Kolding IF - AaB (19. juli 2025)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kolding IF - AaB (19. juli 2025)

Indlæg af Hanga » 21. jul 2025, 11:19

Kasper skrev:
21. jul 2025, 10:40
Hanga skrev:
21. jul 2025, 09:55
R Rosenberg skrev:
21. jul 2025, 09:42
Bros skrev:
21. jul 2025, 09:00
R Rosenberg skrev:
20. jul 2025, 07:59
Bros skrev:
20. jul 2025, 04:25

Nu er Bo jo kun midlertidig cheftræner , så det er ikke kun ham der skal skydes.
Vi kan starte med det oplagte SSE, bestyrelsen, manglende sportschef, chef træner , men det har vi gjort 100 gange
Så lad os
I stedet snakke om vores profiler, er de mentalt klar , og vil de overhovedet være her, for de virker helt væk, , og ikke kæmper for det..

Dårlig start på sæsonen og vi mangler stadig en del spiller
Lige fra hoften en God rutineret skandinavisk målmand Muller dur bare ikke,
en rutineret midterforsvar der kan guide de unge og være leder Dalle vil være fin
og den venstre dør Marc Nielsen dur bare ikke,
Og måske endda et par offensive spiller hvis MJ og Ross ryger.

Men nu skal vi håbe de lære lidt af det her nederlag og viser det var en svipser i de næste kampe :aabfan:
Men hvem er vores profiler? MJ, som er videre inde i hovedet? Hvem mere?
Mj ,Ross Muller
Ross virker til at skulle videre for at forløse sit talent
Han virker som om der er for meget pres på ham og spiller ikke frit

Muller er blevet for tilfreds efter sin kontrakt forlængelse og har været virkelig dårlig siden da

Mj behøver vi ikke diskutere mere
Ross og Müller er ingenlunde noget, man kan kalde profiler. De er begge elendige, og den ene er kun 20 år.

Realiteten er, at AaB under SSE22 er et reelt profilløst hold.
Der er kun Mathias Jørgensen, og han er på vej videre.

Holdet skriger på både kvalitet og lederskab. Man kan jo bare se hvor svært vi har ved at fordele anførerbindet. Det er jo helt vildt at Børsting kan komme ind fra Vendsyssel og ligne det klart mest oplagte bud, og når han så går ud af kampen, er det 19årige Bomholt der får bindet. Det bind må simpelthen aldrig ende på armen af en 19årig, så skal det i hvert fald være en Mathias Ross type. Jeg er med på at AaB er blevet taget lidt på sengen af Jørgensens aktion men det siger alt at han er den eneste reelle lederskikkelse i truppen, og så stor en leder er han jo heller ikke, hvilket aktionen netop også vidner om.

Det kan godt være at en Lars Kramer ikke altid var fantastisk spillende men at han er erstattet af en 19årig viser igen manglende forståelse og erkendelse af det manglende lederskab der er på holdet. Jeg synes Olsson er sommerens eneste interessante signing men det er altså endnu et step down nu og her.
Prøv at lyt til Tuxen Boll i Rishøjs Corner.
En ny sportschef skal kunne arbejde med den strategi der er lagt med stor vægt på akademiet suppleret med erfaring, noget de allerede har rekrutteret.

En kommende træner skal kunne arbejde med den style-of-play som der er lagt.

Det eneste jeg kan tolke er, at de ikke har lært en skid af deres fejl og at de på nuværende tidspunkt gambler fuldstændig med klubben. Hvis ikke vi på magisk vis sætter en stime sammen af sejre meget snart, så ender det i en kæmpe krise, som for mig at se bliver uoprettelig pga at klubben er blottet for lederskab både på og uden for banen.
Jeg er sådan set helt enig i strategien da det er den eneste vej til at få en bæredygtig økonomi. Vi skal have stor fokus på vores akademi og sørge for at have et pænt intake af spillere herfra, for vi skal producere mange salgsbare spillere. Men jeg er som sagt helt enig med dig i at holdet lige nu virker totalt blottet for lederskab, og ikke mindst kvalitet. Vores helt store problem har jo været at de spillere vi henter udefra som burde være bærende spillere har vist sig ikke at have niveauet, med meget få undtagelser.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 21. jul 2025, 11:20

jonas386 skrev:
21. jul 2025, 11:00
Kasper skrev:
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:
Bros skrev:
R Rosenberg skrev:

