Hørt, og hvis alle her på debatsiden, som viser sig berettigede til at søge og få skolepengene tilbage, efterfølgende donerer midlerne til klubben, så kan vi sikkert hente en profil til offensiven.jonas386 skrev: ↑23. jul 2025, 17:10Folk der køber ideen om at konsulentaftalen er et forsøg på at malke klubben for midler, burde sagsøge staten om at få skolepengene tilbage, og efterfølgende tage en lang alvorlig snak med sine forældre om hvor det egentlig gik galt. Det er utvivlsomt noget af det dummeste.
Kolding IF - AaB (19. juli 2025)
Re: Kolding IF - AaB (19. juli 2025)
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er der vel ingen, der hævder. Men det er da ret uomtvisteligt, at man (Peters) har fået føjet en økonomisk ganske god - og ret enestående - deal ind oveni ejerskabet.jonas386 skrev: ↑23. jul 2025, 17:10Folk der køber ideen om at konsulentaftalen er et forsøg på at malke klubben for midler, burde sagsøge staten om at få skolepengene tilbage, og efterfølgende tage en lang alvorlig snak med sine forældre om hvor det egentlig gik galt. Det er utvivlsomt noget af det dummeste.
Det er jo helt normalt for en virksomhed at købe konsulentydelser. Men ret særegent at købe sådanne af ejeren selv.
Ædruelighedens stemme
Det er der desværre mange der hævder.. Jeg har lige diskuteret men en kvinde på Facebook der mener at vide at tyskerne stikker transferpengene i lommerne og lader klubben gå konkurs med vilje.. Altså selskabstømning af værste slags.R Rosenberg skrev: ↑23. jul 2025, 17:28Det er der vel ingen, der hævder. Men det er da ret uomtvisteligt, at man (Peters) har fået føjet en økonomisk ganske god - og ret enestående - deal ind oveni ejerskabet.jonas386 skrev: ↑23. jul 2025, 17:10Folk der køber ideen om at konsulentaftalen er et forsøg på at malke klubben for midler, burde sagsøge staten om at få skolepengene tilbage, og efterfølgende tage en lang alvorlig snak med sine forældre om hvor det egentlig gik galt. Det er utvivlsomt noget af det dummeste.
Det er jo helt normalt for en virksomhed at købe konsulentydelser. Men ret særegent at købe sådanne af ejeren selv.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Jeg synes det virker ret suspekt, at konsulenten er den der udstikker ordre i virksomheden.
Umiddelbart tror jeg det er et kæmpe skråplan ifht det skattetekniske og er meget i tvivl om hvordan den aftale skal kunne være skruet lovligt sammen.
Umiddelbart tror jeg det er et kæmpe skråplan ifht det skattetekniske og er meget i tvivl om hvordan den aftale skal kunne være skruet lovligt sammen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
R Rosenberg
- Allstar

Nu skelner jeg (trods alt stadig) mellem debatsiden og Facebook.RicoBR02 skrev: ↑23. jul 2025, 20:00Det er der desværre mange der hævder.. Jeg har lige diskuteret men en kvinde på Facebook der mener at vide at tyskerne stikker transferpengene i lommerne og lader klubben gå konkurs med vilje.. Altså selskabstømning af værste slags.R Rosenberg skrev: ↑23. jul 2025, 17:28Det er der vel ingen, der hævder. Men det er da ret uomtvisteligt, at man (Peters) har fået føjet en økonomisk ganske god - og ret enestående - deal ind oveni ejerskabet.jonas386 skrev: ↑23. jul 2025, 17:10Folk der køber ideen om at konsulentaftalen er et forsøg på at malke klubben for midler, burde sagsøge staten om at få skolepengene tilbage, og efterfølgende tage en lang alvorlig snak med sine forældre om hvor det egentlig gik galt. Det er utvivlsomt noget af det dummeste.
Jeg færdes der ikke, men forstår, at hovedemnerne er chemtrails, vacciner, flat earth, deep state og andet i den dur.
Ædruelighedens stemme
Umiddelbart er debatsiden og Facebook efterhånden det samme..R Rosenberg skrev: ↑23. jul 2025, 20:41Nu skelner jeg (trods alt stadig) mellem debatsiden og Facebook.RicoBR02 skrev: ↑23. jul 2025, 20:00Det er der desværre mange der hævder.. Jeg har lige diskuteret men en kvinde på Facebook der mener at vide at tyskerne stikker transferpengene i lommerne og lader klubben gå konkurs med vilje.. Altså selskabstømning af værste slags.R Rosenberg skrev: ↑23. jul 2025, 17:28Det er der vel ingen, der hævder. Men det er da ret uomtvisteligt, at man (Peters) har fået føjet en økonomisk ganske god - og ret enestående - deal ind oveni ejerskabet.jonas386 skrev: ↑23. jul 2025, 17:10Folk der køber ideen om at konsulentaftalen er et forsøg på at malke klubben for midler, burde sagsøge staten om at få skolepengene tilbage, og efterfølgende tage en lang alvorlig snak med sine forældre om hvor det egentlig gik galt. Det er utvivlsomt noget af det dummeste.
Jeg færdes der ikke, men forstår, at hovedemnerne er chemtrails, vacciner, flat earth, deep state og andet i den dur.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg noterer mig også et influx.RicoBR02 skrev: ↑23. jul 2025, 20:47Umiddelbart er debatsiden og Facebook efterhånden det samme..R Rosenberg skrev: ↑23. jul 2025, 20:41Nu skelner jeg (trods alt stadig) mellem debatsiden og Facebook.RicoBR02 skrev: ↑23. jul 2025, 20:00Det er der desværre mange der hævder.. Jeg har lige diskuteret men en kvinde på Facebook der mener at vide at tyskerne stikker transferpengene i lommerne og lader klubben gå konkurs med vilje.. Altså selskabstømning af værste slags.R Rosenberg skrev: ↑23. jul 2025, 17:28Det er der vel ingen, der hævder. Men det er da ret uomtvisteligt, at man (Peters) har fået føjet en økonomisk ganske god - og ret enestående - deal ind oveni ejerskabet.jonas386 skrev: ↑23. jul 2025, 17:10Folk der køber ideen om at konsulentaftalen er et forsøg på at malke klubben for midler, burde sagsøge staten om at få skolepengene tilbage, og efterfølgende tage en lang alvorlig snak med sine forældre om hvor det egentlig gik galt. Det er utvivlsomt noget af det dummeste.
Ædruelighedens stemme
De 140.000 pr. måned får man altså ikke mange medarbejdere for, hvis man skulle have kompetencerne internt. Man kan helt sikkert diskutere om vi får nok ud af den aftale, men mig bekendt skal den slags indkøbes til markedspris, og kan ikke bare doneres fra BIPTC. På mit eget arbejde vil det vel svare til 2,5 medarbejdere, hvilket nærmest er en dråbe i havet.R Rosenberg skrev: ↑23. jul 2025, 17:28Det er der vel ingen, der hævder. Men det er da ret uomtvisteligt, at man (Peters) har fået føjet en økonomisk ganske god - og ret enestående - deal ind oveni ejerskabet.jonas386 skrev: ↑23. jul 2025, 17:10Folk der køber ideen om at konsulentaftalen er et forsøg på at malke klubben for midler, burde sagsøge staten om at få skolepengene tilbage, og efterfølgende tage en lang alvorlig snak med sine forældre om hvor det egentlig gik galt. Det er utvivlsomt noget af det dummeste.
Man kan kritisere tyskerne for meget, men den aftale er der ikke økonomisk noget voldsomt usædvanligt i som jeg ser det. Er det i øvrigt ikke noget med at aftalen er indgået af den tidligere ledelse, og fra før tyskerne kom ind? (Det er et åbent spørgsmål, jeg kan ærlig talt ikke huske det)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Og hvilke kompetencer AaB har fået for de 140.000…. Selv en knægt som burde have skolepengene tilbage kunne have gjort det ligeså godt. -03 so far. Og penge ud af vinduet.jonas386 skrev: ↑23. jul 2025, 21:26De 140.000 pr. måned får man altså ikke mange medarbejdere for, hvis man skulle have kompetencerne internt. Man kan helt sikkert diskutere om vi får nok ud af den aftale, men mig bekendt skal den slags indkøbes til markedspris, og kan ikke bare doneres fra BIPTC. På mit eget arbejde vil det vel svare til 2,5 medarbejdere, hvilket nærmest er en dråbe i havet.R Rosenberg skrev: ↑23. jul 2025, 17:28Det er der vel ingen, der hævder. Men det er da ret uomtvisteligt, at man (Peters) har fået føjet en økonomisk ganske god - og ret enestående - deal ind oveni ejerskabet.jonas386 skrev: ↑23. jul 2025, 17:10Folk der køber ideen om at konsulentaftalen er et forsøg på at malke klubben for midler, burde sagsøge staten om at få skolepengene tilbage, og efterfølgende tage en lang alvorlig snak med sine forældre om hvor det egentlig gik galt. Det er utvivlsomt noget af det dummeste.
Man kan kritisere tyskerne for meget, men den aftale er der ikke økonomisk noget voldsomt usædvanligt i som jeg ser det. Er det i øvrigt ikke noget med at aftalen er indgået af den tidligere ledelse, og fra før tyskerne kom ind? (Det er et åbent spørgsmål, jeg kan ærlig talt ikke huske det)
-
Bombommelom
- 2. div

- Favoritspiller: Kosten
Jeg husker også konsulentaftalen som værende fra før SSE22's indtog. Umiddelbart var det vel deres første egentlige kontakt med klubben, hvis man ser bort fra Hitzlspergers fremmøde til en kamp.jonas386 skrev: ↑23. jul 2025, 21:26De 140.000 pr. måned får man altså ikke mange medarbejdere for, hvis man skulle have kompetencerne internt. Man kan helt sikkert diskutere om vi får nok ud af den aftale, men mig bekendt skal den slags indkøbes til markedspris, og kan ikke bare doneres fra BIPTC. På mit eget arbejde vil det vel svare til 2,5 medarbejdere, hvilket nærmest er en dråbe i havet.R Rosenberg skrev: ↑23. jul 2025, 17:28Det er der vel ingen, der hævder. Men det er da ret uomtvisteligt, at man (Peters) har fået føjet en økonomisk ganske god - og ret enestående - deal ind oveni ejerskabet.jonas386 skrev: ↑23. jul 2025, 17:10Folk der køber ideen om at konsulentaftalen er et forsøg på at malke klubben for midler, burde sagsøge staten om at få skolepengene tilbage, og efterfølgende tage en lang alvorlig snak med sine forældre om hvor det egentlig gik galt. Det er utvivlsomt noget af det dummeste.
da i hvert fald kompetencen at sælge spillere.
hvor mange kompetencer fik vi ud af at have forretningsmænd fra Aalborg i bestyrelsen i 00erne og deres fiduser til ejendomme synergi og sportsbutikker? trecifrede milliontab… sammenlignet med det er det jo småbeløb vi taler her.
eller bælums one man show der kostede +10 mio. i overbetaling af spillere…
hjertet i nord 
Men det begrænser sig jo ikke til de 140.000 om måneden. Man har betalt yderligere for specifikke opgaver og ydelser udover det faste månedlige beløb.jonas386 skrev: ↑23. jul 2025, 21:26De 140.000 pr. måned får man altså ikke mange medarbejdere for, hvis man skulle have kompetencerne internt. Man kan helt sikkert diskutere om vi får nok ud af den aftale, men mig bekendt skal den slags indkøbes til markedspris, og kan ikke bare doneres fra BIPTC. På mit eget arbejde vil det vel svare til 2,5 medarbejdere, hvilket nærmest er en dråbe i havet.R Rosenberg skrev: ↑23. jul 2025, 17:28Det er der vel ingen, der hævder. Men det er da ret uomtvisteligt, at man (Peters) har fået føjet en økonomisk ganske god - og ret enestående - deal ind oveni ejerskabet.jonas386 skrev: ↑23. jul 2025, 17:10Folk der køber ideen om at konsulentaftalen er et forsøg på at malke klubben for midler, burde sagsøge staten om at få skolepengene tilbage, og efterfølgende tage en lang alvorlig snak med sine forældre om hvor det egentlig gik galt. Det er utvivlsomt noget af det dummeste.
Two wrongs and a right…. Jeg forsvarer intet, kan bare ikke se hvad vi får for pengene - men vi har solgt bedre end før, indrømmet.Pontoppi skrev: ↑23. jul 2025, 22:30da i hvert fald kompetencen at sælge spillere.
hvor mange kompetencer fik vi ud af at have forretningsmænd fra Aalborg i bestyrelsen i 00erne og deres fiduser til ejendomme synergi og sportsbutikker? trecifrede milliontab… sammenlignet med det er det jo småbeløb vi taler her.
eller bælums one man show der kostede +10 mio. i overbetaling af spillere…
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg anfægter ingenlunde beløbet. Det er blot konstellationen, der er ejendommelig.jonas386 skrev: ↑23. jul 2025, 21:26De 140.000 pr. måned får man altså ikke mange medarbejdere for, hvis man skulle have kompetencerne internt. Man kan helt sikkert diskutere om vi får nok ud af den aftale, men mig bekendt skal den slags indkøbes til markedspris, og kan ikke bare doneres fra BIPTC. På mit eget arbejde vil det vel svare til 2,5 medarbejdere, hvilket nærmest er en dråbe i havet.R Rosenberg skrev: ↑23. jul 2025, 17:28Det er der vel ingen, der hævder. Men det er da ret uomtvisteligt, at man (Peters) har fået føjet en økonomisk ganske god - og ret enestående - deal ind oveni ejerskabet.jonas386 skrev: ↑23. jul 2025, 17:10Folk der køber ideen om at konsulentaftalen er et forsøg på at malke klubben for midler, burde sagsøge staten om at få skolepengene tilbage, og efterfølgende tage en lang alvorlig snak med sine forældre om hvor det egentlig gik galt. Det er utvivlsomt noget af det dummeste.
Ædruelighedens stemme