Gad vide om vi ser 5-6 spillere blive rykket op fra U19 ligesom vi i sin tid så med Mæhles årgang. I så fald vil det hæve tallet, men der skal i min optik suppleres med en rutineret spiller i hver kæde. Helst spillere med erfaring fra enten 1. division eller Superligaen.Gaarde6 skrev: ↑6. jun 2025, 16:26Shit det er vildt.
Ved et salg af Davidsen er vi nede på 19 spillere i truppen.
Bla de 19 er bla Kasper Jørgensen og Mathias Jørgensen, som vel begge skal videre nu?
Så status er vel sådan ca: 35-40 dage før første turneringskamp mangler vi: 1 sportsdirektør. 1 træner. 1 hjælpe træner og 6-8 forstærkninger til truppen, hvis vi vil spille med om oprykningen.
Det bliver ren Dalgaards Tivoli de næste uger!!
Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
- KongGulerod
- Landshold

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Enig det er et rigtig fint salg.RicoBR02 skrev: ↑6. jun 2025, 16:05Det er igen et flot salg af klubben. Jeg har ikke meget positivt at sige om ledelsen, men her har vi altså rykket os..FIDEL skrev: ↑6. jun 2025, 16:03Omkring 2 millioner euro.Forza skrev: ↑6. jun 2025, 16:01https://nordjyske.dk/nyheder/sport/saa- ... el/5613746
Nogen der kender beløbet?
Til gengæld er det bekymrende at det ikke giver anledning til at ændre regnskabsforventningen. Vi sælger for 60 mio. kr. eller deromkring i dette regnskabsår og skal alligevel ende med min. 15 mio. kr. underskud. Av.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Dongdongwh0
- 2. div

Fordi vores største udgifter er konsulentydelser og ikke spillerlønninger.Hanga skrev: ↑6. jun 2025, 16:35Enig det er et rigtig fint salg.RicoBR02 skrev: ↑6. jun 2025, 16:05Det er igen et flot salg af klubben. Jeg har ikke meget positivt at sige om ledelsen, men her har vi altså rykket os..FIDEL skrev: ↑6. jun 2025, 16:03Omkring 2 millioner euro.Forza skrev: ↑6. jun 2025, 16:01https://nordjyske.dk/nyheder/sport/saa- ... el/5613746
Til gengæld er det bekymrende at det ikke giver anledning til at ændre regnskabsforventningen. Vi sælger for 60 mio. kr. eller deromkring i dette regnskabsår og skal alligevel ende med min. 15 mio. kr. underskud. Av.
Det tror jeg ikke baseret på årsregnskabet for 2024. Det er fortsat alt for høje personaleudgifter.Dongdongwh0 skrev: ↑6. jun 2025, 16:47Fordi vores største udgifter er konsulentydelser og ikke spillerlønninger.Hanga skrev: ↑6. jun 2025, 16:35Enig det er et rigtig fint salg.RicoBR02 skrev: ↑6. jun 2025, 16:05Det er igen et flot salg af klubben. Jeg har ikke meget positivt at sige om ledelsen, men her har vi altså rykket os..FIDEL skrev: ↑6. jun 2025, 16:03Omkring 2 millioner euro.Forza skrev: ↑6. jun 2025, 16:01https://nordjyske.dk/nyheder/sport/saa- ... el/5613746
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- MF issehoved
- 2. div

Hvem sidder og styre salg og køb lige i øjeblikket? Troede tysken fratrådt alt indblanding.. Men det tyder vel på de stadig har folk til at trække i trådene? Eller er der nogen der har en mere enkelt udlægning?(Kasper Davidsen salg jeg tænker på)
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Kan ikke huske om det var i Mediano eller Ripodsten at de nævnte at Tuxen Boll har nøglerne til det hele lige p.t.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 17:05Hvem sidder og styre salg og køb lige i øjeblikket? Troede tysken fratrådt alt indblanding.. Men det tyder vel på de stadig har folk til at trække i trådene? Eller er der nogen der har en mere enkelt udlægning?(Kasper Davidsen salg jeg tænker på)
Altså, det er er jo lodret løgn. Dels er forholdet mellem de to jo en brøkdel, og dels har det intet med regnskabsforventningerne at gøre. Det er alene en konsekvens af at der budgetteres med spillersalg i de forventninger der meldes ud.Dongdongwh0 skrev: ↑6. jun 2025, 16:47Fordi vores største udgifter er konsulentydelser og ikke spillerlønninger.Hanga skrev: ↑6. jun 2025, 16:35Enig det er et rigtig fint salg.RicoBR02 skrev: ↑6. jun 2025, 16:05Det er igen et flot salg af klubben. Jeg har ikke meget positivt at sige om ledelsen, men her har vi altså rykket os..FIDEL skrev: ↑6. jun 2025, 16:03Omkring 2 millioner euro.Forza skrev: ↑6. jun 2025, 16:01https://nordjyske.dk/nyheder/sport/saa- ... el/5613746
