tror ikke vi køber 4 spillere i samme vindue til den centrale midtbane….R Rosenberg skrev: ↑29. jul 2025, 10:26Det ville ikke gøre mig noget at supplere den midtbane med en erfaren skipper. Så kunne idealopstillingen være Håpnes, Bomholt og ny chef.
Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
hjertet i nord 
ah jeg synes da flertallet er vild med den udvikling der er omkring egen avl & unge spillere, men alle kunne vel også se at når man har en ambition om at være klodens yngste for at være yngst og at man krydrer det med fantaster og helt igennem elendige spillere bla symboliseret ved diakhete, så har man da vist at strategien omkring holdet var forkert.
Synes man har gang i en meget mere sund udvikling i dette vindue. Håpnes, Kallesøe er 2 spillere der bør kunne bidrage fra dag 1. Kalle skal nok komme, men han har jo stadig en god erfaren pakke hvor han kan give noget videre. Tror heller aldrig det bliver Umoderne at der i en trup er en flok unge der skal læne sig op af erfaring.
Man kan ikke kun kigge på fodboldmæssige kvaliteter. et U19 hold vil nok ikke rykke op i superligaen med mindre det har en stamme af erfaring & kvalitet man kan lære af og læne sig op af. Vel også derfor nogle er i lære.
ift. midbbanen så skal der spilles 4-3-3 og med de midler vi har så kan midtbanen nok klare sig.
Bomholt - håbnes - v.møller (som er klart bedst som 8er) og eller en børsting som nok skal bidrage med hans ting, desuden en bonde der kommer stærkt bagfra. midtbanen ser ikke helt tosset ud. Kanterne er helt væk er der skal tilføres, og midterforsvaret sejler også rundt i mangel på en leder der går forrest.
diakhite-transferen overgår ikke lynges køb af louie chanko eller gaardes af safranko….
de slags handler har jo været der altid uanset hvem der har været i spids
det er et vilkår at der laves fejl
man hentede også widell og jørgensen
hjertet i nord 
Næppe. Men jeg gad godt, når nu vi har været uden Helenius det meste af tiden.
Jeg håber, der er nogen, som vil indfri Ross’ frikøbsklausul. Har svært ved at se det blive meget bedre for ham i AaB - så måske bedst for alle parter med et salg, hvis der er interesse.
Uanset om det sker eller ej, håber jeg naivt på forstærkning til både højre og venstre kant.
diakhete var desværre 1 ud af mange og jeg kan næsten ikke i AaBs historie finde en ringere spiller. hvad der er sket engang i tidernes morgen er svært at afregne i 2025. Jeg kan blot afregne at man totalt mistolkede superligaen og slet ikke fik sat et hold sammen der på nogen måder hang sammen.
Diakhete, jimenez, seydel, iredale, ask, de boer, + lejespillere der slet ikke var til stede eller slog til.
men diakhete var ikke bare en fejl, det var en katastrofe ikke mindst fordi man fjernede thelander på en virkelig ringe og uordentlig måde for så at hente omar med lederegenskaber og fart. han havde intet og kunne intet.
Ehm skal vi lige tage totallisten af SSEs tilføjelser til truppen.
Ikke gode nok:
- Max Vartuli
- Rody De Boer
- Richard Odada
- Emmanuel Toku
- Jubril Adedeji
- Daniel Ask
- John Iredale
- Vincent Müller (er faldet ned i denne kategori efter en ok start)
- Oumar Diakhité
- Mylian Jiménez
- André Álvarez Pérez (leje afbrudt før tid)
- Andras Jasson
- Marc Nielsen (ikke indtil videre i hvert fald)
- Isak Hansen-Aarøen
- Travis Hernes
- Eugene Amankwah
10 af disse har forladt klubben igen og de fleste efter under en sæson.
De facto fodbold invalid:
- Aaron Seydel
Det er bare et kapitel i sig selv af dumhed, at hente en spiller der ikke havde spillet i et år og havde været kontraktfri i et halvt år. og havde været skadet inden.
Hæderlig tilgang:
- Diego Caballo (Hæderlig i 1. div, men her er jeg flink for også en spiller, hvor man rev kontrakten over)
- Kelvin John (og så er jeg flink og putter ham her i og med det ligner han kan blive et aktiv i 1. div.
- Bjarne Pudel
- Elison Makolli (og igen er det lidt med en forvetning om et talent der kan udvikle sig. 1 div.)
- Andreas Bruus
Og her er jeg så flink og vurderer John og Makolli ud fra aktuel situation i 1. div. De blev hentet til Superliga og der var de ikke gode nok.
Gode tilgange:
- Melker Widell
- Mathias Jørgensen
RAUS RAUS SSE!
-
Alpa Chino
- Superliga

Det er jo en decideret rædselslisteJakobsen skrev: ↑29. jul 2025, 11:27Ehm skal vi lige tage totallisten af SSEs tilføjelser til truppen.
Ikke gode nok:
- Max Vartuli
- Rody De Boer
- Richard Odada
- Emmanuel Toku
- Jubril Adedeji
- Daniel Ask
- John Iredale
- Vincent Müller (er faldet ned i denne kategori efter en ok start)
- Oumar Diakhité
- Mylian Jiménez
- André Álvarez Pérez (leje afbrudt før tid)
- Andras Jasson
- Marc Nielsen (ikke indtil videre i hvert fald)
- Isak Hansen-Aarøen
- Travis Hernes
- Eugene Amankwah
10 af disse har forladt klubben igen og de fleste efter under en sæson.
De facto fodbold invalid:
- Aaron Seydel
Det er bare et kapitel i sig selv af dumhed, at hente en spiller der ikke havde spillet i et år og havde været kontraktfri i et halvt år. og havde været skadet inden.
Hæderlig tilgang:
- Diego Caballo (Hæderlig i 1. div, men her er jeg flink for også en spiller, hvor man rev kontrakten over)
- Kelvin John (og så er jeg flink og putter ham her i og med det ligner han kan blive et aktiv i 1. div.
- Bjarne Pudel
- Elison Makolli (og igen er det lidt med en forvetning om et talent der kan udvikle sig. 1 div.)
- Andreas Bruus
Og her er jeg så flink og vurderer John og Makolli ud fra aktuel situation i 1. div. De blev hentet til Superliga og der var de ikke gode nok.
Gode tilgange:
- Melker Widell
- Mathias Jørgensen
Manden har jo ret.R Rosenberg skrev: ↑29. jul 2025, 11:01Okay, Jan.
-
R Rosenberg
- Allstar

Nej, det har han satme ikke.Raptorr skrev: ↑29. jul 2025, 12:09Manden har jo ret.R Rosenberg skrev: ↑29. jul 2025, 11:01Okay, Jan.
Alle sportsligt ansvarlige har svipsere, uden undtagelse. Men at bruge dem som løftestang for at få tyskens til at se hæderlige ud, når de udover Widell og Jørgensen nærmest udelukkende har hentet skrald, som knap er gode nok til 1. division og da slet ikke superliga, er jo decideret blæst.
Det tåler jo INGEN sammenligning.
Ædruelighedens stemme
vil tro at hele sse’s skraldliste kunne betales af de 15 18 mio. AaB havde af udgifter til louie chanko….R Rosenberg skrev: ↑29. jul 2025, 12:18
Nej, det har han satme ikke.
Alle sportsligt ansvarlige har svipsere, uden undtagelse. Men at bruge dem som løftestang for at få tyskens til at se hæderlige ud, når de udover Widell og Jørgensen nærmest udelukkende har hentet skrald, som knap er gode nok til 1. division og da slet ikke superliga, er jo decideret blæst.
at hive en lang liste af lejespillere frem i en periode hvor løn udgifter sku skæres med 15 mio. er jo nemt nok
det var et krav med spare runde og så oprydning i bælums kæmpekontrakter
tyskerne har gjort det meget meget ringe også men det er samme situation hvor vi hentede nwakaeme (måtte google)… i akut spare runde
hjertet i nord 
Og? Hvor pokker vil du hen med den relativisering?Pontoppi skrev: ↑29. jul 2025, 12:27vil tro at hele sse’s skraldliste kunne betales af de 15 18 mio. AaB havde af udgifter til louie chanko….R Rosenberg skrev: ↑29. jul 2025, 12:18
Nej, det har han satme ikke.
at hive en lang liste af lejespillere frem i en periode hvor løn udgifter sku skæres med 15 mio. er jo nemt nok
det var et krav med spare runde og så oprydning i bælums kæmpekontrakter
Du kommer ikke uden om, at de tilgange SSE har hentet er fejlet fra en side af og, at der i Lynge dagene kørte med nogle hente andre budgetter og, at Lynges succesrate mhp. transfers var meget højere.
SSE har hentet et utal af spillere som ikke havde Superliganiveau og enddog ikke 1. divisionsniveau for flere af dems vedkommende.
