Hvad er navnet på den podcast?
Sports excellence 22
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Sports excellence 22
-
Theodor dueholm
- Miniput

- Favoritspiller: Melker widell
nu ved jeg ikke meget om at få ejerskifte i en fodboldklub. men er det ikk muligt med noget underskriftindsamling eller hvis man samler nok fans til at lave noget ligende som i brøndby, hvor fansene overtager aktiemagten? det kræver selvfølgelig rimelig mange mennesker men hvis man laver noget med et stort board hvor du har så meget magt som penge du ligger i klubben. og man ansætter nogle dansker og AaB DNA folk til at drive klubben?
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Kan sse22 med kontrollen over AaB, sælge de gode spillere og trække alle pengene ud af klubben for der efter at lade den gå konkurs?
Det er et aktieselskab. Hvis du ejer majoriteten af aktierne, har du også kontrol med majoriteten af bestyrelsen, som lige nu er 4/4 ml. SSE22 og AaB folk.Theodor dueholm skrev: ↑4. jun 2025, 09:13nu ved jeg ikke meget om at få ejerskifte i en fodboldklub. men er det ikk muligt med noget underskriftindsamling eller hvis man samler nok fans til at lave noget ligende som i brøndby, hvor fansene overtager aktiemagten? det kræver selvfølgelig rimelig mange mennesker men hvis man laver noget med et stort board hvor du har så meget magt som penge du ligger i klubben. og man ansætter nogle dansker og AaB DNA folk til at drive klubben?
Hvis SSE vil sælge deres andel til en flok saudere, står det dem frit for.
Eneste reelle mulighed for et hostile takeover er at lave et samlet bud på selskabet, der er så højt at det vil være uansvarligt over for aktionærerne at takke nej. Det kunne eks. Være 60-70 kr. Pr aktie eller noget i den dur.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det skrevne version er her https://ordconamore.substack.com/p/radd ... er-oppefra
// gwailo
- KongGulerod
- Landshold

Forenklet sagt, ja – men det skal ske på en måde, der varetager alle aktionærers interesser. Det betyder for eksempel, at de ikke må sælge aktiver til under markedspris til et andet selskab, de selv ejer. I princippet kan de godt vælge at likvidere hele selskabet, udbetale likviderne som udbytte og derefter lukke selskabet ned. Det samme gælder i øvrigt for en ny (potentiel) ejer, hvis de opkøber selskabet til en lavere pris end aktivernes reelle værdi.DenSataniskeHest skrev: ↑4. jun 2025, 09:24Kan sse22 med kontrollen over AaB, sælge de gode spillere og trække alle pengene ud af klubben for der efter at lade den gå konkurs?
-
Theodor dueholm
- Miniput

jeg tror sagtens at vi som AaB fans kan overtage klubben. selvom pengene hos nogle er lidt småt, så er kærligheden til klubben større end nogle andre steder. og hvis man finder et par rigmand med lidt AaB hjerte så tror jeg sagtens det kan lade sig gøre.
problemet er bare igen SSE fordi jeg tror der kan blive meget, svært at få så mange penge skrabet sammen at de vil sælge. jeg tænker at de kun vil sælge til et stort profit alt i alt
problemet er bare igen SSE fordi jeg tror der kan blive meget, svært at få så mange penge skrabet sammen at de vil sælge. jeg tænker at de kun vil sælge til et stort profit alt i alt
- KongGulerod
- Landshold

