Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
dnoerholm
Pontoppi skrev: ↑30. jun 2025, 11:48
FlemmingG skrev: ↑30. jun 2025, 10:18
Det er vel tid til at Vesttribunen og alle os andre med AaB i hjertet, igen skruer op for retirikken omkring SSE22. De skal simpelthen ud af den her klub og det kan kun gå for langsomt. Flere aktioner, flere sponsorer der rasler med sablen, flere sæsonkortholdere der melder sig ud - alt tæller
der er mest af alt brug for at der falder ro på igen og så må man klare skænderier og uro bagved.
Alt, hvad SSE har foretaget sig siden fyringen af Wichmann og Gow, har været et forsøg på at få fanscenen og omgivelserne til at tie, og give dem arbejdsro. Hvis vi giver dem arbejdsro nu, så får de lige præcis det de drømmer om. Og så kan det her rædsels regime fortsætte længe endnu.
Intet tyder på, at Peters Dynastiet har tænkt sig at sælge.
-
Pontoppi
- 1. div

- Favoritspiller: Nomvethe
Belwas skrev: ↑30. jun 2025, 12:55
Jeg er godt nok overrasket over så meget at I herinde går op i hvor ejerne kommer fra... Det er som om at hvis bare de er født i Nordjylland, så er de gode!
Giv mig et ejerskab med værdier der aligner med AaBs, kompetencer, og penge til at investere. Så er det da fløjtende ligegyldigt hvor de kommer fra!
enig
nordjysk inkompetance har bragt os her til
hjertet i nord

-
Frygah
- Allstar

Pontoppi skrev: ↑30. jun 2025, 13:04
Jeg er godt nok overrasket over så meget at I herinde går op i hvor ejerne kommer fra... Det er som om at hvis bare de er født i Nordjylland, så er de gode!
Giv mig et ejerskab med værdier der aligner med AaBs, kompetencer, og penge til at investere. Så er det da fløjtende ligegyldigt hvor de kommer fra!
enig
Nej, Nordjysk inkompetence bragte os til første nedrykning, efter 3. flest mesterskaber i Superligaens historie. Med store europæiske oplevelser undervejs.
Situationen vi er i nu, er SSE22's skyld. Den nuværende ledelse har ikke bidraget med andet end at fjerne nærmest alt der minder om fodboldmæssig kvalitet, rykket ned og på en eller anden måde ikke formået at få vendt vores økonomi i en markant positiv retning.
Jeg er hamrende ligeglad med hvor ejerne kommer fra.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
-
Lyngehoevdingen
- 1. div

- Favoritspiller: Milan Timko
dnoerholm skrev: ↑30. jun 2025, 13:03
Pontoppi skrev: ↑30. jun 2025, 11:48
FlemmingG skrev: ↑30. jun 2025, 10:18
Det er vel tid til at Vesttribunen og alle os andre med AaB i hjertet, igen skruer op for retirikken omkring SSE22. De skal simpelthen ud af den her klub og det kan kun gå for langsomt. Flere aktioner, flere sponsorer der rasler med sablen, flere sæsonkortholdere der melder sig ud - alt tæller
der er mest af alt brug for at der falder ro på igen og så må man klare skænderier og uro bagved.
Alt, hvad SSE har foretaget sig siden fyringen af Wichmann og Gow, har været et forsøg på at få fanscenen og omgivelserne til at tie, og give dem arbejdsro. Hvis vi giver dem arbejdsro nu, så får de lige præcis det de drømmer om. Og så kan det her rædsels regime fortsætte længe endnu.
Intet tyder på, at Peters Dynastiet har tænkt sig at sælge.
SSE fik arbejdsro i to år. Det eneste, de var dygtige til, var, at få Vestribunen med på sin side. Gennem dialog og ret meget frihed på tribunen (megafon i højtalerne etc.) fik man fanscenen til at tro på løfterne. SSE havde gennemskuet, hvor et potentielt oprør kunne komme fra, og de fik dygtigt afværget det.
Ind til kulturen og inkompetencen blev for åbenlys.
Jeg tror også, at ret meget af den markante reaktion fra fanscenen udspringer af det. Dårlig samvittighed. Man har opdaget, at man blev snydt.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
-
Patmand
- Allstar

