EfB rykkede ned i 2. Div. Kommer til at gøre det samme med AaB. Desværre.
-
Portland
- 1. div

- Favoritspiller: Pallesen
Andreas Alm er et glimrende bud for han er en mand helt uden egne meninger.
Han kender også en sportschef, som også er vild med eksotiske lottokuponer.
-
baresi
- Allstar

- Favoritspiller: baresi
Portland skrev: ↑27. maj 2025, 14:04
Andreas Alm er et glimrende bud for han er en mand helt uden egne meninger.
Han kender også en sportschef, som også er vild med eksotiske lottokuponer.
Hahaha den var sgu sjov faktisk.
Godt at få grint i denne tid. Hehehe tak
-
Klaus
- Allstar

- Geografisk sted: Struer
Jeg tænker der er brug for nogle fuldtræffere nu og gerne sådan nogle der kan få os til at snakke en lille smule fodbold igen. Abildgaard som spiller og måske en klubmand som Wurtz tilbage som træner... SSE22 er simpelthen nødt til at finde nogle penge til nogle gode spillere hvis de ikke skal miste deres investering....
-
Jimmy1
- 2. div

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Kan Lars Friis og Jesper Fredberg arbejde sammen igen?
Friis har hvert fald ikke noget imod en 4-3-3, og det var trods alt ikke SSE22 der førte kniven dengang. Fredberg har sikkert større ambitioner, og grundlæggende synes jeg han her en bonderøv fra Midtjylland, men resultaterne fra Viborg (trods alt anderledes økonomi) taler for sig selv.
Om begge er indstillet på mikromanagement fra Hamborg er det store spørgsmålstegn.
-
AaBager
- 1. div

Jimmy1 skrev: ↑29. maj 2025, 09:56
Friis har hvert fald ikke noget imod en 4-3-3, og det var trods alt ikke SSE22 der førte kniven dengang. Fredberg har sikkert større ambitioner, og grundlæggende synes jeg han her en bonderøv fra Midtjylland, men resultaterne fra Viborg (trods alt anderledes økonomi) taler for sig selv.
Om begge er indstillet på mikromanagement fra Hamborg er det store spørgsmålstegn.
Fredberg har vel større ambitioner end en 1. div klub i frit fald og jeg personligt ville hade at få den træner tilbage, der startede nedturen. Men bortset fra det, så kan vi drømme om alle de danske trænere og sportschefer vi kam komme i tanke om. Jeg tror simpelthen ikke nogen danske fodboldfolk med bare lidt kompetencer, vil arbejde under en ledelse der dyrker micromanagement i anden potens. Hvorfor sætte sit ry spil, for at arbejde i en organisation, hvor din beslutningskompetence handler om, hvad du vil have til morgenmad?
Legaliser pyro!
-
Jakobsen
- Allstar

AaBager skrev: ↑29. maj 2025, 11:16
Jimmy1 skrev: ↑29. maj 2025, 09:56
Fredberg har vel større ambitioner end en 1. div klub i frit fald og jeg personligt ville hade at få den træner tilbage, der startede nedturen. Men bortset fra det, så kan vi drømme om alle de danske trænere og sportschefer vi kam komme i tanke om. Jeg tror simpelthen ikke nogen danske fodboldfolk med bare lidt kompetencer, vil arbejde under en ledelse der dyrker micromanagement i anden potens. Hvorfor sætte sit ry spil, for at arbejde i en organisation, hvor din beslutningskompetence handler om, hvad du vil have til morgenmad?
Præcis. Vi får ingen seriøs dansk træner eller sporsdirektør i folden så længe SSE er vores ejere.
RAUS RAUS SSE!
-
Nitten
- Landshold

- Favoritspiller: Søren dissing
- Geografisk sted: Nørresundby
Glem alt hvad der koster bare en lillie smule
Der er kun to muligheder
1 at sse har en eller anden i deres netværk der er villig til en vennetjeneste
2 at en af de nuværende AaB hjælpe eller ungdoms træner tager en for holdet
Det bliver ikke klopp, Capello eller guardiola
-
Jakobsen
- Allstar

Das SSE-Trainerhandbuch
Sie müssen sich stets an die Anweisungen von Herrn Bernhard Peters in den Teams halten. Wenn Herr Peters Ihnen etwas sagt, antworten Sie stets: „Jawohl Herr, wie viel?“
Wenn der Spieler im Umkreis von 100 km um Aalborg geboren ist, steht er an zweiter Stelle, da strategische Transfers aus der 3. Liga Vorrang haben.
RAUS RAUS SSE!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det bedste bud på en sportschef indenfor det realistiske segment er vel Jens Hammer.
Han har rigtig mange års erfaring og kender både den bedste og den næstbedste række. Har temperamentet til ikke at kæfte op, fordi han ikke får sin vilje(hvilket måske er en fordel). Og vant til små penge.
Samtidig kunne han være den lokale vinkel, som efterspørges.
- FlæskeFrank
-
Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
FlæskeFrank skrev: ↑29. maj 2025, 23:32
Det bedste bud på en sportschef indenfor det realistiske segment er vel Jens Hammer.
Han har rigtig mange års erfaring og kender både den bedste og den næstbedste række. Har temperamentet til ikke at kæfte op, fordi han ikke får sin vilje(hvilket måske er en fordel). Og vant til små penge.
Tja han er da lige til hojrebenet. Ikke min kop te. men skal jo heller ikke drikke med ham. Mener Ydesen naevnte ham, og sagde han ikke var inde i billedet
Den bliver svaer at besaette. Det er sikkert som amen i kirken. Der er ikke mange ledige derude. Saa skal man hente een i job allerede. har ikke overblik om der er nogle gode kandidater i divisionerne. en skam Mads Davidsen har en god stilling i Farum. Og at Figo og SSE22 ikke er bedste venner.
til traener posten skulle det ikke undre mig det er en type som Salzburgs assistent der netop er blevet ledig der skulle komme ind.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-
Jakobsen
- Allstar

Winterburn skrev: ↑29. maj 2025, 23:43
FlæskeFrank skrev: ↑29. maj 2025, 23:32
Tja han er da lige til hojrebenet. Ikke min kop te. men skal jo heller ikke drikke med ham. Mener Ydesen naevnte ham, og sagde han ikke var inde i billedet
Den bliver svaer at besaette. Det er sikkert som amen i kirken. Der er ikke mange ledige derude. Saa skal man hente een i job allerede. har ikke overblik om der er nogle gode kandidater i divisionerne. en skam Mads Davidsen har en god stilling i Farum. Og at Figo og SSE22 ikke er bedste venner.
til traener posten skulle det ikke undre mig det er en type som Salzburgs assistent der netop er blevet ledig der skulle komme ind.
Altså han er da i det mindste ikke tysk, men så kan vi sgu da lige godt ringe til Rune fra Angora og høre om han ikke bare permanent kan være ansat af os i rollen som Henning Primdahl.
RAUS RAUS SSE!