I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
-
dnoerholm
Jimmy1 skrev: ↑29. jun 2025, 08:58
Martino1 skrev: ↑28. jun 2025, 23:57
Hørte et rygte i dag om at AaB havde spurgt til Marius Jakobsen - lidt ironisk at han er tidligere AaB ungdomsspiller.
Kunne være fint. Synes han har været god i Hobro. Dog lige til den lille side med sine 1.85cm og spiller normalt i midten i en 5-mands defensiv. Har konstant til 2027, så skal nok købes fri, og ville forvente at starte inde ligesom han gør i Hobro, hvilket vel gør det usandsynligt eftersom man er ude efter en rutineret stopper til at spille ved siden af Pudel.
Håber man kigger på Villads Rasmussen når man er i gang og samtidig lejer Freundlich
Det lød på Ydesen som om man er på jagt efter både en rutineret midterforsvarer samt en med mere potentiale og fremtid. Der passer han vel ok ind.
Eneste problem er jo, at Hobro ikke er til at tale med længere, fordi de er begyndt at forlange ægte menneske penge for deres spillere. Og det nægter vi jo konsekvent at være med på.
De sidste par sæsoner har vi misset et par rigtig fine spillere på den konto....
-
Martino1
- Superliga

- Favoritspiller: Winsnes
dnoerholm skrev: ↑29. jun 2025, 11:14
Jimmy1 skrev: ↑29. jun 2025, 08:58
Martino1 skrev: ↑28. jun 2025, 23:57
Hørte et rygte i dag om at AaB havde spurgt til Marius Jakobsen - lidt ironisk at han er tidligere AaB ungdomsspiller.
Kunne være fint. Synes han har været god i Hobro. Dog lige til den lille side med sine 1.85cm og spiller normalt i midten i en 5-mands defensiv. Har konstant til 2027, så skal nok købes fri, og ville forvente at starte inde ligesom han gør i Hobro, hvilket vel gør det usandsynligt eftersom man er ude efter en rutineret stopper til at spille ved siden af Pudel.
Håber man kigger på Villads Rasmussen når man er i gang og samtidig lejer Freundlich
Det lød på Ydesen som om man er på jagt efter både en rutineret midterforsvarer samt en med mere potentiale og fremtid. Der passer han vel ok ind.
Eneste problem er jo, at Hobro ikke er til at tale med længere, fordi de er begyndt at forlange ægte menneske penge for deres spillere. Og det nægter vi jo konsekvent at være med på.
De sidste par sæsoner har vi misset et par rigtig fine spillere på den konto....
Det gør han helt bestemt. Ja Jonathan Fischer gør specielt ondt at vi ikke fik landet ham.
-
Jimmy1
- 2. div

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Ville det være komplet urealistisk og pladderromantisk at forestille sig at AaB arbejder på følgende ønskeliste (baseret på diverse rygter herinde):
- Henrik Dalsgaard
- Marius Jakobsen
- Mads Freundlich
- Villads Rasmussen
- Emil Frederiksen
Hvis det lykkes vil jeg mene vi står stærkt. Ovenstående forudsætter at MJ sælges.
-
Funky
- Allstar

Jimmy1 skrev: ↑29. jun 2025, 16:57
Ville det være komplet urealistisk og pladderromantisk at forestille sig at AaB arbejder på følgende ønskeliste (baseret på diverse rygter herinde):
- Henrik Dalsgaard
- Marius Jakobsen
- Mads Freundlich
- Villads Rasmussen
- Emil Frederiksen
Hvis det lykkes vil jeg mene vi står stærkt. Ovenstående forudsætter at MJ sælges.
Det seneste man har kunnet høre fra Ydesen om Dalsgaard er, at dén idé røg på pause igen sammen med Wichmanns exit. Ærgerligt, jeg tror, Dalsgaard ville kunne gøre en enorm forskel. Når man ser på, hvad en proven Superliga-spiller Som Kallesøe ser ud til at bibringe, og hvad Dalsgaard så ville komme med…
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Jimmy1 skrev: ↑29. jun 2025, 16:57
- Henrik Dalsgaard
- Marius Jakobsen
- Mads Freundlich
- Villads Rasmussen
- Emil Frederiksen
Hmm
- Dalsgaard. Ved sgu ikke. Han er jo bedste som back/wingback eller som højre stopper i et forsvar med tre stoppere. Vi har jo lukket højre back med Kallesøe og alt tyder på vi skal spille med to stoppere og dur Dalsgaard som mere klassisk stopper. Bevares han er bedre end SSE skrammel og løser en gammel svaghed i det forsvar med fart, men jeg er nok lidt i tvivl om han er det rigtige cast lige nu.
- Maris Jakobsen så umiddelbart god ud mod os sidst i 1. div, men jeg tvivler bare på vi har råd til at købe ham i Hobro. Det samme gælder vel Villads Rasmussen. Det er ikke just mit indtryk, at Hobro sælger noget billigt.
- Freundlich: Kunne være et fitn lejemål, men virker til det er en spiller Kent stille og roligt er i gang med at forme så ham tvivler jeg på vi kan lokke ud af SIF.
- Emil Frederiksen kunne være spændende og lyder da til den kan være mulgie når der kommer styr på setuppet. Så kan man til gengæld frygte, at det er for sent.
RAUS RAUS SSE!
-
AaBWanKenobi
- 2. div

