Jeg beundrer din blinde tillid til, at SSE simpelthen bare har gjort det her, fordi de mener det er det bedste for AaB...RicoBR02 skrev: ↑17. jun 2025, 18:36Så dumme kan jeg simpelthen ikke tro på at de er. Selvfølgelig har de ikke meldt ud som de gør for at snyde folk, vi er nødt til at tage de sølvpapirshatte af.. Hvis det hele bare var et røgslør for at få ro til at arbejde så havde alverdens journalister allerede fundet ud af det.. Det ændrer dog ikke på at de skal helt ud af klubben..Jakobsen skrev: ↑17. jun 2025, 17:48Men den manøvre er vel mest for at prøve at få ro fra fansenes kritik. De tror de kan snyde folk, men selvfølgelig kan de ikke det. Fatter ikke de selv tror på at nogen æder deres symbolpolitik.Belwas skrev: ↑17. jun 2025, 17:33Forklar mig lige hvad det er nogen skal "opdage" eller "afsløre"? Hvem har sagt at SSE22 er ude af AaB? Hvad er det for én løgn i leder efter?
Der er meldt ud at Jan Peters forlader posten som formand, og at de trækker sig fra driften. Ikke at de er ude af AaB, ude af bestyrelsen, eller ude af ansættelse af ledende medarbejdere.
Trænerjagt
-
dnoerholm
Re: Trænerjagt
Løjet om hvad?Alpa Chino skrev: ↑17. jun 2025, 18:58Så de har simpelthen løjet i en fondsbørsmeddelelse for at få ro?
Og to erfarne og rige direktører vil gerne agere marionetdukker foran hele Nordjylland?
At SSE22 trækker sig fra den daglige drift, betyder næppe, at de giver frit spil omkring deres - trods alt - ret store investering. SSE22 ejer størstedelen af klubben, og tyskerne sidder da også fortsat på fire pladser i bestyrelsen. Dertil kommer andre (bl.a. nordjyder), som er en del af SSE22-investeringen.
Men det betyder ikke, at SSE22/tyskerne har løjet. Tror bare, man herinde lægger for meget mening i, hvad “daglig drift” dækker over. Og det er et gæt fra min side baseret på ovenstående.
Jeg tænker, at udmeldingen om at trække sig fra den daglige drift er en optakt til et reelt salg. Men som Klaus Egelund og andre har fortalt om, kan det blive lidt mudret, hvis man vil lave om på den nuværende SSE22-investering.
Deres investering er kun er noget værd, hvis AaB lykkedes. Også i kroner og øre.dnoerholm skrev: ↑17. jun 2025, 19:07Jeg beundrer din blinde tillid til, at SSE simpelthen bare har gjort det her, fordi de mener det er det bedste for AaB...RicoBR02 skrev: ↑17. jun 2025, 18:36Så dumme kan jeg simpelthen ikke tro på at de er. Selvfølgelig har de ikke meldt ud som de gør for at snyde folk, vi er nødt til at tage de sølvpapirshatte af.. Hvis det hele bare var et røgslør for at få ro til at arbejde så havde alverdens journalister allerede fundet ud af det.. Det ændrer dog ikke på at de skal helt ud af klubben..Jakobsen skrev: ↑17. jun 2025, 17:48Men den manøvre er vel mest for at prøve at få ro fra fansenes kritik. De tror de kan snyde folk, men selvfølgelig kan de ikke det. Fatter ikke de selv tror på at nogen æder deres symbolpolitik.Belwas skrev: ↑17. jun 2025, 17:33Forklar mig lige hvad det er nogen skal "opdage" eller "afsløre"? Hvem har sagt at SSE22 er ude af AaB? Hvad er det for én løgn i leder efter?
Der er meldt ud at Jan Peters forlader posten som formand, og at de trækker sig fra driften. Ikke at de er ude af AaB, ude af bestyrelsen, eller ude af ansættelse af ledende medarbejdere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Jeg skriver overhovedet ikke noget i nærheden af det.. Sse er ekstremt presset de var nødt til at gøre noget. Men jeg nægter at tro på at de melder ud at de trækker sig fra driften i klubben og så sidder og griner af de dumme nordjyder der troede på det. Alle Danmarks sportsjounalister vil jo elske hvis sådan en historie kom frem, og så dumme er tyskerne simpelthen ikke.. Jeg tror på at de har trukket sig tilbage til Hamborg og arbejder på at sælge klubben så de kan få deres invistering tilbage og skridednoerholm skrev: ↑17. jun 2025, 19:07Jeg beundrer din blinde tillid til, at SSE simpelthen bare har gjort det her, fordi de mener det er det bedste for AaB...RicoBR02 skrev: ↑17. jun 2025, 18:36Så dumme kan jeg simpelthen ikke tro på at de er. Selvfølgelig har de ikke meldt ud som de gør for at snyde folk, vi er nødt til at tage de sølvpapirshatte af.. Hvis det hele bare var et røgslør for at få ro til at arbejde så havde alverdens journalister allerede fundet ud af det.. Det ændrer dog ikke på at de skal helt ud af klubben..Jakobsen skrev: ↑17. jun 2025, 17:48Men den manøvre er vel mest for at prøve at få ro fra fansenes kritik. De tror de kan snyde folk, men selvfølgelig kan de ikke det. Fatter ikke de selv tror på at nogen æder deres symbolpolitik.Belwas skrev: ↑17. jun 2025, 17:33Forklar mig lige hvad det er nogen skal "opdage" eller "afsløre"? Hvem har sagt at SSE22 er ude af AaB? Hvad er det for én løgn i leder efter?
-
dnoerholm
Der er åbenlyst stor uenighed om, hvad formuleringen "daglig drift" betyder. Hvilket jo er super smart af SSE, for så kan sådan nogen som os, fans, sidde og diskutere hvad det mon også dækker over...
Det lyder lidt herinde til, at nogle vil blive ved med at kalde snart sagt enhver beslutning fremadrettet for "strategiske beslutninger", og det derfor er naturligt, at det skal besluttes af bestyrelsen. På den måde er det eneste SSE så reelt har trukket sig fra, at skulle fastsætte prisen på en Rasmus Wurst efter sommer pausen.
Det interview, som Tuxen Boll giver kort efter SSE trækker sig, antyder han ret klart, at han ikke forventer, at SSE skal være inde omkring kommende cheftræner.
Mediano har ligeledes antydet, at der er noget uldent ved de signaler, som SSE har sendt, og den måde de reelt agerer på.
Det lyder lidt herinde til, at nogle vil blive ved med at kalde snart sagt enhver beslutning fremadrettet for "strategiske beslutninger", og det derfor er naturligt, at det skal besluttes af bestyrelsen. På den måde er det eneste SSE så reelt har trukket sig fra, at skulle fastsætte prisen på en Rasmus Wurst efter sommer pausen.
Det interview, som Tuxen Boll giver kort efter SSE trækker sig, antyder han ret klart, at han ikke forventer, at SSE skal være inde omkring kommende cheftræner.
Mediano har ligeledes antydet, at der er noget uldent ved de signaler, som SSE har sendt, og den måde de reelt agerer på.
-
Alpa Chino
- Superliga

Hvis daglig drift bare dækker over kantinedamerne, men SSE22 stadig står for godkendelse af transfers, så må de jo tro at vi er idioter.Sauer skrev: ↑17. jun 2025, 19:14Løjet om hvad?Alpa Chino skrev: ↑17. jun 2025, 18:58Så de har simpelthen løjet i en fondsbørsmeddelelse for at få ro?
Og to erfarne og rige direktører vil gerne agere marionetdukker foran hele Nordjylland?
At SSE22 trækker sig fra den daglige drift, betyder næppe, at de giver frit spil omkring deres - trods alt - ret store investering. SSE22 ejer størstedelen af klubben, og tyskerne sidder da også fortsat på fire pladser i bestyrelsen. Dertil kommer andre (bl.a. nordjyder), som er en del af SSE22-investeringen.
Men det betyder ikke, at SSE22/tyskerne har løjet. Tror bare, man herinde lægger for meget mening i, hvad “daglig drift” dækker over. Og det er et gæt fra min side baseret på ovenstående.
Jeg tænker, at udmeldingen om at trække sig fra den daglige drift er en optakt til et reelt salg. Men som Klaus Egelund og andre har fortalt om, kan det blive lidt mudret, hvis man vil lave om på den nuværende SSE22-investering.
Jeg går ud fra at de mener SPORTSLIG drift.
Men står bestyrelsen ikke for godkendelse af transfers og ansættelser som sportschef og træner? For SSE22 er jo stadig stærkt repræsenteret i bestyrelsen - og også repræsenteret ved andre end tyskerne.Alpa Chino skrev: ↑17. jun 2025, 19:37Hvis daglig drift bare dækker over kantinedamerne, men SSE22 stadig står for godkendelse af transfers, så må de jo tro at vi er idioter.Sauer skrev: ↑17. jun 2025, 19:14Løjet om hvad?Alpa Chino skrev: ↑17. jun 2025, 18:58Så de har simpelthen løjet i en fondsbørsmeddelelse for at få ro?
Det kan selvfølgelig være, at Jan Peters & Co. har givet andre carte blanche til at tage beslutningerne, men formelt set sidder de vel stadig tilbage med en hel del at skulle ha’ sagt? Også selvom de har trukket sig fra den “daglige drift”.
Måske tager jeg fejl, og det er ikke et forsøg på at konspirere. Det har bare været min læsning af tingene, at tyskerne er en del af de store beslutninger - indtil de evt. sælger ud af deres SSE22-investering.
Hvad der så skal og kan ske med SSE22-investeringen kræver næsten kapitler for sig. Jeg tror fx ikke, at Jens Rasmussen og den nye formand er nikkedukker, men at der nok foregår et spil om, hvordan de evt. kan overtage hele SSE22-investeringen - evt. sammen med nye investorer.
Er det så svært? Er det anderledes end alle andre selskaber?Alpa Chino skrev: ↑17. jun 2025, 19:37Hvis daglig drift bare dækker over kantinedamerne, men SSE22 stadig står for godkendelse af transfers, så må de jo tro at vi er idioter.Sauer skrev: ↑17. jun 2025, 19:14Løjet om hvad?Alpa Chino skrev: ↑17. jun 2025, 18:58Så de har simpelthen løjet i en fondsbørsmeddelelse for at få ro?
Jeg går ud fra at de mener SPORTSLIG drift.
Bestyrelsen ansætter en ledelse til at køre driften og rapportere på den til bestyrelsen.
Derfor er det selvfølgelig ikke daglig drift at ansætte den ledelse.
Daglig drift sportsligt er det arbejde sportschef og chef træner skal udføre. Rekruttering, spillerkontrakter, transfers der er indenfor planlagt budget, træning, taktik, gameplaner, osv.
Vi kan først vurdere om SSE faktisk blander sig udenom når de ansættelser er lavet.
Jeg kommenterede Wichmann opslag på Instagram, med jeg håbede den sportslige ansvarlig ville genansætte ham, og han syntes om det - jeg håber og tror de tager det oplagte valg 
AaB - nu, i morgen & altid! 
-
dnoerholm
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ilt-sig-ud
Hvis det bliver Henrik Pedersen giver jeg op. Så vil jeg ikke være med mere...
Han var godt nok ikke imponerede i Vendsyssel. Eller Braunsweig før det.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Der sigtes højt med Laursen og Fredberg.dnoerholm skrev: ↑18. jun 2025, 16:28https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ilt-sig-ud
Enormt spændt på hvem der kan tiltrækkes på nuværende tidspunkt. En af de to vil være et meget stærkt signal, men mindre kan også gøre det.
Præsteret Pedersen ikke fint i Vendsyssel, under de forudsætninger han var givet?
- MF issehoved
- 2. div

Åhh Gud. Så hellere Grauballemanden som træner. Henrik Pedersen

- MF issehoved
- 2. div

Læs hvad der skrives: Som Bold forstår det, har der været flere forgæves henvendelser i jagten på en fremtidig sportschef.DarkHorse9000 skrev: ↑18. jun 2025, 16:45Der sigtes højt med Laursen og Fredberg.dnoerholm skrev: ↑18. jun 2025, 16:28https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ilt-sig-ud
Enormt spændt på hvem der kan tiltrækkes på nuværende tidspunkt. En af de to vil være et meget stærkt signal, men mindre kan også gøre det.
Præsteret Pedersen ikke fint i Vendsyssel, under de forudsætninger han var givet?
Jan Laursen, der er tidligere sportsdirektør i FC Nordsjælland, er en af dem, AaB har meget højt på ønskelisten. Jesper Fredberg, der har en fortid i Viborg og Anderlecht, er en anden, hvor man foreløbig ikke har haft overtagelsesevnerne.
-
DarkHorse9000
- Landshold

Hvad læser du ud af mit skriv?MF issehoved skrev: ↑18. jun 2025, 16:58Læs hvad der skrives: Som Bold forstår det, har der været flere forgæves henvendelser i jagten på en fremtidig sportschef.DarkHorse9000 skrev: ↑18. jun 2025, 16:45Der sigtes højt med Laursen og Fredberg.dnoerholm skrev: ↑18. jun 2025, 16:28https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ilt-sig-ud
Jan Laursen, der er tidligere sportsdirektør i FC Nordsjælland, er en af dem, AaB har meget højt på ønskelisten. Jesper Fredberg, der har en fortid i Viborg og Anderlecht, er en anden, hvor man foreløbig ikke har haft overtagelsesevnerne.
Jeg har en forventning om AaB arbejder i flere spor. Fredberg og Laursen er drømmen, men hvad er så i virkeligheden muligt. Jeg er positiv over de er i markedet efter de to.
- MF issehoved
- 2. div

Skriv - stort ord.DarkHorse9000 skrev: ↑18. jun 2025, 17:04Hvad læser du ud af mit skriv?MF issehoved skrev: ↑18. jun 2025, 16:58Læs hvad der skrives: Som Bold forstår det, har der været flere forgæves henvendelser i jagten på en fremtidig sportschef.DarkHorse9000 skrev: ↑18. jun 2025, 16:45Der sigtes højt med Laursen og Fredberg.dnoerholm skrev: ↑18. jun 2025, 16:28https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ilt-sig-ud
Jeg har en forventning om AaB arbejder i flere spor. Fredberg og Laursen er drømmen, men hvad er så i virkeligheden muligt. Jeg er positiv over de er i markedet efter de to.
Men det er tydeligt at de to nævnte ikke er aktuelt. Men du skriver: Der sigtes højt med Laursen og Fredberg.
Men de har takket nej lyder det til..
-
DarkHorse9000
- Landshold

Er det? Måske.MF issehoved skrev: ↑18. jun 2025, 17:17Skriv - stort ord.DarkHorse9000 skrev: ↑18. jun 2025, 17:04Hvad læser du ud af mit skriv?MF issehoved skrev: ↑18. jun 2025, 16:58Læs hvad der skrives: Som Bold forstår det, har der været flere forgæves henvendelser i jagten på en fremtidig sportschef.DarkHorse9000 skrev: ↑18. jun 2025, 16:45Der sigtes højt med Laursen og Fredberg.dnoerholm skrev: ↑18. jun 2025, 16:28https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ilt-sig-ud
Men det er tydeligt at de to nævnte ikke er aktuelt. Men du skriver: Der sigtes højt med Laursen og Fredberg.
Bliver det en af de to, vil det overraske mig meget, men artiklen lukker det ikke ned.
“hvor man foreløbig ikke har haft overtagelsesevnerne”
Spørgsmålet er så; Hvem er i laget under?
Jeg kan da godt forstå at ingen gider at røre jobbet som sportsdirektør eller cheftræner i AaB med en ildtang.
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Med erfaring fra store forhandlinger i transportverdenen, kan jeg forestille mig der er flere faktorer der spiller ind i forhandlinger og/eller forespoergsler paa diverse kandidater til sportschef posted:
1. Bliver titlen sportschef eller direktor? Har stor indflydelse paa hvem man reportere til. Kan spille ind paa hvilke kandidater der er lydhoerer
2. Finanser: Hvor meget loen kan vi tilbyde?, hvor stort et budget faar vedkommende at lege med - nu og her + senere? Er der udsigter til kapital indskud fra nuvaerende/nye investorer? Satser man butikken paa oprykning i foeste hug med $$ bag? Kommer alle penge fra salg direkte tilbage til 1. holdet eller skal de invisteres i hele klubben?
3. Projektet: Er det det lange seje traek med smaa midler krydret med de bedste der ikke er solg fra fra U19, eller faar man et Superliga light budget der boer vaere Top 2 i 1. div?
4. Hvem sidder for bordenden i sidste ende - og hvor meget fri-rum faar man til at implementere egne visioner sammenholdt med klubbens strategi? og hvad er strategien paa den korte og lange bane (herunder cheftraener)?
blot nogle udpluk af hvad en kandidat sikkert har udpenslet der skal svares paa inden man kan gaa i en dybere dialog
1. Bliver titlen sportschef eller direktor? Har stor indflydelse paa hvem man reportere til. Kan spille ind paa hvilke kandidater der er lydhoerer
2. Finanser: Hvor meget loen kan vi tilbyde?, hvor stort et budget faar vedkommende at lege med - nu og her + senere? Er der udsigter til kapital indskud fra nuvaerende/nye investorer? Satser man butikken paa oprykning i foeste hug med $$ bag? Kommer alle penge fra salg direkte tilbage til 1. holdet eller skal de invisteres i hele klubben?
3. Projektet: Er det det lange seje traek med smaa midler krydret med de bedste der ikke er solg fra fra U19, eller faar man et Superliga light budget der boer vaere Top 2 i 1. div?
4. Hvem sidder for bordenden i sidste ende - og hvor meget fri-rum faar man til at implementere egne visioner sammenholdt med klubbens strategi? og hvad er strategien paa den korte og lange bane (herunder cheftraener)?
blot nogle udpluk af hvad en kandidat sikkert har udpenslet der skal svares paa inden man kan gaa i en dybere dialog
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
Jeg anser heller ikke de to for realistiske bud.DarkHorse9000 skrev: ↑18. jun 2025, 17:28Er det? Måske.MF issehoved skrev: ↑18. jun 2025, 17:17Skriv - stort ord.DarkHorse9000 skrev: ↑18. jun 2025, 17:04Hvad læser du ud af mit skriv?MF issehoved skrev: ↑18. jun 2025, 16:58Læs hvad der skrives: Som Bold forstår det, har der været flere forgæves henvendelser i jagten på en fremtidig sportschef.DarkHorse9000 skrev: ↑18. jun 2025, 16:45Der sigtes højt med Laursen og Fredberg.dnoerholm skrev: ↑18. jun 2025, 16:28https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ilt-sig-ud
Bliver det en af de to, vil det overraske mig meget, men artiklen lukker det ikke ned.
“hvor man foreløbig ikke har haft overtagelsesevnerne”
Spørgsmålet er så; Hvem er i laget under?
Havde faktisk selv tænkt Lars Justesen i Hobro, men han er jo lige blevet opgraderet i deres setup.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.