Hvad kommer der til at ske onsdag...!? (ny bestyrelsesformand)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
dnoerholm

Hvad kommer der til at ske onsdag...!? (ny bestyrelsesformand)

Indlæg af dnoerholm » 28. jun 2025, 22:18

Onsdag nærmer sig. Det er nok de fleste bekendt, at det på en eller anden måde bliver en forholdsvis vigtig skæringsdato. Der kommer ny bestyrelsesformand, så hvad kan vi egentlig forvente?

Der er blevet sagt og skrevet meget om "den daglige drift" og SSE's større eller mindre involvering.
Jeg synes, hvis man tolker lidt på Tuxen Boll og hans udtalelser, at det virker til, at der kommer til at ske mere efter på onsdag.

Best case:
Der bliver rullet, hvad der ligner en decideret plan ud for fremtiden, og en sportschef står linet op, og nærmest klar til underskrivelse på vej ud af generalforsamlingen. Kort efter generalforsamlingen er slut bliver sportsdirektør og ny cheftræner præsenteret samtidig, og måske der ligefrem bliver præsenteret en plan for Jens Rasmussens overtagelse af SSE. Han åbner samtidig tegnebogen, og sikrer os et par gedigne forstærkninger. Efter oprykningen i første hug beslutter man at opføre en statue af Jens Rasmussen, siddende på Cimbrer Tyren, ude foran Aalborg Stadion.

Worst case:
Der kommer ny bestyrelsesformand. Intet ændrer sig. AaB står lige handlingslammet tilbage, og det viser sig hurtigt, at den manglende sportsdirektør hverken skyldtes at SSE satte sig på tværs eller at vi skulle have den nye bestyrelse på plads, eller at man gerne ville overveje tingene nøje. Næh, det skyldes simpelthen bare, at ingen egnede kandidater tør røre ved vores klub.
AaB står derfor efterladt akkurat ligeså handlingslammet som før onsdag.

Hvad kan vi forvente os, der sker, og hvor tror folk vi står efterfølgende?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Hvad kommer der til at ske onsdag...!? (ny bestyrelsesformand)

Indlæg af Jakobsen » 28. jun 2025, 22:43

Ja spændende dag. Jeg har overvejet om man skulle forbi stadion og vise sin utilfredshed mod SSE. Gad vide om tidspunktet kl. 8 om morgenen netop er format prøve at undgå at måtte møde os fans.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. jun 2025, 09:30

Jakobsen skrev:
28. jun 2025, 22:43
Ja spændende dag. Jeg har overvejet om man skulle forbi stadion og vise sin utilfredshed mod SSE. Gad vide om tidspunktet kl. 8 om morgenen netop er format prøve at undgå at måtte møde os fans.
De kan vel bare mute mikrofonen på Teams.
Ædruelighedens stemme

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 29. jun 2025, 12:34

R Rosenberg skrev:
29. jun 2025, 09:30
Jakobsen skrev:
Man skal ikke have ret mange aktie før man kan få adgang til selve mødet...

Dagsordnen i sig selv er dog ret fesen. Er mere eller mindre kun valg af ny formand. Så de kan holde den åbne del af mødet til det og afvikle det på få min, og så gå i lukket bestyrelsesmøde efterfølgende.

Baand
Drenge
Drenge

Indlæg af Baand » 29. jun 2025, 12:51

Belwas skrev:
29. jun 2025, 12:34
R Rosenberg skrev:
29. jun 2025, 09:30
Jakobsen skrev:
Man skal ikke have ret mange aktie før man kan få adgang til selve mødet...

Dagsordnen i sig selv er dog ret fesen. Er mere eller mindre kun valg af ny formand. Så de kan holde den åbne del af mødet til det og afvikle det på få min, og så gå i lukket bestyrelsesmøde efterfølgende.
Det er en ekstraordinær generalforsamling med det ene formål at vælge en ny formand.

Brugeravatar
morten_bertelsen
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Augo
Kontakt:

Indlæg af morten_bertelsen » 29. jun 2025, 22:17

Det vil være naivt at tro, at de store aktionærer ikke har haft møder på forhånd, og kommer til at diskutere og være uenige til en ekstraordinær generalforsamling, som reelt er åbent for offentligheden ved køb af en aktie.

Alt er selvfølgelig planlagt indbyrdes på forhånd, og kommer til at tage maks. 10-15 minutter. Ingen underholdning.

Har det ikke også allerede været meldt ud, at Jens Rasmussens tidligere CFO i Eurowind bliver foreslået af gruppen?

dnoerholm

Indlæg af dnoerholm » 30. jun 2025, 00:32

morten_bertelsen skrev:
29. jun 2025, 22:17
Det vil være naivt at tro, at de store aktionærer ikke har haft møder på forhånd, og kommer til at diskutere og være uenige til en ekstraordinær generalforsamling, som reelt er åbent for offentligheden ved køb af en aktie.

Alt er selvfølgelig planlagt indbyrdes på forhånd, og kommer til at tage maks. 10-15 minutter. Ingen underholdning.

Har det ikke også allerede været meldt ud, at Jens Rasmussens tidligere CFO i Eurowind bliver foreslået af gruppen?
Jo, det har det. Og du har ret. Med det ene punkt på dagsordenen virker det som formalia.

Jeg var mest nysgerrig på, hvad vi tror/håber/frygter der kommer ud af generalforsamlingen. Og hvor det efterlader os bagefter

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 30. jun 2025, 09:40

dnoerholm skrev:
30. jun 2025, 00:32
morten_bertelsen skrev:

Jo, det har det. Og du har ret. Med det ene punkt på dagsordenen virker det som formalia.

Jeg var mest nysgerrig på, hvad vi tror/håber/frygter der kommer ud af generalforsamlingen. Og hvor det efterlader os bagefter
Det kan vi gisne om efter Generalforsamlingen. om det bare er en ny formand der kommer eller der sker større ting. men uanset hvad bliver det spændende

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 30. jun 2025, 09:43

Bros skrev:
30. jun 2025, 09:40
dnoerholm skrev:
30. jun 2025, 00:32
morten_bertelsen skrev:

Det kan vi gisne om efter Generalforsamlingen. om det bare er en ny formand der kommer eller der sker større ting. men uanset hvad bliver det spændende
Specielt efter der tilsyneladende har været et attraktivt tilbud på at købe den tyske del ud af SSE22.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 30. jun 2025, 09:48

Jeg har i dag hørt udtrykkene "potentielt historisk dag" og "vigtig dag for AaB's fremtid" om 2. juli.

Om det betyder, at SSE22 brænder klubhuset ned, sælger klubben, Lynge bliver sportsdirektør eller Müller bliver en god keeper, kan jeg ikke sige.
Ædruelighedens stemme

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 30. jun 2025, 09:49

R Rosenberg skrev:
30. jun 2025, 09:48
Jeg har i dag hørt udtrykkene "potentielt historisk dag" og "vigtig dag for AaB's fremtid" om 2. juli.

Om det betyder, at SSE22 brænder klubhuset ned, sælger klubben, Lynge bliver sportsdirektør eller Müller bliver en god keeper, kan jeg ikke sige.
Kan du sige hvor du hørt de udtryk?

dnoerholm

Indlæg af dnoerholm » 30. jun 2025, 09:50

https://www.spreaker.com/episode/4-endl ... --66797848

Ja jeg tror svaret kommer i denne fine udsendelse... Jeg tror ikke der kommer til at ske en hujende fis.
Det var vel netop dette tilbud, og den plan, som man havde håbet på som best case.

Nu står vi tilbage med SSE fortsat. I dødvande og handlingslammet. Indtil SSE på et tidspunkt - x antal år nede af vejen - må sande at deres investering er spildt. Om vi befinder os i 1. Div eller 2. Div når det sker er et åbent spørgsmål

Med mindre afvisningen skyldes, at Jens Rasmussen ridder ind på den hvide hest på onsdag, og redder vores klub. Det kan selvfølgelig godt være.
:cheers: Håbet er det sidste, der dør.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. jun 2025, 09:57

Nogen der kan forklare mig rationalet bag denne formulering?
Det er en særligt snedig konstruktion at byde på SSE22 i stedet for at byde på AaB A/S, da det pga. SSE22 og AaBs sammenfiltring vil være umådeligt kompliceret at købe Hamburg-ejerne direkte ud af AaB.

Til gengæld kan de direkte købes ud af SSE22 uden større komplikationer. Især da hvis de danskere medejere af SSE22 vil spille bold med de nye investorer.
(fra Ottesen/LYHs blog). Hvorfor skulle det være nemmere at købe en andel af SSE22, og dermed dele af deres aktier, frem for at købe SSE22's aktiepost direkte?

Iøvrigt vildt nok at man ikke kan lave referencer til tyskere og tyskland, uden det starter og slutter med nazisme og holocaust.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 30. jun 2025, 10:07

jonas386 skrev:
30. jun 2025, 09:57
Det er en særligt snedig konstruktion at byde på SSE22 i stedet for at byde på AaB A/S, da det pga. SSE22 og AaBs sammenfiltring vil være umådeligt kompliceret at købe Hamburg-ejerne direkte ud af AaB.

