Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Sports excellence 22

Indlæg af R Rosenberg » 18. jun 2025, 09:06

Hold nu op med den der klassisk, danske ondt i røven over, at en medarbejder får en bonus. Jeg kunne forstå røren, hvis det var en eller anden uduelig chef i det offentlige, der fik et gigantisk gyldent håndtryk i forbindelse med at en fyring.

Men her taler vi om en privat virksomhed, hvor man på forhånd har aftalt nogle mål, og hvis disse indfries, venter der en bonus. Det er så uhyre normalt i erhvervslivet.
Ædruelighedens stemme

dnoerholm

Indlæg af dnoerholm » 18. jun 2025, 09:07

AaB er jo komiske Ali.
Selvfølgelig kan man få bonus udbetalt for fastsatte mål. Det komiske (tragikomiske) består jo i, at de mål åbenbart kan nås ud fra en økonomi, der vel bedst kan beskrives som et stort altopslugende sort hul.

Det er immervæk meget til få almindelige virksomheder derude, der ville genere et underskud på drift på 80 mio. (Uden salg) Ud fra den beskedne samlede økonomi AaB har (procent mæssigt er det jo et grotesk underskud) og så stadig komme i mål med sine delmål som direktør.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. jun 2025, 09:15

dnoerholm skrev:
18. jun 2025, 09:07
AaB er jo komiske Ali.
Selvfølgelig kan man få bonus udbetalt for fastsatte mål. Det komiske (tragikomiske) består jo i, at de mål åbenbart kan nås ud fra en økonomi, der vel bedst kan beskrives som et stort altopslugende sort hul.

Det er immervæk meget til få almindelige virksomheder derude, der ville genere et underskud på drift på 80 mio. (Uden salg) Ud fra den beskedne samlede økonomi AaB har (procent mæssigt er det jo et grotesk underskud) og så stadig komme i mål med sine delmål som direktør.
Men sådan helt seriøst, hvad ville du så tænke som medarbejder, hvis du har en kontrakt hvori der indgår en bonus baseret på din præstation, og så bliver den bonus pludselig sløjfet, fordi andre folk i virksomheden ikke har leveret tilfredsstillende? Ville du som potentielt ansat vælge sådan arbejdsplads, hvor de aftaler man laver med ledelsen, åbenbart ikke har nogen rigtig værdi?

Jeg tror i øvrigt heller ikke der er så meget at rafle om fra AaBs side. Aftalen er indgået for et par år siden, og hvis MTB blev nægtet sin bonus, tænker jeg han har en ret nem sag ved en domstol. Ofte vil man jo sørge for at den slags mål er ret konkrete og målbare, og ikke en vurderingssag.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

dnoerholm

Indlæg af dnoerholm » 18. jun 2025, 09:49

Selvfølgelig kan vi ikke nægte manden sin bonus. Det er jo ikke det, jeg siger.

Det vanvittige består jo i, at man har strikket en kontrakt sammen, hvor man kan præstere SÅ dårligt, på de parametre, som en administrerende direktør står for, og stadig gøre sig fortjent til en bonus.

Du nævner: "og så bliver den bonus pludselig sløjfet, fordi andre folk i virksomheden ikke har leveret tilfredsstillende?" men de områder, hvor klubben ikke præsterer rent økonomisk, er jo netop der MTB står for.
Indtil videre har fortællingen fra Ripodsten, Mediano etc. Jo også været, at AaB altså ikke har rykket sig markant kommercielt. Og samtidig er lønnen til administration, trænere etc. Jo stukket helt af. Der eneste sted, hvor vi rent faktisk præsterer er jo på salg af spillere, og det er jo ikke det Tuxen Boll står for.

Men selvfølgelig kan vi ikke nægte manden sin bonus nu. Jeg kan bare undre mig over, hvilke parametre kan tilsyneladende har præsteret så flot på. For jeg kan ikke få øje på dem

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 18. jun 2025, 09:57

Dagens AaB-nyheder:
- Spiller tiltalt for grov vold.
- Direktør får 500.000 i bonus.
.....galehus.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. jun 2025, 10:00

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om det. På den ene side ser det jo skidt ud at en direktør får bonus når virksomheden sejler og økonomien er maksimalt presset. På den anden side er det at være direktør i AaB på ingen måde en dans på roser og hvis jobbet skal være nogenlunde attraktivt er der også nød til at være en vis belønning. Læg dertil at han nok pt. trækker et stort læs mens der mangler flere nøglemedarbejdere i butikken.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. jun 2025, 10:19

dnoerholm skrev:
18. jun 2025, 09:49
Selvfølgelig kan vi ikke nægte manden sin bonus. Det er jo ikke det, jeg siger.

