Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af FIDEL » 2. aug 2025, 10:58

Det er skøre tider, når man håber AaB byder på spillere som M. Etim, Villads Rasmussen, Yateke, T. Arndal.

Trist.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 2. aug 2025, 11:03

AaB_Fan_since1995 skrev:
1. aug 2025, 21:12
FlæskeFrank skrev:
1. aug 2025, 13:39
Jeg tror, at vi nød til at tage Troels Bechs ord meget alvorligt. Han snakkede om hvor svært det var, at finde spillere, som ville OB og første division og en mulig oprykning. Og som kunne begå sig i superligaen efterfølgende. Det var ikke et økonomisk anliggende alene.

Spillere kan vælge et år i den bedste række i Sverige istedet med 10 gange mere eksponering end i 1.div.

Så når Sebastian Koch træner med os, så skyldes det ikke bare fattigdom hos os, men også, at spillere har mange tilbud. Og der tror jeg den næste traditions klub som rykker ned får det meget vanskeligere end både vi og OB.
:o
Så kan man jo som Horsens genererer et årligt underskud på 80 mio kroner for at tiltrække lidt bedre spillere...
John Møller har en udfordring af galaktiske dimensioner ! Han har uden tvivl kendskab til en enorm pulje af spillere og er sikker på han arbejder i baggrunden for at skaffe spillere til AaB :aabfan:

Men der bliver brug for fremragende salgstaler fra JM, MTB og Højer :cool:

Det er satme op ad bakke det her :@
Det behøver ikke være så svært. Vi fyrer bare træneren. Det har jo løst det hele, hver gang vi har gjort det.

Stakkels trænere i AaB. Sammenligner det lidt med en mekaniker på et formel 1 team. Alle de andre mekanikere på de andre teams står og skruer på deres formel 1 bil. Men vores står og skruer på en Fiat Panda. Og kan vi ikke vinde i den, fyrer vi mekanikeren og ansætter en ny, som sjovt nok heller ikke kan få Pandaen til at vinde.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 2. aug 2025, 11:14

FIDEL skrev:
2. aug 2025, 10:58
Det er skøre tider, når man håber AaB byder på spillere som M. Etim, Villads Rasmussen, Yateke, T. Arndal.

Trist.
Det er skøre tider, når JEG sidder og drømmer om Magnus, Kasper P og Pohl.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 2. aug 2025, 11:19

Hvis AaB skal rykke op, så mener jeg, at det er påtvunget med:

Ny keeper
1-2 nye forsvarere
1 venstre back
1 central midtbane
1-2 nye kanter
1 angriber.

Derudover skal de alle have niveau til min. nederste del af superligaen og have en masse erfaring.

Det er 6-8 spillere, der alle er bedre og mere rutinerede end samtlige af de nuværende. Det kommer ikke til at ske, og det gør oprykning dermed heller ikke.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 2. aug 2025, 11:52

R Rosenberg skrev:
2. aug 2025, 11:19

Ny keeper
1-2 nye forsvarere
1 venstre back
1 central midtbane
1-2 nye kanter
1 angriber.

Derudover skal de alle have niveau til min. nederste del af superligaen og have en masse erfaring.

Det er 6-8 spillere, der alle er bedre og mere rutinerede end samtlige af de nuværende. Det kommer ikke til at ske, og det gør oprykning dermed heller ikke.
Jeg er enig, men realistisk set skal vi vel regne med 3 nye.

AaB går jo tydeligvis og venter på svar fra spillere, der ikke har os som 1. prioritet.
Men det er nu vi skal investere i truppen og ikke kun gå efter spillere på fri transfer.
Med tanke på truppens niveau og tilstand pt. vil Lucas A. dog være en gave imo.

Og en som Ross skal ikke ha et stort ansvar endnu. Han er helt væk, og enten skal han sælges eller ud på bænken.

V. Møller skal ned at spille 8'er, hvor han er bedst, så lad os nu få et par stærke kanter ind, som kan klare presset samt score nogle mål.

Og hvis Højer tror vi kan rykke op ved at kontrollere kampene via possession, så bliver det en sæson med store frustrationer. Det vil tage tid, og tid har vi ikke meget af.

Og så undrer det mig lidt, at man både har hentet Børsting og Maarup. Tror ikke umiddelbart de er Højers foretrukne typer. Maarup har dog med succes faktisk spillet angriber for Roskilde, så måske bør man prøve ham af centralt, da han har noget power i feltet og er god i presset.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 2. aug 2025, 11:56

Gad godt vi kunne hente en spiller som Julius Eskesen, husker ham som en teknisk stærk og habil Superliga spiller.

Kontraktudløb om et halvt år i son norske klub, god alder, massere af erfaring.

En centralemidtbane med Eskesen, Håpsness og Bomholt ville være super.

Men om vi kan tiltrække spillere på det niveau er yderst tvivlsomt, specielt efter vores dårlige start på sæsonen.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 2. aug 2025, 11:58

FIDEL skrev:
2. aug 2025, 11:52
R Rosenberg skrev:
2. aug 2025, 11:19

Ny keeper
1-2 nye forsvarere
1 venstre back
1 central midtbane
1-2 nye kanter
1 angriber.

Jeg er enig, men realistisk set skal vi vel regne med 3 nye.

AaB går jo tydeligvis og venter på svar fra spillere, der ikke har os som 1. prioritet.
Men det er nu vi skal investere i truppen og ikke kun gå efter spillere på fri transfer.
Med tanke på truppens niveau og tilstand pt. vil Lucas A. dog være en gave imo.

Og en som Ross skal ikke ha et stort ansvar endnu. Han er helt væk, og enten skal han sælges eller ud på bænken.

V. Møller skal ned at spille 8'er, hvor han er bedst, så lad os nu få et par stærke kanter ind, som kan klare presset samt score nogle mål.

Og hvis Højer tror vi kan rykke op ved at kontrollere kampene via possession, så bliver det en sæson med store frustrationer. Det vil tage tid, og tid har vi ikke meget af.

Og så undrer det mig lidt, at man både har hentet Børsting og Maarup. Tror ikke umiddelbart de er Højers foretrukne typer. Maarup har dog med succes faktisk spillet angriber for Roskilde, så måske bør man prøve ham af centralt, da han har noget power i feltet og er god i presset.
Hvad skulle Lucas bidrage med? Spillemæssigt er han foran dem vi har, men vores bedste kan vel spille samme plads. Han er tit skadesplaget og har ikke fremtiden foran sig. Og så er han enormt langsom.

Hvis du tænker pga. hans erfaring, så husker jeg ham som den dårligste anfører og leder jeg kan huske i AaB tiden. Meget sympatisk fyr - men leder er han ikke.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 2. aug 2025, 12:00

En ønskesseddel til Tuxe og John for hvad resten af august skal gå med, i prioritet rækkefølge:

1: Offensiv højre kant.
Mathias Jørgensen erstatningen, offensiven skriger på nogen med spidskompetencer til at gå selv eller sætte medspillerne op. Fx. Yones Namli hvis han er realistisk og gerne vil tilbage til DK. Er i øjeblikket kontraktfri og kender vores nye sportschef fra AB tiden.

2: Erfaren midterforsvar. 
Alfa omega for at forsvaret kan komme til at hænge sammen. Mange peger på Dalle, den forbindelse er dog meldt død og med en nedadgående formkurve og alder på 36 ser jeg helst det bliver en anden. Hördur Magnusson og Emil Bergström kunne være transferfrie emner, dog ikke uden risiko for skader. Min favorit er Benjamin Tiedemann med udløb til vinter i AIK, har masser af erfaring fra norske og svenske klubber.

3: Central playmaker.
Widell er ikke blevet erstattet og det kan tydelig ses i det opbyggende angrebsspil, hvor gennembrud skabt centralt på banen har været en kæmpe mangelvare i sæsonens første kampe. Bomholt og Valdemar Møller har potentialet, men kan altså ikke løfte den opgave alene. Der mangler en mere etableret spiller. I Norge har Sander Svendsen udløb til vinter, han kunne være spændende og kan også dække begge kanter.

4: Offensiv venstre kant. 
Uagtet om Ross sælges eller ej bør dette adresseres med nogen der faktisk kan sætte en mand. Mon eksempelvis Gyamfi kan lokkes til på en lejeaftale?

Honourable mentions, hvis der stadig er bare lidt mønt på kistebunden: venstre back, målmand, angriber. Det virker dog ikke realistisk lige nu.

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 2. aug 2025, 12:03

Selv om vi så måske får en tre stykker ind , så kommer det jo ikke til at betyde holdet pludselig er et hold der kan spille med i toppen , det svarer vel til du putter en teske fuld sukker i kaffen, du kan ikke smage forskel, før fu putter noget mere i
Tror også på vi ender på 2-3 nye , spørgsmålet er så bare hvad kvaliteten er eller om de har hentet dem på.TEMU

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 2. aug 2025, 12:09

nj27 skrev:
2. aug 2025, 12:03
Selv om vi så måske får en tre stykker ind , så kommer det jo ikke til at betyde holdet pludselig er et hold der kan spille med i toppen , det svarer vel til du putter en teske fuld sukker i kaffen, du kan ikke smage forskel, før fu putter noget mere i
Tror også på vi ender på 2-3 nye , spørgsmålet er så bare hvad kvaliteten er eller om de har hentet dem på.TEMU
Der skal faktisk ikke vanvittig meget kvalitet til for at forbedre vores offensiv, men om det er nok til oprykning, er en anden sag.

Håber på noget ala Namli, Etim, Gyamfi eller endda S. Odey. Men det må Møller og Højer få styr på.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 2. aug 2025, 13:10

emenike skrev:
2. aug 2025, 12:00
En ønskesseddel til Tuxe og John for hvad resten af august skal gå med, i prioritet rækkefølge:

1: Offensiv højre kant.
Mathias Jørgensen erstatningen, offensiven skriger på nogen med spidskompetencer til at gå selv eller sætte medspillerne op. Fx. Yones Namli hvis han er realistisk og gerne vil tilbage til DK. Er i øjeblikket kontraktfri og kender vores nye sportschef fra AB tiden.

2: Erfaren midterforsvar. 
Alfa omega for at forsvaret kan komme til at hænge sammen. Mange peger på Dalle, den forbindelse er dog meldt død og med en nedadgående formkurve og alder på 36 ser jeg helst det bliver en anden. Hördur Magnusson og Emil Bergström kunne være transferfrie emner, dog ikke uden risiko for skader. Min favorit er Benjamin Tiedemann med udløb til vinter i AIK, har masser af erfaring fra norske og svenske klubber.

3: Central playmaker.
Widell er ikke blevet erstattet og det kan tydelig ses i det opbyggende angrebsspil, hvor gennembrud skabt centralt på banen har været en kæmpe mangelvare i sæsonens første kampe. Bomholt og Valdemar Møller har potentialet, men kan altså ikke løfte den opgave alene. Der mangler en mere etableret spiller. I Norge har Sander Svendsen udløb til vinter, han kunne være spændende og kan også dække begge kanter.

4: Offensiv venstre kant. 
Uagtet om Ross sælges eller ej bør dette adresseres med nogen der faktisk kan sætte en mand. Mon eksempelvis Gyamfi kan lokkes til på en lejeaftale?

Honourable mentions, hvis der stadig er bare lidt mønt på kistebunden: venstre back, målmand, angriber. Det virker dog ikke realistisk lige nu.
synes den er spot on ønskesedlen.
Højre kant:
- bør være venstrebenet ift. 4-3-3 systemet. namli kunne være interessant.
- vi skal have en venstre benet der kan udfordre og er målsøgende

Venstre kant:
- - Gyamfi kunne være interessant
. igen en udfordrende type der kan finde målet og lægge pres på bagkæden hos modstanderen.

