Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Gnu » 2. jun 2025, 23:43

Sauer skrev:
2. jun 2025, 23:13
Gnu skrev:
2. jun 2025, 22:41
Sauer skrev:
2. jun 2025, 22:34
Gnu skrev:
2. jun 2025, 22:25
Sauer skrev:
2. jun 2025, 22:07
Gnu skrev:
2. jun 2025, 21:48

Der er altså ikke noget galt med det interview. Det ser grimt ud, men det er ikke journalistens skyld. Hvis Menno ikke vil svare, skal han jo bare sige ‘ingen kommentarer’ og lukke den der. I stedet giver han sig til at diskutere med journalisten, svarer uden om på spørgsmålet om han så har fået en mundtlig advarsel og kommer så alligevel med en halv indrømmelse. Det er virkelig skidt håndteret.

Jeg har også et godt forhold til mine medarbejdere og chefer, men der er klare linjer. Det står bare på side 1 i alle ledelsesbøger at man selvfølgelig ikke skal være venner med sine underordnede. Én ting er at det gør det svært for James Gow at træffe de rigtige ledelsesbeslutninger, men det kortslutter også ledelseshierarkiet. For hvis man har Menno som chef og har et dårligt forhold til ham, hvordan skal man så kunne gå trygt til James Gow, der er Mennos gode ven?
Det er helt sikkert dumt at begive sig ud i diskussioner, hvis han ikke vil risikere at blive citeret. Men Menno siger fra start og i flere omgange, at han ikke vil kommentere mobbe-sagen - og Farzam slutter af med at sige, at han vil citere ham for det hele, fordi han ikke mener, Menno tydeligt nok sagde “ingen kommentarer”. Den ryger næppe i Pressenævnet, men jeg forstår godt, hvis Menno er utilfreds med fremgangsmåden.

Farzam bliver selvfølgelig ikke ramt i det, fordi han har et stort netværk - men havde en ung journalist lavet den samme, ville kilderne nok tænke sig om en ekstra gang fremover. Det burde Menno nok også ha’ gjort.
– Hør. Hvordan skal jeg sige det her? Officielt har jeg ikke lyst til at kommentere, hvad der står på nettet. Jeg vil ikke have, at du skriver det ned.

– Det er ikke sandt. Jeg har aldrig fået en officiel advarsel.

– I Danmark har man ærekrænkelse, og jeg mener, at grænsen er overskredet her. For jeg har aldrig fået en officiel advarsel.

Hvad slags har advarsel har du så fået?

– Det vil jeg heller ikke svare på.
Allerede her er han i gang med at bevæge sig ud på gyngende grund, og derfra bliver det kun værre. Hvis han ikke vil svare, så er det bare "Ingen kommentarer, kan du have det godt, hej." *klik*

Det er helt og aldeles på Menno at det bliver så grimt. Læg i øvrigt mærke til at Jan Peters, AaB og James Gow også er forelagt historien, men de er prof nok til ikke at kommentere eller vende tilbage på henvendelsen.
Helt enig i, at Menno håndterer det rigtig skidt. Men ikke enig i, at det er god skik af Farzam. Har normalt højere tanker om ham :)
Hvad gør Farzam forkert?
Som jeg læser udskriftet, er Menno ikke indstillet på, at interviewet er i gang. Han siger fra start, at han ikke vil kommentere mobbe-sagen, men dummer sig ved at sige det med mange flere ord end “ingen kommentarer”, og det meste af udskriftet handler om, at Menno udfordrer præmissen for at give et interview. Så kommer der spørgsmålene om skituren, som han svarer på, og så bliver det rigtigt mudret - for så er interviewet måske alligevel startet. Men de slutter alligevel af med at være uenige om, hvorvidt der har været et interview eller ej. Det falder selvfølgelig i høj grad tilbage på Menno, men Farzam må også tage noget af det på sig, som ham der skal facilitere interviewet. Man kan altid trække kortet med, at man skal forvente at blive citeret, når man taler med en journalist, hvis ikke man udtrykkeligt har sagt, det er til baggrund - men samtidig er det også helt gængs praksis at blive enige om præmissen for et interview, inden det går i gang.

