Ja, sådan har jeg det også selv, trods jeg sagtens forstår, at man midt i dette gigantiske kaos har svært ved at finde lyspunkter. Dog synes jeg personligt at det stikker lidt af herinde (måske pga uvisheden) og det overrasker mig hvor mange der eks. pludselig har en masse insiderviden fra omklædningsrum osv omkring Bakiz - hvilket belejligt kan puste til ildenjonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:07Så længe de stadig er i klubben og sidder med ejerskabet, og der ikke er et bedre alternativ der melder sig på banen, håber de fleste fans vel på at de lykkedes. Eller hvad?AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 10:50Jeg kan helt ærligt, sagtens finde en masse andet at brække sig over, end kritik af et ejerskab, der har ødelagt vores klub indefra. Fx fans, der stadig bakker dem op.KongGulerod skrev: ↑30. maj 2025, 10:29Stop nu. Hvis der ikke ligger en klar plan for ham, så er det nok, fordi det ikke er en spiller som man vil satse på. Meget kan man give tyskerne skylden for, men det er altså ikke dem, der sidder og forhandler aftaler og lægger planer for de enkelte U19 spillere. Den slags er der ansat folk til. Hvad med at fokusere på at vi lige har forlænget med Bertil Grønkjær og Bertram Skovgaard i stedet for at fokusere på alle dårligdommene? Det er til at brække sig over.Bros skrev: ↑30. maj 2025, 09:48Den her beslutning er netop med sse at gøreKristian skrev: ↑30. maj 2025, 08:30For dælenBros skrev: ↑29. maj 2025, 21:37
Jeg forstår godt han smutter i efteråret fik han afvide han ikke indgik i planerne fremadrettet,og da han så brænder u19 af kan vi godt bruge ham, på en kontrakt der er dårligere for ham, end det han kan få andensteds og ingen plan for hans udvikling
hvad vil du selv gøre blive i det kaos vi pt er eller starte på en ny andensteds med mere i løn og en klar plan.
Den her historie med u19 spillere der forlader AaB har intet med SSE’s sitation de sidste 14 dage at gøre.
Den beslutning er taget af spiller og AaB for længe siden.
de kom ind og sagde mere fokus på den enkelte spiller og planer for der udvikling, og man kan jo læse i. nordjyske at det så absolut ikke var tilfældet her.
Så det de har tudet os øre fulde af passer vist ikke helt.
Sports excellence 22
Re: Sports excellence 22
Det vil jeg personligt ikke have nogen interesse i. I det tilfælde ville min interesse for dansk fodbold nok stille og roligt dø ud. Men synes ikke rigtigt det var et svar. Det er da nemt bare at skrive man håber det bedste for klubben, også selvom den ikke drives som et sogneråd, hvor det er en kvalitet i sig selv, at have adresse i postnummeret.AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 11:22Når vi er i gang med irrelevante spørgsmål som svar, så lad mig fortsætte med: så længe de lykkes, kan de få lov at kalde klubben Aalborg FC og lade os spille i grønt. Eller hvad?jonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:07Så længe de stadig er i klubben og sidder med ejerskabet, og der ikke er et bedre alternativ der melder sig på banen, håber de fleste fans vel på at de lykkedes. Eller hvad?AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 10:50Jeg kan helt ærligt, sagtens finde en masse andet at brække sig over, end kritik af et ejerskab, der har ødelagt vores klub indefra. Fx fans, der stadig bakker dem op.KongGulerod skrev: ↑30. maj 2025, 10:29Stop nu. Hvis der ikke ligger en klar plan for ham, så er det nok, fordi det ikke er en spiller som man vil satse på. Meget kan man give tyskerne skylden for, men det er altså ikke dem, der sidder og forhandler aftaler og lægger planer for de enkelte U19 spillere. Den slags er der ansat folk til. Hvad med at fokusere på at vi lige har forlænget med Bertil Grønkjær og Bertram Skovgaard i stedet for at fokusere på alle dårligdommene? Det er til at brække sig over.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altså, jeg skal ærligt indrømme, at jeg har mistet troen på succes i kølvandet på de sidste par uger. Jeg synes især Jan Peters har virket presset, og tager åbenbart nogle ret store beslutninger som et forsøg på at tilfredsstille omgivelserne, som eksempelvis med fyringen af Gow. Fyringen kan være fin nok, men hvis det virkelig skyldes at der skulle findes et offerlam, er det noget bekymrende. Jeg kan heller ikke lade være med at tænke det er samme tankemønster der gør sig gældende når der snakkes om Børsting og Dalsgaard tilbage i klubben. Og hvis man først begynder at træffe beslutninger på den måde, er skaden desværre sket.andrii skrev: ↑30. maj 2025, 11:27Ja, sådan har jeg det også selv, trods jeg sagtens forstår, at man midt i dette gigantiske kaos har svært ved at finde lyspunkter. Dog synes jeg personligt at det stikker lidt af herinde (måske pga uvisheden) og det overrasker mig hvor mange der eks. pludselig har en masse insiderviden fra omklædningsrum osv omkring Bakiz, hvilket belejligt kan puste til ildenjonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:07Så længe de stadig er i klubben og sidder med ejerskabet, og der ikke er et bedre alternativ der melder sig på banen, håber de fleste fans vel på at de lykkedes. Eller hvad?AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 10:50Jeg kan helt ærligt, sagtens finde en masse andet at brække sig over, end kritik af et ejerskab, der har ødelagt vores klub indefra. Fx fans, der stadig bakker dem op.KongGulerod skrev: ↑30. maj 2025, 10:29Stop nu. Hvis der ikke ligger en klar plan for ham, så er det nok, fordi det ikke er en spiller som man vil satse på. Meget kan man give tyskerne skylden for, men det er altså ikke dem, der sidder og forhandler aftaler og lægger planer for de enkelte U19 spillere. Den slags er der ansat folk til. Hvad med at fokusere på at vi lige har forlænget med Bertil Grønkjær og Bertram Skovgaard i stedet for at fokusere på alle dårligdommene? Det er til at brække sig over.Jeg håber ledelsen pt er tavse fordi de tænker sig RIGTIG godt om og måske, uventet, prøver at finde mere kapital. Vi må se.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Fucker sse22 helt op så håber jeg chang kommer I divisionerne igen