Mj ,Ross Muller

Muller er blevet for tilfreds efter sin kontrakt forlængelse og har været virkelig dårlig siden da

Ross og Müller er ingenlunde noget, man kan kalde profiler. De er begge elendige, og den ene er kun 20 år.

Holdet skriger på både kvalitet og lederskab. Man kan jo bare se hvor svært vi har ved at fordele anførerbindet. Det er jo helt vildt at Børsting kan komme ind fra Vendsyssel og ligne det klart mest oplagte bud, og når han så går ud af kampen, er det 19årige Bomholt der får bindet. Det bind må simpelthen aldrig ende på armen af en 19årig, så skal det i hvert fald være en Mathias Ross type. Jeg er med på at AaB er blevet taget lidt på sengen af Jørgensens aktion men det siger alt at han er den eneste reelle lederskikkelse i truppen, og så stor en leder er han jo heller ikke, hvilket aktionen netop også vidner om.

Det kan godt være at en Lars Kramer ikke altid var fantastisk spillende men at han er erstattet af en 19årig viser igen manglende forståelse og erkendelse af det manglende lederskab der er på holdet. Jeg synes Olsson er sommerens eneste interessante signing men det er altså endnu et step down nu og her.
En ny sportschef skal kunne arbejde med den strategi der er lagt med stor vægt på akademiet suppleret med erfaring, noget de allerede har rekrutteret.

Det eneste jeg kan tolke er, at de ikke har lært en skid af deres fejl og at de på nuværende tidspunkt gambler fuldstændig med klubben. Hvis ikke vi på magisk vis sætter en stime sammen af sejre meget snart, så ender det i en kæmpe krise, som for mig at se bliver uoprettelig pga at klubben er blottet for lederskab både på og uden for banen.
Jeg forstår ikke det skulle være så kontroversielt at en sportsdirektør skal arbejde under de rammer og den retning ledelsen har sat. Selvfølgelig skal der være en vis frihed, men hvis strategien går på at udvikle unge spillere, giver det sårlig mening at en ny sportsdirektør har nogle helt andre ideer.
Det er jo ikke det, der er problemet. Problemet er, hvis SSE22 ikke har lært af fejlene eller bare fortsætter i samme spor.
Det er jo unægteligt det, det lyder som.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 21. jul 2025, 11:50

jonas386 skrev:
21. jul 2025, 11:00
Kasper skrev:
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:
Bros skrev:
R Rosenberg skrev:

Mj ,Ross Muller

Jeg forstår ikke det skulle være så kontroversielt at en sportsdirektør skal arbejde under de rammer og den retning ledelsen har sat. Selvfølgelig skal der være en vis frihed, men hvis strategien går på at udvikle unge spillere, giver det sårlig mening at en ny sportsdirektør har nogle helt andre ideer.
Har du hørt interviewet?
Jeg hører en ledelse der tror de har den helt rigtige måde at spille på, rekruttere spillere udfra osv
For mig at se kan de smide hele lortet i skraldespanden. Deres strategi vinder ikke kampe, scouting delen er fornærmende ringe - de har hentet mange spillere der med længder er klubbens all time værste signings.

Jeg håber ikke at AaB ledet af SSE22 formår at hente flere medarbejdere, hverken på eller udenfor banen. Der er meget lille chance for at de kan ramme bare lidt rigtigt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 21. jul 2025, 11:51

Helt enig. Man har tilsyneladende bare fortsat kursen, sat en dansk stråmand ind som formand og så hentet et par spillere med lidt rutine fra divisionerne så billigt som muligt. Man påstår man vil køre Mercedes-Benz men vil kun betale for en Skoda 105.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 21. jul 2025, 12:10

Altså jeg synes også, at SSE22 er ringe, men jeg har godt nok svært ved at se, at de “bare” har gjort det samme i dette vindue.

