Sports excellence 22
Re: Sports excellence 22
Så er det noget der kom her i nedrykningsspillet eller stået på i længere tid?Lunding skrev: ↑30. maj 2025, 22:00En holdleder. Det var så grelt, at en samlet spillertrup krævede Mennos afgang!
AaB er i frit fald - det er sørgeligt at se på :/
AaB - nu, i morgen & altid! 
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
I så fald fint han røg ud. Den slags tabere skal væk fra samfundet.Lunding skrev: ↑30. maj 2025, 22:00En holdleder. Det var så grelt, at en samlet spillertrup krævede Mennos afgang!
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Ja, teoretisk set.R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2025, 22:00Jo, for det hænger jo sammen. Jo mere du bruger på din trup, des bedre spillere (forudsat, naturligvis, at du ikke har en idiot som sportsdirektør). Jo bedre spillere, des bedre resultater. Jo bedre resulterer, des større mulighed for europæiske penge og højere priser for dine spillere.AnyFellow skrev: ↑30. maj 2025, 21:33Ja, enig i at man øger sandsynligheden jo flere penge man bruger.R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2025, 19:46Nej, der er ingen garantier. Men det er uomtvisteligt, at du øger sandsynligheden for resultater des flere penge du har. Det viser al erfaring.AnyFellow skrev: ↑30. maj 2025, 19:30Det her ender hele tiden i en hønen og ægget diskussion.Frygah skrev: ↑30. maj 2025, 16:06Men mener du virkelig det var mere rentabelt ikke at hente en 6'er ind med Suppe-erfaring (Hej André Rømer!) og dermed rykke ned, end det var at bruge nogle millioner på at stabilisere vores hold, og dermed med langt større sandsynlighed overleve i Suppen, og dermed ikke miste 30-40 mio. kr? For det er jo det vi er. Man har sparet alt (på nær egne konsulenthonorarer) og decimeret spillertruppens niveau. Vi rykker jo ned med hvad, 8-9 point færre end OB sidste sæson. Vejle lejede en Onugha, og han er vel beviset på hvad bare en enkelt spiller med kvalitet kan gøre.
Vejen til en rentabel forretning kan altså også ende med at man sparer sig ihjel, fremfor at foretage de nødvendige investeringer på de rigtige tidspunkter. Noget som SSE jo selv har italesat at de var bedre til end alle andre - Nemlig at finde kvalitet hvor andre ikke ser det. Men det gjorde de så åbenbart ikke, og nu koster det dem 30-40 mio. kr. i manglende indtægter, for ikke at tale om spillere hvis salgspris falder markant.
Rentabel forretning betyder altså ikke bare "Vi skal have flere indtægter end udgifter lige nu!". Og kommer du med den sang igen om at de ikke havde flere penge, må jeg spørge om hvor fanden de så tænker at finde de 30-40 mil en nedrykning koster.
Vi havde spiller for spiller en markant stærkere trup for år tilbage, men endte alligevel med at rykke ned. Brøndby har boostet deres budgetter med 100 millioner, og får ikke afkast af disse overhovedet.
Historien viser, at det ikke er muligt at købe sig til garanterede resultater og derfor skal ekstraudgifterne finansieres af nogen. SSE22 har valgt at det ikke skal være dem, så det er lidt billigt at være utilfreds med at de ikke smider flere penge i klubben, så vi kan gamble mere.
Og det sjove er, jo flere penge du har, des flere tjener du.
Og mht BIF, så tog jeg da trods alt hellere en kedelig bronzeplads end en nedrykning.
Jeg tænker ikke at man ubetinget kan sige, at man tjener mere pr. krone, jo flere penge man bruger.
I forhold til Brøndby, så er deres bronze købt for så høj en sum, at de uden tvivl kommer til at ændre deres tilgang, da deres investering i truppen langt fra har givet det forventede afkast. De tabte mere end 100 mio. sidste år og har en forventning om et underskud i samme leje i år. Det tænker jeg ikke de kan fortsætte med ret meget længere, hvis de ikke snart ser et bedre sportsligt afkast.
En positiv spiral, der virker selvforstærkende.
