Trænerjagt
Re: Trænerjagt
Jeg er meget imponeret over sportsdirektør+trænersammensætningen, sådan alt taget i betragtning. Der er selvfølgelig ingen garantier, men vi kunne nemt være endt med noget meget meget værre. Jeg har tro på, at Steffen Højer er en fornuftig træner for niveuaet, og det må vel for fanden kunne lade sig gøre at få indsluset nogle af vores unge spillere med større succes end de sidste par år.
Jeg håber sådan set bare at vi i første omgang begynder at ligne et faktisk fodboldhold, og ikke bare 11 tilfældige spillere, og kan skabe et miljø hvor spillere der kommer til AaB bliver dygtigere jo længere de er her, frem for at være den sump af elendighed vi har været de sidste mange mange år. Det kan godt være det kommer til at tage noget tid, men det tager jeg efterhånden gerne.
I andre nyheder, er det interessant hvordan både Viborg og Silkeborg efterhånden ligner klubber der har ramt et plateu hvor det er svært at avancere yderligere, og pludselig kan ligne to klubber der skal koncentrere sig mere om nedrykning end top-6 - måske det kan kickstarte diskussionen om 16 hold i superligaen, så selv hold der gør alting rigtigt ikke får ødelagt flere års hårdt og godt arbejde på en enkelt dårlig sæson..
Jeg håber sådan set bare at vi i første omgang begynder at ligne et faktisk fodboldhold, og ikke bare 11 tilfældige spillere, og kan skabe et miljø hvor spillere der kommer til AaB bliver dygtigere jo længere de er her, frem for at være den sump af elendighed vi har været de sidste mange mange år. Det kan godt være det kommer til at tage noget tid, men det tager jeg efterhånden gerne.
I andre nyheder, er det interessant hvordan både Viborg og Silkeborg efterhånden ligner klubber der har ramt et plateu hvor det er svært at avancere yderligere, og pludselig kan ligne to klubber der skal koncentrere sig mere om nedrykning end top-6 - måske det kan kickstarte diskussionen om 16 hold i superligaen, så selv hold der gør alting rigtigt ikke får ødelagt flere års hårdt og godt arbejde på en enkelt dårlig sæson..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Jeg var meget hypet på wichman.. Lidt skuffet over måden han satte holdet på (især forsvaret), men gad godt have set ham forsætte i 1 div. Når det er sagt så ser Højer spændenene ud, og ud fra hvad jeg har læst mig til er det en erfaren sportschef vi får angående scouting osv.
Det der bekymre mig, er SSE22 har haft så mange fejlskud i deres transfer tradegi, ja man rammer ikke rigtigt på alt, men de har godt nok skudt mest ved siden af, det var hele pointen at vores setup ikke skulle være person afhænnign men have udgangs punkt i analyser og "know how" så alt ikke døde hvis en person forsvandt. Det har vist sig SSE22 knowhow især omkring indkøb rammer mere ved siden af en modsat, så hvad betydert det i fremtiden for den stradegi? Hele problemet med AaB før i tiden var jo at forsvandt en person, forsvandt alt knowhow omkring det hele med den person og man skulle starte forfra...
Det der bekymre mig, er SSE22 har haft så mange fejlskud i deres transfer tradegi, ja man rammer ikke rigtigt på alt, men de har godt nok skudt mest ved siden af, det var hele pointen at vores setup ikke skulle være person afhænnign men have udgangs punkt i analyser og "know how" så alt ikke døde hvis en person forsvandt. Det har vist sig SSE22 knowhow især omkring indkøb rammer mere ved siden af en modsat, så hvad betydert det i fremtiden for den stradegi? Hele problemet med AaB før i tiden var jo at forsvandt en person, forsvandt alt knowhow omkring det hele med den person og man skulle starte forfra...
Nu har jeg hørt tror jeg alle interviews med Højer
Syns egentlig han lyder super fornuftig og havde allerede en fed kommentar om en snak med Bomholt om at han skulle komme mere i boksen fordi 4 mål i 54 kampe jo iiiw er godt nå k, og så roste han i øvrigt Bomholt..
han virker solid og vil åbentbart gerne have bolde i egne rækker og spille direkte når vi erobrer.
Det er i hvert tilfælde nyt den med at have bolden - det har vi sgu ikke haft i et stykke tid og det betyder også fokus på boldspillere
Jeg håber at man giver ham ro til at arbejde - ikke sikkert AaB rykker op men giv ham nu bare ro
Ellers får vi aldrig noget til at Lykkes
Syns egentlig han lyder super fornuftig og havde allerede en fed kommentar om en snak med Bomholt om at han skulle komme mere i boksen fordi 4 mål i 54 kampe jo iiiw er godt nå k, og så roste han i øvrigt Bomholt..
han virker solid og vil åbentbart gerne have bolde i egne rækker og spille direkte når vi erobrer.
Det er i hvert tilfælde nyt den med at have bolden - det har vi sgu ikke haft i et stykke tid og det betyder også fokus på boldspillere
Jeg håber at man giver ham ro til at arbejde - ikke sikkert AaB rykker op men giv ham nu bare ro
Ellers får vi aldrig noget til at Lykkes
Du har for så vidt en pointe der, men jeg er ikke sikker på SSE rent faktisk arbejde sådan. Der er i hvert fald flere spillere der slet ikke har passet til den der spillestil. Diakhite, Jimenez og Iredale f.eks. En ting er, at de ikke var gode nok (slemt de var så ringe), men at de slet ikke passede ind i det der 4-3-3 Red Bull agtige spillesystem skriger jo til himlen af, at der ikke har været den der institutionaliserede bund i tingene. Og hvad pokker havde man også forventet med en sportsdirektør fra Liverpools marketing academy i Asien og en Puma scout tilsat en enrådig diktator i Hamburg?DenSataniskeHest skrev: ↑29. jul 2025, 12:38Jeg var meget hypet på wichman.. Lidt skuffet over måden han satte holdet på (især forsvaret), men gad godt have set ham forsætte i 1 div. Når det er sagt så ser Højer spændenene ud, og ud fra hvad jeg har læst mig til er det en erfaren sportschef vi får angående scouting osv.
Jeg vil håbe, at man nu lader John Møller, Højer osv. genobpygge den sportslige organisation og give dem det lange seje træk. Jeg vil ikke høre et kvæk om fyrringer af NOGEN om så vi ligger under nedrykningsstregen til vinter. Organsiatonen bliver jo lidt mindre her i starten, men når man hører Troels Bechs podcast med John Møller giver det klart indtryk af en mand der har været med til at opbygge teams. Du er enige i, at vi skal have bygget noget der er mindre personafhængigt, men det gør vi kun ved at give de folk vi har fået ind tid til at bygge noget op for det er der ikke lige nu og det kom ikke ved, at Bernhard Peters sendte nogle trainekonsulenter herop. Nu har vi fået folk med stærk faglighed og meget stærkere end vi måske nærmest burde kunne tiltrække og de så der er sået skal have lov at gro. Og så skal Hr. Peters bare holde snitterne fuldstændigt. Er der en bloker funktion i Teams eller hvad de nu bruger på Hornevej kan de roligt bruge den.
RAUS RAUS SSE!
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Kald mig bare naiv, men jeg begynder faktisk at tro på, at SSE22 holder sig i baggrunden. Steffen Højer har jo ikke været uvidende om det kaos der hersker i klubben, så jeg vælger at antage at han også har haft nogle krav i den forbindelse, for at sige ja. Ikke helt skørt at antage at ét af de krav kunne være at det er ham (og Bo) der bestemmer taktikken på dagen og ikke Bernhard Peters. Kunne man forestille sig, at det faktisk står i kontrakten? Det er jo en mulighed, at det kan være noget af det, der har gjort at det har trukket så meget ud som det har.Jakobsen skrev: ↑30. jul 2025, 03:36Du har for så vidt en pointe der, men jeg er ikke sikker på SSE rent faktisk arbejde sådan. Der er i hvert fald flere spillere der slet ikke har passet til den der spillestil. Diakhite, Jimenez og Iredale f.eks. En ting er, at de ikke var gode nok (slemt de var så ringe), men at de slet ikke passede ind i det der 4-3-3 Red Bull agtige spillesystem skriger jo til himlen af, at der ikke har været den der institutionaliserede bund i tingene. Og hvad pokker havde man også forventet med en sportsdirektør fra Liverpools marketing academy i Asien og en Puma scout tilsat en enrådig diktator i Hamburg?DenSataniskeHest skrev: ↑29. jul 2025, 12:38Jeg var meget hypet på wichman.. Lidt skuffet over måden han satte holdet på (især forsvaret), men gad godt have set ham forsætte i 1 div. Når det er sagt så ser Højer spændenene ud, og ud fra hvad jeg har læst mig til er det en erfaren sportschef vi får angående scouting osv.
Jeg vil håbe, at man nu lader John Møller, Højer osv. genobpygge den sportslige organisation og give dem det lange seje træk. Jeg vil ikke høre et kvæk om fyrringer af NOGEN om så vi ligger under nedrykningsstregen til vinter. Organsiatonen bliver jo lidt mindre her i starten, men når man hører Troels Bechs podcast med John Møller giver det klart indtryk af en mand der har været med til at opbygge teams. Du er enige i, at vi skal have bygget noget der er mindre personafhængigt, men det gør vi kun ved at give de folk vi har fået ind tid til at bygge noget op for det er der ikke lige nu og det kom ikke ved, at Bernhard Peters sendte nogle trainekonsulenter herop. Nu har vi fået folk med stærk faglighed og meget stærkere end vi måske nærmest burde kunne tiltrække og de så der er sået skal have lov at gro. Og så skal Hr. Peters bare holde snitterne fuldstændigt. Er der en bloker funktion i Teams eller hvad de nu bruger på Hornevej kan de roligt bruge den.
Lidt det samme med John Møller.
Jeg nægter at tro på at Jan og Bernhard har siddet i Hamborg, ringet til MTB og sagt at det er John Møller og Steffen Højer SSE22 vil have ind. Havde de bestemt det hele, havde vi haft en sportschef og træner direkte fra deres netværk.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Jeg er overbevist om du har ret. Måske SSE22 bare helt nøgtern har indset, de var ved at ødelægge deres egen investering. Beviserne var ihverfald overvældende. Og så har fået en kæmpe respekt for Michael Tuxen Boll. Han løb ikke fra pladsen, han har derimod taget ansvaret på sig. Formanden er væk, det samme er snart en hele den kulørte stab og til er kommet John Møller og Steffen Højer.haghdk skrev: ↑30. jul 2025, 07:00Kald mig bare naiv, men jeg begynder faktisk at tro på, at SSE22 holder sig i baggrunden. Steffen Højer har jo ikke været uvidende om det kaos der hersker i klubben, så jeg vælger at antage at han også har haft nogle krav i den forbindelse, for at sige ja. Ikke helt skørt at antage at ét af de krav kunne være at det er ham (og Bo) der bestemmer taktikken på dagen og ikke Bernhard Peters. Kunne man forestille sig, at det faktisk står i kontrakten? Det er jo en mulighed, at det kan være noget af det, der har gjort at det har trukket så meget ud som det har.Jakobsen skrev: ↑30. jul 2025, 03:36Du har for så vidt en pointe der, men jeg er ikke sikker på SSE rent faktisk arbejde sådan. Der er i hvert fald flere spillere der slet ikke har passet til den der spillestil. Diakhite, Jimenez og Iredale f.eks. En ting er, at de ikke var gode nok (slemt de var så ringe), men at de slet ikke passede ind i det der 4-3-3 Red Bull agtige spillesystem skriger jo til himlen af, at der ikke har været den der institutionaliserede bund i tingene. Og hvad pokker havde man også forventet med en sportsdirektør fra Liverpools marketing academy i Asien og en Puma scout tilsat en enrådig diktator i Hamburg?DenSataniskeHest skrev: ↑29. jul 2025, 12:38Jeg var meget hypet på wichman.. Lidt skuffet over måden han satte holdet på (især forsvaret), men gad godt have set ham forsætte i 1 div. Når det er sagt så ser Højer spændenene ud, og ud fra hvad jeg har læst mig til er det en erfaren sportschef vi får angående scouting osv.