Pontoppi skrev: ↑30. jun 2025, 13:04
enig
Nej, det er 100% falsk. Tyskerne har lavet alt om til det de syntes er optimalt, og det er derfor vi nu er i 1. division med en spillertrup der overhovedet ikke har kvalitet til at kunne rykke op. Så mangler AaB også en cheftræner, sportsdirektør m.v.
Jeg siger ikke at nordjyske ejere er det eneste der dur, men jeg kan konstatere at der er meget få udenlandske ejerskaber af danske klubber der ender lykkeligt.
Derfor vil jeg meget klart foretrække en dansk ejerkreds af AaB, så man undgår vanrøgt, kulturkløft og at blive en del af en fodboldkoncern med adskillige klubber.
-
Pontoppi
- 1. div

Frygah skrev: ↑30. jun 2025, 13:07
Nej, Nordjysk inkompetence bragte os til første nedrykning, efter 3. flest mesterskaber i Superligaens historie. Med store europæiske oplevelser undervejs.
Situationen vi er i nu, er SSE22's skyld.
og elendig økonomi siden grønkjær blev solgt….. uden den kein SSE
mesterskaberne luner men som fast stadiongænger der er trillet fra 9850 hver weekend i en menneskealder mindes jeg, at vi er endt i problemer året efter hver gang vi har haft success
svarer til at novo laver wegove og er på kant af bankerot året efter — success er intet værd hvis ik man bygger på den. der har klubben fejlet big time!!! under nordjysk ledelse
hjertet i nord

-
Kokkefar
- Allstar

Pontoppi skrev: ↑30. jun 2025, 13:35
Frygah skrev: ↑30. jun 2025, 13:07
Situationen vi er i nu, er SSE22's skyld.
og elendig økonomi siden grønkjær blev solgt….. uden den kein SSE
mesterskaberne luner men som fast stadiongænger der er trillet fra 9850 hver weekend i en menneskealder mindes jeg, at vi er endt i problemer året efter hver gang vi har haft success
svarer til at novo laver wegove og er på kant af bankerot året efter — success er intet værd hvis ik man bygger på den. der har klubben fejlet big time!!! under nordjysk ledelse
Dit danske er altså blevet rigtig flot, Jan

-
Pontoppi
- 1. div

Kokkefar skrev: ↑30. jun 2025, 13:38
Dit danske er altså blevet rigtig flot, Jan
danke

hjertet i nord

-
AaBager
- 1. div

- Favoritspiller: Peter Rasmussen
Jeg er meget uenig. Udenlandske ejere ser klubben som en investering der skal gøres rentabel og er ligeglade med klubbens kultur, går mere op i regnskab og salgbare spillere end pokaler (a la FCN) og med tiden også hvem de sælger klubben videre til. Nordjyske ejere vil også gerne skabe et overskud, men først og fremmest for at vinde noget.
Vi er en nordjysk klub, så jo mere nordjysk (med den rette kvalitet) i bestyrelse, ledelse og på banen, jo bedre.
Legaliser pyro!
-
morten_bertelsen
- Lilleput

- Favoritspiller: Augo
-
Kontakt:
af morten_bertelsen » 30. jun 2025, 17:19
Hvem ved, om der bliver nogen form for demonstration på onsdag til den ekstraordinære generalforsamling? Har Vesttribunen meldt noget ud, som jeg har overset?
-
FlemmingG
- Landshold

