Sports excellence 22
Re: Sports excellence 22
Belwas og 634 - tak for bistanden til starten på at myrde den hjernedøde snak om kombinationer. I virker begge tilsat have en forståelse.
Bare for at komme en tand videre uden der bliver FOR akademisk.
Zoeninger spillede 4-3-3 i Brøndby Wieghorst spillede 4-3-3 i AaB så i følge den dum snak der er herinde var det 1:1 i spillestil.
Jeg kunne blive ved - Klopp/guardiola med Liverpool City fra 2017-2023 begge hold 4-3-3 i variationer- var de ens i spillestil.
Slyngen om sig med tal kombinationerne viser intet om et holds taktik og spillestil - så drop det forh…… og lad os snakke om hvilke type spillere vi mangler for at vinde kampe når vi har bolden.
Zoeninger spillede 4-3-3 i Brøndby Wieghorst spillede 4-3-3 i AaB så i følge den dum snak der er herinde var det 1:1 i spillestil.
Jeg kunne blive ved - Klopp/guardiola med Liverpool City fra 2017-2023 begge hold 4-3-3 i variationer- var de ens i spillestil.
Slyngen om sig med tal kombinationerne viser intet om et holds taktik og spillestil - så drop det forh…… og lad os snakke om hvilke type spillere vi mangler for at vinde kampe når vi har bolden.
Det gjorde han så ikke helt….
stort skur, tæt angriber
drømmeduoen Pohl og Safranko
det var en lang periode hvor AaB absolut ikke spillet med brede kanter.
dog enig i at det er ligegyldigt at diskutere tal som skrevet længere oppe
hjertet i nord 
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg mindes ikke at nogen har påstået at to hold der spiller 4 3 3 dermed nødvendigvis spiller ens. Men, hvor mange angribere et hold vælger at spille med siger selfølgelig noget om taktiken selvom det ikke nødvendigvis fortæller hele historien. Og det kan man mere eller mindre sige om alle taktiske aspekter. F.eks. også typer (prøv at snakke om typer uden at skele til deres position på banen, hint: hvor de i udgangspunkt hører til i talkombinationen)Laumag skrev: ↑31. jul 2025, 22:44Belwas og 634 - tak for bistanden til starten på at myrde den hjernedøde snak om kombinationer. I virker begge tilsat have en forståelse.
Jeg går også stærkt ud fra at når en træner sætter sit hold på banen fortæller han spillerne på forhånd om de er angribere, forsvarspillere, midtbanespillere eller målmænd, i hvert fald til en vis grad. Det kan man godt sige approksimerer en talkombination.
Derudover trives nogle spillere bedst med kanter der står højt, andre med brede wingbacks eller en kompakt midtbane. Derfor giver det også mening at tale om hvilken formation vores nuværende spillermateriale fungerer bedst i. Det kan derfor være helt fair at forsimple dele af den diskusion til en snak om talkombinationer også, selvom spillernes individuelle roller kan variere meget inden for de rammer de bevæger sig i.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Enig, der. Wieghorst prøvede 4-3-3 som andre, men fejlede og spillede 5-4-1 eller noget i den dur det meste af tiden med en bagkæde med Kasper P, Okore og Blåbjerg centralt.
RAUS RAUS SSE!
Wieghorst stillede da aldrig op med en 442! På papiret var det en 433, men i praksis var det 451, som Jakobsen påpeger. Cifuentes startede også sådan, men endte i en 5-backkæde.Jakobsen skrev: ↑1. aug 2025, 08:56Enig, der. Wieghorst prøvede 4-3-3 som andre, men fejlede og spillede 5-4-1 eller noget i den dur det meste af tiden med en bagkæde med Kasper P, Okore og Blåbjerg centralt.
Når det er sagt, så er det ikke talkombinationerne der er det interessante.
Jeg er som andre også spændt på hvad for et udtryk Højer vil have frem.
Hvis det er med fokus på possession og kontrol, så er det dømt til at gå gal. Det har vi slet ikke materialet til.
Jeg håber der arbejdes videre med høj pres og direkte spil, men det kræver spillere der kan bryde kæderne med bold og spillere der kan løbe dybt uden. Det mangler vi i udtalt grad med afgangene af Widell og MJ.
SSE’s tanker om spillestil, var noget af det eneste som jeg synes virkede gennemtænkt, og castet af Menno var i fin tråd med det. At det så var helt galt med rekrutteringen af spillere, kan der ikke være to meninger om.
Wieghorst kan sige hvad han vil/ville, men en træner der spiller Frederik Børsting som 10'er, kan aldrig påstå at være fokuseret på kvalitet af boldbesiddelse.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Jeg synes nu godt nok Wieghorst har fået mange ubrettigede tæsk herinde. Se på hvad han havde at arbejde med. Jeg er med på, at det blev bedre med tilgange som Lucas, Kusk og Okore f.eks., men der var jo stadig kæmpe huller i den trup som f.eks. den centrale midt og midterforsvaret. Det var jo det der var et kæmpe problem i AaB i de år. Man fik måske nok nogle offensive profiler hjem, men der var jo ikke bygget noget fundament på holdet. Det var jo både Søndergaard, Wieghorst og Cifuentes der brændte nallerne på at spille offensivt med de her hold og til dels Jacob Friis som dog havde noget større held med en mere presbaseret tilgang, men han endte jo faktisk også tilbage med tre stoppere.
RAUS RAUS SSE!
Alle tæsk til Wieghorst er berettiget. Magen til røvsyg tørvetriller uden positive (fodboldmæssige) egenskaber skal man lede længe efter. Materialet har selvfølgelig noget at sige, men han gjorde det godt nok heller ikke nemmere for sig selv med sine dispositioner. Wieghorst er en (blandt mange) der har en stor (negativ) aktie i den udvikling klubben har været igennem siden 2014. Der er nok også en grund til at han har svært ved at finde et job der ikke mest af alt lugter af vennetjeneste.Jakobsen skrev: ↑1. aug 2025, 10:47Jeg synes nu godt nok Wieghorst har fået mange ubrettigede tæsk herinde. Se på hvad han havde at arbejde med. Jeg er med på, at det blev bedre med tilgange som Lucas, Kusk og Okore f.eks., men der var jo stadig kæmpe huller i den trup som f.eks. den centrale midt og midterforsvaret. Det var jo det der var et kæmpe problem i AaB i de år. Man fik måske nok nogle offensive profiler hjem, men der var jo ikke bygget noget fundament på holdet. Det var jo både Søndergaard, Wieghorst og Cifuentes der brændte nallerne på at spille offensivt med de her hold og til dels Jacob Friis som dog havde noget større held med en mere presbaseret tilgang, men han endte jo faktisk også tilbage med tre stoppere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
-
Dongdongwh0
- 2. div

Haha hvor er SSE22 nogle amatører. Forbud mod bannere med SSE. Hold kæft så klamt
-
Rolf Engels
- 2. div

- Favoritspiller: Otoa
Lige præcis dén manøvre får jo en til at tvivle på, hvor meget de nu også har sluppet rattet.Dongdongwh0 skrev: ↑3. aug 2025, 23:24Haha hvor er SSE22 nogle amatører. Forbud mod bannere med SSE. Hold kæft så klamt
Økonomien i de handler vi laver resten af vinduet vil formentlig give et praj
jeg har meget svært ved at se hvad de skulle vinde ved at forringe klubben ??Rolf Engels skrev: ↑4. aug 2025, 00:14Lige præcis dén manøvre får jo en til at tvivle på, hvor meget de nu også har sluppet rattet.
de taber penge pt de selv har smidt i.
hjertet i nord 
-
R Rosenberg
- Allstar

Den har jeg misset. Hvor fremgår det?Dongdongwh0 skrev: ↑3. aug 2025, 23:24Haha hvor er SSE22 nogle amatører. Forbud mod bannere med SSE. Hold kæft så klamt
Ædruelighedens stemme
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Vesttribunen har lavet et opslag på deres facebook hvor de skriver at de pludselig fik at vide at SSE22 ikke måtte indgå i budskaberne. De skriver ikke direkte at det er SSE22 der har sagt det, men man skal nok ikke have en fysikuddannelse for at regne ud hvem der dikterede det.R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 09:19Den har jeg misset. Hvor fremgår det?Dongdongwh0 skrev: ↑3. aug 2025, 23:24Haha hvor er SSE22 nogle amatører. Forbud mod bannere med SSE. Hold kæft så klamt
Så må vi jo bare skrive om BPTC, Bernhard Peters etc.haghdk skrev: ↑4. aug 2025, 09:32Vesttribunen har lavet et opslag på deres facebook hvor de skriver at de pludselig fik at vide at SSE22 ikke måtte indgå i budskaberne. De skriver ikke direkte at det er SSE22 der har sagt det, men man skal nok ikke have en fysikuddannelse for at regne ud hvem der dikterede det.R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 09:19Den har jeg misset. Hvor fremgår det?Dongdongwh0 skrev: ↑3. aug 2025, 23:24Haha hvor er SSE22 nogle amatører. Forbud mod bannere med SSE. Hold kæft så klamt
RAUS RAUS SSE!
-
Rolf Engels
- 2. div

- Favoritspiller: Otoa
Men alligevel var det jo det, der var strategien, da vi var i SL sidste sæson: Hent spillere gratis, og geninvester omkring 5% af transfersummen.Pontoppi skrev: ↑4. aug 2025, 01:03jeg har meget svært ved at se hvad de skulle vinde ved at forringe klubben ??Rolf Engels skrev: ↑4. aug 2025, 00:14Lige præcis dén manøvre får jo en til at tvivle på, hvor meget de nu også har sluppet rattet.
de taber penge pt de selv har smidt i.
Jeg er ikke så sikker på, at den tanken sådan helt grundlæggende har ændret sig siden. Det håber jeg, men har min tvivl.
- Steve-Dave
- Landshold

R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 09:19Den har jeg misset. Hvor fremgår det?Dongdongwh0 skrev: ↑3. aug 2025, 23:24Haha hvor er SSE22 nogle amatører. Forbud mod bannere med SSE. Hold kæft så klamt

Vi kan have vores forskelle som fans og hvordan vi mener man skal udtrykke sig, men det her er sgu for lavt.Steve-Dave skrev: ↑4. aug 2025, 09:41R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 09:19Den har jeg misset. Hvor fremgår det?Dongdongwh0 skrev: ↑3. aug 2025, 23:24Haha hvor er SSE22 nogle amatører. Forbud mod bannere med SSE. Hold kæft så klamt![]()
Jeg synes faktisk det er lige før der bør svares igen med opsigelser af sæsonkort. I hvert fald endnu ting der kan retfærdiggøre at gå højere op på konflikttrappen med SSE.
RAUS RAUS SSE!
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Det er i hvert fald noget af det der skal til. Eller noget med at hvis de bannere ikke kommer med ind, så kommer Vesttribunen-fansene ikke med ind. Jeg ved godt at der er flere der mener at spillerne skal støttes i stedet, men SSE22 er simpelthen snart nødt til at fatte hvad der er på spil. Worst-case så kan de ende med at stå med et værdiløst produkt som de ikke kan komme af med. Så får Bernhard Peters et forklaringsproblem overfor SSE22's investorerJakobsen skrev: ↑4. aug 2025, 10:04Vi kan have vores forskelle som fans og hvordan vi mener man skal udtrykke sig, men det her er sgu for lavt.Steve-Dave skrev: ↑4. aug 2025, 09:41R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 09:19Den har jeg misset. Hvor fremgår det?Dongdongwh0 skrev: ↑3. aug 2025, 23:24Haha hvor er SSE22 nogle amatører. Forbud mod bannere med SSE. Hold kæft så klamt![]()
Jeg synes faktisk det er lige før der bør svares igen med opsigelser af sæsonkort.
-
R Rosenberg
- Allstar

Grotesque!Steve-Dave skrev: ↑4. aug 2025, 09:41R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 09:19Den har jeg misset. Hvor fremgår det?Dongdongwh0 skrev: ↑3. aug 2025, 23:24Haha hvor er SSE22 nogle amatører. Forbud mod bannere med SSE. Hold kæft så klamt![]()
Ædruelighedens stemme
-
Bombommelom
- 2. div

- Favoritspiller: Kosten
Det forklarer det usammenhængende budskab. Jeg sad for langt væk til, at jeg kunne se, hvad der stod på den sorte klud (måske en t-shirt) som blev holdt op i "hullet" på banneret, så jeg kunne ikke se, om det var noget med et SS-logo eller ej.R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 10:38Grotesque!Steve-Dave skrev: ↑4. aug 2025, 09:41R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 09:19Den har jeg misset. Hvor fremgår det?Dongdongwh0 skrev: ↑3. aug 2025, 23:24Haha hvor er SSE22 nogle amatører. Forbud mod bannere med SSE. Hold kæft så klamt![]()
Men ja, det er ganske grotesk, og vidner om, at Peters & Co. ikke har sluppet grebet om tøjlerne, og at Hornevej fortsat er villige medløbere når det kommer til SS-folkenes ønsker.