Træneremner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Træneremner

Indlæg af Rams » 4. jun 2025, 14:13

Ja - Henrik Pedersens racismesag var træls, men ellers synes jeg nu han har en meget god profil. Kunne han så få SSE22 til at betale Cracovia for hans wingman Mikkel Maigaard til midtbanen, så er det ikke helt dumt. Maigaard har taget den lange hårde vej, men har erfaring og været anfører forskellige steder og er lidt en schweizerkniv til midten, der også er målfarlig.
In verbis simus faciles

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 4. jun 2025, 14:39

Jakobsen skrev:
4. jun 2025, 13:59
Gentleman Finn skrev:
3. jun 2025, 09:14
Lad os suppe Hillerød træner Lønstrup, synes han gjorde det godt med dem sidst vi var nede
Hvorfor skulle han dog gide smadre hans karriere i cirkus SSE?
Vi får slet ikke noget i den hylde. Vi får noget der var en gang var godt, men med skrammer. Henrik Pedersen f.eks.
Alternativt får vi noget tysk skrammel som BPTC kan finde i deres netværk.
Ja, det ville da være temmelig mærkeligt, hvis Christian Lønstrup skulle smadre en anden mands karriere. Ret ufine hensigter at tillægge ham.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Favoritspiller: Milan Timko

Indlæg af Lyngehoevdingen » 4. jun 2025, 15:43

Gnu skrev:
4. jun 2025, 14:39
Jakobsen skrev:
4. jun 2025, 13:59
Gentleman Finn skrev:
3. jun 2025, 09:14
Lad os suppe Hillerød træner Lønstrup, synes han gjorde det godt med dem sidst vi var nede
Hvorfor skulle han dog gide smadre hans karriere i cirkus SSE?
Vi får slet ikke noget i den hylde. Vi får noget der var en gang var godt, men med skrammer. Henrik Pedersen f.eks.
Alternativt får vi noget tysk skrammel som BPTC kan finde i deres netværk.
Ja, det ville da være temmelig mærkeligt, hvis Christian Lønstrup skulle smadre en anden mands karriere. Ret ufine hensigter at tillægge ham.
Haha, klubben står i ruiner, men kan vi lige få styr på hans og sin, tak.

Det er selvfølgelig et lidt mere håndgribelig kamp i forhold til magtesløshed i andre henseender.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.

Tjuga
Drenge
Drenge

Indlæg af Tjuga » 5. jun 2025, 09:34

Hvis det bliver Henrik Pedersen, så vil det for mig signalere, at tyskerne stadig bestemmer.

Med arbejdsmiljøet under SSE22 in mente, så ville det også sende et lidt halv-træls signal, hvis man hyrer en træner som kom fra Norge i en byge af racismeanklager.

Henrik Pedersen som træner er ikke en ny start.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 5. jun 2025, 09:54

Hvis tyskerne reelt har trukket sig fra det sportslige, så kunne det være kækt nok at sjatpisse lidt på dem og hive Wichmann ind igen.

Han er jo sådan set stadig på lønningslisten og fyringen kom pba. hans uenighed med netop tysken.
Ædruelighedens stemme

Tjuga
Drenge
Drenge

Indlæg af Tjuga » 5. jun 2025, 10:21

R Rosenberg skrev:
5. jun 2025, 09:54
Hvis tyskerne reelt har trukket sig fra det sportslige, så kunne det være kækt nok at sjatpisse lidt på dem og hive Wichmann ind igen.

Han er jo sådan set stadig på lønningslisten og fyringen kom pba. hans uenighed med netop tysken.
Ja, der er faktisk flere ting som taler for at hive Wichmann ind igen. Som du siger:

1) Signalværdien. Han blev fyret pga uenighed om retningen. En genansættelse vil give troværdighed til at retningsskiftet er reelt.

2) Det økonomiske. Han får givetvis stadig løn, så det kan nærmest være gratis at genansætte ham.

Og så dertil:

3) Det sportslige. AaB er i alvorlig tidsnød for at blive klar til sæsonstart og Wichmann kender spillerne og har allerede en klar analyse af hvad der skal ske.

Men mon ikke AaB vil have en sportschef på plads først?

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 5. jun 2025, 14:18

Tjuga skrev:
5. jun 2025, 10:21
R Rosenberg skrev:

Ja, der er faktisk flere ting som taler for at hive Wichmann ind igen. Som du siger:

1) Signalværdien. Han blev fyret pga uenighed om retningen. En genansættelse vil give troværdighed til at retningsskiftet er reelt.

2) Det økonomiske. Han får givetvis stadig løn, så det kan nærmest være gratis at genansætte ham.

Og så dertil:

3) Det sportslige. AaB er i alvorlig tidsnød for at blive klar til sæsonstart og Wichmann kender spillerne og har allerede en klar analyse af hvad der skal ske.

Og mon det er noget Wichmann vil? Jeg tror det måske nok. Han er AaB mand og hvis han får noget mere bestemmelsesret og lov til at sætte retning samt præg på transfers ind så burde han måske være interesseret.

Tjuga
Drenge
Drenge

Indlæg af Tjuga » 5. jun 2025, 22:09

Krage skrev:
5. jun 2025, 14:18
Tjuga skrev:
R Rosenberg skrev:

Og så dertil:

Og mon det er noget Wichmann vil? Jeg tror det måske nok. Han er AaB mand og hvis han får noget mere bestemmelsesret og lov til at sætte retning samt præg på transfers ind så burde han måske være interesseret.
Ja, jeg tror egentlig han ville sige ja, absurditeten til trods. Han vil jo på en måde vende tilbage til Hornevej som en sejrherre. Det tror jeg vil friste en type som Wichmann :D

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 5. jun 2025, 22:48

Tjuga skrev:
5. jun 2025, 22:09
Krage skrev:
5. jun 2025, 14:18
Tjuga skrev:
R Rosenberg skrev:

Og så dertil:

Ja, jeg tror egentlig han ville sige ja, absurditeten til trods. Han vil jo på en måde vende tilbage til Hornevej som en sejrherre. Det tror jeg vil friste en type som Wichmann :D
Han vil uden tvivl gerne men det kommer ikke til at ske så længe ejerkredsen er Sse …
Men man sparede da en løn væk ved at genansætte ham.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. jun 2025, 07:09

Hvad er det lige Wichmann har bevist, der skulle give ham den indflydelse på trupsammensætning og lignende?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 6. jun 2025, 07:26

jonas386 skrev:
6. jun 2025, 07:09
Hvad er det lige Wichmann har bevist, der skulle give ham den indflydelse på trupsammensætning og lignende?
Absolut ingenting, hvorfor det også vil være en tvivlsom idé, ligesom at give guldranede kontrakter til has-beens...host host Bælum.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. jun 2025, 08:39

jonas386 skrev:
Intet - udover at de få kampe han havde trods alt leverede et spillemæssigt udtryk der viste lidt fremgang.

Men hans cv er vel noget nær det bedste vi kan tiltrække lige nu. Og han ville AaB. Og havde en retning.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 6. jun 2025, 08:42

Forza skrev:
6. jun 2025, 08:39
jonas386 skrev:
Intet - udover at de få kampe han havde trods alt leverede et spillemæssigt udtryk der viste lidt fremgang.

Men hans cv er vel noget nær det bedste vi kan tiltrække lige nu. Og han ville AaB. Og havde en retning.
han vil AaB
han ER på lønsedlen
han kender 1. div ud og ind
får stor stor ros de steder han har været
er ekstrem tydelig i sin metodik, spillestil og taktiske tilgang

han "nåede" ikke at bevise noget resultatmæssigt. Men overtager et hold der havde vundet 1 kamp i hvad 17-18 kampe og et hold hvor der som hold og spiller ikke længere var en spillestil at læne sig op af. Desuden overtager han et hold i krise ikke mindst mentalt. De var færdige. Jeg tror ikke Ancelotti havde reddet dem.
Wichmann ville give sindssyg god mening men det bliver ikke ham.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. jun 2025, 08:52

Forza skrev:
6. jun 2025, 08:39
jonas386 skrev:

Misforstå mig ikke, jeg tænker han kan være en fin træner for os i 1. Division, han kender rækken og alt det der. Jeg synes bare ikke vi skal falde i den velkendte fælde med at hente træneren, og så lade denne diktere retning for spillestil, spillertyper og indkøb.

Selvfølgelig skal træneren tages med på råd og lyttes til, hvis vedkommende har folk i tankerne, men det må ikke blive til bestemmende indflydelse. Den bør stadig ligge hos sportsdirektøren, og baseres på den strategi bestyrelsen har lagt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 6. jun 2025, 10:13

De skal se at få sportschef og træner på plads - senest i næste uge. Bliver rasende, hvis ikke man får styr på det i juni-måned. :cool:

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 6. jun 2025, 10:35

FIDEL skrev:
6. jun 2025, 10:13
De skal se at få sportschef og træner på plads - senest i næste uge. Bliver rasende, hvis ikke man får styr på det i juni-måned. :cool:
Synes ihvertfald det se vigtigt af der er en permanent træner til første dag holdet er tilbage fra sommerferie...
Det lyder dog bare til at bestyrelsen gerne vil finde en sportschef først og derefter en træner. Hvilket egentlig også giver god mening så sportschefen kan være med inde over og udpege/udvælge træneren. Men det gør bare at de har ret så travlt.

Synes dog jeg læste et sted at de allerede onsdag efter bestyrelsesmødet havde samtaler med en potentiel kandidat til sportschefstillingen.

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 6. jun 2025, 10:50

Poul Erik Andreasen og Allan Kuhn som assistent - Det kan ikke gå galt - Eneste træner der aldrig har tabt en eneste kamp - Allan Kuhn :-) :aabfan:

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 6. jun 2025, 17:53

Lars Friis

Ledig, kan være opsat på at få revanche i AaB med en ordentlig ledelse.

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 9. jun 2025, 13:05

Per Frandsen - tjaa for ham at sige nej til Hvidovre og joine os er vel et skridt til siden men tilgengæld en klub med store problemer.

Nogen som ved mere?

https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... r-frandsen

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 9. jun 2025, 14:48

Remark skrev:
6. jun 2025, 17:53
Lars Friis

Ledig, kan være opsat på at få revanche i AaB med en ordentlig ledelse.
Ham der overtog os i top 3 og førte os til en nedrykningsplads, med den samme trup?
Legaliser pyro!

Besvar