Hvad kommer der til at ske onsdag...!? (ny bestyrelsesformand)
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Re: Hvad kommer der til at ske onsdag...!? (ny bestyrelsesformand)
Det kommer an på, hvor den formand kommer fra. Den indstillede formand er tidligere CFO i Eurowind. Den formodede frontmand i opkøbet er CEO i Eurowind, Jens Rasmussen, der allerede er en del af ejerkredsen. Det ville være oplagt.
Men jeg tror simpelthen ikke på, at det kommer til at gå så stærkt, at der er afklaring i overmorgen. Dertil virker de ikke til at være langt nok i processen. Men det ville ikke undre mig, om der arbejdes for forskellige herrer på Hornevej lige nu. At der er to scenarier. Et med tyskerne og et uden. Hvis det bliver uden, håber jeg fandeme der er lagt en god plan.
Egentlig en plan, der ikke afviger så meget fra det tyskerne sagde de ville gøre. Bygge op om akademiet og supplerer med udefrakommende talenter og rutinerede kræfter er vejen frem. Det skal bare gøres ordentligt.
Håber på nye ejere. Men tør ikke tro på det.
Men jeg tror simpelthen ikke på, at det kommer til at gå så stærkt, at der er afklaring i overmorgen. Dertil virker de ikke til at være langt nok i processen. Men det ville ikke undre mig, om der arbejdes for forskellige herrer på Hornevej lige nu. At der er to scenarier. Et med tyskerne og et uden. Hvis det bliver uden, håber jeg fandeme der er lagt en god plan.
Egentlig en plan, der ikke afviger så meget fra det tyskerne sagde de ville gøre. Bygge op om akademiet og supplerer med udefrakommende talenter og rutinerede kræfter er vejen frem. Det skal bare gøres ordentligt.
Håber på nye ejere. Men tør ikke tro på det.
-
dnoerholm
Jeg tror desværre afvisningen af buddet tyder på, at Peters dynastiet er meget opsatte på at bevise deres metodik. Også langt mere opsatte end det meste logik ville foreskrive.
Meget tyder, i min optik, på at ny formand og frasigelse fra daglig drift er for at skabe ro, og fortsætte retningen. For at skabe ro til at bevise deres model, over tid. Det var ikke, som vi havde håbet, et aktivt til salg skilt.
Jens Rasmussens Eurowind mand er nok heller ikke et udtryk for, at han vinder en magtkamp. Men bare, at han stadig danser efter Peters violin.
Meget tyder, i min optik, på at ny formand og frasigelse fra daglig drift er for at skabe ro, og fortsætte retningen. For at skabe ro til at bevise deres model, over tid. Det var ikke, som vi havde håbet, et aktivt til salg skilt.
Jens Rasmussens Eurowind mand er nok heller ikke et udtryk for, at han vinder en magtkamp. Men bare, at han stadig danser efter Peters violin.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg tolker det ikke som en direkte afvisning. Det kan være en direkte afvisning, naturligvis, men det kan vel også være at de ikke vil have buddet ud i offentligheden fordi det jo alt andet lige sætter deres forhandlingsmuligheder dårligere når de i forvejen er så presset som de er. Vi kan spekulere herfra og til dommedag. Ingen ud over dem der er tættest på ved hvad der foregår.dnoerholm skrev: ↑30. jun 2025, 12:57Jeg tror desværre afvisningen af buddet tyder på, at Peters dynastiet er meget opsatte på at bevise deres metodik. Også langt mere opsatte end det meste logik ville foreskrive.
Synes det er svært helt at vide om det er “stilhed før storm”. Ligenu kan man kun gisne ud fra de få rygter der er kommet…men det forklarer da træner/sportschef tavsheden, selvom jeg egentlig ville være tryg ved Bo Zinck i spidsen.
-
dnoerholm
Det ser desværre ud til, at det bliver worst case scenariet, og at intet har ændret sig. Udover at manden for bordenden har rødbede farvet pas nu...Worst case:
Der kommer ny bestyrelsesformand. Intet ændrer sig. AaB står lige handlingslammet tilbage, og det viser sig hurtigt, at den manglende sportsdirektør hverken skyldtes at SSE satte sig på tværs eller at vi skulle have den nye bestyrelse på plads, eller at man gerne ville overveje tingene nøje. Næh, det skyldes simpelthen bare, at ingen egnede kandidater tør røre ved vores klub.