Der ville kunne laves mange kritiske artikler dagligt, hvis baggrundssnakke inden et interview på den måde blev transkriberet og blandet ind i interviewet. Det ses da indimellem - nok mest hos gonzo-journalister på fx EB og Frihedsbrevet. Men Farzam kunne fint have bragt sin historie og skrevet, at Menno afviste at kommentere mobbe-sagen, citeret ham for skituren og ellers bringe hans øvrige viden om sagen. I stedet bliver det en slags udlevering af Menno, som tydeligvis ikke er med på præmissen for at give et interview.

På mig virker det unødvendigt og lidt ufint, og derfor kan jeg godt forstå, hvis Menno er træt af fremgangsmåden - selvom han selv bærer et stort ansvar for det.

Og så skal jeg ikke afspore tråden yderligere :)
Menno får en vej ud, da Farzam siger "Vi skriver, at vi har været i kontakt med dig." Dén skal han selvfølgelig gribe og afslutte den der, men han væver bare videre. Båndudskrift ser altid brutalt ud, men der er altså ikke journalistens skyld, når Menno bliver ved med at væve frem og tilbage og roder rundt i sine svar. Så vil han ikke kommentere, så vil han diskutere om det er en officiel advarsel, og så kommenterer han alligevel lidt på at der er blevet sagt et eller andet. Det her har jo ikke noget med baggrundssnak at gøre. Det er en mand, der bliver konfronteret. Og ja, selvfølgelig skal en professionel kilde forvente at blive citeret, når der er en journalist i røret.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 2. jun 2025, 23:49

Gnu skrev:
2. jun 2025, 23:43
Sauer skrev:
2. jun 2025, 23:13
Gnu skrev:
2. jun 2025, 22:41
Sauer skrev:
2. jun 2025, 22:34
Gnu skrev:
2. jun 2025, 22:25
Sauer skrev:
2. jun 2025, 22:07

Det er helt sikkert dumt at begive sig ud i diskussioner, hvis han ikke vil risikere at blive citeret. Men Menno siger fra start og i flere omgange, at han ikke vil kommentere mobbe-sagen - og Farzam slutter af med at sige, at han vil citere ham for det hele, fordi han ikke mener, Menno tydeligt nok sagde “ingen kommentarer”. Den ryger næppe i Pressenævnet, men jeg forstår godt, hvis Menno er utilfreds med fremgangsmåden.

Farzam bliver selvfølgelig ikke ramt i det, fordi han har et stort netværk - men havde en ung journalist lavet den samme, ville kilderne nok tænke sig om en ekstra gang fremover. Det burde Menno nok også ha’ gjort.
– Hør. Hvordan skal jeg sige det her? Officielt har jeg ikke lyst til at kommentere, hvad der står på nettet. Jeg vil ikke have, at du skriver det ned.

– Det er ikke sandt. Jeg har aldrig fået en officiel advarsel.

– I Danmark har man ærekrænkelse, og jeg mener, at grænsen er overskredet her. For jeg har aldrig fået en officiel advarsel.

Hvad slags har advarsel har du så fået?

– Det vil jeg heller ikke svare på.
Allerede her er han i gang med at bevæge sig ud på gyngende grund, og derfra bliver det kun værre. Hvis han ikke vil svare, så er det bare "Ingen kommentarer, kan du have det godt, hej." *klik*

Det er helt og aldeles på Menno at det bliver så grimt. Læg i øvrigt mærke til at Jan Peters, AaB og James Gow også er forelagt historien, men de er prof nok til ikke at kommentere eller vende tilbage på henvendelsen.
Helt enig i, at Menno håndterer det rigtig skidt. Men ikke enig i, at det er god skik af Farzam. Har normalt højere tanker om ham :)
Hvad gør Farzam forkert?
Som jeg læser udskriftet, er Menno ikke indstillet på, at interviewet er i gang. Han siger fra start, at han ikke vil kommentere mobbe-sagen, men dummer sig ved at sige det med mange flere ord end “ingen kommentarer”, og det meste af udskriftet handler om, at Menno udfordrer præmissen for at give et interview. Så kommer der spørgsmålene om skituren, som han svarer på, og så bliver det rigtigt mudret - for så er interviewet måske alligevel startet. Men de slutter alligevel af med at være uenige om, hvorvidt der har været et interview eller ej. Det falder selvfølgelig i høj grad tilbage på Menno, men Farzam må også tage noget af det på sig, som ham der skal facilitere interviewet. Man kan altid trække kortet med, at man skal forvente at blive citeret, når man taler med en journalist, hvis ikke man udtrykkeligt har sagt, det er til baggrund - men samtidig er det også helt gængs praksis at blive enige om præmissen for et interview, inden det går i gang.

Der ville kunne laves mange kritiske artikler dagligt, hvis baggrundssnakke inden et interview på den måde blev transkriberet og blandet ind i interviewet. Det ses da indimellem - nok mest hos gonzo-journalister på fx EB og Frihedsbrevet. Men Farzam kunne fint have bragt sin historie og skrevet, at Menno afviste at kommentere mobbe-sagen, citeret ham for skituren og ellers bringe hans øvrige viden om sagen. I stedet bliver det en slags udlevering af Menno, som tydeligvis ikke er med på præmissen for at give et interview.

På mig virker det unødvendigt og lidt ufint, og derfor kan jeg godt forstå, hvis Menno er træt af fremgangsmåden - selvom han selv bærer et stort ansvar for det.

Og så skal jeg ikke afspore tråden yderligere :)
Menno får en vej ud, da Farzam siger "Vi skriver, at vi har været i kontakt med dig." Dén skal han selvfølgelig gribe og afslutte den der, men han væver bare videre. Båndudskrift ser altid brutalt ud, men der er altså ikke journalistens skyld, når Menno bliver ved med at væve frem og tilbage og roder rundt i sine svar. Så vil han ikke kommentere, så vil han diskutere om det er en officiel advarsel, og så kommenterer han alligevel lidt på at der er blevet sagt et eller andet. Det her har jo ikke noget med baggrundssnak at gøre. Det er en mand, der bliver konfronteret. Og ja, selvfølgelig skal en professionel kilde forvente at blive citeret, når der er en journalist i røret.
Mener stadig det, jeg skrev før :)

sorenmoller95
2. div
2. div

Indlæg af sorenmoller95 » 2. jun 2025, 23:53

Soren skrev:
2. jun 2025, 23:22
Hård udmelding fra fanmiljøet: https://www.instagram.com/p/DKaT5vludL1 ... dhcjE4cjA0
De kan næppe fortsætte meget længere når de på den måde har mistet fanmiljøet. De kan selvfølgelig være ret ligeglade, men uden fans, ingen sponsorere og dermed ingen klub. Håber de vil være så påholdende som de siger.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 3. jun 2025, 07:25

sorenmoller95 skrev:
2. jun 2025, 23:53
Soren skrev:
Hård udmelding fra fanmiljøet: https://www.instagram.com/p/DKaT5vludL1 ... dhcjE4cjA0
De kan næppe fortsætte meget længere når de på den måde har mistet fanmiljøet. De kan selvfølgelig være ret ligeglade, men uden fans, ingen sponsorere og dermed ingen klub. Håber de vil være så påholdende som de siger.
Måske men det bliver AaB død for hvad gør man så? Der har ikke været kompetance til at drive AaB i evigheder og de andre investor har jo heller ikke penge eller en plan for den sags skyld. Havde SSE22 lidt fornuft så fik de med investor ind som havde penge så man kunne bygge noget op. Det var naivt af sse22 at tro de kunne bygge noget op med så få penge når man samtidig rammer forkert i 80% af alt hvad man henter ind.

