Synes egentlig det er værre de ikke kan beslutte sig for deres pointe. Står Peters i vejen for en ansættelse, eller er det manglen på en bestyrelsesformand..?Jakobsen skrev: ↑19. jun 2025, 12:35Det er også meget af mit problem med de to. De fremlægger en masse påstande uden sådan for alvor at uddybde og så bliver de pigesure når man går dem lidt på klingen.jonas386 skrev: ↑19. jun 2025, 12:30Hvis Ottesen og Yde Hegnet har mistanke og beviser, synes jeg da de skal gå til politiet. Det er ikke bare et imageproblem at levere falske oplysninger i en fondsbørsmeddelelsehaghdk skrev: ↑19. jun 2025, 12:18Det lyder det til, ja.jonas386 skrev: ↑19. jun 2025, 12:18Ottesen og Ydesen(menes der måske Yde Hegnet(?)) påstår både, at SSE22 styrer det hele bag om ryggen på den daglige ledelse, men også at der ikke kommer ny træner før ny bestyrelsenformand medmindre.. SSE22 går bag om ryggen på de andre og ansætter alligevel?
Er det sådan jeg skal forstå det?
Der menes selvfølgelig Yde Hegnet. Stupid autocorrect
Sports excellence 22
Re: Sports excellence 22
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Enig, og det er derfor jeg skriver de bør gå til politiet. Det er ikke bare et imageproblem, hvis bestyrelsen oplyser et til børsen, men i virkeligheden gør det modsatte. De skriver endda, at det var/er et forsøg på at stoppe sponsorflugt (og lukke ned for fankritik), det bør ikke være SÅ svært at koble det op på kursmanipulation for en dygtig advokat.Reyad skrev: ↑19. jun 2025, 12:40Jeg er enig i, at det er skrevet unødigt polemisk. Men hvis det faktuelle i artiklen bare holder nogenlunde vand:jonas386 skrev: ↑19. jun 2025, 12:30Hvis Ottesen og Yde Hegnet har mistanke og beviser, synes jeg da de skal gå til politiet. Det er ikke bare et imageproblem at levere falske oplysninger i en fondsbørsmeddelelsehaghdk skrev: ↑19. jun 2025, 12:18Det lyder det til, ja.jonas386 skrev: ↑19. jun 2025, 12:18Ottesen og Ydesen(menes der måske Yde Hegnet(?)) påstår både, at SSE22 styrer det hele bag om ryggen på den daglige ledelse, men også at der ikke kommer ny træner før ny bestyrelsenformand medmindre.. SSE22 går bag om ryggen på de andre og ansætter alligevel?
EDIT: Det her er godt nok dumt skrevet af Hegnet. Hvorfor er det at så mange tror det er en fed fidus at smide +50 millioner efter en klub der er økonomisk trængt, bare så man kan hive en brøkdel af sin egen investering hjem om året? Penge der i øvrigt beskattes..
"SSE22 har ingen intentioner om at gøre som de har lovet. De vil bare have ro, så de fortsat kan hive kassen hjem i honorarer"
Det her er også ret tumpet, som om at 1.3 mio. kr. i årsløn er noget særligt i superligaen.. Lucas Andersen fik eftersigende tæt på 5, og det er rask væk også hvad en profil i superligaen koster i dag.
"Den Julius Nagel, der anbefalede at signe samme Diakhité til en årsløn, der er højere, end direktørens – 1.320.000 årligt. Nagel som i alt har stået på mål for at påføre AaB udgifter på mere end 30 millioner lønkroner over de seneste og de kommende sæsoner for ubrugelige spillere uden salgspotentiale og med så lidt sportslig pondus, at de blev bombet ud af Superligaen som den absolutte bundprop."
- Jan Peters godkender sportslige beslutninger
- Parallelle ansættelsesforløb
- Datalæk til udefrakommende fra en trojansk hest
- Umyndiggørelse af ansatte
Ja, så er der, polemikken til trods, altså et ret seriøst problem, der ej heller kan negligeres fordi formen i det skrevne er 'træls', for at sige det på nordjysk.
- MarkyMark
- 2. div

- Favoritspiller: Munken
- Geografisk sted: Kastetvej
Hvis det, som Ottesen og Yde-Hegnet dokumenterer, er korrekt – og intet tyder på det modsatte – forstår jeg ganske enkelt ikke, at Michael Tuxen Boll ikke har opsagt sin stilling øjeblikkeligt.
