Ja og klart man rykkede nedAlpa Chino skrev: ↑29. jul 2025, 11:59Det er jo en decideret rædselslisteJakobsen skrev: ↑29. jul 2025, 11:27Ehm skal vi lige tage totallisten af SSEs tilføjelser til truppen.
Ikke gode nok:
- Max Vartuli
- Rody De Boer
- Richard Odada
- Emmanuel Toku
- Jubril Adedeji
- Daniel Ask
- John Iredale
- Vincent Müller (er faldet ned i denne kategori efter en ok start)
- Oumar Diakhité
- Mylian Jiménez
- André Álvarez Pérez (leje afbrudt før tid)
- Andras Jasson
- Marc Nielsen (ikke indtil videre i hvert fald)
- Isak Hansen-Aarøen
- Travis Hernes
- Eugene Amankwah
10 af disse har forladt klubben igen og de fleste efter under en sæson.
De facto fodbold invalid:
- Aaron Seydel
Det er bare et kapitel i sig selv af dumhed, at hente en spiller der ikke havde spillet i et år og havde været kontraktfri i et halvt år. og havde været skadet inden.
Hæderlig tilgang:
- Diego Caballo (Hæderlig i 1. div, men her er jeg flink for også en spiller, hvor man rev kontrakten over)
- Kelvin John (og så er jeg flink og putter ham her i og med det ligner han kan blive et aktiv i 1. div.
- Bjarne Pudel
- Elison Makolli (og igen er det lidt med en forvetning om et talent der kan udvikle sig. 1 div.)
- Andreas Bruus
Og her er jeg så flink og vurderer John og Makolli ud fra aktuel situation i 1. div. De blev hentet til Superliga og der var de ikke gode nok.
Gode tilgange:
- Melker Widell
- Mathias Jørgensen![]()
Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Hold kæft jeg synes godt nok, at det er vildt så mange som vil diskutere fortid herinde. Lad os nu høre lidt fremtid. Hvad sker der? Nogle rygter?
Jeg synes det er en spændende udvikling i AaB’s stab pt.!
Jeg synes det er en spændende udvikling i AaB’s stab pt.!
dårligste for mig mig må være styrmand holgerson der var uhyggelig langsom og elendig på alt andet end hovedstød
købt som dyr profil
hjertet i nord 
dyr på løn og i hvert fald dyrere end diakate. var første mand købt på gaardes egen strategi sammen med meilinger og flores.
fra nordjyske
“ I den forbindelse kan Allan Gaarde glæde sig over, at han denne sommer har haft andre muligheder på transfermarkedet end i de første par år i jobbet. Han fortæller, at sommerens transfervindue var det første i hans tid, hvor AaB har haft mulighed for at agere økonomisk og betale en større transfersum for en spiller.
(…)
Hvor man for nogle sæsoner siden primært hentede spillere fra egen ungdomsafdeling og gamle AaB-drenge hjem fra udlandet kombineret med billede og unge folk fra divisionerne, har denne sommer budt på markante og rutinerede spillere som Marco Meillinger, Casper Sloth og Markus Holgersson, der alle er kommet til fra udenlandske klubber.
– Vi kigger altid på, hvordan truppen ser ud – også i forhold til egne talenter. Vi har en ambition om, at førsteholdstruppen skal bestå af minimum 50 procent egne talenter. Lige nu er vi oppe på to tredjedele, hvilket er ret markant. Men vi må ikke lukke os om os selv, for vi skal også have inspiration udefra. Når vi henter spillere udefra, skal de enten forstærke os fra dag ét og inspirere vores egne spillere til at blive dygtigere. Det er i det lys, vi har hentet folk som Meillinger, Sloth, Holgersson og Flores,”
hjertet i nord 
Fire ret gedigne flops. Meilinger startede godt. Flores blev aldrig forløst. De to andre var ligeså ringe som enhver dygtig scout ville have forudset.Pontoppi skrev: ↑29. jul 2025, 14:04dyr på løn og i hvert fald dyrere end diakate. var første mand købt på gaardes egen strategi sammen med meilinger og flores.
fra nordjyske
“ I den forbindelse kan Allan Gaarde glæde sig over, at han denne sommer har haft andre muligheder på transfermarkedet end i de første par år i jobbet. Han fortæller, at sommerens transfervindue var det første i hans tid, hvor AaB har haft mulighed for at agere økonomisk og betale en større transfersum for en spiller.
