AaB - Hobro

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Re: AaB - Hobro

Indlæg af hit666 » 1. aug 2025, 21:22

PohlErDenNyeAugo skrev:
1. aug 2025, 20:47
Dalbjerg skrev:
1. aug 2025, 20:45
Hold op de ligger langt fra deres mand over hele banen, men især i genpres på deres halvdel udstilles, hvor ringe mentalitet som er I truppen..
Häpness og Maarup byder da ind med lidt. Ellers er det en tynd Té og man sidder og håber på at holde 1-1 mod bundholdet i 1 division.
Tynd ty det er ikke te men gammelt badevand
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 1. aug 2025, 21:24

Sæsonens bedste kamp fra AaB. Fint at få 1 point mod et bedre hold.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. aug 2025, 21:24

Håpnes er fin, niveauet tager i betragtning. Resten er jo lige til at lukke op og skide i. Især dem med adskillige kampe under bæltet. De burde satme skamme sig.

Nogen fremhæver John som okay i dag. Det kan man argumentere for, hvis ambitionerne er lave nok. For han drøner rundt, men får jo ikke en skid ud af noget som helst. Han er jo definitionen på ufarlig.

Pudel er ingen gave til fodbolden, og i en bedre verden ville han være alt for ringe til AaB. Men han har trods alt været en okay spiller i det miskmask af lort-på-lort, som de tyske møgsvin har budt os. I dag er han jo bare helt til grin. Han sejler rundt uden styr på en skid.

Børsting er bare ligegyldigt. Ingen impact whatsoever. Og at han er kaptajn er jo en joke.

Jasson er lidt John om igen. Løber og løber, men skaber jo ikke en skid.

Og Ross, der er jo bare som i snart alle de alt for mange kampe, han har fået, lort med lort på. Kommer der et bud på 1 mio kr for ham, håber jeg, de sælger.

Men sådan er det. Vores spillere er elendige. For ringe til selv dette niveau. Men det er ikke deres skyld, de er bare ikke bedre og er naturligvis ikke forpligtet ud over deres evner.

Al skyld for, at vi ligger og roder, hvor vi gør, med elendige spillere og et elendigt hold, tilkomme ene og alene Peters og resten af det forpulede slæng, der har smadret alt I vores klub.

Og til de få apologeter, der siger "jamen, konkurs..." Ja, det var næppe sket, men ville i så fald nok være at foretrække frem for denne systematiske og langsomme ødelæggelse af vores klub, som man bare står og bevidner.
Ædruelighedens stemme

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 1. aug 2025, 21:25

Vildt at zappe over på Vejle, og så se dem smadre OB med godt spil, koncept og teknik..

Vi er milevidt fra noget der ligner top 12 i DK..

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar

Indlæg af hit666 » 1. aug 2025, 21:25

Nu er sikker noge der siger i er da også så negative men der intet at være positiv ved at spille 1-1 mod Hobro det er pinligt
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 1. aug 2025, 21:26

AaBkan godt glemme alt om oprykning i år, med det taber hold de har pt.... hold kæft en elendig start de har fået, det må være den ringeste start i 1 div en nedrykker har haft i årtier, truppen tror åbenbart man er bedre end sin placering, og de bliver bare sat på plads kamp efter kamp i fucking 1 division.

Sateme godt jeg ikke støtter det foretagende ude på hornevej længere, AaB er en skal af sit gamle jeg, jeg har svært ved at genkende de værdier klubben havde for år tilbage, da gode gamle Lynge stod i spidsen for klubben, det er ikke så mærkelig mange af de dygtige træner har forladt akademiet, jeg tror simpelthen ikke de tror på projektet længere :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar

Indlæg af hit666 » 1. aug 2025, 21:26

Dalbjerg skrev:
1. aug 2025, 21:25
Vildt at zappe over på Vejle, og så se dem smadre OB med godt spil, koncept og teknik..

Milevidt fra top 20 i dk
AaB AaB AaB AaB

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. aug 2025, 21:28

Dalbjerg skrev:

De valgte at hente kompetente spillere på frie transfers (3 ud af 4 mål af dem indtil videre i aften). Vi valgte at have James Gow.
Ædruelighedens stemme

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 1. aug 2025, 21:30

Mr. Larsen skrev:
1. aug 2025, 21:26
AaBkan godt glemme alt om oprykning i år, med det taber hold de har pt.... hold kæft en elendig start de har fået, det må være den ringeste start i 1 div en nedrykker har haft i årtier, truppen tror åbenbart man er bedre end sin placering, og de bliver bare sat på plads kamp efter kamp i fucking 1 division.

Sateme godt jeg ikke støtter det foretagende ude på hornevej længere, AaB er en skal af sit gamle jeg, jeg har svært ved at genkende de værdier klubben havde for år tilbage, da gode gamle Lynge stod i spidsen for klubben, det er ikke så mærkelig mange af de dygtige træner har forladt akademiet, jeg tror simpelthen ikke de tror på projektet længere :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
Fint at være utilfreds, fint at skælde ud. Men at sidde på en AaB debatside og fortælle hvor glad man er for at man ikke støtter AaB mere, det virker bare uintelligent. Hvad regner du med at få ud af dit indlæg?

