Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Jakobsen » 30. jun 2025, 22:51

Spændende er det i hvert fald, hvad er kommer på Onsdag.
Nu turnerer Ydesen og Ottesen med, at tyskerne trækker tingene i langdrag overfor en mulig køber. De spekulerer i dårlig i vilje fra SSE, men der kan vel reelt set være andre ting i spil?

- Kan SSE være ved at få andre med i deres kreds eller sælge til andre end dem som Ydesen og Ottesen mener at kende til? Det kan jo for så vidt være noget udenlandsk som Ydesen/Ottesen eller andre ingen chance har for et opsnuse. Det er jo for så vidt muligt, at SSE er blevet klogere rejser flere penge og kommer med et mere kompetent ledelseslag.

Det ville jeg nok personligt have det ret svært med da jeg synes SSE har vist sig udygtige. Jeg køber ikke ukritisk alle de påstande og beskyldrninger om urent trav/ondt blod, men deres rekruteringer har været en katastrofe, de har ingen kontinuerlig udvikling i at udvikle en spillestil og der har vist sig meget langt mellem strategi og handling. Strategien og spil/rekruttering har vel ikke været længere fra hinanden siden dengang, hvor Gaarde diskede op med den spillende stopper Holgersson, den mystiske Flores transfer der ikke passede ind i noget som helst.
RAUS RAUS SSE!

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 30. jun 2025, 23:11

Jakobsen skrev:
30. jun 2025, 22:51
Nu turnerer Ydesen og Ottesen med, at tyskerne trækker tingene i langdrag overfor en mulig køber. De spekulerer i dårlig i vilje fra SSE, men der kan vel reelt set være andre ting i spil?

- Kan SSE være ved at få andre med i deres kreds eller sælge til andre end dem som Ydesen og Ottesen mener at kende til? Det kan jo for så vidt være noget udenlandsk som Ydesen/Ottesen eller andre ingen chance har for et opsnuse. Det er jo for så vidt muligt, at SSE er blevet klogere rejser flere penge og kommer med et mere kompetent ledelseslag.

Det ville jeg nok personligt have det ret svært med da jeg synes SSE har vist sig udygtige. Jeg køber ikke ukritisk alle de påstande og beskyldrninger om urent trav/ondt blod, men deres rekruteringer har været en katastrofe, de har ingen kontinuerlig udvikling i at udvikle en spillestil og der har vist sig meget langt mellem strategi og handling. Strategien og spil/rekruttering har vel ikke været længere fra hinanden siden dengang, hvor Gaarde diskede op med den spillende stopper Holgersson, den mystiske Flores transfer der ikke passede ind i noget som helst.
Tror du mener Yde Hegnet 🙂 Jeg tror heller ikke SSE22 har onde hensigter. Det ville være skørt at smide 60 millioner kroner i noget og så sidde med sin onde latter. De er simpelthen bare inkompetente.

dnoerholm

Indlæg af dnoerholm » 30. jun 2025, 23:43

Jakobsen skrev:

Et meget, meget lille håb er da, at det er fordi de allerede er ved at forhandle et salg af SSE's ejerandel til Jens Rasmussen. Og derfor er lukkede overfor andre.
Det har jeg dog svært ved at se for mig. Og et mere realistisk scenarie er nok, at SSE stadig har så stor tro på egne evner, og egen metodik, at de er fuldt og fast besluttet på, at de godt kan få den her Titanic på ret køl igen...

Brugeravatar
morten_bertelsen
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Augo
Kontakt:

Indlæg af morten_bertelsen » 1. jul 2025, 00:19

dnoerholm skrev:
30. jun 2025, 23:43
Et meget, meget lille håb er da, at det er fordi de allerede er ved at forhandle et salg af SSE's ejerandel til Jens Rasmussen. Og derfor er lukkede overfor andre.
Bare lige for at gribe Jens Rasmussen, når nu du nævner ham.

Mange taler om ham som om, han vil være den helt store redningsmand, og der allerede nu skal opstilles en statue af ham, hvis han køber tyskerne ud. Men hvor ved vi fra, at han vil være det rigtige for AaB? Kan være han er en forfærdelig ejer også?

Nogen der ved noget, som vi andre ikke ved?

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 1. jul 2025, 00:43

morten_bertelsen skrev:
1. jul 2025, 00:19
dnoerholm skrev:
30. jun 2025, 23:43
Bare lige for at gribe Jens Rasmussen, når nu du nævner ham.

