Det er der intet nyt i. Dog har man naturligvis intensiveret jagten på Jørgensens erstatning.
Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
TO kanter var nyt for mig. Man må vel regne med, at Ross også sælges lige om lidt.
Tuxen Boll gør i øvrigt klart i Ripodsten, at man altså går efter så meget kvalitet, at man ikke er førstevælger.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Jeg mener også, du skærer den for skarpt, når du skriver, at det skal betragtes som en succes, hvis vi overlever i 1. Div. Det er der altså ingen, som påstår, at man vil eller skal. Målet er oprykning, og derfor er alt andet naturligvis ikke en “succes”. Derudover kan det jo ikke nytte at falde ned af stolen af overraskelse over de faktiske forhold. AaB er blevet overhalet af en række klubber, og har forvaltet sine muligheder dårligt. Og det er ikke noget, der er sket over 1, 2 eller 3 år. Det er nærmest lige siden sidste mesterskab, det er gået den forkerte vej, og det er nok ikke noget tilfælde, at Tuxen Boll flere gange har vovet at italesætte, at AaB nok var blevet en lidt for selvtilfreds størrelse, som tog sin position i dansk fodbold for givet. Man kan ikke tro andet ud fra mandens udtalelser, at det HAR man så også erkendt nu (så jeg synes faktisk, selvforståelsen er på plads), og det vil man lave om på. Det kommer til at tage tid, dygtighed, og sikkert også noget held.Hovedet skrev: ↑27. jul 2025, 15:59Ja, man skal være varsom med at rette bager for smed her. Bo Zinck er et symptom på klubbens tilstand - hvilket han udmærket er klar over - men han udgør ikke problemet . På samme måde er den nuværende og sidste sæsons spillertrup et symptom og ikke det dybereliggende problem.Funky skrev: ↑26. jul 2025, 23:01Alle - AaB, Bo, Nordjyske, Maren i kæret - har fra starten af været helt tydelige omkring, at Bo lige nu hjælper AaB i en vanskelig situation, og at han ikke er en permanent løsning. Skulle man så ikke bare takke Bo for det, og i øvrigt glæde sig over, at holdet da alligevel ser mere struktureret ud end længe? Bo skal være assistenttræner, og længere er den ikke.Jakobsen skrev: ↑26. jul 2025, 18:42Enig. Godt nok er truppen svag, men desto mere grund til at få en mere kompetent træner der kan bygge en enhed. At Bo Zinck er endt som midlertidig træner er ingen blåstempling eller kulmination på lang tids flot arbejde. Det er alene et symbol på hvor dybt AaB er sunket.
Zinck har ikke en gang højeste trænerlicens, men kun UEFA A licens. Til sammenligning har flg trænere i 1 div den højeste træneruddannelse UEFA Pro:
David Nielsen
Martin Retov
Christian Lønstrup
Morten Karlsen
Albert Rude
Morten Dahm Kjærgaard (Aarhus Fremad)
Kim Engstrøm (Middelfart)
A licens:
Nicklas Pedersen (HB Køge)
Kasper Lorentzen (B93)
Bo Zinck
Har intet kunne finde på Esbjerg Sancheev Manoharan eller Hobros Martin Thomsen, men minimumskravet er A licens.
Personligt bliver jeg simpelthen fysisk dårlig af at se AaB spille, men spillerne kan jo ikke gøre for det. Ligeså vil jeg også anerkende de mennesker i AaB, der utvivlsomt har knoklet røven ud af bukserne de sidste par måneder. Klubben er kørt helt til sokkeholderne både sportsligt, økonomisk og ikke mindst imagemæssigt og bliver samtidig systematisk undermineret af en ejerkreds fra helvedes forgård.
Lige her og nu kan jeg godt acceptere, at AaB i praksis er en discountudgave af Hobro og HB Køge, som ordentlige og kompetente mennesker ud fra håbløse forudsætninger kæmper for at bjærge i land i trekvartdruknet tilstand. I et bare lidt længere perspektiv er den nuværende situation selvsagt uholdbar for en klub af AaBs størrelse, og det, jeg savner, er et signal om en genrejsning af klubben i løbet af de næste par år. For det skal gå hurtigt det her!
Tænk sig, det er 3 år siden, at et i øvrigt ingenlunde velfungerende AaB slog Brøndby 3-0 i forårets sidste kamp og tog hul på medaljeslutspillet som nr. 4 i Superligaen. I dag er vi - i ramme alvor - kommet dertil, at blot en 6. plads i Superligaen (som i over 30 år betragtedes som en selvfølge!) er at sidestille med et mirakel, og at vi - i ramme alvor - betragter det som en succes, hvis vi kan overleve - i fucking 1. division!
Det kræver også et opgør med denne perverse selvforståelse, som alene er opstået som følge af uhørt ledelsesmæssig vanrøgt, hvis denne klub skal have en fremtid efter den redningsaktion, der venter i det helt korte perspektiv.
Jojo, det har jo været en omgang hø af kaliber siden 2014. Derfor sad jeg jo også med en forventning - eller rettere et saligt håb - om, at SSE 22s indtog indvarslede et opgør med Gaarde-tiden. Og skulle man skære den skarpt og dryppe skarntyde i såret efter skæringen, kan man jo også godt sige, at der de sidste par år har fundet et opgør sted med leverpostejsæraen, i og med at denne omgående blev afløst af skidtlortmøgæraen.Funky skrev: ↑27. jul 2025, 16:23Jeg mener også, du skærer den for skarpt, når du skriver, at det skal betragtes som en succes, hvis vi overlever i 1. Div. Det er der altså ingen, som påstår, at man vil eller skal. Målet er oprykning, og derfor er alt andet naturligvis ikke en “succes”. Derudover kan det jo ikke nytte at falde ned af stolen af overraskelse over de faktiske forhold. AaB er blevet overhalet af en række klubber, og har forvaltet sine muligheder dårligt. Og det er ikke noget, der er sket over 1, 2 eller 3 år. Det er nærmest lige siden sidste mesterskab, det er gået den forkerte vej, og det er nok ikke noget tilfælde, at Tuxen Boll flere gange har vovet at italesætte, at AaB nok var blevet en lidt for selvtilfreds størrelse, som tog sin position i dansk fodbold for givet. Man kan ikke tro andet ud fra mandens udtalelser, at det HAR man så også erkendt nu (så jeg synes faktisk, selvforståelsen er på plads), og det vil man lave om på. Det kommer til at tage tid, dygtighed, og sikkert også noget held.Hovedet skrev: ↑27. jul 2025, 15:59Ja, man skal være varsom med at rette bager for smed her. Bo Zinck er et symptom på klubbens tilstand - hvilket han udmærket er klar over - men han udgør ikke problemet . På samme måde er den nuværende og sidste sæsons spillertrup et symptom og ikke det dybereliggende problem.Funky skrev: ↑26. jul 2025, 23:01Alle - AaB, Bo, Nordjyske, Maren i kæret - har fra starten af været helt tydelige omkring, at Bo lige nu hjælper AaB i en vanskelig situation, og at han ikke er en permanent løsning. Skulle man så ikke bare takke Bo for det, og i øvrigt glæde sig over, at holdet da alligevel ser mere struktureret ud end længe? Bo skal være assistenttræner, og længere er den ikke.Jakobsen skrev: ↑26. jul 2025, 18:42Enig. Godt nok er truppen svag, men desto mere grund til at få en mere kompetent træner der kan bygge en enhed. At Bo Zinck er endt som midlertidig træner er ingen blåstempling eller kulmination på lang tids flot arbejde. Det er alene et symbol på hvor dybt AaB er sunket.
Zinck har ikke en gang højeste trænerlicens, men kun UEFA A licens. Til sammenligning har flg trænere i 1 div den højeste træneruddannelse UEFA Pro:
David Nielsen
Martin Retov
Christian Lønstrup
Morten Karlsen
Albert Rude
A licens:
Kasper Lorentzen (B93)
Bo Zinck
Har intet kunne finde på Esbjerg Sancheev Manoharan eller Hobros Martin Thomsen, men minimumskravet er A licens.
Personligt bliver jeg simpelthen fysisk dårlig af at se AaB spille, men spillerne kan jo ikke gøre for det. Ligeså vil jeg også anerkende de mennesker i AaB, der utvivlsomt har knoklet røven ud af bukserne de sidste par måneder. Klubben er kørt helt til sokkeholderne både sportsligt, økonomisk og ikke mindst imagemæssigt og bliver samtidig systematisk undermineret af en ejerkreds fra helvedes forgård.
Lige her og nu kan jeg godt acceptere, at AaB i praksis er en discountudgave af Hobro og HB Køge, som ordentlige og kompetente mennesker ud fra håbløse forudsætninger kæmper for at bjærge i land i trekvartdruknet tilstand. I et bare lidt længere perspektiv er den nuværende situation selvsagt uholdbar for en klub af AaBs størrelse, og det, jeg savner, er et signal om en genrejsning af klubben i løbet af de næste par år. For det skal gå hurtigt det her!
Tænk sig, det er 3 år siden, at et i øvrigt ingenlunde velfungerende AaB slog Brøndby 3-0 i forårets sidste kamp og tog hul på medaljeslutspillet som nr. 4 i Superligaen. I dag er vi - i ramme alvor - kommet dertil, at blot en 6. plads i Superligaen (som i over 30 år betragtedes som en selvfølge!) er at sidestille med et mirakel, og at vi - i ramme alvor - betragter det som en succes, hvis vi kan overleve - i fucking 1. division!
Det kræver også et opgør med denne perverse selvforståelse, som alene er opstået som følge af uhørt ledelsesmæssig vanrøgt, hvis denne klub skal have en fremtid efter den redningsaktion, der venter i det helt korte perspektiv.
Jeg er da fuldstændig enig i Tuxen Bolls ytringer - og må derfor udtrykke undren over, at handlingerne gennem to år har peget i stik modsat retning. Og først og fremmest kræver det altså penge, og det får man ikke gennem millionhonorarer til en ikke-investerende investorkreds, nedrykninger og bortjagning af tilskuere, TV og sponsorer. Tilsvarende er der heller ikke megen fremtid i at investere 1 krone i nyespillere, for hver gang man tjener 10 kroner på spillersalg.
Hvad er i øvrigt Tuxen Bolls tilknytning til SSE 22?
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
AaB siger målet er oprykning de sagde også målet var top 6 I superligaen, det hold vi har nu rykker ikke op så med mindre de begynder at købe 2-3 virkelig kvalitets spillere så ser jeg deres "vi skal rykke op" som noget man siger for at please fans og et naivt håb om man kan fedt spille sig til en oprykning.Funky skrev: ↑27. jul 2025, 16:23Jeg mener også, du skærer den for skarpt, når du skriver, at det skal betragtes som en succes, hvis vi overlever i 1. Div. Det er der altså ingen, som påstår, at man vil eller skal. Målet er oprykning, og derfor er alt andet naturligvis ikke en “succes”. Derudover kan det jo ikke nytte at falde ned af stolen af overraskelse over de faktiske forhold. AaB er blevet overhalet af en række klubber, og har forvaltet sine muligheder dårligt. Og det er ikke noget, der er sket over 1, 2 eller 3 år. Det er nærmest lige siden sidste mesterskab, det er gået den forkerte vej, og det er nok ikke noget tilfælde, at Tuxen Boll flere gange har vovet at italesætte, at AaB nok var blevet en lidt for selvtilfreds størrelse, som tog sin position i dansk fodbold for givet. Man kan ikke tro andet ud fra mandens udtalelser, at det HAR man så også erkendt nu (så jeg synes faktisk, selvforståelsen er på plads), og det vil man lave om på. Det kommer til at tage tid, dygtighed, og sikkert også noget held.Hovedet skrev: ↑27. jul 2025, 15:59Ja, man skal være varsom med at rette bager for smed her. Bo Zinck er et symptom på klubbens tilstand - hvilket han udmærket er klar over - men han udgør ikke problemet . På samme måde er den nuværende og sidste sæsons spillertrup et symptom og ikke det dybereliggende problem.Funky skrev: ↑26. jul 2025, 23:01Alle - AaB, Bo, Nordjyske, Maren i kæret - har fra starten af været helt tydelige omkring, at Bo lige nu hjælper AaB i en vanskelig situation, og at han ikke er en permanent løsning. Skulle man så ikke bare takke Bo for det, og i øvrigt glæde sig over, at holdet da alligevel ser mere struktureret ud end længe? Bo skal være assistenttræner, og længere er den ikke.Jakobsen skrev: ↑26. jul 2025, 18:42Enig. Godt nok er truppen svag, men desto mere grund til at få en mere kompetent træner der kan bygge en enhed. At Bo Zinck er endt som midlertidig træner er ingen blåstempling eller kulmination på lang tids flot arbejde. Det er alene et symbol på hvor dybt AaB er sunket.
