Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Rolf Engels
2. div
2. div
Favoritspiller: Otoa

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Rolf Engels » 6. aug 2025, 09:46

jonas386 skrev:
6. aug 2025, 09:18
Rolf Engels skrev:
6. aug 2025, 09:15
DarkHorse9000 skrev:
6. aug 2025, 08:27
Højer lover forstærkninger:

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... aerkninger
Har du adgang til artiklen og kan sige om der er mere indhold end Højer der lover, at der kommer indkøb?
Der bliver ikke sagt noget konkret, udover det vi allerede ved

"Det er jo en, som skal passe ind i en spillestil, der hedder 4-3-3. Vores fodboldhold skal være modige og dygtige på bolden. Vi skal helst spille med et hold, hvor vi kan ramme nogle kanter, der kan noget i en-mod-en.

- Hvis man prøver at gå ind på vores trup, så kan man prøve at regne på, hvad det er, vi generelt søger. Lige nu har vi nogle ekstremt unge talenter. Unge talenter skal altid have nogen, de kan hjælpes i gang af og gro op ad."

Og

Vi leder efter erfaring, fordi vores akademi har gjort et fuldstændig fantastisk stykke arbejde med at hive nogle spillere op, som virkelig har stort potentiale.

Det er en imponerende lang artikel der overhovedet ikke leverer.
Tak!
Din beskrivelse af artiklen passer meget godt til mit indtryk af Bold+ helt generelt

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 6. aug 2025, 09:58

Rolf Engels skrev:
6. aug 2025, 09:46
jonas386 skrev:
6. aug 2025, 09:18
Rolf Engels skrev:
6. aug 2025, 09:15
DarkHorse9000 skrev:
6. aug 2025, 08:27
Højer lover forstærkninger:

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... aerkninger
Har du adgang til artiklen og kan sige om der er mere indhold end Højer der lover, at der kommer indkøb?
Der bliver ikke sagt noget konkret, udover det vi allerede ved

"Det er jo en, som skal passe ind i en spillestil, der hedder 4-3-3. Vores fodboldhold skal være modige og dygtige på bolden. Vi skal helst spille med et hold, hvor vi kan ramme nogle kanter, der kan noget i en-mod-en.

- Hvis man prøver at gå ind på vores trup, så kan man prøve at regne på, hvad det er, vi generelt søger. Lige nu har vi nogle ekstremt unge talenter. Unge talenter skal altid have nogen, de kan hjælpes i gang af og gro op ad."

Og

Vi leder efter erfaring, fordi vores akademi har gjort et fuldstændig fantastisk stykke arbejde med at hive nogle spillere op, som virkelig har stort potentiale.

Det er en imponerende lang artikel der overhovedet ikke leverer.
Tak!
Din beskrivelse af artiklen passer meget godt til mit indtryk af Bold+ helt generelt
Men helt ærligt, hvor meget mere skulle Højer kunne sige til citat til bold.dk?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. aug 2025, 10:34

Funky skrev:
6. aug 2025, 09:58
Spørgsmålet er måske nærmere om det burde være en betalingsartikel. Den indeholder en lang indledning, men ingen analyse. Svarene giver ikke noget, og journalisten byder ikke ind med egne bud på hvilke spillere eller positioner vi kunne være ude efter.

Der er også en passage med Oliver Ross, hvor Højer siger: "Jeg kan ikke sige så meget andet, end hvad jeg også har læst" (om interessen for Ross) og "Men for mig handler det dybest set om, at så længe de er hos Aalborg Boldklub, vil jeg være over dem på den gode måde" (om spillere der løbende kan forhandle med andre klubber). Udover længden, kunne det sagtens være leveret i bolds generelle telegramformat.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 6. aug 2025, 10:37

jonas386 skrev:
6. aug 2025, 10:34
Funky skrev:
Spørgsmålet er måske nærmere om det burde være en betalingsartikel. Den indeholder en lang indledning, men ingen analyse. Svarene giver ikke noget, og journalisten byder ikke ind med egne bud på hvilke spillere eller positioner vi kunne være ude efter.

