Ny sportschef
Re: Ny sportschef
Det bliver vigtigt, at vi får en aftale på plads med Brøndby, så han kan tiltræde hurtigst muligt. Vi skal have foretaget nogle afgørende handler for denne sæson, og her kunne det altså være rart at få ham indover.
Tror jeg er en god pointe. På et tidspunkt bliver det bare svært at avancere internt, og så må man søge videre hvis man har ambitioner om mere. Kender intet til John Møller. Men han skal være så velkommen, selvom man altid skal være skeptisk overfor BIF'erebonanza skrev: ↑22. jul 2025, 15:28Mon det er helt utænkeligt at han havde ambitioner om at efterfølge CV, og da Brøndby har ansat Benjamin Schmedes - nu bliver nødt til at skifte væk fra Brøndby for at tage sin karrierer op på sportsdirektør niveau? Det lyder som et scoop AaB har lavet her, med tanke på at rekruttering har fungeret så dårligt de sidste mange mange år. Hvis vi forsætter med at sælge som vi har gjort i 2025, så skal vi være meget meget bedre til at rekruttere, og det lyder som om at John Møller kan hjælpe med det.haghdk skrev: ↑22. jul 2025, 15:08Spændende valg! Svært at få øje på nogle kritikpunkter. Så er det i hvert fald fordi man selv har puttet hår ned i suppen.andrii skrev: ↑22. jul 2025, 14:02https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... -i-brondby
Jeg prøver lige at bruge den rette tråd til at poste dette i![]()
Man må vel næsten forvente at han så også har stillet nogle rimelige strenge krav når han vælger at skifte Brøndby ud med Cirkus AaB.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Lige præcis på den her post, ville jeg også ønske, vi kunne finde en kvalificeret mand med en eller anden form for tilknytning til AaB. Det er rart med stabilitet her og en mand, der har lyst til at blive, selvom andre interessante tilbud findes. Lynge var det bedste, Gaarde også udmærket. Jeg synes også det var fantastisk at have en mand som Jacob Friis, godt nok i en anden rolle, men man vidste hvad hjertet banker for. Er der ingen kvalificerede i Nordjylland, skal vi selvfølgelig bare finde den bedste. Det kan vel være ham her, det aner jeg ikke.jonas386 skrev: ↑22. jul 2025, 15:36Tror jeg er en god pointe. På et tidspunkt bliver det bare svært at avancere internt, og så må man søge videre hvis man har ambitioner om mere. Kender intet til John Møller. Men han skal være så velkommen, selvom man altid skal være skeptisk overfor BIF'erebonanza skrev: ↑22. jul 2025, 15:28Mon det er helt utænkeligt at han havde ambitioner om at efterfølge CV, og da Brøndby har ansat Benjamin Schmedes - nu bliver nødt til at skifte væk fra Brøndby for at tage sin karrierer op på sportsdirektør niveau? Det lyder som et scoop AaB har lavet her, med tanke på at rekruttering har fungeret så dårligt de sidste mange mange år. Hvis vi forsætter med at sælge som vi har gjort i 2025, så skal vi være meget meget bedre til at rekruttere, og det lyder som om at John Møller kan hjælpe med det.haghdk skrev: ↑22. jul 2025, 15:08Spændende valg! Svært at få øje på nogle kritikpunkter. Så er det i hvert fald fordi man selv har puttet hår ned i suppen.andrii skrev: ↑22. jul 2025, 14:02https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... -i-brondby
Man må vel næsten forvente at han så også har stillet nogle rimelige strenge krav når han vælger at skifte Brøndby ud med Cirkus AaB.
Længe leve arbejderklassen!
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Jeg tænker at AaB har brug for at tilknytte de bedst mulige kandidater. Alt for længe, er der gået på krompomis med behov.Danni skrev: ↑22. jul 2025, 16:15Lige præcis på den her post, ville jeg også ønske, vi kunne finde en kvalificeret mand med en eller anden form for tilknytning til AaB. Det er rart med stabilitet her og en mand, der har lyst til at blive, selvom andre interessante tilbud findes. Lynge var det bedste, Gaarde også udmærket. Jeg synes også det var fantastisk at have en mand som Jacob Friis, godt nok i en anden rolle, men man vidste hvad hjertet banker for. Er der ingen kvalificerede i Nordjylland, skal vi selvfølgelig bare finde den bedste. Det kan vel være ham her, det aner jeg ikke.jonas386 skrev: ↑22. jul 2025, 15:36Tror jeg er en god pointe. På et tidspunkt bliver det bare svært at avancere internt, og så må man søge videre hvis man har ambitioner om mere. Kender intet til John Møller. Men han skal være så velkommen, selvom man altid skal være skeptisk overfor BIF'erebonanza skrev: ↑22. jul 2025, 15:28Mon det er helt utænkeligt at han havde ambitioner om at efterfølge CV, og da Brøndby har ansat Benjamin Schmedes - nu bliver nødt til at skifte væk fra Brøndby for at tage sin karrierer op på sportsdirektør niveau? Det lyder som et scoop AaB har lavet her, med tanke på at rekruttering har fungeret så dårligt de sidste mange mange år. Hvis vi forsætter med at sælge som vi har gjort i 2025, så skal vi være meget meget bedre til at rekruttere, og det lyder som om at John Møller kan hjælpe med det.haghdk skrev: ↑22. jul 2025, 15:08Spændende valg! Svært at få øje på nogle kritikpunkter. Så er det i hvert fald fordi man selv har puttet hår ned i suppen.andrii skrev: ↑22. jul 2025, 14:02https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... -i-brondby
-
PonySlaystation
- Superliga

Jeg hænger godt nok min hat på andres reaktioner, jeg aner intet om manden. Men at Ydesen skriver at han er overrasket over at AaB kan tiltrække ham og kalder ham en kæmpe kapacitet, gør mig virkelig positiv over for at få ham ind.
-
Baatnakken
- 1. div

- Favoritspiller: Prica
Den samme Ydesen, der konkluderede at AaB havde vundet i det udenlandske klubejer-lotteriPonySlaystation skrev: ↑22. jul 2025, 17:13Jeg hænger godt nok min hat på andres reaktioner, jeg aner intet om manden. Men at Ydesen skriver at han er overrasket over at AaB kan tiltrække ham og kalder ham en kæmpe kapacitet, gør mig virkelig positiv over for at få ham ind.
Har han en Bif tattoo? Spørger fra en ven.
Ja, baseret på den viden man havde på daværende tidspunkt. Manden kan jo ikke se ud i fremtiden.Baatnakken skrev: ↑22. jul 2025, 17:33Den samme Ydesen, der konkluderede at AaB havde vundet i det udenlandske klubejer-lotteriPonySlaystation skrev: ↑22. jul 2025, 17:13Jeg hænger godt nok min hat på andres reaktioner, jeg aner intet om manden. Men at Ydesen skriver at han er overrasket over at AaB kan tiltrække ham og kalder ham en kæmpe kapacitet, gør mig virkelig positiv over for at få ham ind.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... mesterklub
Her har vi nok forklaringen på hvad der kom i vejen for Nedergaard.
Her har vi nok forklaringen på hvad der kom i vejen for Nedergaard.
------------------------------------------------
Nøgternt set har der også været værre udenlandske ejere i DK end SSE. Jeg forstår godt, hvorfor Ydesen på daværende tidspunkt gav dem det skudsmål. Det var der også en del herinde, som gjorde.Forza skrev: ↑22. jul 2025, 17:47Ja, baseret på den viden man havde på daværende tidspunkt. Manden kan jo ikke se ud i fremtiden.Baatnakken skrev: ↑22. jul 2025, 17:33Den samme Ydesen, der konkluderede at AaB havde vundet i det udenlandske klubejer-lotteriPonySlaystation skrev: ↑22. jul 2025, 17:13Jeg hænger godt nok min hat på andres reaktioner, jeg aner intet om manden. Men at Ydesen skriver at han er overrasket over at AaB kan tiltrække ham og kalder ham en kæmpe kapacitet, gør mig virkelig positiv over for at få ham ind.
Den nye sportschef lyder som et scoop. Så må vi se, hvad vi tænker om 1-2-3 år, hvor vi rigtig kan kloge os i bakspejlet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Ja, måske timingen med den nye sportschefs ansættelse faktisk så perfekt, som den kan blive pt., nu hvor MJ sælges, og vi gerne skal ramme rigtigt i den/de offensive forstærkninger - og måske komme til at stå stærkere end vi har gjort offensivt i flere år. Man har love at håbe, hvis han er manden, som har spottet eks. Suzuki.
MJ var i starten en enmandshær, og da han så blev afluret og træfsikkerheden langsomt forsvandt, blev vi totalt ufarlige.
-
Dongdongwh0
- 2. div

Som Gaarde så smukt sagde; " Bedøm mig når mine indkøbte spillere forlader klubben"
Er han ikke gammel AB’er? Det er nok nærmere en tatovering med Abdul Sule han render rundt med.
Vin ad libitum og transferfrie spillere!
Det er i hvert fald meget nemmere at vurdere, om han er en dygtig sportschef, efter han har haft mulighed for at sætte sit aftryk på det sportslige område i AaB.
Jeg aner ikke hvem John Møller er, så jeg har absolut ingen forudsætninger for at vurdere, om han er et scoop inden han overhovedet er startet i AaB.
-
Dongdongwh0
- 2. div

