Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Funky » 3. jul 2025, 09:10

jonas386 skrev:
3. jul 2025, 09:04
Soren skrev:
3. jul 2025, 09:00
jonas386 skrev:
3. jul 2025, 08:51
Soren skrev:
3. jul 2025, 08:47
Soren skrev:
3. jul 2025, 08:44
Der teases for en tilgang på Instagram
Lucas A?
Et gæt, eller er der nogle indikationer på han skulle være på vej hjem?

Men det virker da ret oplagt at det er Olsson
På billedet har spilleren midterskilning ;-)
Det ligner at Olsson også har :D

Han er præsenteret nu i øvrigt.
Ret fin signing, synes jeg, og med en 4 års kontrakt. Billedet er vel, at han meget vel skal spille de første par kampe sammen med en anden ny signing, nu hvor Pudel er ude med karantæne. Vi kan faktisk stå med et mere eller mindre komplet rekonstrueret forsvar, med Kallesøe - Olsson - ny mand - Marc Nielsen. Spændende.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 3. jul 2025, 09:14

Spændende ung mand.
Bud på hvor meget AaB har betalt for ham?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Baand
Drenge
Drenge

Indlæg af Baand » 3. jul 2025, 09:21

Kender ikke meget til manden, men anfører på U19 så kan man nok et eller andet. Iøvrigt også godt at læse at han bla. valgte AaB da de er gode til at give unge spillere spilletid. Fedt at det kan trække talenter. Nu skal vi bare lige have fundet den rigtige balance mellem talenter og rutine, så skal det nok blive godt.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 3. jul 2025, 09:31

Kasper skrev:
3. jul 2025, 09:14
Spændende ung mand.
Jf. Ydesen i Ripodsten er der tale om et symbolsk beløb. Mon ikke københavnerne har en væsentlig videresalgsklausul i aftalen?

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 3. jul 2025, 09:33

Spanky skrev:
3. jul 2025, 09:31
Kasper skrev:
Spændende ung mand.
Jf. Ydesen i Ripodsten er der tale om et symbolsk beløb. Mon ikke københavnerne har en væsentlig videresalgsklausul i aftalen?
Svært at forestille sig andet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. jul 2025, 09:48

Blir spændende at se ham på banen i morgen.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 3. jul 2025, 10:11

Frygah skrev:
3. jul 2025, 08:29
Omvendt er det kun Hvidovre med 20 point, og så Sønderjyske med 23 point, der har præsteret lavere pointsnit i en nedrykningssæson end det vi har gjort. Og den trup vi havde der, har så mistet Widell, Kasper Jørgensen og diverse lejespillere. Og Hvidovre endte sæsonen efter 20 point efter nummer 2 i 1. division. Så jeg er meget imponeret over din optimisme omkring vores nuværende spillertrup, som formodentlig mister 1-2 spillere mere.

Men fedt hvis Jasson, Jimenez og de andre pludselig bliver fantastiske fodboldspillere.
ja, fordi præstationer handler om andet end navne. sidst vi var nede havde vi flere ikkemotiverede dyre spillere som ikke “gad” spille 1. div.
jeg er ret håbefuld ifht at vi nok skal få samlet et fint hold og vi har slet ikke mistet lige så mange som lyngby fx
Jason er ikke nogen dårlig 1 div spiller men sikke en negativitet
hjertet i nord :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 3. jul 2025, 10:17

Spanky skrev:
3. jul 2025, 09:31
Kasper skrev:
Spændende ung mand.
Det er vel begrænset, HVOR stor den kan være, når han havde udløb om et halvt år.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. jul 2025, 10:31

Pontoppi skrev:
3. jul 2025, 10:11
Frygah skrev:
Omvendt er det kun Hvidovre med 20 point, og så Sønderjyske med 23 point, der har præsteret lavere pointsnit i en nedrykningssæson end det vi har gjort. Og den trup vi havde der, har så mistet Widell, Kasper Jørgensen og diverse lejespillere. Og Hvidovre endte sæsonen efter 20 point efter nummer 2 i 1. division. Så jeg er meget imponeret over din optimisme omkring vores nuværende spillertrup, som formodentlig mister 1-2 spillere mere.

