Kolding IF - AaB (19. juli 2025)
-
Bombommelom
- 2. div

- Favoritspiller: Kosten
Re: Kolding IF - AaB (19. juli 2025)
Dobbeltpost
Hvordan i alverden kom en Kolding-AaB kamptråd lige til at handle om en komplet ligegyldig sammenligning med Viborg??
Det eneste, jeg kan bruge Viborg til i den sammenhæng er at konstatere, at kan vi fortsætte de gode takter fra netop træningskampen mod Viborg, så skal vi nok gøre en god kamp mod Kolding.
Det eneste, jeg kan bruge Viborg til i den sammenhæng er at konstatere, at kan vi fortsætte de gode takter fra netop træningskampen mod Viborg, så skal vi nok gøre en god kamp mod Kolding.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg tager også ned til Kolding i morgen, en første kamp med alt hvad det indebærer, inden holdene for alvor har sat sig, med nye ansigter.
Kolding gjorde det hæderligt sidste år, også mod de bedre hold, forventer en lige kamp hvor skarpheden bliver afgørende. Håber på at se Jørgensen lave et mål (eller to), det er vigtigt at få ham på tavlen og involveret.
Hvis jeg skal give et skud på spillere der vil overraske positivt i år, så har jeg både Makolli, Bonde, Håbnes lignede et pletskud af det jeg har set også.
Kolding gjorde det hæderligt sidste år, også mod de bedre hold, forventer en lige kamp hvor skarpheden bliver afgørende. Håber på at se Jørgensen lave et mål (eller to), det er vigtigt at få ham på tavlen og involveret.
Hvis jeg skal give et skud på spillere der vil overraske positivt i år, så har jeg både Makolli, Bonde, Håbnes lignede et pletskud af det jeg har set også.
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Og så kan jeg forstå vi regner med at se Helenius tilbage til Hobro kampen. Helenius kommer til at ville give sin højre arm for at vi rykker op igen, så håber vi får ham hurtigt tilbage, han var rigtig god i foråret.
Close call mellem ham og Børsting. Børsting som spillede Vendsyssel FF ned i 2. division og skred, og Maarup som spillede FC Roskilde ned i 2. division og skred.
Apropos det, så har vi også virkelig haft en tendens til at fylde holdet med med spillere som er rykket ned inden de kom til AaB de seneste år. Skaber det en samling af spillere uden selvtillid og vindermentalitet?
-
Dunkel
- Ynglinge

- Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
- Geografisk sted: 9000
Som Patrick Olsen?DGK skrev: ↑19. jul 2025, 06:54Apropos det, så har vi også virkelig haft en tendens til at fylde holdet med med spillere som er rykket ned inden de kom til AaB de seneste år. Skaber det en samling af spillere uden selvtillid og vindermentalitet?
Du har jo ikke noget tøj på!
og så er vi tilbage til at hvis man ikke sviner sse til i hvert indlæg så er man på den “forkerte” side….Bombommelom skrev: ↑18. jul 2025, 20:14Mærkværdigt ad hominem angreb du sætter ind der, men i det mindste positivt, at du kan skrive et helt indlæg uden at agere som apologet for SSE22, det fortjener du faktisk ros for.
sørgelig polarsering.
jeg har læst med “fra sidelinien” herinde i mange år men jeg tror aldrig jeg har oplevet så mange ny oprettede brugere med en dagsorden og så meget negativit omkring AaB.
måske det bare er kulturen i de her år…. a la facebook
hjertet i nord 
engang synes jeg du havde mange gode pointer og interessante tanker på meget omkring AaB. det sidste lange stykke tid har det ikke været andet end lange lange indlæg om hvor dårligt alt står til, hvor dårligt alt har stået til og hvor ringe spillere vi har, hvor dårlige ansatte AaB har osvHovedet skrev: ↑18. jul 2025, 20:08
Man skal i hvert fald hige og søge i mere end 10 år gamle bøger for at finde fans af Viborg eller nogen som helst anden klub i dette kongerige (1. division nu inklusive!), der ville ønske, at deres klub var ligesom AaB...
Nok ønsker ingen at træne os, nok ønsker ingen at være vores sportsdirektør, nok ønsker ingen at spille for os, nok ønsker færre og færre at sponsere klubben, og nok bliver køerne foran billetlugerne stadig kortere. Men én ting kan ingen tage fra os: nemlig vores helt egen bæredygtighed - her ganske vist defineret meget langt ud over ordets bredeste betydning i Rest-Danmark, men alligevel.
Så meget desto højere fra vores stadig mindre fanskare bør råbene gjalde ud over et måbende Kolding Stadion, når AaB i morgen tager hul på endnu et surrealistisk kapitel: "VI ER BÆREDYGTIGE - HVAD ER I?"
nogen gange spør jeg mig selv om det er noget godt udgangspunkt for debat når flere og flere aldrig bruger tid på andet end negative ting.
nå, tilbage til kampen i dag. jeg håber på sejr, og at vi kan få lidt positiv omtale af AaB. jeg tager i hvert fald turen sydover med sønnike
hjertet i nord 
Stærkt skrevet fra en bruger der selv blev oprettet for under en måned siden… Men du har jo læst med i “mange år”, så det er selvfølgelig helt i orden at beskylde andre nye bruger for alt muligt og afspore debatten i hver eneste tråd.Pontoppi skrev: ↑19. jul 2025, 07:32og så er vi tilbage til at hvis man ikke sviner sse til i hvert indlæg så er man på den “forkerte” side….Bombommelom skrev: ↑18. jul 2025, 20:14Mærkværdigt ad hominem angreb du sætter ind der, men i det mindste positivt, at du kan skrive et helt indlæg uden at agere som apologet for SSE22, det fortjener du faktisk ros for.
sørgelig polarsering.
jeg har læst med “fra sidelinien” herinde i mange år men jeg tror aldrig jeg har oplevet så mange ny oprettede brugere med en dagsorden og så meget negativit omkring AaB.
måske det bare er kulturen i de her år…. a la facebook
Troll.
On topic: vi vinder i dag!
-
Dongdongwh0
- 2. div

Er trupudtagelsen kommet? Er MJ og Ross med ?
- KME
- Superliga

- Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
- Geografisk sted: 8722
- Kontakt:
I "gamle dage" (læs 90'erne) kunne man høre kampene kommenteret på ANR - er det helt væk i dag?
(Overvejer stadig om jeg virkelig skal have 299,- op af lommen til Viaplay for at se et par fodboldkampe....)

(Overvejer stadig om jeg virkelig skal have 299,- op af lommen til Viaplay for at se et par fodboldkampe....)
AaB fan since 1991 
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Ja, det er slut.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Spændende kamp mod en af de andre oprykningskandidater.
Deres spanske træner ændret spillestilen så de spiller en helt anden gang fodbold en senest vi mødte dem, jeg tror godt det kan blive en underholdende kamp.
Vi vinder 2-1 mål af Kelvin John og MJ
Deres spanske træner ændret spillestilen så de spiller en helt anden gang fodbold en senest vi mødte dem, jeg tror godt det kan blive en underholdende kamp.
Vi vinder 2-1 mål af Kelvin John og MJ
-
R Rosenberg
- Allstar

True. Jeg mener bare, at de fleste forventer, at Børsting optræder i de fleste startopstillinger, hvorfor denne Maarup ikke giver alverden af mening, hvis Børsting er bedre - for så er det satme sløjt.
Ædruelighedens stemme
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
https://www.youtube.com/@medietaf26juli
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Tak!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Dækker liga på P3 (eller P4) ikke også 1. Division?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.