Jeg er sådan set med på, at man skal se naunceret på tingene og jeg er på det hold der gav SSE tid, en chance og virkelig håbede og i perioder også troede på projektet, men det er tydeligt at de er dumpet med et brag og, at man har svigtet vores tillid.
RAUS RAUS SSE!
jeg har skrevet at sse har gjort det meget meget ringe, det er sku ikke dem jeg forsvarer. alle vores sportschefer har haft det svært. det havde Lynge også da han ikke længere havde et top 4 budget
men det er ikke raket videnskab at rekruttering er svært i en tid hvor man skal spare 10 15 mio kr på et budget
hjertet i nord 
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er simpelthen helt håbløs logik her. Jeg ejer slet ikke et højt nok abstraktionsniveau til den slags performancekunst.
Ædruelighedens stemme
Nej nej nej...Raptorr skrev: ↑29. jul 2025, 12:09Manden har jo ret.R Rosenberg skrev: ↑29. jul 2025, 11:01Okay, Jan.
Jeg synes slet ikke Odada var så dårlig. Han leverede et par vigtige mål, men var selvfølgelig ikke så stærk i defensiven som man nok havde håbet. Sådan set i bakspejlet, synes jeg han var et fint lejemål for tidspunktet, også selvom det ikke blev til en længerevarende løsning.
Jimenez er nok den der har overrasket mig mest (negativt). Havde både tilbud om forlængelse fra PSV, og samtidig var der interesse fra Herenveen - som rigtigt nok ikke er hvad de var for 10 år siden. Jeg havde ikke nødvendigvis forventet han ville gå direkte ind og være en profil, men som minimum havde jeg regnet med han kunne følge spillet, og havde andet at byde ind med end et godt frispark og gode førstegangsafleveringer over korte afstande. Det er nærmest chokerende hvor dårligt han placerer sig defensivt, hvor ringe han læser spillet, og hvordan han som konsekvens altiod kommer for sent i de defensive aktioner.
Jimenez er nok den der har overrasket mig mest (negativt). Havde både tilbud om forlængelse fra PSV, og samtidig var der interesse fra Herenveen - som rigtigt nok ikke er hvad de var for 10 år siden. Jeg havde ikke nødvendigvis forventet han ville gå direkte ind og være en profil, men som minimum havde jeg regnet med han kunne følge spillet, og havde andet at byde ind med end et godt frispark og gode førstegangsafleveringer over korte afstande. Det er nærmest chokerende hvor dårligt han placerer sig defensivt, hvor ringe han læser spillet, og hvordan han som konsekvens altiod kommer for sent i de defensive aktioner.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
svært med sky klapper på.R Rosenberg skrev: ↑29. jul 2025, 12:40Det er simpelthen helt håbløs logik her. Jeg ejer slet ikke et højt nok abstraktionsniveau til den slags performancekunst.
min pointe var at vi ikke har prøvet endnu at have en sportschef der BÅDE var god på køb og salg.
håber John møller kan noget her
hjertet i nord 
Havde de samme forventninger til Jimenez. Jeg havde regnet med, at han i hvert fald var god nok til Superligaen, men uden at være en profil fra day one. For et halvt år siden havde jeg nok også stadig tænkt, at det kunne komme. Tilvæning til et nyt land og en ny fodboldkutlur er trods alt en opgave for unge fodboldspillere en gang imellem, men det er jo ikke sådan, at man bare har set en god kamp med løfter om mere en gang imellem og selv. 1. div virker svært. Havde derudover lidt lignende forventninger til Kelvin John og der virker trods alt også til at være mere i ham.jonas386 skrev: ↑29. jul 2025, 12:52Jeg synes slet ikke Odada var så dårlig. Han leverede et par vigtige mål, men var selvfølgelig ikke så stærk i defensiven som man nok havde håbet. Sådan set i bakspejlet, synes jeg han var et fint lejemål for tidspunktet, også selvom det ikke blev til en længerevarende løsning.
RAUS RAUS SSE!
-
Brizzie1885
- 2. div

- Favoritspiller: Widell
Hiljemark er manden bag Widell transferen. Jim Holm Larsen er manden bag Mathias Jørgensen transferen.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Diakhité er med længder den dårligste AaB spiller jeg har set.
Så min første kamp på stadion i 1997.
Så min første kamp på stadion i 1997.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
alle de dårlige lejemål kan tilskrives kantinedamen såBrizzie1885 skrev: ↑29. jul 2025, 13:12Hiljemark er manden bag Widell transferen. Jim Holm Larsen er manden bag Mathias Jørgensen transferen.
hjertet i nord