Sports excellence 22
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Re: Sports excellence 22
Jeg kender ikke fordeling af midlerne til kunsten.
Men brugte det som eksempel på at der faktisk er sket fremdrift de senere år på Hornevej.
Jeg kunne også have nævnt de gode salg, som vi har gjort under SSE22. Vi skal vel akkumulerer alle salg før SSE tilbage til Grønkjær for at opnå samme beløb...
Men brugte det som eksempel på at der faktisk er sket fremdrift de senere år på Hornevej.
Jeg kunne også have nævnt de gode salg, som vi har gjort under SSE22. Vi skal vel akkumulerer alle salg før SSE tilbage til Grønkjær for at opnå samme beløb...
- FlæskeFrank
mener faktisk at kunsten primært er sponsoreret af en london rigmand (dansk AaB tilhænger og en del af mulig ejerkreds der vil købe sse22 ud)FlæskeFrank skrev: ↑28. jul 2025, 09:51Jeg kender ikke fordeling af midlerne til kunsten.
blot noget jeg har hørt, men det med at han har sponsoreret kunsten er vist god nok
det er primært kommunen så vidt jeg ved. det har stået i nordjyske…. næppe Morten majdall
hjertet i nord 
-
Bombommelom
- 2. div

- Favoritspiller: Kosten
Uagtet om Majdall har været indblandet står ét i hvert fald klart. De der vil tilskrive SSE22 æren for kunsten bruger lånte fjer, men når der ikke er noget positivt at fortælle om SSE22, må man jo åbenbart sno sig.
man kunne vende den om og sige det samme om kritikerne….Bombommelom skrev: ↑28. jul 2025, 12:30De der vil tilskrive SSE22 æren for kunsten bruger lånte fjer, men når der ikke er noget positivt at fortælle om SSE22, må man jo åbenbart sno sig.
det bliver alt for skinger og ensidig
hjertet i nord 
-
R Rosenberg
- Allstar

Hvor?Pontoppi skrev: ↑28. jul 2025, 12:45man kunne vende den om og sige det samme om kritikerne….Bombommelom skrev: ↑28. jul 2025, 12:30De der vil tilskrive SSE22 æren for kunsten bruger lånte fjer, men når der ikke er noget positivt at fortælle om SSE22, må man jo åbenbart sno sig.
det bliver alt for skinger og ensidig
Ædruelighedens stemme
-
Rolf Engels
- 2. div

- Favoritspiller: Otoa
Jeg hæftede mig meget ved det Steffen Højer siger i den video, som AaB TV har lavet omkring ham. Her kommer han ind på, hvordan man kommer til at se AaB spille under hans ledelse, og her siger han, at vi skal være gode på bolden. Det er jo alligevel et stykke fra det meget dogmatiske syn på vertikalt spil og højt pres, som hidtil har været Kongstanken fra SSE.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Det bed jeg også mærke i. MTB siger jo også at strategien stadig er at få spillere fra akademiet, men det er jo ikke noget fuldstændigt unikt, revolutionerende og nytænkende fra SSE.Rolf Engels skrev: ↑30. jul 2025, 09:25Jeg hæftede mig meget ved det Steffen Højer siger i den video, som AaB TV har lavet omkring ham. Her kommer han ind på, hvordan man kommer til at se AaB spille under hans ledelse, og her siger han, at vi skal være gode på bolden. Det er jo alligevel et stykke fra det meget dogmatiske syn på vertikalt spil og højt pres, som hidtil har været Kongstanken fra SSE.
Alt SSE er jo snart væk fra klubben. Jeg tror seriøst ikke det er far fetched at de smutter helt indenfor en overskuelig fremtid.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Men er det ikke det landsholdsfodbold som vi hader?! Varme bolden mest mulig, så modstanderen ikke kan få den og score. Eller trille den rundt foran modstanderens forsvar indtil en modstander falder død om og der bliver en åbning.Rolf Engels skrev: ↑30. jul 2025, 09:25Jeg hæftede mig meget ved det Steffen Højer siger i den video, som AaB TV har lavet omkring ham. Her kommer han ind på, hvordan man kommer til at se AaB spille under hans ledelse, og her siger han, at vi skal være gode på bolden. Det er jo alligevel et stykke fra det meget dogmatiske syn på vertikalt spil og højt pres, som hidtil har været Kongstanken fra SSE.
