I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
-
baresi
- Allstar

- Indlæg: 4118
- Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
- Favoritspiller: baresi
Indlæg
af baresi » 4. jul 2025, 17:10
Bros skrev: ↑4. jul 2025, 16:34
baresi skrev: ↑4. jul 2025, 16:30
Det blir efter min viden ikke Steen Nedergaard
Hvem så?
Det aner jeg ikke
Har bare hørt er der er 2-3 der takket nej og som har fået tilbudt jobbet altså konkret kontrakt udspil
Her skulle Jan Laursen og Steen nedergaard have takket nej
-
Kokkefar
- Allstar

- Indlæg: 2708
- Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40
Indlæg
af Kokkefar » 4. jul 2025, 17:23
haghdk skrev: ↑4. jul 2025, 16:56
Ydesen fortæller at man har indset at sidste års transfervindue ikke var optimalt og at man derfor vil øge lønbudgettet med 1 mio. euro.
Ikke sidste års budget, dette års budget. Det var reduceret markant til den nye sæson, men sat lidt op igen.
-
Dunkel
- Ynglinge

- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 30. aug 2011, 22:27
- Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
- Geografisk sted: 9000
Indlæg
af Dunkel » 4. jul 2025, 18:15
Hvor kunne det være flot med nederdelen som sportschef.
Han har et flot cv, og vil sende et klart signal til omverdenen.
Det gad jeg sgu egentlig godt!
Alternativt Søren Henriksen.
Du har jo ikke noget tøj på!
-
Dennis Nielsen
- Allstar

- Indlæg: 1068
- Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07
Indlæg
af Dennis Nielsen » 4. jul 2025, 18:19
Kokkefar skrev: ↑4. jul 2025, 17:23
haghdk skrev: ↑4. jul 2025, 16:56
Ydesen fortæller at man har indset at sidste års transfervindue ikke var optimalt og at man derfor vil øge lønbudgettet med 1 mio. euro.
Ikke sidste års budget, dette års budget. Det var reduceret markant til den nye sæson, men sat lidt op igen.
De arbejder godt nok som vinden blæser - særligt virker det til, at reagerer på bagkant og sjældent er på forkant.
-
jonas386
- Allstar

- Indlæg: 12535
- Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Indlæg
af jonas386 » 4. jul 2025, 18:37
Dennis Nielsen skrev: ↑4. jul 2025, 18:19
Kokkefar skrev: ↑4. jul 2025, 17:23
haghdk skrev: ↑4. jul 2025, 16:56
Ydesen fortæller at man har indset at sidste års transfervindue ikke var optimalt og at man derfor vil øge lønbudgettet med 1 mio. euro.
Ikke sidste års budget, dette års budget. Det var reduceret markant til den nye sæson, men sat lidt op igen.
De arbejder godt nok som vinden blæser - særligt virker det til, at reagerer på bagkant og sjældent er på forkant.
Det er faktisk også det der har skuffet mig mest. Jeg var ret overbevist om, at de ville være langt bedre til trupopbygning og at have en plan der strækker mere end to uger frem. Det er selvfølgelig uacceptabelt, at rykke ned, samtidig med at halvdelen af startopstillingen forsvinder. Lejemålene af Hernes og Isak var gambles der slog åbenlyst fejl, og det er hvad der kan ske, men det er problematisk, at der tilsyneladende ikke var nogen længerevarende plan med at hente de to i stedet for hvadend alternativer der eksisterede derude.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

- Indlæg: 1068
- Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07
Indlæg
af Dennis Nielsen » 4. jul 2025, 18:59
jonas386 skrev: ↑4. jul 2025, 18:37
Dennis Nielsen skrev: ↑4. jul 2025, 18:19
Kokkefar skrev: ↑4. jul 2025, 17:23
haghdk skrev: ↑4. jul 2025, 16:56
Ydesen fortæller at man har indset at sidste års transfervindue ikke var optimalt og at man derfor vil øge lønbudgettet med 1 mio. euro.
Ikke sidste års budget, dette års budget. Det var reduceret markant til den nye sæson, men sat lidt op igen.
De arbejder godt nok som vinden blæser - særligt virker det til, at reagerer på bagkant og sjældent er på forkant.
Det er faktisk også det der har skuffet mig mest. Jeg var ret overbevist om, at de ville være langt bedre til trupopbygning og at have en plan der strækker mere end to uger frem. Det er selvfølgelig uacceptabelt, at rykke ned, samtidig med at halvdelen af startopstillingen forsvinder. Lejemålene af Hernes og Isak var gambles der slog åbenlyst fejl, og det er hvad der kan ske, men det er problematisk, at der tilsyneladende ikke var nogen længerevarende plan med at hente de to i stedet for hvadend alternativer der eksisterede derude.
Helt enig.
Uanset om de lejeaftaler var succes eller fiasko, så er det et eklatant eksempel på ringe forudseenhed.
De ved, at der er spillere, som gerne vil videre til sommer. Derfor virker det helt underligt, at der lejes. Uanset hvilken liga vi leger i.
-
andrii
- 2. div

- Indlæg: 246
- Tilmeldt: 6. feb 2021, 21:34
- Favoritspiller: Frank Strandli
Indlæg
af andrii » 4. jul 2025, 20:30
Mathias Ross har fået ophævet kontrakten i Galatasaray. Måske ikke realistisk, men hvem ved hvad han prioriterer.. og hvis AaB kan præsentere et pt ok projekt, og han kan gå på kompromis især lønmæssigt, så måske.