Læs svaret sådan her: Hvor langt væk fra det AaB vi kender og elsker, kan SSE gå, så længe de bare har succes?jonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:28Det vil jeg personligt ikke have nogen interesse i. I det tilfælde ville min interesse for dansk fodbold nok stille og roligt dø ud. Men synes ikke rigtigt det var et svar. Det er da nemt bare at skrive man håber det bedste for klubben, også selvom den ikke drives som et sogneråd, hvor det er en kvalitet i sig selv, at have adresse i postnummeret.AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 11:22Når vi er i gang med irrelevante spørgsmål som svar, så lad mig fortsætte med: så længe de lykkes, kan de få lov at kalde klubben Aalborg FC og lade os spille i grønt. Eller hvad?jonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:07Så længe de stadig er i klubben og sidder med ejerskabet, og der ikke er et bedre alternativ der melder sig på banen, håber de fleste fans vel på at de lykkedes. Eller hvad?AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 10:50Jeg kan helt ærligt, sagtens finde en masse andet at brække sig over, end kritik af et ejerskab, der har ødelagt vores klub indefra. Fx fans, der stadig bakker dem op.KongGulerod skrev: ↑30. maj 2025, 10:29Stop nu. Hvis der ikke ligger en klar plan for ham, så er det nok, fordi det ikke er en spiller som man vil satse på. Meget kan man give tyskerne skylden for, men det er altså ikke dem, der sidder og forhandler aftaler og lægger planer for de enkelte U19 spillere. Den slags er der ansat folk til. Hvad med at fokusere på at vi lige har forlænget med Bertil Grønkjær og Bertram Skovgaard i stedet for at fokusere på alle dårligdommene? Det er til at brække sig over.
For mit vedkommende, ikke ret langt, da jeg ville ønske vi var ejet lokalt. For dig, var det klubfarver og navn. For mange andre, er det hvor vi står nu, med en fra Hamburg topstyrret klub, der drives som et investeringsobjekt med salg for øje, af mennesker der ser sig som alvidende og uden at kny, her skyllet al kultur ud i lokummet.
En klub der ikke er til for at skabe resultater og glæde fans, men til for at sælge unge spillere til konkurrenter og udlandet, så ejerne kan skabe en rentabel forretning og dermed gavne deres konsultentvirksomhed.
Det er ikke en klub for mig, så kan man lige så godt holde med Lidl.
Legaliser pyro!
Ja, det virker da stærk bekymrende pt., og jeg tænker vi er en del der virkelig spændt og lettere ængsteligt afventer fortsættelsen. Meget virker skrøbeligt pt, og det håber jeg at de tager hånd om.jonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:32Altså, jeg skal ærligt indrømme, at jeg har mistet troen på succes i kølvandet på de sidste par uger. Jeg synes især Jan Peters har virket presset, og tager åbenbart nogle ret store beslutninger som et forsøg på at tilfredsstille omgivelserne, som eksempelvis med fyringen af Gow. Fyringen kan være fin nok, men hvis det virkelig skyldes at der skulle findes et offerlam, er det noget bekymrende. Jeg kan heller ikke lade være med at tænke det er samme tankemønster der gør sig gældende når der snakkes om Børsting og Dalsgaard tilbage i klubben. Og hvis man først begynder at træffe beslutninger på den måde, er skaden desværre sket.andrii skrev: ↑30. maj 2025, 11:27Ja, sådan har jeg det også selv, trods jeg sagtens forstår, at man midt i dette gigantiske kaos har svært ved at finde lyspunkter. Dog synes jeg personligt at det stikker lidt af herinde (måske pga uvisheden) og det overrasker mig hvor mange der eks. pludselig har en masse insiderviden fra omklædningsrum osv omkring Bakiz, hvilket belejligt kan puste til ildenjonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:07Så længe de stadig er i klubben og sidder med ejerskabet, og der ikke er et bedre alternativ der melder sig på banen, håber de fleste fans vel på at de lykkedes. Eller hvad?AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 10:50Jeg kan helt ærligt, sagtens finde en masse andet at brække sig over, end kritik af et ejerskab, der har ødelagt vores klub indefra. Fx fans, der stadig bakker dem op.KongGulerod skrev: ↑30. maj 2025, 10:29Stop nu. Hvis der ikke ligger en klar plan for ham, så er det nok, fordi det ikke er en spiller som man vil satse på. Meget kan man give tyskerne skylden for, men det er altså ikke dem, der sidder og forhandler aftaler og lægger planer for de enkelte U19 spillere. Den slags er der ansat folk til. Hvad med at fokusere på at vi lige har forlænget med Bertil Grønkjær og Bertram Skovgaard i stedet for at fokusere på alle dårligdommene? Det er til at brække sig over.Jeg håber ledelsen pt er tavse fordi de tænker sig RIGTIG godt om og måske, uventet, prøver at finde mere kapital. Vi må se.
