Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af RicoBR02 » 9. jul 2025, 20:41

haghdk skrev:
9. jul 2025, 18:27
RicoBR02 skrev:
9. jul 2025, 17:21
baresi skrev:
9. jul 2025, 17:04
AaB byder på Maarup fra Roskilde
Aner intet om ham men er det virkelig godt nok.
Syns godt det er tamt det vi har gang i.
Kan slet ikke se det skal være godt nok ift at sammensætte et hold til oprykning.
Det var en dyr nedrykning. Puha - savner sgu der lige kommer en 6er man kender og som bare skaber ro og balance dag 1
Vi får ikke en 6er man kender. Vi har ikke økonomien og spiller 1 division. Jeg er tryg ved at vi henter dpillere i Danmark fra lavere rækker, der har vi haft mulighed for at scoute gennem længere tid, fremfor eksotiske lejekontrakter og tvivlsomme spillere fra USA osv..
Jeg har stor fidus til Jasson i den kommende sæson. Tror og håber han slår igennem og bliver vild!
Har jeg absolut også. Men vi har altså også skudt forbi nogle gange. Men jeg tager imod enhver ny spiller som en ny Messi.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 9. jul 2025, 21:09

RicoBR02 skrev:
9. jul 2025, 20:41
haghdk skrev:
9. jul 2025, 18:27
RicoBR02 skrev:
9. jul 2025, 17:21
baresi skrev:
9. jul 2025, 17:04
AaB byder på Maarup fra Roskilde
Aner intet om ham men er det virkelig godt nok.
Syns godt det er tamt det vi har gang i.
Kan slet ikke se det skal være godt nok ift at sammensætte et hold til oprykning.
Det var en dyr nedrykning. Puha - savner sgu der lige kommer en 6er man kender og som bare skaber ro og balance dag 1
Vi får ikke en 6er man kender. Vi har ikke økonomien og spiller 1 division. Jeg er tryg ved at vi henter dpillere i Danmark fra lavere rækker, der har vi haft mulighed for at scoute gennem længere tid, fremfor eksotiske lejekontrakter og tvivlsomme spillere fra USA osv..
Jeg har stor fidus til Jasson i den kommende sæson. Tror og håber han slår igennem og bliver vild!
Har jeg absolut også. Men vi har altså også skudt forbi nogle gange. Men jeg tager imod enhver ny spiller som en ny Messi.
Det har du så sandelig ret i. Der har været så langt mellem snapsene, at havde det været en julefrokost, så havde der været ét glas til deling...

Men Califf som den bedste snaps...

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 9. jul 2025, 23:20

Ifølge Ydesen på Nordjyske, er Maarup meget tæt på en realitet. Mangler kun lægetjek. Pris 750000…
Beskrives som meget løbestærk spiller, som er god til at komme med i feltet. God i hovedspillet. Beskrives som en leder på banen. Han forventes at kunne deltage i lørdagens testkamp.
Lad os håbe de har fundet en spiller, som hurtigt kan tilvænne sig tilværelsen som fuldtidspro i en klub med en del mere mediebevågenhed end det han kommer fra

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 9. jul 2025, 23:33

FlemmingG skrev:
9. jul 2025, 23:20
Ifølge Ydesen på Nordjyske, er Maarup meget tæt på en realitet. Mangler kun lægetjek. Pris 750000…
Beskrives som meget løbestærk spiller, som er god til at komme med i feltet. God i hovedspillet. Beskrives som en leder på banen. Han forventes at kunne deltage i lørdagens testkamp.
Lad os håbe de har fundet en spiller, som hurtigt kan tilvænne sig tilværelsen som fuldtidspro i en klub med en del mere mediebevågenhed end det han kommer fra
Cool. Ud fra hvad der skrives om ham må han være tænkt som konkurrence/bredde til 8'erne. Så der er stadig et gabende hul på 6'eren.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 9. jul 2025, 23:41

Vores scouting, må jo have identificeret nogle kompetencer der gør ham interessant. Det må afgjort være en direkte forstærkning når man vælger at bruge penge på en transfer.
Han kan både spille 8’er og 6’er.
Han kommer helt sikkert til at forstærke konkurrencesituationen på midtbanen hvor der kun er unge spillere og det er der alvorligt brug for.
Jeg synes det siger mere om brugeren når man afviser en transfer på en man aldrig har set spille, kun fordi han ikke er nævnt i medierne eller har spillet på et akademi. Fodbold er heldigvis ikke lineært. Freddy Adu blev aldrig god, og Jamie Vardy kom fra divisionerne.

Jeg tror på scouted spillere, og langt mindre på de der ulækre netværks-transfers.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 9. jul 2025, 23:59

bonanza skrev:
9. jul 2025, 23:41
Vores scouting, må jo have identificeret nogle kompetencer der gør ham interessant. Det må afgjort være en direkte forstærkning når man vælger at bruge penge på en transfer.
Han kommer helt sikkert til at forstærke konkurrencesituationen på midtbanen hvor der kun er unge spillere og det er der alvorligt brug for.
Jeg synes det siger mere om brugeren når man afviser en transfer på en man aldrig har set spille, kun fordi han ikke er nævnt i medierne eller har spillet på et akademi. Fodbold er heldigvis ikke lineært. Freddy Adu blev aldrig god, og Jamie Vardy kom fra divisionerne.

Jeg tror på scouted spillere, og langt mindre på de der ulækre netværks-transfers.
Han har i hvert fald været et af lyspunkterne hos FC Roskilde i denne sæson. Om han er dygtig nok til AaB kan kun tiden vise, men han er en ganske habil 1.div spiller. Vi hentede vores nuværende største salgsobjekt i 2.div hos EfB, så synes det er tåbeligt, dem som dømmer ham ude på forhånd bare fordi han kommer fra FC Roskilde.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 10. jul 2025, 00:28

bonanza skrev:

Well, jeg synes ærligtalt jeg har givet Julius's scouting en chance.
Derfor tror jeg sgu ikke rigtigt på at finde uopdaget guld før jeg ser det med egne øjne.
Mathias Jørgensen er ikke helt sammenlignelig. Han var en velkendt spiller, men lidt en late bloomer eller hvad man skal kalde det.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 10. jul 2025, 00:56

Jakobsen skrev:
10. jul 2025, 00:28
bonanza skrev:

Derfor tror jeg sgu ikke rigtigt på at finde uopdaget guld før jeg ser det med egne øjne.
Mathias Jørgensen er ikke helt sammenlignelig. Han var en velkendt spiller, men lidt en late bloomer eller hvad man skal kalde det.
I gamle dage ville vi vel have betragtet en transfer på 750k som et billigt og risikofrit drej på lykkehjulet. I dag er det store penge, men til gengæld sidder jeg også med fornemmelsen af, at det var sådan en transfer, som kunne have været guld værd for os sidste sæson. Der er godt nok ændret kurs på transfer-strategien.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 10. jul 2025, 01:09

FIDEL skrev:
9. jul 2025, 20:19
En bruger på X beskriver Maarup således:
Hårdt arbejdende, temprerments fuld i duellerne, vinder mentalitet og kan spille de fleste pladser centralt.

Han har et stærkt langskud og har meget power, det faktisk vildt han er bombet i Roskilde så længe men det er der han altid har ville være indtil nu.

Samme bruger skriver: Maarup vil gerne og agenten arbejder på skiftet. Roskilde er ret sure over det er kommet frem i lyset.
Lyder da som et udmærket generalieblad opbygget i den 1. division, vi nu skal ligge og kæmpe i. Blir spændende at se ham mod Viborg.

Nordjyske kalder ham en felt-til-felt spiller, god i dueller, god til at komme i boksen - og god i luften. Det sidste takker jeg lidt ekstra for, hvis det viser sig at være rigtigt; vi har i urimeligt lang tid været for dårlige såvel defensivt som offensivt i luftspillet.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 10. jul 2025, 05:28

Funky skrev:
10. jul 2025, 00:56
Jakobsen skrev:
10. jul 2025, 00:28
bonanza skrev:

I gamle dage ville vi vel have betragtet en transfer på 750k som et billigt og risikofrit drej på lykkehjulet. I dag er det store penge, men til gengæld sidder jeg også med fornemmelsen af, at det var sådan en transfer, som kunne have været guld værd for os sidste sæson. Der er godt nok ændret kurs på transfer-strategien.

Det bekymrer mig at man kun giver ham en 2-årig kontrakt. Det er godt nok ikke meget tillid man har til at han er den rette.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 10. jul 2025, 06:55

Forza skrev:
10. jul 2025, 05:28
Det bekymrer mig at man kun giver ham en 2-årig kontrakt. Det er godt nok ikke meget tillid man har til at han er den rette.
i forhold til at vi skal have rugbrødsspillere giver det fin mening. det er en spiller der skal vokse med opgaven, gør han det venter der nok en ny kontrakt :thumbsup:

vi kan ikke kun hente profiler på 4-5 årig kontrakter. vi ska også have fyldspillere, som kan klare opgaven i 1 div
hjertet i nord :aabfan:

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 10. jul 2025, 07:03

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 10. jul 2025, 09:11

Pontoppi skrev:
10. jul 2025, 06:55
Forza skrev:
10. jul 2025, 05:28
i forhold til at vi skal have rugbrødsspillere giver det fin mening. det er en spiller der skal vokse med opgaven, gør han det venter der nok en ny kontrakt :thumbsup:

vi kan ikke kun hente profiler på 4-5 årig kontrakter. vi ska også have fyldspillere, som kan klare opgaven i 1 div
Det lyder som en ret præcis analyse. Så håber man selvfølgelig altid på succes-historien - at de endelig lykkes med at finde noget guld.

Er han i øvrigt ikke en spiller, som Ydesen har nævnt på et eller andet tidspunkt?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 10. jul 2025, 09:27

Det lyder som et merge af Risgaard og Augu = WIN

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 10. jul 2025, 09:44

Det er lidt Jakob Bonde over ham, da Viborg hentede ham i Nykøbing var han vel 25 år og ukendt. Og det blev en god case.

Iøvrigt var Roskilde ikke gearet til 1.division, så de kom til at se sølle ud i den forgangne sæson.

Men velkommen til Maarup.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 10. jul 2025, 09:47

FlæskeFrank skrev:
10. jul 2025, 09:44
Det er lidt Jakob Bonde over ham, da Viborg hentede ham i Nykøbing var han vel 25 år og ukendt. Og det blev en god case.

Iøvrigt var Roskilde ikke gearet til 1.division, så de kom til at se sølle ud i den forgangne sæson.

Hvem tror vi konkret har fået øje på ham? Ahlmann?

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 10. jul 2025, 10:02

Funky skrev:
10. jul 2025, 09:47
FlæskeFrank skrev:

Jeg tror de i fællesskab har fundet frem til hvem de skal kigge nærmere på.

Eftersom Maarup fornylig forlængede kontrakten kan man dog få tanken at det ikke har været over længere tid at man ville hente ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 10. jul 2025, 10:12

Forza skrev:
10. jul 2025, 10:02
Funky skrev:
FlæskeFrank skrev:

Jeg tror de i fællesskab har fundet frem til hvem de skal kigge nærmere på.

Eftersom Maarup fornylig forlængede kontrakten kan man dog få tanken at det ikke har været over længere tid at man ville hente ham.
Med tanke på, hvor nyt det faktisk er, at man har gjort op med SSE22’s rekrutteringsprincipper, så har Ahlmann og co. næppe fået lov til at kontakte ham eller bare officielt have ham på en liste i tide til, at han ikke forlængede med Roskilde. Men Ahlmann kan jo godt have haft hans navn på en lille fedtet seddel dybt nede i baglommen. Det kan selvfølgelig også være, man bare har ryddet tavlen totalt i AaB ovenpå Peters’ indrømmelse af fejl og mangler i rekrutteringsprocessen og så har set på markedet med helt friske øjne. Jeg forestiller mig stadigvæk bare, at det nok er en gut som Ahlmann, som har kunnet fiske hans navn frem?

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 10. jul 2025, 10:15

Funky skrev:
FlæskeFrank skrev:

Tja, eller Bo zinck. Han ved hvad der rører sig i 1-2 division.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 10. jul 2025, 10:18

Roskilde spiller i Puma. Ergo har Nagel peget på ham.
Ædruelighedens stemme

Besvar