På nuværende tidspunkt kommer en potentiel køber jo ikke med en konkret plan. Det vil være dybt åndssvagt og urealistisk.DenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 14:55dem der drev AaB får var jo også folk fra erhverslivet der drev firmaer.. det var ikke en succes.. uden en kontret plan kan jeg ikke se ideen .. sorryPatmand skrev: ↑3. jun 2025, 13:43Vi kan da hurtigt blive enige om, at ham Saabye virker som en fusentast, men tilsyneladende repræsenterer han nogle investorer der er reelle nok. Det står hen i det uvisse hvorfor de har valgt ham til deres talsmand.jonas386 skrev: ↑3. jun 2025, 13:11@Patmand Det er helt fair du foretrækker den hemmelige investorgruppe, eller andre danske investerorer. Jeg er mere end villig til at støtte op om projektet hvis de præsenterer sig selv, deres midler, deres investeringslyst og deres ambitioner. Indtil da er det svært at tage det som meget andet end bragesnak fra en mand, der virker glad for at være i medierne og udnytter en utilfredshed med fans.
Hvis jeg var Saabye, og havde en strategi om at få fans til at tvinge ejerskabet ud, havde jeg nok gjort mere for at præsentere mig selv som det rigtige alternativ, og basere det på mere og andet end at der skal flere nordjyder ind i organisationen. Af de 80 millioner, kommer majoriteten alligevel til at blive brugt på at købe klubben, og behovet for yderligere kapital kommer til at melde sig rimelig hurtigt.
Mennesker der har den slags penge er som regel involveret i at drive virksomhed og så tror jeg modsat dig, at de helt naturligt har gjort sig en masse tanker om hvad det er de vil med en evt. investering i AaB. Jeg tror de har talt sammen om deres visioner for AaB og jeg tror overhovedet ikke det blot handler om nordjysk ejerskab af AaB.
De har valgt at være anonyme indtil videre og hvorfor i alverden skulle de melde ud om deres visioner og strategi for AaB?
Det er først relevant hvis de lykkedes med at overtage SSE22’s aktier.
Jeg håber og tror der står andre danske investorer på spring.
tror folk er godt igang med at skyde sig selv i fodden-
Sports excellence 22
Re: Sports excellence 22
- MarkyMark
- 2. div

- Favoritspiller: Munken
- Geografisk sted: Kastetvej
Der er naturligvis ingen der forventer en 250 siders detaljeret plan med grafer, Gantt-diagrammer og økonomiske fremskrivninger. Men de kunne i den grad fremstå markant mere troværdige, hvis de afleverede et whitepaper med de vigtigste nedslagspunkter i den plan der har lagt for deres investering og hvad det skal konkretiseres ud i på kort og på lang sigt. Det ville fans, sponsorer samt eventuelle medinvestorer kunne forholde sig til, i stedet for grinagtige opslag på sociale medier uden indhold der kan tages bare en smule seriøst.
Det vi ved er, at SSE22 vil have deres investering med hjem til Hamborg 1:1, og hvis det står til troende, skal der en ny ejer ind, der har minimum 100 mio. kr. med hjemmefra bare for at holde skuden flydende til efter sommeren 2026. Det er der realistisk set bare ikke ret mange investorer der er klar til at smide ind i en fodboldklub, når der samtidig kan laves nogenlunde valide fremskrivninger, der viser at AaB taber 30 mio. om året og der ikke er udsigt til at det bliver forbedret. Bl.a. udløber AL's hovedsponsorat om et år, og med den nedskalering af sponsorater de har gennemført siden Froulund stoppede i AL, tyder det på de siger farvel og tak om et år.
Jo mere man ser ind i klubbens økonomi jo mere har man behov for lykkepiller.