Jeg synes efterhånden det er en del år siden, at AaB har været det jeg "kender og elsker", især på kulturen har det været jammerligt lige siden sidste mesterskab. Vi har været sovset ind i tabermentalitet og siddet fast i en fodboldverden der ikke har eksisteret i snart 20 år. Indtjeningsgrundlaget i akademiet er stille og roligt faldet, samtidig med at det sportslige niveau på førsteholdet er blevet forringet.AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 11:49Læs svaret sådan her: Hvor langt væk fra det AaB vi kender og elsker, kan SSE gå, så længe de bare har succes?
For mit vedkommende, ikke ret langt, da jeg ville ønske vi var ejet lokalt. For dig, var det klubfarver og navn. For mange andre, er det hvor vi står nu, med en fra Hamburg topstyrret klub, der drives som et investeringsobjekt med salg for øje, af mennesker der ser sig som alvidende og uden at kny, her skyllet al kultur ud i lokummet.
En klub der ikke er til for at skabe resultater og glæde fans, men til for at sælge unge spillere til konkurrenter og udlandet, så ejerne kan skabe en rentabel forretning og dermed gavne deres konsultentvirksomhed.
Det er såkaldte lokale kræfter, der har kørt det i afløbet i en sådan grad, at det er tvivlsomt om, i klubbens nuværende forfatning, der overhovedet er et økonomisk grundlag for at drive en superligaklub i Aalborg på bæredygtig vis.
Jeg forstår det sidste du skriver, men strategien går jo netop på at udvikle lokale talenter og forbedre mulighederne for nordjyske spillere, modsat eks. Horsens, hvor man har erstattet hele U-19 truppen med en flok afrikanere. Vi er vel allesammen enige om, at det ikke giver mening at snakke om topfodbold i Aalborg medmindre der kommer penge i kassen, og den eneste reelle mulighed for at skabe de penge selv, er ved at udvikle og sælge spillere. Jeg er så helt enig i, at det ikke skal være et mål i sig selv at sælge spillere dyrt, men et middel til at skaffe yderligere midler til førsteholdet, så vi kan løfte det sportslige niveau og være med i kampen om titler og europæiske pladser.
- KongGulerod
- Landshold

Du skaber ikke en rentabel, succesfuld forretning uden at spille i Superligaen og have en vis sportslig succes. Det kan du være helt sikker på. De har præcis samme interesse som du har selvom det godt kan se anderledes ud udefra. Jeg er da sikker på at de også er trætte af at være rykket ned og meget gerne havde været det foruden.AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 11:49Læs svaret sådan her: Hvor langt væk fra det AaB vi kender og elsker, kan SSE gå, så længe de bare har succes?jonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:28Det vil jeg personligt ikke have nogen interesse i. I det tilfælde ville min interesse for dansk fodbold nok stille og roligt dø ud. Men synes ikke rigtigt det var et svar. Det er da nemt bare at skrive man håber det bedste for klubben, også selvom den ikke drives som et sogneråd, hvor det er en kvalitet i sig selv, at have adresse i postnummeret.AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 11:22Når vi er i gang med irrelevante spørgsmål som svar, så lad mig fortsætte med: så længe de lykkes, kan de få lov at kalde klubben Aalborg FC og lade os spille i grønt. Eller hvad?jonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:07Så længe de stadig er i klubben og sidder med ejerskabet, og der ikke er et bedre alternativ der melder sig på banen, håber de fleste fans vel på at de lykkedes. Eller hvad?AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 10:50Jeg kan helt ærligt, sagtens finde en masse andet at brække sig over, end kritik af et ejerskab, der har ødelagt vores klub indefra. Fx fans, der stadig bakker dem op.KongGulerod skrev: ↑30. maj 2025, 10:29