Du kan aldrig vide om det du satser er nok, eller om du bliver ramt af uforudsete hændelser. Uanset hvordan det vinkles vil det være et gamble, som skal finansieres af nogen.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Det er dumt at lade som om penge ikke betyder 70% af det at få succes. Selvfølgelig skal man også bruge dem fornuftigt men det er lettere at købe gode spillere hvis du har penge end ikke. Der sse22 fejlede fantastisk er de få penge de brugte, brugte de på spillere som ikke var gode.
Problemet for AaB er man ikke har haft penge til at vedholdenhed satsning selv når det er stolpe ud for over tid vil en satsning med penge og dygtighed have flere stolpe ind end stolpe ud. Vi så det i 99 da et offside der ikke var der kostede cl og gjorde man gik i panik og pludselig ikke turde satse mere.
Fcm har der imod formået at forsat at satse og bygge på selv når det fejlede og ja de var heldige og ja de fandt en rigmand I sidste øjeblik but still..
Penge kombineret med dygtighed betyder alt uden penge skal de fanme være dygtig samt heldig og de andre skal fucke op. Skal man op stabilt I toppen og ikke bare poppe der op ind imellem så skal du have penge.
AaB har intet nu ved jeg ikke hvad der sker men bliver det som rygterne siger så skal AaB være heldige med bare at være i øvre halvdel I 1 div.. Der skal sprøjtes penge ind i AaB og der skal hentes dygtige spillere ind hvis man vil op i superligaen og tages seriøst.
Problemet for AaB er man ikke har haft penge til at vedholdenhed satsning selv når det er stolpe ud for over tid vil en satsning med penge og dygtighed have flere stolpe ind end stolpe ud. Vi så det i 99 da et offside der ikke var der kostede cl og gjorde man gik i panik og pludselig ikke turde satse mere.
Fcm har der imod formået at forsat at satse og bygge på selv når det fejlede og ja de var heldige og ja de fandt en rigmand I sidste øjeblik but still..
Penge kombineret med dygtighed betyder alt uden penge skal de fanme være dygtig samt heldig og de andre skal fucke op. Skal man op stabilt I toppen og ikke bare poppe der op ind imellem så skal du have penge.
AaB har intet nu ved jeg ikke hvad der sker men bliver det som rygterne siger så skal AaB være heldige med bare at være i øvre halvdel I 1 div.. Der skal sprøjtes penge ind i AaB og der skal hentes dygtige spillere ind hvis man vil op i superligaen og tages seriøst.
-
R Rosenberg
- Allstar

Nej, isoleret set. Men jeg taler også om sandsynlighed.AnyFellow skrev: ↑30. maj 2025, 22:43Ja, teoretisk set.R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2025, 22:00Jo, for det hænger jo sammen. Jo mere du bruger på din trup, des bedre spillere (forudsat, naturligvis, at du ikke har en idiot som sportsdirektør). Jo bedre spillere, des bedre resultater. Jo bedre resulterer, des større mulighed for europæiske penge og højere priser for dine spillere.AnyFellow skrev: ↑30. maj 2025, 21:33Ja, enig i at man øger sandsynligheden jo flere penge man bruger.R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2025, 19:46Nej, der er ingen garantier. Men det er uomtvisteligt, at du øger sandsynligheden for resultater des flere penge du har. Det viser al erfaring.AnyFellow skrev: ↑30. maj 2025, 19:30Det her ender hele tiden i en hønen og ægget diskussion.Frygah skrev: ↑30. maj 2025, 16:06
Men mener du virkelig det var mere rentabelt ikke at hente en 6'er ind med Suppe-erfaring (Hej André Rømer!) og dermed rykke ned, end det var at bruge nogle millioner på at stabilisere vores hold, og dermed med langt større sandsynlighed overleve i Suppen, og dermed ikke miste 30-40 mio. kr? For det er jo det vi er. Man har sparet alt (på nær egne konsulenthonorarer) og decimeret spillertruppens niveau. Vi rykker jo ned med hvad, 8-9 point færre end OB sidste sæson. Vejle lejede en Onugha, og han er vel beviset på hvad bare en enkelt spiller med kvalitet kan gøre.
