Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Har Baresi eller i andre hørt om der kommer forstærkninger ind indenfor overskuelig fremtid? Nuværende trup er godt nok blottet for offensiv kvalitet, og jeg har svært ved at se hvor målene skal komme fra, udover Kelvin John (og det er utroligt vi er kommet dertil, hvor en reserve er ham vi hænger hatten på)
Det er vel minimum 2 kanter og 1 forsvarsspiller vi skal have ind?
du glemmer at vi allerede ved at der er nogen der vil investere i AaB igen fordi der har været bud fra en lokal gruppe. alene det gør klubben mere attraktiv end da mange af de nuværende og tidligere medinvestorer som ikke er tyskere sagde blankt nej tak til at lege pengetank for en klub der ikke kunne sælge spillere dyrt og der med budgetterede skævt hver eneste år….R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 09:16Det eneste, jeg kan se af værdi i den klub, hvis jeg var potentiel køber, er fanbasen, faciliteterne og den store lokale opbakning og kærlighed til klubben. I selve klubben er der intet af værdi tilbage efter deres hærgen.
det kan vi så nu.
som en absolut nøgle indtægt i det store regnestykke gør alene det AaB mere interessant end da vi ikke engang kunne få mere end 20 mio i kassen ved kapital tilførsel
alle dem der sagde nej den gang kan tænkes at være med interesserede igen og det skyldes ene og alene at det er bevist at der kan komme indtægter ind som ikke er fugle på taget
alle har været unge spillere og det kan ud gøre en kæmpe forskel for fremtidens salg i AaB
hjertet i nord 
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Det er mit indtryk også at de gør. De undervurdere hvor meget der skal til for at rykke op fra 1 div.... Derfor er jeg overbevist om AaB de næste mange år er en 1 div klub, for glipper oprykningen så hedder det endnu mindre budget, det bliver hurtig en ond cirkel som man ikke kan komme ud af. For hvem fanden gider give penge til AaB i 1 div, når man har top håndbold og Ishockey i samme by.. 1 div meh.,...Kasper skrev: ↑4. aug 2025, 04:58Jeg tvivler på 3 mand. Ledelsen undervurderer i min verden opgaven fuldstændig, igen.Pollack2 skrev: ↑3. aug 2025, 22:01Jeg er enig i manglen på kvalitet, men jeg tror ikke et øjeblik på, at vi henter "mindst 3-4 spillere med en klasse" i dette vinduet. Nu ligger jeg hovedet på blokken: Jeg tror vi henter 2-3 spillere ultimo september, men ingen af dem er tidligere profiler fra SL eller lignende men mer af det samme vi allerede har hentet. Hvem tør udfordre den forudsigelse?Laumag skrev: ↑3. aug 2025, 21:26Det bør ikke være drømme - hvis ikke den illusion der hedder oprykning skal slukkes allerede inden udgangen af september skal der købes mindst 3-4 spillere med en klasse der kunne få dem til at spille for alle Superliga klubber fraset fcm fck og bif.
Med den her start 11ers kvalitet eller mangel på samme skal der über kvalitet ind der står over resten af ligaen - ligesom sidst vi var dernede.
-
R Rosenberg
- Allstar

Du prøver godt nok ihærdigt. Det må man give dig.Pontoppi skrev: ↑4. aug 2025, 10:36du glemmer at vi allerede ved at der er nogen der vil investere i AaB igen fordi der har været bud fra en lokal gruppe. alene det gør klubben mere attraktiv end da mange af de nuværende og tidligere medinvestorer som ikke er tyskere sagde blankt nej tak til at lege pengetank for en klub der ikke kunne sælge spillere dyrt og der med budgetterede skævt hver eneste år….R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 09:16Det eneste, jeg kan se af værdi i den klub, hvis jeg var potentiel køber, er fanbasen, faciliteterne og den store lokale opbakning og kærlighed til klubben. I selve klubben er der intet af værdi tilbage efter deres hærgen.
det kan vi så nu.
som en absolut nøgle indtægt i det store regnestykke gør alene det AaB mere interessant end da vi ikke engang kunne få mere end 20 mio i kassen ved kapital tilførsel
alle dem der sagde nej den gang kan tænkes at være med interesserede igen og det skyldes ene og alene at det er bevist at der kan komme indtægter ind som ikke er fugle på taget
alle har været unge spillere og det kan ud gøre en kæmpe forskel for fremtidens salg i AaB
Ædruelighedens stemme
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg er simpelthen nødt til at spørge - og jeg mener det sådan helt seriøst. Ikke noget troll eller noget.Pontoppi skrev: ↑4. aug 2025, 10:36du glemmer at vi allerede ved at der er nogen der vil investere i AaB igen fordi der har været bud fra en lokal gruppe. alene det gør klubben mere attraktiv end da mange af de nuværende og tidligere medinvestorer som ikke er tyskere sagde blankt nej tak til at lege pengetank for en klub der ikke kunne sælge spillere dyrt og der med budgetterede skævt hver eneste år….R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 09:16Det eneste, jeg kan se af værdi i den klub, hvis jeg var potentiel køber, er fanbasen, faciliteterne og den store lokale opbakning og kærlighed til klubben. I selve klubben er der intet af værdi tilbage efter deres hærgen.
det kan vi så nu.
Hvad er det SSE22 har gjort for AaB der får dig til at forsvare dem med næb og kløer?
Det er vel også det, Ydesen og co. har hørt på vandrørene, man går efter. Dertil kan man så lægge Tuxen Bolls ret klare forventningsafstemning om, at ja, man går efter kvalitet, men det betyder så også, at der er tale om spillere, hvor man med hans egne ord ikke er førstevælger, og derfor kommer til at vente til relativt sent i vinduet.Jonas_K skrev: ↑4. aug 2025, 10:20Har Baresi eller i andre hørt om der kommer forstærkninger ind indenfor overskuelig fremtid? Nuværende trup er godt nok blottet for offensiv kvalitet, og jeg har svært ved at se hvor målene skal komme fra, udover Kelvin John (og det er utroligt vi er kommet dertil, hvor en reserve er ham vi hænger hatten på)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Hvor har Ross nævnt det er hans yndlingsposition? Synes det er tydeligt han er 10er, en plads vi ikke spiller medandrii skrev: ↑3. aug 2025, 09:07Søn af velkendte Piotr Haren, som bl.a. spillede i Lyngby og FCK. Spidskompetencerne er bl.a. fart, beskrevet i denne ældre artikel fra Lucas’ tid i Randers. Og gud hvor mangler vi også bare fart på vores kanter. Især Ross kunne ikke løbe fra nogen, trods han kalder det sin yndlings position..Pontoppi skrev: ↑3. aug 2025, 07:48fremgår af lokal sprøjten deroppe i en få dage gammel artikel at der er interesse for ham….troelsh skrev: ↑3. aug 2025, 07:15Han ser spændende ud, massere af mål og assist og han kom på årets hold deroppe sidste år.
Kongsvinger ligger nr. 3, så ikke så langt fra oprykning til eliteserien, det kan måske være et problem ift. at lokke ham til Aalborg
Edit: det gjorde de før nederlag i seneste runde, nu røg de ned som nr. 6![]()
https://amtsavisen.dk/sport/lucas-haren ... uperligaen
Legaliser pyro!
det er sindssygt at det er kommet her til at nårman ikke sviner sse i hvert eneste indlæg så ses det som at man forsvare dem og folk begynder at miskrediterer ens indlæg
ulækkert.
ville investorer smide flere penge i AaB før sse? nej, det ville de ikke fordi man ikke havde nok indtægter og dermed konstant fejl budgetterede
er sse lykkedes med at få større transferindtægter? ja det er de.
det står sort på hvidt
gør det AaB mere interessant uagtet 1 div status? ja det gør det. fordi man med færre penge for brugt til truppen har kunnet sælge spillere dyrere end tidligere. de indtægter vi har fået på de 4 spillere svarer omtrent til 5-6 års transfer indtægter inden sse i runde tal
jo dyrere trup jo større salg men det har AaB bare ikke evnet før i tiden og det er derfor vi er her i dag
hjertet i nord 
-
R Rosenberg
- Allstar

Men synes du, at dyre salg af vores få gode spillere er interessant, når erstatningerne sender os lige lukt mod afgrunden på anden vis?Pontoppi skrev: ↑4. aug 2025, 11:12det er sindssygt at det er kommet her til at nårman ikke sviner sse i hvert eneste indlæg så ses det som at man forsvare dem og folk begynder at miskrediterer ens indlæg
ulækkert.
ville investorer smide flere penge i AaB før sse? nej, det ville de ikke fordi man ikke havde nok indtægter og dermed konstant fejl budgetterede
gør det AaB mere interessant uagtet 1 div status? ja det gør det. fordi man med færre penge forbrugt til truppen har kunnet sælge spillere dyrere end tidligere. de indtægter vi har fået på de 4 spillere svarer omtrent til 5-6 års transfer indtægter inden sse i runde tal
jo dyrere trup jo større salg men det har AaB bare ikke evnet før i tiden og det er derfor vi er her i dagdårligt drevet år efter år hvilket har været en fælles nævner i +20 år
Nedrykning fra superligaen kostede kassen. Et år mere i 1. division vil koste yderligere kassen. En nedrykning til 2. division vil koste kassen kassen.
Tyskernes fattigmandsindtog har samlet set INTET godt gjort for AaB i det store billede.
Ædruelighedens stemme
Åh ja, dårlig drevet med mesterskaber og Europa. Det var dårlige tider, der kunne noget. Men selvfølgelig kun for os, der går mere op i fodbold, end økonomi.Pontoppi skrev: ↑4. aug 2025, 11:12det er sindssygt at det er kommet her til at nårman ikke sviner sse i hvert eneste indlæg så ses det som at man forsvare dem og folk begynder at miskrediterer ens indlæg
ulækkert.
det står sort på hvidt
gør det AaB mere interessant uagtet 1 div status? ja det gør det. fordi man med færre penge for brugt til truppen har kunnet sælge spillere dyrere end tidligere. de indtægter vi har fået på de 4 spillere svarer omtrent til 5-6 års transfer indtægter inden sse i runde tal
jo dyrere trup jo større salg men det har AaB bare ikke evnet før i tiden og det er derfor vi er her i dagdårligt drevet år efter år hvilket har været en fælles nævner i +20 år
Legaliser pyro!
mig bekendt mangler vi stadig at hente flere spillere ?? så skal vi ikke vente med at udtale osR Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 11:16
Men synes du, at dyre salg af vores få gode spillere er interessant, når erstatningerne sender os lige lukt mod afgrunden på anden vis?
hjertet i nord 
-
R Rosenberg
- Allstar

Vi rykkede ned, kammerat. Pga dit elskede SSE22's strategi. Så nej, det skal vi ikke.Pontoppi skrev: ↑4. aug 2025, 11:20mig bekendt mangler vi stadig at hente flere spillere ?? så skal vi ikke vente med at udtale osR Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 11:16
Men synes du, at dyre salg af vores få gode spillere er interessant, når erstatningerne sender os lige lukt mod afgrunden på anden vis?
Ædruelighedens stemme
det handler om AaBs fremtid og vi havde aldrig haft kommet på udenlandske hænder hvis klubben var vel drevet!
hvad skal vi bruge mesterskaber og europa til når det var for lånte penge hver gang???
det var et hold kæft—bolsje til alle fans mens pengene fossede ud
netop fordi det handler om fodbold så havde det været rart om man i 00erne og 10erne havde tænkt lidt på fremtiden i stedet for at skabe konkurs trussel hvert 5 år
hjertet i nord 
mig bekendt var vi på lokale hænder da vi rykkede ned med et væsentlig dyrere hold….R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 11:24
Vi rykkede ned, kammerat. Pga dit elskede SSE22's strategi. Så nej, det skal vi ikke.
hjertet i nord 
Hvad vi skal bruge mesterskaber og Europa til? Mener du det seriøst?Pontoppi skrev: ↑4. aug 2025, 11:25det handler om AaBs fremtid og vi havde aldrig haft kommet på udenlandske hænder hvis klubben var vel drevet!
hvad skal vi bruge mesterskaber og europa til når det var for lånte penge hver gang???
det var et hold kæft—bolsje til alle fans mens pengene fossede ud
netop fordi det handler om fodbold så havde det været rart om man i 00erne og 10erne havde tænkt lidt på fremtiden i stedet for at skabe konkurs trussel hvert 5 år
Legaliser pyro!
ja hvis de ikke fører til et økonomis boost eller de kan bruges til at udvikle forretningen…. de bedste fodbold klubber herhjemme har bygget på år for år i kraft af succes
pengene fra CL deltagelsen i 2008 var væk året efter uden at en krone var investeret i holdet
125 millioner…. tænk hvad de kunne have gjort i forskel hvis ikke de allerede var hen sat til andet
det er det jeg mener når jeg siger at sådanne oplevelser er fantastiske men ikke meget værd vis ikke de bruges på at udvikle klubben
de har i stedet været en forbandelse fordi vi så troede vi kunne gå på vandet….
hjertet i nord 
-
R Rosenberg
- Allstar

Reelt ikke. Dine tyske helte havde allerede i marts 2023 giver bindende tilsagn om at indløse warrant 1, som betød ejerskab over klubben. Altså, før nedrykningen var en realitet.Pontoppi skrev: ↑4. aug 2025, 11:30mig bekendt var vi på lokale hænder da vi rykkede ned med et væsentlig dyrere hold….R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 11:24
Vi rykkede ned, kammerat. Pga dit elskede SSE22's strategi. Så nej, det skal vi ikke.
Det er dog teknisk set rigtigt, at det først skete helt formelt en uge efter nedrykning. Men det interessante er ordet "bindende" fra medio marts 2023.
Ingen påstår, at den tidligere ledelse var top. Slet ikke jeg. Jeg syntes, de var dybt, dybt inkompetente og kritiserede dem konstant. Og nyt måtte ske.
Jeg kan bare også konstatere, at INTET er bedre under dine tyske idoler. Tværtimod er de bedste/bedre spillere væk, økonomien er ikke en skid bedre, personale flygter, elendige spillere hentes, tonsvis af penge bruges på såkaldt staff, og vi er rykket ned igen, men denne gang med en markant dårligere prognose og større tab til følge. Det er indiskutabelt.
Ædruelighedens stemme
De oplevelser var fantastiske og derfor jeg går til fodbold - ikke for årsregnskabet. Jeg er fuldstændig ligeglad med om et efterfølgende økonomisk boost. Men ok, hver sin lyst.Pontoppi skrev: ↑4. aug 2025, 11:38ja hvis de ikke fører til et økonomis boost eller de kan bruges til at udvikle forretningen…. de bedste fodbold klubber herhjemme har bygget på år for år i kraft af succes
pengene fra CL deltagelsen i 2008 var væk året efter uden at en krone var investeret i holdet
125 millioner…. tænk hvad de kunne have gjort i forskel hvis ikke de allerede var hen sat til andet
det er det jeg mener når jeg siger at sådanne oplevelser er fantastiske men ikke meget værd vis ikke de bruges på at udvikle klubben
de har i stedet været en forbandelse fordi vi så troede vi kunne gå på vandet….
Legaliser pyro!
Meget uenig. Det er de oplevelser der overhovedet gør det "værd" at være fodboldfan. Mesterskaberne og europakampene er det der står allerstærkest i min AaB-bevidsthed, og er i sidste ende noget af det der definerer AaB som klub allerstærkest. Desuden har der været masser af muligheder post-Lynge for at bide sig fast i toppen af superligaen, men for mange dårlige beslutninger over for mange år fra for mange mennesker har gjort dette umuligt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Men de store salg, samlet omkring 100 mio. kr. er jo ikke noget der har forbedret klubbens økonomi eller sportslige ambitioner på nogen måde. De fleste af pengene bliver ikke geninvesteret i tilsvarende kvalitet så vi er endt op med et ringere hold og vi ender ud med i allerbedste fald et rundt 0 på driften. Så et eller andet er helt helt skævt.Pontoppi skrev: ↑4. aug 2025, 11:12det er sindssygt at det er kommet her til at nårman ikke sviner sse i hvert eneste indlæg så ses det som at man forsvare dem og folk begynder at miskrediterer ens indlæg
ulækkert.
det står sort på hvidt
Så det argument holder ikke helt.