Hvis AaB var blevet i Superligaen så var der måske en promilles chance... nu er der absolut ingen.634 skrev: ↑15. jun 2025, 17:09Siden han var i Rusland kan man jo ikke sige at han har haft succes med spilletid, og samlet betragtning af hans karriere. Måske AaB kan give det et løft på nogle parametre. Jeg finder ham som meget value player for AaBR Rosenberg skrev: ↑15. jun 2025, 16:20Jamen, selvfølgelig bytter Abildgaard i sin bedste fodboldalder da det trælse liv som udlandsprofessionel ud for at spille på et - formodentlig - midterhold I dansk 1. division.634 skrev: ↑15. jun 2025, 16:05Hvis Oliver Abildgård kan lokkes til Nordens Paris mener jeg det er en sikker hit, og så kan der godt være plads til nogle fra U19, når bare Oliver Abildgaard er i spiller-rådet og med til at lave det gode omklædningsrum. Børsting har fundet tilbage og Helenius har fået forlænget, så bliver det så harmonisk godt hvis Oliver Abildgaard også finder hjem
Han kan nok slet ikke vente på at skulle spille på Capelli Sport Stadion en regnfuld novemberaften til 60.000 om måneden. Hvem ville da kunne sige nej til det?
Men nu skriver du 'lokke'. Hvad skulle AaB kunne lokke ham med?
Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Ja hold nu op med det sludder, han er på ingen måde realistisk. Abildgård kunne spille for alle klubber i dk udover fck og fcm. Hvilke positioner mangler vi? 1 hb, 1 stopper, 1 def midt, 1 offensiv midt, 1 kant (Jørgensen ryger) og 1 angriber. De får travlt ude på hornevej..Hanga skrev: ↑15. jun 2025, 17:12Hvis AaB var blevet i Superligaen så var der måske en promilles chance... nu er der absolut ingen.634 skrev: ↑15. jun 2025, 17:09Siden han var i Rusland kan man jo ikke sige at han har haft succes med spilletid, og samlet betragtning af hans karriere. Måske AaB kan give det et løft på nogle parametre. Jeg finder ham som meget value player for AaBR Rosenberg skrev: ↑15. jun 2025, 16:20Jamen, selvfølgelig bytter Abildgaard i sin bedste fodboldalder da det trælse liv som udlandsprofessionel ud for at spille på et - formodentlig - midterhold I dansk 1. division.634 skrev: ↑15. jun 2025, 16:05Hvis Oliver Abildgård kan lokkes til Nordens Paris mener jeg det er en sikker hit, og så kan der godt være plads til nogle fra U19, når bare Oliver Abildgaard er i spiller-rådet og med til at lave det gode omklædningsrum. Børsting har fundet tilbage og Helenius har fået forlænget, så bliver det så harmonisk godt hvis Oliver Abildgaard også finder hjem
Han kan nok slet ikke vente på at skulle spille på Capelli Sport Stadion en regnfuld novemberaften til 60.000 om måneden. Hvem ville da kunne sige nej til det?
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg er ret sikker på, at Abildgaard hellere vil være rotationsspiller I Serie B, 2. Bundesliga, Championship eller den græske Superliga end spille på et midterhold i den danske 1. division.634 skrev: ↑15. jun 2025, 17:09Siden han var i Rusland kan man jo ikke sige at han har haft succes med spilletid, og samlet betragtning af hans karriere. Måske AaB kan give det et løft på nogle parametre. Jeg finder ham som meget value player for AaBR Rosenberg skrev: ↑15. jun 2025, 16:20Jamen, selvfølgelig bytter Abildgaard i sin bedste fodboldalder da det trælse liv som udlandsprofessionel ud for at spille på et - formodentlig - midterhold I dansk 1. division.634 skrev: ↑15. jun 2025, 16:05Hvis Oliver Abildgård kan lokkes til Nordens Paris mener jeg det er en sikker hit, og så kan der godt være plads til nogle fra U19, når bare Oliver Abildgaard er i spiller-rådet og med til at lave det gode omklædningsrum. Børsting har fundet tilbage og Helenius har fået forlænget, så bliver det så harmonisk godt hvis Oliver Abildgaard også finder hjem
Hvorfor skulle en spiller frivilligt gå adskillige skridt ned ad karrierestigen?