Alt det vi grinede af ved AGF op gennem 0'erne sidder vi selv og ser direkte ind i nu, måske endda ret meget værre og decideret livstruende.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Nej men jeg forventer mere info en bare nordkraft v2 og så mere end 80m jeg er klar over de ikke kan snakke om penge da det hæver prisen men jeg syntes et eller andet sted en bedre plan havde været hvis sse22 ikke var så stadige og tillod nogle der kom med penge og de afgav lidt. Jeg kan ikke se pointen for sse22 side hvis man smadre AaB og gør det til 1 div hold fast og de skal hente 5-10år på at AaB kan overleve naturligt I superligaen igen. Det kan de næppe have tålmodighed tilFrygah skrev: ↑3. jun 2025, 15:01Men enhver idiot kan jo bare skrive en smart idé eller strategi ned. Det gjorde SSE22 jo ganske glimrende. Det samme med Nordkraft. Det handler jo i langt højere grad om eksekvering fremfor for ord og power points.DenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 14:55dem der drev AaB får var jo også folk fra erhverslivet der drev firmaer.. det var ikke en succes.. uden en kontret plan kan jeg ikke se ideen .. sorryPatmand skrev: ↑3. jun 2025, 13:43Vi kan da hurtigt blive enige om, at ham Saabye virker som en fusentast, men tilsyneladende repræsenterer han nogle investorer der er reelle nok. Det står hen i det uvisse hvorfor de har valgt ham til deres talsmand.jonas386 skrev: ↑3. jun 2025, 13:11@Patmand Det er helt fair du foretrækker den hemmelige investorgruppe, eller andre danske investerorer. Jeg er mere end villig til at støtte op om projektet hvis de præsenterer sig selv, deres midler, deres investeringslyst og deres ambitioner. Indtil da er det svært at tage det som meget andet end bragesnak fra en mand, der virker glad for at være i medierne og udnytter en utilfredshed med fans.
Hvis jeg var Saabye, og havde en strategi om at få fans til at tvinge ejerskabet ud, havde jeg nok gjort mere for at præsentere mig selv som det rigtige alternativ, og basere det på mere og andet end at der skal flere nordjyder ind i organisationen. Af de 80 millioner, kommer majoriteten alligevel til at blive brugt på at købe klubben, og behovet for yderligere kapital kommer til at melde sig rimelig hurtigt.
Mennesker der har den slags penge er som regel involveret i at drive virksomhed og så tror jeg modsat dig, at de helt naturligt har gjort sig en masse tanker om hvad det er de vil med en evt. investering i AaB. Jeg tror de har talt sammen om deres visioner for AaB og jeg tror overhovedet ikke det blot handler om nordjysk ejerskab af AaB.
De har valgt at være anonyme indtil videre og hvorfor i alverden skulle de melde ud om deres visioner og strategi for AaB?
At forvente en gruppe der ønsker at købe AaB på forhånd har en total køreplan lagt klar til offentlighedens skue, virker absurd naivt. Det vil vel givetvis også øge prisen, hvilket jeg ikke tænker de er interessede i.
Det kan syntes som en god idé set fra en fans’ synsvinkel, men det kommer aldrig til at ske!DenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 15:41Nej men jeg forventer mere info en bare nordkraft v2 og så mere end 80m jeg er klar over de ikke kan snakke om penge da det hæver prisen men jeg syntes et eller andet sted en bedre plan havde været hvis sse22 ikke var så stadige og tillod nogle der kom med penge og de afgav lidt. Jeg kan ikke se pointen for sse22 side hvis man smadre AaB og gør det til 1 div hold fast og de skal hente 5-10år på at AaB kan overleve naturligt I superligaen igen. Det kan de næppe have tålmodighed tilFrygah skrev: ↑3. jun 2025, 15:01Men enhver idiot kan jo bare skrive en smart idé eller strategi ned. Det gjorde SSE22 jo ganske glimrende. Det samme med Nordkraft. Det handler jo i langt højere grad om eksekvering fremfor for ord og power points.DenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 14:55dem der drev AaB får var jo også folk fra erhverslivet der drev firmaer.. det var ikke en succes.. uden en kontret plan kan jeg ikke se ideen .. sorryPatmand skrev: ↑3. jun 2025, 13:43Vi kan da hurtigt blive enige om, at ham Saabye virker som en fusentast, men tilsyneladende repræsenterer han nogle investorer der er reelle nok. Det står hen i det uvisse hvorfor de har valgt ham til deres talsmand.jonas386 skrev: ↑3. jun 2025, 13:11@Patmand Det er helt fair du foretrækker den hemmelige investorgruppe, eller andre danske investerorer. Jeg er mere end villig til at støtte op om projektet hvis de præsenterer sig selv, deres midler, deres investeringslyst og deres ambitioner. Indtil da er det svært at tage det som meget andet end bragesnak fra en mand, der virker glad for at være i medierne og udnytter en utilfredshed med fans.