Måske. Men det kan jeg simpelthen ikke se blive en succes. Så skal vi i hvert fald indfinde os med at rode rundt et sted imellem 1. og 2. division det næste lange stykke tid. Jeg er efterhånden der hvor jeg er ved at indstille mig på at finde en anden hobby end at følge AaB.Theodor dueholm skrev: ↑4. jun 2025, 09:40jeg tror sagtens at vi som AaB fans kan overtage klubben. selvom pengene hos nogle er lidt småt, så er kærligheden til klubben større end nogle andre steder. og hvis man finder et par rigmand med lidt AaB hjerte så tror jeg sagtens det kan lade sig gøre.
Fra Nordjyske:
"Onsdag var det planen, at AaB's bestyrelse skulle mødes på Hornevej, men ifølge Nordjyskes oplysninger er det kun den danske del af bestyrelsen, der er mødt op. Den tyske del af bestyrelsen er med over Teams."
"Onsdag var det planen, at AaB's bestyrelse skulle mødes på Hornevej, men ifølge Nordjyskes oplysninger er det kun den danske del af bestyrelsen, der er mødt op. Den tyske del af bestyrelsen er med over Teams."
Men det giver bare ikke mening rent økonomisk. AaB A/S repræsenterer trods alt en anselig millionværdi som en going concern.KongGulerod skrev: ↑4. jun 2025, 09:35Forenklet sagt, ja – men det skal ske på en måde, der varetager alle aktionærers interesser. Det betyder for eksempel, at de ikke må sælge aktiver til under markedspris til et andet selskab, de selv ejer. I princippet kan de godt vælge at likvidere hele selskabet, udbetale likviderne som udbytte og derefter lukke selskabet ned. Det samme gælder i øvrigt for en ny (potentiel) ejer, hvis de opkøber selskabet til en lavere pris end aktivernes reelle værdi.DenSataniskeHest skrev: ↑4. jun 2025, 09:24Kan sse22 med kontrollen over AaB, sælge de gode spillere og trække alle pengene ud af klubben for der efter at lade den gå konkurs?
Jeg ville nok have svaret noget i retning af; man kan godt sælge alle aktiver og trække pengene ud, men du må ikke efterlade et tomt selskab med en stor gæld. Det er strafbart.
Jævnfør det første jeg skrev, så giver det ikke mening at likvidere selskabet på traditionel vis.
-
Theodor dueholm
- Miniput

KongGulerod skrev: ↑4. jun 2025, 09:52Måske. Men det kan jeg simpelthen ikke se blive en succes. Så skal vi i hvert fald indfinde os med at rode rundt et sted imellem 1. og 2. division det næste lange stykke tid. Jeg er efterhånden der hvor jeg er ved at indstille mig på at finde en anden hobby end at følge AaB.Theodor dueholm skrev: ↑4. jun 2025, 09:40jeg tror sagtens at vi som AaB fans kan overtage klubben. selvom pengene hos nogle er lidt småt, så er kærligheden til klubben større end nogle andre steder. og hvis man finder et par rigmand med lidt AaB hjerte så tror jeg sagtens det kan lade sig gøre.
hvorfor kan det ikke blive en succes. hvis vi for nogle af vores lokale drenge op og skubbe indkøbende til at blive bedre, og vise dem hvordan man kæmper for logoet. og så hvis vi for nogle gamle AaB drenge tilbage, hvilket eg tror det vil under en fan styret bestyrelse så kan det godt blive til noget.
det kan måske tage lidt tid men jeg er sikker på at det vil virke i det store hele hvis vi sælge dem på det rigtige tidspunkt. og så tror jeg at alle AaB fans, heller vil se lokale drenge spille lidt dårlig fodbold i starten end nogle tysk/amerikanske ligeglade fodboldspiller.
- KongGulerod
- Landshold

Du advokerer jo for de ting som var det primære kritikpunkt fra folk herinde for få år siden.Theodor dueholm skrev: ↑4. jun 2025, 10:16KongGulerod skrev: ↑4. jun 2025, 09:52Måske. Men det kan jeg simpelthen ikke se blive en succes. Så skal vi i hvert fald indfinde os med at rode rundt et sted imellem 1. og 2. division det næste lange stykke tid. Jeg er efterhånden der hvor jeg er ved at indstille mig på at finde en anden hobby end at følge AaB.Theodor dueholm skrev: ↑4. jun 2025, 09:40jeg tror sagtens at vi som AaB fans kan overtage klubben. selvom pengene hos nogle er lidt småt, så er kærligheden til klubben større end nogle andre steder. og hvis man finder et par rigmand med lidt AaB hjerte så tror jeg sagtens det kan lade sig gøre.
hvorfor kan det ikke blive en succes. hvis vi for nogle af vores lokale drenge op og skubbe indkøbende til at blive bedre, og vise dem hvordan man kæmper for logoet. og så hvis vi for nogle gamle AaB drenge tilbage, hvilket eg tror det vil under en fan styret bestyrelse så kan det godt blive til noget.
det kan måske tage lidt tid men jeg er sikker på at det vil virke i det store hele hvis vi sælge dem på det rigtige tidspunkt. og så tror jeg at alle AaB fans, heller vil se lokale drenge spille lidt dårlig fodbold i starten end nogle tysk/amerikanske ligeglade fodboldspiller.
Svar til de forskellige punkter:
1) Lokale drenge: Det kræver at vi hæver niveauet betragteligt på akademiet. Det er muligt, men det koster (mange) penge.
2) Forbedre indkøb: Lettere sagt end gjort. Især hvis vi skal tage højde for den skrantende økonomi, der i høj grad tvinger os til at hente transferfrie spillere. Her er det altså væsentligt sværere at finde guld. Det er muligt, men det er ikke en nem øvelse.
3) Gamle AaB drenge tilbage: Meget interessant, hvis det er hvad folk efterspørger nu. Det var roden til alt ondt tidligere.
-
Theodor dueholm
- Miniput

