Sports excellence 22
-
Bombommelom
- 2. div

- Favoritspiller: Kosten
Re: Sports excellence 22
Jeg er gammel nok til at kunne huske, da AaB var ét sølle point fra at rykke ud af 3. division. Og mismodet, der dengang var at finde i alt, hvad der drejede sig om klubben, afspejler meget godt de følelser jeg nu møder, når talen falder på AaB og det kaos, som klubben befinder sig i.
Forskellen er, at dengang, i 1982, var der bred enighed om, at der måtte ske drastiske ændringer. Nogle troede måske ikke, at det ville kunne lade sig gøre, og mange var i hvert fald skeptiske, men ingen var fortaler for, at klubben skulle fortsætte ad det spor, som havde ført til den sportslige deroute. (Og der kom gennemgribende forandringer i klubben, og man hyrede en ung - forholdsvis uprøvet - Rudbæk som træner, og man fik vendt udviklingen, der kulminerede med oprykningen til 1. division i 1986 efter den uafgjorte kamp på Høje Bøge Stadion.)
Det der bekymrer mig mest ved den nuværende situation er ikke SSE22's ageren, deres mangel på fodboldfaglige kompetencer, deres ligegyldighed i forhold til klubben som kulturinstitution, deres arrogance, deres ansvarsforflygtigelse eller deres manglende vilje til at investere den fornødne kapital i klubben, det er derimod det forhold, at så mange, der angiveligt kærer sig om AaB, har ladet sig - i mangel af et bedre ord - forføre af SSE22's selvopfundne myte om egne fortræffeligheder.
Det medfører argumenter om, at SSE22 blot skal have mere tid, at SSE22 er det eneste alternativ, at SSE22 selvfølgelig har et ønske om, at AaB skal nyde sportslig succes og sandelig ikke kun er interesseret i at bruge akademiet til at sikre hurtig omsætning, at SSE22 er dybt engagerede og besidder stor faglighed, at SSE22's betaling af "konsulenthonorarer" til sig selv naturligvis ikke minder foruroligende om familien Glazers gældsoverførsel til Manchester Utd., at SSE22 bliver bedømt urimligt hårdt fordi de er tyskere, at SSE22 i hvert fald ikke er mere uduelige, end den tidligere ledelse og så videre og så videre.
For mig gør det ondt helt ind i marven, at se AaB blive vanæret og latterliggjort på den måde, som det sker nu. Hvis det eneste alternativ til SSE22 og deres måde at forvalte AaB på er, at klubben må starte forfra i Danmarksserien eller lavere, så foretrækker jeg faktisk det. For det ville i de mindste være en værdig død, med muligheden for en genopstandelse, og ikke den daglige ydmygelse, som det er at se klubben i hænderne på nogle, der ikke vil den det bedste. Og nej! SSE22 vil ikke AaB det bedste, SSE22 vil alene SSE22 det bedste.
Forskellen er, at dengang, i 1982, var der bred enighed om, at der måtte ske drastiske ændringer. Nogle troede måske ikke, at det ville kunne lade sig gøre, og mange var i hvert fald skeptiske, men ingen var fortaler for, at klubben skulle fortsætte ad det spor, som havde ført til den sportslige deroute. (Og der kom gennemgribende forandringer i klubben, og man hyrede en ung - forholdsvis uprøvet - Rudbæk som træner, og man fik vendt udviklingen, der kulminerede med oprykningen til 1. division i 1986 efter den uafgjorte kamp på Høje Bøge Stadion.)
Det der bekymrer mig mest ved den nuværende situation er ikke SSE22's ageren, deres mangel på fodboldfaglige kompetencer, deres ligegyldighed i forhold til klubben som kulturinstitution, deres arrogance, deres ansvarsforflygtigelse eller deres manglende vilje til at investere den fornødne kapital i klubben, det er derimod det forhold, at så mange, der angiveligt kærer sig om AaB, har ladet sig - i mangel af et bedre ord - forføre af SSE22's selvopfundne myte om egne fortræffeligheder.
Det medfører argumenter om, at SSE22 blot skal have mere tid, at SSE22 er det eneste alternativ, at SSE22 selvfølgelig har et ønske om, at AaB skal nyde sportslig succes og sandelig ikke kun er interesseret i at bruge akademiet til at sikre hurtig omsætning, at SSE22 er dybt engagerede og besidder stor faglighed, at SSE22's betaling af "konsulenthonorarer" til sig selv naturligvis ikke minder foruroligende om familien Glazers gældsoverførsel til Manchester Utd., at SSE22 bliver bedømt urimligt hårdt fordi de er tyskere, at SSE22 i hvert fald ikke er mere uduelige, end den tidligere ledelse og så videre og så videre.