Stop nu. Hvis der ikke ligger en klar plan for ham, så er det nok, fordi det ikke er en spiller som man vil satse på. Meget kan man give tyskerne skylden for, men det er altså ikke dem, der sidder og forhandler aftaler og lægger planer for de enkelte U19 spillere. Den slags er der ansat folk til. Hvad med at fokusere på at vi lige har forlænget med Bertil Grønkjær og Bertram Skovgaard i stedet for at fokusere på alle dårligdommene? Det er til at brække sig over.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg er faktisk ikke sikker på at Superligaen har 1. prioritet for SSE22. Det virker til at at deres ultimative prioritet er et akademi der avler spillere som de kan sælge videre og tjene penge på og dermed lave en business case for deres virksomhed. At spille i Superligaen er så bare en bonus. De kan jo selvfølgelig modbevise mig ved at sætte ALT ind på at styrke truppen så vi har en realistisk mulighed for at rykke op i 1. forsøg.KongGulerod skrev: ↑30. maj 2025, 12:06Du skaber ikke en rentabel, succesfuld forretning uden at spille i Superligaen og have en vis sportslig succes. Det kan du være helt sikker på. De har præcis samme interesse som du har selvom det godt kan se anderledes ud udefra. Jeg er da sikker på at de også er trætte af at være rykket ned og meget gerne havde været det foruden.AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 11:49Læs svaret sådan her: Hvor langt væk fra det AaB vi kender og elsker, kan SSE gå, så længe de bare har succes?jonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:28Det vil jeg personligt ikke have nogen interesse i. I det tilfælde ville min interesse for dansk fodbold nok stille og roligt dø ud. Men synes ikke rigtigt det var et svar. Det er da nemt bare at skrive man håber det bedste for klubben, også selvom den ikke drives som et sogneråd, hvor det er en kvalitet i sig selv, at have adresse i postnummeret.AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 11:22Når vi er i gang med irrelevante spørgsmål som svar, så lad mig fortsætte med: så længe de lykkes, kan de få lov at kalde klubben Aalborg FC og lade os spille i grønt. Eller hvad?
At få styr på forretningen bør jo også være prioritet nr. 1 da det er forudsætningen for alt andet... med mindre man altså har ejere der bare bliver ved med at dække driftsunderskud, men det har vi ikke. Der er så bare ingen tvivl om at det vil være markant nemmere at få styr på forretningen hvis indtægterne er baseret på superliga fremfor 1. division, også ift. spillersalg hvor vi jo altså bare taler markant større summer når salget sker fra superliga niveau.haghdk skrev: ↑30. maj 2025, 12:12Jeg er faktisk ikke sikker på at Superligaen har 1. prioritet for SSE22. Det virker til at at deres ultimative prioritet er et akademi der avler spillere som de kan sælge videre og tjene penge på og dermed lave en business case for deres virksomhed. At spille i Superligaen er så bare en bonus. De kan jo selvfølgelig modbevise mig ved at sætte ALT ind på at styrke truppen så vi har en realistisk mulighed for at rykke op i 1. forsøg.KongGulerod skrev: ↑30. maj 2025, 12:06Du skaber ikke en rentabel, succesfuld forretning uden at spille i Superligaen og have en vis sportslig succes. Det kan du være helt sikker på. De har præcis samme interesse som du har selvom det godt kan se anderledes ud udefra. Jeg er da sikker på at de også er trætte af at være rykket ned og meget gerne havde været det foruden.AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 11:49Læs svaret sådan her: Hvor langt væk fra det AaB vi kender og elsker, kan SSE gå, så længe de bare har succes?jonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:28Det vil jeg personligt ikke have nogen interesse i. I det tilfælde ville min interesse for dansk fodbold nok stille og roligt dø ud. Men synes ikke rigtigt det var et svar. Det er da nemt bare at skrive man håber det bedste for klubben, også selvom den ikke drives som et sogneråd, hvor det er en kvalitet i sig selv, at have adresse i postnummeret.