David Nielsen
Martin Retov
Christian Lønstrup
Morten Karlsen
Albert Rude
A licens:
Kasper Lorentzen (B93)
Bo Zinck
Glipper der så er AaB fast første div klub de næste mange år.. Med mindre nogle vil bruge pengene det koster at få kvalitet ind. Mit gæt er tyskerne gerne tager 2-4 år som 1 div klub
Ingen. Det er ufatteligt at man kan skrive så mange og lange indlæg om tingenes tilstand, og så stadig sejle rundt i spillernavne og generelle fakta..Hovedet skrev: ↑27. jul 2025, 16:37Jojo, det har jo været en omgang hø af kaliber siden 2014. Derfor sad jeg jo også med en forventning - eller rettere et saligt håb - om, at SSE 22s indtog indvarslede et opgør med Gaarde-tiden. Og skulle man skære den skarpt og dryppe skarntyde i såret efter skæringen, kan man jo også godt sige, at der de sidste par år har fundet et opgør sted med leverpostejsæraen, i og med at denne omgående blev afløst af skidtlortmøgæraen.Funky skrev: ↑27. jul 2025, 16:23Jeg mener også, du skærer den for skarpt, når du skriver, at det skal betragtes som en succes, hvis vi overlever i 1. Div. Det er der altså ingen, som påstår, at man vil eller skal. Målet er oprykning, og derfor er alt andet naturligvis ikke en “succes”. Derudover kan det jo ikke nytte at falde ned af stolen af overraskelse over de faktiske forhold. AaB er blevet overhalet af en række klubber, og har forvaltet sine muligheder dårligt. Og det er ikke noget, der er sket over 1, 2 eller 3 år. Det er nærmest lige siden sidste mesterskab, det er gået den forkerte vej, og det er nok ikke noget tilfælde, at Tuxen Boll flere gange har vovet at italesætte, at AaB nok var blevet en lidt for selvtilfreds størrelse, som tog sin position i dansk fodbold for givet. Man kan ikke tro andet ud fra mandens udtalelser, at det HAR man så også erkendt nu (så jeg synes faktisk, selvforståelsen er på plads), og det vil man lave om på. Det kommer til at tage tid, dygtighed, og sikkert også noget held.Hovedet skrev: ↑27. jul 2025, 15:59Ja, man skal være varsom med at rette bager for smed her. Bo Zinck er et symptom på klubbens tilstand - hvilket han udmærket er klar over - men han udgør ikke problemet . På samme måde er den nuværende og sidste sæsons spillertrup et symptom og ikke det dybereliggende problem.Funky skrev: ↑26. jul 2025, 23:01Alle - AaB, Bo, Nordjyske, Maren i kæret - har fra starten af været helt tydelige omkring, at Bo lige nu hjælper AaB i en vanskelig situation, og at han ikke er en permanent løsning. Skulle man så ikke bare takke Bo for det, og i øvrigt glæde sig over, at holdet da alligevel ser mere struktureret ud end længe? Bo skal være assistenttræner, og længere er den ikke.Jakobsen skrev: ↑26. jul 2025, 18:42Enig. Godt nok er truppen svag, men desto mere grund til at få en mere kompetent træner der kan bygge en enhed. At Bo Zinck er endt som midlertidig træner er ingen blåstempling eller kulmination på lang tids flot arbejde. Det er alene et symbol på hvor dybt AaB er sunket.