Vi vidste det jo godt i forvejen, men Nordjyske har artikel omkring vores manglende sportschef og cheftræner. Klubben har vist fået adskillelige afslag på stillingen som sportsdirektør. Det vil sige at det bliver hverken vores 1., 2., eller 3. prioritet vi får i førersædet. Tuxen Boll prøver at tale situationen ned, men det er jo totalt kaos derude. Vores fysiske træner har også sagt op. Nedrykningen har selvfølgelig også noget at skulle ha sagt, men ellers er det jo pga SSE22 at folk skrider… de MÅ og SKAL bare ud
-
Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Det her er et rygte. Jeg aner ikke selv hvor troværdigt det er, men jeg hører at det er en meget svær kamp at lande en sportschef.
AaB skulle have forhørt sig på Würtz og KEP, og de har begge takket nej.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
FlemmingG
- Landshold

Kasper skrev: ↑30. jun 2025, 18:41
Det her er et rygte. Jeg aner ikke selv hvor troværdigt det er, men jeg hører at det er en meget svær kamp at lande en sportschef.
Tror også det er meget svært at få folk ombord - sålænge SSE22 stor ved roret. KEP og Würtz har jo været store kritikere af tyskerne, så det er klart de takker nej sålænge Peters og co ikke er ude af butikken
-
Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
FlemmingG skrev: ↑30. jun 2025, 18:55
Tror også det er meget svært at få folk ombord - sålænge SSE22 stor ved roret. KEP og Würtz har jo været store kritikere af tyskerne, så det er klart de takker nej sålænge Peters og co ikke er ude af butikken
Jeg begynder at tro på interne forfremmelser.
Komplet umulig opgave at skal sælge for 80-100 millioner for at gå i 0 og at skabe et hold der kan rykke op og overleve i superligaen med kun transferfrie spillere.
Hvem i alverden skulle sig ja til det.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
dnoerholm
Kasper skrev: ↑30. jun 2025, 19:17
FlemmingG skrev: ↑30. jun 2025, 18:55
Jeg begynder at tro på interne forfremmelser.
Komplet umulig opgave at skal sælge for 80-100 millioner for at gå i 0 og at skabe et hold der kan rykke op og overleve i superligaen med kun transferfrie spillere.
Hvem i alverden skulle sig ja til det.
Enig. Og med Fætter Guf fra Hamburg på speed dial til hver beslutning. Sandheden er selvfølgelig, at ingen vil røre det nuværende setup med en ildtang, med mindre de er fedtet ind i SSE.
Tuxen-Bolls talen situationen ned minder efterhånden mere og mere om komiske Ali. Han kunne fint stå som dirigent af det orkester der spiller imens Titanic går ned.
Eneste lille flig af håb er, at man har en mand, som der kun mangler nogle formaliteter omkring. Fx en Søren Henriksen, der skal handles fri af sin opsigelsesperiode i FCN
-
KongGulerod
- Landshold

Hvis vi har forhørt os på Würtz og KEP, så står det godt nok skidt til. Jesus christ…
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
At det er mere end svært at lande en sportschef og en træner virker enormt sandsynligt med den uro der er i klubben og i kulissen. Men at man skulle have forhørt sig hos de to tror jeg ikke et sekund på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
RufusTheDog
- 2. div

Hanga skrev: ↑30. jun 2025, 20:37
At det er mere end svært at lande en sportschef og en træner virker enormt sandsynligt med den uro der er i klubben og i kulissen. Men at man skulle have forhørt sig hos de to tror jeg ikke et sekund på.
Jeg tror slet ikke det er så usandsynligt endda.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Jeg ville blive decideret rystet hvis enten KEP eller Würtz blev sportschef. Hvilke kompetencer har de, udover at have flotte karrierer i AaB? Jeg er ikke i tvivl om, at det er en svær rekruttering. Men et minimum at erfaring må forventes. Især efter James Gow-miseren.
Jeg har intet imod interne forfremmelser. Det er efterhånden meget normalt i mange klubber. Alexander Riget i FCN. Sune Smith i FCK. Jacob Larsen mfl i FCM.
Det kan være et tegn på en veldrevet organisation - eller panik. Ved godt hvor AaB er lige nu…Men hellere Krogh end KEP.
-
Baand
- Drenge

Det er vidst en and.