(…)
Hvor man for nogle sæsoner siden primært hentede spillere fra egen ungdomsafdeling og gamle AaB-drenge hjem fra udlandet kombineret med billede og unge folk fra divisionerne, har denne sommer budt på markante og rutinerede spillere som Marco Meillinger, Casper Sloth og Markus Holgersson, der alle er kommet til fra udenlandske klubber.
– Vi kigger altid på, hvordan truppen ser ud – også i forhold til egne talenter. Vi har en ambition om, at førsteholdstruppen skal bestå af minimum 50 procent egne talenter. Lige nu er vi oppe på to tredjedele, hvilket er ret markant. Men vi må ikke lukke os om os selv, for vi skal også have inspiration udefra. Når vi henter spillere udefra, skal de enten forstærke os fra dag ét og inspirere vores egne spillere til at blive dygtigere. Det er i det lys, vi har hentet folk som Meillinger, Sloth, Holgersson og Flores,”
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Åh nej don't get me started med lorte spillere fra fortiden.Kokkefar skrev: ↑29. jul 2025, 13:54Hentet gratis på fri transfer. Kom igen, nævn en ny katastrofe forud for SSE, bare den næste fra din liste.
Philipp Ochs
Michael Lansing
Michael Beauchamp
Kristoffer Arvhage
Jón Rói Jacobsen
Louay Chanko
Dickson Nwakaeme
José Roberto Mota
Jones Kusi-Asare (hvorfor fik vi aldrig hans søn til klubben??!!?)
Benedict Vilakazi
Súni Olsen
Marcus Tracy
Besart Berisha
Nicholas Gotfredsen
Marcelo Oliveira da Silva
Chrystiano Gomes Ferraz
Dantas Wellington
Thiago Junio de Aquino
Marek Miroslaw Saganowski
Martin S. Jensen
Dan Sahlin
Pól Jóhannus Justinussen
Milan Timko
Vladimir Prijovic
Yahya Nadrani
Chris Kiwomya
Petter Belsvik
Kilian Ludewig
Jakub Sylvestr
Toré André Dahlum
Artim Sakiri
Jeg har i øvrigt glemt flere også udover dem der allerede er nævnt her. Der står eddermanme Lynge på mange af dem ovenfor i øvrigt.
-
Brizzie1885
- 2. div

- Favoritspiller: Widell
Eller man ku' gi' credit til dem som faktisk har fortjent det.Pontoppi skrev: ↑29. jul 2025, 13:29alle de dårlige lejemål kan tilskrives kantinedamen såBrizzie1885 skrev: ↑29. jul 2025, 13:12Hiljemark er manden bag Widell transferen. Jim Holm Larsen er manden bag Mathias Jørgensen transferen.
“Julius Nagel har trods sin rolle som rekrutteringschef sat et markant aftryk i AaB på godt og ondt i de forgangne to år. Han har blandt andet været arkitekten bag flere af de store salg, som AaB har leveret i 2025. Julius Nagel blev af James Gow beskrevet som manden, der bevarede det kølige overblik, da man solgte Sebastian Otoa til Genoa i januar.Brizzie1885 skrev: ↑29. jul 2025, 14:22Eller man ku' gi' credit til dem som faktisk har fortjent det.
Ligesom han var manden, der identificerede Mathias Jørgensen som en must-have-spiller.”
måske ydesen bare lyver….
hjertet i nord 
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Hører AaB er på jagt en rutineret centerback og et par hurtige kanter med mål i støvlerne
Hvad skete der med interessen i Oliver Ross? Døde den igen?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Jeg stopper dig lige hårdt ved Dan Sahlin. Manden var indtil sin skade den måske giftigste angriber, jeg nogensinde har set i AaB-trøjen.bonanza skrev: ↑29. jul 2025, 14:19Åh nej don't get me started med lorte spillere fra fortiden.Kokkefar skrev: ↑29. jul 2025, 13:54Hentet gratis på fri transfer. Kom igen, nævn en ny katastrofe forud for SSE, bare den næste fra din liste.
Philipp Ochs
Michael Lansing
Michael Beauchamp
Kristoffer Arvhage
Jón Rói Jacobsen
Louay Chanko
Dickson Nwakaeme
José Roberto Mota
Benedict Vilakazi
Súni Olsen
Marcus Tracy
Besart Berisha
Nicholas Gotfredsen
Chrystiano Gomes Ferraz
Dantas Wellington
Thiago Junio de Aquino
Martin S. Jensen
Dan Sahlin
Pól Jóhannus Justinussen
Milan Timko
Vladimir Prijovic
Yahya Nadrani
Chris Kiwomya
Petter Belsvik
Kilian Ludewig
Jakub Sylvestr
Toré André Dahlum
Artim Sakiri
Jeg har i øvrigt glemt flere også udover dem der allerede er nævnt her. Der står eddermanme Lynge på mange af dem ovenfor i øvrigt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Han var jo ved at skifte til Charleroi først i vinduet. Personlige vilkår var på plads, men den faldt alligevel til jorden. Når en så relativt stor klub var interesseret i ham må der simpelthen være flere som også samtidig kan indfri klausulen på godt 5 mio. Om jeg forstår, hvorfor de skulle være interesserede er en helt anden snak.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Daværende svensk landtræner (Sven-Göran Eriksson) udtalte at han var den bedste angriber han havde trænet.. og det var altså imens Zlatan var der.... at han gik i stykker er en kæmpe tradegie, selv om vi fik Frank Strandli.. så var Dan Sahlin sindsyg!Funky skrev: ↑29. jul 2025, 14:35Jeg stopper dig lige hårdt ved Dan Sahlin. Manden var indtil sin skade den måske giftigste angriber, jeg nogensinde har set i AaB-trøjen.bonanza skrev: ↑29. jul 2025, 14:19Åh nej don't get me started med lorte spillere fra fortiden.Kokkefar skrev: ↑29. jul 2025, 13:54Hentet gratis på fri transfer. Kom igen, nævn en ny katastrofe forud for SSE, bare den næste fra din liste.
Philipp Ochs
Michael Lansing
Michael Beauchamp
Kristoffer Arvhage
Jón Rói Jacobsen
Louay Chanko
Dickson Nwakaeme
José Roberto Mota
Benedict Vilakazi
Súni Olsen
Marcus Tracy
Besart Berisha
Nicholas Gotfredsen
Chrystiano Gomes Ferraz
Dantas Wellington
Thiago Junio de Aquino
Martin S. Jensen
Dan Sahlin
Pól Jóhannus Justinussen
Milan Timko
Vladimir Prijovic
Yahya Nadrani
Chris Kiwomya
Petter Belsvik
Kilian Ludewig
Jakub Sylvestr
Toré André Dahlum
Artim Sakiri
Jeg forstår det heller ikke, men alderen er selvfølgelig med ham. 5 millioner burde også være rigeligt til at hente en kanonstopper til niveauet. Jeg har længe arguemnteret for at vi burde tilbyde ham billigt til Norge, for til gengæld at få en stor videresalgsklausul. Det synes jeg stadig vi skal.Kokkefar skrev: ↑29. jul 2025, 14:36Han var jo ved at skifte til Charleroi først i vinduet. Personlige vilkår var på plads, men den faldt alligevel til jorden. Når en så relativt stor klub var interesseret i ham må der simpelthen være flere som også samtidig kan indfri klausulen på godt 5 mio. Om jeg forstår, hvorfor de skulle være interesserede er en helt anden snak.
afhænger måske af om de kommer i gruppespil i europa….
hjertet i nord 
Efter dagens træning gik Tuxen Boll meget målrettet mod Jiménez, efter en kort samtale, var Boll på telefonen. Det var bare en observation og kan sikkert tolkes på mange måder.
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker
Men en fed observation - tak! Det er noget af det, vi lever af i transferønskertråden (modsat endeløse diskussioner om tidligere vs mere nutidige elendige spillere...)