Men det fans har gang i skubber bare AaB I afgrunden.. Med mindre man er så heldig der kommer nogen med penge og en plan.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 3. jun 2025, 07:57

DenSataniskeHest skrev:
3. jun 2025, 07:25
sorenmoller95 skrev:
Soren skrev:
Måske men det bliver AaB død for hvad gør man så? Der har ikke været kompetance til at drive AaB i evigheder og de andre investor har jo heller ikke penge eller en plan for den sags skyld. Havde SSE22 lidt fornuft så fik de med investor ind som havde penge så man kunne bygge noget op. Det var naivt af sse22 at tro de kunne bygge noget op med så få penge når man samtidig rammer forkert i 80% af alt hvad man henter ind.

Men det fans har gang i skubber bare AaB I afgrunden.. Med mindre man er så heldig der kommer nogen med penge og en plan.
Selvfølgelig skubber det ikke AaB i afgrunden. Det er 100% op til tyskerne, om AaB skal I afgrunden. Ingen andre.
Ædruelighedens stemme

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 3. jun 2025, 08:16

R Rosenberg skrev:
3. jun 2025, 07:57
DenSataniskeHest skrev:
sorenmoller95 skrev:
Soren skrev:

Selvfølgelig skubber det ikke AaB i afgrunden. Det er 100% op til tyskerne, om AaB skal I afgrunden. Ingen andre.
Hvem skal drive klubben? 80m, som de der fantasi investore leger med flytter jo INTET det holder klubben kunstigt i live i et par år, that is it... Selv de vil være nød til at skære drastisk ned, og hvad planer har de? For der har jo realt ikke være en skide plan i AaB i et årti eller mere, andet end prøve at være heldig... SSE22 har i det mindste en plan og vision, og jeg har været meget efter de har for få penge, og knowhow har været dårlig, men ham fussball træneren, er jo bare en der dukker op for at få media omtale lige som nede i silkeborg... tvivler stærk på det er noget seriøst bag det... Mon ikke der skal 50m til for at købe tyskerne ud eller mere.. og så er de 80m jo næsten væk når der også lige skal dækkes underskud osv... Det hele er sku for naivt.. AaB tilbage på nordjyskehænder? LOL det har klubben jo været længe og det var en joke, når man ikke gider at betale det det koster, og ikke er dygtig nok til at bygge noget op..

sorenmoller95
2. div
2. div

Indlæg af sorenmoller95 » 3. jun 2025, 08:19

DenSataniskeHest skrev:
sorenmoller95 skrev:
Soren skrev:

Hvorfra ved vi at der ikke er penge i de investorgrupper der har været tale om? Det eneste vi reelt har hørt er 80 mio, men ingen af os ved hvad de 80 mio betyder. Er det startkapitalen? Er det hvad de vil bruge efter de har købt klubben? Er maks de kan og vil smide ind?

Desuden er der heller ikke nogen der ved om de rent faktisk har en plan, men de ikke vil ud med den nu så sse22 vil udnytte på en eller anden måde til at hæve prisen. Om de kan det har jeg ingen ide om. Det forlyder deseuden at ingen længere vil købe sse22 ud da klubben er i værre tilstand end de har regnet med. Og det lyder ikke ligefrem betrygggende.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 3. jun 2025, 08:48

DenSataniskeHest skrev:
3. jun 2025, 08:16
R Rosenberg skrev:
DenSataniskeHest skrev:
sorenmoller95 skrev:
Soren skrev:

Hvem skal drive klubben? 80m, som de der fantasi investore leger med flytter jo INTET det holder klubben kunstigt i live i et par år, that is it... Selv de vil være nød til at skære drastisk ned, og hvad planer har de? For der har jo realt ikke være en skide plan i AaB i et årti eller mere, andet end prøve at være heldig... SSE22 har i det mindste en plan og vision, og jeg har været meget efter de har for få penge, og knowhow har været dårlig, men ham fussball træneren, er jo bare en der dukker op for at få media omtale lige som nede i silkeborg... tvivler stærk på det er noget seriøst bag det... Mon ikke der skal 50m til for at købe tyskerne ud eller mere.. og så er de 80m jo næsten væk når der også lige skal dækkes underskud osv... Det hele er sku for naivt.. AaB tilbage på nordjyskehænder? LOL det har klubben jo været længe og det var en joke, når man ikke gider at betale det det koster, og ikke er dygtig nok til at bygge noget op..
Hov vent, jeg troede at SSE allerede havde gjort alt det hårde arbejde med at skabe en "økonomisk rentabel" klub? I så fald må det vel være peanuts nye investorer skal bruge, nu hvor vores akademi er ih og åh så fantastisk, og udgifterne til de dyre drenge er forsvundet. De nye investorer skal vel bare sikre en oprykning, og så er alt godt?

Eller viser det sig nu, at SSE's økonomiske turnaround og "oprydning" faktisk ikke er så rigtig som de og flere herinde beskriver?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 3. jun 2025, 08:51

Soren skrev:
Fint med en krystal klar udmelding. Fuld opbakning herfra.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 3. jun 2025, 09:02

Det er helt fint at protestere over den ringe ledelse som SSE22 har udvist, et stort rend af signings af tvivlsom kvalitet, dog enkelte lyspunkter, og en taktik der var for åben mod de bedste hold. Hvilket satte sig i holdet.

Men kom venligst på stadion og fortsæt med at støtte spillerne, protester på stadion mod SSE22 og ikke derhjemme, for ellers ødelægger det for meget og vi risikerer og sidde fast i 1. Div.

Det kan have lange udsigter at finde nogle der vil købe klubben og ligge mange penge i den, så jeg er ikke udelukkende enig i brevet, der skal også være nogle der vil overtage og spytte penge i klubben. Indtil sådanne investorer dukker op så håber jeg at de vender skuden så vi får bedre scouting og mere ud af pengene, i så fald vil jeg støtte dem, da det ikke vælter med muligheder for nye ejere med mange penge.

Jeg vil apellere til at man protestere på stadion med nogle bannere men stadig kommer og støtter spillerne, for det risikerer at ødelægge klubben yderligere hvis der er manglende støtte på stadion og away.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. jun 2025, 09:13

Frygah skrev:
3. jun 2025, 08:48
DenSataniskeHest skrev:
R Rosenberg skrev:
DenSataniskeHest skrev:
sorenmoller95 skrev:
Soren skrev:

Hov vent, jeg troede at SSE allerede havde gjort alt det hårde arbejde med at skabe en "økonomisk rentabel" klub? I så fald må det vel være peanuts nye investorer skal bruge, nu hvor vores akademi er ih og åh så fantastisk, og udgifterne til de dyre drenge er forsvundet. De nye investorer skal vel bare sikre en oprykning, og så er alt godt?

Eller viser det sig nu, at SSE's økonomiske turnaround og "oprydning" faktisk ikke er så rigtig som de og flere herinde beskriver?
Der er langt fra at få ryddet op i økonomien til at generere et overskud, hvor vi igen kan tiltrække spillere i periferien af deres respektive landshold og nogle af skandinaviens bedre talenter.

En ting er at stoppe blødningen, noget andet er at få vendt hele miseren til overskud der kan geninvesteres i klubben.

Det er ret naivt, hvis man tror det bare drejer sig om at investere i nogle bedre spillere, og vente på resultaterne kommer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 3. jun 2025, 09:40

DenSataniskeHest skrev:
R Rosenberg skrev:
DenSataniskeHest skrev:
sorenmoller95 skrev:
Soren skrev:

Jeg forstår ikke rigtig, hvad du skriver, men det er stadig ikke fanscenen, der skubber nogen, det er SSE22.
Ædruelighedens stemme

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 3. jun 2025, 09:48

SSE22 har lavet TO gode ting siden de kom. De har solgt Otoa og Widell for mange penge.

Udover dette har de smadret klubben indefra.

- Kammerateri og uprofessionalisme
- Mobning
- Spillere der tager i byen
- Udfrysning af ældre spillere
- Gow og Menno der tager på skiferie og i byen sammen
- Bernhard Peters der diktere spillestil og spillervalg
- Skyhøje konsulentbidrag

Og tilbage står vi med den dårligste spillertrup nogensinde og vi taber 2 mio. kr. om måneden på bundlinjen.

Det kan godt være at nye ejere ikke kan gøre det bedre, men de kan fandme ikke gøre det værre.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. jun 2025, 09:50

Alpa Chino skrev:
3. jun 2025, 09:48
SSE22 har lavet TO gode ting siden de kom. De har solgt Otoa og Widell for mange penge.

- Mobning

Og tilbage står vi med den dårligste spillertrup og vi taber 2 mio kr om måneden på bundlinjen.

Det kan godt være at nye ejere ikke kan gøre det bedre, men de kan fandme ikke gøre det værre.
Hvor kommer det fra, at Jan Peters (går ud fra det er ham du mener) dikterer spillestil og startopstilling.

Købene af Jørgensen og Widell var nu også ret fine, men der har rigtigt nok været for mange svipsere.

Og det er da godt nok synd at medarbejere der ikke kan retfærdiggøre deres tårnhøje løn, bliver bedt om at tjene deres penge et andet sted. Det er ikke et socialkontor. I hvilken verden et det holdbart med spillere som Thelander, der udover ikke at retfærdiggøre deres løn med sportslige præstationer, også er med til at presse træneren (Lars Friis) ud, fordi denne dristede sig til at stille med en fire-backkæde, selvom Thelander foretrak en tre-backkæde. Den slags spillere kan du ikke have rendende i en klub, og slet ikke til den løn. Lucas havde intet vist i flere sæsoner, heller ikke i første division, ligesom Helenius aldrig skulle have været tilbage i klubben.

Oprydningarbejde er svært, tager tid, og kræver nogle ofre.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Favoritspiller: Milan Timko

Indlæg af Lyngehoevdingen » 3. jun 2025, 09:58

jonas386 skrev:
3. jun 2025, 09:50
Alpa Chino skrev:

- Mobning

Og tilbage står vi med den dårligste spillertrup og vi taber 2 mio kr om måneden på bundlinjen.

Hvor kommer det fra, at Jan Peters (går ud fra det er ham du mener) dikterer spillestil og startopstilling.

Købene af Jørgensen og Widell var nu også ret fine, men der har rigtigt nok været for mange svipsere.

Og det er da godt nok synd at medarbejere der ikke kan retfærdiggøre deres tårnhøje løn, bliver bedt om at tjene deres penge et andet sted. Det er ikke et socialkontor.

Nej, tror nu nok, det er Berhard Peters, der menes. I følge Mikkel Ottesens skriv fra sidste uge og også Medianos Klaus Egelunds tidligere postulater, så sidder han i Hamborg og styrer klubben via Teams. Om det lige er så vist som startopstillingen, det er jeg helt sikker på. Men det er vist derhen ad.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. jun 2025, 09:59

Mennos interview ser rigtigt nok dumt ud, og det er aldrig holdbart med en cheftræner der hænger øvrige medarbejdere ud, og da slet ikke hvis det er på baggrund af udseende, vægt eller tilsvarende.

Ift. skituren synes jeg egentlig ikke det virker så galt. En sportsdirektør og cheftræner har et lidt andet forhold end jeg har til eks. min chef. Tidspunktet for ferie ligger vel typisk (i Danmark) samtidig med at transferkarusellen kører, eller lige op til, så det er måske fint nok, at man kan få drøftet nogle ting under mere uformelle rammer, og tage ting op som de opstår hjemme fra klubben.

Det holdt jo tydeligvis heller ikke Gow fra at give Menno sparket i sidste ende, så forstår ikke rigtigt kritikken.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. jun 2025, 10:05

Lyngehoevdingen skrev:
3. jun 2025, 09:58
jonas386 skrev:
Alpa Chino skrev:

- Mobning

Og det er da godt nok synd at medarbejere der ikke kan retfærdiggøre deres tårnhøje løn, bliver bedt om at tjene deres penge et andet sted. Det er ikke et socialkontor.

Nej, tror nu nok, det er Berhard Peters, der menes. I følge Mikkel Ottesens skriv fra sidste uge og også Medianos Klaus Egelunds tidligere postulater, så sidder han i Hamborg og styrer klubben via Teams. Om det lige er så vist som startopstillingen, det er jeg helt sikker på. Men det er vist derhen ad.
Det jeg hørte Egelund sige var, at strategiske beslutninger skulle vendes med Hamborg, og det er naturligvis et problem i sig selv, at den daglige ledelse ikke har råderum til at træffe de beslutninger de synes er rigtige ift. spillerkøb/salg eller hvad det nu kan være.

Jeg synes heller ikke den påstand giver mening, når vi lige har set at Wichmann straks stillede med tre i bagkæden, og bl.a. brugte Kasper Jørgensen på en position hvor hans salgsværdi ikke ligefrem stiger (eller vores sportslige muligheder gør). Jeg kan simpelthen ikke forestille mig et scenarie, hvor Wichmann på forhånd har fået at vide hvordan han skal spille, hvilke spillere der skal have spilletid, og at han i øvrigt kommer til at modtage instrukser forud for kampene, for så bare at ignorere det hele på første arbejdsdag og gøre sin egen ting.

Medmindre hans ambition var at få sparket og tage sin løn med videre, giver det simpelthen ingen mening.

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 3. jun 2025, 10:13

Patmand skrev:
3. jun 2025, 08:51
Soren skrev:
Jeg tror stadigvæk ikke, at det er gået op for dem, at det kræver en køber for SSE at komme ud af klubben og at de ikke bare kan pakke sine ting og forlade Hornevej.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 3. jun 2025, 10:15

KongGulerod skrev:
3. jun 2025, 10:13
Patmand skrev:
3. jun 2025, 08:51
Soren skrev:
Jeg tror stadigvæk ikke, at det er gået op for dem, at det kræver en køber for SSE at komme ud af klubben og at de ikke bare kan pakke sine ting og forlade Hornevej.
Det kan forhåbenligt få SSE til at bryde sig meget lidt om at være her, og at de så sælger til en noget mere realistisk pris, end det de kræver nu,

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 3. jun 2025, 10:21

jonas386 skrev:
Alpa Chino skrev:

- Mobning

Og det er da godt nok synd at medarbejere der ikke kan retfærdiggøre deres tårnhøje løn, bliver bedt om at tjene deres penge et andet sted. Det er ikke et socialkontor. I hvilken verden et det holdbart med spillere som Thelander, der udover ikke at retfærdiggøre deres løn med sportslige præstationer, også er med til at presse træneren (Lars Friis) ud, fordi denne dristede sig til at stille med en fire-backkæde, selvom Thelander foretrak en tre-backkæde. Den slags spillere kan du ikke have rendende i en klub, og slet ikke til den løn. Lucas havde intet vist i flere sæsoner, heller ikke i første division, ligesom Helenius aldrig skulle have været tilbage i klubben.

Oprydningarbejde er svært, tager tid, og kræver nogle ofre.
Nej Bernhard Peters, som under kampen blandede sig i Mennos taktik. Træneren skal derudover ugentlig stå skoleret overfor Bernhard Peters på Microsoft Teams.

Angående Thelander, ja oprydningsarbejde er svært, men det er altså noget som sker hele tiden i fodboldklubber. Og det kan gøres langt mere elegant og professionelt end den måde Gow har håndteret Thelander, Bakiz osv.

Besvar