At nøglepersoner uden officiel rolle i klubben – specifikt Jan Peters – angiveligt kontakter kandidater til centrale sportslige funktioner udenom den administrerende direktør og den etablerede “taskforce”, er en ledelsesmæssig falliterklæring. Det underminerer ikke alene den daglige drift, men efterlader klubbens øverste ledelse uden reelt ansvar eller handlekraft.
Samtidig har man over for sponsorer og fans solgt fortællingen om, at AaB anno juni 2025 ikke længere er under direkte tysk indflydelse. Det fremstår nu som en vildledning. Hvis beslutninger i realiteten stadig godkendes af Peters og gennemføres af betroede personer som Julius Nagel, så er der tale om skyggeledelse. Det sætter ikke blot klubbens troværdighed på spil, men også salgsansvarliges – og dermed Michael Tuxen Bolls – integritet i forhold til eksterne partnere.
Det her ligner ikke bare organisatorisk kaos. Det ligner aktiv obstruktion af den formelle ledelse. Og hvis det er rigtigt, er det ikke en ledelsesstil. Det er et cirkus.
At nøglepersoner uden officiel rolle i klubben – specifikt Jan Peters – angiveligt kontakter kandidater til centrale sportslige funktioner udenom den administrerende direktør og den etablerede “taskforce”, er en ledelsesmæssig falliterklæring. Det underminerer ikke alene den daglige drift, men efterlader klubbens øverste ledelse uden reelt ansvar eller handlekraft.
Samtidig har man over for sponsorer og fans solgt fortællingen om, at AaB anno juni 2025 ikke længere er under direkte tysk indflydelse. Det fremstår nu som en vildledning. Hvis beslutninger i realiteten stadig godkendes af Peters og gennemføres af betroede personer som Julius Nagel, så er der tale om skyggeledelse. Det sætter ikke blot klubbens troværdighed på spil, men også salgsansvarliges – og dermed Michael Tuxen Bolls – integritet i forhold til eksterne partnere.
Det her ligner ikke bare organisatorisk kaos. Det ligner aktiv obstruktion af den formelle ledelse. Og hvis det er rigtigt, er det ikke en ledelsesstil. Det er et cirkus.
Det kan sagtens være det er rigtigt og det kan sagtens være det ikke er. Man kan simpelthen ikke udlede noget af artikler/debatindlæg skrevet af Mikkel Ottesen.MarkyMark skrev: ↑19. jun 2025, 12:48Hvis det, som Ottesen og Yde-Hegnet dokumenterer, er korrekt – og intet tyder på det modsatte – forstår jeg ganske enkelt ikke, at Michael Tuxen Boll ikke har opsagt sin stilling øjeblikkeligt.
Mener du noget om det fremlagte, udover måden det er formuleret på og at de burde gå til politiet?jonas386 skrev: ↑19. jun 2025, 12:30Hvis Ottesen og Yde Hegnet har mistanke og beviser, synes jeg da de skal gå til politiet. Det er ikke bare et imageproblem at levere falske oplysninger i en fondsbørsmeddelelsehaghdk skrev: ↑19. jun 2025, 12:18Det lyder det til, ja.jonas386 skrev: ↑19. jun 2025, 12:18Ottesen og Ydesen(menes der måske Yde Hegnet(?)) påstår både, at SSE22 styrer det hele bag om ryggen på den daglige ledelse, men også at der ikke kommer ny træner før ny bestyrelsenformand medmindre.. SSE22 går bag om ryggen på de andre og ansætter alligevel?
EDIT: Det her er godt nok dumt skrevet af Hegnet. Hvorfor er det at så mange tror det er en fed fidus at smide +50 millioner efter en klub der er økonomisk trængt, bare så man kan hive en brøkdel af sin egen investering hjem om året? Penge der i øvrigt beskattes..
"SSE22 har ingen intentioner om at gøre som de har lovet. De vil bare have ro, så de fortsat kan hive kassen hjem i honorarer"
Det her er også ret tumpet, som om at 1.3 mio. kr. i årsløn er noget særligt i superligaen.. Lucas Andersen fik eftersigende tæt på 5, og det er rask væk også hvad en profil i superligaen koster i dag. Elsker han skriver det som om, at det jo ellers er helt normalt, at DIREKTØREN er den højest lønnede i en superligaklub og sætter standarden for en absurd lønramme lol.
"Den Julius Nagel, der anbefalede at signe samme Diakhité til en årsløn, der er højere, end direktørens – 1.320.000 årligt. Nagel som i alt har stået på mål for at påføre AaB udgifter på mere end 30 millioner lønkroner over de seneste og de kommende sæsoner for ubrugelige spillere uden salgspotentiale og med så lidt sportslig pondus, at de blev bombet ud af Superligaen som den absolutte bundprop."
Legaliser pyro!
Hvorfor? Han har da haft mere ret end det modsatte.Martino1 skrev: ↑19. jun 2025, 12:52Det kan sagtens være det er rigtigt og det kan sagtens være det ikke er. Man kan simpelthen ikke udlede noget af artikler/debatindlæg skrevet af Mikkel Ottesen.MarkyMark skrev: ↑19. jun 2025, 12:48Hvis det, som Ottesen og Yde-Hegnet dokumenterer, er korrekt – og intet tyder på det modsatte – forstår jeg ganske enkelt ikke, at Michael Tuxen Boll ikke har opsagt sin stilling øjeblikkeligt.
Legaliser pyro!
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Man skal naturligvis altid været kritisk over for hvad man læser og hører, men hvis det her var noget Ottesen og Yde Hegnet havde pure opdigtet, så vil det være så nemt for f.eks. MTB at gå direkte ud og afvise og modbevise alt. Dermed vil de to jo risikere at latterliggøre sig selv for hele fodbolddanmark.Martino1 skrev: ↑19. jun 2025, 12:52Det kan sagtens være det er rigtigt og det kan sagtens være det ikke er. Man kan simpelthen ikke udlede noget af artikler/debatindlæg skrevet af Mikkel Ottesen.MarkyMark skrev: ↑19. jun 2025, 12:48Hvis det, som Ottesen og Yde-Hegnet dokumenterer, er korrekt – og intet tyder på det modsatte – forstår jeg ganske enkelt ikke, at Michael Tuxen Boll ikke har opsagt sin stilling øjeblikkeligt.
-
Alpa Chino
- Superliga

Det lader til at AaBs fans skal tage hårdere midler i brug.
SSE22 forlader ikke AaB uden kamp. De lyver, bedrager og skader klubben endnu mere.
SSE22 forlader ikke AaB uden kamp. De lyver, bedrager og skader klubben endnu mere.
Jeg mener det jeg skriver. Hvis de har viden om, at SSE22/Peters bevidst har løjet for fans og investorer for økonomisk gevinst/for at begrænse et tab, så har Peters, og sådan set også den øvrige bestyrelse, nogle helt andre problemer end mangel på troværdighed.AaBager skrev: ↑19. jun 2025, 12:53Mener du noget om det fremlagte, udover måden det er formuleret på og at de burde gå til politiet?jonas386 skrev: ↑19. jun 2025, 12:30Hvis Ottesen og Yde Hegnet har mistanke og beviser, synes jeg da de skal gå til politiet. Det er ikke bare et imageproblem at levere falske oplysninger i en fondsbørsmeddelelsehaghdk skrev: ↑19. jun 2025, 12:18Det lyder det til, ja.jonas386 skrev: ↑19. jun 2025, 12:18Ottesen og Ydesen(menes der måske Yde Hegnet(?)) påstår både, at SSE22 styrer det hele bag om ryggen på den daglige ledelse, men også at der ikke kommer ny træner før ny bestyrelsenformand medmindre.. SSE22 går bag om ryggen på de andre og ansætter alligevel?
Det her er også ret tumpet, som om at 1.3 mio. kr. i årsløn er noget særligt i superligaen.. Lucas Andersen fik eftersigende tæt på 5, og det er rask væk også hvad en profil i superligaen koster i dag. Elsker han skriver det som om, at det jo ellers er helt normalt, at DIREKTØREN er den højest lønnede i en superligaklub og sætter standarden for en absurd lønramme lol.
Det er bestyrelsesmedlemmernes pligt at sige fra over for den slags. Ligesom jeg også ville forvente opsigelser hos nøgleansatte, der skal stå på mål for beslutninger de ikke selv har indflydelse på.
-
Dongdongwh0
- 2. div

Før de sædvanlige kommentarer omkring blogindlæggets troværdighed så vil jeg påpege at de ramte plet i deres seneste blog.
- Organisatorisk sammenbrud: AaB er præget af en giftig arbejdskultur og nedbrudte strukturer, som hæmmer både trivsel og præstation. TJEK
- Skadelig tysk ledelsesstil: Den tyske ejergruppe styrer klubben fjernstyret med autoritær og inkompetent ledelse, der ignorerer lokale kompetencer. TJEK
- Magtesløs sportslig ledelse: Cheftræner og sportsdirektør har ingen reel indflydelse og fungerer som marionetter for Bernhard Peters. TJEK
Fejlslagne spillerindkøb: Rekrutteringen har ført til en svag og usammenhængende trup med lavt salgspotentiale og sportslig værdi. TJEK
Afvisning af forandring: Kritikere og reformvillige bliver fjernet, mens ledelsen fastholder kursen trods omfattende interne problemer. TJEK
og hvis bare 20% i deres nye blog er sandt så skal vi virkelig frem med høtyvene
- Organisatorisk sammenbrud: AaB er præget af en giftig arbejdskultur og nedbrudte strukturer, som hæmmer både trivsel og præstation. TJEK
- Skadelig tysk ledelsesstil: Den tyske ejergruppe styrer klubben fjernstyret med autoritær og inkompetent ledelse, der ignorerer lokale kompetencer. TJEK
- Magtesløs sportslig ledelse: Cheftræner og sportsdirektør har ingen reel indflydelse og fungerer som marionetter for Bernhard Peters. TJEK
Fejlslagne spillerindkøb: Rekrutteringen har ført til en svag og usammenhængende trup med lavt salgspotentiale og sportslig værdi. TJEK
Afvisning af forandring: Kritikere og reformvillige bliver fjernet, mens ledelsen fastholder kursen trods omfattende interne problemer. TJEK
og hvis bare 20% i deres nye blog er sandt så skal vi virkelig frem med høtyvene
Hvorfor bliver det her ved med at dukke op, når det er blevet afvist af både Ydesen og Egelund? Og synes du at Wichmanns virke i klubben tydede på en træner der ikke havde noget valg ift spiller- og taktikvalg?Dongdongwh0 skrev: ↑19. jun 2025, 13:32- Magtesløs sportslig ledelse: Cheftræner og sportsdirektør har ingen reel indflydelse og fungerer som marionetter for Bernhard Peters. TJEK![]()
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Nå ja, Wichmann blev fyret fordi han formastede sig til at bruge sin frihed...jonas386 skrev: ↑19. jun 2025, 13:41Hvorfor bliver det her ved med at dukke op, når det er blevet afvist af både Ydesen og Egelund? Og synes du at Wichmanns virke i klubben tydede på en træner der ikke havde noget valg ift spiller- og taktikvalg?Dongdongwh0 skrev: ↑19. jun 2025, 13:32- Magtesløs sportslig ledelse: Cheftræner og sportsdirektør har ingen reel indflydelse og fungerer som marionetter for Bernhard Peters. TJEK![]()
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
dnoerholm
Der er da dejligt, at medierne nu afdækker det, som flere herinde har haft utrolig travlt med at kalde "konspirationsteorier".
Skønt. Så kan det være vi kan få fokus tilbage på, at SSE må og skal ud.
Skønt. Så kan det være vi kan få fokus tilbage på, at SSE må og skal ud.
-
Dongdongwh0
- 2. div

haha hvorfor tror du manden blev fyret?jonas386 skrev: ↑19. jun 2025, 13:41Hvorfor bliver det her ved med at dukke op, når det er blevet afvist af både Ydesen og Egelund? Og synes du at Wichmanns virke i klubben tydede på en træner der ikke havde noget valg ift spiller- og taktikvalg?Dongdongwh0 skrev: ↑19. jun 2025, 13:32- Magtesløs sportslig ledelse: Cheftræner og sportsdirektør har ingen reel indflydelse og fungerer som marionetter for Bernhard Peters. TJEK![]()
ærligt, er ved at være træt af dine kommentarer herinde der konstant bakker op om SSE22
Hvilke medier er det, som har grebet MBO og Yde Hegnets historier og fulgt op på dem?
