Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Winterburn » 6. jun 2025, 15:50

Belwas skrev:
6. jun 2025, 15:01
haghdk skrev:
6. jun 2025, 14:05
Hanga skrev:
6. jun 2025, 13:52
Kunji skrev:
6. jun 2025, 10:46
Det er altså også værd at bemærke, at Ydesen er meget klar i spyttet om, at Vesttribunens aktioner er det alt overskyggende i det her. Sponsortab er træls, opsagte sæsonkort er træls, men det er fansenes aktioner, som har fået SSE22 på tilbagetog.

Derfor skal de også kun have ros, når de fortsætter en lødig kamp! Hvis det her niveau holder, så har jeg ingen problemer med at de laver larm. Kun ros.

Og måske Facebook-krigerne er urealistiske og forventer 500 millioner fra nordjyder, men jeg tror langt de fleste AaB-fans mest af alt bare ønsker SSE22 ud, fordi de har været en katastrofe. Resultatmæssigt, organisatorisk, troværdighedsmæssigt, beslutningsmæssigt.

Ikke fordi de er tyskere. Ikke fordi de er fattige. Fordi de har været gennemført håbløse i langt de fleste valg.
Det er stærkt lavet af Vesttribunen og viser jo også bare hvor meget respekt der er omkring fanscenen, og hvor stor en indflydelse man faktisk har.

Jeg håber dog ikke at dette kan skræmme potentielt gode investorer væk. Det fortæller jo potentielle investorer at de skal være klar på at de hurtigt kan få fansene på nakken i sådan en grad at de bliver "forfulgt" og hængt ud offentligt. Aktionen i Hamborg må føles ret truende.

Igen, jeg støtter målet om at få SSE22 ud og de aktioner der har været, men det er en hårfin balance hvor man skal tænke sig godt om.
Jeg er ikke så bekymret at for at fanscenen skulle vende sig imod nogle lokale ejere hvis det skulle gå skidt. Det er jo ikke det at vi er rykket ned, som folk er utilfredse med, men grunden til nedrykningen som folk er utilfredse med. At SSE22 har ændret næsten alt ved klubben og ikke respekterer kultur, historie osv. Det er nok en måde lokale ejere ikke ville drive klubben på.
Det håber jeg da i den grad at de ville gøre. Det er jo ikke vigtigt om de er fra Klarup eller fra Uganda. Det er værdier og kompetencer en ejer skal komme med, og vi fans skal kunne spejle os i. Ved fraværet af disse håber jeg da der vil være samme reaktion uanset hvor ejerne har adresse.
og en tegnedreng der er fyldt med Vejgaard Dollars
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 6. jun 2025, 16:38

haghdk skrev:
Hanga skrev:
Kunji skrev:
Det er altså også værd at bemærke, at Ydesen er meget klar i spyttet om, at Vesttribunens aktioner er det alt overskyggende i det her. Sponsortab er træls, opsagte sæsonkort er træls, men det er fansenes aktioner, som har fået SSE22 på tilbagetog.

Derfor skal de også kun have ros, når de fortsætter en lødig kamp! Hvis det her niveau holder, så har jeg ingen problemer med at de laver larm. Kun ros.

Og måske Facebook-krigerne er urealistiske og forventer 500 millioner fra nordjyder, men jeg tror langt de fleste AaB-fans mest af alt bare ønsker SSE22 ud, fordi de har været en katastrofe. Resultatmæssigt, organisatorisk, troværdighedsmæssigt, beslutningsmæssigt.

Ikke fordi de er tyskere. Ikke fordi de er fattige. Fordi de har været gennemført håbløse i langt de fleste valg.
Det er stærkt lavet af Vesttribunen og viser jo også bare hvor meget respekt der er omkring fanscenen, og hvor stor en indflydelse man faktisk har.

Jeg håber dog ikke at dette kan skræmme potentielt gode investorer væk. Det fortæller jo potentielle investorer at de skal være klar på at de hurtigt kan få fansene på nakken i sådan en grad at de bliver "forfulgt" og hængt ud offentligt. Aktionen i Hamborg må føles ret truende.

Igen, jeg støtter målet om at få SSE22 ud og de aktioner der har været, men det er en hårfin balance hvor man skal tænke sig godt om.
Jeg er ikke så bekymret at for at fanscenen skulle vende sig imod nogle lokale ejere hvis det skulle gå skidt. Det er jo ikke det at vi er rykket ned, som folk er utilfredse med, men grunden til nedrykningen som folk er utilfredse med. At SSE22 har ændret næsten alt ved klubben og ikke respekterer kultur, historie osv. Det er nok en måde lokale ejere ikke ville drive klubben på.
Jaah er det nu hele forklaringen eller har nedrykningen ikke lidt at skulle have sagt? Eller ville vi have set samme protester hvis AaB var en sportslig succes? Det startede i Lyngby bedst som nedrykningen var blevet en realitet og inden de seneste historier var kommet frem i lyset.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 6. jun 2025, 17:16

Hanga skrev:
6. jun 2025, 16:38
haghdk skrev:
Hanga skrev:
Kunji skrev:

Jaah er det nu hele forklaringen eller har nedrykningen ikke lidt at skulle have sagt? Eller ville vi have set samme protester hvis AaB var en sportslig succes? Det startede i Lyngby bedst som nedrykningen var blevet en realitet og inden de seneste historier var kommet frem i lyset.
Hvis AaB havde haft sportslig succes, var det netop, fordi klubben IKKE var blevet smadret af SSE22 og deres ALDI-hold.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 6. jun 2025, 17:22

R Rosenberg skrev:
6. jun 2025, 17:16
Hanga skrev:
haghdk skrev:
Hanga skrev:
Kunji skrev:

Hvis AaB havde haft sportslig succes, var det netop, fordi klubben IKKE var blevet smadret af SSE22 og deres ALDI-hold.
Jaja det skøjter pænt hen over pointen - ville kritikken af deres "skiden på kulturen" (for at bruge andres ord) virkelig møde lige så stor modstand hvis de var en sportslig succes? Jeg tror det handler om lidt mere end værdier det her... Hvilket det også bør gøre, for vi har brug for ejere der driver AaB med kompetence.

Jeg mindes også protester, omend i markant mindre omfang, af det tidligere ejerskab og ledelse, og det gik vist mere på kompetence...

Min pointe var såmænd blot at nye investorer måske godt kan blive skræmt af den modstand man pludselig kan møde som ejer af klubben. Her var svaret til mig så lidt firkantet stillet op at hvis bare de nye ejere opfører sig ordentligt og respekterer AaBs værdier og kultur, så har de intet at frygte - det tror jeg måske ikke 100% på, hvis det sportsligt fortsætter med at være jammerligt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Bombommelom
2. div
2. div
Favoritspiller: Kosten

Indlæg af Bombommelom » 6. jun 2025, 18:13

KongGulerod skrev:
5. jun 2025, 21:14
Bombommelom skrev:
5. jun 2025, 20:42
KongGulerod skrev:
5. jun 2025, 19:20
R Rosenberg skrev:
5. jun 2025, 19:15
SteelHead skrev:
5. jun 2025, 18:13
Hanga skrev:
5. jun 2025, 16:56
Jeg synes bestyrelsesmedlem Kim Jacobsen kommer med flere gode betragtninger her.

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... er-klubben
Jeg synes egentlig det er et ret skuffende interview…

Insinuere at fans’enes er i sin gode ret til at protestere, men at det skader klubben! - Nej SSE’s manglende kompetencer skader klubben…!
mobning, dårlig kultur, forældede træningsmetoder, enevældig ledelse og høje konsulenthonorarer er altsammen noget der skader klubben, som den aldrig er blevet skadet før…

De skal prise sig lykkelige for fans’nes engagement, for uden den var der snart ikke meget AaB A/S tilbage…

Han nævner adskillige gange at SSE også har bidraget positivt, men nævner intet konkret udover penge…
Enig. Han forsøger nok at balancere, for tysken ejer jo stadig klubben, og han er dermed reelt deres repræsentant.

Men ja, jeg synes også, han taler tyskens sag lidt for ensidigt. Og især det med, at fans skader klubben, pisser mig af.
Det er da et faktum at opsagte sæsonkort og sponsorater skader klubben. Det er der vel ikke noget odiøst i at sige?
Og hvordan laver du så en omelet uden at slå æg i stykker?
Køber flydende æggehvider.

De opsagte sæsonkort og sponsorater er selvfølgelig en afledt effekt af tyskernes ageren, men derfor er han da stadigvæk i sin gode ret til at ærgre sig over og påpege at det skader klubben.
Bestemt, og kræftpatienter må da også hjertens gerne beklage sig over, hvor forfærdelig kemoterapi er; men når sygdommen er så grusom, at flydende cellegift pumpet ind i årene er den bedste kur, så må fokus vel trods alt være på, at få bekæmpet sygdommen.

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 6. jun 2025, 18:23

Hanga skrev:
6. jun 2025, 17:22
R Rosenberg skrev:
Hanga skrev:
haghdk skrev:
Hanga skrev:
Kunji skrev:

Jaja det skøjter pænt hen over pointen - ville kritikken af deres "skiden på kulturen" (for at bruge andres ord) virkelig møde lige så stor modstand hvis de var en sportslig succes? Jeg tror det handler om lidt mere end værdier det her... Hvilket det også bør gøre, for vi har brug for ejere der driver AaB med kompetence.

Jeg mindes også protester, omend i markant mindre omfang, af det tidligere ejerskab og ledelse, og det gik vist mere på kompetence...

Min pointe var såmænd blot at nye investorer måske godt kan blive skræmt af den modstand man pludselig kan møde som ejer af klubben. Her var svaret til mig så lidt firkantet stillet op at hvis bare de nye ejere opfører sig ordentligt og respekterer AaBs værdier og kultur, så har de intet at frygte - det tror jeg måske ikke 100% på, hvis det sportsligt fortsætter med at være jammerligt.

Av, det var vist mine ord, er vi nu fremmede for hinanden gamle jas?
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 6. jun 2025, 18:32

RufusTheDog skrev:
6. jun 2025, 18:23
Hanga skrev:
6. jun 2025, 17:22
R Rosenberg skrev:
Hanga skrev:
haghdk skrev:
Hanga skrev:

Av, det var vist mine ord, er vi nu fremmede for hinanden gamle jas?
JA! ;)

Du står jo langt fra alene med dit argument, og der er vel plads til diskussion og forskelligt syn på sagen :cheers:
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
MF issehoved
2. div
2. div

Indlæg af MF issehoved » 6. jun 2025, 19:12

Har lige siddet og hørt/set Viaplay Sport News
Her siger Farzam Abolhosseini at der er historier langt værre i klubben, end MVD historien.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 6. jun 2025, 19:51

MF issehoved skrev:
6. jun 2025, 19:12
Her siger Farzam Abolhosseini at der er historier langt værre i klubben, end MVD historien.
Noget der kommer artikler ud af, eller er vi ude i noget i stil med Ottesens IAO-historie, som vi stadig venter på i spænding?

Jeg har det noget ambivalent med al den her virak. På den ene side, så bidrager det til et presset mod SSE22, modsat så skader det klubbens omdømme i en sådan grad, at det vil tage år at genoprette. Ydermere efterlade det evige ar i en institution, der trods store historiske modgange har klaret tingene internt og kommet ud med æren i behold.

Man skal ikke undervurdere vigtigheden af at have et godt ry i fodboldverdenen. Det har historisk sikret os adskillige kæmpe profiler, der ellers kunne spille større steder til bedre løn.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 6. jun 2025, 20:45

Sønderhof skrev:
6. jun 2025, 19:51
MF issehoved skrev:
6. jun 2025, 19:12
Noget der kommer artikler ud af, eller er vi ude i noget i stil med Ottesens IAO-historie, som vi stadig venter på i spænding?

Jeg har det noget ambivalent med al den her virak. På den ene side, så bidrager det til et presset mod SSE22, modsat så skader det klubbens omdømme i en sådan grad, at det vil tage år at genoprette. Ydermere efterlade det evige ar i en institution, der trods store historiske modgange har klaret tingene internt og kommet ud med æren i behold.

Man skal ikke undervurdere vigtigheden af at have et godt ry i fodboldverdenen. Det har historisk sikret os adskillige kæmpe profiler, der ellers kunne spille større steder til bedre løn.
Fazam sagde, at han håbede at kunne få dem bekræftet, så de kunne blive bragt.
Hader København!

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 7. jun 2025, 14:48

Hvis man sidder og gerne vil være lidt trist og har lyst til at krumme tæer over hvordan vores klub er driftet, så skal man høre Medianos podcast om AaBs situation.
Legaliser pyro!

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 7. jun 2025, 14:54

Flagellanterne har intet på AaB’s fanscene for tiden.

Brugeravatar
MF issehoved
2. div
2. div

Indlæg af MF issehoved » 7. jun 2025, 16:32

AaBager skrev:
7. jun 2025, 14:48
Hvis man sidder og gerne vil være lidt trist og har lyst til at krumme tæer over hvordan vores klub er driftet, så skal man høre Medianos podcast om AaBs situation.
Fortæl!

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 7. jun 2025, 19:51

Hvor længe har verdensmesteren i at have ret, Søren K. Villemoes været sportskommentator på Viaplay?

andrii
1. div
1. div

Indlæg af andrii » 7. jun 2025, 19:53

RufusTheDog skrev:
7. jun 2025, 19:51
Hvor længe har Verdens Mesteren i at have ret, Søren K. Villemoes været sportskommentator på Viaplay?
Ja, han er da totalt utålelig og bedrevidende. Men det er sikkert helt med vilje, at man skal have sådan en karl i programmet.. :cool:

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. jun 2025, 19:57

RufusTheDog skrev:
7. jun 2025, 19:51
Hvor længe har Verdens Mesteren i at have ret, Søren K. Villemoes været sportskommentator på Viaplay?
Ironisk han er blevet ekspert.

https://x.com/SrenKVillemoes/status/1780520342852644916
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 8. jun 2025, 07:13

MF issehoved skrev:
7. jun 2025, 16:32
AaBager skrev:
Fortæl!
Frit fra hukommelsen er der bl.a. beretningen om, at den ‘officielle AaB-spillestil’ er planket fra en Liverpool-powerpoint, som James Gow havde liggende. Gow skulle ha’ bedt en AaB-medarbejder indsætte AaB-logoer/billeder i stedet. Men ellers 1:1 samme beskrivelse af spillestil som i Liverpool-powerpointen.

Og så er der den med skiferien, hvor Menno skulle ha’ sendt et billede til den AaB-medarbejder, der havde fået tjansen med at lave Mennos P-licensopgave. Det er åbenbart en halvoffentlig hemmelighed, at trænerne nogle gange får hjælp, så de kan koncentrere sig om træning og kamp. Menno skulle ha’ skrevet hjem fra skiferien og spurgt, hvordan det skred frem med opgaven.

Og at Kappmeier måtte puffe til Jan Peters, som døsede hen til et møde med AaB Akademiet.

Men jeg bed nok mest mærke i Klaus Egelunds beskrivelse af, at det kan blive mere kompliceret end som så, hvis nogen vil købe SSE22 ud. Jeg blev ikke helt skarp på detaljerne, men noget med at en evt. ny investor egentlig skal opkøbe SSE22 for at overtage deres aktiepost, fordi de repræsenterer en række investorer. Og at den nye investor derefter fortsat vil være forpligtet til at købe konsulentydelser hos BPTC, med mindre man finder en måde af afvikle SSE22. Jens Rasmussen fra Eurowind nævnes som en potentiel nøgle til at løse det, da han er en del af SSE22-investeringen. Egelund forventede ikke ændringer i ejerskabet i løbet af 2025.

Brugeravatar
MF issehoved
2. div
2. div

Indlæg af MF issehoved » 8. jun 2025, 07:55

Sauer skrev:
8. jun 2025, 07:13
MF issehoved skrev:
7. jun 2025, 16:32
AaBager skrev:
Fortæl!
Frit fra hukommelsen er der bl.a. beretningen om, at den ‘officielle AaB-spillestil’ er planket fra en Liverpool-powerpoint, som James Gow havde liggende. Gow skulle ha’ bedt en AaB-medarbejder indsætte AaB-logoer/billeder i stedet. Men ellers 1:1 samme beskrivelse af spillestil som i Liverpool-powerpointen.

Og så er der den med skiferien, hvor Menno skulle ha’ sendt et billede til den AaB-medarbejder, der havde fået tjansen med at lave Mennos P-licensopgave. Det er åbenbart en halvoffentlig hemmelighed, at trænerne nogle gange får hjælp, så de kan koncentrere sig om træning og kamp. Menno skulle ha’ skrevet hjem fra skiferien og spurgt, hvordan det skred frem med opgaven.

Og at Kappmeier måtte puffe til Jan Peters, som døsede hen til et møde med AaB Akademiet.

Men jeg bed nok mest mærke i Klaus Egelunds beskrivelse af, at det kan blive mere kompliceret end som så, hvis nogen vil købe SSE22 ud. Jeg blev ikke helt skarp på detaljerne, men noget med at en evt. ny investor egentlig skal opkøbe SSE22 for at overtage deres aktiepost, fordi de repræsenterer en række investorer. Og at den nye investor derefter fortsat vil være forpligtet til at købe konsulentydelser hos BPTC, med mindre man finder en måde af afvikle SSE22. Jens Rasmussen fra Eurowind nævnes som en potentiel nøgle til at løse det, da han er en del af SSE22-investeringen. Egelund forventede ikke ændringer i ejerskabet i løbet af 2025.
Tak skal du ha'

frankstrandli
Lilleput
Lilleput

Indlæg af frankstrandli » 8. jun 2025, 12:44

Der er sørme blevet stille. Ved godt de har lavet et flot salg af K. Davidsen.

Er der ingen som hører noget om sportschef, træner og allerhelst den tyske del af SSE har fjernet alt fra Nordjylland og ikke set længe?

Olev74
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Olev74 » 8. jun 2025, 12:55

Jeg viderebringer bare, Mads Peter Vejlby på FB:

🅰️🅰️🅱️ SSE22 RAUS …‼️
Den overskrift støder jeg ofte på, på div fodbold sites og fora. Jeg synes debatten/kritikken er forsimplet og uden nogen form for nuancer.
Det hjælper heller ikke på situationen at SSE22 og AaB i min optik kører en forkert pressestrategi. Når du ikke stiller op til interview, så er du pr automatik dømt skyldig ! ( konflikttrappen om igen, når mundtlig kommunikation opgives, eskalerer konflikten )

Lad os prøve at kigge på AaB resultater økonomisk og sportslig tilbage i tiden - hvor AaB var på danske hænder!