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Som jeg hørte Ydesen i Ripodsten, var det Wichmann, der havde bragt navne som fx Børsting og Dalsgaard på banen. Ikke SSE22.jonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:32Altså, jeg skal ærligt indrømme, at jeg har mistet troen på succes i kølvandet på de sidste par uger. Jeg synes især Jan Peters har virket presset, og tager åbenbart nogle ret store beslutninger som et forsøg på at tilfredsstille omgivelserne, som eksempelvis med fyringen af Gow. Fyringen kan være fin nok, men hvis det virkelig skyldes at der skulle findes et offerlam, er det noget bekymrende. Jeg kan heller ikke lade være med at tænke det er samme tankemønster der gør sig gældende når der snakkes om Børsting og Dalsgaard tilbage i klubben. Og hvis man først begynder at træffe beslutninger på den måde, er skaden desværre sket.andrii skrev: ↑30. maj 2025, 11:27Ja, sådan har jeg det også selv, trods jeg sagtens forstår, at man midt i dette gigantiske kaos har svært ved at finde lyspunkter. Dog synes jeg personligt at det stikker lidt af herinde (måske pga uvisheden) og det overrasker mig hvor mange der eks. pludselig har en masse insiderviden fra omklædningsrum osv omkring Bakiz, hvilket belejligt kan puste til ildenjonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:07Så længe de stadig er i klubben og sidder med ejerskabet, og der ikke er et bedre alternativ der melder sig på banen, håber de fleste fans vel på at de lykkedes. Eller hvad?AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 10:50Jeg kan helt ærligt, sagtens finde en masse andet at brække sig over, end kritik af et ejerskab, der har ødelagt vores klub indefra. Fx fans, der stadig bakker dem op.KongGulerod skrev: ↑30. maj 2025, 10:29Stop nu. Hvis der ikke ligger en klar plan for ham, så er det nok, fordi det ikke er en spiller som man vil satse på. Meget kan man give tyskerne skylden for, men det er altså ikke dem, der sidder og forhandler aftaler og lægger planer for de enkelte U19 spillere. Den slags er der ansat folk til. Hvad med at fokusere på at vi lige har forlænget med Bertil Grønkjær og Bertram Skovgaard i stedet for at fokusere på alle dårligdommene? Det er til at brække sig over.Jeg håber ledelsen pt er tavse fordi de tænker sig RIGTIG godt om og måske, uventet, prøver at finde mere kapital. Vi må se.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Men de har jo efter 2 år ikke fået styr på økonomien. Vi ser ind i et underskud på 25 mio. selv om vi har solgt spillere for omkring 40 mio. De har sænket lønbudgettet men har så bare brugt pengene på stab. Hvis jeg flytter penge fra budgetkontoen over på lønkontoen, så kan det godt være det ser ud til at jeg har flere penge at bruge, men jeg har jo ikke fået en bedre økonomi.Hanga skrev: ↑30. maj 2025, 12:22At få styr på forretningen bør jo også være prioritet nr. 1 da det er forudsætningen for alt andet... med mindre man altså har ejere der bare bliver ved med at dække driftsunderskud, men det har vi ikke. Der er så bare ingen tvivl om at det vil være markant nemmere at få styr på forretningen hvis indtægterne er baseret på superliga fremfor 1. division, også ift. spillersalg hvor vi jo altså bare taler markant større summer når salget sker fra superliga niveau.haghdk skrev: ↑30. maj 2025, 12:12Jeg er faktisk ikke sikker på at Superligaen har 1. prioritet for SSE22. Det virker til at at deres ultimative prioritet er et akademi der avler spillere som de kan sælge videre og tjene penge på og dermed lave en business case for deres virksomhed. At spille i Superligaen er så bare en bonus. De kan jo selvfølgelig modbevise mig ved at sætte ALT ind på at styrke truppen så vi har en realistisk mulighed for at rykke op i 1. forsøg.KongGulerod skrev: ↑30. maj 2025, 12:06Du skaber ikke en rentabel, succesfuld forretning uden at spille i Superligaen og have en vis sportslig succes. Det kan du være helt sikker på. De har præcis samme interesse som du har selvom det godt kan se anderledes ud udefra. Jeg er da sikker på at de også er trætte af at være rykket ned og meget gerne havde været det foruden.AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 11:49Læs svaret sådan her: Hvor langt væk fra det AaB vi kender og elsker, kan SSE gå, så længe de bare har succes?jonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:28Det vil jeg personligt ikke have nogen interesse i. I det tilfælde ville min interesse for dansk fodbold nok stille og roligt dø ud. Men synes ikke rigtigt det var et svar. Det er da nemt bare at skrive man håber det bedste for klubben, også selvom den ikke drives som et sogneråd, hvor det er en kvalitet i sig selv, at have adresse i postnummeret.
Det er jeg 100% enig i og det er præcis min kritik af SSE22. Jeg synes deres strategi langt hen af vejen er den rigtige, det er udførelsen der er kommet enormt skidt fra start. Forudsætningen for at de skulle lykkes var at de med fagligt dygtighed kunne få meget ud af lidt - det har de på ingen måde overbevist mig om.haghdk skrev: ↑30. maj 2025, 12:29
Men de har jo efter 2 år ikke fået styr på økonomien. Vi ser ind i et underskud på 25 mio. selv om vi har solgt spillere for omkring 40 mio. De har sænket lønbudgettet men har så bare brugt pengene på stab. Hvis jeg flytter penge fra budgetkontoen over på lønkontoen, så kan det godt være det ser ud til at jeg har flere penge at bruge, men jeg har jo ikke fået en bedre økonomi.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Jeg håber virkelig, at Peters og Co. har indset vigtigheden af at have en sportslig ledelse med erfaring fra dansk fodbold, kendskab til ligaer og spillere etc. Det eneste, der kan redde SSE22´s investering og fremtid i klubben er en dygtig sportschef og cheftræner. Men disker SSE22 op med et par ukendte, unge og uerfarne navne, så er ALT HÅB UDE for AaB. Så kommer der endnu et ramaskrig, og det overlever de sgu ikke, de kære tyskere.jonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:32Altså, jeg skal ærligt indrømme, at jeg har mistet troen på succes i kølvandet på de sidste par uger. Jeg synes især Jan Peters har virket presset, og tager åbenbart nogle ret store beslutninger som et forsøg på at tilfredsstille omgivelserne, som eksempelvis med fyringen af Gow. Fyringen kan være fin nok, men hvis det virkelig skyldes at der skulle findes et offerlam, er det noget bekymrende. Jeg kan heller ikke lade være med at tænke det er samme tankemønster der gør sig gældende når der snakkes om Børsting og Dalsgaard tilbage i klubben. Og hvis man først begynder at træffe beslutninger på den måde, er skaden desværre sket.andrii skrev: ↑30. maj 2025, 11:27Ja, sådan har jeg det også selv, trods jeg sagtens forstår, at man midt i dette gigantiske kaos har svært ved at finde lyspunkter. Dog synes jeg personligt at det stikker lidt af herinde (måske pga uvisheden) og det overrasker mig hvor mange der eks. pludselig har en masse insiderviden fra omklædningsrum osv omkring Bakiz, hvilket belejligt kan puste til ildenjonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:07Så længe de stadig er i klubben og sidder med ejerskabet, og der ikke er et bedre alternativ der melder sig på banen, håber de fleste fans vel på at de lykkedes. Eller hvad?AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 10:50Jeg kan helt ærligt, sagtens finde en masse andet at brække sig over, end kritik af et ejerskab, der har ødelagt vores klub indefra. Fx fans, der stadig bakker dem op.KongGulerod skrev: ↑30. maj 2025, 10:29Stop nu. Hvis der ikke ligger en klar plan for ham, så er det nok, fordi det ikke er en spiller som man vil satse på. Meget kan man give tyskerne skylden for, men det er altså ikke dem, der sidder og forhandler aftaler og lægger planer for de enkelte U19 spillere. Den slags er der ansat folk til. Hvad med at fokusere på at vi lige har forlænget med Bertil Grønkjær og Bertram Skovgaard i stedet for at fokusere på alle dårligdommene? Det er til at brække sig over.Jeg håber ledelsen pt er tavse fordi de tænker sig RIGTIG godt om og måske, uventet, prøver at finde mere kapital. Vi må se.
Noteret. Jeg holder mig generelt fra AaB relaterede nyheder for tiden. Det er for deprimerende.Sauer skrev: ↑30. maj 2025, 12:23Som jeg hørte Ydesen i Ripodsten, var det Wichmann, der havde bragt navne som fx Børsting og Dalsgaard på banen. Ikke SSE22.jonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:32Altså, jeg skal ærligt indrømme, at jeg har mistet troen på succes i kølvandet på de sidste par uger. Jeg synes især Jan Peters har virket presset, og tager åbenbart nogle ret store beslutninger som et forsøg på at tilfredsstille omgivelserne, som eksempelvis med fyringen af Gow. Fyringen kan være fin nok, men hvis det virkelig skyldes at der skulle findes et offerlam, er det noget bekymrende. Jeg kan heller ikke lade være med at tænke det er samme tankemønster der gør sig gældende når der snakkes om Børsting og Dalsgaard tilbage i klubben. Og hvis man først begynder at træffe beslutninger på den måde, er skaden desværre sket.andrii skrev: ↑30. maj 2025, 11:27Ja, sådan har jeg det også selv, trods jeg sagtens forstår, at man midt i dette gigantiske kaos har svært ved at finde lyspunkter. Dog synes jeg personligt at det stikker lidt af herinde (måske pga uvisheden) og det overrasker mig hvor mange der eks. pludselig har en masse insiderviden fra omklædningsrum osv omkring Bakiz, hvilket belejligt kan puste til ildenjonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:07Så længe de stadig er i klubben og sidder med ejerskabet, og der ikke er et bedre alternativ der melder sig på banen, håber de fleste fans vel på at de lykkedes. Eller hvad?AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 10:50Jeg kan helt ærligt, sagtens finde en masse andet at brække sig over, end kritik af et ejerskab, der har ødelagt vores klub indefra. Fx fans, der stadig bakker dem op.KongGulerod skrev: ↑30. maj 2025, 10:29
Stop nu. Hvis der ikke ligger en klar plan for ham, så er det nok, fordi det ikke er en spiller som man vil satse på. Meget kan man give tyskerne skylden for, men det er altså ikke dem, der sidder og forhandler aftaler og lægger planer for de enkelte U19 spillere. Den slags er der ansat folk til. Hvad med at fokusere på at vi lige har forlænget med Bertil Grønkjær og Bertram Skovgaard i stedet for at fokusere på alle dårligdommene? Det er til at brække sig over.Jeg håber ledelsen pt er tavse fordi de tænker sig RIGTIG godt om og måske, uventet, prøver at finde mere kapital. Vi må se.
Præcis, når man stiller ham spørgsmål eller udfordrer de ting som han udlægger som "fakta" så bliver man blokeret. Han slynger om sig med ting der er fordrejede, taget ud af kontekst eller voldsomt overdrevet. I det her tilfælde kan så sidde at sige "hvad sagde jeg", men det ændrer ikke på at hans opførsel i processen har været til at lukke op at skide i og han har udtalt sig om meget, hvor han enten ikke ved en skid eller har forsømt at høre den anden side af sagen.gravballe skrev: ↑29. maj 2025, 13:09Jeg har kaldt den mand ud for at lyve så mange gange, med direkte referencer til hvad han løj om på twitter så meget at han blokerede migR Rosenberg skrev: ↑29. maj 2025, 11:39Ja, det er også, når han kommer med den slags formuleringer, jeg smækker paraderne op.Martino1 skrev: ↑29. maj 2025, 11:17Det er Mikkel Ottesen der har skrevet det, så kan man ligeså godt læse sci-fi eller fantasy, uanset hvor meget vand det er på folks møller, så er det hevet direkte ud af røven og ikke prikket ud af træværket på Hornevej.Dongdongwh0 skrev: ↑29. maj 2025, 09:40https://ordconamore.substack.com/p/AaB- ... 1GEpi4y9tQ[
Shit det her er hård læsning![]()
Den mand får ALTID 1 fjer til at blive til 10 høns, og altid i den retning som han syntes tingene skal digtes...
Og jeg er på ingen måde fan af SSE22...
Mit problem med SSE er sådan set ikke det de sagde de ville og jeg har derfor også støttet op og været åben. Jeg har egentlig heller ikke et problem med der blev gjort op med en kutlur der var syg eller at man ligger en klar ny kurs. At de gamle vil øffe er også forudsigeligt uanset om det der bliver gjort er rigtigt eller ej.
Jeg har ikke den store "justice for Thelander" følelse eller noget problem med man smed en Lucas ud der fyldte alt for meget ifht. hvad han præsterede. Mit problem er det der er kommet i stedet for ikke er skide trovværdigt. Skræmmende få spillere er lykkedes, man er ikke lykkedes med at implementere den erklærede spillestil hverken spillemæssigt eller ved at understøtte den med indkøb der kan spille den. Jeg syntes det var dybt useriøst af de folk der bare afskrev spillere fra 2 bundeliga/3 liga for der masser af kvalitet de ligaer, men jeg kender dem ikke godt nok til at vurdere hvad der er godt og mindre godt i de ligaer. Mit problem er, at man ikke beskytter sit udviklingsprojekt ved at have noget rygrad på holdet som Davidsen, Bomholt osv. kan læne sig opad. Mit problem er, at man bruger uforholdvist mange penge på konsulenter/trænere vs. spillere. Mit problem er, at man ikke har kunnet finde ud af, at implementere en spillestil gradivst og, at man derfor har sat to trænere mellem de to stole at spille defensivt eller ultimativt.
RAUS RAUS SSE!
Lykkedes med hvad? De er vel egentlig ret godt lykkedes med at køre AaB i sænk…og stop!…jeg kender allerede dit svar: det gjorde de tidligere ejere også.jonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:07Så længe de stadig er i klubben og sidder med ejerskabet, og der ikke er et bedre alternativ der melder sig på banen, håber de fleste fans vel på at de lykkedes. Eller hvad?AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 10:50Jeg kan helt ærligt, sagtens finde en masse andet at brække sig over, end kritik af et ejerskab, der har ødelagt vores klub indefra. Fx fans, der stadig bakker dem op.KongGulerod skrev: ↑30. maj 2025, 10:29Stop nu. Hvis der ikke ligger en klar plan for ham, så er det nok, fordi det ikke er en spiller som man vil satse på. Meget kan man give tyskerne skylden for, men det er altså ikke dem, der sidder og forhandler aftaler og lægger planer for de enkelte U19 spillere. Den slags er der ansat folk til. Hvad med at fokusere på at vi lige har forlænget med Bertil Grønkjær og Bertram Skovgaard i stedet for at fokusere på alle dårligdommene? Det er til at brække sig over.Bros skrev: ↑30. maj 2025, 09:48Den her beslutning er netop med sse at gøreKristian skrev: ↑30. maj 2025, 08:30For dælenBros skrev: ↑29. maj 2025, 21:37
Jeg forstår godt han smutter i efteråret fik han afvide han ikke indgik i planerne fremadrettet,og da han så brænder u19 af kan vi godt bruge ham, på en kontrakt der er dårligere for ham, end det han kan få andensteds og ingen plan for hans udvikling
hvad vil du selv gøre blive i det kaos vi pt er eller starte på en ny andensteds med mere i løn og en klar plan.
Den her historie med u19 spillere der forlader AaB har intet med SSE’s sitation de sidste 14 dage at gøre.
Den beslutning er taget af spiller og AaB for længe siden.
de kom ind og sagde mere fokus på den enkelte spiller og planer for der udvikling, og man kan jo læse i. nordjyske at det så absolut ikke var tilfældet her.
Så det de har tudet os øre fulde af passer vist ikke helt.
Nu slår Excellence ejerne fra Tyskland sig op på, at de er særligt kompetente til at udvikle fodboldklubber, men det er fandme svært at se med aalborgensiske briller på.
Jeg mener tyskerne har fejlet på så mange punkter, at de ikke har en fremtid i AaB. Selvfølgelig står og falder det med, at der kan findes en anden seriøs investor der kan overtage det totalt kuldsejlede projekt som SSE22 efterlader.
Jeg bakker op om dem der økonomisk boykotter AaB så længe SSE22 står som ejere. Det er den eneste reelle sanktionsmulighed der eksisterer.
At genetablere os (minimum) som en sub-top klub, hvor ungdomsarbejdet jævnligt skaber sportslig såvel som økonomisk værdi og vi indimellem kan gribe ud efter europæisk fodbold. Indtil et andet ejerskab dukker op med penge og ideer, må vi jo leve med det ejerskab vi har. Jeg er sådan set enig i, at der formentlig ikke er en holdbar fremtid for SSE22 i AaB og nordjylland, dertil har der været for meget kaos efter nedrykningen, men indtil der dukker et alternativ op, håber jeg da at de får al den succes de overhovedet kan.Patmand skrev: ↑30. maj 2025, 13:50Lykkedes med hvad? De er vel egentlig ret godt lykkedes med at køre AaB i sænk…og stop!…jeg kender allerede dit svar: det gjorde de tidligere ejere også.
Nu slår Excellence ejerne fra Tyskland sig op på, at de er særligt kompetente til at udvikle fodboldklubber, men det er fandme svært at se med aalborgensiske briller på.
Jeg mener tyskerne har fejlet på så mange punkter, at de ikke har en fremtid i AaB. Selvfølgelig står og falder det med, at der kan findes en anden seriøs investor der kan overtage det totalt kuldsejlede projekt som SSE22 efterlader.
Jeg bakker op om dem der økonomisk boykotter AaB så længe SSE22 står som ejere. Det er den eneste reelle sanktionsmulighed der eksisterer.
Jeg bakker altid op omkring, at folk skal kunne bruge deres tid og penge som de har lyst til. Hvis man ikke længere gider støtte op omkring klubben ved at smide penge i foretagendet, er det naturligvis ens ret.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu vender man jo ikke bare en klub fra en økonomisk dødsrute til økonomisk overskudsforretning på 1 år, heller ikke selvom man smider ½ mia i foretagende. Brøndby er jo et meget godt eksempel sammen med så mange andre klubber.Patmand skrev: ↑30. maj 2025, 13:50Lykkedes med hvad? De er vel egentlig ret godt lykkedes med at køre AaB i sænk…og stop!…jeg kender allerede dit svar: det gjorde de tidligere ejere også.
Derfor bør der ses på hvor længe(eller rettere hvor kort tid tyskerne har været der) og hvad der er sket af forandringer. Vi er jo alle - SSE22 inklusiv - jo ærgerlige over, at vi sparede lige rigeligt nok og vi derfor rykkede ned. Men der var skisme ikke mange herinde inden foråret, der troede det var et forventeligt scenarie at vi rykkede ned.
- FlæskeFrank
Det havde ikke været så svært mindske risikoen, det havde bare krævet de havde åbnet for pengepungen, i stedet for den mappe på computeren, med deres overlegne kompetencer.KongGulerod skrev: ↑30. maj 2025, 12:06Du skaber ikke en rentabel, succesfuld forretning uden at spille i Superligaen og have en vis sportslig succes. Det kan du være helt sikker på. De har præcis samme interesse som du har selvom det godt kan se anderledes ud udefra. Jeg er da sikker på at de også er trætte af at være rykket ned og meget gerne havde været det foruden.AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 11:49Læs svaret sådan her: Hvor langt væk fra det AaB vi kender og elsker, kan SSE gå, så længe de bare har succes?jonas386 skrev: ↑30. maj 2025, 11:28Det vil jeg personligt ikke have nogen interesse i. I det tilfælde ville min interesse for dansk fodbold nok stille og roligt dø ud. Men synes ikke rigtigt det var et svar. Det er da nemt bare at skrive man håber det bedste for klubben, også selvom den ikke drives som et sogneråd, hvor det er en kvalitet i sig selv, at have adresse i postnummeret.AaBager skrev: ↑30. maj 2025, 11:22Når vi er i gang med irrelevante spørgsmål som svar, så lad mig fortsætte med: så længe de lykkes, kan de få lov at kalde klubben Aalborg FC og lade os spille i grønt. Eller hvad?
Jeg tror ganske enkelt ikke på, at de har en pokaltitel eller en medalje som ambition, da det er dyrt og de sagtens ville kunne sælge unge spillere, uden at ligge i toppen af SL. Det er nemmere og billigere at sælge 2 unge talenter, end kvalificere sig til conference league.
Legaliser pyro!