Tik…..
Tak….
Tik….
Tak….
Tiden går, der er kun tre uger til sæsonstart, og der sker ikke en skid på hverken stabs- eller trupfront.
Det kan der jo gøre på flere måder, så er der nogen, der ved noget?
Kører alt efter planen, som MTB påstår? Som kaptajn på M/S “Den synkende skude” er han jo ikke det største sandhedsvidne i historien. Eller er vi lige så meget (eller måske mere) på r*ven, som jeg tror?
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
SSE22 scouting report der Thomas Müller
- Erfahrung aus 2. Bundesliga oder 3. Liga: Nein
- Freunde der Peters familie: Nein
- Wissen die Fans, wer er ist? Ja
- Vertrag mit Puma: Nein
- Ideale Position auf dem Feld im die SSE system: Rechter Verteidiger
Konklusion: Nicht gut genug
RAUS RAUS SSE!
-
Dampbarn
- Junior

Vi er vel der hvor målet må være overlevelse i 1. division frem for oprykning.
Truppen er så meget svagere end sidste nedrykning, og truppen/træner/sportsdirektør er ikke på plads så tæt på sæsonstart.
Tænker man skal spille som sidst i 1. division. Vi skal grave os ned og håbe på kontra mål.
Der skal findes et par fysiske spillere, som kan børle frem for poleret fodbold. Der er allerede signet et par stykker, og der skal 3-4 mere til.
Så må man bygge op over de næste år, og er økonomien til det, så kan man satse på oprykning om et par år igen.
Tænker vi skal lede efter tidligere superliga spillere eller 1. division spillere, der ikke er forløst.
Det vigtigste må dog være, at er det igennem SSE22 netværk, så skal vi takke nej, og hellere undvære spilleren. På den måde sparer vi lønkroner og ikke ender med spillere som ikke er bedre en det overskud vi har.
Så der skal ryddes op i trup og stab, og så skal man kæmpe for at holde sig i 1. division, og så må man bygge på senere.
-
andrii
- 1. div

- Favoritspiller: Frank Strandli
Bror Blume er før blevet nævnt, men jeg smider ham lige i puljen igen. Transferfri og prøvetræner lettere uformelt i Lyngby, men de lyder til gerne at ville snuppe ham, hvis muligheden byder sig.
Håber vi får styr på de indre linjer og når at snuppe ham inden Lyngby får taget sig sammen.
-
FIDEL
- Allstar

- Favoritspiller: Milan Makaric
Dampbarn skrev: ↑30. jun 2025, 23:15
Truppen er så meget svagere end sidste nedrykning, og truppen/træner/sportsdirektør er ikke på plads så tæt på sæsonstart.
Tænker man skal spille som sidst i 1. division. Vi skal grave os ned og håbe på kontra mål.
Der skal findes et par fysiske spillere, som kan børle frem for poleret fodbold. Der er allerede signet et par stykker, og der skal 3-4 mere til.
Så må man bygge op over de næste år, og er økonomien til det, så kan man satse på oprykning om et par år igen.
Tænker vi skal lede efter tidligere superliga spillere eller 1. division spillere, der ikke er forløst.
Det vigtigste må dog være, at er det igennem SSE22 netværk, så skal vi takke nej, og hellere undvære spilleren. På den måde sparer vi lønkroner og ikke ender med spillere som ikke er bedre en det overskud vi har.
Så der skal ryddes op i trup og stab, og så skal man kæmpe for at holde sig i 1. division, og så må man bygge på senere.
Rolig nu.
Selvom klubben udefra fremstår som ren kaos, så har vi da stadig en trup, der bør være i stand til at kæmpe med om oprykning. Pt. er truppen for smal, ja, men der kommer til at ske rigtig meget i juli og august. Vi mangler noget lederskab centralt, men det kommer, og så vil der også være spillere, som har udviklet sig efter en sæson i Superligaen, og til stadighed udvikler sig. Her tænker jeg på spillere som Kelvin John, Marc Nielsen, Bomholt, Jasson, Makolli og Noel.
Jeg tror faktisk, at Marc Nielsen og K. John får en god sæson, men vores trup og ansatte skal have mere arbejdsro og kontinuitet.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Jeg synes du skal scrolle de forskellige 1. divisionstrupper igennem og se, om der reelt er nogen du vil bytte med. Det er der ikke for mit vedkommende. Måske Horsens nærmer sig AaB. Men Lyngby er totalt decimeret. Kolding fremstår ikke truende på papiret. Ej heller Esbjerg eller Hvidovre. Kommer der nogenlunde styr på det, er oprykning ikke urealistisk.
-
bedstefar
- Landshold

Reyad skrev: ↑1. jul 2025, 09:55
Jeg synes du skal scrolle de forskellige 1. divisionstrupper igennem og se, om der reelt er nogen du vil bytte med. Det er der ikke for mit vedkommende. Måske Horsens nærmer sig AaB. Men Lyngby er totalt decimeret. Kolding fremstår ikke truende på papiret. Ej heller Esbjerg eller Hvidovre. Kommer der nogenlunde styr på det, er oprykning ikke urealistisk.
Præcis. Får vi 2-3 nøglespillere ind, så er vi sikret førstepladsen. Hvis ikke, så skal vi kæmpe med om andenpladsen. Rolig nu, så skidt står det heller ikke til

-
le Cid
- Allstar

- Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx
bedstefar skrev: ↑1. jul 2025, 11:30
Reyad skrev: ↑1. jul 2025, 09:55
Præcis. Får vi 2-3 nøglespillere ind, så er vi sikret førstepladsen. Hvis ikke, så skal vi kæmpe med om andenpladsen. Rolig nu, så skidt står det heller ikke til
Nu er jeg jo en notorisk ja-hat, men SÅ let tror jeg simpelthen ikke, at det bliver! Ligaen er stærkere end sidst vi var der, og AaB er laaaaangt fra et lige så stærkt hold. Naturligvis bliver nedrykning ikke et tema, men jeg kan sagtens forestille mig, at det ikke rækker til oprykning!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Stop med at snakke vores trup op.
Nuværende trup minus Mathias Jørgensen kommer til at kæmpe for at undgå nedrykning.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
bedstefar
- Landshold

Kasper skrev: ↑1. jul 2025, 13:39
Nuværende trup minus Mathias Jørgensen kommer til at kæmpe for at undgå nedrykning.
Hvem vil du gerne bytte trup med?
-
Martino1
- Superliga

- Favoritspiller: Winsnes
Det er jeg slet ikke enig i. Men forstærkninger og en dygtig træner er nødvendig hvis vi skal rykke op.
-
MarkyMark
- 2. div

- Favoritspiller: Munken
- Geografisk sted: Kastetvej
bedstefar skrev: ↑1. jul 2025, 14:11
Hvem vil du gerne bytte trup med?
Horsens, Lyngby og Kolding…og det er ikke engang et kontroversielt eller specielt svært valg
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Vi har lige spillet mod Vendsyssel der rykkede ned fra 1. division og vi dominerede dem fuldstændig. Nuvel en træningskamp, men ikke desto mindre spillede vi meget bedre end dem. Så nedrykning tror jeg slet ikke bliver et emne. Oprykningen bliver derimod mere tvivlsom.
-
Dongdongwh0
- 2. div

haghdk skrev: ↑1. jul 2025, 14:23
Vi har lige spillet mod Vendsyssel der rykkede ned fra 1. division og vi dominerede dem fuldstændig. Nuvel en træningskamp, men ikke desto mindre spillede vi meget bedre end dem. Så nedrykning tror jeg slet ikke bliver et emne. Oprykningen bliver derimod mere tvivlsom.
Og vi slog Bodø/Glimt i 5-3 i vinters som nåede Europa League semifinalen imens vi rykkede ned i 1. Division. Om jeg begriber hvordan i kan analysere så meget fra en træningskamp..