2015: 541k - 5. Plads
2016: 7 mio. - 8. Plads
2017: 12 mio. - 10. Plads
2018: -23 mio. - 5. Plads
2019: - 33,5 mio. - 7. Plads
2020: 11,7 mio. - 9. Plads
2021: - 15,2 mio. - 7. Plads
2022: - 15,7 mio. - 5. Plads
2023: - 34,4 mio. - 12. Plads Nedrykning
2024: - 44,2 mio. - oprykning til SL

Økonomisk sinker resultaterne (tab på ca 135 mio over 10 år) - jeg har selv siddet i bestyrelsen i 3 år så jeg bær min del af ansvaret.

SSE22 kom i min optik som et frisk pust, med en retning, strategi, en gennemarbejdet plan, holdninger til trænings metodikker og ikke mindst med 45 mio. i frisk kapital !
Jeg hører til dem der synes det er dejligt med kræfter ude fra, og ikke altid blot ansætte en pensioneret spiller eller tidligere træner.
De “gamle” aktionærer kom også med ny kapital + folk i bestyrelsen og omkring klubben ringede “kanvas salg” til alle, hvor vi overtalte venner og bekendte til at skyde nye penge ind. Det resulterede i ca 15 mio. i frisk kapital hvor jeg selv kom med 1,5 mio.
Det var ikke sådan at folk dagligt ringede ind og bad om at indskyde kapital.
AaB er et børsnoteret selskab. Formålet med at være på fondsbørsen er, at man har let adgang til kapital ved udstedelse af aktier. I min optik skulle AaB omgåelsen afnoteres, da det har 0 værdi for AaB at være børsnoteret. Folk kan beholde deres aktier og have den noteret i et Excel ark, som man gør i mindre virksomheder.
Kigger man på den seneste kapitaludvidelse, hvor SSE22 (tyskerne) indskød 45 mio. så kom der kun sølle ca. 1 mio. fra investorer via fondsbørsen - svarende til ca. 9 mdr omkostninger for at være børsnoteret.
Tyskerne gjorde det klart, at de ikke kom til at bruge deres penge på nye spillere til SL truppen, men gik efter en langsigtet løsning med styrkelse af akademi og ungdom. Netop u19 fik en flot 3. Plads og akademiet, som var for år tilbage så nedslidt at de var tæt på at miste deres status, er nu i bedre forfatning.
Plus jeg faktisk der er gjort nogle ganske fornuftige salg af spillere til gode priser.

Er alt så perfekt - NEJ! Så langt fra‼️
Der har været dårlige beslutninger, ligesom der har været alle de tidligere år.
Og så har der været nogle tilfælde af micromanagement og kulturelle udfordringer, hvor tyskerne nok ikke har udvist korrekt nordjysk etikette og korrekt “fingerspitzgefuhl” . Det har resulteret i nogle meget træls situationer hvor bl.a. spillere / ledere mv. ikke er blevet behandlet ordentligt. Lad os lære af de fejl.

Hvis man inderligt brænder for at få klubben “tilbage” så sæt handling bag ordene istedet for at vente på den rige onkel fra Amerika.
Find 10.000 AaB fans (det bør være let) stift en forening / fond med det formål at købe AaB aktier. Indsæt hver 200 kr pr måned.
Efter 3 år vil de penge med renters rente være blevet til ca 75.000.000 kr. rigeligt til at købe aktiemajoriteten i klubben i skrivende stund.

Jeg fortsætter med at støtte AaB, som FB kriger, som aktionær og som sponsor.
Det vigtigste mål for AaB er ikke hurtig oprykning til SL, men en bæredygtig forretning som langsigtet kan skabe underholdende fodbold i Nordjylland ⚽️
Nu er kanterne slebet til på Hornevej. Nu håber - og tror - jeg på et frugtbart samarbejde på tværs af nye og gamle interesser, som giver arbejds, fodbold og fan gælden tilbage.

Forsætter vi som vi gør nu er kun een ting sikkert; Der kommer aldrig en ny udenlands investor til AaB

FORZA DE RØDE ⚪️🔴

Besvar