8er: (jeg gad godt vi fik en ekstra 8er ind)
- jeg kunne godt se Lucas retur som 8er med den stil højer vil spille

9er:
- Odey fra Randers ville passe godt ind i et AaB hold der mangler fart og lidt vildskab
- nyligt transferfrie thelin fra malmø også et bud

Midterforsvarer:
- emil bergstrøm
- hørdur magnusson
her skal der en ANFØRER Ind og en der bare leder og dirigerer fra dag 1.

i øvrigt er der satme mange transfer fri spillere, og der må man da kunne finde et eller andet trods 1. div.
MEN der skal ske noget Nu indenfor kort tid

Rolf Engels
2. div
2. div
Favoritspiller: Otoa

Indlæg af Rolf Engels » 2. aug 2025, 15:03

Villads Rasmussen, som tørrer røv i vores hold efter behag i går?
En spiller fra Hobro skal vi kunne overtale.
Prismæssigt er vi vel på 2-3 millioner. Det må vi også kunne prioritere med salgene in mente.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 2. aug 2025, 15:45

Rolf Engels skrev:
2. aug 2025, 15:03
Prismæssigt er vi vel på 2-3 millioner. Det må vi også kunne prioritere med salgene in mente.
Enig
Han var super god

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 2. aug 2025, 16:13

baresi skrev:
2. aug 2025, 15:45
Rolf Engels skrev:
Enig
Han var super god
De skulle have hentet ham for længe siden og det samme med Max på wingbacken, men udueligheden har regeret for længe på Hornevej. Til gengæld har vi fået Børsting som vi har sendt væk en gang tidligere fordi han ikke var dygtig nok.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 2. aug 2025, 16:35

Gamling skrev:
1. aug 2025, 16:08
Man kan også tale sig selv for lang ned. Historien om stakkels pengeløse fattige AaB harmonerer utroligt dårligt med ansættelserne af John Møller og Steffen Højer. Vi skal have noget optimisme og tiltro ind i holdet igen og det får man altså ikke ved at signalere at man nærmest ikke har råd til at hente andet end det skrammel sse22 bibragte os sidste år.
Jamen, personaleudgifterne stiger jo støt i klubben, så der bliver skam brugt en masse penge - beklageligvis ikke på spillertruppen...

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 2. aug 2025, 16:57

Rolf Engels skrev:
Nu kan jeg ikke lige huske, hvor lang kontrakt han har, men umiddelbart er 2-3 mio. Kr. slet ikke nok. Hobro kan få mere end det dobbelte ved at sælge til udlandet. Der har jo bl.a. været interesse fra Prag.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 2. aug 2025, 17:49

FIDEL skrev:
2. aug 2025, 16:57
Rolf Engels skrev:
Nu kan jeg ikke lige huske, hvor lang kontrakt han har, men umiddelbart er 2-3 mio. Kr. slet ikke nok. Hobro kan få mere end det dobbelte ved at sælge til udlandet. Der har jo bl.a. været interesse fra Prag.
Iflg Transfermarkt har han udløb sommeren 26'
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Rolf Engels
2. div
2. div
Favoritspiller: Otoa

Indlæg af Rolf Engels » 2. aug 2025, 19:35

FIDEL skrev:
Rolf Engels skrev:
Jonathan Fischer, der var rekordsalg for Hobro, røg for 4 mio. Så jeg tvivler stærkt på, at de kan få 4-6 mio. 23 årig med et år tilbage på kontrakten

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 2. aug 2025, 21:21

Rolf Engels skrev:
2. aug 2025, 19:35
FIDEL skrev:
Rolf Engels skrev:
Jonathan Fischer, der var rekordsalg for Hobro, røg for 4 mio. Så jeg tvivler stærkt på, at de kan få 4-6 mio. 23 årig med et år tilbage på kontrakten
Med udløb i 26 kan det sgu egentlig godt være nok med 2-3 millioner. Han har dog haft interesse fra udlandet, så det kan besværliggøre tingene.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 2. aug 2025, 21:32

Rolf Engels skrev:
2. aug 2025, 19:35
FIDEL skrev:
Rolf Engels skrev:
Gyamfi er deres rekordsalg.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ond-gyamfi
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Besvar