Patmand skrev: ↑3. jun 2025, 13:43
jonas386 skrev: ↑3. jun 2025, 13:11
@Patmand Det er helt fair du foretrækker den hemmelige investorgruppe, eller andre danske investerorer. Jeg er mere end villig til at støtte op om projektet hvis de præsenterer sig selv, deres midler, deres investeringslyst og deres ambitioner. Indtil da er det svært at tage det som meget andet end bragesnak fra en mand, der virker glad for at være i medierne og udnytter en utilfredshed med fans.
Hvis jeg var Saabye, og havde en strategi om at få fans til at tvinge ejerskabet ud, havde jeg nok gjort mere for at præsentere mig selv som det rigtige alternativ, og basere det på mere og andet end at der skal flere nordjyder ind i organisationen. Af de 80 millioner, kommer majoriteten alligevel til at blive brugt på at købe klubben, og behovet for yderligere kapital kommer til at melde sig rimelig hurtigt.
Vi kan da hurtigt blive enige om, at ham Saabye virker som en fusentast, men tilsyneladende repræsenterer han nogle investorer der er reelle nok. Det står hen i det uvisse hvorfor de har valgt ham til deres talsmand.
Mennesker der har den slags penge er som regel involveret i at drive virksomhed og så tror jeg modsat dig, at de helt naturligt har gjort sig en masse tanker om hvad det er de vil med en evt. investering i AaB. Jeg tror de har talt sammen om deres visioner for AaB og jeg tror overhovedet ikke det blot handler om nordjysk ejerskab af AaB.
De har valgt at være anonyme indtil videre og hvorfor i alverden skulle de melde ud om deres visioner og strategi for AaB?
Det er først relevant hvis de lykkedes med at overtage SSE22’s aktier.
Jeg håber og tror der står andre danske investorer på spring.
Du kan da sagtens have ret, jeg hæfter mig bare ved det store fokus på nordjylland, nordjyske spillere og talenter, og at det nuværende bud går på at få SSE22 helt ud af klubben. Bl.a. har Saabye afvist en konstruktion, hvor SSE stadig har en eller anden form for ejerandel. Og det er ikke så sjældent at der investeres i en fodboldklub baseret på nogle sentimentale følelser, og ikke ud fra en kalkyle om at det kan være en god økonomisk investering.
Ift. det markerede, så virker hele strategien (for investorkredsen) til at kredse sig om, at SSE på et tidspunkt bliver så upopulære, at de ikke har andet valg end at slippe deres ejerandel, medmindre de gerne vil tabe alle deres penge. Den anonyme investorgruppe er afhængig af, nu hvor tyskerne ikke umiddelbart er interesserede i at sælge, at stemningen om SSE22 (og omvendt om investorgruppen) bliver så dårlig, at der ikke er nogen vej videre.
Lige nu er håbet at tyskerne vil sælge og skride, og det er flere fangrupperinger begyndt at støtte op omkring, men ingen kampagne vedr. hvem de skal sælge til. Som fan ville jeg da have langt nemmere ved at kaste en støtte bag en lokal investorgruppe hvis jeg vidste hvem de var, og vidste hvad de kan og vil med klubben. Uden en eller anden form for opbakning fra fanmiljøet, og selvfølgelig de finansielle midler, kan jeg ikke rigtigt se en vej ind i AaB for investorgruppen.