David Nielsen
Martin Retov
Christian Lønstrup
Morten Karlsen
Albert Rude
A licens:
Kasper Lorentzen (B93)
Bo Zinck
Jeg er da fuldstændig enig i Tuxen Bolls ytringer - og må derfor udtrykke undren over, at handlingerne gennem to år har peget i stik modsat retning. Og først og fremmest kræver det altså penge, og det får man ikke gennem millionhonorarer til en ikke-investerende investorkreds, nedrykninger og bortjagning af tilskuere, TV og sponsorer. Tilsvarende er der heller ikke megen fremtid i at investere 1 krone i nyespillere, for hver gang man tjener 10 kroner på spillersalg.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Aner ikke hvad TB’s relation til SSE22 er, ud over det formelle. Jeg FORNEMMER, han har spillet en rolle i at få rykket på bestemmelseskraften her i løbet af de sidste par måneder. Jeg har ingen grund til at tro, at han er SSE’s “mand”, hvis det er det, der antydes eller fiskes efter.Hovedet skrev: ↑27. jul 2025, 16:37Jojo, det har jo været en omgang hø af kaliber siden 2014. Derfor sad jeg jo også med en forventning - eller rettere et saligt håb - om, at SSE 22s indtog indvarslede et opgør med Gaarde-tiden. Og skulle man skære den skarpt og dryppe skarntyde i såret efter skæringen, kan man jo også godt sige, at der de sidste par år har fundet et opgør sted med leverpostejsæraen, i og med at denne omgående blev afløst af skidtlortmøgæraen.Funky skrev: ↑27. jul 2025, 16:23Jeg mener også, du skærer den for skarpt, når du skriver, at det skal betragtes som en succes, hvis vi overlever i 1. Div. Det er der altså ingen, som påstår, at man vil eller skal. Målet er oprykning, og derfor er alt andet naturligvis ikke en “succes”. Derudover kan det jo ikke nytte at falde ned af stolen af overraskelse over de faktiske forhold. AaB er blevet overhalet af en række klubber, og har forvaltet sine muligheder dårligt. Og det er ikke noget, der er sket over 1, 2 eller 3 år. Det er nærmest lige siden sidste mesterskab, det er gået den forkerte vej, og det er nok ikke noget tilfælde, at Tuxen Boll flere gange har vovet at italesætte, at AaB nok var blevet en lidt for selvtilfreds størrelse, som tog sin position i dansk fodbold for givet. Man kan ikke tro andet ud fra mandens udtalelser, at det HAR man så også erkendt nu (så jeg synes faktisk, selvforståelsen er på plads), og det vil man lave om på. Det kommer til at tage tid, dygtighed, og sikkert også noget held.Hovedet skrev: ↑27. jul 2025, 15:59Ja, man skal være varsom med at rette bager for smed her. Bo Zinck er et symptom på klubbens tilstand - hvilket han udmærket er klar over - men han udgør ikke problemet . På samme måde er den nuværende og sidste sæsons spillertrup et symptom og ikke det dybereliggende problem.Funky skrev: ↑26. jul 2025, 23:01Alle - AaB, Bo, Nordjyske, Maren i kæret - har fra starten af været helt tydelige omkring, at Bo lige nu hjælper AaB i en vanskelig situation, og at han ikke er en permanent løsning. Skulle man så ikke bare takke Bo for det, og i øvrigt glæde sig over, at holdet da alligevel ser mere struktureret ud end længe? Bo skal være assistenttræner, og længere er den ikke.Jakobsen skrev: ↑26. jul 2025, 18:42Enig. Godt nok er truppen svag, men desto mere grund til at få en mere kompetent træner der kan bygge en enhed. At Bo Zinck er endt som midlertidig træner er ingen blåstempling eller kulmination på lang tids flot arbejde. Det er alene et symbol på hvor dybt AaB er sunket.
David Nielsen
Martin Retov
Christian Lønstrup
Morten Karlsen
Albert Rude
A licens:
Kasper Lorentzen (B93)
Bo Zinck
At der betales salær for konsulentydelser er vist ikke unormalt, men hey, jeg er ikke ekspert på drift af fodboldklubber. SSE og deres salærer diskuteres i alle mulige tråde lige nu (og det er helt ærligt lidt ‘overkill’ i fht at holde det i den dertil oprettede SSE22-tråd), så jeg gider ikke bruge en masse tid på det her i transfertråden, blot vil jeg sige som andre, at jeg har svært ved at få øje på den fede fidus i et sådant salær, som man indledningsvis har betalt 60 millioner for, som påstanden lyder, at kunne bosse igennem. Der går lidt ekkokammer i den, og folk skejer ud med udtalelser, som er over stregen efter min sarte mening. Jeg synes, der er et klima lige nu her på forummet hvor, hvis ikke man er med på fuldstændig rendyrket tyskerhad og enhver vild påstand, så begynder man at angribe hinanden. Ja, SSE har fejlet big time, de har undervurderet ligaen, men det er altså ikke alt fra dem, som har været dumt eller diabolskt, og det stikker af, når det ender i, at folk nærmest tegner billeder af, at de bare har smidt 60 millioner i en i øvrigt veldrevet og sund klub for at få lov at more sig med at ødelægge den. Deres 60 millioner var klubbens redning, og de holdt mig bekendt ikke en pistol for panden af nogen for at få lov at købe sig ind.
Det er ikke et øf direkte mod dig ud fra denne udveksling, det er bare en opfordring til, at man ikke koger alt skidt omkring AaB ned til SSE22 og så gør det til et spørgsmål om: “Er du med os eller mod os”.
Jeg vil hellere debattere transfers. I hvert fald i tråden her.
Næ, det var nu egentlig blot almindelig nysgerrighed i forhold til Tuxen Bolls oprindelse og tilknytningsforhold, som jeg oprigtigt ikke kendte. Hvortil kommer, at jeg i øvrigt er ganske begejstret for Tyskland, men ikke nødvendigvis for alt, hvad der måtte have tilknytning til landet, herunder SSE 22. For det kræver jo blot et kig på den aktuelle stilling, spillertrup og regnskab for at fælde en ualmindelig hård dom over det pågældende foretagende - min vurdering havde ikke været mildere, om SSE 22 havde haft nordjysk oprindelse. Jeg har meget lidt til overs for den ledelse af klubben, der fulgte før SSE 22, hvis indtog i klubben jeg som bekendt oprindeligt hyldede. Lige for en god ordens skyld.Funky skrev: ↑27. jul 2025, 17:04Aner ikke hvad TB’s relation til SSE22 er, ud over det formelle. Jeg FORNEMMER, han har spillet en rolle i at få rykket på bestemmelseskraften her i løbet af de sidste par måneder. Jeg har ingen grund til at tro, at han er SSE’s “mand”, hvis det er det, der antydes eller fiskes efter.Hovedet skrev: ↑27. jul 2025, 16:37Jojo, det har jo været en omgang hø af kaliber siden 2014. Derfor sad jeg jo også med en forventning - eller rettere et saligt håb - om, at SSE 22s indtog indvarslede et opgør med Gaarde-tiden. Og skulle man skære den skarpt og dryppe skarntyde i såret efter skæringen, kan man jo også godt sige, at der de sidste par år har fundet et opgør sted med leverpostejsæraen, i og med at denne omgående blev afløst af skidtlortmøgæraen.Funky skrev: ↑27. jul 2025, 16:23Jeg mener også, du skærer den for skarpt, når du skriver, at det skal betragtes som en succes, hvis vi overlever i 1. Div. Det er der altså ingen, som påstår, at man vil eller skal. Målet er oprykning, og derfor er alt andet naturligvis ikke en “succes”. Derudover kan det jo ikke nytte at falde ned af stolen af overraskelse over de faktiske forhold. AaB er blevet overhalet af en række klubber, og har forvaltet sine muligheder dårligt. Og det er ikke noget, der er sket over 1, 2 eller 3 år. Det er nærmest lige siden sidste mesterskab, det er gået den forkerte vej, og det er nok ikke noget tilfælde, at Tuxen Boll flere gange har vovet at italesætte, at AaB nok var blevet en lidt for selvtilfreds størrelse, som tog sin position i dansk fodbold for givet. Man kan ikke tro andet ud fra mandens udtalelser, at det HAR man så også erkendt nu (så jeg synes faktisk, selvforståelsen er på plads), og det vil man lave om på. Det kommer til at tage tid, dygtighed, og sikkert også noget held.Hovedet skrev: ↑27. jul 2025, 15:59Ja, man skal være varsom med at rette bager for smed her. Bo Zinck er et symptom på klubbens tilstand - hvilket han udmærket er klar over - men han udgør ikke problemet . På samme måde er den nuværende og sidste sæsons spillertrup et symptom og ikke det dybereliggende problem.Funky skrev: ↑26. jul 2025, 23:01Alle - AaB, Bo, Nordjyske, Maren i kæret - har fra starten af været helt tydelige omkring, at Bo lige nu hjælper AaB i en vanskelig situation, og at han ikke er en permanent løsning. Skulle man så ikke bare takke Bo for det, og i øvrigt glæde sig over, at holdet da alligevel ser mere struktureret ud end længe? Bo skal være assistenttræner, og længere er den ikke.Jakobsen skrev: ↑26. jul 2025, 18:42
Enig. Godt nok er truppen svag, men desto mere grund til at få en mere kompetent træner der kan bygge en enhed. At Bo Zinck er endt som midlertidig træner er ingen blåstempling eller kulmination på lang tids flot arbejde. Det er alene et symbol på hvor dybt AaB er sunket.
David Nielsen
Martin Retov
Christian Lønstrup
Morten Karlsen
Albert Rude
A licens:
Kasper Lorentzen (B93)
Bo Zinck
At der betales salær for konsulentydelser er vist ikke unormalt, men hey, jeg er ikke ekspert på drift af fodboldklubber. SSE og deres salærer diskuteres i alle mulige tråde lige nu (og det er helt ærligt lidt ‘overkill’ i fht at holde det i den dertil oprettede SSE22-tråd), så jeg gider ikke bruge en masse tid på det her i transfertråden, blot vil jeg sige som andre, at jeg har svært ved at få øje på den fede fidus i et sådant salær, som man indledningsvis har betalt 60 millioner for, som påstanden lyder, at kunne bosse igennem. Der går lidt ekkokammer i den, og folk skejer ud med udtalelser, som er over stregen efter min sarte mening. Jeg synes, der er et klima lige nu her på forummet hvor, hvis ikke man er med på fuldstændig rendyrket tyskerhad og enhver vild påstand, så begynder man at angribe hinanden. Ja, SSE har fejlet big time, de har undervurderet ligaen, men det er altså ikke alt fra dem, som har været dumt eller diabolskt, og det stikker af, når det ender i, at folk nærmest tegner billeder af, at de bare har smidt 60 millioner i en i øvrigt veldrevet og sund klub for at få lov at more sig med at ødelægge den. Deres 60 millioner var klubbens redning, og de holdt mig bekendt ikke en pistol for panden af nogen for at få lov at købe sig ind.
Det er ikke et øf direkte mod dig ud fra denne udveksling, det er bare en opfordring til, at man ikke koger alt skidt omkring AaB ned til SSE22 og så gør det til et spørgsmål om: “Er du med os eller mod os”.
Jeg har ligeledes uhyre vanskeligt ved at følge argumentet om, at SSE 22s oprindelige investering på små 15 millioner kroner i kølvandet på nedrykningen i 2023 på nogen som helst måde skulle have reddet denne klub på daværende tidspunkt, når man påtænker de langt større indtægter og reduktion af lønomkostninger, der fulgte med næsten omgående salg og ophævede kontrakter til spillere som Iver Fossum, Theo Sander, Louka Prip, Kasper Høgh, Daniel Granli og ikke mindst Allan Sousa. Her ser vi så bort fra endnu en massiv besparelse, da Lucas Andersen forlod klubben i vinterpausen. Dertil kommer flere andre småsalg og udløbne kontrakter. Der blev ganske rigtigt også hentet ind - og sågar ubestrideligt kvalificeret i tilfældene Melker Widell samt Mathias Jørgensen (ret skal være ret), men disse investeringer udgør blot en brøkdel af transferindtægter og sparede lønomkostninger i samme periode.
AaB kunne med andre ord uden problemer have kørt på samme blus uden SSE 22 efter nedrykningen i 2023 - og sågar have opjusteret.
Hvad med at undersøge muligheden for at hente Andreas Hansen tilbage fra fc Nordsjælland?
Han er tydeligvis blevet henvist til bænken!
Han er tydeligvis blevet henvist til bænken!
Vi har en målmand med kontrakt til 2029. Vi fattes penge og han er blandt de bedre betalte i truppen. Det kommer ikke til at ske.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Vi kan jo tydeligvis hvis se at den målmand vi har nu ikke er god nok.
Skal vi have en chance for oprykning
Skal vi os forstærke os på målmandsposten!
Buus kan umuligt være tilfreds med det han har at arbejde med lige nu?
Det kan du synes. Og jeg er heller ikke tryg ved ham. Men det kommer ikke til at ske.Bobi25 skrev: ↑27. jul 2025, 20:26
Nej, det gør det ikke. En god målmand kan dog sagtens gøre en forskel for succes eller fiasko. Vores 2 nedrykninger skyldtes delvist 2 for svage keepere. Så AaB lever eddersprøjteme livet farligt ved at satse på Müller.Forza skrev: ↑27. jul 2025, 20:28Det kan du synes. Og jeg er heller ikke tryg ved ham. Men det kommer ikke til at ske.Bobi25 skrev: ↑27. jul 2025, 20:26
Set er tydeligt, at vores modstandere decideret spiller på Müllers svagheder. En træner vil jo altid satse på modstanderens svageste led.
-
R Rosenberg
- Allstar

Just præcis.FIDEL skrev: ↑27. jul 2025, 21:31Nej, det gør det ikke. En god målmand kan dog sagtens gøre en forskel for succes eller fiasko. Vores 2 nedrykninger skyldtes delvist 2 for svage keepere. Så AaB lever eddersprøjteme livet farligt ved at satse på Müller.Forza skrev: ↑27. jul 2025, 20:28Det kan du synes. Og jeg er heller ikke tryg ved ham. Men det kommer ikke til at ske.Bobi25 skrev: ↑27. jul 2025, 20:26
Set er tydeligt, at vores modstandere decideret spiller på Müllers svagheder. En træner vil jo altid satse på modstanderens svageste led.
Ædruelighedens stemme
Det kan man jo sige om stort set alle pladser på banen. En skarpere angriber havde også sikret os en sæson mere i superligaen, eller en skarpere højere bak, eller venstre bak, eller en stærkere 6'er osv.R Rosenberg skrev: ↑27. jul 2025, 22:01Just præcis.FIDEL skrev: ↑27. jul 2025, 21:31Nej, det gør det ikke. En god målmand kan dog sagtens gøre en forskel for succes eller fiasko. Vores 2 nedrykninger skyldtes delvist 2 for svage keepere. Så AaB lever eddersprøjteme livet farligt ved at satse på Müller.Forza skrev: ↑27. jul 2025, 20:28Det kan du synes. Og jeg er heller ikke tryg ved ham. Men det kommer ikke til at ske.Bobi25 skrev: ↑27. jul 2025, 20:26
Siden Rinne har vi ikke haft en god målmand.
Han reddede point til os i kampe, hvor vi måske havde fortjent mindre.
Valget at bruge Sander var dyrt og kostede nedrykning (ikke at han skal have skylden alene)
Han reddede ingen point i tætte kampe, og han kostede 6-8 point ved slemme fejl.
De point manglede efter sidste kamp.
Siden da har vi haft flere målmænd igennem, men alle med for lav kvalitet (i forhold til hvad vi har haft i fortiden)
Siden Rinne smuttede kan jeg kun huske 1-2 kampe, hvor vores målmand direkte var skyld i vi fik point i en kamp.
Det er for lidt når vi skal kæmpe for overlevelse/oprykning hver sæson.
En svag målmand gør forsvaret skal beskytte ham mere, og fjerne fokus fra deres egne opgaver på dødbolde mm.
Det er rigtigt at alle spillere er vigtige på et hold, men de vigtigste er dem der scorer mål og dem der forhindrer mål imod.
Og det er meget nemmere og billigere at finde en god habil målmand, end en angriber der kan score 15+ mål per sæson.
Med det svage forsvar og målmand vi har, så skal vi kompensere ved at score flere mål, da vi nok ikke skal regne med at holde nullet i mange kampe.
Og spillere der kan score mål er ikke lette at finde, når vi ingen penge har eller vil bruge.
Valget at bruge Sander var dyrt og kostede nedrykning (ikke at han skal have skylden alene)
Han reddede ingen point i tætte kampe, og han kostede 6-8 point ved slemme fejl.
Siden da har vi haft flere målmænd igennem, men alle med for lav kvalitet (i forhold til hvad vi har haft i fortiden)
Siden Rinne smuttede kan jeg kun huske 1-2 kampe, hvor vores målmand direkte var skyld i vi fik point i en kamp.
En svag målmand gør forsvaret skal beskytte ham mere, og fjerne fokus fra deres egne opgaver på dødbolde mm.
Det er rigtigt at alle spillere er vigtige på et hold, men de vigtigste er dem der scorer mål og dem der forhindrer mål imod.
Og det er meget nemmere og billigere at finde en god habil målmand, end en angriber der kan score 15+ mål per sæson.
Med det svage forsvar og målmand vi har, så skal vi kompensere ved at score flere mål, da vi nok ikke skal regne med at holde nullet i mange kampe.
Og spillere der kan score mål er ikke lette at finde, når vi ingen penge har eller vil bruge.
Tuxen boll er ude og love forstærkninger i nordjyske idag, det er defensive forstærkninger der fokuseres på..
Det er baseret på hans udtalelser i ripodsten. Her fortæller Ydesen at der også kigges på begge kanter.
Nåååh herre gud..
Enig. Dog var Posavec fremragende i 1. division sidst, og reddede holdets røv mange gange. Han er klasser over Müller, og havde vi beholdt ham, var vi ikke rykket ned igen.Dampbarn skrev: ↑28. jul 2025, 07:41Siden Rinne har vi ikke haft en god målmand.