Antageligvis Julius Nagel, som også stod for salgene af Otoa og Widell. Han er jo ansat.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 17:05Hvem sidder og styre salg og køb lige i øjeblikket? Troede tysken fratrådt alt indblanding.. Men det tyder vel på de stadig har folk til at trække i trådene? Eller er der nogen der har en mere enkelt udlægning?(Kasper Davidsen salg jeg tænker på)
Og det er jo sådant set noget af det eneste, som er blevet bedre efter SSE. At Nagel flankeret af Ahlmann så tilsyneladende ikke kan scoute spillere er noget andet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
At få 15mio for Davidsen er altså et kongesalg; men det meste skal være sort/hvidt herinde.Kunji skrev: ↑6. jun 2025, 17:59Antageligvis Julius Nagel, som også stod for salgene af Otoa og Widell. Han er jo ansat.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 17:05Hvem sidder og styre salg og køb lige i øjeblikket? Troede tysken fratrådt alt indblanding.. Men det tyder vel på de stadig har folk til at trække i trådene? Eller er der nogen der har en mere enkelt udlægning?(Kasper Davidsen salg jeg tænker på)
- MF issehoved
- 2. div

Men Nagel er jo så bare SSE22' forlængede arm - så er det hele jo lige vidt. Jeg tænker "hvis" han også er inde over sportschef. Så må det hedde status QMartino1 skrev: ↑6. jun 2025, 18:02At få 15mio for Davidsen er altså et kongesalg; men det meste skal være sort/hvidt herinde.Kunji skrev: ↑6. jun 2025, 17:59Antageligvis Julius Nagel, som også stod for salgene af Otoa og Widell. Han er jo ansat.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 17:05Hvem sidder og styre salg og køb lige i øjeblikket? Troede tysken fratrådt alt indblanding.. Men det tyder vel på de stadig har folk til at trække i trådene? Eller er der nogen der har en mere enkelt udlægning?(Kasper Davidsen salg jeg tænker på)
SSE22 MÅ OG SKAL UD
Pt. er Julius Nagel ansat på samme vis som alle andre, der er ansat under SSE22. Er Ahlmann også en forlænget arm fra SSE22, når de ansatte ham? Julius har ikke ejerskab over noget. Han er menig ansat. Han handler baseret på det daglige lederskab i klubben. Det er naturligvis ikke utænkeligt, at han ryger ud på røv og albuer senere, men Ydesen giver Nagel kredit for de flotte salg af Widell og Otoa frem for Gow.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 18:10Men Nagel er jo så bare SSE22' forlængede arm - så er det hele jo lige vidt. Jeg tænker "hvis" han også er inde over sportschef. Så må det hedde status QMartino1 skrev: ↑6. jun 2025, 18:02At få 15mio for Davidsen er altså et kongesalg; men det meste skal være sort/hvidt herinde.Kunji skrev: ↑6. jun 2025, 17:59Antageligvis Julius Nagel, som også stod for salgene af Otoa og Widell. Han er jo ansat.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 17:05Hvem sidder og styre salg og køb lige i øjeblikket? Troede tysken fratrådt alt indblanding.. Men det tyder vel på de stadig har folk til at trække i trådene? Eller er der nogen der har en mere enkelt udlægning?(Kasper Davidsen salg jeg tænker på)
SSE22 MÅ OG SKAL UD
Han er ikke inde over sportschef. Det er den danske del af bestyrelsen og direktionen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
- MF issehoved
- 2. div

Kunji skrev: ↑6. jun 2025, 18:24Pt. er Julius Nagel ansat på samme vis som alle andre, der er ansat under SSE22. Er Ahlmann også en forlænget arm fra SSE22, når de ansatte ham? Julius har ikke ejerskab over noget. Han er menig ansat.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 18:10Men Nagel er jo så bare SSE22' forlængede arm - så er det hele jo lige vidt. Jeg tænker "hvis" han også er inde over sportschef. Så må det hedde status QMartino1 skrev: ↑6. jun 2025, 18:02At få 15mio for Davidsen er altså et kongesalg; men det meste skal være sort/hvidt herinde.Kunji skrev: ↑6. jun 2025, 17:59Antageligvis Julius Nagel, som også stod for salgene af Otoa og Widell. Han er jo ansat.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 17:05Hvem sidder og styre salg og køb lige i øjeblikket? Troede tysken fratrådt alt indblanding.. Men det tyder vel på de stadig har folk til at trække i trådene? Eller er der nogen der har en mere enkelt udlægning?(Kasper Davidsen salg jeg tænker på)
SSE22 MÅ OG SKAL UD
Han er ikke inde over sportschef. Det er den danske del af bestyrelsen og direktionen.