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 1. aug 2025, 21:30

Dalbjerg skrev:

Forskellen på at spare sig til elendighed vs. faktisk at investere i spillere med niveau.

AaB lavede jo en AaB-classic i vinterpausen og lænede sig tilbage med fødderne oppe på bordet, "mission done", mens man i Vejle tog tyrene ved hornene og fik klubben tilbage på lokale hænder og med viljen til at investere.

Hvad bare et halvt år kan gøre i fodboldens verden...

SGLoco
2. div
2. div

Indlæg af SGLoco » 1. aug 2025, 21:31

Nå hjemvendt fra stadion:

Det var en dårlig 1 halveg. Det hang bare ikke sammen, bortset fra måske de første 5 min.
2 halveg er klart bedre men man har bare ikke kvalitet nok, lige nu.

Nordjyske har Makolli som værste AaB'er... Hvilken kamp har de set? Jeg synes han får meget kritik, men han er altså ikke så skidt (heller ikke fremragende) men alligevel... Det kunne være man skulle kigge på sine egne drenge og være mere kritisk der Nordjyske. For Ross.... Shit han er dårlig. Han er bare ikke god nok.. Intet lykkes for ham.. Taber bolden et utal af gange.. Håber han bliover solgt.

Håpnes er kvalitet. Flere af den type. Han er rolig på bolden. Det var hans bold i dybden til Møller... Han jagter folk bagud og stopper ikke med at være lige i hælene på dem.. Fedt køb.

John gør det altså også godt.. Han har kvalitet, men mangler noget omkring sig...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. aug 2025, 21:33

John havde spillet en fremragende kamp, hvis han havde hamret den nedfaldsbold ind. Nu blev det bare en udmærket indsats, hvor han laver et enormt stykke løbearbejde og gør, hvad han kan uden den store hjælp.

Ros til Ross for at have psyken til at score på straffe. Men han og Jasson må altså finde ud af, hvordan de undgår at blive lokket i de fælder, hvor de mister så mange farlige bolde. Modstanderne står bare og venter på det.

Pudel skabte mere ro i forsvaret. Jeg siger ikke, det var specielt godt, men det var bedre end de to foregående kampe.

Marc Nielsen var udfordret i defensiven, der opstod hele tiden enorme rum omkring ham, men han gik ikke og så ned i græsset, han ligner en spiller, som faktisk gerne vil være derinde.

Bomholt, skuffende indtil han gik ud.

Makolli erobrer ikke højre back fra Kallesøe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. aug 2025, 21:34

emenike skrev:
1. aug 2025, 21:30
Dalbjerg skrev:

Forskellen på at spare sig til elendighed vs. faktisk at investere i spillere med niveau.

AaB lavede jo en AaB-classic i vinterpausen og lænede sig tilbage med fødderne oppe på bordet, "mission done", mens man i Vejle tog tyrene ved hornene og fik klubben tilbage på lokale hænder og med viljen til at investere.

Hvad bare et halvt år kan gøre i fodboldens verden...
Er halvt år på rette tidspunkt. Venter man for længe, kan et halvt år blive til flere. Det ser vi med AaB.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 1. aug 2025, 21:35

Dalbjerg skrev:

Ja det er hvad der sker når man rent faktisk investerer i sin trup, ikke længe siden man grinte af Vejle der tabte deres første 15 kampe eller hvor meget det nu var.

Tænk hvis vi i vintervinduet hvor solgte Widell og Otoa for +50 mil. rent faktisk havde reinvesteret i noget kvalitet.

PohlErDenNyeAugo
2. div
2. div
Favoritspiller: Augo
Geografisk sted: Skalborg

Indlæg af PohlErDenNyeAugo » 1. aug 2025, 21:37

hit666 skrev:
Nu er sikker noge der siger i er da også så negative men der intet at være positiv ved at spille 1-1 mod Hobro det er pinligt
Det er jo faktisk et ganske flot resultat med det hold vi kan smide på banen.

Hvis jeg var agent, ville jeg nok være væsentlig mere nysgerrig på modstander holdet. Ingen spillere er dog forpligtet udover deres evner. Jeg savner dog noget vildskab og nogle der udstråler at de VIL spille for AaB. Der kan jeg nævne mange spillere.

Jeg tænker ikke på de nye fra u 19.

Men hvis du nærmer dig 100 kampe i trøjen så må du også kunne byde ind.

Hvis du bliver hentet tilbage og får anførerbindet så kæmper du også til blodet sprøjter og hiver dine kammerater med i den kamp.

Hvis du er så ringe som John/Jasson går du ind og anmoder om at blive fristillet for jeg ikke skal se på dem igen. Alternativt så møder de op med en anden indstilling næste gang, og yder med et gå-på mod af en anden verden.

Om superligaen bliver til 14-16-18 eller 22 hold er det ikke relevant pt. For vi fortjener det heller ikke ift. spil på banen. Heldigvis er vi velsignet med de bedste fans per indbygger i det danske rige. Havde de ikke denne fantastiske opbakning...Var vi måske også allerede sluppet af med SSE.

Så det lidt ananas i egen juice.

Jeg støtter dem selvfølgelig også næste gang. Jeg vil dog hellere se ren u 19 plus Höpeness og et par enkelte andre. Resten må finde ud af om de egentlig gider det her, ellers kan de tage til Australien, Canada eller andre dejlige steder i verden langt væk fra Aalborg.
:aabfan:

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 1. aug 2025, 21:48

RicoBR02 skrev:
Mr. Larsen skrev:

Fint at være utilfreds, fint at skælde ud. Men at sidde på en AaB debatside og fortælle hvor glad man er for at man ikke støtter AaB mere, det virker bare uintelligent. Hvad regner du med at få ud af dit indlæg?
Hvorfor lukker man normalt galde ud ? fordi man er irriteret, og jeg kan ikke se det uintelligente i at jeg ytre min mening om klubbens tilstand, men ja jeg er da glad for at mine penge ikke bliver lagt derude, så længe jeg ikke kan identificerer mig med den måde klubben bliver drevet på, det er jo ikke fordi jeg sidder og hoverer over elendigheden i AaB, havde jeg været ligeglad med klubben, så var jeg ikke dukket op i denne tråd og delt min mening med klubbens tilstand, jeg har sgu stået og støttet op om tyskerne da de trådte ind, de har fået masser af good will og opbakning, og vi gav den sgu en skalde på lægterne sidst vi var i 1 division og støttede holdet i tykt og tyndt, men når takken er at man prøver spise supporterne og ildsjælene af med en bunke tvivlsomme spiller der dårligt nok kan klare sig i 1 division og slet ikke superligaen som vi så i foråret, ja så bliver jeg sgu harm.

Jeg skylder sgu ikke nogen ude på hornevej en skid, slet ikke tyskerne som fuldstændig har undervurderet den opgave de har sagt ja til at overtage.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Hybris
2. div
2. div

Indlæg af Hybris » 1. aug 2025, 21:49

SGLoco skrev:
1. aug 2025, 21:31

Det var en dårlig 1 halveg. Det hang bare ikke sammen, bortset fra måske de første 5 min.

Nordjyske har Makolli som værste AaB'er... Hvilken kamp har de set? Jeg synes han får meget kritik, men han er altså ikke så skidt (heller ikke fremragende) men alligevel... Det kunne være man skulle kigge på sine egne drenge og være mere kritisk der Nordjyske. For Ross.... Shit han er dårlig. Han er bare ikke god nok.. Intet lykkes for ham.. Taber bolden et utal af gange.. Håber han bliover solgt.

Håpnes er kvalitet. Flere af den type. Han er rolig på bolden. Det var hans bold i dybden til Møller... Han jagter folk bagud og stopper ikke med at være lige i hælene på dem.. Fedt køb.

John gør det altså også godt.. Han har kvalitet, men mangler noget omkring sig...
I en byge af elendighed har jeg godt nok også Makolli som én af de ringeste. Han er ikke højre back og det er mig meget uforståeligt, hvis Tcacenco er 4. valg på højre dør med de præstationer han har leveret de få gange han har fået chancen.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 1. aug 2025, 21:55

RicoBR02 skrev:
Mr. Larsen skrev:

Han er ishockey fan, fra dengang vores hockey var under AaB. Nogle af dem har et horn i siden på fodbolden herude. Det er derfor nogle af dem kun popper og kaster mere brænde på bålet.

Bevares, det er en hård start vi har fået, men vi har også stået uden træner, solgt vores bedste spiller og ikke henter det vilde endnu. Især det med at få træneren ind så sent kan have kostet et par point. Men det vigtigste er at det er den rigtige træner, det er i foråret 1. Div afgøres når 6 point kampene ruller ind. Men vi skal til at holde snor i lyngby/horsens.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 1. aug 2025, 21:57

Hybris skrev:
1. aug 2025, 21:49
SGLoco skrev:
1. aug 2025, 21:31

I en byge af elendighed har jeg godt nok også Makolli som én af de ringeste. Han er ikke højre back og det er mig meget uforståeligt, hvis Tcacenco er 4. valg på højre dør med de præstationer han har leveret de få gange han har fået chancen.
Makolli har været vores bedste spiller sammen med Håpnes i de første tre kampe. Klart endda. Hans naturlige position er cb men kan vikariere på hb, vi fik kallesøe skadet som er tiltænkt positionen. Men alt taget i betragtning gjorde han det fint, hvis han skal spille fast på hb så tager det tid at få det bedste ud af ham, meget lig med da Otoa spillede backen.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 1. aug 2025, 21:57

Point i 2 kampe i træk. Opturen er igang :aabfan:
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester