Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Rolf Engels
2. div
2. div
Favoritspiller: Otoa

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Rolf Engels » 4. aug 2025, 23:20

DarkHorse9000 skrev:
4. aug 2025, 22:28
Ja, selvfølgelig er han det. AaB har noget at bevise overfor fodbolddanmark. Jeg håber inderligt der bliver lavet en såkaldt penis-transfer inden længe. En transfer der siger: “Vi mener det her alvorligt”

Ærgerligt med Haren.
Det bliver nok allerhøjst sådan en forkølet vinterkold-tur-i-vandet-penis-transfer...

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 4. aug 2025, 23:23

Rolf Engels skrev:
4. aug 2025, 23:20
DarkHorse9000 skrev:
Ja, selvfølgelig er han det. AaB har noget at bevise overfor fodbolddanmark. Jeg håber inderligt der bliver lavet en såkaldt penis-transfer inden længe. En transfer der siger: “Vi mener det her alvorligt”

Ærgerligt med Haren.
Det bliver nok allerhøjst sådan en forkølet vinterkold-tur-i-vandet-penis-transfer...
Det troede vi også inden John Møller blev hyret ind. Håbet er lysegrønt.

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 4. aug 2025, 23:59

DarkHorse9000 skrev:
4. aug 2025, 23:23
Rolf Engels skrev:
DarkHorse9000 skrev:

Ærgerligt med Haren.
Men Møller tiltræder først efter transfervinduet er lukket, så det er nok ikke ham, der svinger sjoveren og får os alle til at tabe kæben.

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 5. aug 2025, 00:37

Pollack2 skrev:
4. aug 2025, 23:59
DarkHorse9000 skrev:
4. aug 2025, 23:23
Rolf Engels skrev:
DarkHorse9000 skrev:

Ærgerligt med Haren.
Men Møller tiltræder først efter transfervinduet er lukket, så det er nok ikke ham, der svinger sjoveren og får os alle til at tabe kæben.
I bedste fald ved hjælp af sit gode navn og netværk. Efter sigende arbejder han allerede med på sidelinjen. Men det var nu ikke min pointe. Meget få troede AaB var i stand til at hente en kapacitet, som John Møller på nuværende tidspunkt. Måske de også kan overraske på transfermarkedet.

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 5. aug 2025, 00:55

KongGulerod skrev:
4. aug 2025, 22:39
Og for lige at lukke den med personaleomkostninger, da det jævnligt omtales herinde, så er udgifterne i absolutte tal steget med 13 millioner DKK siden 2013. Korrigeret for inflation er tallet tre millioner DKK svarende til en stigning på fem procent. Ikke just imponerende taget branchens generelle udvikling i betragtning. Til sammenligning har Silkeborg IF A/S øget sine personaleudgifter med 20 millioner DKK i perioden 2015-2024. I perioden 2013-2024 har Viborg FF øget sine personaleomkostninger med 40 millioner DKK .
dejligt at få sat stop for myte dannelsen…. et fint eksempel på at AaB er stået stille ifht konkurrenterne - begrænset af en rystende ringe økonomi og manglende salg

vi har også brugt en del mio på at få alt for dyre spillere ud og væk fra AaB

nødvendigt når en af forventningerne fra investorer er skud sikkert lønbudget og ikke 3 mio kontrakter til oldinge uden perspektiv
en af de store hemmeligheder bag AGFs “nye” økonomi er et løn budget der ikke er virkeligheds fjernt og i øvrigt performanse baseret så vidt vides….
hjertet i nord :aabfan:

Rolf Engels
2. div
2. div
Favoritspiller: Otoa

Indlæg af Rolf Engels » 5. aug 2025, 07:23

Pontoppi skrev:
5. aug 2025, 00:55
KongGulerod skrev:
Og for lige at lukke den med personaleomkostninger, da det jævnligt omtales herinde, så er udgifterne i absolutte tal steget med 13 millioner DKK siden 2013. Korrigeret for inflation er tallet tre millioner DKK svarende til en stigning på fem procent. Ikke just imponerende taget branchens generelle udvikling i betragtning. Til sammenligning har Silkeborg IF A/S øget sine personaleudgifter med 20 millioner DKK i perioden 2015-2024. I perioden 2013-2024 har Viborg FF øget sine personaleomkostninger med 40 millioner DKK .
dejligt at få sat stop for myte dannelsen…. et fint eksempel på at AaB er stået stille ifht konkurrenterne - begrænset af en rystende ringe økonomi og manglende salg

nødvendigt når en af forventningerne fra investorer er skud sikkert lønbudget og ikke 3 mio kontrakter til oldinge uden perspektiv
en af de store hemmeligheder bag AGFs “nye” økonomi er et løn budget der ikke er virkeligheds fjernt og i øvrigt performanse baseret så vidt vides….
Men det er jo så alligevel ikke en større myte end at AaB fortsat ligger foran alle andre klubber, som vi sammenligner os med, i forhold til samlede personale omkostninger.

