Sports excellence 22
-
Dongdongwh0
- 2. div

Re: Sports excellence 22
Helt enig i at Vesttribunen burde blive udenfor stadion indtil de må tage deres bannere med ind.
SS logo? Altså du mener sse og ikke der nazistiske ss logo ikke?Bombommelom skrev: ↑4. aug 2025, 11:40Det forklarer det usammenhængende budskab. Jeg sad for langt væk til, at jeg kunne se, hvad der stod på den sorte klud (måske en t-shirt) som blev holdt op i "hullet" på banneret, så jeg kunne ikke se, om det var noget med et SS-logo eller ej.R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 10:38Grotesque!Steve-Dave skrev: ↑4. aug 2025, 09:41R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 09:19Den har jeg misset. Hvor fremgår det?Dongdongwh0 skrev: ↑3. aug 2025, 23:24Haha hvor er SSE22 nogle amatører. Forbud mod bannere med SSE. Hold kæft så klamt![]()
Men ja, det er ganske grotesk, og vidner om, at Peters & Co. ikke har sluppet grebet om tøjlerne, og at Hornevej fortsat er villige medløbere når det kommer til SS-folkenes ønsker.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Det tænker og håber jeg ... det andet er måske lige en tand for aggressivt.RicoBR02 skrev: ↑4. aug 2025, 12:57SS logo? Altså du mener sse og ikke der nazistiske ss logo ikke?Bombommelom skrev: ↑4. aug 2025, 11:40Det forklarer det usammenhængende budskab. Jeg sad for langt væk til, at jeg kunne se, hvad der stod på den sorte klud (måske en t-shirt) som blev holdt op i "hullet" på banneret, så jeg kunne ikke se, om det var noget med et SS-logo eller ej.R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 10:38Grotesque!Steve-Dave skrev: ↑4. aug 2025, 09:41R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 09:19Den har jeg misset. Hvor fremgår det?Dongdongwh0 skrev: ↑3. aug 2025, 23:24Haha hvor er SSE22 nogle amatører. Forbud mod bannere med SSE. Hold kæft så klamt![]()
Men ja, det er ganske grotesk, og vidner om, at Peters & Co. ikke har sluppet grebet om tøjlerne, og at Hornevej fortsat er villige medløbere når det kommer til SS-folkenes ønsker.
-
Bombommelom
- 2. div

- Favoritspiller: Kosten
Korrekt, SSE.RicoBR02 skrev: ↑4. aug 2025, 12:57SS logo? Altså du mener sse og ikke der nazistiske ss logo ikke?Bombommelom skrev: ↑4. aug 2025, 11:40Det forklarer det usammenhængende budskab. Jeg sad for langt væk til, at jeg kunne se, hvad der stod på den sorte klud (måske en t-shirt) som blev holdt op i "hullet" på banneret, så jeg kunne ikke se, om det var noget med et SS-logo eller ej.R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 10:38Grotesque!Steve-Dave skrev: ↑4. aug 2025, 09:41R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2025, 09:19Den har jeg misset. Hvor fremgår det?Dongdongwh0 skrev: ↑3. aug 2025, 23:24Haha hvor er SSE22 nogle amatører. Forbud mod bannere med SSE. Hold kæft så klamt![]()
Når det så er sagt, så er det jo næsten komisk, at nogen i Tyskland stadig vælger at kalde deres virksomhed noget, der starter med "SS". Ingen i lokalet, der lige sagde: “Hey… er der ikke et eller andet ved de bogstaver?” Man skulle tro, det stod øverst på listen over “ting vi aldrig kalder noget igen” – lige over “Stuka Consulting” og “Hitler & Søn A/S”.Bombommelom skrev: ↑4. aug 2025, 13:12Korrekt, SSE.RicoBR02 skrev: ↑4. aug 2025, 12:57SS logo? Altså du mener sse og ikke der nazistiske ss logo ikke?Bombommelom skrev: ↑4. aug 2025, 11:40Det forklarer det usammenhængende budskab. Jeg sad for langt væk til, at jeg kunne se, hvad der stod på den sorte klud (måske en t-shirt) som blev holdt op i "hullet" på banneret, så jeg kunne ikke se, om det var noget med et SS-logo eller ej.
-
Bombommelom
- 2. div

Stuka Consulting var det ikke dem, der byggemodnede Londons docklands?Denmack skrev: ↑5. aug 2025, 11:41Når det så er sagt, så er det jo næsten komisk, at nogen i Tyskland stadig vælger at kalde deres virksomhed noget, der starter med "SS". Ingen i lokalet, der lige sagde: “Hey… er der ikke et eller andet ved de bogstaver?” Man skulle tro, det stod øverst på listen over “ting vi aldrig kalder noget igen” – lige over “Stuka Consulting” og “Hitler & Søn A/S”.Bombommelom skrev: ↑4. aug 2025, 13:12Korrekt, SSE.RicoBR02 skrev: ↑4. aug 2025, 12:57SS logo? Altså du mener sse og ikke der nazistiske ss logo ikke?Bombommelom skrev: ↑4. aug 2025, 11:40Det forklarer det usammenhængende budskab. Jeg sad for langt væk til, at jeg kunne se, hvad der stod på den sorte klud (måske en t-shirt) som blev holdt op i "hullet" på banneret, så jeg kunne ikke se, om det var noget med et SS-logo eller ej.
Bombommelom skrev: ↑5. aug 2025, 12:22Stuka Consulting var det ikke dem, der byggemodnede Londons docklands?Denmack skrev: ↑5. aug 2025, 11:41Når det så er sagt, så er det jo næsten komisk, at nogen i Tyskland stadig vælger at kalde deres virksomhed noget, der starter med "SS". Ingen i lokalet, der lige sagde: “Hey… er der ikke et eller andet ved de bogstaver?” Man skulle tro, det stod øverst på listen over “ting vi aldrig kalder noget igen” – lige over “Stuka Consulting” og “Hitler & Søn A/S”.Bombommelom skrev: ↑4. aug 2025, 13:12Korrekt, SSE.RicoBR02 skrev: ↑4. aug 2025, 12:57SS logo? Altså du mener sse og ikke der nazistiske ss logo ikke?Bombommelom skrev: ↑4. aug 2025, 11:40Det forklarer det usammenhængende budskab. Jeg sad for langt væk til, at jeg kunne se, hvad der stod på den sorte klud (måske en t-shirt) som blev holdt op i "hullet" på banneret, så jeg kunne ikke se, om det var noget med et SS-logo eller ej.
Men ja, det er ganske grotesk, og vidner om, at Peters & Co. ikke har sluppet grebet om tøjlerne, og at Hornevej fortsat er villige medløbere når det kommer til SS-folkenes ønsker.![]()
I fredags var teksten på et af bannerne "spillere sælges, hvor ender pengene". Tror nogle seriøst på, at der flyder penge rundt udenom regnskab og revision i AaB, eller hvad handler det om? Hvis man vil trække penge ud af AaB, så foregår det vel på samme måde som i andre A/S.
-
Bombommelom
- 2. div

Jeg tror ikke, at der er nogen, der tror, at der foregår egentlig selskabstømning - hvilket umiddelbart er det du beskriver - men de fleste savner nok en forklaring på, hvordan klubben kan sælge og sælge og sælge, og fortsat ikke have andet end en 4-årigs lommepenge til at investere i nye spillere.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 16:43I fredags var teksten på et af bannerne "spillere sælges, hvor ender pengene". Tror nogle seriøst på, at der flyder penge rundt udenom regnskab og revision i AaB, eller hvad handler det om? Hvis man vil trække penge ud af AaB, så foregår det vel på samme måde som i andre A/S.
Den tænker jeg, man finder i regnskaberne, men det kunne være godt med en mere dybdegående og detaljeret gennemgang, fx. af de seneste 3 eller 4 års regnskab og økonomisk udvikling, hvor regnskaberne bliver "oversat" og der bliver sat nogle ord på, så jeg også kunne forstå dem, som almindelig fan uden den store revisor eksamen. Det kunne passende være en opgave for Nordjyske. Det er mit indtryk, at det har kostet en del at afskrive dyre kontrakter og sætte et nyt lønniveau. Dertil har der været investeringer i infrastruktur og akademi, men jeg kunne også godt tænke mig et bedre overblik over økonomien og sammenhængen i det hele taget. Dels for at få et indtryk af, hvad status er, men også for at få en ide om, hvad vi kan forvente fremadrettet. Hvordan går det fx. med sponsor indtægterne? Lige nu ved man (det gør jeg i hvert fald ikke) ikke andet end seneste fondsbørs meddelelse, som siger et resultat for 2025 imellem 0 og minus 10 millioner efter salget af M. Jørgensen. Men det bliver jeg ikke meget klogere af. Fx. giver det ingen ide om, hvor mange midler der er afsat til investeringer i spillertruppen, som du er inde på.Bombommelom skrev: ↑5. aug 2025, 17:05Jeg tror ikke, at der er nogen, der tror, at der foregår egentlig selskabstømning - hvilket umiddelbart er det du beskriver - men de fleste savner nok en forklaring på, hvordan klubben kan sælge og sælge og sælge, og fortsat ikke have andet end en 4-årigs lommepenge til at investere i nye spillere.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 16:43I fredags var teksten på et af bannerne "spillere sælges, hvor ender pengene". Tror nogle seriøst på, at der flyder penge rundt udenom regnskab og revision i AaB, eller hvad handler det om? Hvis man vil trække penge ud af AaB, så foregår det vel på samme måde som i andre A/S.
Hvad er det for nogle investeringer i infastruktur og akademi?Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 17:43Den tænker jeg, man finder i regnskaberne, men det kunne være godt med en mere dybdegående og detaljeret gennemgang, fx. af de seneste 3 eller 4 års regnskab og økonomisk udvikling, hvor regnskaberne bliver "oversat" og der bliver sat nogle ord på, så jeg også kunne forstå dem, som almindelig fan uden den store revisor eksamen. Det kunne passende være en opgave for Nordjyske. Det er mit indtryk, at det har kostet en del at afskrive dyre kontrakter og sætte et nyt lønniveau. Dertil har der været investeringer i infrastruktur og akademi, men jeg kunne også godt tænke mig et bedre overblik over økonomien og sammenhængen i det hele taget. Dels for at få et indtryk af, hvad status er, men også for at få en ide om, hvad vi kan forvente fremadrettet. Hvordan går det fx. med sponsor indtægterne? Lige nu ved man (det gør jeg i hvert fald ikke) ikke andet end seneste fondsbørs meddelelse, som siger et resultat for 2025 imellem 0 og minus 10 millioner efter salget af M. Jørgensen. Men det bliver jeg ikke meget klogere af. Fx. giver det ingen ide om, hvor mange midler der er afsat til investeringer i spillertruppen, som du er inde på.Bombommelom skrev: ↑5. aug 2025, 17:05Jeg tror ikke, at der er nogen, der tror, at der foregår egentlig selskabstømning - hvilket umiddelbart er det du beskriver - men de fleste savner nok en forklaring på, hvordan klubben kan sælge og sælge og sælge, og fortsat ikke have andet end en 4-årigs lommepenge til at investere i nye spillere.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 16:43I fredags var teksten på et af bannerne "spillere sælges, hvor ender pengene". Tror nogle seriøst på, at der flyder penge rundt udenom regnskab og revision i AaB, eller hvad handler det om? Hvis man vil trække penge ud af AaB, så foregår det vel på samme måde som i andre A/S.
Der er anlagt den kunstgræsbane, som vi har manglet i mange år. Vintertræningen er i mange sæsoner foregået i Gistrup af samme årsag. Men ret meget mere ved jeg ikke, og det er sådanne oplysninger, som jeg efterspørger. Det har været nævnt fra klubbens side, at der er investeret i akademiet, men hvori de investeringer består, ved jeg ikke. Kunne forestille mig, at en del er i form af personale.Sapiens skrev: ↑5. aug 2025, 18:30Hvad er det for nogle investeringer i infastruktur og akademi?Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 17:43Den tænker jeg, man finder i regnskaberne, men det kunne være godt med en mere dybdegående og detaljeret gennemgang, fx. af de seneste 3 eller 4 års regnskab og økonomisk udvikling, hvor regnskaberne bliver "oversat" og der bliver sat nogle ord på, så jeg også kunne forstå dem, som almindelig fan uden den store revisor eksamen. Det kunne passende være en opgave for Nordjyske. Det er mit indtryk, at det har kostet en del at afskrive dyre kontrakter og sætte et nyt lønniveau. Dertil har der været investeringer i infrastruktur og akademi, men jeg kunne også godt tænke mig et bedre overblik over økonomien og sammenhængen i det hele taget. Dels for at få et indtryk af, hvad status er, men også for at få en ide om, hvad vi kan forvente fremadrettet. Hvordan går det fx. med sponsor indtægterne? Lige nu ved man (det gør jeg i hvert fald ikke) ikke andet end seneste fondsbørs meddelelse, som siger et resultat for 2025 imellem 0 og minus 10 millioner efter salget af M. Jørgensen. Men det bliver jeg ikke meget klogere af. Fx. giver det ingen ide om, hvor mange midler der er afsat til investeringer i spillertruppen, som du er inde på.Bombommelom skrev: ↑5. aug 2025, 17:05Jeg tror ikke, at der er nogen, der tror, at der foregår egentlig selskabstømning - hvilket umiddelbart er det du beskriver - men de fleste savner nok en forklaring på, hvordan klubben kan sælge og sælge og sælge, og fortsat ikke have andet end en 4-årigs lommepenge til at investere i nye spillere.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 16:43I fredags var teksten på et af bannerne "spillere sælges, hvor ender pengene". Tror nogle seriøst på, at der flyder penge rundt udenom regnskab og revision i AaB, eller hvad handler det om? Hvis man vil trække penge ud af AaB, så foregår det vel på samme måde som i andre A/S.
Turneringer i udlandet har man også skruet op for, for at matche på højere niveau. Det er trods alt positivt.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 20:59Der er anlagt den kunstgræsbane, som vi har manglet i mange år. Vintertræningen er i mange sæsoner foregået i Gistrup af samme årsag. Men ret meget mere ved jeg ikke, og det er sådanne oplysninger, som jeg efterspørger. Det har været nævnt fra klubbens side, at der er investeret i akademiet, men hvori de investeringer består, ved jeg ikke. Kunne forestille mig, at en del er i form af personale.Sapiens skrev: ↑5. aug 2025, 18:30Hvad er det for nogle investeringer i infastruktur og akademi?Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 17:43Den tænker jeg, man finder i regnskaberne, men det kunne være godt med en mere dybdegående og detaljeret gennemgang, fx. af de seneste 3 eller 4 års regnskab og økonomisk udvikling, hvor regnskaberne bliver "oversat" og der bliver sat nogle ord på, så jeg også kunne forstå dem, som almindelig fan uden den store revisor eksamen. Det kunne passende være en opgave for Nordjyske. Det er mit indtryk, at det har kostet en del at afskrive dyre kontrakter og sætte et nyt lønniveau. Dertil har der været investeringer i infrastruktur og akademi, men jeg kunne også godt tænke mig et bedre overblik over økonomien og sammenhængen i det hele taget. Dels for at få et indtryk af, hvad status er, men også for at få en ide om, hvad vi kan forvente fremadrettet. Hvordan går det fx. med sponsor indtægterne? Lige nu ved man (det gør jeg i hvert fald ikke) ikke andet end seneste fondsbørs meddelelse, som siger et resultat for 2025 imellem 0 og minus 10 millioner efter salget af M. Jørgensen. Men det bliver jeg ikke meget klogere af. Fx. giver det ingen ide om, hvor mange midler der er afsat til investeringer i spillertruppen, som du er inde på.Bombommelom skrev: ↑5. aug 2025, 17:05Jeg tror ikke, at der er nogen, der tror, at der foregår egentlig selskabstømning - hvilket umiddelbart er det du beskriver - men de fleste savner nok en forklaring på, hvordan klubben kan sælge og sælge og sælge, og fortsat ikke have andet end en 4-årigs lommepenge til at investere i nye spillere.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 16:43I fredags var teksten på et af bannerne "spillere sælges, hvor ender pengene". Tror nogle seriøst på, at der flyder penge rundt udenom regnskab og revision i AaB, eller hvad handler det om? Hvis man vil trække penge ud af AaB, så foregår det vel på samme måde som i andre A/S.
Men var det ikke noget med, at moderklubben sørgede for finansiering til kunstbanen.
Kunstgræsbanen er finansieret af en donation, ikke noget klubben har betalt for med egne midler så vidt jeg forstår.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 20:59Der er anlagt den kunstgræsbane, som vi har manglet i mange år. Vintertræningen er i mange sæsoner foregået i Gistrup af samme årsag. Men ret meget mere ved jeg ikke, og det er sådanne oplysninger, som jeg efterspørger. Det har været nævnt fra klubbens side, at der er investeret i akademiet, men hvori de investeringer består, ved jeg ikke. Kunne forestille mig, at en del er i form af personale.Sapiens skrev: ↑5. aug 2025, 18:30Hvad er det for nogle investeringer i infastruktur og akademi?Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 17:43Den tænker jeg, man finder i regnskaberne, men det kunne være godt med en mere dybdegående og detaljeret gennemgang, fx. af de seneste 3 eller 4 års regnskab og økonomisk udvikling, hvor regnskaberne bliver "oversat" og der bliver sat nogle ord på, så jeg også kunne forstå dem, som almindelig fan uden den store revisor eksamen. Det kunne passende være en opgave for Nordjyske. Det er mit indtryk, at det har kostet en del at afskrive dyre kontrakter og sætte et nyt lønniveau. Dertil har der været investeringer i infrastruktur og akademi, men jeg kunne også godt tænke mig et bedre overblik over økonomien og sammenhængen i det hele taget. Dels for at få et indtryk af, hvad status er, men også for at få en ide om, hvad vi kan forvente fremadrettet. Hvordan går det fx. med sponsor indtægterne? Lige nu ved man (det gør jeg i hvert fald ikke) ikke andet end seneste fondsbørs meddelelse, som siger et resultat for 2025 imellem 0 og minus 10 millioner efter salget af M. Jørgensen. Men det bliver jeg ikke meget klogere af. Fx. giver det ingen ide om, hvor mange midler der er afsat til investeringer i spillertruppen, som du er inde på.Bombommelom skrev: ↑5. aug 2025, 17:05Jeg tror ikke, at der er nogen, der tror, at der foregår egentlig selskabstømning - hvilket umiddelbart er det du beskriver - men de fleste savner nok en forklaring på, hvordan klubben kan sælge og sælge og sælge, og fortsat ikke have andet end en 4-årigs lommepenge til at investere i nye spillere.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 16:43I fredags var teksten på et af bannerne "spillere sælges, hvor ender pengene". Tror nogle seriøst på, at der flyder penge rundt udenom regnskab og revision i AaB, eller hvad handler det om? Hvis man vil trække penge ud af AaB, så foregår det vel på samme måde som i andre A/S.
-
R Rosenberg
- Allstar

Så det er bare personale. Flot.emenike skrev: ↑5. aug 2025, 21:11Kunstgræsbanen er finansieret af en donation, ikke noget klubben har betalt for med egne midler så vidt jeg forstår.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 20:59Der er anlagt den kunstgræsbane, som vi har manglet i mange år. Vintertræningen er i mange sæsoner foregået i Gistrup af samme årsag. Men ret meget mere ved jeg ikke, og det er sådanne oplysninger, som jeg efterspørger. Det har været nævnt fra klubbens side, at der er investeret i akademiet, men hvori de investeringer består, ved jeg ikke. Kunne forestille mig, at en del er i form af personale.Sapiens skrev: ↑5. aug 2025, 18:30Hvad er det for nogle investeringer i infastruktur og akademi?Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 17:43Den tænker jeg, man finder i regnskaberne, men det kunne være godt med en mere dybdegående og detaljeret gennemgang, fx. af de seneste 3 eller 4 års regnskab og økonomisk udvikling, hvor regnskaberne bliver "oversat" og der bliver sat nogle ord på, så jeg også kunne forstå dem, som almindelig fan uden den store revisor eksamen. Det kunne passende være en opgave for Nordjyske. Det er mit indtryk, at det har kostet en del at afskrive dyre kontrakter og sætte et nyt lønniveau. Dertil har der været investeringer i infrastruktur og akademi, men jeg kunne også godt tænke mig et bedre overblik over økonomien og sammenhængen i det hele taget. Dels for at få et indtryk af, hvad status er, men også for at få en ide om, hvad vi kan forvente fremadrettet. Hvordan går det fx. med sponsor indtægterne? Lige nu ved man (det gør jeg i hvert fald ikke) ikke andet end seneste fondsbørs meddelelse, som siger et resultat for 2025 imellem 0 og minus 10 millioner efter salget af M. Jørgensen. Men det bliver jeg ikke meget klogere af. Fx. giver det ingen ide om, hvor mange midler der er afsat til investeringer i spillertruppen, som du er inde på.Bombommelom skrev: ↑5. aug 2025, 17:05Jeg tror ikke, at der er nogen, der tror, at der foregår egentlig selskabstømning - hvilket umiddelbart er det du beskriver - men de fleste savner nok en forklaring på, hvordan klubben kan sælge og sælge og sælge, og fortsat ikke have andet end en 4-årigs lommepenge til at investere i nye spillere.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 16:43I fredags var teksten på et af bannerne "spillere sælges, hvor ender pengene". Tror nogle seriøst på, at der flyder penge rundt udenom regnskab og revision i AaB, eller hvad handler det om? Hvis man vil trække penge ud af AaB, så foregår det vel på samme måde som i andre A/S.
Ædruelighedens stemme
Som nævnt tidligere har SSE intet med kunstgræsbanen at gøre.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 20:59Der er anlagt den kunstgræsbane, som vi har manglet i mange år. Vintertræningen er i mange sæsoner foregået i Gistrup af samme årsag. Men ret meget mere ved jeg ikke, og det er sådanne oplysninger, som jeg efterspørger. Det har været nævnt fra klubbens side, at der er investeret i akademiet, men hvori de investeringer består, ved jeg ikke. Kunne forestille mig, at en del er i form af personale.Sapiens skrev: ↑5. aug 2025, 18:30Hvad er det for nogle investeringer i infastruktur og akademi?Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 17:43Den tænker jeg, man finder i regnskaberne, men det kunne være godt med en mere dybdegående og detaljeret gennemgang, fx. af de seneste 3 eller 4 års regnskab og økonomisk udvikling, hvor regnskaberne bliver "oversat" og der bliver sat nogle ord på, så jeg også kunne forstå dem, som almindelig fan uden den store revisor eksamen. Det kunne passende være en opgave for Nordjyske. Det er mit indtryk, at det har kostet en del at afskrive dyre kontrakter og sætte et nyt lønniveau. Dertil har der været investeringer i infrastruktur og akademi, men jeg kunne også godt tænke mig et bedre overblik over økonomien og sammenhængen i det hele taget. Dels for at få et indtryk af, hvad status er, men også for at få en ide om, hvad vi kan forvente fremadrettet. Hvordan går det fx. med sponsor indtægterne? Lige nu ved man (det gør jeg i hvert fald ikke) ikke andet end seneste fondsbørs meddelelse, som siger et resultat for 2025 imellem 0 og minus 10 millioner efter salget af M. Jørgensen. Men det bliver jeg ikke meget klogere af. Fx. giver det ingen ide om, hvor mange midler der er afsat til investeringer i spillertruppen, som du er inde på.Bombommelom skrev: ↑5. aug 2025, 17:05Jeg tror ikke, at der er nogen, der tror, at der foregår egentlig selskabstømning - hvilket umiddelbart er det du beskriver - men de fleste savner nok en forklaring på, hvordan klubben kan sælge og sælge og sælge, og fortsat ikke have andet end en 4-årigs lommepenge til at investere i nye spillere.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 16:43I fredags var teksten på et af bannerne "spillere sælges, hvor ender pengene". Tror nogle seriøst på, at der flyder penge rundt udenom regnskab og revision i AaB, eller hvad handler det om? Hvis man vil trække penge ud af AaB, så foregår det vel på samme måde som i andre A/S.
Jeg hører tit den der med at der er investeret i infastruktur og akadamiet. Men jeg hører aldrig konkret hvad og hvordan. Ydesen har også flere gange anfægtet at SSE har investeret i akademiet, nærmere tværtimod.
Hvorfor har vi så trænet i Gistrup de sidste mange sæsoner? Skal jeg forstå det sådan, at investeringen i kunstgræs banen er foretaget før SSE22 kom til? Jeg vil også gerne vide, hvad der er op og ned i det her, og Ydesen kunne jo passende agere undersøgende journalist og forfatte en oplysende artikel om emnet.Sapiens skrev: ↑5. aug 2025, 22:03Som nævnt tidligere har SSE intet med kunstgræsbanen at gøre.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 20:59Der er anlagt den kunstgræsbane, som vi har manglet i mange år. Vintertræningen er i mange sæsoner foregået i Gistrup af samme årsag. Men ret meget mere ved jeg ikke, og det er sådanne oplysninger, som jeg efterspørger. Det har været nævnt fra klubbens side, at der er investeret i akademiet, men hvori de investeringer består, ved jeg ikke. Kunne forestille mig, at en del er i form af personale.Sapiens skrev: ↑5. aug 2025, 18:30Hvad er det for nogle investeringer i infastruktur og akademi?Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 17:43Den tænker jeg, man finder i regnskaberne, men det kunne være godt med en mere dybdegående og detaljeret gennemgang, fx. af de seneste 3 eller 4 års regnskab og økonomisk udvikling, hvor regnskaberne bliver "oversat" og der bliver sat nogle ord på, så jeg også kunne forstå dem, som almindelig fan uden den store revisor eksamen. Det kunne passende være en opgave for Nordjyske. Det er mit indtryk, at det har kostet en del at afskrive dyre kontrakter og sætte et nyt lønniveau. Dertil har der været investeringer i infrastruktur og akademi, men jeg kunne også godt tænke mig et bedre overblik over økonomien og sammenhængen i det hele taget. Dels for at få et indtryk af, hvad status er, men også for at få en ide om, hvad vi kan forvente fremadrettet. Hvordan går det fx. med sponsor indtægterne? Lige nu ved man (det gør jeg i hvert fald ikke) ikke andet end seneste fondsbørs meddelelse, som siger et resultat for 2025 imellem 0 og minus 10 millioner efter salget af M. Jørgensen. Men det bliver jeg ikke meget klogere af. Fx. giver det ingen ide om, hvor mange midler der er afsat til investeringer i spillertruppen, som du er inde på.Bombommelom skrev: ↑5. aug 2025, 17:05Jeg tror ikke, at der er nogen, der tror, at der foregår egentlig selskabstømning - hvilket umiddelbart er det du beskriver - men de fleste savner nok en forklaring på, hvordan klubben kan sælge og sælge og sælge, og fortsat ikke have andet end en 4-årigs lommepenge til at investere i nye spillere.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 16:43I fredags var teksten på et af bannerne "spillere sælges, hvor ender pengene". Tror nogle seriøst på, at der flyder penge rundt udenom regnskab og revision i AaB, eller hvad handler det om? Hvis man vil trække penge ud af AaB, så foregår det vel på samme måde som i andre A/S.
Jeg hører tit den der med at der er investeret i infastruktur og akadamiet. Men jeg hører aldrig konkret hvad og hvordan. Ydesen har også flere gange anfægtet at SSE har investeret i akademiet, nærmere tværtimod.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Fordi de gamle kunstgræs baner var for dårlige for professionelle fodboldspillere.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 22:12Hvorfor har vi så trænet i Gistrup de sidste mange sæsoner? Skal jeg forstå det sådan, at investeringen i kunstgræs banen er foretaget før SSE22 kom til? Jeg vil også gerne vide, hvad der er op og ned i det her, og Ydesen kunne jo passende agere undersøgende journalist og forfatte en oplysende artikel om emnet.Sapiens skrev: ↑5. aug 2025, 22:03Som nævnt tidligere har SSE intet med kunstgræsbanen at gøre.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 20:59Der er anlagt den kunstgræsbane, som vi har manglet i mange år. Vintertræningen er i mange sæsoner foregået i Gistrup af samme årsag. Men ret meget mere ved jeg ikke, og det er sådanne oplysninger, som jeg efterspørger. Det har været nævnt fra klubbens side, at der er investeret i akademiet, men hvori de investeringer består, ved jeg ikke. Kunne forestille mig, at en del er i form af personale.Sapiens skrev: ↑5. aug 2025, 18:30Hvad er det for nogle investeringer i infastruktur og akademi?Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 17:43Den tænker jeg, man finder i regnskaberne, men det kunne være godt med en mere dybdegående og detaljeret gennemgang, fx. af de seneste 3 eller 4 års regnskab og økonomisk udvikling, hvor regnskaberne bliver "oversat" og der bliver sat nogle ord på, så jeg også kunne forstå dem, som almindelig fan uden den store revisor eksamen. Det kunne passende være en opgave for Nordjyske. Det er mit indtryk, at det har kostet en del at afskrive dyre kontrakter og sætte et nyt lønniveau. Dertil har der været investeringer i infrastruktur og akademi, men jeg kunne også godt tænke mig et bedre overblik over økonomien og sammenhængen i det hele taget. Dels for at få et indtryk af, hvad status er, men også for at få en ide om, hvad vi kan forvente fremadrettet. Hvordan går det fx. med sponsor indtægterne? Lige nu ved man (det gør jeg i hvert fald ikke) ikke andet end seneste fondsbørs meddelelse, som siger et resultat for 2025 imellem 0 og minus 10 millioner efter salget af M. Jørgensen. Men det bliver jeg ikke meget klogere af. Fx. giver det ingen ide om, hvor mange midler der er afsat til investeringer i spillertruppen, som du er inde på.Bombommelom skrev: ↑5. aug 2025, 17:05
Jeg tror ikke, at der er nogen, der tror, at der foregår egentlig selskabstømning - hvilket umiddelbart er det du beskriver - men de fleste savner nok en forklaring på, hvordan klubben kan sælge og sælge og sælge, og fortsat ikke have andet end en 4-årigs lommepenge til at investere i nye spillere.
De nye baner har SSE22 eller den professionelle afdeling ikke noget med at gøre.
Det er AaB 1885, DBU og Aalborg Kommune.
Renoveringen af det gamle klubhus herunder faciliteter til akademispillerne har heller ikke noget med SSE22 eller den professionelle afdeling at gøre.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Lige præcis.Kasper skrev: ↑5. aug 2025, 22:26Fordi de gamle kunstgræs baner var for dårlige for professionelle fodboldspillere.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 22:12Hvorfor har vi så trænet i Gistrup de sidste mange sæsoner? Skal jeg forstå det sådan, at investeringen i kunstgræs banen er foretaget før SSE22 kom til? Jeg vil også gerne vide, hvad der er op og ned i det her, og Ydesen kunne jo passende agere undersøgende journalist og forfatte en oplysende artikel om emnet.Sapiens skrev: ↑5. aug 2025, 22:03Som nævnt tidligere har SSE intet med kunstgræsbanen at gøre.Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 20:59Der er anlagt den kunstgræsbane, som vi har manglet i mange år. Vintertræningen er i mange sæsoner foregået i Gistrup af samme årsag. Men ret meget mere ved jeg ikke, og det er sådanne oplysninger, som jeg efterspørger. Det har været nævnt fra klubbens side, at der er investeret i akademiet, men hvori de investeringer består, ved jeg ikke. Kunne forestille mig, at en del er i form af personale.Sapiens skrev: ↑5. aug 2025, 18:30Hvad er det for nogle investeringer i infastruktur og akademi?Raptorr skrev: ↑5. aug 2025, 17:43
Den tænker jeg, man finder i regnskaberne, men det kunne være godt med en mere dybdegående og detaljeret gennemgang, fx. af de seneste 3 eller 4 års regnskab og økonomisk udvikling, hvor regnskaberne bliver "oversat" og der bliver sat nogle ord på, så jeg også kunne forstå dem, som almindelig fan uden den store revisor eksamen. Det kunne passende være en opgave for Nordjyske. Det er mit indtryk, at det har kostet en del at afskrive dyre kontrakter og sætte et nyt lønniveau. Dertil har der været investeringer i infrastruktur og akademi, men jeg kunne også godt tænke mig et bedre overblik over økonomien og sammenhængen i det hele taget. Dels for at få et indtryk af, hvad status er, men også for at få en ide om, hvad vi kan forvente fremadrettet. Hvordan går det fx. med sponsor indtægterne? Lige nu ved man (det gør jeg i hvert fald ikke) ikke andet end seneste fondsbørs meddelelse, som siger et resultat for 2025 imellem 0 og minus 10 millioner efter salget af M. Jørgensen. Men det bliver jeg ikke meget klogere af. Fx. giver det ingen ide om, hvor mange midler der er afsat til investeringer i spillertruppen, som du er inde på.
De nye baner har SSE22 eller den professionelle afdeling ikke noget med at gøre.
Renoveringen af det gamle klubhus herunder faciliteter til akademispillerne har heller ikke noget med SSE22 eller den professionelle afdeling at gøre.
passer ikkeKasper skrev: ↑5. aug 2025, 22:26Fordi de gamle kunstgræs baner var for dårlige for professionelle fodboldspillere.
en privatperson har ydet et kæmpe bidrag og finansieret det meste af den som baresi rigtig skrev - det skriver amatør afdelingen også selv om men det fremgår af regnskabet at AaB af 1885 har lånt 3 mio. kr af AaB til delvis finansiering af kunstgræsbane som led i investeringerne i akademi
så er det dig eller regnskabet i en børsnoteret virksomhed der tager fejl ?!
desuden at 1885 søger finansiering for at få hybridbane og har fundet nogle af pengene vidst nok ved at allokerer nogle af midlerne fra AaB
kommunen har intet med den bane at gøre men til gengæld med investeringer i klubhuset som man er ved at lægge plan for.
ved at falling deltog på udvalgsmøde for få måneder tilbage for at redegøre for en strategi for ombygning og hvad lok. skal indeholde….det er ganske rigtigt 1885s projekt og skal bygge på de småinvesteringer man har lavet de sidste 5 7 år med hjælp fra AaB
hjertet i nord