Vejen til en rentabel forretning kan altså også ende med at man sparer sig ihjel, fremfor at foretage de nødvendige investeringer på de rigtige tidspunkter. Noget som SSE jo selv har italesat at de var bedre til end alle andre - Nemlig at finde kvalitet hvor andre ikke ser det. Men det gjorde de så åbenbart ikke, og nu koster det dem 30-40 mio. kr. i manglende indtægter, for ikke at tale om spillere hvis salgspris falder markant.
Rentabel forretning betyder altså ikke bare "Vi skal have flere indtægter end udgifter lige nu!". Og kommer du med den sang igen om at de ikke havde flere penge, må jeg spørge om hvor fanden de så tænker at finde de 30-40 mil en nedrykning koster.
Vi havde spiller for spiller en markant stærkere trup for år tilbage, men endte alligevel med at rykke ned. Brøndby har boostet deres budgetter med 100 millioner, og får ikke afkast af disse overhovedet.
Historien viser, at det ikke er muligt at købe sig til garanterede resultater og derfor skal ekstraudgifterne finansieres af nogen. SSE22 har valgt at det ikke skal være dem, så det er lidt billigt at være utilfreds med at de ikke smider flere penge i klubben, så vi kan gamble mere.
Og mht BIF, så tog jeg da trods alt hellere en kedelig bronzeplads end en nedrykning.
Jeg tænker ikke at man ubetinget kan sige, at man tjener mere pr. krone, jo flere penge man bruger.
I forhold til Brøndby, så er deres bronze købt for så høj en sum, at de uden tvivl kommer til at ændre deres tilgang, da deres investering i truppen langt fra har givet det forventede afkast. De tabte mere end 100 mio. sidste år og har en forventning om et underskud i samme leje i år. Det tænker jeg ikke de kan fortsætte med ret meget længere, hvis de ikke snart ser et bedre sportsligt afkast.
En positiv spiral, der virker selvforstærkende.
Du kan aldrig vide om det du satser er nok, eller om du bliver ramt af uforudsete hændelser. Uanset hvordan det vinkles vil det være et gamble, som skal finansieres af nogen.
Ædruelighedens stemme
Det lyder som en komplet vanvittig historie, set ud fra, hvilke værdier Menno ellers har udtrykt at stå på. Men hey, det er AaB. Who knows.Lunding skrev: ↑30. maj 2025, 22:00En holdleder. Det var så grelt, at en samlet spillertrup krævede Mennos afgang!
Jeg troede i øvrigt, såvel Hegnet som Ottesen havde trukket sig fra debatten om AaB. Nåja.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Til gengæld har de solgt Suzuki for 60-70 mil, Kvistgaarden ryger nok for omkring 100 mil…AnyFellow skrev: ↑30. maj 2025, 21:33Ja, enig i at man øger sandsynligheden jo flere penge man bruger.R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2025, 19:46Nej, der er ingen garantier. Men det er uomtvisteligt, at du øger sandsynligheden for resultater des flere penge du har. Det viser al erfaring.AnyFellow skrev: ↑30. maj 2025, 19:30Det her ender hele tiden i en hønen og ægget diskussion.Frygah skrev: ↑30. maj 2025, 16:06Men mener du virkelig det var mere rentabelt ikke at hente en 6'er ind med Suppe-erfaring (Hej André Rømer!) og dermed rykke ned, end det var at bruge nogle millioner på at stabilisere vores hold, og dermed med langt større sandsynlighed overleve i Suppen, og dermed ikke miste 30-40 mio. kr? For det er jo det vi er. Man har sparet alt (på nær egne konsulenthonorarer) og decimeret spillertruppens niveau. Vi rykker jo ned med hvad, 8-9 point færre end OB sidste sæson. Vejle lejede en Onugha, og han er vel beviset på hvad bare en enkelt spiller med kvalitet kan gøre.
Ja, men salget af Suzuki bliver jo ligegyldig, når man stadig forventer et underskud mellem 60 og 100 mio.FlemmingG skrev: ↑31. maj 2025, 02:17Til gengæld har de solgt Suzuki for 60-70 mil, Kvistgaarden ryger nok for omkring 100 mil…AnyFellow skrev: ↑30. maj 2025, 21:33Ja, enig i at man øger sandsynligheden jo flere penge man bruger.R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2025, 19:46Nej, der er ingen garantier. Men det er uomtvisteligt, at du øger sandsynligheden for resultater des flere penge du har. Det viser al erfaring.AnyFellow skrev: ↑30. maj 2025, 19:30Det her ender hele tiden i en hønen og ægget diskussion.Frygah skrev: ↑30. maj 2025, 16:06Men mener du virkelig det var mere rentabelt ikke at hente en 6'er ind med Suppe-erfaring (Hej André Rømer!) og dermed rykke ned, end det var at bruge nogle millioner på at stabilisere vores hold, og dermed med langt større sandsynlighed overleve i Suppen, og dermed ikke miste 30-40 mio. kr? For det er jo det vi er. Man har sparet alt (på nær egne konsulenthonorarer) og decimeret spillertruppens niveau. Vi rykker jo ned med hvad, 8-9 point færre end OB sidste sæson. Vejle lejede en Onugha, og han er vel beviset på hvad bare en enkelt spiller med kvalitet kan gøre.
- KongGulerod
- Landshold

Suzuki, ja. Men Kvistgaarden har jo netop intet med GFH at gøre. Han er resultatet af et velfungerende talentakademi.FlemmingG skrev: ↑31. maj 2025, 02:17Til gengæld har de solgt Suzuki for 60-70 mil, Kvistgaarden ryger nok for omkring 100 mil…AnyFellow skrev: ↑30. maj 2025, 21:33Ja, enig i at man øger sandsynligheden jo flere penge man bruger.R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2025, 19:46Nej, der er ingen garantier. Men det er uomtvisteligt, at du øger sandsynligheden for resultater des flere penge du har. Det viser al erfaring.AnyFellow skrev: ↑30. maj 2025, 19:30Det her ender hele tiden i en hønen og ægget diskussion.Frygah skrev: ↑30. maj 2025, 16:06Men mener du virkelig det var mere rentabelt ikke at hente en 6'er ind med Suppe-erfaring (Hej André Rømer!) og dermed rykke ned, end det var at bruge nogle millioner på at stabilisere vores hold, og dermed med langt større sandsynlighed overleve i Suppen, og dermed ikke miste 30-40 mio. kr? For det er jo det vi er. Man har sparet alt (på nær egne konsulenthonorarer) og decimeret spillertruppens niveau. Vi rykker jo ned med hvad, 8-9 point færre end OB sidste sæson. Vejle lejede en Onugha, og han er vel beviset på hvad bare en enkelt spiller med kvalitet kan gøre.
Hvis det er så idiotsikker en investering, skal i da bare begynde at lave en bussinesscase og samle investorere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Og hvis du er så enig med SSE, så skal du bare heppe på at vi sparer endnu mere og rykker ned i 2. division - Så kan vi få et endnu bedre økonomisk resultat! Hell, lad os droppe professionelt fodbold - Det er jo så dyrt. Amatører koste gratis, problem løst! Vi er nu økonomisk rentable!
Kan du ikke bare prøve at løfte dit niveau en anelse? Der er altså masser af gode og fornuftigt skrevne indlæg herinde, også fra din side, og de der bøvede passiv-aggressive one-liners bidrager ikke til en skid.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg ser faktisk vores nuværende AaB som en interessant case for nogle der har kapitalen til det. Man vil kunne være der være dem der bringer AaB tilbage som et top-6 hold i Superligaen. Det kunne jeg godt forestille mig ville være interessant for de investorer der står i kulissen og håber at SSE22 kaster håndklædet i ringen.Frygah skrev: ↑31. maj 2025, 09:43Og hvis du er så enig med SSE, så skal du bare heppe på at vi sparer endnu mere og rykker ned i 2. division - Så kan vi få et endnu bedre økonomisk resultat! Hell, lad os droppe professionelt fodbold - Det er jo så dyrt. Amatører koste gratis, problem løst! Vi er nu økonomisk rentable!
Kan du ikke bare prøve at løfte dit niveau en anelse? Der er altså masser af gode og fornuftigt skrevne indlæg herinde, også fra din side, og de der bøvede passiv-aggressive one-liners bidrager ikke til en skid.
Men det er jo en fuldstændig ligegyldig diskussion. Ja, det ville da være meget nemmere hvis vi havde millioner i kassen, og kunne spendere penge som AGF eller Brøndby, men det er der jo en grund til vi ikke har, og en grund til vi ikke kan. Vi tjener ikke penge, og der er tydeligvis ingen investorer, der mener det er besværet værd, at smide de 1-2-300 millioner det kræver, eller tror på vi kan blive en virksomhed (undskyld udtrykket) der kan generere et overskud der gør investeringen besværet værd.Frygah skrev: ↑31. maj 2025, 09:43Og hvis du er så enig med SSE, så skal du bare heppe på at vi sparer endnu mere og rykker ned i 2. division - Så kan vi få et endnu bedre økonomisk resultat! Hell, lad os droppe professionelt fodbold - Det er jo så dyrt. Amatører koste gratis, problem løst! Vi er nu økonomisk rentable!
Det er jo ren ønsketænkning, og har aldrig, såvidt jeg ved, været et reelt alternativ.
Det med business-casen lyder måske passivt-agressivt, men jeg mener det faktisk semi-seriøst. Ikke det med at samle investorerer, men det kunne måske være en god øvelse for flere at lave sådan en konvolutudregning af hvor godt man skal gøre det sportsligt og transfermæssigt, før der begynder at rulle penge ind, og hvor stort et budget klubben burde kunne bære.
De der overpumpede budgetter, hvor man er afhængig af store salg og stramme sportslige målsætninger, fungerer aldrig i praksis. I hvert fald ikke uden at der skal endnu mere ekstern kapital til. Der er efterhånden også så mange penge i superligaen, at man ikke bare kan katapultere sig op som top-hold med en moderat investering. Tiderne hvor de danske europapladser var billigt til salg er ovre.
Fordelen er, at man starter på 0, og allerede fra nytår er helt ude af de "dyre" kontrakter (med Jørgensen og Helenius). Driftsmæssigt bliver det næppe billigere end det er lige nu, og der er helt oplagte muligheder for at sætte sit eget præg nu hvor der hverken er træner eller sportsdirektør.haghdk skrev: ↑31. maj 2025, 10:01Jeg ser faktisk vores nuværende AaB som en interessant case for nogle der har kapitalen til det. Man vil kunne være der være dem der bringer AaB tilbage som et top-6 hold i Superligaen. Det kunne jeg godt forestille mig ville være interessant for de investorer der står i kulissen og håber at SSE22 kaster håndklædet i ringen.Frygah skrev: ↑31. maj 2025, 09:43Og hvis du er så enig med SSE, så skal du bare heppe på at vi sparer endnu mere og rykker ned i 2. division - Så kan vi få et endnu bedre økonomisk resultat! Hell, lad os droppe professionelt fodbold - Det er jo så dyrt. Amatører koste gratis, problem løst! Vi er nu økonomisk rentable!
Min store frygt er, at vi på et tidspunbkt bliver interessante for et eller andet latterligt flerklubejerskab.
Som jeg hører de interessrede parter, er der tale om grupper der gerne vil overtage klubben, men ikke så meget mere. Man kunne måske drømme om, at de forskellige investorgrupper kan slå sig sammen, og i stedet for at bruge 50-80 millioner på at købe tyskerne ud, smider pengene i klubben. Få udvandet tyskernes ejerandel, og give dem et sidste skud til at vise de kan levere sportsligt.
Intet ændrer sig ved at klubben bare skifter hænder.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Tyskerne er ikke interesseret i at få udvandet deres del. Det er helt sikkert. I Medianos special sagde de at en af grundene til at SSE22 ikke vil have andre investorer ind der giver noget kapital, er at deres andel så bliver mindre og de så kommer under 50 %. De skal derfor smide tilsvarende beløb ind for at beholde andelen og de penge har de IKKE. Så det er ikke et både-og scenarie, men et enten-eller.jonas386 skrev: ↑31. maj 2025, 10:24Fordelen er, at man starter på 0, og allerede fra nytår er helt ude af de "dyre" kontrakter (med Jørgensen og Helenius). Driftsmæssigt bliver det næppe billigere end det er lige nu, og der er helt oplagte muligheder for at sætte sit eget præg nu hvor der hverken er træner eller sportsdirektør.haghdk skrev: ↑31. maj 2025, 10:01Jeg ser faktisk vores nuværende AaB som en interessant case for nogle der har kapitalen til det. Man vil kunne være der være dem der bringer AaB tilbage som et top-6 hold i Superligaen. Det kunne jeg godt forestille mig ville være interessant for de investorer der står i kulissen og håber at SSE22 kaster håndklædet i ringen.Frygah skrev: ↑31. maj 2025, 09:43Og hvis du er så enig med SSE, så skal du bare heppe på at vi sparer endnu mere og rykker ned i 2. division - Så kan vi få et endnu bedre økonomisk resultat! Hell, lad os droppe professionelt fodbold - Det er jo så dyrt. Amatører koste gratis, problem løst! Vi er nu økonomisk rentable!