Der er også en passage med Oliver Ross, hvor Højer siger: "Jeg kan ikke sige så meget andet, end hvad jeg også har læst" (om interessen for Ross) og "Men for mig handler det dybest set om, at så længe de er hos Aalborg Boldklub, vil jeg være over dem på den gode måde" (om spillere der løbende kan forhandle med andre klubber). Udover længden, kunne det sagtens være leveret i bolds generelle telegramformat.
DET er jeg så helt enig i. I det hele taget kan der siges meget om, hvor lidt gods der er i meget fodbold-dækning. Også med tanke på BIF-trænerens seneste udfald mod et par selvoptagede "ekspert"-interviewere. Noget af det bliver man decideret dummere af at høre på.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. aug 2025, 11:21

Funky skrev:
6. aug 2025, 10:37
jonas386 skrev:
Funky skrev:

DET er jeg så helt enig i. I det hele taget kan der siges meget om, hvor lidt gods der er i meget fodbold-dækning. Også med tanke på BIF-trænerens seneste udfald mod et par selvoptagede "ekspert"-interviewere. Noget af det bliver man decideret dummere af at høre på.
Meget af det er vel et redaktionelt valg. Man behøver ikke at være den største ekspert for at komme med et par mere eller mindre realistiske transferbud der ligger i tråd med det Steffen Højer trods alt siger. I stedet bruges energien på at spørge ind til Ross for at høre, at alle spillere er en del af overvejelserne, så længe de er i klubben, eller at Michael Tuxen-Boll har ansvaret, indtil Møller tager over.

Ift. Birk, synes jeg han kom dårligt ud af den udveksling. Det kan da godt være det ikke er den måde han snakker om taktik og spillestil med sine assistenter, men han forstår jo godt hvad der ligger i spørgsmålet, og han ved (formentlig) også, at det er den måde mange fodboldfans ser fodbold på. Hvis han efter kampen stadig mener han traf den rigtige beslutning, så forklar dog hvorfor kritikken ikke ville gøre den nødvendige forskel, og hvorfor det valgte var en bedre løsning på den måde Brøndby gerne ville vinde kampen på. At tro et Viaplaystudie er sådan en kaffesalon i Wien, hvor der flyttes saltbøsser rundt på bordene, er lidt fjollet af Birk, og jeg synes mest af alt det osede af underskud - hvilket er helt naturligt efter et nederlag.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 6. aug 2025, 12:23

jonas386 skrev:
6. aug 2025, 11:21
Ift. Birk, synes jeg han kom dårligt ud af den udveksling. Det kan da godt være det ikke er den måde han snakker om taktik og spillestil med sine assistenter, men han forstår jo godt hvad der ligger i spørgsmålet, og han ved (formentlig) også, at det er den måde mange fodboldfans ser fodbold på. Hvis han efter kampen stadig mener han traf den rigtige beslutning, så forklar dog hvorfor kritikken ikke ville gøre den nødvendige forskel, og hvorfor det valgte var en bedre løsning på den måde Brøndby gerne ville vinde kampen på. At tro et Viaplaystudie er sådan en kaffesalon i Wien, hvor der flyttes saltbøsser rundt på bordene, er lidt fjollet af Birk, og jeg synes mest af alt det osede af underskud - hvilket er helt naturligt efter et nederlag.
Helt enig. Jeg har hørt "eksperter" stille meget værre spørgsmål, end de Birk blev udsat for. Han fremstår netop som en presset mand, når han reagerer, som han gør!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Bombommelom
2. div
2. div
Favoritspiller: Kosten

Indlæg af Bombommelom » 6. aug 2025, 12:23

jonas386 skrev:
Funky skrev:

Han sagde da forhåbentlig Aalborg Boldspilklub ;)

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 6. aug 2025, 13:04

le Cid skrev:
6. aug 2025, 12:23
Helt enig. Jeg har hørt "eksperter" stille meget værre spørgsmål, end de Birk blev udsat for. Han fremstår netop som en presset mand, når han reagerer, som han gør!
med den økonomi bif har ville jeg også være presset…
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 6. aug 2025, 13:08

Lucas Andersen afviser i Nordjyske enhver mulighed for at vende tilbage til AaB. Han har mange andre muligheder, han vil gerne have et udenlands-eventyr mere, det handler kun om, hvor det skal være - og han og folk omkring ham er sårede over måden hvorpå han forlod klubben sidst, bruger han også anledningen til at betone. Så kan dét ønske vist godt lukkes.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 6. aug 2025, 13:17

Pontoppi skrev:
6. aug 2025, 13:04
le Cid skrev:
med den økonomi bif har ville jeg også være presset…
Birk er også en snak for sig, det er jeg enig i, han har også en stil, man kan slå sig på, og han må være klar over genren - men det ændrer ikke på, at de to “eksperter” nærmest opfører sig fornærmede over BIF’s præstation, som om de er personligt involverede. De vil meget gerne bruge tid på at fortælle, hvordan DE mener, BIF burde spille, og med det mener jeg, at de vistnok bruger ca. halvdelen af al taletiden og afbryder manden flere gange, for selv at slippe ordstrømme og aggressive spørgsmål løs. Det er jo ikke bare at stille kritiske spørgsmål. Deres stil er et angreb på mandens faglighed (som man uanset hans stil vel ikke kan stille spørgsmål ved faktisk er etableret), og derpå bliver de så pivede over, at han vender den rundt og angriber DERES faglighed. Det er jo barnligt og hyklerisk. :D

Nå, pointen var blot: Fodbold-journalistikken er generelt på et lavt niveau herhjemme, men jeg kan ikke se, at Højer kunne sige meget mere til det Bold-interview om mulige transfers, som er en doven omgang, hvor de ikke har investeret i selv at researche lidt mere på, hvad AaB går og laver. Det er en af grundene til, jeg godt kan lide at lytte til Ripodsten og Ydesen, der får man dog indtrykket af, at der laves lidt journalistisk benarbejde.

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 6. aug 2025, 13:25

Younes Namli til Le Havre, så nu kan han udelukkes i AaB, hvis nogen drømte om det. Også lidt en anden hylde med Ligue 1. ;)

https://bold.dk/fodbold/klubber/le-havr ... gue-1-klub

Pontoppi
1. div
1. div

Indlæg af Pontoppi » 6. aug 2025, 13:28

andrii skrev:
6. aug 2025, 13:25
Younes Namli til Le Havre, så nu kan han udelukkes i AaB, hvis nogen drømte om det. Også lidt en anden hylde med Ligue 1. ;)

det er til at mærke at svensk fodbold har det bedre end nogensinde
der er meget få skandinaver tilgængelige på markede….

Pontoppi
1. div
1. div

Indlæg af Pontoppi » 6. aug 2025, 13:42

hvis sse vil gøre noget godt så hiver de fat i deres ven lutz pfannestiel

han har lige fritstillet vores nye forsvarsgeneral i St Louis
Joakim Nilsson….

det ville være et klassisk AaB køb

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 6. aug 2025, 13:44

Pontoppi skrev:
6. aug 2025, 13:28
andrii skrev:
6. aug 2025, 13:25

det er til at mærke at svensk fodbold har det bedre end nogensinde
der er meget få skandinaver tilgængelige på markede….
Hvad har danske younes namli og ligue 1 med svensk fodbold at gøre?

Pontoppi
1. div
1. div

Indlæg af Pontoppi » 6. aug 2025, 13:55

bonanza skrev:
6. aug 2025, 13:44
Hvad har danske younes namli og ligue 1 med svensk fodbold at gøre?
at der er stille på markedet.

håber virkelig John møller kan komme op med noget :aabfan:

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen

Indlæg af DGK » 6. aug 2025, 14:05

Pontoppi skrev:
6. aug 2025, 13:42

Joakim Nilsson….

Uden at kende noget til manden, nævner de at det er primært pga. hans skadeforløb.

Nej tak til flere kronisk skadede spillere, hvis det er tilfældet.

Bombommelom
2. div
2. div
Favoritspiller: Kosten

Indlæg af Bombommelom » 6. aug 2025, 14:08

Pontoppi skrev:
6. aug 2025, 13:42

Joakim Nilsson….

Hvis du med klassisk AaB køb mener køb af en kronisk knæskadet spiller, der haft hele 3 knæskader i 2025, og kun har spillet 2.196 minutter (svarende til ca. 24½ kampe) siden sæsonen 21/22, så har du da helt ret. :thumbsdown:

Pontoppi
1. div
1. div

Indlæg af Pontoppi » 6. aug 2025, 14:13

DGK skrev:
6. aug 2025, 14:05

Uden at kende noget til manden, nævner de at det er primært pga. hans skadeforløb.
ja meget mærkeligt at han har været så meget skadet derovre for lader ikke til at været et problem i hans tidligere klubber

men også bare et forslag….

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen

Indlæg af DGK » 6. aug 2025, 14:26

Pontoppi skrev:
6. aug 2025, 14:13
DGK skrev:
6. aug 2025, 14:05

ja meget mærkeligt at han har været så meget skadet derovre for lader ikke til at været et problem i hans tidligere klubber

men også bare et forslag….
Godt bud! :)

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 6. aug 2025, 15:21

le Cid skrev:
jonas386 skrev:
6. aug 2025, 11:21
Jeg synes det var på tide, at en fagperson talte imod dogmet, at "433 er offensivt og 532 er defensivt". Offensiv og defensiv tilgang til en kamp, afgøres ikke af talkombinationer og ingen seere ville tage skade af, at der kom mere faglighed ind i op- og nedtakten til en tv-kamp.
Legaliser pyro!

Besvar