Det er noget du ved? Jeg er bare af den tro, at SSE ikke bare fra den ene dag til den anden trækker sig. De er nogle udspekulerede sataner....
Har ikke hørt Ripodsten, skal det forstås sådan at Nagel angiveligt har været hovedmanden bag vores salg, også da Gow var ansat? Det ville jeg jo umiddelbart sige hører sig til sportschefens ansvarsområde. Jeg kan bedre forstå hvis Nagel måske har været med til at skabe kontakterne og promovere vores spillere, hvorved han selvfølgelig også har et medejerskab af salgene, men vil ikke forvente at han har været tøjlerne på forhandlingerne (før nu, hvor vi mangler sportschefen).Kunji skrev: ↑6. jun 2025, 18:24Pt. er Julius Nagel ansat på samme vis som alle andre, der er ansat under SSE22. Er Ahlmann også en forlænget arm fra SSE22, når de ansatte ham? Julius har ikke ejerskab over noget. Han er menig ansat. Han handler baseret på det daglige lederskab i klubben. Det er naturligvis ikke utænkeligt, at han ryger ud på røv og albuer senere, men Ydesen giver Nagel kredit for de flotte salg af Widell og Otoa frem for Gow.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 18:10Men Nagel er jo så bare SSE22' forlængede arm - så er det hele jo lige vidt. Jeg tænker "hvis" han også er inde over sportschef. Så må det hedde status QMartino1 skrev: ↑6. jun 2025, 18:02At få 15mio for Davidsen er altså et kongesalg; men det meste skal være sort/hvidt herinde.Kunji skrev: ↑6. jun 2025, 17:59Antageligvis Julius Nagel, som også stod for salgene af Otoa og Widell. Han er jo ansat.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 17:05Hvem sidder og styre salg og køb lige i øjeblikket? Troede tysken fratrådt alt indblanding.. Men det tyder vel på de stadig har folk til at trække i trådene? Eller er der nogen der har en mere enkelt udlægning?(Kasper Davidsen salg jeg tænker på)
SSE22 MÅ OG SKAL UD
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Efter fyringen af Gow snakker Barsøe om, at han trods alt er lykkes med at lave nogle flotte salg, hvor til Ydesen siger, at dem står der i højere grad Nagel på end Gow.Hanga skrev: ↑6. jun 2025, 18:48Har ikke hørt Ripodsten, skal det forstås sådan at Nagel angiveligt har været hovedmanden bag vores salg, også da Gow var ansat? Det ville jeg jo umiddelbart sige hører sig til sportschefens ansvarsområde. Jeg kan bedre forstå hvis Nagel måske har været med til at skabe kontakterne og promovere vores spillere, hvorved han selvfølgelig også har et medejerskab af salgene, men vil ikke forvente at han har været tøjlerne på forhandlingerne (før nu, hvor vi mangler sportschefen).Kunji skrev: ↑6. jun 2025, 18:24Pt. er Julius Nagel ansat på samme vis som alle andre, der er ansat under SSE22. Er Ahlmann også en forlænget arm fra SSE22, når de ansatte ham? Julius har ikke ejerskab over noget. Han er menig ansat. Han handler baseret på det daglige lederskab i klubben. Det er naturligvis ikke utænkeligt, at han ryger ud på røv og albuer senere, men Ydesen giver Nagel kredit for de flotte salg af Widell og Otoa frem for Gow.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 18:10Men Nagel er jo så bare SSE22' forlængede arm - så er det hele jo lige vidt. Jeg tænker "hvis" han også er inde over sportschef. Så må det hedde status QMartino1 skrev: ↑6. jun 2025, 18:02At få 15mio for Davidsen er altså et kongesalg; men det meste skal være sort/hvidt herinde.Kunji skrev: ↑6. jun 2025, 17:59Antageligvis Julius Nagel, som også stod for salgene af Otoa og Widell. Han er jo ansat.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 17:05Hvem sidder og styre salg og køb lige i øjeblikket? Troede tysken fratrådt alt indblanding.. Men det tyder vel på de stadig har folk til at trække i trådene? Eller er der nogen der har en mere enkelt udlægning?(Kasper Davidsen salg jeg tænker på)
SSE22 MÅ OG SKAL UD
Okay ja så ser fyringen af Gow da endnu mere rigtig ud. TakKunji skrev: ↑6. jun 2025, 19:07Efter fyringen af Gow snakker Barsøe om, at han trods alt er lykkes med at lave nogle flotte salg, hvor til Ydesen siger, at dem står der i højere grad Nagel på end Gow.Hanga skrev: ↑6. jun 2025, 18:48Har ikke hørt Ripodsten, skal det forstås sådan at Nagel angiveligt har været hovedmanden bag vores salg, også da Gow var ansat? Det ville jeg jo umiddelbart sige hører sig til sportschefens ansvarsområde. Jeg kan bedre forstå hvis Nagel måske har været med til at skabe kontakterne og promovere vores spillere, hvorved han selvfølgelig også har et medejerskab af salgene, men vil ikke forvente at han har været tøjlerne på forhandlingerne (før nu, hvor vi mangler sportschefen).Kunji skrev: ↑6. jun 2025, 18:24Pt. er Julius Nagel ansat på samme vis som alle andre, der er ansat under SSE22. Er Ahlmann også en forlænget arm fra SSE22, når de ansatte ham? Julius har ikke ejerskab over noget. Han er menig ansat. Han handler baseret på det daglige lederskab i klubben. Det er naturligvis ikke utænkeligt, at han ryger ud på røv og albuer senere, men Ydesen giver Nagel kredit for de flotte salg af Widell og Otoa frem for Gow.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 18:10Men Nagel er jo så bare SSE22' forlængede arm - så er det hele jo lige vidt. Jeg tænker "hvis" han også er inde over sportschef. Så må det hedde status Q
SSE22 MÅ OG SKAL UD
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
R Rosenberg
- Allstar

Hør nu her. Nagel er scouting- og rekrutteringschef. Han er ikke i nærheden af at være en del af hverken ledelse, direktion eller bestyrelse. Så nej, han er naturligvis ikke en del af dem, der skal finde en ny sportschef.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 18:30Kunji skrev: ↑6. jun 2025, 18:24Pt. er Julius Nagel ansat på samme vis som alle andre, der er ansat under SSE22. Er Ahlmann også en forlænget arm fra SSE22, når de ansatte ham? Julius har ikke ejerskab over noget. Han er menig ansat.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 18:10Men Nagel er jo så bare SSE22' forlængede arm - så er det hele jo lige vidt. Jeg tænker "hvis" han også er inde over sportschef. Så må det hedde status QMartino1 skrev: ↑6. jun 2025, 18:02At få 15mio for Davidsen er altså et kongesalg; men det meste skal være sort/hvidt herinde.Kunji skrev: ↑6. jun 2025, 17:59Antageligvis Julius Nagel, som også stod for salgene af Otoa og Widell. Han er jo ansat.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 17:05Hvem sidder og styre salg og køb lige i øjeblikket? Troede tysken fratrådt alt indblanding.. Men det tyder vel på de stadig har folk til at trække i trådene? Eller er der nogen der har en mere enkelt udlægning?(Kasper Davidsen salg jeg tænker på)
SSE22 MÅ OG SKAL UD
Det er noget du ved? Jeg er bare af den tro, at SSE ikke bare fra den ene dag til den anden trækker sig. De er nogle udspekulerede sataner....
Og SSE22 kan ikke bare plante en menig medarbejder so muldvarp, når han ikke er en del af ledelsen, direktionen eller bestyrelsen.
Nu skal vi måske også lige slappe lidt af med konspirationerne.
Ædruelighedens stemme
Enig! Der er noget i kritikken af SSE22, som begynder at klinge falsk, hvis en dygtig medarbejder skal mistænkeliggøres og ud, alene fordi vedkommende er tysk.R Rosenberg skrev: ↑6. jun 2025, 20:09Hør nu her. Nagel er scouting- og rekrutteringschef. Han er ikke i nærheden af at være en del af hverken ledelse, direktion eller bestyrelse. Så nej, han er naturligvis ikke en del af dem, der skal finde en ny sportschef.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 18:30Kunji skrev: ↑6. jun 2025, 18:24Pt. er Julius Nagel ansat på samme vis som alle andre, der er ansat under SSE22. Er Ahlmann også en forlænget arm fra SSE22, når de ansatte ham? Julius har ikke ejerskab over noget. Han er menig ansat.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 18:10Men Nagel er jo så bare SSE22' forlængede arm - så er det hele jo lige vidt. Jeg tænker "hvis" han også er inde over sportschef. Så må det hedde status Q
SSE22 MÅ OG SKAL UD
Og SSE22 kan ikke bare plante en menig medarbejder so muldvarp, når han ikke er en del af ledelsen, direktionen eller bestyrelsen.
15 millioner + videresalgsklausuler lyder rimeligt godt for Davidsen, synes jeg.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er et voldsomt godt salg. Og alletiders mulighed for Davidsen.Funky skrev: ↑6. jun 2025, 20:15Enig! Der er noget i kritikken af SSE22, som begynder at klinge falsk, hvis en dygtig medarbejder skal mistænkeliggøres og ud, alene fordi vedkommende er tysk.R Rosenberg skrev: ↑6. jun 2025, 20:09Hør nu her. Nagel er scouting- og rekrutteringschef. Han er ikke i nærheden af at være en del af hverken ledelse, direktion eller bestyrelse. Så nej, han er naturligvis ikke en del af dem, der skal finde en ny sportschef.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 18:30Kunji skrev: ↑6. jun 2025, 18:24Pt. er Julius Nagel ansat på samme vis som alle andre, der er ansat under SSE22. Er Ahlmann også en forlænget arm fra SSE22, når de ansatte ham? Julius har ikke ejerskab over noget. Han er menig ansat.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 18:10Men Nagel er jo så bare SSE22' forlængede arm - så er det hele jo lige vidt. Jeg tænker "hvis" han også er inde over sportschef. Så må det hedde status Q
SSE22 MÅ OG SKAL UD
15 millioner + videresalgsklausuler lyder rimeligt godt for Davidsen, synes jeg.
Ædruelighedens stemme
Enig. Jeg kender ikke rigtigt noget til Nagel, men Ydesen og Barsøe lyder egentlig til at synes om ham, uden de rigtigt siger det højt. Jeg kan godt være i tvivl om, hvorvidt det er ham, der peger endeligt på spillere ind eller om det har været SSE22. For hvis det er ham, så er det knap så imponerende. Men måske er han rent faktisk bare kompetent, og så skal han ikke hældes ud bare fordi han er fra Tyskland.Funky skrev: ↑6. jun 2025, 20:15Enig! Der er noget i kritikken af SSE22, som begynder at klinge falsk, hvis en dygtig medarbejder skal mistænkeliggøres og ud, alene fordi vedkommende er tysk.R Rosenberg skrev: ↑6. jun 2025, 20:09Hør nu her. Nagel er scouting- og rekrutteringschef. Han er ikke i nærheden af at være en del af hverken ledelse, direktion eller bestyrelse. Så nej, han er naturligvis ikke en del af dem, der skal finde en ny sportschef.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 18:30Kunji skrev: ↑6. jun 2025, 18:24Pt. er Julius Nagel ansat på samme vis som alle andre, der er ansat under SSE22. Er Ahlmann også en forlænget arm fra SSE22, når de ansatte ham? Julius har ikke ejerskab over noget. Han er menig ansat.MF issehoved skrev: ↑6. jun 2025, 18:10Men Nagel er jo så bare SSE22' forlængede arm - så er det hele jo lige vidt. Jeg tænker "hvis" han også er inde over sportschef. Så må det hedde status Q
SSE22 MÅ OG SKAL UD
Det lyder i øvrigt også til, at man har forventet det her Davidsen-salg længe, fordi han slår voldsomt ud på sin motor hos klubber der scouter på data.
Jeg skal ikke gøre mig klog på Nagels kompetencer eller opgaver. Men det hører til historien, at Nagel var forlover ved Jan Peters’ bryllup.
Det behøver ikke at betyde noget, men kunne antyde en vis samhørighed med SSE22.
Det behøver ikke at betyde noget, men kunne antyde en vis samhørighed med SSE22.