Min store frygt er, at vi på et tidspunbkt bliver interessante for et eller andet latterligt flerklubejerskab.
Som jeg hører de interessrede parter, er der tale om grupper der gerne vil overtage klubben, men ikke så meget mere. Man kunne måske drømme om, at de forskellige investorgrupper kan slå sig sammen, og i stedet for at bruge 50-80 millioner på at købe tyskerne ud, smider pengene i klubben. Få udvandet tyskernes ejerandel, og give dem et sidste skud til at vise de kan levere sportsligt.
OK, havde ikke hørt de ikke var interesserede i andre investorer. Har kun læst, at den anonyme investorgruppe ikke var interesseret i en konstruktion hvor SSE22 stadig var en del af ejerskabet.haghdk skrev: ↑31. maj 2025, 10:33
Tyskerne er ikke interesseret i at få udvandet deres del. Det er helt sikkert. I Medianos special sagde de at en af grundene til at SSE22 ikke vil have andre investorer ind der giver noget kapital, er at deres andel så bliver mindre og de så kommer under 50 %. De skal derfor smide tilsvarende beløb ind for at beholde andelen og de penge har de IKKE. Så det er ikke et både-og scenarie, men et enten-eller.
-
Baatnakken
- 1. div

- Favoritspiller: Prica
Svært at tro på, det lyder ikke som family feeling med det mobberiLunding skrev: ↑30. maj 2025, 22:00En holdleder. Det var så grelt, at en samlet spillertrup krævede Mennos afgang!
Den konstruktion du foreslår, den forstår jeg simpelthen ikke. Du vil have nogle nye danske investorer til at pumpe nogle penge i AaB, og så ellers lade tyskerne fortsætte med at bestemme retningen?jonas386 skrev: ↑31. maj 2025, 10:24Fordelen er, at man starter på 0, og allerede fra nytår er helt ude af de "dyre" kontrakter (med Jørgensen og Helenius). Driftsmæssigt bliver det næppe billigere end det er lige nu, og der er helt oplagte muligheder for at sætte sit eget præg nu hvor der hverken er træner eller sportsdirektør.haghdk skrev: ↑31. maj 2025, 10:01Jeg ser faktisk vores nuværende AaB som en interessant case for nogle der har kapitalen til det. Man vil kunne være der være dem der bringer AaB tilbage som et top-6 hold i Superligaen. Det kunne jeg godt forestille mig ville være interessant for de investorer der står i kulissen og håber at SSE22 kaster håndklædet i ringen.Frygah skrev: ↑31. maj 2025, 09:43Og hvis du er så enig med SSE, så skal du bare heppe på at vi sparer endnu mere og rykker ned i 2. division - Så kan vi få et endnu bedre økonomisk resultat! Hell, lad os droppe professionelt fodbold - Det er jo så dyrt. Amatører koste gratis, problem løst! Vi er nu økonomisk rentable!
Jeg tror vi begge to er enige om, at det er en yderst risikabel investering - og alligevel skal dem der lige er blevet sat skak-mat af mandagstrænerne have muligheden for at fortsætte rædselsregimet? Jeg syntes det er alletiders vanvittige ide. Bestyrelsen er allerede delt i to fraktioner der vil noget forskelligt, og så foreslår du at tyskernes ejerandel skal udvandes, men sørme om ikke de fortsat skal have lov at bestemme.
Jeg ville ikke engang turde lade tyskerne forvalte 500 kroner af mine penge, hvorfor skulle nogen ønske at smide et kæmpe millionbeløb efter dem?
