Trænerjagt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Re: Trænerjagt

Indlæg af hit666 » 16. jun 2025, 19:26

AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. jun 2025, 19:42

Wichmann ville gerne have Zinck som assistent. Ledelsen sagde nej. Ledelsen fyrede Wichmann. Ledelsen kommer under pres og et internt opgør udspiller sig. Den rekonstruerede ledelse ansætter Zinck som assistent.

Fortsæt selv…
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 16. jun 2025, 20:08

Rent hypotetisk: Hvis Wichmann stadig står på lønningslisten, kan han så takke nej, hvis han bliver tilbudt at komme tilbage og fortsat modtage sin løn?

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 16. jun 2025, 20:18

PonySlaystation skrev:
16. jun 2025, 20:08
Rent hypotetisk: Hvis Wichmann stadig står på lønningslisten, kan han så takke nej, hvis han bliver tilbudt at komme tilbage og fortsat modtage sin løn?
Faktisk et godt og valid spoergsmaal. Umiddelbart er han jo ikke forpligtet til at tage jobbet tilbage, da han teknisk set er fritstillet (med mindre han er/var paa en funktionaerkontrakt). Saa taenker han godt kan sige nej selvom han er paa loenningslisten stadig.
Men det er et juridisk anlaeggende.
Omvendt skal der godt spin til at dreje en genansaettelse af ham i medierne. En skam mesteren over dem alle - Maurizio Zamparini - ikke er blandt os mere til at raadfoere ledelsen :cool:
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 16. jun 2025, 20:20

Funky skrev:
16. jun 2025, 19:42
Wichmann ville gerne have Zinck som assistent. Ledelsen sagde nej. Ledelsen fyrede Wichmann. Ledelsen kommer under pres og et internt opgør udspiller sig. Den rekonstruerede ledelse ansætter Zinck som assistent.

Fortsæt selv…

Er det noget du ved at ledelsen sagde nej til Zinck?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 17. jun 2025, 09:06

Der er frygteligt stille...

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 17. jun 2025, 09:16

FIDEL skrev:
17. jun 2025, 09:06
Der er frygteligt stille...
Meget foruroligende

dnoerholm

Indlæg af dnoerholm » 17. jun 2025, 09:30

Jeg er bange for, at de første dages aktiviteter, hvor Tuxen Boll havde fuld smæk på forlængelse af Helenius, indkøb af Børsting og rygterne om Per Frandsen, var Tuxen Boll, der var i gang med at eksekvere bogstaveligt på den udmelding, som tyskerne kom med. De sidste dages stilhed er måske et udtryk for, at tyskerne har sat ham på plads, og det er gået op for ham (og de andre) at der selvfølgelig ikke er hold i den udmelding, som der kom. I øjeblikket er der formentlig gang i én stor magtkamp og tovtrækkeri, der har fokus på alt andet end sportschef, træner og spillerindkøb.

Jeg synes Tuxen Bolls udtalelser, i kølvandet på udmeldingen, lød i retning af, at han måske ikke følte sig 100% overbevist om, at de havde tænkt sig reelt at trække sig, men at han havde tænkt sig at køre klubben som om det stod ved magt.
Jeg frygter virkeligheden er gået op for ham, og de andre, de sidste dages tid...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. jun 2025, 09:44

dnoerholm skrev:
17. jun 2025, 09:30
Jeg er bange for, at de første dages aktiviteter, hvor Tuxen Boll havde fuld smæk på forlængelse af Helenius, indkøb af Børsting og rygterne om Per Frandsen, var Tuxen Boll, der var i gang med at eksekvere bogstaveligt på den udmelding, som tyskerne kom med. De sidste dages stilhed er måske et udtryk for, at tyskerne har sat ham på plads, og det er gået op for ham (og de andre) at der selvfølgelig ikke er hold i den udmelding, som der kom. I øjeblikket er der formentlig gang i én stor magtkamp og tovtrækkeri, der har fokus på alt andet end sportschef, træner og spillerindkøb.

Jeg synes Tuxen Bolls udtalelser, i kølvandet på udmeldingen, lød i retning af, at han måske ikke følte sig 100% overbevist om, at de havde tænkt sig reelt at trække sig, men at han havde tænkt sig at køre klubben som om det stod ved magt.
Jeg frygter virkeligheden er gået op for ham, og de andre, de sidste dages tid...
Og hvad skulle pointen lige præcis være i det? Hvorfor skulle SSE offentligt påstå at trække sig fra den daglige drift, hvis det ikke passer? Tror du den slags gør det nemmere at tiltrække en sportsdirektør eller træner? Hvad skulle "masterplanen" bag sådan et move være?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 17. jun 2025, 09:44

dnoerholm skrev:

Det er vel mindst ligeså sandsynligt, at det tager tid at ansætte ledere. Det er nemmere at ansætte/forlænge medarbejdere. At forlænge med Helenius og hente Børsting er ikke en bestyrelsesbeslutning. Det ville det være med træner og sportschef. Og jeg tror, at det meldes ud som en samlet pakke, når nu sportschefen ikke kom ombord rettidigt. Og jeg håber meget på, at det sker inden fredag. Andet ville være uansvarligt. Men det er selvfølgelig set før...

dnoerholm

Indlæg af dnoerholm » 17. jun 2025, 09:50

Og hvad skulle pointen lige præcis være i det? Hvorfor skulle SSE offentligt påstå at trække sig fra den daglige drift, hvis det ikke passer? Tror du den slags gør det nemmere at tiltrække en sportsdirektør eller træner? Hvad skulle "masterplanen" bag sådan et move være?
Pointen i det er da ret klar: da tyskerne kommer med meldingen er det jo reelt set eneste alternativ til at sælge. De var trangt op i en krog, og alle kunne se, at det var totalt uholdbart. Med den udmelding kunne man dels købe sig tid, men også gyde olie på vandene, og ro på bagsmækken. På den måde ville man kunne fortsætte sin indflydelse, men skabe mere ro på fans, sponsorer og medier. Indtil videre har den strategi jo virker perfekt - fx qua dine egne indlæg...

Men jeg elsker jeres optimisme, og tro på, at vi er på vej mod det bedre... Jeg ville ønske jeg kunne dele den

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 17. jun 2025, 09:51

jonas386 skrev:
17. jun 2025, 09:44
dnoerholm skrev:

At sende et signal udadtil at man er væk i at forsøg på at sætte en prop i fanprotester og sponsorafgang for så stadig at styre showet bag tæppet. Det vil naturligvis være en fejlagtig strategi, men SSE22 slår mig ikke som nogle der gennemtænker ting.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. jun 2025, 09:52

dnoerholm skrev:
17. jun 2025, 09:50
Jeg elsker jeres optimisme, og tro på, at vi er på vej mod det bedre... Jeg ville ønske jeg kunne dele den
Det tror jeg ikke nødvendigvis vi er. Det kan sagtens blive værre, og bliver det sikkert også, men derfor kan man godt holde tingene adskilt. AaB har i årevis været helt fint i stand til at afvikle klubben helt uden tyskernes hjælp, så at det bare skulle blive bedre fordi de er ude af vagten tror jeg ikke på.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. jun 2025, 09:54

haghdk skrev:
17. jun 2025, 09:51
jonas386 skrev:
dnoerholm skrev:

At sende et signal udadtil at man er væk for at sætte en prop i fanprotester og sponsorafgang for så stadig at styre showet bag tæppet. Det vil naturligvis være en fejlagtig strategi, men SSE22 slår mig ikke som nogle der gennemtænker ting.
Der er fire andre medlemmer af bestyrelsen som i det tilfælde har pligt til at råbe op. Bestyrelsen arbejder ikke for SSE22, men for aktionærerne. Tænker vi, at den øvrige bestyrelse med på den konstruktion? Og hvem er ellers en del af den konspiration? Ledere? Trænere? Spillerne? Amatørafdelingen?

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 17. jun 2025, 09:58

jonas386 skrev:
17. jun 2025, 09:54
haghdk skrev:
17. jun 2025, 09:51
jonas386 skrev:
dnoerholm skrev:

At sende et signal udadtil at man er væk for at sætte en prop i fanprotester og sponsorafgang for så stadig at styre showet bag tæppet. Det vil naturligvis være en fejlagtig strategi, men SSE22 slår mig ikke som nogle der gennemtænker ting.
Der er fire andre medlemmer af bestyrelsen som i det tilfælde har pligt til at råbe op. Bestyrelsen arbejder ikke for SSE22, men for aktionærerne. Tænker vi, at den øvrige bestyrelse med på den konstruktion? Og hvem er ellers en del af den konspiration? Ledere? Trænere? Spillerne? Amatørafdelingen?
Det er naturligvis gætterier. Vi kan blot konstatere at spillerne starter træningen på fredag. Vi har endnu ikke en cheftræner og en sportsdirektør. Vi har fået én spiller ind og 3 ud. Jeg er ret sikker på, at det ikke skyldes at Tuxen Boll hellere vil sidde og spille 7-kabale på kontoret.

Jeg begynder at tro at det er SSE22 der er på tværs i det arbejde og vil bestemme.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. jun 2025, 10:04

haghdk skrev:
17. jun 2025, 09:58
Det er naturligvis gætterier. Vi kan blot konstatere at spillerne starter træningen på fredag. Vi har endnu ikke en cheftræner og en sportsdirektør. Vi har fået én spiller ind og 3 ud. Jeg er ret sikker på, at det ikke skyldes at Tuxen Boll hellere vil sidde og spille 7-kabale på kontoret.

Jeg begynder at tro at det er SSE22 der er på tværs i det arbejde og vil bestemme.
Hvorfor råber den øvrige bestyrelse så ikke op, når/hvis SSE lyver over for aktionærerne? Jeg er ikke engang sikker på det er lovligt at vildlede markedet på den måde som børsnoteret selskab, navnlig ikke hvis det er et spørgsmål om at skabe tillid og (indirekte) styrke aktiekursen (selvom det sidste er ret ligegyldigt i realiteten).

Jeg tror nærmere det handler om, at der er et mismatch imellem hvem man gerne vil ansætte (ikke på navn nødvendigvis, men CV og kompetencer) og hvem der kunne være interesserede. Hvis det er rigtigt at eks. Jan Laursen er blevet prikket på skulderen, og det er den hylde vi søger på i første omgang, kan der godt være langt til vi rammer realistiske emner. Der er næppe den store appetit på at hente en sportsdirektør i Hillerød eller tilsvarende, før det viser sig der ikke er andre muligheder.

Tjuga
Drenge
Drenge

Indlæg af Tjuga » 17. jun 2025, 10:06

Jeg måtte lige spole tilbage, da jeg hørte Medianos udsendelse om Midtjyllands fyring af Peter Sand i morges. Der kommer de kort ind på tingenes tilstand i AaB, da snakken falder på Jakob Larsen.

Her rejser Egelund spørgsmålet om hvem som egentlig bestemmer i AaB.

Han siger først noget i retning af: "Jeg vil sige så meget: Det er ikke Michael Tuxen Boll"
Derefter siger han at AaBs fans bør interessere sig for hvem der egentlig tager beslutninger i AaB nu og "om SSE22 har trukket sig ud af så markant som de har givet udtryk for. For det har de ikke!”

Så det er ikke bare konspirationsteoretikerne på debatsiden, som kan se at der er ugler i mosen.

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 17. jun 2025, 10:07

jonas386 skrev:
17. jun 2025, 10:04
haghdk skrev:
17. jun 2025, 09:58

Hvorfor råber den øvrige bestyrelse så ikke op, når/hvis SSE lyver over for aktionærerne? Jeg er ikke engang sikker på det er lovligt at vildlede markedet på den måde som børsnoteret selskab, navnlig ikke hvis det er et spørgsmål om at skabe tillid og (indirekte) styrke aktiekursen (selvom det sidste er ret ligegyldigt i realiteten).

Jeg tror nærmere det handler om, at der er et mismatch imellem hvem man gerne vil ansætte (ikke på navn nødvendigvis, men CV og kompetencer) og hvem der kunne være interesserede. Hvis det er rigtigt at eks. Jan Laursen er blevet prikket på skulderen, og det er den hylde vi søger på i første omgang, kan der godt være langt til vi rammer realistiske emner. Der er næppe den store appetit på at hente en sportsdirektør i Hillerød eller tilsvarende, før det viser sig der ikke er andre muligheder.
Det har jeg ikke noget bud på, men Ydesen nævnte jo også i sidste afsnit af Ripodsten at SSE22 langt fra er ude.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 17. jun 2025, 10:39

dp

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. jun 2025, 10:40

Tjuga skrev:
17. jun 2025, 10:06
Jeg måtte lige spole tilbage, da jeg hørte Medianos udsendelse om Midtjyllands fyring af Peter Sand i morges. Der kommer de kort ind på tingenes tilstand i AaB, da snakken falder på Jakob Larsen.

Her rejser Egelund spørgsmålet om hvem som egentlig bestemmer i AaB.

Han siger først noget i retning af: "Jeg vil sige så meget: Det er ikke Michael Tuxen Boll"
Derefter siger han at AaBs fans bør interessere sig for hvem der egentlig tager beslutninger i AaB nu og "om SSE22 har trukket sig ud af så markant som de har givet udtryk for. For det har de ikke!”

Så det er ikke bare konspirationsteoretikerne på debatsiden, som kan se at der er ugler i mosen.
I så fald er det både bestyrelsens ansvar og pligt at råbe op.

Besvar