Blot for at understrege. Jeg har alt mulig sympati for fanforeningen.634 skrev: ↑2. jul 2025, 22:37Det skal Remark jo selv svare på, men min fornemmelse er at mange AaB fans gerne vil sende penge i fans aktie forening, men vi skal kunne bevare en værdighed med det, og vi vil ikke støtte bøller på Stadion som er hætteklædte med deres selv i scenesættende adfærd hvor de tror de er vigtigere end Klubben, og hvor ikke er voksne nok til at tage ansvar for deres egne handlinger.RufusTheDog skrev: ↑2. jul 2025, 21:58Jeg er lidt forvirret, hvorfor er det i kæder en nystartet fanforening sammen med pyro og hærværk?
Foreningen slår sig op på at ville vogte over AaBs værdier. Helt enig, og i går hørte jeg den fornuftige Rothmann tale om arbejde med at forankre AaB yderligere i lokalsamfundet. Aldeles glimrende.
Der, hvor det bliver svært for mig, er den ofte selvbestaltede martyrrolle som dele af fanmiljøet tildeler sig selv. Det forfærdelige "Vi er AaB, hvem er I?"- hvor fansene tager ejerskab over klubben og påfører udgifter i millionklassen med en stædig og barnlig legen med romerlys. Slagsmål på en bar i Herning. Maskering som i Gaza.
Det er helt sikkert ikke initiativtagerne bag fanforeningen, der står bag det. Men for at være den brede paraply for fans i alle aldre og fra alle steder, må der ske en udgrænsning af de kedelige elementer i en fanscene, som vi ellers kan være uhyre stolte af.
Det var blot pointen.