KongGulerod skrev: ↑4. jun 2025, 10:30Du advokerer jo for de ting som var det primære kritikpunkt fra folk herinde for få år siden.Theodor dueholm skrev: ↑4. jun 2025, 10:16KongGulerod skrev: ↑4. jun 2025, 09:52Måske. Men det kan jeg simpelthen ikke se blive en succes. Så skal vi i hvert fald indfinde os med at rode rundt et sted imellem 1. og 2. division det næste lange stykke tid. Jeg er efterhånden der hvor jeg er ved at indstille mig på at finde en anden hobby end at følge AaB.Theodor dueholm skrev: ↑4. jun 2025, 09:40jeg tror sagtens at vi som AaB fans kan overtage klubben. selvom pengene hos nogle er lidt småt, så er kærligheden til klubben større end nogle andre steder. og hvis man finder et par rigmand med lidt AaB hjerte så tror jeg sagtens det kan lade sig gøre.
1) Lokale drenge: Det kræver at vi hæver niveauet betragteligt på akademiet. Det er muligt, men det koster (mange) penge.
2) Forbedre indkøb: Lettere sagt end gjort. Især hvis vi skal tage højde for den skrantende økonomi, der i høj grad tvinger os til at hente transferfrie spillere. Her er det altså væsentligt sværere at finde guld. Det er muligt, men det er ikke en nem øvelse.
3) Gamle AaB drenge tilbage: Meget interessant, hvis det er hvad folk efterspørger nu. Det var roden til alt ondt tidligere.
jeg tror at tiderne har ændre sig i forhold til, hvad vi kritisere for nogle år siden da tingene trods alt var (meget) bedre
-
Theodor dueholm
- Miniput

KongGulerod skrev: ↑4. jun 2025, 10:30Du advokerer jo for de ting som var det primære kritikpunkt fra folk herinde for få år siden.Theodor dueholm skrev: ↑4. jun 2025, 10:16KongGulerod skrev: ↑4. jun 2025, 09:52Måske. Men det kan jeg simpelthen ikke se blive en succes. Så skal vi i hvert fald indfinde os med at rode rundt et sted imellem 1. og 2. division det næste lange stykke tid. Jeg er efterhånden der hvor jeg er ved at indstille mig på at finde en anden hobby end at følge AaB.Theodor dueholm skrev: ↑4. jun 2025, 09:40jeg tror sagtens at vi som AaB fans kan overtage klubben. selvom pengene hos nogle er lidt småt, så er kærligheden til klubben større end nogle andre steder. og hvis man finder et par rigmand med lidt AaB hjerte så tror jeg sagtens det kan lade sig gøre.
men nu er det også bare mere ideen om fan ejet klub jeg tænker på. Ikke så meget strategi. Det vil jeg lade folk der har forstand på det at sørge for.
-
Alpa Chino
- Superliga

Er der nogen der kan svare på nedenstående?
- Hvor mange mio. har SSE22 selv lagt i AaB? Jeg mener af egne, eksterne penge.
- Hvor meget har de trukket ud igen? I form af konsulent bidrag og udbytte.
-
Theodor dueholm
- Miniput

1. ca 65mio for at købe klubben. og 45 for noget underskud.Alpa Chino skrev: ↑4. jun 2025, 11:09Er der nogen der kan svare på nedenstående?
2. IDK
-
Theodor dueholm
- Miniput

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/tysk ... er/4941209Alpa Chino skrev: ↑4. jun 2025, 11:09Er der nogen der kan svare på nedenstående?
Har de allerede pakket og sidder i 1. klassesvognen mod Hamborg?