Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4118
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af baresi » 4. jul 2025, 17:10

Bros skrev:
4. jul 2025, 16:34
baresi skrev:
4. jul 2025, 16:30
Det blir efter min viden ikke Steen Nedergaard
Hvem så?
Det aner jeg ikke
Har bare hørt er der er 2-3 der takket nej og som har fået tilbudt jobbet altså konkret kontrakt udspil
Her skulle Jan Laursen og Steen nedergaard have takket nej

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2708
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Kokkefar » 4. jul 2025, 17:23

haghdk skrev:
4. jul 2025, 16:56
Ydesen fortæller at man har indset at sidste års transfervindue ikke var optimalt og at man derfor vil øge lønbudgettet med 1 mio. euro.
Ikke sidste års budget, dette års budget. Det var reduceret markant til den nye sæson, men sat lidt op igen.

Dunkel
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 91
Tilmeldt: 30. aug 2011, 22:27
Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Dunkel » 4. jul 2025, 18:15

Hvor kunne det være flot med nederdelen som sportschef.

Han har et flot cv, og vil sende et klart signal til omverdenen.

Det gad jeg sgu egentlig godt!

Alternativt Søren Henriksen.
Du har jo ikke noget tøj på!

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Dennis Nielsen » 4. jul 2025, 18:19

Kokkefar skrev:
4. jul 2025, 17:23
haghdk skrev:
4. jul 2025, 16:56
Ydesen fortæller at man har indset at sidste års transfervindue ikke var optimalt og at man derfor vil øge lønbudgettet med 1 mio. euro.
Ikke sidste års budget, dette års budget. Det var reduceret markant til den nye sæson, men sat lidt op igen.
De arbejder godt nok som vinden blæser - særligt virker det til, at reagerer på bagkant og sjældent er på forkant.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af jonas386 » 4. jul 2025, 18:37

Dennis Nielsen skrev:
4. jul 2025, 18:19
Kokkefar skrev:
4. jul 2025, 17:23
haghdk skrev:
4. jul 2025, 16:56
Ydesen fortæller at man har indset at sidste års transfervindue ikke var optimalt og at man derfor vil øge lønbudgettet med 1 mio. euro.
Ikke sidste års budget, dette års budget. Det var reduceret markant til den nye sæson, men sat lidt op igen.
De arbejder godt nok som vinden blæser - særligt virker det til, at reagerer på bagkant og sjældent er på forkant.
Det er faktisk også det der har skuffet mig mest. Jeg var ret overbevist om, at de ville være langt bedre til trupopbygning og at have en plan der strækker mere end to uger frem. Det er selvfølgelig uacceptabelt, at rykke ned, samtidig med at halvdelen af startopstillingen forsvinder. Lejemålene af Hernes og Isak var gambles der slog åbenlyst fejl, og det er hvad der kan ske, men det er problematisk, at der tilsyneladende ikke var nogen længerevarende plan med at hente de to i stedet for hvadend alternativer der eksisterede derude.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Dennis Nielsen » 4. jul 2025, 18:59

jonas386 skrev:
4. jul 2025, 18:37
Dennis Nielsen skrev:
4. jul 2025, 18:19
Kokkefar skrev:
4. jul 2025, 17:23
haghdk skrev:
4. jul 2025, 16:56
Ydesen fortæller at man har indset at sidste års transfervindue ikke var optimalt og at man derfor vil øge lønbudgettet med 1 mio. euro.
Ikke sidste års budget, dette års budget. Det var reduceret markant til den nye sæson, men sat lidt op igen.
De arbejder godt nok som vinden blæser - særligt virker det til, at reagerer på bagkant og sjældent er på forkant.
Det er faktisk også det der har skuffet mig mest. Jeg var ret overbevist om, at de ville være langt bedre til trupopbygning og at have en plan der strækker mere end to uger frem. Det er selvfølgelig uacceptabelt, at rykke ned, samtidig med at halvdelen af startopstillingen forsvinder. Lejemålene af Hernes og Isak var gambles der slog åbenlyst fejl, og det er hvad der kan ske, men det er problematisk, at der tilsyneladende ikke var nogen længerevarende plan med at hente de to i stedet for hvadend alternativer der eksisterede derude.
Helt enig.

Uanset om de lejeaftaler var succes eller fiasko, så er det et eklatant eksempel på ringe forudseenhed.