At forvente en gruppe der ønsker at købe AaB på forhånd har en total køreplan lagt klar til offentlighedens skue, virker absurd naivt. Det vil vel givetvis også øge prisen, hvilket jeg ikke tænker de er interessede i.
I øjeblikket har SSE22 lige over 50% af aktierne/stemmerne. De bestemmer derfor hvem der skal i bestyrelsen og dermed bestemmer de ALT.
Hvis de kommer under 50% og de andre vælger at slå sig sammen, så kan de fjerne SSE22 fra alt indflydelse.
Men hvem har fostret den ide om at SSE22 vil stille sig tilfreds med 1. division?
Det er da en kæmpe underskudsforretning at ligge i NBL for en klub som AaB med det setup de har. Selvfølgelig vil SSE22 have AaB tilbage i Superligaen, men har de evnerne og pengene?
- MF issehoved
- 2. div

Er du fuld? Åbenlyst har du ikke fulgt særlig godt med.DenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 15:41Nej men jeg forventer mere info en bare nordkraft v2 og så mere end 80m jeg er klar over de ikke kan snakke om penge da det hæver prisen men jeg syntes et eller andet sted en bedre plan havde været hvis sse22 ikke var så stadige og tillod nogle der kom med penge og de afgav lidt. Jeg kan ikke se pointen for sse22 side hvis man smadre AaB og gør det til 1 div hold fast og de skal hente 5-10år på at AaB kan overleve naturligt I superligaen igen. Det kan de næppe have tålmodighed tilFrygah skrev: ↑3. jun 2025, 15:01Men enhver idiot kan jo bare skrive en smart idé eller strategi ned. Det gjorde SSE22 jo ganske glimrende. Det samme med Nordkraft. Det handler jo i langt højere grad om eksekvering fremfor for ord og power points.DenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 14:55dem der drev AaB får var jo også folk fra erhverslivet der drev firmaer.. det var ikke en succes.. uden en kontret plan kan jeg ikke se ideen .. sorryPatmand skrev: ↑3. jun 2025, 13:43Vi kan da hurtigt blive enige om, at ham Saabye virker som en fusentast, men tilsyneladende repræsenterer han nogle investorer der er reelle nok. Det står hen i det uvisse hvorfor de har valgt ham til deres talsmand.jonas386 skrev: ↑3. jun 2025, 13:11@Patmand Det er helt fair du foretrækker den hemmelige investorgruppe, eller andre danske investerorer. Jeg er mere end villig til at støtte op om projektet hvis de præsenterer sig selv, deres midler, deres investeringslyst og deres ambitioner. Indtil da er det svært at tage det som meget andet end bragesnak fra en mand, der virker glad for at være i medierne og udnytter en utilfredshed med fans.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

jeg tror heller ikke de er tilfredse med 1 div. Men jeg ser heller ikke anden mulighed med den økonomi de har. De brændte pengene de havde af forkert og ramte stort set forkert på de fleste spillere på nær enkelte undtagelser. De har ingen penge til at rette på den fejl, og de har kæmpe underskud og ingen penge til at skyde ind. SÅ jeg kan ikke se hvordan de skal overleve uden at tage nogle år i 1 div, og bygge et hold op igen. Jeg tror de måske er naive nok endnu engang til at tro hvis man flytter de bedste fra u19 op, og tilføjer lidt lotto kuponner igen så kan man rykke op, men jeg tror ikke AaB rykker op med den taktik.Patmand skrev: ↑3. jun 2025, 16:11Det kan syntes som en god idé set fra en fans’ synsvinkel, men det kommer aldrig til at ske!DenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 15:41Nej men jeg forventer mere info en bare nordkraft v2 og så mere end 80m jeg er klar over de ikke kan snakke om penge da det hæver prisen men jeg syntes et eller andet sted en bedre plan havde været hvis sse22 ikke var så stadige og tillod nogle der kom med penge og de afgav lidt. Jeg kan ikke se pointen for sse22 side hvis man smadre AaB og gør det til 1 div hold fast og de skal hente 5-10år på at AaB kan overleve naturligt I superligaen igen. Det kan de næppe have tålmodighed tilFrygah skrev: ↑3. jun 2025, 15:01Men enhver idiot kan jo bare skrive en smart idé eller strategi ned. Det gjorde SSE22 jo ganske glimrende. Det samme med Nordkraft. Det handler jo i langt højere grad om eksekvering fremfor for ord og power points.DenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 14:55dem der drev AaB får var jo også folk fra erhverslivet der drev firmaer.. det var ikke en succes.. uden en kontret plan kan jeg ikke se ideen .. sorryPatmand skrev: ↑3. jun 2025, 13:43Vi kan da hurtigt blive enige om, at ham Saabye virker som en fusentast, men tilsyneladende repræsenterer han nogle investorer der er reelle nok. Det står hen i det uvisse hvorfor de har valgt ham til deres talsmand.jonas386 skrev: ↑3. jun 2025, 13:11@Patmand Det er helt fair du foretrækker den hemmelige investorgruppe, eller andre danske investerorer. Jeg er mere end villig til at støtte op om projektet hvis de præsenterer sig selv, deres midler, deres investeringslyst og deres ambitioner. Indtil da er det svært at tage det som meget andet end bragesnak fra en mand, der virker glad for at være i medierne og udnytter en utilfredshed med fans.
I øjeblikket har SSE22 lige over 50% af aktierne/stemmerne. De bestemmer derfor hvem der skal i bestyrelsen og dermed bestemmer de ALT.
Hvis de kommer under 50% og de andre vælger at slå sig sammen, så kan de fjerne SSE22 fra alt indflydelse.
Men hvem har fostret den ide om at SSE22 vil stille sig tilfreds med 1. division?
Det er da en kæmpe underskudsforretning at ligge i NBL for en klub som AaB med det setup de har. Selvfølgelig vil SSE22 have AaB tilbage i Superligaen, men har de evnerne og pengene?
-
DenSataniskeHest
- Allstar

i det mindste er jeg ikke så blind som visse andre fans....MF issehoved skrev: ↑3. jun 2025, 16:15Er du fuld? Åbenlyst har du ikke fulgt særlig godt med.DenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 15:41Nej men jeg forventer mere info en bare nordkraft v2 og så mere end 80m jeg er klar over de ikke kan snakke om penge da det hæver prisen men jeg syntes et eller andet sted en bedre plan havde været hvis sse22 ikke var så stadige og tillod nogle der kom med penge og de afgav lidt. Jeg kan ikke se pointen for sse22 side hvis man smadre AaB og gør det til 1 div hold fast og de skal hente 5-10år på at AaB kan overleve naturligt I superligaen igen. Det kan de næppe have tålmodighed tilFrygah skrev: ↑3. jun 2025, 15:01Men enhver idiot kan jo bare skrive en smart idé eller strategi ned. Det gjorde SSE22 jo ganske glimrende. Det samme med Nordkraft. Det handler jo i langt højere grad om eksekvering fremfor for ord og power points.DenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 14:55dem der drev AaB får var jo også folk fra erhverslivet der drev firmaer.. det var ikke en succes.. uden en kontret plan kan jeg ikke se ideen .. sorryPatmand skrev: ↑3. jun 2025, 13:43Vi kan da hurtigt blive enige om, at ham Saabye virker som en fusentast, men tilsyneladende repræsenterer han nogle investorer der er reelle nok. Det står hen i det uvisse hvorfor de har valgt ham til deres talsmand.jonas386 skrev: ↑3. jun 2025, 13:11@Patmand Det er helt fair du foretrækker den hemmelige investorgruppe, eller andre danske investerorer. Jeg er mere end villig til at støtte op om projektet hvis de præsenterer sig selv, deres midler, deres investeringslyst og deres ambitioner. Indtil da er det svært at tage det som meget andet end bragesnak fra en mand, der virker glad for at være i medierne og udnytter en utilfredshed med fans.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

Seriøst? Fordi jeg ikke mener det samme som dig er jeg ikke fan? Siden hvornår er AaB fans blevet lige så hjerne døde som Brøndby fans? Alt det lort med Pyro teknik og deres simple evne til ikke at se realiteterne I øjnene er sku sjovt.MF issehoved skrev: ↑3. jun 2025, 16:18Du er næppe fan - men forblindet. FJOLSDenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 16:16i det mindste er jeg ikke så blind som visse andre fans....MF issehoved skrev: ↑3. jun 2025, 16:15Er du fuld? Åbenlyst har du ikke fulgt særlig godt med.DenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 15:41Nej men jeg forventer mere info en bare nordkraft v2 og så mere end 80m jeg er klar over de ikke kan snakke om penge da det hæver prisen men jeg syntes et eller andet sted en bedre plan havde været hvis sse22 ikke var så stadige og tillod nogle der kom med penge og de afgav lidt. Jeg kan ikke se pointen for sse22 side hvis man smadre AaB og gør det til 1 div hold fast og de skal hente 5-10år på at AaB kan overleve naturligt I superligaen igen. Det kan de næppe have tålmodighed tilFrygah skrev: ↑3. jun 2025, 15:01Men enhver idiot kan jo bare skrive en smart idé eller strategi ned. Det gjorde SSE22 jo ganske glimrende. Det samme med Nordkraft. Det handler jo i langt højere grad om eksekvering fremfor for ord og power points.DenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 14:55
dem der drev AaB får var jo også folk fra erhverslivet der drev firmaer.. det var ikke en succes.. uden en kontret plan kan jeg ikke se ideen .. sorry
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Charmerende sprogbrug. Velkommen til.MF issehoved skrev: ↑3. jun 2025, 16:18Du er næppe fan - men forblindet. FJOLSDenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 16:16i det mindste er jeg ikke så blind som visse andre fans....MF issehoved skrev: ↑3. jun 2025, 16:15Er du fuld? Åbenlyst har du ikke fulgt særlig godt med.DenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 15:41Nej men jeg forventer mere info en bare nordkraft v2 og så mere end 80m jeg er klar over de ikke kan snakke om penge da det hæver prisen men jeg syntes et eller andet sted en bedre plan havde været hvis sse22 ikke var så stadige og tillod nogle der kom med penge og de afgav lidt. Jeg kan ikke se pointen for sse22 side hvis man smadre AaB og gør det til 1 div hold fast og de skal hente 5-10år på at AaB kan overleve naturligt I superligaen igen. Det kan de næppe have tålmodighed tilFrygah skrev: ↑3. jun 2025, 15:01Men enhver idiot kan jo bare skrive en smart idé eller strategi ned. Det gjorde SSE22 jo ganske glimrende. Det samme med Nordkraft. Det handler jo i langt højere grad om eksekvering fremfor for ord og power points.DenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 14:55
dem der drev AaB får var jo også folk fra erhverslivet der drev firmaer.. det var ikke en succes.. uden en kontret plan kan jeg ikke se ideen .. sorry
Det er ikke alle os der er pro pyro der ikke kan kommunikere ordentligtDenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 16:32Seriøst? Fordi jeg ikke mener det samme som dig er jeg ikke fan? Siden hvornår er AaB fans blevet lige så hjerne døde som Brøndby fans? Alt det lort med Pyro teknik og deres simple evne til ikke at se realiteterne I øjnene er sku sjovt.MF issehoved skrev: ↑3. jun 2025, 16:18Du er næppe fan - men forblindet. FJOLSDenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 16:16i det mindste er jeg ikke så blind som visse andre fans....MF issehoved skrev: ↑3. jun 2025, 16:15Er du fuld? Åbenlyst har du ikke fulgt særlig godt med.DenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 15:41Nej men jeg forventer mere info en bare nordkraft v2 og så mere end 80m jeg er klar over de ikke kan snakke om penge da det hæver prisen men jeg syntes et eller andet sted en bedre plan havde været hvis sse22 ikke var så stadige og tillod nogle der kom med penge og de afgav lidt. Jeg kan ikke se pointen for sse22 side hvis man smadre AaB og gør det til 1 div hold fast og de skal hente 5-10år på at AaB kan overleve naturligt I superligaen igen. Det kan de næppe have tålmodighed tilFrygah skrev: ↑3. jun 2025, 15:01
Men enhver idiot kan jo bare skrive en smart idé eller strategi ned. Det gjorde SSE22 jo ganske glimrende. Det samme med Nordkraft. Det handler jo i langt højere grad om eksekvering fremfor for ord og power points.
AaB befinder sig et meget værre sted, end AGF nogensinde gjorde; både som følge af uhørt vanrøgt siden 2014, der de sidste to år er eskaleret til højder af regulær episk karakter. Denne vanrøgt er så meget desto mere fatal, som den har fundet sted i en periode, hvor dansk fodbold generelt har været kendetegnet ved udvikling, ambitioner og dygtighed. Som et tredje knytnæveslag er Aalborg blevet både velsignet og forbandet med en håndboldklub på allerhøjeste internationale niveau.MarkyMark skrev: ↑3. jun 2025, 15:38Der er naturligvis ingen der forventer en 250 siders detaljeret plan med grafer, Gantt-diagrammer og økonomiske fremskrivninger. Men de kunne i den grad fremstå markant mere troværdige, hvis de afleverede et whitepaper med de vigtigste nedslagspunkter i den plan der har lagt for deres investering og hvad det skal konkretiseres ud i på kort og på lang sigt. Det ville fans, sponsorer samt eventuelle medinvestorer kunne forholde sig til, i stedet for grinagtige opslag på sociale medier uden indhold der kan tages bare en smule seriøst.
Det vi ved er, at SSE22 vil have deres investering med hjem til Hamborg 1:1, og hvis det står til troende, skal der en ny ejer ind, der har minimum 100 mio. kr. med hjemmefra bare for at holde skuden flydende til efter sommeren 2026. Det er der realistisk set bare ikke ret mange investorer der er klar til at smide ind i en fodboldklub, når der samtidig kan laves nogenlunde valide fremskrivninger, der viser at AaB taber 30 mio. om året og der ikke er udsigt til at det bliver forbedret. Bl.a. udløber AL's hovedsponsorat om et år, og med den nedskalering af sponsorater de har gennemført siden Froulund stoppede i AL, tyder det på de siger farvel og tak om et år.
Jo mere man ser ind i klubbens økonomi jo mere har man behov for lykkepiller.
Alt det vi grinede af ved AGF op gennem 0'erne sidder vi selv og ser direkte ind i nu, måske endda ret meget værre og decideret livstruende.
Det giver sig selv, at den internationale investorgruppe er færdig i klubben. De har jo meldt åbent ud, at de ikke vil investere i spillertruppen, hvilket er nøjagtigt det samme som at melde ud, at klubben er død. Nogle bekymrer sig om alternativet - men ud fra helt forkerte årsager.
I det mest ekstreme tilfælde vil AaB befinde sig på nuværende niveau; hvilket vil sige uden penge, uden kompetencer, cheftræner, sportsdirektør og med en i forvejen historisk elendig spillertrup, der samtidig er i komplet opløsning. Men denne situation vil aldrig blive forandret, så længe det nuværende foretagende huserer i klubben.
Jeg er helt enig i, at det nu er en realistisk mulighed, at AaB aldrig kommer til at spille i landets bedste række igen. Og at en tilbagevenden til et blot nogenlunde tåleligt niveau omkring slutspilspladserne i Superligaen vil kræve en seriøs investor med et trecifret millionbeløb. Dette fremstår som et lønligt håb; men skal blot håbet bevares kræver det, at den internationale investorgruppe jages af porten så hurtigt som muligt - for hver dag, der går, forsvinder der - bogstavelig talt - hundredetusinder af kroner ud af kassen i form af sponsor- og tilskuerflugt. Og AaB overlever ikke et år mere på den måde!