Men fedt hvis Jasson, Jimenez og de andre pludselig bliver fantastiske fodboldspillere.
ja, fordi præstationer handler om andet end navne. sidst vi var nede havde vi flere ikkemotiverede dyre spillere som ikke “gad” spille 1. div.
jeg er ret håbefuld ifht at vi nok skal få samlet et fint hold og vi har slet ikke mistet lige så mange som lyngby fx
Folk glemmer vist lidt, at der bag den "stensikre" oprykning sidst (og bevares, det var den da også, når man ser på pointhøsten) gemte sig en lang række mildt sagt uinspirerende kampe, hvor det var ret svært at se, at der var den kvalitet i truppen, som man nu fremhæver. Kan vi for pokker ikke bare få noget træner-kompetence ind, som bedre kan omsætte den kvalitet, der nu engang er i truppen, til effektivt spil på banen, så kunne det være, denne omgang i 1. div. faktisk blev brugt til noget positiv udvikling.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. jul 2025, 11:28

Funky skrev:
3. jul 2025, 10:31
Pontoppi skrev:
Frygah skrev:

Folk glemmer vist lidt, at der bag den "stensikre" oprykning sidst (og bevares, det var den da også, når man ser på pointhøsten) gemte sig en lang række mildt sagt uinspirerende kampe, hvor det var ret svært at se, at der var den kvalitet i truppen, som man nu fremhæver. Kan vi for pokker ikke bare få noget træner-kompetence ind, som bedre kan omsætte den kvalitet, der nu engang er i truppen, til effektivt spil på banen, så kunne det være, denne omgang i 1. div. faktisk blev brugt til noget positiv udvikling.
Helt enig. Som sæsonen skred frem blev holdets spil dårligere og dårligere og det stod jo også helt klart at man ikke vidste hvad man skulle taktisk. Vi rykkede op alene på vores individuelle kvaliteter, og dem har vi altså bare ikke i tilnærmelsesvis samme grad nu. Et taktisk koncept der er indøvet kan vi også fortsat kigge meget langt efter, vi starter groft sagt fra 0 - og med få uger til sæsonstart har vi ikke engang træneren på plads.

Nej, for mig ligner det i den grad at vi blot kan håbe på at klubben får stabiliseret sig lidt. Man har meldt ud at man går benhårdt efter øjeblikkelig oprykning men jeg har indstillet mig på at vi formentlig skal igennem en årrække hvor vi skal bygge klubben langsomt, men klogt op igen - og det kommer nok til at ske i 1. division.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. jul 2025, 11:43

Hanga skrev:
3. jul 2025, 11:28
Funky skrev:
3. jul 2025, 10:31
Pontoppi skrev:
Frygah skrev:

Helt enig. Som sæsonen skred frem blev holdets spil dårligere og dårligere og det stod jo også helt klart at man ikke vidste hvad man skulle taktisk. Vi rykkede op alene på vores individuelle kvaliteter, og dem har vi altså bare ikke i tilnærmelsesvis samme grad nu. Et taktisk koncept der er indøvet kan vi også fortsat kigge meget langt efter, vi starter groft sagt fra 0 - og med få uger til sæsonstart har vi ikke engang træneren på plads.

Nej, for mig ligner det i den grad at vi blot kan håbe på at klubben får stabiliseret sig lidt. Man har meldt ud at man går benhårdt efter øjeblikkelig oprykning men jeg har indstillet mig på at vi formentlig skal igennem en årrække hvor vi skal bygge klubben langsomt, men klogt op igen - og det kommer nok til at ske i 1. division.
Ja, man ser jo med ENORM misundelse mod Silkeborg, som netop har forlænget med Kent Nielsen. For s…, dét er kontinuitet i en grad, hvor man nærmest sidder og tænker, at der er mindre vigtigt for dem, om de henter spiller A, B eller C efterfølgende - Kent og kontinuiteten skal nok give dem et stærkt fundament! Men nu står vi så, hvor vi står, og jeg har en stille forhåbning om, at en bedre balance mellem unge og erfarne spillere kan give en anden og hurtigere udvikling frem mod et taktisk indarbejdet koncept. HVIS så bare, man får de rette folk ind på træner- og sportsdirektør-posterne.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 3. jul 2025, 12:02