For mig gør det ondt helt ind i marven, at se AaB blive vanæret og latterliggjort på den måde, som det sker nu. Hvis det eneste alternativ til SSE22 og deres måde at forvalte AaB på er, at klubben må starte forfra i Danmarksserien eller lavere, så foretrækker jeg faktisk det. For det ville i de mindste være en værdig død, med muligheden for en genopstandelse, og ikke den daglige ydmygelse, som det er at se klubben i hænderne på nogle, der ikke vil den det bedste. Og nej! SSE22 vil ikke AaB det bedste, SSE22 vil alene SSE22 det bedste.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Det forlyder jo så nu, at de potentielle investorer har trukket sig fordi SSE22's pris er for høj. Man kan så håbe at det er som et led i en forhandlingstaktik.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Lasse Yde Hegnet skriver:
“ Rigtig mange har skrevet efter podcasts og blogindlæg. Flere og flere ting bekræftes. Nu at potentielle nye investorer har trukket sig fra forhandlinger med SSE22 om #SuperAaB. De vil ikke røre den brugte bil, for de kan se den falder sammen snart.”
DarkHorse9000 skrev: ↑2. jun 2025, 08:47Lasse Yde Hegnet skriver:
“ Rigtig mange har skrevet efter podcasts og blogindlæg. Flere og flere ting bekræftes. Nu at potentielle nye investorer har trukket sig fra forhandlinger med SSE22 om #SuperAaB. De vil ikke røre den brugte bil, for de kan se den falder sammen snart.”
Der er godt nok skræmmende skyer over klubben for tiden. Jeg har svært ved at se et positivt outcome.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Eller også, er de potentielle investorer bare ikke investeringsvillige nok.DarkHorse9000 skrev: ↑2. jun 2025, 08:47Lasse Yde Hegnet skriver:
-
Halamadrid
- 2. div

- Favoritspiller: Lucas Andersen
Jeg er ret sikker på at vores bedste bud er at tro på at det ikke kan blive værre end det er lige nu. Der er ingen med en minimal hjerne der vil smide penge i AaB lige nu.bonanza skrev: ↑2. jun 2025, 09:02Eller også, er de potentielle investorer bare ikke investeringsvillige nok.DarkHorse9000 skrev: ↑2. jun 2025, 08:47Lasse Yde Hegnet skriver:
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Med det in mente. Så har jeg en bil, jeg modvilligt overveje at sælge. Den gik godt nok ikke igennem syn hverken første eller anden gang. Meeen det er blot et par småting der skal justeres, så tilhører den atter toppen af bilpark Danmark.bonanza skrev: ↑2. jun 2025, 09:02Eller også, er de potentielle investorer bare ikke investeringsvillige nok.DarkHorse9000 skrev: ↑2. jun 2025, 08:47Lasse Yde Hegnet skriver:
Jeg har ikke lige udskriftet fra Synshallen her, men der er lidt med styrtøjet siger de. Og så kører den ikke på alle cylindre. Samt der drypper olie.
Indrømmet, den er dyr i drift og du kommer nok til at tabe lidt penge, da den ikke kører langt på literen. Der er desuden lidt buler og rust, men den er charmerende og har en lang og gloværdig historie.
Så lad mig sige det som det er: Jeg er ikke forhippet på at sælge den veteranperle, men er du investeringsvillig nok, hvad jeg fornemmer du er, så kan vi måske få enderne til at mødes. Men det bliver ikke billigt.
-
Lyngehoevdingen
- 1. div

- Favoritspiller: Milan Timko
Det vil være naivt. Det kan blive meget værre.Halamadrid skrev: ↑2. jun 2025, 09:38Jeg er ret sikker på at vores bedste bud er at tro på at det ikke kan blive værre end det er lige nu. Der er ingen med en minimal hjerne der vil smide penge i AaB lige nu.bonanza skrev: ↑2. jun 2025, 09:02Eller også, er de potentielle investorer bare ikke investeringsvillige nok.DarkHorse9000 skrev: ↑2. jun 2025, 08:47Lasse Yde Hegnet skriver:
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Det bliver det uden penge, vent og se... Jeg er alvorlig bekymret for man laver en esbjerg.. fordi de engang undervurdere 1 div, og tror man bare kan flytte u19 holdet der op...Lyngehoevdingen skrev: ↑2. jun 2025, 09:45Det vil være naivt. Det kan blive meget værre.Halamadrid skrev: ↑2. jun 2025, 09:38Jeg er ret sikker på at vores bedste bud er at tro på at det ikke kan blive værre end det er lige nu. Der er ingen med en minimal hjerne der vil smide penge i AaB lige nu.bonanza skrev: ↑2. jun 2025, 09:02Eller også, er de potentielle investorer bare ikke investeringsvillige nok.DarkHorse9000 skrev: ↑2. jun 2025, 08:47Lasse Yde Hegnet skriver:
Jeg er blandt dem, der ret hurtigt blev skeptisk i forhold til SSE22. De spillere man hentede i sommeren '23 og hele tilgangen til vores sæson i 1. division, stod i skærende kontrast til de udmeldinger de kom med. Jeg synes til gengæld at Menno var et spændende trænervalg, som matchede med visionerne. SSE22's evner udi at sammensætte en konkurrencedygtig trup til noget der minder om totalfodbold, blev allerede efter få runder af denne sæson udstillet.Bombommelom skrev: ↑31. maj 2025, 19:18Jeg er gammel nok til at kunne huske, da AaB var ét sølle point fra at rykke ud af 3. division. Og mismodet, der dengang var at finde i alt, hvad der drejede sig om klubben, afspejler meget godt de følelser jeg nu møder, når talen falder på AaB og det kaos, som klubben befinder sig i.
Det fik man rettet til, og troen på overlevelse var stor, men jeg synes også det var tydeligt, at hvedebrødsdagene var ovre.- det blev klart for de fleste, efter udmeldingen om forventningerne til årsresultatet for 2025, at SSE22 var milevidt fra en formel til en bæredygtig økonomi.
Det bekymrede ligeledes mange, at man igen i vintervinduet hentede unge uprøvede spillere. Samtidig ville man forsøge sig med et mere offensivt udtryk på banen i foråret, selvom det hurtigt stod klart, at vi ikke evnede at dominere kampene, end ikke mod ligaens dårligere hold.
Jeg synes din rant mod AaB-fansene er ved siden af skiven. Selvfølgelig skulle SSE22 have en fair chance. Hvad var alternativet?
Det er som om du glemme, at de overtog en træt og udslidt butik, hvor man brugte langt flere penge end man tjente. Der har de fra start været ærlige med at det ville blive en hård proces at få det vendt. Jeg synes det er en bedrevidende og bagudsparkende stil, som ikke giver mening. Hvad med dengang man ansatte Gaarde, Bælum og Inge, mens man fyrede Schoors. For ikke at tale om hele ejendomssagaen og håndbold, basket, ishochey i start 00'erne. Jeg køber ikke den slags "det kunne man da have sagt sig selv"-retrospektiv analyse.
I forhold til nutiden, så står det efterhånden klart, at kombinationen af at SSE22 har speedet den her forandringsproces alt for hurtigt op og åbenlyst ikke haft formatet(de rigtige personer) til udførelsen, er for mig den altovervejende årsag til vi er endt her.
De har ligeledes været ærlige omkring, at AaB var en businesscase for dem. Det er helt fair, at du harcelere over det, men det er nu engang sådan prof fodbold er i dag, alle steder. Man har regler i nogle lande, der gør at en vis procentdel skal tilhører fans eller lokale, men det er en teorietisk diskussion, som ikke er relevant.
Jeg husker en tråd herinde, fra den tid hvor Vernon købte FCN. Der fik jeg virkelig på puklen for at ytre, at jeg ville ønske at vi fik en ejer af den kaliber (fraregnet hans blakkede personlighed naturligvis). Du kommer ingen steder uden en pengestærk investor, og så kan det godt være at du ønsker at AaB starter forfra i DS, men det ved vi godt ikke kommer til at ske. Og så er der altså en sammenhæng mellem det at lave penge på en fodboldklub og have sportslig succes. Man får væsentligt flere penge for sine spillere, hvis man er med i Europa League, end hvis man sejler rundt i nedrykningsspillet.
Prøv og se Silkeborg, som vi fodboldromantikere, har yndet at hive frem som et pragteksempel på hvordan man kan få meget ud af lidt. De har solgt sig selv til kapitalismen. - og det kommer vi (læs: SSE22) også til at gøre når de erkende at løbet er kørt for dem.
Så er historien med Mennos mobning ude:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... lega-i-AaB
I artiklen kommer det også frem at han og Gow var på skitur sammen i vinterpausen.
I artiklen kommer det også frem at han og Gow var på skitur sammen i vinterpausen.
// gwailo
Måske det så småt begynder at tegne et billede af at det ikke er hele sandheden når vi giver sse skylden for alt dårligdom i klubben? Det er godtnok et mudret billede af vores klub der kommer frem i medierne.gwailo skrev: ↑2. jun 2025, 14:42Så er historien med Mennos mobning ude:
Helt vildt. Især på bagkant, hvor vi snakker om at Menno måske røg ud for sent (både mht. resultater men også mobning) så WIchmann ikke havde tid til at redde livet i superligaen.
// gwailo
Noget lidt andet - og det fritager bestemt ikke Menno fra ansvar, men er "mobning" ikke noget der foregår systematisk over længere tid? Ved vi om det har gjort det eller det "blot" er en rigtig dum udtalelse en enkelt aften?
// gwailo
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Både og ... der er mange faktorer, men det virker godt nok til at det hele sejler fuldstændig og totalt og der kan vi ikke komme uden om, at den øverst ansvarlige for det, er Jan Peters.RicoBR02 skrev: ↑2. jun 2025, 14:58Måske det så småt begynder at tegne et billede af at det ikke er hele sandheden når vi giver sse skylden for alt dårligdom i klubben? Det er godtnok et mudret billede af vores klub der kommer frem i medierne.gwailo skrev: ↑2. jun 2025, 14:42Så er historien med Mennos mobning ude:
Har du gemt regningerne fra benzintanken? For jeg syntes kun det er rimeligt du også bliver økonomisk kompenseret for de løbende driftsudgifter.NIN skrev: ↑2. jun 2025, 09:41Med det in mente. Så har jeg en bil, jeg modvilligt overveje at sælge. Den gik godt nok ikke igennem syn hverken første eller anden gang. Meeen det er blot et par småting der skal justeres, så tilhører den atter toppen af bilpark Danmark.bonanza skrev: ↑2. jun 2025, 09:02Eller også, er de potentielle investorer bare ikke investeringsvillige nok.DarkHorse9000 skrev: ↑2. jun 2025, 08:47Lasse Yde Hegnet skriver:
Jeg har ikke lige udskriftet fra Synshallen her, men der er lidt med styrtøjet siger de. Og så kører den ikke på alle cylindre. Samt der drypper olie.
Indrømmet, den er dyr i drift og du kommer nok til at tabe lidt penge, da den ikke kører langt på literen. Der er desuden lidt buler og rust, men den er charmerende og har en lang og gloværdig historie.
Så lad mig sige det som det er: Jeg er ikke forhippet på at sælge den veteranperle, men er du investeringsvillig nok, hvad jeg fornemmer du er, så kan vi måske få enderne til at mødes. Men det bliver ikke billigt.
-
Dongdongwh0
- 2. div

Hvem har ansat Menno? Hvem sørger for at lave en tam ledelseskultur hvor cheftræneren tager på ferie med sportschefen og mobber en anden medarbejder? Menno har jo tydeligvis ikke været professionel nok og det falder jo tilbage på de ansvarlige i bestyrelsen. Men ok når de sidder nede i Tyskland så er det nok svært at sætte rammer.RicoBR02 skrev: ↑2. jun 2025, 14:58Måske det så småt begynder at tegne et billede af at det ikke er hele sandheden når vi giver sse skylden for alt dårligdom i klubben? Det er godtnok et mudret billede af vores klub der kommer frem i medierne.gwailo skrev: ↑2. jun 2025, 14:42Så er historien med Mennos mobning ude:
Det lyder som noget gevaldigt rod.gwailo skrev: ↑2. jun 2025, 14:42Så er historien med Mennos mobning ude:
Og det skal virkelig ikke tolkes som et forsvar for Menno, men jeg kan godt forstå, hvis han er træt af Farzams fremgangsmåde i det interview. At hele interviewet gengives, selvom Menno adskillige gange siger, han ikke vil kommentere sagen om mobning. Han skulle selvfølgelig bare lægge på, hvis han ikke ville risikere noget, men alligevel.
Kan ikke endnu greje, hvad jeg skal synes om skituren. Men tror ikke, der er mange steder, man ville tage på ferie med sin chef/ansatte.
-
Dongdongwh0
- 2. div

Man kan jo passende citere Ottesen der rammer hovedet på sømmet:Sauer skrev: ↑2. jun 2025, 15:38Det lyder som noget gevaldigt rod.gwailo skrev: ↑2. jun 2025, 14:42Så er historien med Mennos mobning ude:
Og det skal virkelig ikke tolkes som et forsvar for Menno, men jeg kan godt forstå, hvis han er træt af Farzams fremgangsmåde i det interview. At hele interviewet gengives, selvom Menno adskillige gange siger, han ikke vil kommentere sagen om mobning. Han skulle selvfølgelig bare lægge på, hvis han ikke ville risikere noget, men alligevel.
Kan ikke endnu greje, hvad jeg skal synes om skituren. Men tror ikke, der er mange steder, man ville tage på ferie med sin chef/ansatte.
Ligesom sportsdirektøren som en selvfølge skal være cheftrænerens chef - og samtidig hans fagligt fortrolige. Men nok ikke hans ferie- og gin/tonic makker, for hvordan skal man så passe chef-rollen? Og hvordan skal stab og trup agere, når de føler at både cheftræner og sportsdirektør er hånddukker styret af folk højere oppe - og at de samtidig hænger uløseligt sammen som “mates”?