De ved, at der er spillere, som gerne vil videre til sommer. Derfor virker det helt underligt, at der lejes. Uanset hvilken liga vi leger i.

andrii
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 6. feb 2021, 21:34
Favoritspiller: Frank Strandli

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af andrii » 4. jul 2025, 20:30

Mathias Ross har fået ophævet kontrakten i Galatasaray. Måske ikke realistisk, men hvem ved hvad han prioriterer.. og hvis AaB kan præsentere et pt ok projekt, og han kan gå på kompromis især lønmæssigt, så måske. :aabfan:

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5826
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Kunji » 4. jul 2025, 21:08

andrii skrev:
4. jul 2025, 20:30
Mathias Ross har fået ophævet kontrakten i Galatasaray. Måske ikke realistisk, men hvem ved hvad han prioriterer.. og hvis AaB kan præsentere et pt ok projekt, og han kan gå på kompromis især lønmæssigt, så måske. :aabfan:
Jeg har hele tiden tænkt, at den lå lige til. Kæmpe AaB-hjerte, erfaren på højeste niveau herhjemme og har kampe i udlandet. Træt af splinter i bagen.

Kunne han overtales til 3-4 år til 100.000 om måneden med en klausul omkring 20 til udlandet, så ville den være spot on IMO.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. jul 2025, 21:10

andrii skrev:
4. jul 2025, 20:30
Mathias Ross har fået ophævet kontrakten i Galatasaray. Måske ikke realistisk, men hvem ved hvad han prioriterer.. og hvis AaB kan præsentere et pt ok projekt, og han kan gå på kompromis især lønmæssigt, så måske. :aabfan:
Han er vel en af de typer, man godt kunne se smide alt og komme hjem, selvom det var i 1. div.

Når det er sagt, så havde jeg da nok søgt mod Holland, hvor Ross har et fint navn.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 4225
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Gentleman Finn » 4. jul 2025, 21:56

Ja, jeg håber sgu på vi kan få Mathias hjem, husker ham også som en med leder egenskaber, måske han kan sætte ild i Oli også. Men vi har i den grad brug for typer som Mathias

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Funky » 4. jul 2025, 22:48

Gentleman Finn skrev:
4. jul 2025, 21:56
Ja, jeg håber sgu på vi kan få Mathias hjem, husker ham også som en med leder egenskaber, måske han kan sætte ild i Oli også. Men vi har i den grad brug for typer som Mathias
Han ville passe fint ind.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Portland
1. div
1. div
Indlæg: 305
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Portland » 5. jul 2025, 07:56

Kunji skrev:
4. jul 2025, 21:08
andrii skrev:
4. jul 2025, 20:30
Mathias Ross har fået ophævet kontrakten i Galatasaray. Måske ikke realistisk, men hvem ved hvad han prioriterer.. og hvis AaB kan præsentere et pt ok projekt, og han kan gå på kompromis især lønmæssigt, så måske. :aabfan:
Jeg har hele tiden tænkt, at den lå lige til. Kæmpe AaB-hjerte, erfaren på højeste niveau herhjemme og har kampe i udlandet. Træt af splinter i bagen.

Kunne han overtales til 3-4 år til 100.000 om måneden med en klausul omkring 20 til udlandet, så ville den være spot on IMO.
Det vil han gerne for det da meget bedre end 300.000 om måneden i en superligaklub eller 500.000 om måneden i en middelmådig europæisk klub 🙂

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8747
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Forza » 5. jul 2025, 08:27

Ross ville være en drømmesigning til forsvaret. Men jeg ser det ikke som realistisk. Der må komme klubber på højere niveau, med et højere lønbudget, som vil hente ham på en fri transfer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Pontoppi
1. div
1. div
Indlæg: 494
Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
Favoritspiller: Nomvethe

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Pontoppi » 5. jul 2025, 10:03

hjertet i nord :aabfan:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2025, 10:06

Pontoppi skrev:
5. jul 2025, 10:03
https://bold.dk/fodbold/klubber/viborg/ ... klubskifte

kunne det være os?
Evt. bytte med Ross kunne være fedt, da Viborg har været interesserede i ham. Men mon ikke Said får mulighed for at spille SL eller udlandet.
De har i øvrigt samme agent.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Patmand » 5. jul 2025, 10:50

Kunji skrev:
5. jul 2025, 10:23
Portland skrev:
5. jul 2025, 07:56
Kunji skrev:
4. jul 2025, 21:08
andrii skrev:
4. jul 2025, 20:30
Mathias Ross har fået ophævet kontrakten i Galatasaray. Måske ikke realistisk, men hvem ved hvad han prioriterer.. og hvis AaB kan præsentere et pt ok projekt, og han kan gå på kompromis især lønmæssigt, så måske. :aabfan:
Jeg har hele tiden tænkt, at den lå lige til. Kæmpe AaB-hjerte, erfaren på højeste niveau herhjemme og har kampe i udlandet. Træt af splinter i bagen.

Kunne han overtales til 3-4 år til 100.000 om måneden med en klausul omkring 20 til udlandet, så ville den være spot on IMO.
Det vil han gerne for det da meget bedre end 300.000 om måneden i en superligaklub eller 500.000 om måneden i en middelmådig europæisk klub 🙂
Din mening betyder uendelig meget for mig. En troll som aldrig har sagt et positivt ord om AaB.
Med fare for også at blive kategoriseret som troll, så tror jeg faktisk rigtig mange af os er enige med Portland.

Hvorfor i alverden skulle man gå voldsomt på kompromis på både økonomi og niveau? Jeg ser det som fuldstændig urealistisk.

FlemmingG
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af FlemmingG » 5. jul 2025, 11:24

Patmand skrev:
5. jul 2025, 10:50
Kunji skrev:
5. jul 2025, 10:23
Portland skrev:
5. jul 2025, 07:56
Kunji skrev:
4. jul 2025, 21:08
andrii skrev:
4. jul 2025, 20:30
Mathias Ross har fået ophævet kontrakten i Galatasaray. Måske ikke realistisk, men hvem ved hvad han prioriterer.. og hvis AaB kan præsentere et pt ok projekt, og han kan gå på kompromis især lønmæssigt, så måske. :aabfan:
Jeg har hele tiden tænkt, at den lå lige til. Kæmpe AaB-hjerte, erfaren på højeste niveau herhjemme og har kampe i udlandet. Træt af splinter i bagen.

Kunne han overtales til 3-4 år til 100.000 om måneden med en klausul omkring 20 til udlandet, så ville den være spot on IMO.
Det vil han gerne for det da meget bedre end 300.000 om måneden i en superligaklub eller 500.000 om måneden i en middelmådig europæisk klub 🙂
Din mening betyder uendelig meget for mig. En troll som aldrig har sagt et positivt ord om AaB.
Med fare for også at blive kategoriseret som troll, så tror jeg faktisk rigtig mange af os er enige med Portland.

Hvorfor i alverden skulle man gå voldsomt på kompromis på både økonomi og niveau? Jeg ser det som fuldstændig urealistisk.
Enig. Havde vi undgået nedrykning, så var der måske en chance. Men han har markant bedre sportslige muligheder end et økonomisk og sportsligt trængt AaB.. vender han hjem, så vil OB og AGF være interesseret tænker jeg

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Kasper » 5. jul 2025, 11:30

Hvis vi var blevet oppe, så tror jeg heller ikke Mathias Ross havde været indenfor rækkevidde. Strategien er at spare, imens alle andre klubber i verden trækker i den anden retning.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Jakobsen » 5. jul 2025, 11:37

Skulle vi endelig kunne lave en aftale med Ross og jeg tvivler kraftigt skal han jo klart have en høj løn - nok den højeste i truppen.
Derudover så skulle det jo skrues sådan sammen, at der ved oprykning vil være en kraftig lønstigning og måske en lav frikøbsklausul, hvis man bummer oprykningen. Tror dog også han kan finde noget mere attraktivt derude. AaB skulle jo give mening ifht. at komme i gang igen og hvis han har et ønske om at komme hjem.
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af jonas386 » 5. jul 2025, 12:26

Generelt fatter jeg ikke unge danske fodboldspillere gider tage til tyrkisk fodbold. Pengene er sikkert gode, men for de fleste er det en karrieremæssig dødssejler, også for dem der er "gode nok" ala Victor Nelsson eller Elias Jehlert. Selvfølgelig, hvis der ikke er andre muligheder, men de fleste centraleuropæiske ligaer (Østrig, Schweiz, Holland, Belgien, Tjekkiet) virker alle til at være destinationer med betydeligt mere perspektiv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar