I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
-
baresi
- Allstar

- Favoritspiller: baresi
DellOrto skrev: ↑23. jun 2025, 13:46
Alpa Chino skrev: ↑23. jun 2025, 13:18
Da AaB har et underskud på ca. -40 mio., burde transfersalg på 80 mio. skabe et overskud på ca. 40 mio.
Regnskabsmæssigt giver det ingen mening.
Kan det tænkes at SSE22 overfører 40 mio. til sig selv, inden de stikker halen mellem benene?
Jeg kan ikke mindes, at der nogensinde er blevet udbetalt udbytte til aktionærerne i AaB. Det er teknisk set en gedigen lorteaktie.
Hvis AaB udbetalte 40mio i udbytte, ville tyskerne også "kun" få 20mio grundet deres andel.
Tyskernes vision har aldrig været at hive penge ud af AaB, men at gøre den lækker og rentabel for en kommende køber.
der udbetales heller ikke udbytte når der er negativ drift med mindre man havde en stærk egenkapital der viser nok soliditet til den fortsatte drift.
men der er jo ingen likviditet så det med at de tømmer kassen kommer ikke til at ske for der er ikke nogen penge at tage
-
DellOrto
- Ynglinge

- Favoritspiller: Kasper Risgård
baresi skrev: ↑23. jun 2025, 13:59
DellOrto skrev: ↑23. jun 2025, 13:46
Alpa Chino skrev: ↑23. jun 2025, 13:18
Da AaB har et underskud på ca. -40 mio., burde transfersalg på 80 mio. skabe et overskud på ca. 40 mio.
Regnskabsmæssigt giver det ingen mening.
Kan det tænkes at SSE22 overfører 40 mio. til sig selv, inden de stikker halen mellem benene?
Jeg kan ikke mindes, at der nogensinde er blevet udbetalt udbytte til aktionærerne i AaB. Det er teknisk set en gedigen lorteaktie.
Hvis AaB udbetalte 40mio i udbytte, ville tyskerne også "kun" få 20mio grundet deres andel.
Tyskernes vision har aldrig været at hive penge ud af AaB, men at gøre den lækker og rentabel for en kommende køber.
der udbetales heller ikke udbytte når der er negativ drift med mindre man havde en stærk egenkapital der viser nok soliditet til den fortsatte drift.
men der er jo ingen likviditet så det med at de tømmer kassen kommer ikke til at ske for der er ikke nogen penge at tage
Præcis. Det lyder bare på folk som om der udveksles brune kuverter af folk i trenchcoats i en dunkel parkeringskælder.
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
RicoBR02 skrev: ↑23. jun 2025, 12:09
Gnu skrev: ↑23. jun 2025, 12:06
Kasper skrev: ↑23. jun 2025, 10:36
Gnu skrev: ↑23. jun 2025, 09:27
RicoBR02 skrev: ↑22. jun 2025, 22:08
634 skrev: ↑22. jun 2025, 22:00
Debatsiden har godt nok fået lav kvalitet, nu med at hænge M Jørgensen ud. Hvis spillet bliver ligeså ringe er det 2 division om et år, det er ligefør man må håbe at Tyskerne bringer noget nyt og forbedrende
Vi holder med en klub i total kaos lige nu, de eneste der ikke som sådan har skuffet os er folk som Mathias Jørgensen. Nu kommer der så en historie ud, fra en normalt velinformeret og respekteret Farzam, om at han prøver at fremtvinge et skifte. Et skifte der, hvis det står til ham, betyder 4 mio færre i klubkassen. Han vælger samtidig at smide anførebindet på et hold der har brug for en leder i opstarten. Det han gør, HVIS DET PASSER, er at skide på klub og fans. Han gjorde det i Esbjerg og han gør det igen! Der er INGEN spiller der er over klubben, uanset hvad han har præsteret.. Det handler ikke om at hænge jørgensen ud, men om at stå fast på at vi ikke vil finde os i at blive skidt på hverken af spillere eller ledelse!
Det er jo bare the name of the game. Klubben har jo ikke været for fine til at presse spillere ud, og nu får man så lidt tilbage af samme mønt. Det kan man ikke tillade sig at pive over.
Det har jeg selvfølgelig også tænkt, men han er blevet smurt ind i kærlighed fra os fans. Er vi bare ligegyldige nu?
Det er professionel fodbold og AaB befinder sig langt, langt nede i hierakiet. Mathias Jørgensen skal selvfølgelig tænke på sig selv og sin egen fremtid, uagtet at det måtte gøre lidt naller på nogle fans.
Absolut.. og så skal de fans samtidig også have lov til at bande ham langt væk. Han kunne være gået uden at smække med døren, det har han valgt ikke at gøre..
Hvorfor egentlig? Jeg kan da godt forstå, at Mathias Jørgensen ikke vil spilde de bedste år af sin karriere i 1. division. Og hans arbejdsgiver har jo selv vist, at de vil gå langt for at presse spillere ud. Så må det da også være helt rimeligt at han benytter sig af lignende metoder, og fans kan jo så passende rette deres vrede mod klubben.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
RicoBR02
- Allstar

- Favoritspiller: Strandli
Gnu skrev: ↑23. jun 2025, 14:24
RicoBR02 skrev: ↑23. jun 2025, 12:09
Gnu skrev: ↑23. jun 2025, 12:06
Kasper skrev: ↑23. jun 2025, 10:36
Gnu skrev: ↑23. jun 2025, 09:27
RicoBR02 skrev: ↑22. jun 2025, 22:08
Vi holder med en klub i total kaos lige nu, de eneste der ikke som sådan har skuffet os er folk som Mathias Jørgensen. Nu kommer der så en historie ud, fra en normalt velinformeret og respekteret Farzam, om at han prøver at fremtvinge et skifte. Et skifte der, hvis det står til ham, betyder 4 mio færre i klubkassen. Han vælger samtidig at smide anførebindet på et hold der har brug for en leder i opstarten. Det han gør, HVIS DET PASSER, er at skide på klub og fans. Han gjorde det i Esbjerg og han gør det igen! Der er INGEN spiller der er over klubben, uanset hvad han har præsteret.. Det handler ikke om at hænge jørgensen ud, men om at stå fast på at vi ikke vil finde os i at blive skidt på hverken af spillere eller ledelse!
Det er jo bare the name of the game. Klubben har jo ikke været for fine til at presse spillere ud, og nu får man så lidt tilbage af samme mønt. Det kan man ikke tillade sig at pive over.
Det har jeg selvfølgelig også tænkt, men han er blevet smurt ind i kærlighed fra os fans. Er vi bare ligegyldige nu?
Det er professionel fodbold og AaB befinder sig langt, langt nede i hierakiet. Mathias Jørgensen skal selvfølgelig tænke på sig selv og sin egen fremtid, uagtet at det måtte gøre lidt naller på nogle fans.
Absolut.. og så skal de fans samtidig også have lov til at bande ham langt væk. Han kunne være gået uden at smække med døren, det har han valgt ikke at gøre..
Hvorfor egentlig? Jeg kan da godt forstå, at Mathias Jørgensen ikke vil spilde de bedste år af sin karriere i 1. division. Og hans arbejdsgiver har jo selv vist, at de vil gå langt for at presse spillere ud. Så må det da også være helt rimeligt at han benytter sig af lignende metoder, og fans kan jo så passende rette deres vrede mod klubben.
Vi er da absolut også vrede på klubben. Det viser det seneste uger meget godt. MEN jeg holder med AaB ikke med spillerne. 4 mil er meget i vores nuværende forfatning og betyder enormt meget i genopbygningsarbejdet..
-
jonas386
- Allstar

RicoBR02 skrev: ↑23. jun 2025, 14:27
MEN jeg holder med AaB..
Dejligt, at der stadig er folk herinde der holder med klubben over alt andet.
-
RicoBR02
- Allstar

- Favoritspiller: Strandli
jonas386 skrev: ↑23. jun 2025, 14:30
MEN jeg holder med AaB..
100%
Vi kan alle være enige om at klubben har ageret uhensigtsmæssigt i flere tilfælde overfor nogle spillere, men vi har alle AaB I hjertet og når en spillere vil væk/er skiftet, så flytter mit fokus altså ikke videre til den klub han skifter til. Spillere kommer og går, klubben består..
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
RicoBR02 skrev: ↑23. jun 2025, 14:36
MEN jeg holder med AaB..
100%
Vi kan alle være enige om at klubben har ageret uhensigtsmæssigt i flere tilfælde overfor nogle spillere, men vi har alle AaB I hjertet og når en spillere vil væk/er skiftet, så flytter mit fokus altså ikke videre til den klub han skifter til. Spillere kommer og går, klubben består..
Jeg kommer bestemt heller ikke til at følge med i Mathias Jørgensens gøren og laden, men jeg kan ikke have ondt i røven over, at han sætter tommelskruerne på over for sin arbejdsgiver, når denne arbejdsgiver har gjort det samme over for nogle af hans holdkammerater. Man høster, hvad man sår.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
AlbertE
- Superliga

- Favoritspiller: Ingen
Ville være dejligt med tanke på truppens nuværende niveau, men jeg tvivler sku på han vil hjem til AaB, de ejere der pressede ham ud er her jo desværre stadig, og det virker ikke til de er på vej ud mon ikke han finder en anden engelsk klub eller en anden dansk klub
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
af DenSataniskeHest » 23. jun 2025, 16:02
AlbertE skrev: ↑23. jun 2025, 15:49
Ville være dejligt med tanke på truppens nuværende niveau, men jeg tvivler sku på han vil hjem til AaB, de ejere der pressede ham ud er her jo desværre stadig, og det virker ikke til de er på vej ud mon ikke han finder en anden engelsk klub eller en anden dansk klub
Nej tak han var en kilde til uro før
-
DGK
- 2. div

- Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen
AlbertE skrev: ↑23. jun 2025, 15:49
Han ryger sgu nok også til Vejle
-
AaBager
- 1. div

- Favoritspiller: Peter Rasmussen
MEN jeg holder med AaB..
Det gør alle herinde vel?
Legaliser pyro!
-
Kokkefar
- Allstar

Ifølge Ydesen vil SSE hente Viktor Palsson, men “den daglige drift” vil noget andet. Måske Dalsgaard.
-
MF issehoved
- 2. div

Kokkefar skrev: ↑23. jun 2025, 17:43
Ifølge Ydesen vil SSE hente Viktor Palsson, men “den daglige drift” vil noget andet. Måske Dalsgaard.
Kan ikke finde det nogen steder? Link tak
-
Forza
- Allstar

MF issehoved skrev: ↑23. jun 2025, 17:56
Ripodsten podcasten
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
MF issehoved
- 2. div

Forza skrev: ↑23. jun 2025, 18:04
MF issehoved skrev: ↑23. jun 2025, 17:56
Ripodsten podcasten
Tak

-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Og det er jo så her hvor SSE22's påstand kommer på prøve. Har de trukket sig fra den daglige drift er det jo "den daglige drift" der bestemmer hvem der skal hentes. Ellers er de fulde af løgn.
Jeg køber ikke devisen om, at SSE22 er her indtil generalforsamlingen fordi at en ny spiller jo også vil være her efter selv samme generalforsamling.
-
jonas386
- Allstar

Det er helt absurd, hvis ikke der kan ansættes sportschef eller træner før der er ny bestyrelsesformand på plads. Skal vi virkelig vente 10+ yderligere dage og give os selv de ringest mulige betingelser forud sæsonen. Det er håbløst.
-
dnoerholm
haghdk skrev: ↑23. jun 2025, 18:34
Og det er jo så her hvor SSE22's påstand kommer på prøve. Har de trukket sig fra den daglige drift er det jo "den daglige drift" der bestemmer hvem der skal hentes. Ellers er de fulde af løgn.
Jeg køber ikke devisen om, at SSE22 er her indtil generalforsamlingen fordi at en ny spiller jo også vil være her efter selv samme generalforsamling.
Ja jeg synes også det virker mærkeligt, at man lader til hele tiden at være lidt i brydekamp om hvem der bestemmer med nogen, der selv har valgt ikke at ville bestemme.
Men det er måske lidt som at køre bil med sine børn, der lige har fået kørekort: selvom man lover ikke at blande sig, så ved alle jo godt, at det først er i det øjeblik, hvor man reelt forlader bilen, at barnet kan få lov til at køre i fred og ro
By the way: Victor Palson på 34 år, en ægte journey man i efteråret af sin karriere, ellers mange slags tak!
-
Krage
- 1. div

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Aalborg
jonas386 skrev: ↑23. jun 2025, 19:26
Det er helt absurd, hvis ikke der kan ansættes sportschef eller træner før der er ny bestyrelsesformand på plads. Skal vi virkelig vente 10+ yderligere dage og give os selv de ringest mulige betingelser forud sæsonen. Det er håbløst.
I ripodsten nævnte Ydesen at han hører at der burde være en klar i løbet af denne uge, hvis alt går som det skal. Håber han får ret for jeg er dælme også ved at blive utålmodig!
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
dnoerholm skrev: ↑23. jun 2025, 19:29
haghdk skrev: ↑23. jun 2025, 18:34
Ja jeg synes også det virker mærkeligt, at man lader til hele tiden at være lidt i brydekamp om hvem der bestemmer med nogen, der selv har valgt ikke at ville bestemme.
Men det er måske lidt som at køre bil med sine børn, der lige har fået kørekort: selvom man lover ikke at blande sig, så ved alle jo godt, at det først er i det øjeblik, hvor man reelt forlader bilen, at barnet kan få lov til at køre i fred og ro
By the way: Victor Palson på 34 år, en ægte journey man i efteråret af sin karriere, ellers mange slags tak!
Jeg synes det er lidt svært at vurdere. Når man hører Ydesen lyder det meget by the book og som at MTB sidder for bordenden, men at man bruger Nagel som scout/rekruterringsansvarlig som isoleret kan være fornuftigt nok. Det er trods alt lidt et vakuum indtil den nye bestyrelse er sat og indtil da har den gamle bestyrelse jo også et formelt ansvar og intet odiøst i, at de er involveret i processen med at finde sportsdirektør/træner. Det er beslutninger udover den daglige drift, hvor bestyrelser normalt er med og selvom de måske får en mindre rolle i bestyrelsen vil de jo stadig være der.
Jeg har dog også tænkt om der reelt faktisk kunne pågå forhandlinger om at købe SSEs aktiepost eller at ejerforholdene i SSE skifter og, at man derfor ikke vil gøre noget udover no-brainer spillerkontrakter så det nye setup får frie hænder. I så fald burde man dog speede det op, men jeg ved ikke om der måske kan være noget med et minimum antal dage fra indkaldelse til generalforsamling der kan sænke noget juridisk her.
RAUS RAUS SSE!