Til gengæld kan de direkte købes ud af SSE22 uden større komplikationer. Især da hvis de danskere medejere af SSE22 vil spille bold med de nye investorer.
(fra Ottesen/LYHs blog). Hvorfor skulle det være nemmere at købe en andel af SSE22, og dermed dele af deres aktier, frem for at købe SSE22's aktiepost direkte?

Iøvrigt vildt nok at man ikke kan lave referencer til tyskere og tyskland, uden det starter og slutter med nazisme og holocaust.
Enig, det er bare pinligt man forfalder til Nazi-referencer. Der mister deres undergrundsmedie bare en del seriøsitet og troværdighed i mine øjne.

Forskellem på at købe SSE og at købe SSEs aktier i AaB er i øvrigt velbeskrevet for flere uger siden af Klaus Egelund fra Mediano, men som altid formår Ydesen og Hegnet ikke at gøre tingen konkrete eller skarpe. Grunden til, at der er en forskel skyldes at SSE kun er stiftet for at eje AaB og, at der skulle ligge nogle forpligtelser imellem SSE og BPTC som SSE selskabet ikke ville kunne leve op til uden AaB. Derfor ville absolut være lettest, hvis SSE kunne afvikles helt.
RAUS RAUS SSE!

Tjuga
Drenge
Drenge

Indlæg af Tjuga » 30. jun 2025, 10:11

Som jeg har hørt Tuxen Boll, så er der lagt op til, at valget af den nye formand bliver en milepæl i genstarten af AaB. Ud fra den logik, giver det på sin vis mening, at man ansætter sportchefen og træneren efter den nye formand har sat sig i stolen, og sætter en retning.

Det passer også med meldingen fra forkætrede Hegnet og Ottesen.

Men det som undrer mig er, at Peters ikke i praksis trak sig med det samme udmeldingen om hans stop som bestyrelsesformand blev sendt ud. Det er sgu lidt mystisk, hvis en afgående formand bruger sin formelle magt til at spille en så aktiv rolle, at man ikke kan ansætte nøglemedarbejdere før formandsskiftet er en formel realitet. Især med tanke på, at virksomheden er alvorligt hæmmet af, at disse beslutninger ikke kan træffes.

Det bliver endnu mere mærkeligt, når man tager med, at den afgående formand repræsenterer et selskab, som har aktiemajoriteten og magten i klubben både før og efter formandsskiftet.

Kan man spekulere i om der er sket et internt magtskfite SSE22? Således at BPTC/Peters ikke længere har fuld kontrol med den nye formand og den retning han sætter.

Hvis man skal tro på den håbefulde fortælling om, at en ny formand bliver en ny begyndelse, så er det den eneste forklaring, som jeg har orket at tænke mig frem til.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 30. jun 2025, 10:20

jonas386 skrev:

Edit: Jakobsen var hurtigere end mig :)

Mediano behandlede det i en af deres nylige særudsendelser om AaB. Det var vist Klaus Egelund, som forklarede om det.

Som jeg husker det, har AaB angiveligt indgået en række forpligtelser over for SSE22, da SSE22 købte sig ind i klubben. Blandt andet det her med at købe BPTC-konsulentydelser. De forpligtelser vil bestå, med mindre SSE22 lukkes ned. Så nye investorer vil i praksis skulle opkøbe SSE22, overtage SSE-kontrakten med AaB - og så evt. lade SSE-selskabet opløse for at give mulighed for et ejerskab uden SSE.

Når der har været meget snak om Eurowind, er det fordi, de allerede er en del af SSE-ejerkredsen. Dermed kan de være nøglen til at finde en løsning på SSE-konstruktionen og et evt. nyt ejerskab. Men Egelund havde dengang ikke en forventning om et nyt ejerskab i 2025.

Det var sådan frit fra hukommelsen. Kan nemt have misforstået noget.

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 30. jun 2025, 10:23

Sauer skrev:
30. jun 2025, 10:20
jonas386 skrev:

Edit: Andre var hurtigere end mig :)

Mediano behandlede det i en af deres nylige særudsendelser om AaB. Det var vist Klaus Egelund, som forklarede om det.

Som jeg husker det, har AaB angiveligt indgået en række forpligtelser over for SSE22, da SSE22 købte sig ind i klubben. Blandt andet det her med at købe BPTC-konsulentydelser. De forpligtelser vil bestå, med mindre SSE22 lukkes ned. Så nye investorer vil i praksis skulle opkøbe SSE22, overtage SSE-kontrakten med AaB - og så evt. lade SSE-selskabet opløse.

Når der har været meget snak om Eurowind, er det fordi, de allerede er en del af SSE-ejerkredsen. Dermed kan de være nøglen til at finde en løsning på SSE-konstruktionen og et nyt ejerskab. Men Egelund havde dengang ikke en forventning om et nyt ejerskab i 2025.

Man kan næsten få mistanken om at SSE22 bevidst har gjort det besværligt at købe dem ud af klubben.

dnoerholm

Indlæg af dnoerholm » 30. jun 2025, 10:34

Tjuga skrev:
30. jun 2025, 10:11
Som jeg har hørt Tuxen Boll, så er der lagt op til, at valget af den nye formand bliver en milepæl i genstarten af AaB. Ud fra den logik, giver det på sin vis mening, at man ansætter sportchefen og træneren efter den nye formand har sat sig i stolen, og sætter en retning.

Men det som undrer mig er, at Peters ikke i praksis trak sig med det samme udmeldingen om hans stop som bestyrelsesformand blev sendt ud. Det er sgu lidt mystisk, hvis en afgående formand bruger sin formelle magt til at spille en så aktiv rolle, at man ikke kan ansætte nøglemedarbejdere før formandsskiftet er en formel realitet. Især med tanke på, at virksomheden er alvorligt hæmmet af, at disse beslutninger ikke kan træffes.

Det bliver endnu mere mærkeligt, når man tager med, at den afgående formand repræsenterer et selskab, som har aktiemajoriteten og magten i klubben både før og efter formandsskiftet.

Kan man spekulere i om der er sket et internt magtskfite SSE22? Således at BPTC/Peters ikke længere har fuld kontrol med den nye formand og den retning han sætter.

Hvis man skal tro på den håbefulde fortælling om, at en ny formand bliver en ny begyndelse, så er det den eneste forklaring, som jeg har orket at tænke mig frem til.
Jeg kan heller ikke forstå, at man afgiver indflydelse, men holder krampagtigt fast i den indflydelse, også selvom man netop afgiver den for at andre skal have styringen.
Jeg har nok tolket det som om den tyske del af SSE er blevet tvunget til at afgive indflydelse af de andre investorer i SSE, men de gør det egentlig kun modvilligt.

Det bliver vi forhåbentlig alt sammen klogere på efter onsdag

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 30. jun 2025, 10:37

haghdk skrev:
30. jun 2025, 10:23
Sauer skrev:
30. jun 2025, 10:20
jonas386 skrev:

Edit: Andre var hurtigere end mig :)

Som jeg husker det, har AaB angiveligt indgået en række forpligtelser over for SSE22, da SSE22 købte sig ind i klubben. Blandt andet det her med at købe BPTC-konsulentydelser. De forpligtelser vil bestå, med mindre SSE22 lukkes ned. Så nye investorer vil i praksis skulle opkøbe SSE22, overtage SSE-kontrakten med AaB - og så evt. lade SSE-selskabet opløse.

Når der har været meget snak om Eurowind, er det fordi, de allerede er en del af SSE-ejerkredsen. Dermed kan de være nøglen til at finde en løsning på SSE-konstruktionen og et nyt ejerskab. Men Egelund havde dengang ikke en forventning om et nyt ejerskab i 2025.

Man kan næsten få mistanken om at SSE22 bevidst har gjort det besværligt at købe dem ud af klubben.
Tja, tror ikke man behøver motivforske yderligere end, at SSE22 (BPTC) købte sig ind i AaB for at demonstrere deres “model”, så de kunne lykkes sportsligt og økonomisk - og tage konceptet videre til andre klubber. Jeg antager, at forpligtelserne mellem AaB og BPTC har skullet sikre, at man arbejdede efter deres model. Det er så bare ikke gået særligt godt.

Tjuga
Drenge
Drenge

Indlæg af Tjuga » 30. jun 2025, 10:40

Tjuga skrev:
30. jun 2025, 10:11

Ja, havde så ikke læst dagens historie fra Hegnet og Ottesen, da jeg skrev indlægget ovenfor. Dagens historie bekræfter, at magten i SSE22-selskabet ses som nøglen til at tage magten i AaB A/S, men at det var for naivt at håbe på, at Peters'erne allerede har mistet magten i SSE22.

Hvis tingene er som de bliver rullet ud af Hegnet og Ottesen, så kan en ny formand i AaB ikke sætte sig særligt tungt i stolen. Så meget står vel klart.

Besvar