Jeg forstår i øvrigt heller ikke dit første postulat, nemlig at der er tale om grupper der gerne vil overtage AaB, men ikke så meget mere.
Du påstår simpelthen at de ikke aner hvad de vil med AaB? Hvilken retning de gerne vi have AaB i?
Driftsmæssigt er udgifterne vist lige så store nu som før SSE22 valsede ind på scenen. Nu har man måske nok en billigere men også helt igennem elendig spillertrup, og så har de så skruet tilsvarende op for udgifterne andetsteds.
Det er ikke en konstruktion jeg sidder og drømmer om. Mere en frustration over, at der tilsyneladende er fragmenterede kræfter med kapital, der undersøger mulighederne hver for sig, i stedet for et samarbejde om at stampe så meget kapital op af jorden som muligt og give klubben den kick-start der er behov for.Patmand skrev: ↑31. maj 2025, 12:55
Den konstruktion du foreslår, den forstår jeg simpelthen ikke. Du vil have nogle nye danske investorer til at pumpe nogle penge i AaB, og så ellers lade tyskerne fortsætte med at bestemme retningen?
Jeg tror vi begge to er enige om, at det er en yderst risikabel investering - og alligevel skal dem der lige er blevet sat skak-mat af mandagstrænerne have muligheden for at fortsætte rædselsregimet? Jeg syntes det er alletiders vanvittige ide. Bestyrelsen er allerede delt i to fraktioner der vil noget forskelligt, og så foreslår du at tyskernes ejerandel skal udvandes, men sørme om ikke de fortsat skal have lov at bestemme.
Jeg ville ikke engang turde lade tyskerne forvalte 500 kroner af mine penge, hvorfor skulle nogen ønske at smide et kæmpe millionbeløb efter dem?
Jeg forstår i øvrigt heller ikke dit første postulat, nemlig at der er tale om grupper der gerne vil overtage AaB, men ikke så meget mere.
Du påstår simpelthen at de ikke aner hvad de vil med AaB? Hvilken retning de gerne vi have AaB i?
Driftsmæssigt er udgifterne vist lige så store nu som før SSE22 valsede ind på scenen. Nu har man måske nok en billigere men også helt igennem elendig spillertrup, og så har de så skruet tilsvarende op for udgifterne andetsteds.
Ydesen har givet udtryk for, at der er forskellige investorer/interesser, der er interesseret i at smide penge for at overtage tyskernes ejerandel. Hvor seriøse de er, om de faktisk har midlerne, eller om det bare er løs snak ved jeg ikke. Som jeg læser Saabye (og forstår Ydesens udtalelse), handler det for i hvert fald den anonyme investorgruppe mere om at tyskerne skal ud, end at pengestærke folk har planer og midler til at tilføje de nødvendige investeringer i klubben og truppen. Saabye giver udtryk for en investering i akademiet, og derudover at der skal være mere fokus på nordjyske talenter, spillere og ledere. Lyder ikke for mig som en investorgruppe der kommer til at smide +100 millioner i klubben efter overtagelse. Jeg har ikke hørt noget konkret fra andre.
Jeg tror der er tale om fans, der ikke bryder sig om at klubben er på udenlandske hænder, og ser det som en værdi i sig selv, at klubben er på lokale hænder. Hvis der fandtes kapitalstærke lokale kræfter med viden og ambitioner om at skabe en sub-top klub, så tror jeg de havde meldt sig allerede inden tyskerne var kommet til. Jeg tror den nuværende snak fra både den anonyme investorgruppe og evt. andre interesserede, er opstået som et ønske om at redde noget der engang var, mere end et ønske om at skabe et (nord)jysk fodboldflagskib. Det er, som jeg har skrevet tidligere, en helt fair ambition, jeg tror bare ikke det er noget der kommer til at gøre frustrationerne mindre herinde.
Ifølge Peters er der nedrykningsklausuler på samtlige spillere, så der ryger de samlede lønomkostninger formentlig et hak ned, ligesom vi lige har sagt farvel til en halv startopstilling. Det er lidt svært at vurdere hvad vi faktisk bruger på lønninger, når vi regnskabsmæssigt følger kalenderåret i stedet for fodboldsæsonen, men det må være markant lavere end de var det 33 mio. kr. for 2024(?).