Håber på Højer og succes, men de formuleringer giver mig kuldegys af de kedelige slags.
- FlæskeFrank
Det giver mindelser til en tidligere U21-landsholdstræners tid som cheftræner i AaB.FlæskeFrank skrev: ↑30. jul 2025, 10:08Men er det ikke det landsholdsfodbold som vi hader?! Varme bolden mest mulig, så modstanderen ikke kan få den og score. Eller trille den rundt foran modstanderens forsvar indtil en modstander falder død om og der bliver en åbning.Rolf Engels skrev: ↑30. jul 2025, 09:25Jeg hæftede mig meget ved det Steffen Højer siger i den video, som AaB TV har lavet omkring ham. Her kommer han ind på, hvordan man kommer til at se AaB spille under hans ledelse, og her siger han, at vi skal være gode på bolden. Det er jo alligevel et stykke fra det meget dogmatiske syn på vertikalt spil og højt pres, som hidtil har været Kongstanken fra SSE.
Håber på Højer og succes, men de formuleringer giver mig kuldegys af de kedelige slags.
Jeg vil da hjertens gerne at AaB bliver gode på bolden. Problemet var at mens man snakkede meget om at blive gode på bolden, så blev man det aldrig. Derfor endte det med at være enormt dræbende at se på.Kokkefar skrev: ↑30. jul 2025, 10:14Det giver mindelser til en tidligere U21-landsholdstræners tid som cheftræner i AaB.FlæskeFrank skrev: ↑30. jul 2025, 10:08Men er det ikke det landsholdsfodbold som vi hader?! Varme bolden mest mulig, så modstanderen ikke kan få den og score. Eller trille den rundt foran modstanderens forsvar indtil en modstander falder død om og der bliver en åbning.Rolf Engels skrev: ↑30. jul 2025, 09:25Jeg hæftede mig meget ved det Steffen Højer siger i den video, som AaB TV har lavet omkring ham. Her kommer han ind på, hvordan man kommer til at se AaB spille under hans ledelse, og her siger han, at vi skal være gode på bolden. Det er jo alligevel et stykke fra det meget dogmatiske syn på vertikalt spil og højt pres, som hidtil har været Kongstanken fra SSE.
Håber på Højer og succes, men de formuleringer giver mig kuldegys af de kedelige slags.![]()
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Enig.FlæskeFrank skrev: ↑30. jul 2025, 10:08Men er det ikke det landsholdsfodbold som vi hader?! Varme bolden mest mulig, så modstanderen ikke kan få den og score. Eller trille den rundt foran modstanderens forsvar indtil en modstander falder død om og der bliver en åbning.Rolf Engels skrev: ↑30. jul 2025, 09:25Jeg hæftede mig meget ved det Steffen Højer siger i den video, som AaB TV har lavet omkring ham. Her kommer han ind på, hvordan man kommer til at se AaB spille under hans ledelse, og her siger han, at vi skal være gode på bolden. Det er jo alligevel et stykke fra det meget dogmatiske syn på vertikalt spil og højt pres, som hidtil har været Kongstanken fra SSE.
Jeg får ubehagelige tics af snakken om boldbesiddelse/possession. Jeg bliver kastet tilbage til Wieghorst-perioden, der var gabende kedelig (selvom vi faktisk opnåede en 5. plads under ham). Endvidere står Hjulmands Qatar VM som et absurd skrækscenarie på, hvordan possession kan dræbe underholdningen i en fodboldkamp.
Desuden nævner Højer Kasper hjulmand, som en inspiration, og det giver mig flammende kløe. Så jeg håber VIRKELIG ikke, at Højer er samme fodboldromantiske type som Hjulmand eller Wieghorst.