AaB står derfor efterladt akkurat ligeså handlingslammet som før onsdag.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Hvad havde I forestillet jer der blev meldt ud her to timer efter generalforsamlingen?dnoerholm skrev: ↑2. jul 2025, 09:58Det ser desværre ud til, at det bliver worst case scenariet, og at intet har ændret sig. Udover at manden for bordenden har rødbede farvet pas nu...Worst case:
Der kommer ny bestyrelsesformand. Intet ændrer sig. AaB står lige handlingslammet tilbage, og det viser sig hurtigt, at den manglende sportsdirektør hverken skyldtes at SSE satte sig på tværs eller at vi skulle have den nye bestyrelse på plads, eller at man gerne ville overveje tingene nøje. Næh, det skyldes simpelthen bare, at ingen egnede kandidater tør røre ved vores klub.
Så hurtigt går det jo ikke. Det eneste der er sket i morges, er at den nye bestyrelse er fastsat. Det vil være mærkeligt om ikke de så har møde i forlængelse heraf (læs: nu). Hvis der tages beslutninger der, som fører til at der skal annonceres noget, skal det jo lige igennem presseafdelingen og formuleres osv. Tager altså lidt mere end 5 min...DarkHorse9000 skrev: ↑2. jul 2025, 10:22Hvad havde I forestillet jer der blev meldt ud her to timer efter generalforsamlingen?dnoerholm skrev: ↑2. jul 2025, 09:58Det ser desværre ud til, at det bliver worst case scenariet, og at intet har ændret sig. Udover at manden for bordenden har rødbede farvet pas nu...Worst case:
-
DarkHorse9000
- Landshold

Præcis, og der er formentlig nok at snakke om.Belwas skrev: ↑2. jul 2025, 10:24Så hurtigt går det jo ikke. Det eneste der er sket i morges, er at den nye bestyrelse er fastsat. Det vil være mærkeligt om ikke de så har møde i forlængelse heraf (læs: nu). Hvis der tages beslutninger der, som fører til at der skal annonceres noget, skal det jo lige igennem presseafdelingen og formuleres osv. Tager altså lidt mere end 5 min...DarkHorse9000 skrev: ↑2. jul 2025, 10:22Hvad havde I forestillet jer der blev meldt ud her to timer efter generalforsamlingen?dnoerholm skrev: ↑2. jul 2025, 09:58Det ser desværre ud til, at det bliver worst case scenariet, og at intet har ændret sig. Udover at manden for bordenden har rødbede farvet pas nu...Worst case:
-
R Rosenberg
- Allstar

At man havde fundet olie i undergrunden i Visse?DarkHorse9000 skrev: ↑2. jul 2025, 10:22Hvad havde I forestillet jer der blev meldt ud her to timer efter generalforsamlingen?dnoerholm skrev: ↑2. jul 2025, 09:58Det ser desværre ud til, at det bliver worst case scenariet, og at intet har ændret sig. Udover at manden for bordenden har rødbede farvet pas nu...Worst case:
At tyskerne hopper fra og sælger for en skilling på dagen?
At man overvejer en bemandet flyvning til Mars?
At man agter at vinde Champions League med AaB i 2028?
At landbruget tager sig gevaligt sammen?
At der er gratis øl til alle hele næste sæson?
At Aalborg bliver national hovedstad fra næste år?
Vurdėr selv, hvad der er mest sandsynligt her to timer efter.
Ædruelighedens stemme
-
DarkHorse9000
- Landshold

BREAKING - Kappmeier holder sommerferie med familien i SaltumR Rosenberg skrev: ↑2. jul 2025, 10:29At man havde fundet olie i undergrunden i Visse?DarkHorse9000 skrev: ↑2. jul 2025, 10:22Hvad havde I forestillet jer der blev meldt ud her to timer efter generalforsamlingen?dnoerholm skrev: ↑2. jul 2025, 09:58Det ser desværre ud til, at det bliver worst case scenariet, og at intet har ændret sig. Udover at manden for bordenden har rødbede farvet pas nu...Worst case:
du er altid god for et sølvpapirshat perspektiv.
man skal være godt og grundigt idiot, hvis man tror at Jens Rasmussen lader sig trække rundt ved næsen af nogle tyskere.
som jeg kender ham fra branchen så er han helt sin egen.
en af grundene til at han har haft held med EWE er at han er skide strategisk bevidst. støder ikke folk på manschetterne, men får (næsten) altid det som han vil ha det….
han er nøglen til en udskillelse fra tyskerne godt hjulpet af fallingborg som har enorm magt i AaB og også var nøglen til kredsen af pot. stadioninvestorer …..
hjertet i nord 
-
dnoerholm
Jamen tak for det. Dejligt når tonen kan være sober og ordenligPontoppi skrev: ↑2. jul 2025, 11:01du er altid god for et sølvpapirshat perspektiv.
man skal være godt og grundigt idiot, hvis man tror at Jens Rasmussen lader sig trække rundt ved næsen af nogle tyskere.
en af grundene til at han har haft held med EWE er at han er skide strategisk bevidst. støder ikke folk på manschetterne, men får (næsten) altid det som han vil ha det….
han er nøglen til en udskillelse fra tyskerne godt hjulpet af fallingborg som har enorm magt i AaB og også var nøglen til kredsen af pot. stadioninvestorer …..
Der er ikke mange steder i samfundet efterhånden, hvor man kan blive kaldt for både sølvpapirshat og idiot på samme tid. Og så for at skrive noget forholdsvis harmløst.
Det er godt nok et træls sted at debattere det her.
Forstår simpelthen ikke at tonen skal være på den måde...
Svært at vurdere, men det klart mindst sandsynlige er punktet om landbruget.R Rosenberg skrev: ↑2. jul 2025, 10:29At man havde fundet olie i undergrunden i Visse?DarkHorse9000 skrev: ↑2. jul 2025, 10:22Hvad havde I forestillet jer der blev meldt ud her to timer efter generalforsamlingen?dnoerholm skrev: ↑2. jul 2025, 09:58Det ser desværre ud til, at det bliver worst case scenariet, og at intet har ændret sig. Udover at manden for bordenden har rødbede farvet pas nu...Worst case:
Jeg synes nu det er forholdsvist sobert. Det står helt for din egen regning at du får lidt på punklen for at mene at man kan konkludere noget 2 timer efter generalforsamlingen.dnoerholm skrev: ↑2. jul 2025, 11:17Jamen tak for det. Dejligt når tonen kan være sober og ordenligPontoppi skrev: ↑2. jul 2025, 11:01du er altid god for et sølvpapirshat perspektiv.
han er nøglen til en udskillelse fra tyskerne godt hjulpet af fallingborg som har enorm magt i AaB og også var nøglen til kredsen af pot. stadioninvestorer …..![]()
Der er ikke mange steder i samfundet efterhånden, hvor man kan blive kaldt for både sølvpapirshat og idiot på samme tid. Og så for at skrive noget forholdsvis harmløst.
-
dnoerholm
Det må så stå helt for din egen regning, at du synes det er "forholdsvis sobert" at kalde andre for "godt og grundigt idiot"Belwas skrev: ↑2. jul 2025, 11:28Jeg synes nu det er forholdsvist sobert. Det står helt for din egen regning at du får lidt på punklen for at mene at man kan konkludere noget 2 timer efter generalforsamlingen.dnoerholm skrev: ↑2. jul 2025, 11:17Jamen tak for det. Dejligt når tonen kan være sober og ordenligPontoppi skrev: ↑2. jul 2025, 11:01du er altid god for et sølvpapirshat perspektiv.
han er nøglen til en udskillelse fra tyskerne godt hjulpet af fallingborg som har enorm magt i AaB og også var nøglen til kredsen af pot. stadioninvestorer …..![]()
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg vurderer, at du har ret.Raptorr skrev: ↑2. jul 2025, 11:19Svært at vurdere, men det klart mindst sandsynlige er punktet om landbruget.R Rosenberg skrev: ↑2. jul 2025, 10:29At man havde fundet olie i undergrunden i Visse?DarkHorse9000 skrev: ↑2. jul 2025, 10:22Hvad havde I forestillet jer der blev meldt ud her to timer efter generalforsamlingen?dnoerholm skrev: ↑2. jul 2025, 09:58Det ser desværre ud til, at det bliver worst case scenariet, og at intet har ændret sig. Udover at manden for bordenden har rødbede farvet pas nu...Worst case:
Ædruelighedens stemme
Det er ikke det der står, og ikke det der er budskabet i det som Pontoppi skriver om Jens Rasmussen. Men det bliver en semantisk diskussion der er ret kedelig, så er nok nemmest jeg bare tager den på min regning, er der overskud til!dnoerholm skrev: ↑2. jul 2025, 11:36Det må så stå helt for din egen regning, at du synes det er "forholdsvis sobert" at kalde andre for "godt og grundigt idiot"Belwas skrev: ↑2. jul 2025, 11:28Jeg synes nu det er forholdsvist sobert. Det står helt for din egen regning at du får lidt på punklen for at mene at man kan konkludere noget 2 timer efter generalforsamlingen.dnoerholm skrev: ↑2. jul 2025, 11:17Jamen tak for det. Dejligt når tonen kan være sober og ordenligPontoppi skrev: ↑2. jul 2025, 11:01du er altid god for et sølvpapirshat perspektiv.
Jeg kender ikke alle navnene, så jeg spurgte Chatgpt, måske andre også kan bruge det:
AaB A/S – Bestyrelse pr. juli 2025
Jesper Brøchner Thing (Formand)CFO i Eurowind Energy og formand for EnergyTech Estate A/S. Har stærk finansiel og strategisk ledelsesbaggrund. Valgt som formand i juli 2025 efter Jan Peters’ afgang.
Kim Jacobsen (Næstformand)Lokal erhvervsleder med direktørposter i holding- og investeringsselskaber i Aalborg (bl.a. Kim Jacobsen Holding ApS og Hadsundvej 33 A/S). Har en bred bestyrelseserfaring i erhverv, ejendom og finans. Tæt forankret i byens erhvervsliv og moderklubben.
Claus FallingborgRepræsenterer moderklubben AaB af 1885 med stærk lokalkollegialt engagement. Har længe arbejdet med bindeleddet mellem amatør- og professionelafdelingen. Kendt og respekteret i klubmiljøet.
Henrik HagbarthErfaren COO inden for forretningsudvikling, HR og økonomistyring. Aktiv i cirkulær økonomi og bæredygtighed via bestyrelsesposter som Genbrugssten ApS og Cirkulær Nord Fonden. Indstillet af moderklubben i 2021.
Thomas HitzlspergerTidligere tysk landsholdsspiller og VfB Stuttgart-direktør, åben om seksualitet og aktiv i sociale initiativer. Medejer af SSE22, tilfører international sportsekspertise og stærkt netværk.
Jørgen RaguseLokal erhvervsmand med tech- og SaaS-baggrund som tidligere CEO for Trackunit og formand for Neptune Software. Medstifter af Human Practice Foundation, aktiv både erhvervsmæssigt og socialt.
Ole Jan KappmeierSportsstrateg ved BPTC Sports og del af SSE22, med erfaring fra HSV og sportsdigitaliseringsprojekter. Ekspert i datadrevet klubudvikling og digital strategi.
Finn MeineckeTidligere professionel tennisspiller og senior konsulent hos BPTC Sports. Medejer af SSE22, med speciale i strategi, bæredygtighed og sport som samfundskomponent.
Jesper Brøchner Thing (Formand)CFO i Eurowind Energy og formand for EnergyTech Estate A/S. Har stærk finansiel og strategisk ledelsesbaggrund. Valgt som formand i juli 2025 efter Jan Peters’ afgang.
Kim Jacobsen (Næstformand)Lokal erhvervsleder med direktørposter i holding- og investeringsselskaber i Aalborg (bl.a. Kim Jacobsen Holding ApS og Hadsundvej 33 A/S). Har en bred bestyrelseserfaring i erhverv, ejendom og finans. Tæt forankret i byens erhvervsliv og moderklubben.
Claus FallingborgRepræsenterer moderklubben AaB af 1885 med stærk lokalkollegialt engagement. Har længe arbejdet med bindeleddet mellem amatør- og professionelafdelingen. Kendt og respekteret i klubmiljøet.
Henrik HagbarthErfaren COO inden for forretningsudvikling, HR og økonomistyring. Aktiv i cirkulær økonomi og bæredygtighed via bestyrelsesposter som Genbrugssten ApS og Cirkulær Nord Fonden. Indstillet af moderklubben i 2021.
Thomas HitzlspergerTidligere tysk landsholdsspiller og VfB Stuttgart-direktør, åben om seksualitet og aktiv i sociale initiativer. Medejer af SSE22, tilfører international sportsekspertise og stærkt netværk.
Jørgen RaguseLokal erhvervsmand med tech- og SaaS-baggrund som tidligere CEO for Trackunit og formand for Neptune Software. Medstifter af Human Practice Foundation, aktiv både erhvervsmæssigt og socialt.
Ole Jan KappmeierSportsstrateg ved BPTC Sports og del af SSE22, med erfaring fra HSV og sportsdigitaliseringsprojekter. Ekspert i datadrevet klubudvikling og digital strategi.
Finn MeineckeTidligere professionel tennisspiller og senior konsulent hos BPTC Sports. Medejer af SSE22, med speciale i strategi, bæredygtighed og sport som samfundskomponent.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
The Thing er ny bestyrelsesformand.
Det er vidst bare der der skete i dag.
Der har været meget snak baseret på fri fantasi om hvad der kunne ske i dag. Der har bare lige manglet jordforbindelse.
Det er vidst bare der der skete i dag.
Der har været meget snak baseret på fri fantasi om hvad der kunne ske i dag. Der har bare lige manglet jordforbindelse.