Trænerjagt
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Re: Trænerjagt
Pæn ansættelse, men Højer skal også have penge med i lommen den næste måneds tid.
Det var så alligevel værd at vente på de 2 ansættelser af både sportschef og træner. Det tog en måned og allerede nu har de nye hoveder lavet bedre beslutninger end de sidste 2 år.
Det var så alligevel værd at vente på de 2 ansættelser af både sportschef og træner. Det tog en måned og allerede nu har de nye hoveder lavet bedre beslutninger end de sidste 2 år.
Der virker til at være mere bund i tingene nu og lidt mere Ro umiddelbart - jeg kan ikke komme på så meget at sige om steffen højer, blev fyret i viborg fordi han på 2 år ikke formåede at rykke dem op i superligaen, man må have fået en god uddannelse i DBU landsholdsregi, så når han står gratis skal han naturligvis prøves. Det virker såmænd fint nok. Også med John Møller.Gentleman Finn skrev: ↑28. jul 2025, 12:07Pæn ansættelse, men Højer skal også have penge med i lommen den næste måneds tid.
Nu mangler vi spillere til en 4-3-3
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Hvis det har interesse kan i læse Steffens taktiske overvejelser med 4-3-3 her https://www.coachinside.com/post/coacht ... h%C3%B8jer
-
AaB_Fan_since1995
- Drenge

Interessant med Højer. Har +10 års kontinuerligt virke som cheftræner og assistent. Cheftræner i Viborg 10 - 12 og 17 - 19. Begge gange i 1. division med 2. plads og play-off i 2019 var han med til at ligge fundamentet for Viborgs oprykning året efter. Efterfølgende “skolet” fire år hos DBU (U21) og med en fin slutrunde denne sommer.
Dog er jeg usikker på hans taktiske evner hvorimod mandskabsplejen er god.
I øvrigt er både Tuxen Boll, Højer og Frederiksen bosiddende i Viborg og kender hinanden fra miljøet omkring VFF.
I øvrigt er både Tuxen Boll, Højer og Frederiksen bosiddende i Viborg og kender hinanden fra miljøet omkring VFF.
I forhold til vores situation pt i fødekæden synes jeg den her ansættelse tegner rigtig godt.AaB_Fan_since1995 skrev: ↑28. jul 2025, 12:25Interessant med Højer. Har +10 års kontinuerligt virke som cheftræner og assistent. Cheftræner i Viborg 10 - 12 og 17 - 19. Begge gange i 1. division med 2. plads og play-off i 2019 var han med til at ligge fundamentet for Viborgs oprykning året efter. Efterfølgende “skolet” fire år hos DBU (U21) og med en fin slutrunde denne sommer.
Vores direktør er trådt i karakter og har fået ansat kompetent og spændende personer på centrale poster nu.
Nu skal der sq lidt ro til og et par forstærkninger her til sidst i vinduet. Så tænker jeg også vi kommer til at se store forbedringer.
Tænker det samme. Og det skal starte med 3 point mod et Hobro hold som mangler en hel del offensivt og lige har mistet deres træner til Viborg. Det SKAL give 3 point.Kristian skrev: ↑28. jul 2025, 13:43I forhold til vores situation pt i fødekæden synes jeg den her ansættelse tegner rigtig godt.AaB_Fan_since1995 skrev: ↑28. jul 2025, 12:25Interessant med Højer. Har +10 års kontinuerligt virke som cheftræner og assistent. Cheftræner i Viborg 10 - 12 og 17 - 19. Begge gange i 1. division med 2. plads og play-off i 2019 var han med til at ligge fundamentet for Viborgs oprykning året efter. Efterfølgende “skolet” fire år hos DBU (U21) og med en fin slutrunde denne sommer.
Vores direktør er trådt i karakter og har fået ansat kompetent og spændende personer på centrale poster nu.
Nu skal der sq lidt ro til og et par forstærkninger her til sidst i vinduet. Så tænker jeg også vi kommer til at se store forbedringer.
Jeg kan virkelig godt li' hans tilgang til 4-3-3 formationen. Bliver spændende at følge...Gentleman Finn skrev: ↑28. jul 2025, 12:15Hvis det har interesse kan i læse Steffens taktiske overvejelser med 4-3-3 her https://www.coachinside.com/post/coacht ... h%C3%B8jer
Ja. Det bliver spændende. 4-3-3 har jo ikke fungeret i AaB de sidste 10 år.Baand skrev: ↑28. jul 2025, 14:07Jeg kan virkelig godt li' hans tilgang til 4-3-3 formationen. Bliver spændende at følge...Gentleman Finn skrev: ↑28. jul 2025, 12:15Hvis det har interesse kan i læse Steffens taktiske overvejelser med 4-3-3 her https://www.coachinside.com/post/coacht ... h%C3%B8jer
talformationer er jo bare tal…. udtryk er vigtigere?
tror ikke man skal lægge så meget vægt på 4-3-3
tror ikke man skal lægge så meget vægt på 4-3-3
hjertet i nord 
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
4-4-2 er AaBs naturlige form. Det er i den formation alle mesterskaber er vundet.
Jeg ved godt at 3-4-3 og 4-3-3 er moderne formationer, men jeg har aldrig nogensinde set det fungere i AaB. Gode gamle to på toppen.
Jeg ved godt at 3-4-3 og 4-3-3 er moderne formationer, men jeg har aldrig nogensinde set det fungere i AaB. Gode gamle to på toppen.
Mener vi spillede 3—5—2 i 95 ca sådan her
Gill
Boye, Nr. Ib, Thorst/Høgh
Jessen, Kosten, Mini, Jens Madsen, Jan P
Peter Rasmussen, Erik Bo
99 var diamant
Jimmy
Priske/Boye, Bælum, Jozo, Jessen
Kosten
Andersson, Mini
Ståle
Søren Glad, Strandli
O8 holdet skiftede mere og spillede også 4—2—3—1 i perioder med Greven bag Prica. De spillede først for alvor 4—4—2 i foråret.
Je* synes det er svært at snakke om en AaB formation udover man i nogle år med mindre held er gået imod 4—4—3
RAUS RAUS SSE!
Det er klassikeren - den sætning
At formationen er ligegyldig
Men det ved vi jo også godt det er for romantisk sagt.
Lige pt har AaB ikke spillere til 4-3-3 primært fordi vi mangler 2 udfordrende og hurtige kantspillere og uden tvivl en center forsvarer.
Udtryk betyder alverden men det kræver naturligvis at have de rigtige spillere til det system man vil spille
Der kunne AaB lige pt komme længere i en 4-2-3-1 hvis det skulle være en 4 back
Men enig i at udtrykket skal være der men det skal det i alle kampe
Spændende med Højer. Efter at have læst mere op på ham er jeg optimist. Lad det nu for pokker da være starten på en god, lang periode med kontinuitet og kapacitetsopbygning.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Ydesen skriver på X at Cassidy og Aamodt er færdige i klubben..
Var Aamodt ikke hentet ind som transitionstræner i stedet for Wurtz - hvem skal så overtage den rolle ?
Var Aamodt ikke hentet ind som transitionstræner i stedet for Wurtz - hvem skal så overtage den rolle ?
AaB - nu, i morgen & altid! 
Er det helt umuligt at tænke at Søren F blir assistent?
Har de ikke arbejdet sammen før.
Forståeligt at der sker omrokeringer - logisk med ny træner
Højer og Søren har jo arbejdet sammen før i Viborg, så det er da oplagt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Det syns jeg kunne være interessant - det er et spændende makker par
Og så zinck ned som transitions træner
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Søren Frederiksen stoppet som assistent i 2016, så håber saftsuseme ikke de støver ham af.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Har Frederiksen et ønske om at blive assistent? Har han ikke været scout i snart et årti?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.