Mange taler om ham som om, han vil være den helt store redningsmand, og der allerede nu skal opstilles en statue af ham, hvis han køber tyskerne ud. Men hvor ved vi fra, at han vil være det rigtige for AaB? Kan være han er en forfærdelig ejer også?

Nogen der ved noget, som vi andre ikke ved?
Alle kan vel i princippet vise sig at være forfærdelige ejere, vi aner intet om hvor godt eller dårligt en potentiel ny ejer vil drive klubben.

Brugeravatar
MF issehoved
2. div
2. div

Indlæg af MF issehoved » 1. jul 2025, 07:12

Reyad skrev:
30. jun 2025, 21:21
Jeg ville blive decideret rystet hvis enten KEP eller Würtz blev sportschef. Hvilke kompetencer har de, udover at have flotte karrierer i AaB? Jeg er ikke i tvivl om, at det er en svær rekruttering. Men et minimum at erfaring må forventes. Især efter James Gow-miseren.

Jeg har intet imod interne forfremmelser. Det er efterhånden meget normalt i mange klubber. Alexander Riget i FCN. Sune Smith i FCK. Jacob Larsen mfl i FCM.

Det kan være et tegn på en veldrevet organisation - eller panik. Ved godt hvor AaB er lige nu…Men hellere Krogh end KEP.
Men hvis ansættelsen bliver intern - så burde det være sket for længe siden

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 1. jul 2025, 08:02

Hanga skrev:
30. jun 2025, 20:37
Kasper skrev:
30. jun 2025, 18:41
Det her er et rygte. Jeg aner ikke selv hvor troværdigt det er, men jeg hører at det er en meget svær kamp at lande en sportschef.
AaB skulle have forhørt sig på Würtz og KEP, og de har begge takket nej.
At det er mere end svært at lande en sportschef og en træner virker enormt sandsynligt med den uro der er i klubben og i kulissen. Men at man skulle have forhørt sig hos de to tror jeg ikke et sekund på.
Det er en lille uge siden jeg har hørt det. Til at starte med troede jeg slet ikke på den, men jeg er begyndt at tro på den.
Vil desuden mene at ham der har fortalt det videre, har en ret god mulighed for at vide om det er en and eller ej.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 1. jul 2025, 08:20

KongGulerod skrev:
30. jun 2025, 20:34
Hvis vi har forhørt os på Würtz og KEP, så står det godt nok skidt til. Jesus christ…
så husker man vel lige på at Lynges CV var endnu ringere da han blev ansat…. og gaarde’s CV også
hjertet i nord :aabfan:

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 1. jul 2025, 08:24

Jakobsen skrev:
De "turnerer" med den dokumentation, de er i besiddelse af. Godt vi har de to, der formår at fortælle os andre, hvad der foregår bag kulisserne.
Legaliser pyro!

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 1. jul 2025, 08:43

Der er i dag en artikel i Nordjyske der fortæller at nogle af folkene bag SSE22 har endog rigtig mange penge. Det synes jeg er skræmmende læsning. Så vi ligger tilsyneladende og ruller rundt hvor vi gør, fordi Jan Peters og farmand er stædige og vil spare sig til succes, selvom det godt kunne lyde til at der fint kunne findes penge til at investere i en god trup og ad den vej få succes.

Kunne tolkes som om at SSE22 VIL bevise at man kan investere i et akademi og så vælge spillere derfra som kan sælges videre. Det tyder alt på at man jo ikke bare kan.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 1. jul 2025, 08:44

Investorerne i SSE er åbenbart stenrige. Begrænsningen må altså være SSEs stædighed for at bevise deres model, og ikke dybden på lommerne. Det er der sikkert ikke meget nyt I, men alligevel interessant, at at SSE virkelig kunne have rykket AaB, hvis de havde haft en anden businessmodel.

https://nordjyske.dk/nyheder/erhverv/ko ... en/5643118

Tjuga
Drenge
Drenge

Indlæg af Tjuga » 1. jul 2025, 09:25

Det kan jo også bare være, at disse rige investorer i SSE22 ikke har så meget blind tillid til BPTC-kredsen, at de er villige til at smide flere penge i projektet. Og det forstår man jo i så fald godt.

Gætter på at mange af disse investorers involvering blot består i, at Peters & Peters er kommet forbi og har lovet store afkast i et eksotisk projekt ved hjælp af BPTC's enestående kompetence. Nogen dybere relation er der formentlig ikke til AaB eller SSE-projektet.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. jul 2025, 09:49

Så er Nagel også ude.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 1. jul 2025, 09:52

jonas386 skrev:
1. jul 2025, 09:49
Så er Nagel også ude.
Der må simpelthen være noget under opsejling til det bestyrelsesmøde. Alle SSE22-folkene forlader skuden. For helvede, hvor jeg håber på nye ejere.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 1. jul 2025, 10:04

Reyad skrev:
1. jul 2025, 09:52
jonas386 skrev:
Så er Nagel også ude.
Der må simpelthen være noget under opsejling til det bestyrelsesmøde. Alle SSE22-folkene forlader skuden. For helvede, hvor jeg håber på nye ejere.
Hvilket bestyrelsesmøde?

I morgen bliver der afholdt en ekstraordinær generalforsamling. Den har kun ét punkt på dagsordenen: valg af ny formand til bestyrelsen.
Der sker altså ikke andet ved den ekstraordinære generalforsamling.

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 1. jul 2025, 10:07

Tuxen Boll bor vel efterhånden på sit kontor. Han har godt nok mange kasketter på for tiden. Og folk undrer sig over at den nye trøje kommer “sent”. I wonder why :aabfan:

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Favoritspiller: Milan Timko

Indlæg af Lyngehoevdingen » 1. jul 2025, 10:08

Kokkefar skrev:
1. jul 2025, 08:44
Investorerne i SSE er åbenbart stenrige. Begrænsningen må altså være SSEs stædighed for at bevise deres model, og ikke dybden på lommerne. Det er der sikkert ikke meget nyt I, men alligevel interessant, at at SSE virkelig kunne have rykket AaB, hvis de havde haft en anden businessmodel.

Jeg tror, at begrænsningen er ejernes lyst til at putte penge i et firma der ikke har særlig meget held med deres første projekt; at forbedre AaB som klub.

Rige mennesker putter altså ikke penge i ting, bare fordi de har pengene. Så når et firma som SSE22 mislykkes, så øges lysten til at bidrage med kapital jo ikke.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 1. jul 2025, 10:15

Lyngehoevdingen skrev:
1. jul 2025, 10:08
Kokkefar skrev:

Jeg tror, at begrænsningen er ejernes lyst til at putte penge i et firma der ikke har særlig meget held med deres første projekt; at forbedre AaB som klub.

Rige mennesker putter altså ikke penge i ting, bare fordi de har pengene. Så når et firma som SSE22 mislykkes, så øges lysten til at bidrage med kapital jo ikke.
Det er jeg med på ikke sker nu. Det er derfor jeg skrev i datid. Hvis de fra starten havde solgt en anden vision end deres spare-billig-talent model kunne de måske have bragt en ordentlig pose penge. Jeg er med på at de aldrig var SSEs plan, men med de investorer de alligevel har formået at samle kunne man have stilet større. Det er rent hypotetisk.

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 1. jul 2025, 10:16

Patmand skrev:
1. jul 2025, 10:04
Reyad skrev:
1. jul 2025, 09:52
jonas386 skrev:
Så er Nagel også ude.
Hvilket bestyrelsesmøde?

I morgen bliver der afholdt en ekstraordinær generalforsamling. Den har kun ét punkt på dagsordenen: valg af ny formand til bestyrelsen.
Der sker altså ikke andet ved den ekstraordinære generalforsamling.
Et eller andet foregår der i hvert fald. Hvis SSE22 bare ville køre på som altid, så er det lidt mystisk at alle deres folk smutter og de spillere der kommer ind går imod hvad de vil.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 1. jul 2025, 10:17

Lyngehoevdingen skrev:
1. jul 2025, 10:08
Kokkefar skrev:

Men det smadrer i hvert fald argumentet, som flere også har ytret herinde, om at SSE22s dramatiske nedskæringer der endte med at koste 30-40 mil i nedrykning var så nødvendige. De kunne faktisk godt kunne have standset blødningen i etaper, som og blev ytret herinde, og fået lidt viden om Superligaens niveau, fremfor at slå patienten ihjel med chokterapi og mangel på evner.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar