jonas386 skrev: ↑7. jul 2025, 14:55
Sønderhof skrev: ↑7. jul 2025, 14:30
Martino1 skrev: ↑7. jul 2025, 13:27
bonanza skrev: ↑7. jul 2025, 12:13
Vi er i gode hænder med Zinck indtil vi får nogle langsigtede ansættelser med perspektiv. Om der går et par måneder, så er der ingen grund til alarm. Det er et fatamogana folk har med at alt skal være på plads inden opstarten. Vi kan sagtens spille fodbold uden sportsdirektør, og effektivt har vi en caretaker cheftræner, der ved hvad han laver, kender klubben, spillerne og ungdomsrækkerne indgående.
Lad mig sige det sådan; jeg har i hvertfald markant mere fidus til Bo Zinck end jeg har til Wichmann.
Modstanden i forhold til Wichmann, hvad er baggrunden for den? Var den der allerede inden han blev ansat, var det de 5 kampe han havde, eller det at han undsagde SSE22?
Jeg forstår i hvert fald ikke, at man mener Bo Zinck bør være i spil som en løsning. Sidst han havde ansvaret for et 1. div. hold, var alle enige om de skulle i top 6, og de spiller som bekendt i 2. div. nu. Hvad bygger man sin tiltro til at han kan løfte opgaven i AaB?
Personligt havde jeg ingen videre holdning til Wichmann da han blev ansat, men jeg synes måden han greb nedrykningen an på var under al kritik. Ikke kun pga han tog et defensivt udgangspunkt, når vi havde brug for at jagte, men fordi han insisterede på at bruge tre mand i bagkæden, selvom det betød Jørgensen skulle derind, og at det gik præcis som man kunne forvente. Alligevel holdte han ved, og det gav os så et enkelt point i de fem kampe imod bunden af superligaen. Det kan aldrig være andet end for dårligt.
At han havde kritik af spillersammensætningen har jeg ingen holdning til. Jeg synes det er fint man som cheftræner har holdninger til truppen, men hvis der er for stor uenighed mellem træner og ledelse kan det selvfølgelig ikke fungere i længden.
Jeg kunne sådan set godt leve med Wichmann i 1. Division, hvis ikke han var blevet fyret. men jeg ser ham slet ikke som den rigtige træner, og synes heller ikke han ligefrem viste det, da han faktisk var her. Som midlertidig træner kan Bo Zinck være lige så god som så mange andre. Han slår mig heller ikke som en Iznogood type ala Peter Feher.
Jeg var ikke udelukkende begejstret for Wichmann ansættelsen, og hans aftrykket på banen var til at overse. Derfor må vi sige han var et forkert valg til redningsaktionen, ligesom Hamrén var det i sin tid.
Den ikke uvæsentlige forskel, ligger i at Wichmann var ansat på en 4-årig kontrakt, som ikke afhang af overlevelse. Han var også tydelig omkring, at han ikke er den typiske brandslukningstræner, men mere strategisk anlagt i forhold til at skabe kultur og udvikling. Netop det han formåede i både HIK og Kolding. Med vidt forskellige spillestile, men med markante aftryk begge steder. Det var det man have købt ind på hos AaB-ledelsen, indtil en vis hr. Peters bakende i bordet.
Netop det indtryk af kaos, gør at AaB ikke er det eftertragtede sted at komme hen, som vi var post SSE22. Der er absolut ingen grund til at forherlige Gaarde, Bælum eller Inge, men deres håbløse ledelse var vand ved siden af det vi har været vidner til det sidste halve år.
Der er ingen seriøse ledere eller trænere med indsigt i dansk fodbold, der gider arbejde i AaB så længe ejerforholdende ser ud som de gør pt.
Vi kan i bedste fald håbe på enfoldige typer som David Nielsen, Glen Riddersholm eller endnu en gammel AaB'er der gør det af et godt hjerte.
Jeg håber fortsat på Haysen, som jeg har ønsket til AaB siden Lynges stop.
Lønstrup som træner, i mangel på bedre kandidater.