Trupmæssigt er der virkelig ikke noget der skræmmer mig ved vores konkurrenter. Hvis vi får en træner ind, der kan sætte skik på tingene, så er det altså ikke alverden, der skal til lige nu. Lyngby har solgt stort ud allerede. Horsens henter lunkne folk (olsen, brandhof, palsson) og har mistet deres to mest kreative spillere (Ngabo/Emil F). Resten har trupmæssigt intet der er på højde med AaB.

Vi mangler koncept. Det tager selvfølgelig lidt tid. Men det behøver jo ikke tage hele eller halve år, hvis vi får en mere erfaren og dygtigere træner end tilfældet var med Menno og Hiljemark. Og hvis beslutningskraften frem for alt samles på Hornevej, så retningen ikke bliver så elendigt sat.

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 3. jul 2025, 13:16

@reyad.

Jeg er meget meget enig! Bare underligt der hentes flere spillere ind, uden en træner er på plads? Ja og uden sportsdirektør? Stadig et galt hus /syg patient, når man ikke hurtigt finder de rette folk? Virker meget amatøragtigt.

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 3. jul 2025, 13:18

Reyad skrev:
3. jul 2025, 12:02
Trupmæssigt er der virkelig ikke noget der skræmmer mig ved vores konkurrenter. Hvis vi får en træner ind, der kan sætte skik på tingene, så er det altså ikke alverden, der skal til lige nu. Lyngby har solgt stort ud allerede. Horsens henter lunkne folk (olsen, brandhof, palsson) og har mistet deres to mest kreative spillere (Ngabo/Emil F). Resten har trupmæssigt intet der er på højde med AaB.

Vi mangler koncept. Det tager selvfølgelig lidt tid. Men det behøver jo ikke tage hele eller halve år, hvis vi får en mere erfaren og dygtigere træner end tilfældet var med Menno og Hiljemark. Og hvis beslutningskraften frem for alt samles på Hornevej, så retningen ikke bliver så elendigt sat.
Rørende enig.

Hvis man lykkedes med at hente Emil Frederiksen (som Ydesen har fortalt man forsøger på) + en rutineret stopper og en 6'er (vel en offentligt hemmelighed efterhånden). Ja, så synes jeg egentlig vi står stærkt.

Indtil videre har det været et godt vindue. Væk med hjerneblødningen Diakithe, altid skuffende Kramer, den største defensive liability i lang tid Kasper Jørgensen, og ligegyldige lejesvende i Isak og Travis. Og ind er kommet noget bundsolidt i Kallesøe og Børsting, og et super prospect i Cornelius Olsson.

Olev74
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Olev74 » 3. jul 2025, 13:19

Er Jakob Lungi inden for vores rækkevidde?

Baand
Drenge
Drenge

Indlæg af Baand » 3. jul 2025, 13:47

Bugatti1 skrev:
3. jul 2025, 13:16
@reyad.

Jeg er meget meget enig! Bare underligt der hentes flere spillere ind, uden en træner er på plads? Ja og uden sportsdirektør? Stadig et galt hus /syg patient, når man ikke hurtigt finder de rette folk? Virker meget amatøragtigt.
Jeg synes denne transfer virker som en no-brainer uagtet hvem sportsdirektør og træner bliver. Men ellers enig at det bedste selvfølgelig er at have dem med ind over også.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 3. jul 2025, 14:01

Baand skrev:
3. jul 2025, 13:47
Bugatti1 skrev:
@reyad.

Jeg synes denne transfer virker som en no-brainer uagtet hvem sportsdirektør og træner bliver. Men ellers enig at det bedste selvfølgelig er at have dem med ind over også.
Det værste der kan ske for AaB er, at man bliver handlingslammet, fordi der ikke er styr på alt. For så kommer der aldrig til at ske noget. De transfers Tuxen Boll og co har hentet har alle været 'safe bets'. Ingen af dem voldsomt dyre. Alle med fint rationale. Kallesøe har bevist niveau. Børsting har bevist niveau. Olsson er billig og beviseligt stort talent, der sikkert mangler en del for at kunne spille for FCK. Se fx Thomas Jørgensen. Hold kæft han er god. Men han kan selvfølgelig ikke komme på holdet i FCK.
En træner skal agere med det han får/har og få det bedste ud af det. Og her bliver det altså bedre og bedre. Det er klart, at der stadig er stor sandsynlighed for farvel til Jørgensen og Ross. Og forhåbentlig Seydel, Amankwah og måske Jimenez/John/De Boer. Så transfervinduet er lige begyndt. En ny sportschef får rigeligt at lave. Det samme gør en ny træner.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. jul 2025, 14:15

Reyad skrev:
3. jul 2025, 14:01
Baand skrev:
Bugatti1 skrev:
@reyad.

Det værste der kan ske for AaB er, at man bliver handlingslammet, fordi der ikke er styr på alt. For så kommer der aldrig til at ske noget. De transfers Tuxen Boll og co har hentet har alle været 'safe bets'. Ingen af dem voldsomt dyre. Alle med fint rationale. Kallesøe har bevist niveau. Børsting har bevist niveau. Olsson er billig og beviseligt stort talent, der sikkert mangler en del for at kunne spille for FCK. Se fx Thomas Jørgensen. Hold kæft han er god. Men han kan selvfølgelig ikke komme på holdet i FCK.
En træner skal agere med det han får/har og få det bedste ud af det. Og her bliver det altså bedre og bedre. Det er klart, at der stadig er stor sandsynlighed for farvel til Jørgensen og Ross. Og forhåbentlig Seydel, Amankwah og måske Jimenez/John/De Boer. Så transfervinduet er lige begyndt. En ny sportschef får rigeligt at lave. Det samme gør en ny træner.
Indtil videre ser det ret kompetent ud, det som Tuxen Boll har ansvaret for. Jeg håber, han står for presset og har lyst til at blive, og hvis han faktisk lykkes med at få AaB tilbage på sporet såvel sportsligt som økonomisk, så bliver han jo et af de helt store navne i AaB’s historie.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 3. jul 2025, 14:53

Bugatti1 skrev:
@reyad.

Jeg synes det vidner om det stik modsatte, når man investerer tid i at finde de rigtige, fremfor at lave en hurtig ansættelse ala Wichmann, som man ikke selv kan stå inde for på sigt. Det er jo momenter så som det, hvor man er gået på krompromis med værdierne og det selverklærede koncept.

Det der er sket indtil videre i dette transfervindue, har været yderst fornuftigt. Jeg mangler virkelig at se nogle stærke argumenter for det modsatte..

Vi skal finde en sportsdirektør og en træner, der skal have tid og det skal vi investere i.

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 3. jul 2025, 15:26

Reyad skrev:
3. jul 2025, 14:01
Baand skrev:
Bugatti1 skrev:
@reyad.

Jeg håber ikke, at vi siger farvel til hverken Ross, Jimenez eller John - især sidstnævnte har jeg store forventninger til. Tror mange glemmer, at han kun lige er blevet 22 år og skal finde sig selv i en helt ny kultur. Hans spidskompetencer omkring fart og gennembrudsstyrke skal vi nok nyde godt af i 1. division. Tror også at den rigtige træner vil kunne få langt mere ud af både Ross og Jimenez end tilfældet har været i foråret - de har begge været alt for flagrende i deres spil og har brug for at få deres kompetencer sat mere klogt i spil. Seydel kan jeg ikke vurdere - hvis han skal ud, så må det være begrundet i, hvis hans mentalitet halter eller han udviser manglende lyst til at være en del af projektet

Besvar