-
dnoerholm
Både Yde Hegnet og Ottesen er journalister. Arbejder freelance, men udover det ser jeg intet, der diskvalificerer dem i forhold til, hvis det har Nordjyske eller Bold, der havde gravet det frem.
Min pointe er mere, at man herinde havde travlt med, at "hvis de konspirationsteorier var sande ville medierne selvfølgelig finde ud af det ret hurtigt". Og det har de så gjort nu. Herligt. Fokus tilbage på, at SSE skal ud, og luk ned for alle de der "men det kunne jo også tænkes at..." Kommentarer
Okay, det gør jeg dæleme. Jeg betragter ikke deres blog som et seriøst medie. Der er jo også en grund til, at ingen seriøse medier bringer deres historier og graver nærmere ned i dem.dnoerholm skrev: ↑19. jun 2025, 14:21Både Yde Hegnet og Ottesen er journalister. Arbejder freelance, men udover det ser jeg intet, der diskvalificerer dem i forhold til, hvis det har Nordjyske eller Bold, der havde gravet det frem.
Min pointe er mere, at man herinde havde travlt med, at "hvis de konspirationsteorier var sande ville medierne selvfølgelig finde ud af det ret hurtigt". Og det har de så gjort nu. Herligt. Fokus tilbage på, at SSE skal ud, og luk ned for alle de der "men det kunne jo også tænkes at..." Kommentarer
Fordi han ville en anden retning end ledelsen, med både spiller og taktikvalg (det påstår han også selv), og fordi missionen om overlevelse ikke lykkedes og heller ikke var sådan rigtig tæt på.Dongdongwh0 skrev: ↑19. jun 2025, 14:14haha hvorfor tror du manden blev fyret?jonas386 skrev: ↑19. jun 2025, 13:41Hvorfor bliver det her ved med at dukke op, når det er blevet afvist af både Ydesen og Egelund? Og synes du at Wichmanns virke i klubben tydede på en træner der ikke havde noget valg ift spiller- og taktikvalg?Dongdongwh0 skrev: ↑19. jun 2025, 13:32- Magtesløs sportslig ledelse: Cheftræner og sportsdirektør har ingen reel indflydelse og fungerer som marionetter for Bernhard Peters. TJEK![]()
ærligt, er ved at være træt af dine kommentarer herinde der konstant bakker op om SSE22
Tror du Wichmann blev fyret fordi han spillede med tre i bagkæden?
Hvad diskvalificerer dem? Tipsbladet og Mediano har da været igang.Ron Paul skrev: ↑19. jun 2025, 14:24Okay, det gør jeg dæleme. Jeg betragter ikke deres blog som et seriøst medie. Der er jo også en grund til, at ingen seriøse medier bringer deres historier og graver nærmere ned i dem.dnoerholm skrev: ↑19. jun 2025, 14:21Både Yde Hegnet og Ottesen er journalister. Arbejder freelance, men udover det ser jeg intet, der diskvalificerer dem i forhold til, hvis det har Nordjyske eller Bold, der havde gravet det frem.
// gwailo
Yde Hegnet er IKKE journalist!dnoerholm skrev: ↑19. jun 2025, 14:21Både Yde Hegnet og Ottesen er journalister. Arbejder freelance, men udover det ser jeg intet, der diskvalificerer dem i forhold til, hvis det har Nordjyske eller Bold, der havde gravet det frem.
Jeg ved godt, at han har kaldt sig det i enkelt job, men han er uddannet Antroprolog
https://dk.linkedin.com/in/lasse-yde-hegnet-135615107
Jeg er med på manden har lavet masser af podcasts og er en dygtig fortæller, men der er intet der bevidner om han har de evner journalister bør have eller er dygtig til at lave journalistisk arbejde.
F.eks. er han virklig dårlig til at udbybe og underbygge de påstande, som ham og Ottesen bringer til tovs.
Ottesen har ikke været journalist i årevis og virker mest af alt som et falleret levn fra dengang, hvor sportsjournalisterne var de dummeste på redaktionen.
RAUS RAUS SSE!