Billede

https://steenhouman.com/wp-content/uplo ... ge-229.png

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 5. aug 2025, 08:06

Vi skal huske at personaleudgifter både dækker udgifter til spillerlønninger og til løn til andet personale. Ved ikke hvordan de 2 udgiftsposter har udviklet sig i hele perioden, men under SSE 22’s regime er udgifterne til spillerlønninger i al fald blevet beskåret kraftigt til fordel for en stigning i udgifter til andet personale.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Bombommelom
2. div
2. div
Favoritspiller: Kosten

Indlæg af Bombommelom » 5. aug 2025, 08:44

Thom Haye, der for nogle år siden var nævnt som en spiller AaB forgæves søgte at få i stald, har siden 1. juli 2025 været uden kontrakt.

En boldspillende defensiv midtbanespiller med 200+ kampe i Eredivisie er sikkert pie-in-the-sky for AaB i den nuværende forfatning, særligt når der ikke er tegn på, at SSE har tilladt brugen af så meget som en bøjet femøre til styrkelse af truppen. Men uha, hvor holdet kunne bruge noget rygrad.

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 5. aug 2025, 08:52

Rolf Engels skrev:
5. aug 2025, 07:23
Pontoppi skrev:
5. aug 2025, 00:55
KongGulerod skrev:

Men det er jo så alligevel ikke en større myte end at AaB fortsat ligger foran alle andre klubber, som vi sammenligner os med, i forhold til samlede personale omkostninger.

Billede

https://steenhouman.com/wp-content/uplo ... ge-229.png
Og vi burde reelt set ligge hvor AGF gør, hvis ikke vi havde været på så vanvittig en deroute, men det er en helt anden snak.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 5. aug 2025, 08:53

Thom Haye, Michael Uhre, et par hurtige og bolddygtige kanter og en forsvarschef, så kan vi muligvis kandidere til oprykning igen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 5. aug 2025, 09:04

Bombommelom skrev:
4. aug 2025, 14:04
bonanza skrev:
4. aug 2025, 13:47
Funky skrev:
4. aug 2025, 13:34
bonanza skrev:
4. aug 2025, 13:21
Shit transfer-ønsker debatten er efterhånden noget afsporet. Sygt vi hele tiden skal sovse rundt i at det er gået helt galt for klubben.
Jeg er sådan set ligeglad med alle jeres genfortællinger af det samme fakta. Nu er vi i første division, med et ungt hold, ny stab og med det der virker som en mere lokalforankret driftsorganisation. Helt kortsigtet skal vi vel have ansat u19 træner, transitionstræner og få hentet nogle forstærkninger til truppen. De præstationer vi har set de første 3 kampe matcher ikke forventningerne. Det tager nok noget tid før vi kan evaluere på noget som helst. Lige nu skal det sportslige niveau løftes markant.
Hørt.
Vigtigt bliver det også at sikre sig, at man får sendt den eller de spillere videre, som ikke er klar på projektet eller ikke kan udvikle sig mere i AaB. Jeg tænker på Ross, men også spillere som Jasson og Jimenez; hvad er deres tanker om at skulle tage en tur mere i 1. division, endda uden at være i start-11? Seydel, som åbenbart er ganske engageret til træning - hvad med ham?
Ønsketænkning at vi kan komme af med nogen af dem du nævner uden at købe dem ud af deres kontrakter. Jeg er helt enig i, at det ikke virker til at nogen af de 4 kan bidrage positivt til en sportslig fremgang. Og når det er sagt så håber jeg virkelig de kan modbevise det udsagn, men ikke på bekostning af yderligere tilgange. De skal se at få erstattet MJ i en fart, for vi så enormt tynde ud offensivt i seneste kamp. Det er mit første transferønske, indover med en kant!
Med al respekt, så var det altså ikke kun offensivt, at det haltede gevaldigt i seneste kamp. Særligt i første halvleg sad jeg med hjertet oppe i halsen, hver gang Hobro var i angreb, for de kom alt, alt for nemt igennem kæderne, og forsvaret virkede til tider overmatchet. Så selvfølgelig vil det lune med en kantspiller eller to, men der er altså også behov for kvalitet til defensiven.
Det jeg har set defensivt, hvis vi skærer de åbenlyse fejl fra, er stærkt duelspil og gode afleveringer ud af bagkæden. At AaB kommer under tryk, eller giver kontramuligheder væk peger meget mere på ting der ikke fungerer i de andre kæder.

Når AaB spiller med Makolli og Olsson, så vil der selvfølgelig være fejl fordi de er 19 og 20 år. Men grundpakken hos begge spillere er virkelig god. Pudel er en god forsvarsspiller, læser spillet godt, fin i duellerne, kæmper godt og så er han venstrebenet. TIlgengæld er han ualmindeligt tung.

Det forsvar skal have noget tid, men der er afgjort potentiale til at det kan blive rigtig godt når relationerne er bedre på plads. Det er en helt ny forsvarskæde sammenlignet med sidste sæson.

