Det er også det beløb jeg synes jeg har hørtKongGulerod skrev: ↑8. jun 2025, 12:08Jeg er ret sikker på, at AaB betaler 1,5 millioner DKK årligt.
Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Mener du har ret. Det stod enten i et regnskab eller et prospekt dengang SSE kom. Når man ser på pengene kontra hvad vi har fået så intet. Jeg gad godt der blev gravet i BPTC forbindelsen for der kan jo sagtens være blevet brugt penge dernede udover hvad der står i rammeaftalen.KongGulerod skrev: ↑8. jun 2025, 12:08Jeg er ret sikker på, at AaB betaler 1,5 millioner DKK årligt.
Jeg kunne virkelig godt tænke mig en udspecificeret transaktionsliste kom frem. Den burde indeholde en transaktionsliste med Dato, Navn på konsulent, Antal timer, pris per time og forklaring af hvilken ydelse konsulenten har ydet. Derudover skulle det indeholde alle udgifter konsulenterne har haft til at afholde rejser og lign. Som er faktureret til AaB.
Endelig skulle det indeholde alle viderefakturerede udgifter såsom softwarelicenser.
Transaktionslisten skal derudover være suppleret med information om hvem der har bestilt opgaven i AaB og hvem der har givet grønt lys.
RAUS RAUS SSE!
Jeg tror ikke det er unormalt med 1.5 mill til den slags udgifter. Inge Andre og hans netværk tjente penge i et helt andet målestoks forhold på salg af Jores Okore til Kina. Det kom der påstande frem om og det blev aldrig afvist af Inge Andre.Jakobsen skrev: ↑8. jun 2025, 12:22Mener du har ret. Det stod enten i et regnskab eller et prospekt dengang SSE kom. Når man ser på pengene kontra hvad vi har fået så intet. Jeg gad godt der blev gravet i BPTC forbindelsen for der kan jo sagtens være blevet brugt penge dernede udover hvad der står i rammeaftalen.KongGulerod skrev: ↑8. jun 2025, 12:08Jeg er ret sikker på, at AaB betaler 1,5 millioner DKK årligt.
Jeg kunne virkelig godt tænke mig en udspecificeret transaktionsliste kom frem. Den burde indeholde en transaktionsliste med Dato, Navn på konsulent, Antal timer, pris per time og forklaring af hvilken ydelse konsulenten har ydet. Derudover skulle det indeholde alle udgifter konsulenterne har haft til at afholde rejser og lign. Som er faktureret til AaB.
Endelig skulle det indeholde alle viderefakturerede udgifter såsom softwarelicenser.
Transaktionslisten skal derudover være suppleret med information om hvem der har bestilt opgaven i AaB og hvem der har givet grønt lys.
Jeg tror kritik og skepsis mod SSE 22 er passende, men vi skal passe på med at tro, de er det værste der findes. Man kan jo frygte at de bare sælger deres aktie del til højest bydende som måske er værre i alt hvad de indeholder.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Man kan sige meget om tyskerne, men gode sælgere er de. Det er vel det bedste transferår nogensinde i AaB's historie?
Og det er ca. 2,5% af personaleomkostninger (trods én for kort tid siden her i tråden mente det var nærmest størstedelen) og det svarer ca. til 1 spiller i toppen af lønhierarkiet.634 skrev: ↑8. jun 2025, 12:40Jeg tror ikke det er unormalt med 1.5 mill til den slags udgifter. Inge Andre og hans netværk tjente penge i et helt andet målestoks forhold på salg af Jores Okore til Kina. Det kom der påstande frem om og det blev aldrig afvist af Inge Andre.Jakobsen skrev: ↑8. jun 2025, 12:22Mener du har ret. Det stod enten i et regnskab eller et prospekt dengang SSE kom. Når man ser på pengene kontra hvad vi har fået så intet. Jeg gad godt der blev gravet i BPTC forbindelsen for der kan jo sagtens være blevet brugt penge dernede udover hvad der står i rammeaftalen.KongGulerod skrev: ↑8. jun 2025, 12:08Jeg er ret sikker på, at AaB betaler 1,5 millioner DKK årligt.
Jeg tror kritik og skepsis mod SSE 22 er passende, men vi skal passe på med at tro, de er det værste der findes. Man kan jo frygte at de bare sælger deres aktie del til højest bydende som måske er værre i alt hvad de indeholder.
Og det er helt normalt af benytte konsulenter til funktioner hvor det ikke kan betale sig at have en fuldtidsansat eller til kompetencer man ellers ikke ville kunne tiltrække.
Jeg synes det får alt for meget opmærksomhed ift. hvor lidt det betyder, folk fatter virkelig bare ikke hvor åndsvagt det ville være som investering at lægge 65 millioner for så at trække 1½ million ud om året - som man skal betale skat af. Er håbløst afkast og er én selv man i sidste ende tager værdien fra.
Det vi burde være fortørnede over er at der tilsyneladende slet ikke er de faglige kompetencer de har brystet sig med og at de ikke formår at realisere den strategi de har lagt. AaB burde jo tydeligvis købe de ydelser et andet sted, og ikke være bundet på SSE til at levere dem.
Der findes en post i regnskabet, der hedder "Andre eksterne omkostninger". Her er udviklingen over en årrække - der er sket en markant stigning fra 2022
2024: 10.250
2023: 10.152
2022: 8.006
2021: 5.347
2020: 3.475
2019: 4.699
2018: 4.627
2017: 5.022
2016: 4.241
Hvad får AaB for de penge?
Merchandise og varer til boderne på stadion, i følge noten i regnskabet.Soren skrev: ↑8. jun 2025, 13:21Der findes en post i regnskabet, der hedder "Andre eksterne omkostninger". Her er udviklingen over en årrække - der er sket en markant stigning fra 2022
Man kan selvfølgelig godt tro, at SSE22 fusker med tallene og slører udbetalinger til sig selv ved at opskrive indkøb af skrammel, pølser og brød, men i så fald er det både bestyrelsen og underskrivende revisor der har et problem. Det er vel sådan noget man raskt væk mister sin statsautorisation på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Jeg kan godt forstå, at man har brug for at købe hjælp/sparring fra konsulenter. Jeg forstår bare ikke, at ejerne af en virksomhed har brug for at tage sig betaling for at hyre sig selv. Det er vel bare at gøre sit arbejde?Soren skrev: ↑8. jun 2025, 13:21Der findes en post i regnskabet, der hedder "Andre eksterne omkostninger". Her er udviklingen over en årrække - der er sket en markant stigning fra 2022
Efter nedrykning korrigerede man forventningerne til årsresultatet. Heri var der indregnet salg af spiller for 20-25 millioner. - så svaret er nej.
Absolut. Til gengæld er det fuldstændigt absurd, at man kan sælge for 60(!) millioner INDEN klausuler, og stadig forvente et underskud på 15-25 millioner, når ens spillerbudget er på under 35 millioner.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Med tanke på at AaB meldte det ud før salget af Davidsen og ikke har ændret det, er der ingen tvivl om, at en nedrykning koster 25 mindst.
Uden den, ville vi nok have haft et lille plus med Davidsen salget.
Vi kan så godt være enige om, at det stadig ikke er godt nok
Budgettet indeholder også forventede investeringer i spillertruppen. Så du kan ikke nødvendigvis regne prisen ud for nedrykningen ud fra Davidsen salget.Kristian skrev: ↑8. jun 2025, 21:51Med tanke på at AaB meldte det ud før salget af Davidsen og ikke har ændret det, er der ingen tvivl om, at en nedrykning koster 25 mindst.
Uden den, ville vi nok have haft et lille plus med Davidsen salget.
Vi kan så godt være enige om, at det stadig ikke er godt nok![]()
Dermed ikke sagt at det ikke ligger deromkring. For det de investerer i truppen er sikkert minimalt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
U-19 anføreren, Malthe Kjølby, skifter til Aarhus Fremad. Er det ikke lidt overraskende?
https://bold.dk/fodbold/stillinger/2-di ... orer-i-AaB
Rygterne gik på at man for et halvt år siden ikke ville tilbyde ham en kontrakt.SteenA skrev: ↑10. jun 2025, 10:15U-19 anføreren, Malthe Kjølby, skifter til Aarhus Fremad. Er det ikke lidt overraskende?
Så han har nok allerede der tænkt på at prøve noget andet.
Øv, sikker på han havde forstærket os fremfor at skulle bruge DIakhite.Gaarde6 skrev: ↑10. jun 2025, 10:40Rygterne gik på at man for et halvt år siden ikke ville tilbyde ham en kontrakt.SteenA skrev: ↑10. jun 2025, 10:15U-19 anføreren, Malthe Kjølby, skifter til Aarhus Fremad. Er det ikke lidt overraskende?
RAUS RAUS SSE!
- MarkyMark
- 2. div

- Favoritspiller: Munken
- Geografisk sted: Kastetvej
Han skifter til en klub i samme række og skal angiveligt studere i Aarhus - og så har AaB vist ikke helt troet på ham før til aller sidst hvor løbet var kørt i forhold til en forlængelse.SteenA skrev: ↑10. jun 2025, 10:15U-19 anføreren, Malthe Kjølby, skifter til Aarhus Fremad. Er det ikke lidt overraskende?
Vil mene Mads Samson indeholder mere potentiale…og samme gælder Makolli. Men nu må vi se…Jakobsen skrev: ↑10. jun 2025, 11:13Øv, sikker på han havde forstærket os fremfor at skulle bruge DIakhite.Gaarde6 skrev: ↑10. jun 2025, 10:40Rygterne gik på at man for et halvt år siden ikke ville tilbyde ham en kontrakt.SteenA skrev: ↑10. jun 2025, 10:15U-19 anføreren, Malthe Kjølby, skifter til Aarhus Fremad. Er det ikke lidt overraskende?
Kjølby ville have været et fint supplement til en virkelig dårlig defensiv. Tror på han kunne have udviklet sig, men isoleret set er Aarhus Fremad ikke noget dårligt sted, hvis han får spilletid. Samme sted Frederik Rieper lavede sit gennembrud før han kom til Silkeborg.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Fair nok man søger væk, hvis man ikke oplever tillid i klubben. Det giver plads til andre spillere, så det er ikke nødvendigvis godt eller dårligt. Måske løber der nogen rundt med større potentiale. Jeg tror man skal have erfarne center backs for at unge center backs kan komme igennem til Superliga niveau, se blot Høgsberg i FCN han har i det mindste Kian Hansen og Tobias Salquist at læne sig op af. Det er satme mere end hvad man kan sige om de unge center backs vi har løbende på u19 i indeværende sæson.
Vi har et kæmpe behov for at stabilisere den kæde centralt. Det skal simpelthen fixes her i vinduet, ellers sejler vi videre defensivt i kommende sæson.
Vi har et kæmpe behov for at stabilisere den kæde centralt. Det skal simpelthen fixes her i vinduet, ellers sejler vi videre defensivt i kommende sæson.
Nordjyske melder, at Børsting er på vej tilbage. Pisse fedt. Klasser bedre end vores øvrige kanter og solid dansk spiller.
Ingen stjerne, men spiller der bør være god for os i 1. div og forhåbentlig i Superligaen.
Ingen stjerne, men spiller der bør være god for os i 1. div og forhåbentlig i Superligaen.
RAUS RAUS SSE!