-
Kunji
- Allstar

- Indlæg: 5826
- Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
- Geografisk sted: Hjørring
Indlæg
af Kunji » 4. jul 2025, 21:08
andrii skrev: ↑4. jul 2025, 20:30
Mathias Ross har fået ophævet kontrakten i Galatasaray. Måske ikke realistisk, men hvem ved hvad han prioriterer.. og hvis AaB kan præsentere et pt ok projekt, og han kan gå på kompromis især lønmæssigt, så måske.
Jeg har hele tiden tænkt, at den lå lige til. Kæmpe AaB-hjerte, erfaren på højeste niveau herhjemme og har kampe i udlandet. Træt af splinter i bagen.
Kunne han overtales til 3-4 år til 100.000 om måneden med en klausul omkring 20 til udlandet, så ville den være spot on IMO.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
Erasmus Montanus
- Allstar

- Indlæg: 1835
- Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
- Favoritspiller: Kasper Risgård
Indlæg
af Erasmus Montanus » 4. jul 2025, 21:10
andrii skrev: ↑4. jul 2025, 20:30
Mathias Ross har fået ophævet kontrakten i Galatasaray. Måske ikke realistisk, men hvem ved hvad han prioriterer.. og hvis AaB kan præsentere et pt ok projekt, og han kan gå på kompromis især lønmæssigt, så måske.
Han er vel en af de typer, man godt kunne se smide alt og komme hjem, selvom det var i 1. div.
Når det er sagt, så havde jeg da nok søgt mod Holland, hvor Ross har et fint navn.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
Gentleman Finn
- Allstar

- Indlæg: 4225
- Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
- Geografisk sted: Aalborg
Indlæg
af Gentleman Finn » 4. jul 2025, 21:56
Ja, jeg håber sgu på vi kan få Mathias hjem, husker ham også som en med leder egenskaber, måske han kan sætte ild i Oli også. Men vi har i den grad brug for typer som Mathias
-
Funky
- Allstar

- Indlæg: 16012
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15
Indlæg
af Funky » 4. jul 2025, 22:48
Gentleman Finn skrev: ↑4. jul 2025, 21:56
Ja, jeg håber sgu på vi kan få Mathias hjem, husker ham også som en med leder egenskaber, måske han kan sætte ild i Oli også. Men vi har i den grad brug for typer som Mathias
Han ville passe fint ind.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Portland
- 1. div

- Indlæg: 305
- Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
- Favoritspiller: Pallesen
Indlæg
af Portland » 5. jul 2025, 07:56
Kunji skrev: ↑4. jul 2025, 21:08
andrii skrev: ↑4. jul 2025, 20:30
Mathias Ross har fået ophævet kontrakten i Galatasaray. Måske ikke realistisk, men hvem ved hvad han prioriterer.. og hvis AaB kan præsentere et pt ok projekt, og han kan gå på kompromis især lønmæssigt, så måske.
Jeg har hele tiden tænkt, at den lå lige til. Kæmpe AaB-hjerte, erfaren på højeste niveau herhjemme og har kampe i udlandet. Træt af splinter i bagen.
Kunne han overtales til 3-4 år til 100.000 om måneden med en klausul omkring 20 til udlandet, så ville den være spot on IMO.
Det vil han gerne for det da meget bedre end 300.000 om måneden i en superligaklub eller 500.000 om måneden i en middelmådig europæisk klub

-
Forza
- Allstar

- Indlæg: 8747
- Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59
Indlæg
af Forza » 5. jul 2025, 08:27
Ross ville være en drømmesigning til forsvaret. Men jeg ser det ikke som realistisk. Der må komme klubber på højere niveau, med et højere lønbudget, som vil hente ham på en fri transfer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Pontoppi
- 1. div

- Indlæg: 494
- Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
- Favoritspiller: Nomvethe
Indlæg
af Pontoppi » 5. jul 2025, 10:03
hjertet i nord

-
FIDEL
- Allstar

- Indlæg: 6607
- Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
- Favoritspiller: Milan Makaric
Indlæg
af FIDEL » 5. jul 2025, 10:06
Evt. bytte med Ross kunne være fedt, da Viborg har været interesserede i ham. Men mon ikke Said får mulighed for at spille SL eller udlandet.
De har i øvrigt samme agent.
-
Patmand
- Allstar

- Indlæg: 1988
- Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12
Indlæg
af Patmand » 5. jul 2025, 10:50
Kunji skrev: ↑5. jul 2025, 10:23
Portland skrev: ↑5. jul 2025, 07:56
Kunji skrev: ↑4. jul 2025, 21:08
andrii skrev: ↑4. jul 2025, 20:30
Mathias Ross har fået ophævet kontrakten i Galatasaray. Måske ikke realistisk, men hvem ved hvad han prioriterer.. og hvis AaB kan præsentere et pt ok projekt, og han kan gå på kompromis især lønmæssigt, så måske.
Jeg har hele tiden tænkt, at den lå lige til. Kæmpe AaB-hjerte, erfaren på højeste niveau herhjemme og har kampe i udlandet. Træt af splinter i bagen.
Kunne han overtales til 3-4 år til 100.000 om måneden med en klausul omkring 20 til udlandet, så ville den være spot on IMO.
Det vil han gerne for det da meget bedre end 300.000 om måneden i en superligaklub eller 500.000 om måneden i en middelmådig europæisk klub
Din mening betyder uendelig meget for mig. En troll som aldrig har sagt et positivt ord om AaB.
Med fare for også at blive kategoriseret som troll, så tror jeg faktisk rigtig mange af os er enige med Portland.
Hvorfor i alverden skulle man gå voldsomt på kompromis på både økonomi og niveau? Jeg ser det som fuldstændig urealistisk.
-
FlemmingG
- Landshold

- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47
Indlæg
af FlemmingG » 5. jul 2025, 11:24
Patmand skrev: ↑5. jul 2025, 10:50
Kunji skrev: ↑5. jul 2025, 10:23
Portland skrev: ↑5. jul 2025, 07:56
Kunji skrev: ↑4. jul 2025, 21:08
andrii skrev: ↑4. jul 2025, 20:30
Mathias Ross har fået ophævet kontrakten i Galatasaray. Måske ikke realistisk, men hvem ved hvad han prioriterer.. og hvis AaB kan præsentere et pt ok projekt, og han kan gå på kompromis især lønmæssigt, så måske.
Jeg har hele tiden tænkt, at den lå lige til. Kæmpe AaB-hjerte, erfaren på højeste niveau herhjemme og har kampe i udlandet. Træt af splinter i bagen.
Kunne han overtales til 3-4 år til 100.000 om måneden med en klausul omkring 20 til udlandet, så ville den være spot on IMO.
Det vil han gerne for det da meget bedre end 300.000 om måneden i en superligaklub eller 500.000 om måneden i en middelmådig europæisk klub
Din mening betyder uendelig meget for mig. En troll som aldrig har sagt et positivt ord om AaB.
Med fare for også at blive kategoriseret som troll, så tror jeg faktisk rigtig mange af os er enige med Portland.
Hvorfor i alverden skulle man gå voldsomt på kompromis på både økonomi og niveau? Jeg ser det som fuldstændig urealistisk.
Enig. Havde vi undgået nedrykning, så var der måske en chance. Men han har markant bedre sportslige muligheder end et økonomisk og sportsligt trængt AaB.. vender han hjem, så vil OB og AGF være interesseret tænker jeg
-
Kasper
- Allstar

- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Indlæg
af Kasper » 5. jul 2025, 11:30
Hvis vi var blevet oppe, så tror jeg heller ikke Mathias Ross havde været indenfor rækkevidde. Strategien er at spare, imens alle andre klubber i verden trækker i den anden retning.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
Jakobsen
- Allstar

- Indlæg: 6762
- Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
- Favoritspiller: Augu
Indlæg
af Jakobsen » 5. jul 2025, 11:37
Skulle vi endelig kunne lave en aftale med Ross og jeg tvivler kraftigt skal han jo klart have en høj løn - nok den højeste i truppen.
Derudover så skulle det jo skrues sådan sammen, at der ved oprykning vil være en kraftig lønstigning og måske en lav frikøbsklausul, hvis man bummer oprykningen. Tror dog også han kan finde noget mere attraktivt derude. AaB skulle jo give mening ifht. at komme i gang igen og hvis han har et ønske om at komme hjem.
RAUS RAUS SSE!
-
jonas386
- Allstar

- Indlæg: 12535
- Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Indlæg
af jonas386 » 5. jul 2025, 12:26
Generelt fatter jeg ikke unge danske fodboldspillere gider tage til tyrkisk fodbold. Pengene er sikkert gode, men for de fleste er det en karrieremæssig dødssejler, også for dem der er "gode nok" ala Victor Nelsson eller Elias Jehlert. Selvfølgelig, hvis der ikke er andre muligheder, men de fleste centraleuropæiske ligaer (Østrig, Schweiz, Holland, Belgien, Tjekkiet) virker alle til at være destinationer med betydeligt mere perspektiv.