Vend den om: Ville du anse det for sandsynligt, at Kolding, Hobro eller Hillerød hentede Abildgaard?
Ædruelighedens stemme
Nej de ville ikke hente ham, men mig bekendt er han 100 % trofast AaBere i dansk fodbold. Jeg tror han burde undgå at blive rotations spiller, så hellere komme et stykke nedad, men hvor det dog er AaBR Rosenberg skrev: ↑15. jun 2025, 18:40Jeg er ret sikker på, at Abildgaard hellere vil være rotationsspiller I Serie B, 2. Bundesliga, Championship eller den græske Superliga end spille på et midterhold i den danske 1. division.634 skrev: ↑15. jun 2025, 17:09Siden han var i Rusland kan man jo ikke sige at han har haft succes med spilletid, og samlet betragtning af hans karriere. Måske AaB kan give det et løft på nogle parametre. Jeg finder ham som meget value player for AaBR Rosenberg skrev: ↑15. jun 2025, 16:20Jamen, selvfølgelig bytter Abildgaard i sin bedste fodboldalder da det trælse liv som udlandsprofessionel ud for at spille på et - formodentlig - midterhold I dansk 1. division.634 skrev: ↑15. jun 2025, 16:05Hvis Oliver Abildgård kan lokkes til Nordens Paris mener jeg det er en sikker hit, og så kan der godt være plads til nogle fra U19, når bare Oliver Abildgaard er i spiller-rådet og med til at lave det gode omklædningsrum. Børsting har fundet tilbage og Helenius har fået forlænget, så bliver det så harmonisk godt hvis Oliver Abildgaard også finder hjem
Hvorfor skulle en spiller frivilligt gå adskillige skridt ned ad karrierestigen?
Vend den om: Ville du anse det for sandsynligt, at Kolding, Hobro eller Hillerød hentede Abildgaard?
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
-
R Rosenberg
- Allstar

Ja, det tror jeg så ikke. Og kunne heller ikke se, hvorfor han skulle smadre sin karriere på det.634 skrev: ↑15. jun 2025, 19:26Nej de ville ikke hente ham, men mig bekendt er han 100 % trofast AaBere i dansk fodbold. Jeg tror han burde undgå at blive rotations spiller, så hellere komme et stykke nedad, men hvor det dog er AaBR Rosenberg skrev: ↑15. jun 2025, 18:40Jeg er ret sikker på, at Abildgaard hellere vil være rotationsspiller I Serie B, 2. Bundesliga, Championship eller den græske Superliga end spille på et midterhold i den danske 1. division.634 skrev: ↑15. jun 2025, 17:09Siden han var i Rusland kan man jo ikke sige at han har haft succes med spilletid, og samlet betragtning af hans karriere. Måske AaB kan give det et løft på nogle parametre. Jeg finder ham som meget value player for AaBR Rosenberg skrev: ↑15. jun 2025, 16:20Jamen, selvfølgelig bytter Abildgaard i sin bedste fodboldalder da det trælse liv som udlandsprofessionel ud for at spille på et - formodentlig - midterhold I dansk 1. division.634 skrev: ↑15. jun 2025, 16:05Hvis Oliver Abildgård kan lokkes til Nordens Paris mener jeg det er en sikker hit, og så kan der godt være plads til nogle fra U19, når bare Oliver Abildgaard er i spiller-rådet og med til at lave det gode omklædningsrum. Børsting har fundet tilbage og Helenius har fået forlænget, så bliver det så harmonisk godt hvis Oliver Abildgaard også finder hjem
Ædruelighedens stemme
Du kan drømme om alle dem du vil. Men det er komplet urealistisk.634 skrev: ↑15. jun 2025, 19:26Nej de ville ikke hente ham, men mig bekendt er han 100 % trofast AaBere i dansk fodbold. Jeg tror han burde undgå at blive rotations spiller, så hellere komme et stykke nedad, men hvor det dog er AaBR Rosenberg skrev: ↑15. jun 2025, 18:40Jeg er ret sikker på, at Abildgaard hellere vil være rotationsspiller I Serie B, 2. Bundesliga, Championship eller den græske Superliga end spille på et midterhold i den danske 1. division.634 skrev: ↑15. jun 2025, 17:09Siden han var i Rusland kan man jo ikke sige at han har haft succes med spilletid, og samlet betragtning af hans karriere. Måske AaB kan give det et løft på nogle parametre. Jeg finder ham som meget value player for AaBR Rosenberg skrev: ↑15. jun 2025, 16:20Jamen, selvfølgelig bytter Abildgaard i sin bedste fodboldalder da det trælse liv som udlandsprofessionel ud for at spille på et - formodentlig - midterhold I dansk 1. division.634 skrev: ↑15. jun 2025, 16:05Hvis Oliver Abildgård kan lokkes til Nordens Paris mener jeg det er en sikker hit, og så kan der godt være plads til nogle fra U19, når bare Oliver Abildgaard er i spiller-rådet og med til at lave det gode omklædningsrum. Børsting har fundet tilbage og Helenius har fået forlænget, så bliver det så harmonisk godt hvis Oliver Abildgaard også finder hjem
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Lige præcis! Det er jo en pervers selvforståelse, der er opstået i denne klub. For bare ét år siden ville flere af de indlæg, der dukker op i 2025, have fremstået som en dystopi fra en anden tidslinje.bonanza skrev: ↑12. jun 2025, 14:34Målet skal være oprykning, ellers er det fuldstændig useriøst.Rockafellar skrev: ↑12. jun 2025, 14:15Jeg er klart på det hold, hvor vi bygger helt op fra grunden primært med egne talenter. Så må oprykning tage 3-4år.
Er sgu frisk på at starte med en stamme af de helt unge talenter fra u19 kydret med få erfarne i alle kæder.
I det lys er det fine aftaler med Helle og Børsting, som nu er på plads.
Tror ikke på at vi kan hente ok kvalitet ind (erfaringen taler ikke for det) til et 1. Div. Hold i ubalance.
Lad os få nogle år til at få kørt en hel ny stamme ind, som også er set tidligere i Viborg, Silkeborg mfl.
Ikke flere ligegyldigheder. Drop “panik før lukketid” og lad os få tålmodig ind, som anker punkt for klubbens udvikling. Det gælder såvel indenfor som udenfor stregerne.
Om vi så skal tage nogle år i 1. Div for at det lykkes så må det være sådan. Sidst vi rykkede op havde man i hvert fald ikke en fornemmelse at det hold kunne bide skeer med ret mange af de andre hold.
Nej, man kan ikke bare rode rundt i en udefineret årrække med forstærkede ynglingehold i divisionerne med et lønligt håb om, at der ud af det blå dukker et hold op, der rykker tilbage i Superligaen, som om intet var hændt. For det første findes der ikke skyggen af bevis for, at der skulle være en gylden årgang på vej. For det andet - og mere væsentligt - vil enhver spiller med et vist niveau blive revet væk fra AaB, længe før måtte opstå et sammentømret klassehold, der går til kontorlæreløn. Med andre ord: Ovenstående er opskriften på evig divisionstilværelse. Og næppe i 1. division i øvrigt, for - surprise - i den række spiller der altså kun 12 klubber; som stiller op med voksne professionelle spillere!
Vi skal ud af disse forskruede febervildelser om ungdom, bæredygtighed og DNA - og begynde at forholde os til virkeligheden. Her og nu er befinder vi os i så frygteligt et morads, at det i det helt korte sigt gælder overlevelse. Hvis tyskerne nu er helt ude af den daglige ligning, kan vi formentlig undgå det totale kollaps og stille med noget, der ligner et tilforladeligt 1. divisionshold i næste sæson. Alt dette kan imidlertid være fløjtende ligegyldigt, hvis ikke tyskerne - eller en anden ejer - begynder at tage blot en lille smule ansvar og tilføre det trecifrede millionbeløb, der er en forudsætning for, at AaB på noget tidspunkt kommer til at spille Superliga igen. For uden seriøse investeringer, er det game over.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Jeg tror på, at der findes en vej tilbage uden en decideret sukkerfar. Det kræver en lang række ting. Først og fremmest skal vi have et spillemæssigt koncept der praktiseres hele vejen ned igennem ungdomsrækkerne. Det får vi kun ved at ansætte en sportsdirektør og træner for the long run, og samtidig gøre os mere uafhængige af forskellige trænerprofiler og sportsdirektører. Samtidig skal kulturen ændres så vi holder fast i den kultur der er vigtig for regionen og fansene, at man gør tingene ordentligt og ydmygt. Klubbens rygte er beskadiget og det skal der rettes op på.Hovedet skrev: ↑15. jun 2025, 20:28Lige præcis! Det er jo en pervers selvforståelse, der er opstået i denne klub. For bare ét år siden ville flere af de indlæg, der dukker op i 2025, have fremstået som en dystopi fra en anden tidslinje.bonanza skrev: ↑12. jun 2025, 14:34Målet skal være oprykning, ellers er det fuldstændig useriøst.Rockafellar skrev: ↑12. jun 2025, 14:15Jeg er klart på det hold, hvor vi bygger helt op fra grunden primært med egne talenter. Så må oprykning tage 3-4år.
Er sgu frisk på at starte med en stamme af de helt unge talenter fra u19 kydret med få erfarne i alle kæder.
I det lys er det fine aftaler med Helle og Børsting, som nu er på plads.
Tror ikke på at vi kan hente ok kvalitet ind (erfaringen taler ikke for det) til et 1. Div. Hold i ubalance.
Lad os få nogle år til at få kørt en hel ny stamme ind, som også er set tidligere i Viborg, Silkeborg mfl.
Ikke flere ligegyldigheder. Drop “panik før lukketid” og lad os få tålmodig ind, som anker punkt for klubbens udvikling. Det gælder såvel indenfor som udenfor stregerne.
Om vi så skal tage nogle år i 1. Div for at det lykkes så må det være sådan. Sidst vi rykkede op havde man i hvert fald ikke en fornemmelse at det hold kunne bide skeer med ret mange af de andre hold.
Nej, man kan ikke bare rode rundt i en udefineret årrække med forstærkede ynglingehold i divisionerne med et lønligt håb om, at der ud af det blå dukker et hold op, der rykker tilbage i Superligaen, som om intet var hændt. For det første findes der ikke skyggen af bevis for, at der skulle være en gylden årgang på vej. For det andet - og mere væsentligt - vil enhver spiller med et vist niveau blive revet væk fra AaB, længe før måtte opstå et sammentømret klassehold, der går til kontorlæreløn. Med andre ord: Ovenstående er opskriften på evig divisionstilværelse. Og næppe i 1. division i øvrigt, for - surprise - i den række spiller der altså kun 12 klubber; som stiller op med voksne professionelle spillere!
Vi skal ud af disse forskruede febervildelser om ungdom, bæredygtighed og DNA - og begynde at forholde os til virkeligheden. Her og nu er befinder vi os i så frygteligt et morads, at det i det helt korte sigt gælder overlevelse. Hvis tyskerne nu er helt ude af den daglige ligning, kan vi formentlig undgå det totale kollaps og stille med noget, der ligner et tilforladeligt 1. divisionshold i næste sæson. Alt dette kan imidlertid være fløjtende ligegyldigt, hvis ikke tyskerne - eller en anden ejer - begynder at tage blot en lille smule ansvar og tilføre det trecifrede millionbeløb, der er en forudsætning for, at AaB på noget tidspunkt kommer til at spille Superliga igen. For uden seriøse investeringer, er det game over.
I hånd med ovenstående skal vi have en rekruttering der køber ind på de spilletyper som passer til det system vi praktisere. Der skal laves en løbende trupplanlægning, hvor man identificere erstatninger for salgbare spillere, der passer ind i systemet så man erstatter dem med nogen der passer godt ind eller bedre ind, eller kan udvikles til det. Rekruttering er utroligt vigtigt, det er det samtlige konkurrende klubber har haft held med. Jeg tror på det kan lade sig gøre hvis man planlægger langsigtet og ikke i panik skal ud og fylde huller ud i truppen.
AaB skal forsætte med at styrke akademi og rekruttering, forsætte med at fornye faciliteterne. Alle disse ting er mere vigtigt end at vi får tilført 20 millioner og køber Matthew McCowatt eller et eller andet lign. Der går lang tid før vi kan gøre den slags, og vi kommer kun dertil med langsigtede perspektiver. Selvfølgelig skal vi forsøge at rykke op i denne sæson, jeg kan ikke se at vi ikke har en trup nu som vi fuldstændig kan afskrive en oprykning.
Vi skal gøre præcist det vi gjorde, da vi ansatte Kent Nielsen i 2010.
Finde en rutineret træner med en fast spillestil (ikke nødvendigvis fast formation).
Rekruttere nogle rutinerede spillere (a la Risgaard) og tage de unge talenter op og udvikle dem.
Det kulminerede efter fire år
Finde en rutineret træner med en fast spillestil (ikke nødvendigvis fast formation).
Rekruttere nogle rutinerede spillere (a la Risgaard) og tage de unge talenter op og udvikle dem.
Kent havde ikke denne faste spillestil da han kom til AaB. Det var en han udviklede hos os sammen med resten af trænerteamet, hvor PEA uden tvivl spillede en stor rolle. Men ellers er jeg helt enig, vi skal kigge mod Silkeborg og hvordan de kom tilbage fra en status som 1 div hold. Og ja det kræver en fast strategi herunder også en klar og tydelig spillestil, som man IKKE afviger fra når det går skidt. De tog en sæson i superligaen hvor de blev mere eller mindre udspillet men holdt fast - vi har også forsøgt at indføre spillestile i AaB men vi panikker så snart det viser sig at der ting der ikke fungerer. Og så skal vi hente flere spillere der kender dansk fodbold, der er masser af potentiale i divisionerne.Soren skrev: ↑16. jun 2025, 08:14Vi skal gøre præcist det vi gjorde, da vi ansatte Kent Nielsen i 2010.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Selvfølgelig udviklede Kent Nielsen holdets spillestil, mens han var hos os i fire år. Det ville alle gøre.Hanga skrev: ↑16. jun 2025, 08:54Kent havde ikke denne faste spillestil da han kom til AaB. Det var en han udviklede hos os sammen med resten af trænerteamet, hvor PEA uden tvivl spillede en stor rolle. Men ellers er jeg helt enig, vi skal kigge mod Silkeborg og hvordan de kom tilbage fra en status som 1 div hold. Og ja det kræver en fast strategi herunder også en klar og tydelig spillestil, som man IKKE afviger fra når det går skidt. De tog en sæson i superligaen hvor de blev mere eller mindre udspillet men holdt fast - vi har også forsøgt at indføre spillestile i AaB men vi panikker så snart det viser sig at der ting der ikke fungerer. Og så skal vi hente flere spillere der kender dansk fodbold, der er masser af potentiale i divisionerne.Soren skrev: ↑16. jun 2025, 08:14Vi skal gøre præcist det vi gjorde, da vi ansatte Kent Nielsen i 2010.
Men til sidst spillede hans Horsens-hold altså meget flot fodbold i en meget boldbesiddende stil. Med spillestil mener jeg ikke formation, men stil. Kent spillede 442 med diamant i Horsens, 442 med indadgående kanter hos os til sidst og 4321 hos Silkeborg
Det er lidt en skrøne, at folk i AaB skulle have "æren" for Kents resultater i AaB. Han har altid været en meget boldbesiddende træner (når han havde muligheden- det havde han ikke i begyndelsen i Horsens)
- MF issehoved
- 2. div

Helt enig i det.Soren skrev: ↑16. jun 2025, 08:14Vi skal gøre præcist det vi gjorde, da vi ansatte Kent Nielsen i 2010.
Men vi begynder at have travlt, hvis ikke vi skal komme haltende fra start. AaB’s trup genoptager træningen 20. juni altså om 4 dage og fem dage senere spilles der testkamp. Men intet er på plads.
Det må være en af de vildeste opstarter nogensinde for en klub.MF issehoved skrev: ↑16. jun 2025, 09:20Helt enig i det.Soren skrev: ↑16. jun 2025, 08:14Vi skal gøre præcist det vi gjorde, da vi ansatte Kent Nielsen i 2010.
Men vi begynder at have travlt, hvis ikke vi skal komme haltende fra start. AaB’s trup genoptager træningen 20. juni altså om 4 dage og fem dage senere spilles der testkamp. Men intet er på plads.
Det er crazy
- MF issehoved
- 2. div

Jeg er sgu en smule rystet over, hvor lidt der sker. Som det ser ud skal vi nok fokusere på at blive en del af top 6 og ikke drømme større end detbaresi skrev: ↑16. jun 2025, 11:31Det må være en af de vildeste opstarter nogensinde for en klub.MF issehoved skrev: ↑16. jun 2025, 09:20Helt enig i det.Soren skrev: ↑16. jun 2025, 08:14Vi skal gøre præcist det vi gjorde, da vi ansatte Kent Nielsen i 2010.
Det er crazy
-
R Rosenberg
- Allstar

Hold kæft, vi grinte af EfB, Sønderjyske, Vejle og alle de andre idioter. Og led med deres fans.
And here we are...
And here we are...
Ædruelighedens stemme
HAHA - FcN har angiveligt budt 13-14 mio for Mathias Jørgensen :-) :-) Nok er AaB fattige, men vi fik 15 mio for Davidsen - Mathias Jørgensen skal vel koste 25 mio+ Ser helst MJ i en udenlandsk klub suptop Belgien/Holland, eller måske en oprykkerklub fra Tyskland?
Bud hævet på Mathias Jørgensen
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... ab-anforer
Må næsten forvente at han bliver solgt.
Med tanke på hvor mange fra start 11'eren der skifter væk får en nu træner da noget at arbejde med
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... ab-anforer
Må næsten forvente at han bliver solgt.
Med tanke på hvor mange fra start 11'eren der skifter væk får en nu træner da noget at arbejde med
Virkelig sørgeligt med Matti Jørgensen.
Hold kæft AaB bliver tandløse.
Hold kæft AaB bliver tandløse.
Uden Synd Ingen Frelse
Håber ikke der findes AaB fans, som i ramme alvor har troet på, at vi kunne beholde ham i 1. division!? Der skal lukkes huller i økonomien nu.
Et salg, så kan klubben forhåbentligt bruge lidt penge på 1-2 forstærkninger, der ikke er på fri transfer.
Men hvis vores ledelse ikke formår at blive enige, så sker der ikke en skid.
Det er jo udtryk for, at der lægges arm om AaB i kulisserne. Så måske skal vi ikke se helt så sort på det.R Rosenberg skrev: ↑16. jun 2025, 12:24Hold kæft, vi grinte af EfB, Sønderjyske, Vejle og alle de andre idioter. Og led med deres fans.
And here we are...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."