Meget enig, der er nød til at ske en større erkendelse af vores situation. Der kommer næppe en ny investorgruppe der har 200+ mio. kr. at skyde ind i klubben, i så fald skal vi i hvert fald være ekstremt heldige hvis det er investorer der også køber 100% ind på alle de her værdier og kulturer som SSE22 efter sigende ikke skulle have respekteret (set fra sidelinjen synes jeg den kritik virker lidt overdrevet, omend jeg må sige at de seneste historier ikke er kønne).KongGulerod skrev: ↑5. jun 2025, 11:01Jeg er helt enig i at der skal mange penge til før det kan gøre en reel forskel. Men prøv lige at bruge et par minutter på at overveje hvor forkælet en tankegang der hersker herinde.R Rosenberg skrev: ↑5. jun 2025, 09:51Selvfølgelig har han ikke det. Han er en klog mand og kan jo godt se, hvilken vej vinden blæser. Og han har formodentlig ganske direkte dialog med tyskerne, siden han gik med ind, da de overtog.Alpa Chino skrev: ↑5. jun 2025, 09:37Jeg tror ikke Jens Rasmussen bare har sagt ja til at være en marionetdukke
Det kan gøre en overtagelse vældig meget nemmere. Spørgsmålet er så, om den kreds, forudsat at det bliver dem, virkelig er villige til at gå helhjertet ind og genrejse AaB med alt, hvad der hører til af kapital. Alt mindre end 200 mio vil ikke batte meget.
Baseret på tråden herinde og på Facebook kan vi opsummere det således:
Fansene kræver følgende af en ejer:
200 millioner i investering i klubben. Jeg gentager: 200 milllioner!
Dertil er der følgende krav:
- Du skal være nordjyde. Hvis ikke er du ond og vil kun AaB det værste.
- Du må ikke tjene penge på din investering - det må under ingen omstændigheder ses som en investeringscase. Der skal altså være tale om en form for velgørenhed.
- Hvis du ikke har succes indenfor 2 år, så er du uduelig og bliver desværre nødt til at sælge dine ejerandele med et tab. Bad luck, men sådan er gamet her i Aalborg. MEDMINDRE du lige vil smide yderligere af dine egne penge i din dårlige investering. I mellemtiden vil fanscenen hjælpe ved at opsige sæsonkort, sponsorater og lignende.
Jeg ved godt at jeg sætter tingene på spidsen og overdriver en smule, men det er reelt set de krav fanscenen stiller.
Nej, det er langt mere sandsynligt at vi skal lave en langsom genopbygning af vores klub. At nye ejere skal komme med en kapital der sikrer driften i klubben i en årrække frem, men hvor vi fortsat skal arbejde på at reducere vores udgifter og gøre forretningen rentabel. Vi skal nulstille og starte genopbygningen forfra. Træffe kloge beslutninger og få skabt en stab og et hold der arbejder efter en langsigtet plan. Et hold med mange salgsemner for salg vil stadig være en forudsætning for at kunne drive klubben. Hurtig tilbagevenden til superligaen kan blive et afgørende skridt, men vi må heller ikke falde i gamle fælder der ofrer den langsigtede udvikling for kortvarig succes, så hellere tage nogle år i 1 div. hvor vi får skabt et holdbart fundament - jeg har sagt det før og siger det igen, vi skal kigge mod Silkeborg og Viborg og måden de er kommet tilbage på. I sidste ende har vi et større potentiale end de to.