Jeg nægter at tro på at Jan og Bernhard har siddet i Hamborg, ringet til MTB og sagt at det er John Møller og Steffen Højer SSE22 vil have ind. Havde de bestemt det hele, havde vi haft en sportschef og træner direkte fra deres netværk.
I gårsdagens Ridpodsten bekræfter MTB direkte at Højer ikke er "en SSE ansættelse", og at det ham (med konsensus fra John Møller) der har peget på Højer og så har bestyrelse og SSE accepteret og bakket op.DarkHorse9000 skrev: ↑30. jul 2025, 07:25Jeg er overbevist om du har ret. Måske SSE22 bare helt nøgtern har indset, de var ved at ødelægge deres egen investering. Beviserne var ihverfald overvældende. Og så har fået en kæmpe respekt for Michael Tuxen Boll. Han løb ikke fra pladsen, han har derimod taget ansvaret på sig. Formanden er væk, det samme er snart en hele den kulørte stab og til er kommet John Møller og Steffen Højer.haghdk skrev: ↑30. jul 2025, 07:00Kald mig bare naiv, men jeg begynder faktisk at tro på, at SSE22 holder sig i baggrunden. Steffen Højer har jo ikke været uvidende om det kaos der hersker i klubben, så jeg vælger at antage at han også har haft nogle krav i den forbindelse, for at sige ja. Ikke helt skørt at antage at ét af de krav kunne være at det er ham (og Bo) der bestemmer taktikken på dagen og ikke Bernhard Peters. Kunne man forestille sig, at det faktisk står i kontrakten? Det er jo en mulighed, at det kan være noget af det, der har gjort at det har trukket så meget ud som det har.Jakobsen skrev: ↑30. jul 2025, 03:36Du har for så vidt en pointe der, men jeg er ikke sikker på SSE rent faktisk arbejde sådan. Der er i hvert fald flere spillere der slet ikke har passet til den der spillestil. Diakhite, Jimenez og Iredale f.eks. En ting er, at de ikke var gode nok (slemt de var så ringe), men at de slet ikke passede ind i det der 4-3-3 Red Bull agtige spillesystem skriger jo til himlen af, at der ikke har været den der institutionaliserede bund i tingene. Og hvad pokker havde man også forventet med en sportsdirektør fra Liverpools marketing academy i Asien og en Puma scout tilsat en enrådig diktator i Hamburg?DenSataniskeHest skrev: ↑29. jul 2025, 12:38Jeg var meget hypet på wichman.. Lidt skuffet over måden han satte holdet på (især forsvaret), men gad godt have set ham forsætte i 1 div. Når det er sagt så ser Højer spændenene ud, og ud fra hvad jeg har læst mig til er det en erfaren sportschef vi får angående scouting osv.
-
R Rosenberg
- Allstar

Hvis det forholder sig sådan, at både Møller og Højer er ansat "uden om" SSE22, sammenholdt med, at alle deres dygtige og kompetente folk efterhånden er ude igen, er jo bare endnu et indicium på, at klubben er til salg.
Det hævdede jeg jo så, at den de facto var fra den dag, vi rykkede ned/Peters gik som formand, og det tror jeg stadig, den er. Og selv gammelfar i Hamborg har nok indset, at de aldrig får nogwn penge tilbage, hvis de fortsætter med at ødelægge og udvande klubben.
De kan jo se, at deres strategi har fejlet stort, og nu er den krøllet sammen og smidt ud, og de har ikke længere et gram incitament til at forblive ejere.
Så handler det bare om, hvorvidt nogen er interesseret i at købe, eller om SSE22 kræver en ublu pris, fordi de også på det punkt er idioter, der ikke fatter noget som helst.
Det hævdede jeg jo så, at den de facto var fra den dag, vi rykkede ned/Peters gik som formand, og det tror jeg stadig, den er. Og selv gammelfar i Hamborg har nok indset, at de aldrig får nogwn penge tilbage, hvis de fortsætter med at ødelægge og udvande klubben.
De kan jo se, at deres strategi har fejlet stort, og nu er den krøllet sammen og smidt ud, og de har ikke længere et gram incitament til at forblive ejere.
Så handler det bare om, hvorvidt nogen er interesseret i at købe, eller om SSE22 kræver en ublu pris, fordi de også på det punkt er idioter, der ikke fatter noget som helst.
Ædruelighedens stemme
-
Rolf Engels
- 2. div

- Favoritspiller: Otoa
Jeg er godt nok spændt på, hvor meget vi reelt kommer til at geninvestere i truppen inden vinduet er lukket.
Kan godt have bange anelser
-
Bombommelom
- 2. div

- Favoritspiller: Kosten
Tuxen Boll har "lovet" defensiv forstærkning; men havde vist det forbehold, at der kunne gå noget tid, så det er jo muligt, at det kan ende med en kontraktfri spiller efter vinduet er lukket.Rolf Engels skrev: ↑30. jul 2025, 09:22Jeg er godt nok spændt på, hvor meget vi reelt kommer til at geninvestere i truppen inden vinduet er lukket.
Det vil vel også være en smule bekymrende, hvis ikke Højer, som led i sine forhandlinger med klubben, har haft visse betingelser om forstærkninger til truppen. Ellers må det jo næsten være fordi han og klubben er enige om at satse på et langt sejt træk, hvor det kan tage flere sæsoner at rykke op.
-
Bombommelom
- 2. div

- Favoritspiller: Kosten
Det er svært at gennemskue omfanget af SSE22's idioti. Men ved vi reelt, om der er kommet et seriøst bud på klubben? Jeg synes det er svært at fæste lid til det, der har været fremme i medierne, for det har aldrig rigtigt været særligt konkret. Så hvis det kun er fantasten Saabye og hans påståede investorgruppe, der har været på banen, så er det måske ikke så mærkeligt, at Peters & Co. forsat sidder med aktiemajoriteten.R Rosenberg skrev: ↑30. jul 2025, 08:59Hvis det forholder sig sådan, at både Møller og Højer er ansat "uden om" SSE22, sammenholdt med, at alle deres dygtige og kompetente folk efterhånden er ude igen, er jo bare endnu et indicium på, at klubben er til salg.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

Nej det ved jeg godt men var hele fortælling om sse22 de kom med et komplet setup så kørte en fortælling om de kørte det sådan?Jakobsen skrev: ↑30. jul 2025, 03:36Du har for så vidt en pointe der, men jeg er ikke sikker på SSE rent faktisk arbejde sådan. Der er i hvert fald flere spillere der slet ikke har passet til den der spillestil. Diakhite, Jimenez og Iredale f.eks. En ting er, at de ikke var gode nok (slemt de var så ringe), men at de slet ikke passede ind i det der 4-3-3 Red Bull agtige spillesystem skriger jo til himlen af, at der ikke har været den der institutionaliserede bund i tingene. Og hvad pokker havde man også forventet med en sportsdirektør fra Liverpools marketing academy i Asien og en Puma scout tilsat en enrådig diktator i Hamburg?DenSataniskeHest skrev: ↑29. jul 2025, 12:38Jeg var meget hypet på wichman.. Lidt skuffet over måden han satte holdet på (især forsvaret), men gad godt have set ham forsætte i 1 div. Når det er sagt så ser Højer spændenene ud, og ud fra hvad jeg har læst mig til er det en erfaren sportschef vi får angående scouting osv.
-
R Rosenberg
- Allstar

Nej, det ved vi ikke, og jeg tror heller ikke, at køberne står i kø. Og da slet ikke, hvis prisen er helt gakket, efter de har smadret alt omkring sig.Bombommelom skrev: ↑30. jul 2025, 09:43Det er svært at gennemskue omfanget af SSE22's idioti. Men ved vi reelt, om der er kommet et seriøst bud på klubben? Jeg synes det er svært at fæste lid til det, der har været fremme i medierne, for det har aldrig rigtigt været særligt konkret. Så hvis det kun er fantasten Saabye og hans påståede investorgruppe, der har været på banen, så er det måske ikke så mærkeligt, at Peters & Co. forsat sidder med aktiemajoriteten.R Rosenberg skrev: ↑30. jul 2025, 08:59Hvis det forholder sig sådan, at både Møller og Højer er ansat "uden om" SSE22, sammenholdt med, at alle deres dygtige og kompetente folk efterhånden er ude igen, er jo bare endnu et indicium på, at klubben er til salg.
Men til salg, det er jeg overbevist om, at AaB er.
Ædruelighedens stemme
Jeg er enig med jer i, at det i hvert fald for nu ligner, at SSE22 har trukket snitterne til sig. Problemet er jo bare, at så længe de er her kan de tage magten tilbage når de vil. De har også stadig en head of performance og international data scout installeret i klubben omend sidstenævnte hvis godt kan spares væk i den nye strategi. Den internationale data scout Anton Boeckel har et meget uimponerende CV, hvor der bl.a. står BPTC på. Han har nok ikke den store magt, men alene det at han er en BPTC mand gør, at jeg ikke stoler på hans kompetencer eller loyalitet til AaB.DarkHorse9000 skrev: ↑30. jul 2025, 07:25Jeg er overbevist om du har ret. Måske SSE22 bare helt nøgtern har indset, de var ved at ødelægge deres egen investering. Beviserne var ihverfald overvældende. Og så har fået en kæmpe respekt for Michael Tuxen Boll. Han løb ikke fra pladsen, han har derimod taget ansvaret på sig. Formanden er væk, det samme er snart en hele den kulørte stab og til er kommet John Møller og Steffen Højer.haghdk skrev: ↑30. jul 2025, 07:00Kald mig bare naiv, men jeg begynder faktisk at tro på, at SSE22 holder sig i baggrunden. Steffen Højer har jo ikke været uvidende om det kaos der hersker i klubben, så jeg vælger at antage at han også har haft nogle krav i den forbindelse, for at sige ja. Ikke helt skørt at antage at ét af de krav kunne være at det er ham (og Bo) der bestemmer taktikken på dagen og ikke Bernhard Peters. Kunne man forestille sig, at det faktisk står i kontrakten? Det er jo en mulighed, at det kan være noget af det, der har gjort at det har trukket så meget ud som det har.Jakobsen skrev: ↑30. jul 2025, 03:36Du har for så vidt en pointe der, men jeg er ikke sikker på SSE rent faktisk arbejde sådan. Der er i hvert fald flere spillere der slet ikke har passet til den der spillestil. Diakhite, Jimenez og Iredale f.eks. En ting er, at de ikke var gode nok (slemt de var så ringe), men at de slet ikke passede ind i det der 4-3-3 Red Bull agtige spillesystem skriger jo til himlen af, at der ikke har været den der institutionaliserede bund i tingene. Og hvad pokker havde man også forventet med en sportsdirektør fra Liverpools marketing academy i Asien og en Puma scout tilsat en enrådig diktator i Hamburg?DenSataniskeHest skrev: ↑29. jul 2025, 12:38Jeg var meget hypet på wichman.. Lidt skuffet over måden han satte holdet på (især forsvaret), men gad godt have set ham forsætte i 1 div. Når det er sagt så ser Højer spændenene ud, og ud fra hvad jeg har læst mig til er det en erfaren sportschef vi får angående scouting osv.
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg kan godt lide din stil i forhold til SSE22, Jako. Den lader hverken Stalin eller Kim Jong-un noget tilbage at ønske.Jakobsen skrev: ↑30. jul 2025, 10:42Jeg er enig med jer i, at det i hvert fald for nu ligner, at SSE22 har trukket snitterne til sig. Problemet er jo bare, at så længe de er her kan de tage magten tilbage når de vil. De har også stadig en head of performance og international data scout installeret i klubben omend sidstenævnte hvis godt kan spares væk i den nye strategi. Den internationale data scout Anton Boeckel har et meget uimponerende CV, hvor der bl.a. står BPTC på. Han har nok ikke den store magt, men alene det at han er en BPTC mand gør, at jeg ikke stoler på hans kompetencer eller loyalitet til AaB.DarkHorse9000 skrev: ↑30. jul 2025, 07:25Jeg er overbevist om du har ret. Måske SSE22 bare helt nøgtern har indset, de var ved at ødelægge deres egen investering. Beviserne var ihverfald overvældende. Og så har fået en kæmpe respekt for Michael Tuxen Boll. Han løb ikke fra pladsen, han har derimod taget ansvaret på sig. Formanden er væk, det samme er snart en hele den kulørte stab og til er kommet John Møller og Steffen Højer.haghdk skrev: ↑30. jul 2025, 07:00Kald mig bare naiv, men jeg begynder faktisk at tro på, at SSE22 holder sig i baggrunden. Steffen Højer har jo ikke været uvidende om det kaos der hersker i klubben, så jeg vælger at antage at han også har haft nogle krav i den forbindelse, for at sige ja. Ikke helt skørt at antage at ét af de krav kunne være at det er ham (og Bo) der bestemmer taktikken på dagen og ikke Bernhard Peters. Kunne man forestille sig, at det faktisk står i kontrakten? Det er jo en mulighed, at det kan være noget af det, der har gjort at det har trukket så meget ud som det har.Jakobsen skrev: ↑30. jul 2025, 03:36Du har for så vidt en pointe der, men jeg er ikke sikker på SSE rent faktisk arbejde sådan. Der er i hvert fald flere spillere der slet ikke har passet til den der spillestil. Diakhite, Jimenez og Iredale f.eks. En ting er, at de ikke var gode nok (slemt de var så ringe), men at de slet ikke passede ind i det der 4-3-3 Red Bull agtige spillesystem skriger jo til himlen af, at der ikke har været den der institutionaliserede bund i tingene. Og hvad pokker havde man også forventet med en sportsdirektør fra Liverpools marketing academy i Asien og en Puma scout tilsat en enrådig diktator i Hamburg?DenSataniskeHest skrev: ↑29. jul 2025, 12:38Jeg var meget hypet på wichman.. Lidt skuffet over måden han satte holdet på (især forsvaret), men gad godt have set ham forsætte i 1 div. Når det er sagt så ser Højer spændenene ud, og ud fra hvad jeg har læst mig til er det en erfaren sportschef vi får angående scouting osv.
Ædruelighedens stemme
Det er godt nok en grov sammenligning. Det synes jeg ikke de to har fortjent.R Rosenberg skrev: ↑30. jul 2025, 10:47Jeg kan godt lide din stil i forhold til SSE22, Jako. Den lader hverken Stalin eller Kim Jong-un noget tilbage at ønske.Jakobsen skrev: ↑30. jul 2025, 10:42Jeg er enig med jer i, at det i hvert fald for nu ligner, at SSE22 har trukket snitterne til sig. Problemet er jo bare, at så længe de er her kan de tage magten tilbage når de vil. De har også stadig en head of performance og international data scout installeret i klubben omend sidstenævnte hvis godt kan spares væk i den nye strategi. Den internationale data scout Anton Boeckel har et meget uimponerende CV, hvor der bl.a. står BPTC på. Han har nok ikke den store magt, men alene det at han er en BPTC mand gør, at jeg ikke stoler på hans kompetencer eller loyalitet til AaB.DarkHorse9000 skrev: ↑30. jul 2025, 07:25Jeg er overbevist om du har ret. Måske SSE22 bare helt nøgtern har indset, de var ved at ødelægge deres egen investering. Beviserne var ihverfald overvældende. Og så har fået en kæmpe respekt for Michael Tuxen Boll. Han løb ikke fra pladsen, han har derimod taget ansvaret på sig. Formanden er væk, det samme er snart en hele den kulørte stab og til er kommet John Møller og Steffen Højer.haghdk skrev: ↑30. jul 2025, 07:00Kald mig bare naiv, men jeg begynder faktisk at tro på, at SSE22 holder sig i baggrunden. Steffen Højer har jo ikke været uvidende om det kaos der hersker i klubben, så jeg vælger at antage at han også har haft nogle krav i den forbindelse, for at sige ja. Ikke helt skørt at antage at ét af de krav kunne være at det er ham (og Bo) der bestemmer taktikken på dagen og ikke Bernhard Peters. Kunne man forestille sig, at det faktisk står i kontrakten? Det er jo en mulighed, at det kan være noget af det, der har gjort at det har trukket så meget ud som det har.Jakobsen skrev: ↑30. jul 2025, 03:36Du har for så vidt en pointe der, men jeg er ikke sikker på SSE rent faktisk arbejde sådan. Der er i hvert fald flere spillere der slet ikke har passet til den der spillestil. Diakhite, Jimenez og Iredale f.eks. En ting er, at de ikke var gode nok (slemt de var så ringe), men at de slet ikke passede ind i det der 4-3-3 Red Bull agtige spillesystem skriger jo til himlen af, at der ikke har været den der institutionaliserede bund i tingene. Og hvad pokker havde man også forventet med en sportsdirektør fra Liverpools marketing academy i Asien og en Puma scout tilsat en enrådig diktator i Hamburg?DenSataniskeHest skrev: ↑29. jul 2025, 12:38Jeg var meget hypet på wichman.. Lidt skuffet over måden han satte holdet på (især forsvaret), men gad godt have set ham forsætte i 1 div. Når det er sagt så ser Højer spændenene ud, og ud fra hvad jeg har læst mig til er det en erfaren sportschef vi får angående scouting osv.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

Højer havde en del andre muligheder end AaB..
https://www.tv3sport.dk/sport/football/ ... andsk-klub
https://www.tv3sport.dk/sport/football/ ... andsk-klub
syns i øvrigt at det er betryggende at han siger at hans krav var at han bestemmer hvordan man træner og hvem der spiller (det burde jo ikke være et krav, men har det jo været fordi man havde en holdning til at man skulle træne 30% mere end alle andre, og fordi der jo var dikteringer til menno om hvem han måtte bruge (eller rettere ikke måtte bruge))
Dejligt at højer har fået alt det clearet og at der er fokus på at få købt ind til 4-3-3
men han siger det jo selv. AaB VIL spille 4-3-3 og det har jeg købt ind på.......
Så det må vi jo nok bare leve med, men så skal man fandme også hente spillere til det system.
nu skal der dog være Ro til at han kan få lov at sætte sit aftryk. Jeg er sgu positiv
Dejligt at højer har fået alt det clearet og at der er fokus på at få købt ind til 4-3-3
men han siger det jo selv. AaB VIL spille 4-3-3 og det har jeg købt ind på.......
Så det må vi jo nok bare leve med, men så skal man fandme også hente spillere til det system.
nu skal der dog være Ro til at han kan få lov at sætte sit aftryk. Jeg er sgu positiv
Så kunne vi bare have taget Wichmann tilbage. En Plug and Play løsning, der tilmed nok var billigere.baresi skrev: ↑30. jul 2025, 17:17syns i øvrigt at det er betryggende at han siger at hans krav var at han bestemmer hvordan man træner og hvem der spiller (det burde jo ikke være et krav, men har det jo været fordi man havde en holdning til at man skulle træne 30% mere end alle andre, og fordi der jo var dikteringer til menno om hvem han måtte bruge (eller rettere ikke måtte bruge))
Højer er 433 mand, men som du selv slår på tromme for, så har vi ikke helt spillerne til det. Mærkelig ledelse.
det har jeg selv haft klare holdninger til at man skulle, men det skib var kørt for sse22 og wichmann - der var helt lukket.FIDEL skrev: ↑30. jul 2025, 17:33Så kunne vi bare have taget Wichmann tilbage. En Plug and Play løsning, der tilmed nok var billigere.baresi skrev: ↑30. jul 2025, 17:17syns i øvrigt at det er betryggende at han siger at hans krav var at han bestemmer hvordan man træner og hvem der spiller (det burde jo ikke være et krav, men har det jo været fordi man havde en holdning til at man skulle træne 30% mere end alle andre, og fordi der jo var dikteringer til menno om hvem han måtte bruge (eller rettere ikke måtte bruge))
Højer er 433 mand, men som du selv slår på tromme for, så har vi ikke helt spillerne til det. Mærkelig ledelse.
men når klubben vil have at identiteten SKAL være 4-3-3 så må man også være tro mod det på transfer delen, og der skal man jo så til at igang.
der er ingen kanter. der er kun 1 og det er ross, men han virker ikke.