-
R Rosenberg
- Allstar

Jo. For hver gang man holder et blus i hånden, bliver ens IQ suget ud gennem én og ud i røgen, svarende til ca. 5 point pr. blus.RicoBR02 skrev: ↑3. jun 2025, 17:19Det er ikke alle os der er pro pyro der ikke kan kommunikere ordentligtDenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 16:32Seriøst? Fordi jeg ikke mener det samme som dig er jeg ikke fan? Siden hvornår er AaB fans blevet lige så hjerne døde som Brøndby fans? Alt det lort med Pyro teknik og deres simple evne til ikke at se realiteterne I øjnene er sku sjovt.MF issehoved skrev: ↑3. jun 2025, 16:18Du er næppe fan - men forblindet. FJOLSDenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 16:16i det mindste er jeg ikke så blind som visse andre fans....MF issehoved skrev: ↑3. jun 2025, 16:15Er du fuld? Åbenlyst har du ikke fulgt særlig godt med.DenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 15:41
Nej men jeg forventer mere info en bare nordkraft v2 og så mere end 80m jeg er klar over de ikke kan snakke om penge da det hæver prisen men jeg syntes et eller andet sted en bedre plan havde været hvis sse22 ikke var så stadige og tillod nogle der kom med penge og de afgav lidt. Jeg kan ikke se pointen for sse22 side hvis man smadre AaB og gør det til 1 div hold fast og de skal hente 5-10år på at AaB kan overleve naturligt I superligaen igen. Det kan de næppe have tålmodighed til![]()
Ædruelighedens stemme
Det er mig en gåde at jeg stadig kan føre en nogenlunde normal samtaleR Rosenberg skrev: ↑3. jun 2025, 18:20Jo. For hver gang man holder et blus i hånden, bliver ens IQ suget ud gennem én og ud i røgen, svarende til ca. 5 point pr. blus.RicoBR02 skrev: ↑3. jun 2025, 17:19Det er ikke alle os der er pro pyro der ikke kan kommunikere ordentligtDenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 16:32Seriøst? Fordi jeg ikke mener det samme som dig er jeg ikke fan? Siden hvornår er AaB fans blevet lige så hjerne døde som Brøndby fans? Alt det lort med Pyro teknik og deres simple evne til ikke at se realiteterne I øjnene er sku sjovt.MF issehoved skrev: ↑3. jun 2025, 16:18Du er næppe fan - men forblindet. FJOLSDenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 16:16i det mindste er jeg ikke så blind som visse andre fans....![]()
Så, ro på. Der bliver rigeligt plads på tribunerne i næste sæson til at fyre knaldperler og heksehyl af - oven i købet med et auditivt tvist i form af uhørt god akustikR Rosenberg skrev: ↑3. jun 2025, 18:20Jo. For hver gang man holder et blus i hånden, bliver ens IQ suget ud gennem én og ud i røgen, svarende til ca. 5 point pr. blus.RicoBR02 skrev: ↑3. jun 2025, 17:19Det er ikke alle os der er pro pyro der ikke kan kommunikere ordentligtDenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 16:32Seriøst? Fordi jeg ikke mener det samme som dig er jeg ikke fan? Siden hvornår er AaB fans blevet lige så hjerne døde som Brøndby fans? Alt det lort med Pyro teknik og deres simple evne til ikke at se realiteterne I øjnene er sku sjovt.MF issehoved skrev: ↑3. jun 2025, 16:18Du er næppe fan - men forblindet. FJOLSDenSataniskeHest skrev: ↑3. jun 2025, 16:16i det mindste er jeg ikke så blind som visse andre fans....![]()
-
dnoerholm
Vi må simpelthen kunne mane de der berygtede 80 millioner i jorden én gang for alle. Det bliver ikke en større sandhed af, at man gentager den flere gange.
Tallet stammer rigtigt nok fra Steffen Dam, der i en bisætning nævner 80 millioner. Da Brügmann naturligt viser interesse for det løber Dam hurtigt videre. Det har aldrig været nævnt siden.
Det blev ikke nævnt om det var deres samlede kapital, deres max pris for AaB eller det de vil skyde i Akademiet. Derudover er Steffen Dam scout og spilekspert. Ikke graver journalist.
Så lad os nu lade være med at hive det tal frem om og om igen som er argument for, at nye investorer ikke har penge nok.
Det andet argument om, at nye investorer ikke er dygtige nok, fordi de ikke fremviser en plan og strategi må vi også snart kunne pakke sammen: det er godt nok sjældent, at et muligt nyt konsortium eller investorkreds afslører ret meget af den slags inden de overhovedet har afgivet et bud, og ved om det er realistisk eller ej.
Det er vel kun i spansk fodbold, når der er præsident afstemning, at en kandidat lover indkøb af fire nye Ronaldinho'er hvis han bliver valgt.
Sådan fungerer opkøb af virksomheder jo ikke.
Der kommer ikke en 3-års plan eller lovning på ny retning før de sidder for bordenden. Og det er jo helt naturligt
Tallet stammer rigtigt nok fra Steffen Dam, der i en bisætning nævner 80 millioner. Da Brügmann naturligt viser interesse for det løber Dam hurtigt videre. Det har aldrig været nævnt siden.
Det blev ikke nævnt om det var deres samlede kapital, deres max pris for AaB eller det de vil skyde i Akademiet. Derudover er Steffen Dam scout og spilekspert. Ikke graver journalist.
Så lad os nu lade være med at hive det tal frem om og om igen som er argument for, at nye investorer ikke har penge nok.
Det andet argument om, at nye investorer ikke er dygtige nok, fordi de ikke fremviser en plan og strategi må vi også snart kunne pakke sammen: det er godt nok sjældent, at et muligt nyt konsortium eller investorkreds afslører ret meget af den slags inden de overhovedet har afgivet et bud, og ved om det er realistisk eller ej.
Det er vel kun i spansk fodbold, når der er præsident afstemning, at en kandidat lover indkøb af fire nye Ronaldinho'er hvis han bliver valgt.
Der kommer ikke en 3-års plan eller lovning på ny retning før de sidder for bordenden. Og det er jo helt naturligt
I det hele taget er det en besynderlig debat: at lægge ud med at udtrykke bekymring for eventuelle nye investorers evne og vilje til at investere i AaB, når udgangspunktet er nuværende investorer, der beviseligt ingen penge har eller i hvert fald ikke har tænkt sig at investere dem i AaB - snarere at kanalisere midler bort fra AaB, jf. diverse honorarer til de gæve bæredygtige tyskere. Og som dertil har vadet fra den ene katastrofe til den anden.dnoerholm skrev: ↑3. jun 2025, 18:54Vi må simpelthen kunne mane de der berygtede 80 millioner i jorden én gang for alle. Det bliver ikke en større sandhed af, at man gentager den flere gange.
Under alle omstændigheder bør vi først og fremmest være glade for, at der trods alt findes mennesker, der fortsat ønsker at bakke op om klubben. Hvordan i alverden skulle det være muligt at synke dybere end herfra?
Og nej, selvfølgelig ville SSE 22 gerne have undgået nedrykningen i denne sæson, og de ønsker utvivlsomt også at vende tilbage til Superligaen. De er bare ikke villige til eller evner ikke at gøre noget som helst for det.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/spon ... ag/5609785
Sponsor truer med at droppe AaB efter mobbesag
Efter afsløring af advarsel til tidligere træner indkalder 3F Aalborg til hastemøde og kræver redegørelse fra klubbens ledelse
Efter afsløring af advarsel til tidligere træner indkalder 3F Aalborg til hastemøde og kræver redegørelse fra klubbens ledelse
Stakkels Tuxen et eller andet sted. Det bliver vel ham der bliver sendt i byen for at stå på mål for SSEs ageren.Sauer skrev: ↑3. jun 2025, 20:38https://nordjyske.dk/nyheder/sport/spon ... ag/5609785
Hvis han er heldig kommer Julius Nagel til at stå ovre i hjørnet og se ned på sine sko mens han holder en iPad med et Teams link til en ignorant Bernhard Peters der enten sover eller er ligeglad.
RAUS RAUS SSE!
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg har fandme også ondt af ham. Det er jo nærmest en fuldstændig umulig opgave han er på lige p.t. Jeg vil ikke blive overrasket hvis han skrider lige pludselig. Vil heller ikke fortænke ham i det.Jakobsen skrev: ↑3. jun 2025, 20:57Stakkels Tuxen et eller andet sted. Det bliver vel ham der bliver sendt i byen for at stå på mål for SSEs ageren.Sauer skrev: ↑3. jun 2025, 20:38https://nordjyske.dk/nyheder/sport/spon ... ag/5609785
Hvis han er heldig kommer Julius Nagel til at stå ovre i hjørnet og se ned på sine sko mens han holder en iPad med et Teams link til en ignorant Bernhard Peters der enten sover eller er ligeglad.
-
R Rosenberg
- Allstar

SiD skal jo reagere sådan. At de trækker støtten kan heldigvis vise sig at skubbe på, at Peters Sportsverein bliver til Aa. B. igen.
Ædruelighedens stemme