Jeg kan virkelig heller ikke se det forkerte i, at man har en klubstrategi, som en sportsdirektør og træner skal følge. Problemet har jo heller ikke været strategien, men at udførslen har været helt horribel. Man har scoutet elendigt og hældt al erfaring ud af truppen uden at erstatte den.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 21. jul 2025, 12:30

Kunji skrev:
21. jul 2025, 12:10
Altså jeg synes også, at SSE22 er ringe, men jeg har godt nok svært ved at se, at de “bare” har gjort det samme i dette vindue.

Jeg kan virkelig heller ikke se det forkerte i, at man har en klubstrategi, som en sportsdirektør og træner skal følge. Problemet har jo heller ikke været strategien, men at udførslen har været helt horribel. Man har scoutet elendigt og hældt al erfaring ud af truppen uden at erstatte den.
Men de kører jo videre af samme vej.
Der er hentet 3 erfarne spillere ind der beskrives som powerfulde og løbestærke - Kallesøe, Børsting, Maarup.
Samtidig hiver vi klassiske AaB'ere op fra U19, der er teknisk stærke, god spilforståelse og skolet i en teknisk form for fodbold.

Det hænger simpelthen ikke sammen. Strategien har spillet fallit samtidig med at rekrutteringen har været langt dårligere end til dumpet.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 21. jul 2025, 13:12

Kunji skrev:

Enig
Når man læser herinde kan man godt få lyst kommentere, men det virker meget tungt at prøve.
Mange spillere prøver nu at komme til at spille europæisk kval/gruppespils kampe og AaB er ikke et emne for dem, det synes at være ubegribeligt for nogle debattører. AaB henter spillere fra en anden hylde
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 21. jul 2025, 13:22

Kunji skrev:

Strategien er helt fin. Alle har vel skreget på netop noget lignende i årevis. Udførslen, balancen og økonomien til at eksekvere har bare været så off, som det overhovedet kan blive.

Og jeg har meget, meget svært ved at se, at man gør noget reelt anderledes nu. Det er jo mere af det samme, dog har man blot valgt at se mod Danmark og Skandinavien i stedet. Men det er jo stadig et sammenrend af unge, has beens, elendige og lottokuponer.

Der mangler jo reelt dygtige spillere MED erfaring. Det er dét, der har været problemet konstant under SSE22.
Kallesøe kan vise sig at være dét, men ellers er det jo enten eller eller ingen af delene.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 21. jul 2025, 13:22

634 skrev:
21. jul 2025, 13:12
Kunji skrev:

Enig
Når man læser herinde kan man godt få lyst kommentere, men det virker meget tungt at prøve.
Mange spillere prøver nu at komme til at spille europæisk kval/gruppespils kampe og AaB er ikke et emne for dem, det synes at være ubegribeligt for nogle debattører. AaB henter spillere fra en anden hylde
At AaB henter spillere fra en anden hylde er et aktivt valg fra SSE22s side.
Der er og har været masse muligheder for at gå ud og tilføje kombinationen rutine og kvalitet til AaB.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 21. jul 2025, 20:35

Kasper skrev:
21. jul 2025, 13:22
634 skrev:
Kunji skrev:

Enig
Der er og har været masse muligheder for at gå ud og tilføje kombinationen rutine og kvalitet til AaB.
Jeg er oprigtigt ved at være i tvivl om SSE22 i dette transfervindue kan lokke højere hylde end Kallesøe og Børsting til klubben, det må jeg indrømme. Vi skreg på en André Rømer i sidste sæson, og Randers snuppede ham og han blev en profil for dem i mesterskabsspillet. Jeg tror ikke han var urealistisk i sidste sæson for AaB at have lokket til klubben, men den situation vi er i nu er bare voldsomt meget anderledes udover vi er i 1. division.

Jeg ser Kallesøe som et ganske fornuftigt indkøb, er lidt mindre begejstret over Børsting - Men om der er og har været masse muligheder for at tilføje rutine og kvalitet til klubben er jeg simpelthen i tvivl om. Det er så 100% selvforskyldt, det siger sig selv.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 21. jul 2025, 20:48

Frygah skrev:
21. jul 2025, 20:35
Kasper skrev:
21. jul 2025, 13:22
634 skrev:
Kunji skrev:

Enig
Jeg er oprigtigt ved at være i tvivl om SSE22 i dette transfervindue kan lokke højere hylde end Kallesøe og Børsting til klubben, det må jeg indrømme. Vi skreg på en André Rømer i sidste sæson, og Randers snuppede ham og han blev en profil for dem i mesterskabsspillet. Jeg tror ikke han var urealistisk i sidste sæson for AaB at have lokket til klubben, men den situation vi er i nu er bare voldsomt meget anderledes udover vi er i 1. division.

Jeg ser Kallesøe som et ganske fornuftigt indkøb, er lidt mindre begejstret over Børsting - Men om der er og har været masse muligheder for at tilføje rutine og kvalitet til klubben er jeg simpelthen i tvivl om. Det er så 100% selvforskyldt, det siger sig selv.
Der er to grunde til hvorfor

At der ikke er en sportschef og træner på plads. Fordi der ikke kan tiltrækkes nogen der vil arbejde efter de stramme og tåbelige rammer der er opsat.

At man ikke er villig til at betale hvad det koster.

Forhåbentlig og mod al forventning, så tryller vores unge drenge os tilbage fra det her lort, men det er nok ikke specielt sandsynligt.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 21. jul 2025, 21:42

Den pågældende strategi har ganske vist været eksekveret til en rungende dumpekarakter, men det kan ikke skjule, at den er komplet uholdbar, såfremt ønsket er at spille fodbold i den bedste halvdel af Superligaen. Og - som det har vist sig - for den sags "bare" at spille i Superligaen.

Naturligvis er det en besnærende tanke, at man kan hæve sig almene naturlove og i bedste alkymistil skabe et tophold - uden at bruge penge og uden at foretage sig en aktiv indsats. Problemet er blot, at ingen nogensinde har gjort det. Og at alle selvsagt ville tilstræbe en sådan model, om den var mulig, herunder Manchester City og PSG.

Det er med andre ord bullshit fra ende til anden, og den har ført AaB til den ene katastrofe efter den anden siden 2014 under dække af tarvelige floskler om først "nordjyder", "nabosønner" og "talenter" og siden "bæredygtighed", "presspil" og "Europas 5. yngste hold" . Det er ingen kunstart at rykke ungdomsspillere op i en seniortrup til en bronzemedalje på en eller anden CIES-liste. Det er heller ingen kunst at stille med det femteyngste hold i Europa, når dette viser som helt absurd pivringe - og helt på månen, når man påtænker, hvor stor en klub AaB er.

AaB er nemlig ikke Hobro, skønt klubben har markedsført sig som discountforetagende i så lang tid, at profetien er ved at blive selvopfyldende.

Vi kommer simpelthen ikke uden om, at der skal foretages seriøse investeringer, og at AaB samtidig skal gøre op med den tabermentalitet og mangel på selvrespekt, der er en følge af ovenstående discount og floskelmageri. Hobro var nødt til at forfølge en strategi baseret på at ramme en "Djiby Fall" i ny og næ - og var i øvrigt samtidig befolket af langt mere kompetente mennesker, end der findes i SSE 22.

calciomania
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 23. jul 2025, 11:21

Måske var nederlaget ikke så dumt. Fordi hellere nu end om en måned. For måske kan et sådant nederlag få ledelsen til at indse, at holdet overhovedet ikke er godt nok til at slås om oprykning. Dette hold kan maksimalt kæmpe om at komme med i oprykningsslutspillet aka Top 6. Men oprykning mener jeg er urealistisk med denne tynde trup. Der er 3-4 hold, der er klart bedre mand for mand end AaB.