Det vanvittige består jo i, at man har strikket en kontrakt sammen, hvor man kan præstere SÅ dårligt, på de parametre, som en administrerende direktør står for, og stadig gøre sig fortjent til en bonus.

Du nævner: "og så bliver den bonus pludselig sløjfet, fordi andre folk i virksomheden ikke har leveret tilfredsstillende?" men de områder, hvor klubben ikke præsterer rent økonomisk, er jo netop der MTB står for.
Indtil videre har fortællingen fra Ripodsten, Mediano etc. Jo også været, at AaB altså ikke har rykket sig markant kommercielt. Og samtidig er lønnen til administration, trænere etc. Jo stukket helt af. Der eneste sted, hvor vi rent faktisk præsterer er jo på salg af spillere, og det er jo ikke det Tuxen Boll står for.

Men selvfølgelig kan vi ikke nægte manden sin bonus nu. Jeg kan bare undre mig over, hvilke parametre kan tilsyneladende har præsteret så flot på. For jeg kan ikke få øje på dem
Som du siger, er det ikke MTB der står for spillerkøb/salg/trupsammensætningspillet på banen, altså de områder hvor pengene genereres (og kan tabes). Det er disse områder har den primære effekt på overskud/underskud. MTB kan ikke gøre så meget ved at vi rykker ned, at trænerne ikke præsterer, eller at indkøbene ikke leverer - og det er heller ikke det han vurderes på.

Jeg ved ikke hvilke målsætninger der er opsat i hans kontrakt, men før bestyrelsen godkender det, skal der være tale om målbare, konkrete og opfyldelige mål - altså du skal klart kunne se om målet er opfyldt eller ej. Der er ikke tale om en bonus for "godt arbejde" i en bred forstand, hvor bestyrelsen har valgt at åbne checkhæftet efter en vellykket sæson.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 18. jun 2025, 10:42

Dongdongwh0 skrev:
18. jun 2025, 08:29
Jakobsen skrev:
18. jun 2025, 08:24
jonas386 skrev:
18. jun 2025, 08:17
dnoerholm skrev:
18. jun 2025, 08:10
Underskud på 80 millioner = stor bonus til direktøren.
Det er dælme ikke mange almindelige virksomheder der kører på den måde ...
Der er ikke mange virksomheder der arbejder med bonusordninger til medarbejdere hvis de opfylder visse (på forhånd aftalte) mål? Nå, okay, hvis du siger det,
Ja, den slags udbetales jo ud fra nogle på forhånd aftalte kriterier.
Der er jo ingen der ved om det havde været -100 mil hvis det ikke var pgs hans arbejde men ja signalet ser altid dumt ud.
Tjaeh, hvis man kører MBO style og ser ting ude af kontekst så ja.
RAUS RAUS SSE!

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 19. jun 2025, 12:07

Ifølge Ottesen og Yde Hegnet så styrer SSE22 stadig alt bag om ryggen på den daglige ledelse. Det er sådan set noget af det jeg har frygtet.

Ifølge dem er det derfor der intet er sket på sportsdirektør/cheftræner-delen. Jan Peters skal godkende alt.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 19. jun 2025, 12:15

haghdk skrev:
19. jun 2025, 12:07
Ifølge Ottesen og Ydesen så styrer SSE22 stadig alt bag om ryggen på den daglige ledelse. Det er sådan set noget af det jeg har frygtet.
Som jeg skrev tidligere, hvis de virkelig er gået bagom ryggen på fans med den melding i håbet om at ingen journalister ville opsnuse det, så er de dummere end snot.. Hvis det viser sig at være korrekt hvad ydesen og ottesen har offentliggjort, så har tyskerne for alvor gravet deres egne grave! Det bliver ikke tilgivet at skide på fans på den måde og jeg forudser at det bliver grimt nu...

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 19. jun 2025, 12:17

Det SKAL blive rigtig grimt nu.
Hvis bare en smule af historien holder vand, er det fandeme med at fastholde presset fra fanside. Jeg håber virkelige Nordjyske mfl følger op nu. Også gerne med anonyme kilder. Andet er ikke muligt nu.

Efterhånden føles det som om AaB ikke er købt. Den er besat.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. jun 2025, 12:18

Ottesen og Ydesen(menes der måske Yde Hegnet(?)) påstår både, at SSE22 styrer det hele bag om ryggen på den daglige ledelse, men også at der ikke kommer ny træner før ny bestyrelsenformand medmindre.. SSE22 går bag om ryggen på de andre og ansætter alligevel?

Er det sådan jeg skal forstå det?

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 19. jun 2025, 12:18

jonas386 skrev:
19. jun 2025, 12:18
Ottesen og Ydesen(menes der måske Yde Hegnet(?)) påstår både, at SSE22 styrer det hele bag om ryggen på den daglige ledelse, men også at der ikke kommer ny træner før ny bestyrelsenformand medmindre.. SSE22 går bag om ryggen på de andre og ansætter alligevel?

Det lyder det til, ja.

Der menes selvfølgelig Yde Hegnet. Stupid autocorrect

Gazza
Junior
Junior

Indlæg af Gazza » 19. jun 2025, 12:27

Hvor finder man den poscast med lasse og Mikkel? Kan ikke finde den frem nogen steder?

[Rosengren]
Drenge
Drenge

Indlæg af [Rosengren] » 19. jun 2025, 12:29

Gazza skrev:
19. jun 2025, 12:27
Hvor finder man den poscast med lasse og Mikkel? Kan ikke finde den frem nogen steder?
https://www.spreaker.com/episode/3-tota ... --66624812

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. jun 2025, 12:30

haghdk skrev:
jonas386 skrev:

Det lyder det til, ja.

Hvis Ottesen og Yde Hegnet har mistanke og beviser, synes jeg da de skal gå til politiet. Det er ikke bare et imageproblem at levere falske oplysninger i en fondsbørsmeddelelse

EDIT: Det her er godt nok dumt skrevet af Hegnet. Hvorfor er det at så mange tror det er en fed fidus at smide +50 millioner efter en klub der er økonomisk trængt, bare så man kan hive en brøkdel af sin egen investering hjem om året? Penge der i øvrigt beskattes..

"SSE22 har ingen intentioner om at gøre som de har lovet. De vil bare have ro, så de fortsat kan hive kassen hjem i honorarer"

Det her er også ret tumpet, som om at 1.3 mio. kr. i årsløn er noget særligt i superligaen.. Lucas Andersen fik eftersigende tæt på 5, og det er rask væk også hvad en profil i superligaen koster i dag. Elsker han skriver det som om, at det jo ellers er helt normalt, at DIREKTØREN er den højest lønnede i en superligaklub og sætter standarden for en absurd lønramme lol.

"Den Julius Nagel, der anbefalede at signe samme Diakhité til en årsløn, der er højere, end direktørens – 1.320.000 årligt. Nagel som i alt har stået på mål for at påføre AaB udgifter på mere end 30 millioner lønkroner over de seneste og de kommende sæsoner for ubrugelige spillere uden salgspotentiale og med så lidt sportslig pondus, at de blev bombet ud af Superligaen som den absolutte bundprop."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 19. jun 2025, 12:35

jonas386 skrev:
19. jun 2025, 12:30
haghdk skrev:
jonas386 skrev:

Det lyder det til, ja.

Hvis Ottesen og Yde Hegnet har mistanke og beviser, synes jeg da de skal gå til politiet. Det er ikke bare et imageproblem at levere falske oplysninger i en fondsbørsmeddelelse
Det er også meget af mit problem med de to. De fremlægger en masse påstande uden sådan for alvor at uddybde og så bliver de pigesure når man går dem lidt på klingen.
RAUS RAUS SSE!

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 19. jun 2025, 12:39

Han skriver simpelthen så sygt irriterende…uanset om man tror på hans narrativ eller ej.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 19. jun 2025, 12:40

jonas386 skrev:
19. jun 2025, 12:30
haghdk skrev:
jonas386 skrev:

Det lyder det til, ja.

EDIT: Det her er godt nok dumt skrevet af Hegnet. Hvorfor er det at så mange tror det er en fed fidus at smide +50 millioner efter en klub der er økonomisk trængt, bare så man kan hive en brøkdel af sin egen investering hjem om året? Penge der i øvrigt beskattes..

"SSE22 har ingen intentioner om at gøre som de har lovet. De vil bare have ro, så de fortsat kan hive kassen hjem i honorarer"

Det her er også ret tumpet, som om at 1.3 mio. kr. i årsløn er noget særligt i superligaen.. Lucas Andersen fik eftersigende tæt på 5, og det er rask væk også hvad en profil i superligaen koster i dag.

"Den Julius Nagel, der anbefalede at signe samme Diakhité til en årsløn, der er højere, end direktørens – 1.320.000 årligt. Nagel som i alt har stået på mål for at påføre AaB udgifter på mere end 30 millioner lønkroner over de seneste og de kommende sæsoner for ubrugelige spillere uden salgspotentiale og med så lidt sportslig pondus, at de blev bombet ud af Superligaen som den absolutte bundprop."
Jeg er enig i, at det er skrevet unødigt polemisk. Men hvis det faktuelle i artiklen bare holder nogenlunde vand:
- Jan Peters godkender sportslige beslutninger
- Parallelle ansættelsesforløb
- Datalæk til udefrakommende fra en trojansk hest
- Umyndiggørelse af ansatte

Ja, så er der, polemikken til trods, altså et ret seriøst problem, der ej heller kan negligeres fordi formen i det skrevne er 'træls', for at sige det på nordjysk.

Besvar