Når det er sagt, så er det selvfølgelig en balance. Vi skal blive bedre på bolden for at spille os ud af modstandernes pres, og Højer nævner også, at vi skal fange modstanderne ude af organisation. Og så har vi jo ikke hverken kvalitet eller økonomi til at kunne dominere på bolden i 1. division og SL.
Jeg er af den overbevisning, at en taktisk stærk træner er at foretrække i klubbens situation. Jeg kender dog ikke Højer nok til at vurdere hans taktiske evner. Jeg orker bare ikke endnu en taktisk svag træner. Og så SKAL vi blive skarpere på dødbolde. Det er simpelthen en nødvendighed, hvis vi vil rykke op og derefter etablere os i Superligaen.
Det er fint at være gode på bolden. Det synes jeg AaB har været i flere perioder de seneste 5-10 år. Det går bare ikke særligt godt i hånd med en total mangel på evne til at lukke et lavtstående hold op - en evne AaB ikke har haft i mange, mange år. De to ting tilsammen er dræbende.Hanga skrev: ↑30. jul 2025, 10:52Jeg vil da hjertens gerne at AaB bliver gode på bolden. Problemet var at mens man snakkede meget om at blive gode på bolden, så blev man det aldrig. Derfor endte det med at være enormt dræbende at se på.Kokkefar skrev: ↑30. jul 2025, 10:14Det giver mindelser til en tidligere U21-landsholdstræners tid som cheftræner i AaB.FlæskeFrank skrev: ↑30. jul 2025, 10:08Men er det ikke det landsholdsfodbold som vi hader?! Varme bolden mest mulig, så modstanderen ikke kan få den og score. Eller trille den rundt foran modstanderens forsvar indtil en modstander falder død om og der bliver en åbning.Rolf Engels skrev: ↑30. jul 2025, 09:25Jeg hæftede mig meget ved det Steffen Højer siger i den video, som AaB TV har lavet omkring ham. Her kommer han ind på, hvordan man kommer til at se AaB spille under hans ledelse, og her siger han, at vi skal være gode på bolden. Det er jo alligevel et stykke fra det meget dogmatiske syn på vertikalt spil og højt pres, som hidtil har været Kongstanken fra SSE.
Håber på Højer og succes, men de formuleringer giver mig kuldegys af de kedelige slags.![]()
Jeg tror i glemmer at Wieghorst er, og var, en latterligt dårlig træner, der aldrig har præsteret noget udenfor pokalturneringen for snart 20 år siden. Hvis ikke han var gode venner med Kasper Hjulmand, var hans trænerkarriere et overstået kapitel for længst.FIDEL skrev: ↑30. jul 2025, 10:57Enig.FlæskeFrank skrev: ↑30. jul 2025, 10:08Men er det ikke det landsholdsfodbold som vi hader?! Varme bolden mest mulig, så modstanderen ikke kan få den og score. Eller trille den rundt foran modstanderens forsvar indtil en modstander falder død om og der bliver en åbning.Rolf Engels skrev: ↑30. jul 2025, 09:25Jeg hæftede mig meget ved det Steffen Højer siger i den video, som AaB TV har lavet omkring ham. Her kommer han ind på, hvordan man kommer til at se AaB spille under hans ledelse, og her siger han, at vi skal være gode på bolden. Det er jo alligevel et stykke fra det meget dogmatiske syn på vertikalt spil og højt pres, som hidtil har været Kongstanken fra SSE.
Jeg får ubehagelige tics af snakken om boldbesiddelse/possession. Jeg bliver kastet tilbage til Wieghorst-perioden, der var gabende kedelig (selvom vi faktisk opnåede en 5. plads under ham). Endvidere står Hjulmands Qatar VM som et absurd skrækscenarie på, hvordan possession kan dræbe underholdningen i en fodboldkamp.
Desuden nævner Højer Kasper hjulmand, som en inspiration, og det giver mig flammende kløe. Så jeg håber VIRKELIG ikke, at Højer er samme fodboldromantiske type som Hjulmand eller Wieghorst.
Når det er sagt, så er det selvfølgelig en balance. Vi skal blive bedre på bolden for at spille os ud af modstandernes pres, og Højer nævner også, at vi skal fange modstanderne ude af organisation. Og så har vi jo ikke hverken kvalitet eller økonomi til at kunne dominere på bolden i 1. division og SL.
Jeg er af den overbevisning, at en taktisk stærk træner er at foretrække i klubbens situation. Jeg kender dog ikke Højer nok til at vurdere hans taktiske evner. Jeg orker bare ikke endnu en taktisk svag træner. Og så SKAL vi blive skarpere på dødbolde. Det er simpelthen en nødvendighed, hvis vi vil rykke op og derefter etablere os i Superligaen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Dongdongwh0
- 2. div

Diametral modsætning til Zorniger i OB. Ingen 30 meter diagonaler eller tre hurtige 10 meter afleveringer.Der skal bygges op nede bagfra af vores 5 boldmongoler. John skal falde ned som falsk 9er så han kan spille tiki-taka med Børsting.
Jeg synes, det er så sjovt at se folk være så bange for, at vi skal være gode med bolden, når AaBs allerbedste sportslige periode var, da vi var gode med bolden. Den der kamikaze-fodbold, vi praktiserer nu, er for mig at se helt hul i hovedet.
Mon ikke det også handler om, at vi i snart 10 år har snakket om at skulle være et boldbesiddende hold, men af en eller anden grund konsekvent har insisteret på at bolden skal gå direkte fra forsvar til angreb, og at uanset hvem der spiller 9'eren, skal vedkommende spilles som om det er Haaland der render rundt deroppe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Men jeg synes jo ikke at man er god på bolden, hvis ikke man kan åbne et lavstående hold op. For mig er det at være god på bolden da netop at man kan spille i små rum og ikke skal bruge meget plads for at komme til chancer. Jeg synes virkelig heller ikke at vi har ret mange gode boldspillere på holdet, men hvis det er vejen vi vil, så skal de tekniske færdigheder samt overblik og pasningsevner stå højt på listen over de egenskaber der scoutes efter. Her har vi de senere år mere haft fokus på de fysiske færdigheder pga. ønsket om høj intensitet.Kokkefar skrev: ↑30. jul 2025, 10:57Det er fint at være gode på bolden. Det synes jeg AaB har været i flere perioder de seneste 5-10 år. Det går bare ikke særligt godt i hånd med en total mangel på evne til at lukke et lavtstående hold op - en evne AaB ikke har haft i mange, mange år. De to ting tilsammen er dræbende.Hanga skrev: ↑30. jul 2025, 10:52Jeg vil da hjertens gerne at AaB bliver gode på bolden. Problemet var at mens man snakkede meget om at blive gode på bolden, så blev man det aldrig. Derfor endte det med at være enormt dræbende at se på.Kokkefar skrev: ↑30. jul 2025, 10:14Det giver mindelser til en tidligere U21-landsholdstræners tid som cheftræner i AaB.FlæskeFrank skrev: ↑30. jul 2025, 10:08Men er det ikke det landsholdsfodbold som vi hader?! Varme bolden mest mulig, så modstanderen ikke kan få den og score. Eller trille den rundt foran modstanderens forsvar indtil en modstander falder død om og der bliver en åbning.Rolf Engels skrev: ↑30. jul 2025, 09:25Jeg hæftede mig meget ved det Steffen Højer siger i den video, som AaB TV har lavet omkring ham. Her kommer han ind på, hvordan man kommer til at se AaB spille under hans ledelse, og her siger han, at vi skal være gode på bolden. Det er jo alligevel et stykke fra det meget dogmatiske syn på vertikalt spil og højt pres, som hidtil har været Kongstanken fra SSE.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Hamréns 2008-hold kunne sgu også noget, selvom det ikke var teknisk fodbold.
Folk er bange for at skulle opleve endnu en Wieghorst-periode, eller bange for at Højer er lige så pladderromantisk som hjulmand, der fik skabt et landshold komplet blottet for gejst og motivation.
Når en træner har været fedtet ind i dbu-systemet i et vist stykke tid, så kan vi være nogenlunde sikre på, at vi skal til at spille som Ajax samt stadig være elendige på dødbolde.