AaBs klare udfordringer i kampen mod Hobro er det offensive spil. Kampen tipper efter udligningen til AaBs fordel, men de formår ikke at sætte det nødvendige offensive spil sammen til at kunne vinde kampen. Kelvin John gør det rigtig godt, men det er naivt at han gør det 90 minutter i samtlige kampe og vi har jo ingenting fra bænken. Når Skovgaard kommer ind mod Frederik Dietz, så får man intet ud af de dueller. Eneste perspektiv er bolde ind i boksen, men alt med ryggen mod mål eller høje bolde frem bliver tabt, han har brug for mere tid og mere opbakning omkring sig til anden bolde. Vi skifter Maarup ind på kanten, og det giver jo mening for dødbolde, men ikke så meget andet. Det kræver at vi får nogle indlæg fra Marc Nielsen hvis vi skal blive farlige efter de indskiftninger. Med andre ord, vi har ganske få strenge at spille på med så få reelle kantspillere og uden Helenius til at vinde dueller offensivt. Det bliver ekstremt tandløst og det skal klubben sørge for at få fixet i det her transfer vindue, som første prioritet. Erstatning for MJ og en konkurrence spiller til modsatte kant. Derefter kan vi se på om der mangler mere bredde og rutine i bagkæden.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 5. aug 2025, 09:05

R Rosenberg skrev:
5. aug 2025, 08:53
Thom Haye, Michael Uhre, et par hurtige og bolddygtige kanter og en forsvarschef, så kan vi muligvis kandidere til oprykning igen.
Mikael Uhre. Det tror jeg er fuldstændig umuligt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 5. aug 2025, 09:13

Kasper skrev:
5. aug 2025, 09:05
R Rosenberg skrev:
Det tror jeg bestemt også. Det var bare et eksempel på, at der skal noget mere til end Børsting, Maarup, Kallesøe-niveauet, hvis vi vil op igen i første hug.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 5. aug 2025, 10:10

R Rosenberg skrev:
Drømme du bare det vi får er noget ligegyldigt fyld fra 2 division i Norge-danmark-sverige
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar

Indlæg af hit666 » 5. aug 2025, 10:14

Kasper skrev:
R Rosenberg skrev:
Det samme er Thom Haye
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 5. aug 2025, 11:29

hit666 skrev:
5. aug 2025, 10:14
Kasper skrev:
R Rosenberg skrev:
Det samme er Thom Haye
Ikke hvis vi får Søren Frederiksen ind i butikken.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. aug 2025, 11:50

Erasmus Montanus skrev:
5. aug 2025, 11:29
hit666 skrev:
Kasper skrev:
R Rosenberg skrev:
Det samme er Thom Haye
Det lader bare ikke til, at man leder efter en defensiv midt mere, nu hvor vi har fået Håpnes - som i øvrigt har startet godt for os.
To kanter og en centerback er vist det, vi skal forvente. Måske med forbehold for, at Ross så også skal sælges.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 5. aug 2025, 12:02

Synes godt nok der er stille. Havde tænkt der kom gang i den efter Steffen Højer og John Møller blev ansat. Lidt i samme stil da man præsenterede Håpnes og Olsson. Mindes også Nordjyske berettede om at nye tilgange var forventet start denne uge.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 5. aug 2025, 12:03

Erasmus Montanus skrev:
hit666 skrev:
Kasper skrev:
R Rosenberg skrev:
Det samme er Thom Haye
Thom Haye. Han må efterhånden være selvskrevet til holdet af mest nævnte spillere i Transfertråden der aldrig kom til AaB.
Tvivler ærligtalt på, at Søren Glad skulle kunne lokke ham til klubben.
En spiller med 29 kampe i den hollandske liga i sidste sæson (godt nok for en nedrykker, men stadig) tvivler jeg sgu på gider til AaB. Han er transferfri og der skal nok være en klub i bedste liga et eller andet sted, som vil betale mere og kan tilbyde et mere interessant projekt.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar

Indlæg af hit666 » 5. aug 2025, 12:52

Jakobsen skrev:
5. aug 2025, 12:03
Erasmus Montanus skrev:
hit666 skrev:
Kasper skrev:
R Rosenberg skrev:
Det samme er Thom Haye
Thom Haye. Han må efterhånden være selvskrevet til holdet af mest nævnte spillere i Transfertråden der aldrig kom til AaB.
Tvivler ærligtalt på, at Søren Glad skulle kunne lokke ham til klubben.
En spiller med 29 kampe i den hollandske liga i sidste sæson (godt nok for en nedrykker, men stadig) tvivler jeg sgu på gider til AaB. Han er transferfri og der skal nok være en klub i bedste liga et eller andet sted, som vil betale mere og kan tilbyde et mere interessant projekt.
Det kommer ikke til at ske med de vi vil betale i løn
AaB AaB AaB AaB

Besvar