Det var ham der fandt Yuito Suzuki som de købte for 4,5mil og solgte for 60mil.
-
Bombommelom
- 2. div

- Favoritspiller: Kosten
Som flere andre herinde, kender jeg intet til manden. Umiddebart lyder hans CV ganske fint; men det er jo ikke alt, som AaB har fundet i BIF, der viste sig at være af en høj kaliber. Jeg krydser fingre for, at han viser sig at være mere i Jens Madsen klassen (for de, der er gamle nok til at huske, da Jens Madsen var Jesus og Høgh'en han var Gud...), end i Menno van Dam klassen.
Men kan han finde en Yuito Suzuki til 450.000kr?Dongdongwh0 skrev: ↑22. jul 2025, 21:36Det var ham der fandt Yuito Suzuki som de købte for 4,5mil og solgte for 60mil.
Jeg håber han får lidt krudt, at skyde med og at en eventuelt MJ Transfer geninvesteres i holdet.
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig
Ved ikke ret meget om ham John Møller for at være ærlig. Jeg tænker umiddelbart flg. på mit begrænsede grundlag.
Positivt
- Virker mere som en mand det danske AaB ville pege på end SSE
- Det lyder som om, at han er rigtig god til scoutingdelen. Der har han i hvert fald 57 gange mere erfaring end Gow og Nagel til sammen. Så ifht. spillerrekruttering er jeg umiddelbart positiv. Jeg forventer ikke nødvendigvis alt bliver godt i morgen og meget kommer jo an på hans budget, men den del er jeg umiddelbart rimeligt tryg ved.
Ubekendte
- Som sportschef er der et bredere ansvarsområde og mere ledelsesansvar end som rekruteringschef. Omvendt illustrerer hans CV i hvert fald, at det er en mand som formår at avancere, men det betyder ikke nødvendigvis han er en god leder.
- Lidt i forlængelse af det ledelsesmæssige må mit spørgsmål også være, hvad er niveauet på en underordnet i BIF? Menno kom jo også med store overskrifter og gode skudsmål og faldt helt igennem. Håber virkelig man har styr på personlighedne denne gang.
Negativt
- Det er trods alt nok stadig en mand der skal udvikle sig ind i jobbet ifht. de dele af sportsdirektør jobbet der ikke angår rekruttering og scouting. Det gør ikke nødvendigvis noget, men trods alt ikke optimalt.
- At vi lever i en verden, hvordan nøglemedarbejdere i AaB findes blandt det sekundære staff hos BIF svinene.
Positivt
- Virker mere som en mand det danske AaB ville pege på end SSE
- Det lyder som om, at han er rigtig god til scoutingdelen. Der har han i hvert fald 57 gange mere erfaring end Gow og Nagel til sammen. Så ifht. spillerrekruttering er jeg umiddelbart positiv. Jeg forventer ikke nødvendigvis alt bliver godt i morgen og meget kommer jo an på hans budget, men den del er jeg umiddelbart rimeligt tryg ved.
Ubekendte
- Som sportschef er der et bredere ansvarsområde og mere ledelsesansvar end som rekruteringschef. Omvendt illustrerer hans CV i hvert fald, at det er en mand som formår at avancere, men det betyder ikke nødvendigvis han er en god leder.
- Lidt i forlængelse af det ledelsesmæssige må mit spørgsmål også være, hvad er niveauet på en underordnet i BIF? Menno kom jo også med store overskrifter og gode skudsmål og faldt helt igennem. Håber virkelig man har styr på personlighedne denne gang.
Negativt
- Det er trods alt nok stadig en mand der skal udvikle sig ind i jobbet ifht. de dele af sportsdirektør jobbet der ikke angår rekruttering og scouting. Det gør ikke nødvendigvis noget, men trods alt ikke optimalt.
- At vi lever i en verden, hvordan nøglemedarbejdere i AaB findes blandt det sekundære staff hos BIF svinene.
RAUS RAUS SSE!
-
JacobKoustrup
- 1. div

- Favoritspiller: Rasmus Würtz
Så er den officiel
https://aabsport.dk/nyheder/2025/juli/a ... portschef/
Regner med at ansætte en ny cheftræner om “relativ kort tid” - Men nu er alt jo relativt
https://aabsport.dk/nyheder/2025/juli/a ... portschef/
Regner med at ansætte en ny cheftræner om “relativ kort tid” - Men nu er alt jo relativt