Træneremner
Re: Træneremner
Kæft det er amatøragtigt hverken assistent, træner, spillere og sportsdirektør er fundet. 3 dage før første træning??? De administrative medarbejdere / ledelsen famler rundt i blinde......
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Steffen Højer kunne vel stadig være vores kommende træner? Han passer vel også profilmæssigt.
Og han gider nok ikke AaB spørgsmål i disse dage...
- FlæskeFrank
I vore drømme venter man til efter u21 EM med at offentliggøre Steffen Højer. Men om han vil det, er nok et godt spørgsmålFlæskeFrank skrev: ↑17. jun 2025, 12:18Steffen Højer kunne vel stadig være vores kommende træner? Han passer vel også profilmæssigt.
I offentliggørelsen af Højers stop lyder det ikke til at han har noget nyt på hånden.Soren skrev: ↑17. jun 2025, 13:24I vore drømme venter man til efter u21 EM med at offentliggøre Steffen Højer. Men om han vil det, er nok et godt spørgsmålFlæskeFrank skrev: ↑17. jun 2025, 12:18Steffen Højer kunne vel stadig være vores kommende træner? Han passer vel også profilmæssigt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Denne uge har indtil videre været ekstremt skuffende ift. nyt blod. Strategic Excellence giver ikke klubben de bedste forudsætninger for succes inden den nye sæson.
Forestil Jer et ramaskrig, hvis nu der hentes udenlandsk sportschef og/eller træner, imod forventning.
Forestil Jer et ramaskrig, hvis nu der hentes udenlandsk sportschef og/eller træner, imod forventning.
God artikel af bold.
“ Henrik Pedersen, Christian Lønstrup og Per Frandsen er favoritterne”.
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ilt-sig-ud
Giver jo god mening at vi ikke vælger en træner inden sportschefen er på plads. Men kom nu i gang.
Giver jo god mening at vi ikke vælger en træner inden sportschefen er på plads. Men kom nu i gang.
Det er svært ikke at finde emnerne undervældene synes jeg. Til gengæld virker emnerne til sportschef stillingen ambitiøst (Jan Laursen tidl. FCN og Fredberg).Forza skrev: ↑18. jun 2025, 16:50God artikel af bold.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
dnoerholm
Christian Lønstrup og Per Frandsen ville være spændende. Henrik Pedersen bliver et stort nej tak her fra...
Hvorfor ikke Henrik Pedersen?
Henrik Pedersen var en spændende fremtidens mand for 10 år siden. Hans trænerkarriere er intet blevet til.
Jeg ved ikke rigtigt med Frandsen og Lønstrup.
Lønstrup har jo været god i de der deltidsprofesionelle klubber på 2. divisions hylden og at få dem op. Han virker også til at være super god til at samle nogle tabte spillere op og give dem noget tryghed, men jeg er nok mindre sikker på hvordan han vil være som træner i en fuldtidsprofessionel klub med mange flere stærke personer og en større stab. Jeg ser lidt en sjællandsk Jonas Dal i Christian Lønstrup.
Per Frandsen ved sgu ikke - for mig virker han meget som goofy sjællænder type, men det var da imponerende det han udrettede med at få Hvidovre op.
RAUS RAUS SSE!
-
Alpa Chino
- Superliga