Så ja, skuffende nederlag og indsats, men hvis denne blamage kan få ledelsen til at hente et par gode spillere ekstra, er det måske ikke det værste, der kunne ske med en sådan skuffelse i den første kamp.

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 23. jul 2025, 13:47

Får mere og mere følelsen af at det sportslige er sekundært for tyskerne, så længe de kan suge lidt ud F kassen hver måned. Men har intet belæg for den teori…

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 23. jul 2025, 13:53

Dr.Jones skrev:
23. jul 2025, 13:47
Får mere og mere følelsen af at det sportslige er sekundært for tyskerne, så længe de kan suge lidt ud F kassen hver måned. Men har intet belæg for den teori…
For 25. gang herinde. Det kan man ikke i en børsnoteret virksomhed (lovligt). Og selv hvis man kunne, så er det en HÅBLØS investering at købe majoritet i en virksomhed for 65 millioner, for at betale sig selv nogle få procent af det tilbage om året i skattepligtig indkomst. De kunne næsten lige så godt sætte pengene på en konto i banken med lidt rente.

Det eneste setup jeg kan forestille mig hvor mr. Peters reelt kan tjene noget på den måde, ville være hvis alle midlerne i SSE's betaling kommer fra andre investorer, mens alle konsulenttimerne går til hans private biks. Men så tænker jeg godt nok ikke han er gode venner med de investorer ret længe...

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 23. jul 2025, 14:15

Belwas skrev:
23. jul 2025, 13:53
Dr.Jones skrev:
For 25. gang herinde. Det kan man ikke i en børsnoteret virksomhed (lovligt). Og selv hvis man kunne, så er det en HÅBLØS investering at købe majoritet i en virksomhed for 65 millioner, for at betale sig selv nogle få procent af det tilbage om året i skattepligtig indkomst. De kunne næsten lige så godt sætte pengene på en konto i banken med lidt rente.

Det eneste setup jeg kan forestille mig hvor mr. Peters reelt kan tjene noget på den måde, ville være hvis alle midlerne i SSE's betaling kommer fra andre investorer, mens alle konsulenttimerne går til hans private biks. Men så tænker jeg godt nok ikke han er gode venner med de investorer ret længe...
Jeg tror omvendt, at det præcis er der setup, de har kørende.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 23. jul 2025, 14:30

R Rosenberg skrev:
23. jul 2025, 14:15
Belwas skrev:
Dr.Jones skrev:

Alternativet til kalkuleret udnyttelse af klubben er jo komplet inkompetence og naivitet. Det sidste er næsten mest skræmmende.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 23. jul 2025, 16:58

Kokkefar skrev:
23. jul 2025, 14:30
R Rosenberg skrev:
23. jul 2025, 14:15
Belwas skrev:
Dr.Jones skrev:

Alternativet til kalkuleret udnyttelse af klubben er jo komplet inkompetence og naivitet. Det sidste er næsten mest skræmmende.
Jeg tror, det er en god blanding, Peters har gang i.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. jul 2025, 17:10

Folk der køber ideen om at konsulentaftalen er et forsøg på at malke klubben for midler, burde sagsøge staten om at få skolepengene tilbage, og efterfølgende tage en lang alvorlig snak med sine forældre om hvor det egentlig gik galt. Det er utvivlsomt noget af det dummeste.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 23. jul 2025, 17:13

jonas386 skrev:
23. jul 2025, 17:10
Folk der køber ideen om at konsulentaftalen er et forsøg på at malke klubben for midler, burde sagsøge staten om at få skolepengene tilbage, og efterfølgende tage en lang alvorlig snak med sine forældre om hvor det egentlig gik galt. Det er utvivlsomt noget af det dummeste.
faren ved at falde i med alle de mærkelige konspirationer….
hjertet i nord :aabfan:

Besvar