Den snak om sportsdirektører og trænere fra Danmark kan vi godt droppe, hvad angår nogen som helst seriøse kandidater. Der er sgu da ingen af dem der gider til et galehus, hvor man bliver micromanaged af familien Peters fra Hamburg og risikere at blive fyret for ikke at kunne føre deres useriøse projekt ud i livet. Vi kan glemme alt om de nævnte navne eller bare jævne Superliganavne så længe SSE er her. Selv hvis SSE skulle give sig og lokke med en god lønseddel så er der da ingen som helst seriøse karrieremennesker der gider spilde deres tid på det der eller risikere at blive trukket med ned af det. Vi får max fallerede profiler/fuck ups eller totalt unproven lykkeriddere til det shitshow der er gang i lige nu. Mht. unproven bliver det ikke den gode slags meget talentfulde med potentiale, men i stedet tvivlsomme lykkeriddere.jonas386 skrev: ↑28. maj 2025, 22:15Enig, jeg må dog indrømme, at jeg er noget blank på hvilke navne der kunne være relevante. Navne som Johannes Hoff Thorup, Bo Svensson, Jess Thorup eller sågar Lars Friis eller Glen Riddersholm er næppe relevante at spekulere i, medmindre der er nogle helt andre midler til at investere i truppen.DarkHorse9000 skrev: ↑28. maj 2025, 22:06Det kommer helt an på hvem der bliver sportsdirektør og cheftræner. Ifølge Ydesen vil man gerne ansætte dansk.Jakobsen skrev: ↑28. maj 2025, 21:52Var jeg i deres sko gad jeg ikke Cirkus SSE. Sikker på de alle kan finde en bedre arbejdspladsFIDEL skrev: ↑28. maj 2025, 21:43Det lyder faktisk fornuftigt. Men vil de AaB nu? Nok ikke allesammen.DarkHorse9000 skrev: ↑28. maj 2025, 21:29Ydesen nævnte i dagens Ripodsten, en række spillere der sættes i forbindelse med AaB.
Dalsgaard
Frederik Branhoff
Børsting
Ibrahim Said
Thomas Gundelund
De to ansættelser er for mig helt afgørende - hvor meget har de reelt lært af det her? Følg med i morgen.
Er der nogle relevante navne i trænerkarusellen herhjemme?
På sportsdirektørposten er jeg helt blank. Superligaen er et godt bevis på, at det er en position hvor mange forskellige typer kan lykkedes.
Jeg synes egentlig det er overraskende gode navne, alt taget i betragtning. Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på, at navne som Børsting og Dalsgaard er et forsøg på at formildne fans, nu hvor ofringen af Gow ikke var nok. Said og Gundelund ville overraske mig meget positivt.
Man kan sige mange ting om karrieremennesker (jeg er selv et af dem på godt og på ondt), men er chef føst stemplet som et røvhul der ikke seriøst er der ingen seriøse folk der gider arbejde for ham og "et røvhul" er netop hvad SSE har vist sig at være. Var jeg en dansk træner på vej frem med jobmuligheder på AaBs aktuelle hylde havde jeg anyday valgt en lidt mindre lønseddel og sprotsligt budget til gengæld for at have en seriøs ledelse med et seriøst projekt bag mig. Karrieremennesker vil vinde og det giver AaBs nuværende ejerskab og ledelse meget dårlige forudsætninger for. Det nuværende projekt er alt for risikabelt at gå ind i, hvis man kærer sig om sin karriere.