Jeg synes de skal få Jakob Kryger og Kristoffer Wichmann ind.
den er jeg 100 med påAlpa Chino skrev: ↑19. jun 2025, 10:16Jeg synes de skal få Jakob Kryger og Kristoffer Wichmann ind.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
JEg synes det er fornuftigt med Zinck som midlertidig mand og meget glad for, at han bliver en del af setuppet omkring den nye træner - uagtet hvem det bliver.
Af dem der er omtalt som kandidater ser jeg nådigst på Per Frandsen. Arbejdet med Hvidovre er imponerende. Ligesom med Lønstrup burde større klubber have været efter ham. Begge har fået et postulat om at mangle strategisk og taktisk indsigt. Når man ser deres hold spille, er der ikke noget der tydeliggør dette.
Efter de kedelige historier med Menno, er det altså ikke for godt at ansætte en træner, der havde nogle meget mere kedelige historier omkring sig i Norge. Når det er sagt, så var Henrik Pedersen en overgang en af de trænere, der blev anset som et af de helt store danske trænertalenter. Og en assistent-trænerrolle i Championship kræver også noget ballast. På mange måder kan hans CV minde om Wichmanns. Dog med et yderligere Red Bull-ben på - som jeg tror de ansvarlige i AaB ser positivt på.
Personligt ville jeg også have det fint med Wichmann. Hans Kolding-hold spillede Danmarks kedeligste fodbold, men der var egentlig fine perspektiver i kampene han fik for AaB. Og han lyder fornuftig. Dog har mine egne meget uverificerede rygter om ham ikke været for gode. Alt for temperamentsfuld og laver dårlig træning.
Af dem der er omtalt som kandidater ser jeg nådigst på Per Frandsen. Arbejdet med Hvidovre er imponerende. Ligesom med Lønstrup burde større klubber have været efter ham. Begge har fået et postulat om at mangle strategisk og taktisk indsigt. Når man ser deres hold spille, er der ikke noget der tydeliggør dette.
Efter de kedelige historier med Menno, er det altså ikke for godt at ansætte en træner, der havde nogle meget mere kedelige historier omkring sig i Norge. Når det er sagt, så var Henrik Pedersen en overgang en af de trænere, der blev anset som et af de helt store danske trænertalenter. Og en assistent-trænerrolle i Championship kræver også noget ballast. På mange måder kan hans CV minde om Wichmanns. Dog med et yderligere Red Bull-ben på - som jeg tror de ansvarlige i AaB ser positivt på.
Personligt ville jeg også have det fint med Wichmann. Hans Kolding-hold spillede Danmarks kedeligste fodbold, men der var egentlig fine perspektiver i kampene han fik for AaB. Og han lyder fornuftig. Dog har mine egne meget uverificerede rygter om ham ikke været for gode. Alt for temperamentsfuld og laver dårlig træning.
Det virker som en god løsning under omstændighederne.haghdk skrev: ↑19. jun 2025, 10:49https://aabsport.dk/nyheder/2025/juni/b ... ner-i-AaB/
Bo Zinck bekræftet som ny assisstent.
-
Alpa Chino
- Superliga

Jeg tror ikke du finder mange trænere uden temperament, medmindre det er Kasper Hjulmand eller Thomas Frank. Se på Kent Nielsen, Uwe Rosler, Zorniger osv. Og de har da klaret det meget godt. Man kan godt have temperament, men man skal forstå at nutidens unge ikke finder sig i at blive råbt af. Så taber man deres opbakning.Reyad skrev: ↑19. jun 2025, 10:51JEg synes det er fornuftigt med Zinck som midlertidig mand og meget glad for, at han bliver en del af setuppet omkring den nye træner - uagtet hvem det bliver.
- KongGulerod
- Landshold

Bo Zinck… Han kan kun overraske positivt i min bog.
Jeg frygter virkelig at det her kan gå hen og blive meget grimt, hvis vi får en dårlig start på sæsonen.
Jeg frygter virkelig at det her kan gå hen og blive meget grimt, hvis vi får en dårlig start på sæsonen.
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Jeg tænker udmeldingen om Zinck udelukkende handler om, at der skal stå en mand med ansvaret imorgen når spillerne møder ind. Om præcis en måned fra idag skal vi spille første turneringskamp. Vi skal meget gerne have både sportschef og træner på plads i ordentlig tid inden (min. 14 dage før turneringen går i gang). jeg er nervøs for, at vi stadig er langt fra en kompetent sportschef, som samtidig køber ind på SSE m.m.
Tror ikke det er planen han skal være træner i de tællende kampe.KongGulerod skrev: ↑19. jun 2025, 11:36Bo Zinck… Han kan kun overraske positivt i min bog.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Ifølge Hegnet og Ottesens seneste udgivelse bliver der ikke ansat træner og sportschef før den nye bestyrelsesformand er valgt ind. Hvis der gør er det SSE der ansætter bag ryggen på den daglige ledelse på Hornevej.